abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139132789
quote:
13s.gif Op maandag 21 april 2014 23:27 schreef Anoonumos het volgende:
Deze vraag had ik bij natuurkunde

[ afbeelding ]

Rekenen met 9 decimalen op je rekenmachine, rot op joh
Die kan ik me herinneren ja. _O- Was stom. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_139132804
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 23:26 schreef Rezania het volgende:

[..]

Denk eerder dat ze gewoon een soort grabbelton gebruiken. :')
In dat geval begrijp ik met al die onbevoegde leraren waar zo'n fout vandaan komt. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_139132845
quote:
13s.gif Op maandag 21 april 2014 23:27 schreef Anoonumos het volgende:
Deze vraag had ik bij natuurkunde

[ afbeelding ]

Rekenen met 7 decimalen op je rekenmachine, rot op joh
Zinloze vraag natuurlijk.
#NoDAPL
pi_139134014
Examens die in de ogen van examenleerlingen niet veel meer zijn dan binaskunde of GR-kunde. :') Zo kan je wel duidelijk zien wat zo snel mogelijk uit het middelbare onderwijs moet worden gekickt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Rezania op 22-04-2014 06:43:56 ]
pi_139135234
Ik heb geloof ik voor natuurkunde tijdens t examen nooit m'n binas open geslagen, hooguit om een waarde op te zoeken, maar de formules en meeste constantes kende ik gewoon nog van de huiswerk sommen uit m'n hoofd. Snap ook echt niet dat mensen de toetsen en examens haalden puur op t gebruik van binas.

Snap wel dat de binas bij scheikunde handig kan zijn, maar ik was ook geen kei in scheikunde. Kan daaraan liggen :')
pi_139135938
Mijn scheikundeleraar vertelde dat hij vroeger betrokken was bij het cito om die centrale examens te maken. Kwam dr op neer dat ze met zo een stel leraren bij elkaar gingen zitten en dan de vragen die bedacht werden in de schoolexamens te stoppen om te kijken hoe dat ging. Weet er verder ook niet het fijne van maar dat is wat hij vertelde.

Daar zaten dan ook niet-docenten bij trouwens.
pi_139147298
yesss, gelijk gekregen van de examencommissie bedrijfskunde over maximaal 80 EC vrijstelling ipv 40 EC.

Ze zijn het er niet mee eens, dus gaan het wel aanpassen in de volgende OER, maar ze weten net als ik, dat als dit een beroepszaak wordt, ik hem ga winnen, dus hebben ze toegezegd :D
pi_139148165
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 15:19 schreef Lilliesleaf het volgende:
yesss, gelijk gekregen van de examencommissie bedrijfskunde over maximaal 80 EC vrijstelling ipv 40 EC.

Ze zijn het er niet mee eens, dus gaan het wel aanpassen in de volgende OER, maar ze weten net als ik, dat als dit een beroepszaak wordt, ik hem ga winnen, dus hebben ze toegezegd :D
Gefeliciteerd, hoeveel bachelors heb je straks dan? 3?
pi_139148249
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 15:50 schreef De-Haas het volgende:

[..]

Gefeliciteerd, hoeveel bachelors heb je straks dan? 3?
De studieadviseur is nu aan het uitzoeken hoe mijn programma eruit gaat zien met die vrijstellingen. Als ik dat programma zie zitten en het roosteren daarvan in mijn meerjarenplanning zie ik ook zitten, dan ga ik bedrijfskunde doen en stop ik met filosofie, dus dan blijf ik inderdaad op 3.
pi_139148301
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 15:53 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

De studieadviseur is nu aan het uitzoeken hoe mijn programma eruit gaat zien met die vrijstellingen. Als ik dat programma zie zitten en het roosteren daarvan in mijn meerjarenplanning zie ik ook zitten, dan ga ik bedrijfskunde doen en stop ik met filosofie, dus dan blijf ik inderdaad op 3.
Aah ok. Vanwaar de beslissing om voor bedrijfskunde te gaan i.p.v. filosofie?
pi_139148439
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 15:54 schreef De-Haas het volgende:

[..]

Aah ok. Vanwaar de beslissing om voor bedrijfskunde te gaan i.p.v. filosofie?
Ik doe de verkortte filosofiebachelor van 60EC, dus zeg maar een superverlengde filominor met afstudeerscriptie. Alleen.. ik heb filosofie gehad op het VWO en was daar echt goed in.. de minor (of de volledige wijsbegeerte bachelor in het algemeen) heeft geen toelastingseisen, want filosofie is niet een vak dat overal gegeven wordt.. Daardoor begin je eigenlijk weer opnieuw en zijn de eerste 30 EC alleen maar herhaling.

Lekker makkelijk zul je denken.. maar vooral erg saai. Ik heb het ooit eens geleerd en heb eigenlijk niet veel zin om tijd te steken om precies hetzelfde weer te gaan leren, want goed je weet het misschien ergens nog wel in je achterhoofd, maar het is geen dagelijkse kennis en leren voor tentamens moet je alles weer in detail weten, dus dat kost nog best veel tijd en energie, hoewel wel minder dan wanneer je vanaf scratch begint natuurlijk.

Dan doe ik liever iets wat voor mij totaal vreemd en nieuw is, met een manier van denken die ik niet ken, dus dan liever bedrijfskunde.
pi_139148587
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 15:58 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Ik doe de verkortte filosofiebachelor van 60EC, dus zeg maar een superverlengde filominor met afstudeerscriptie. Alleen.. ik heb filosofie gehad op het VWO en was daar echt goed in.. de minor (of de volledige wijsbegeerte bachelor in het algemeen) heeft geen toelastingseisen, want filosofie is niet een vak dat overal gegeven wordt.. Daardoor begin je eigenlijk weer opnieuw en zijn de eerste 30 EC alleen maar herhaling.

Lekker makkelijk zul je denken.. maar vooral erg saai. Ik heb het ooit eens geleerd en heb eigenlijk niet veel zin om tijd te steken om precies hetzelfde weer te gaan leren, want goed je weet het misschien ergens nog wel in je achterhoofd, maar het is geen dagelijkse kennis en leren voor tentamens moet je alles weer in detail weten, dus dat kost nog best veel tijd en energie, hoewel wel minder dan wanneer je vanaf scratch begint natuurlijk.

Dan doe ik liever iets wat voor mij totaal vreemd en nieuw is, met een manier van denken die ik niet ken, dus dan liever bedrijfskunde.
Aah duidelijk. Succes met bedrijfskunde dan maar!
pi_139148965
Practicum. O+ Vandaag heel veel geënt, over twee weken de resultaten. Hopelijk zitten daar ook geïsoleerde lichtgevende bacteriën bij, ben benieuwd. :D

Morgen fermentatie, lekker de hele dag pompen kalibreren. :')
pi_139149067
We moesten trouwens ook twee petrischaaltjes met voedingsbodem 2 uur open laten staan ergens in het gebouw. Ik heb er ééntje op een lunchtafel gezet. Wedden dat ik niks fraais ga aantreffen na de incubatie? :X
pi_139149433
KVE's tellen :r
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_139149465
quote:
9s.gif Op dinsdag 22 april 2014 16:31 schreef yosander het volgende:
KVE's tellen :r
Wat tellen?
pi_139149724
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 16:32 schreef Rezania het volgende:

[..]

Wat tellen?
Kolonievormende-eenheden / kiemgetal bepalen
pi_139150277
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 april 2014 16:42 schreef yosander het volgende:

[..]

Ah, terechte klacht. :')
pi_139153410
Kwartier geleden de oven aangezet, inmiddels is ie al opgewarmd van 20 naar 48 graden :')
pi_139153673
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2014 18:50 schreef OllieWilliams het volgende:
Kwartier geleden de oven aangezet, inmiddels is ie al opgewarmd van 20 naar 48 graden :')
Goeie. Ook maar 's doen. Kippenvleugels vanavond.

Tevens: centraal.
Ja doei.
pi_139153855
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 april 2014 16:42 schreef yosander het volgende:

[..]

LOL
Liever jij dan ik. :)
#NoDAPL
pi_139154000
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2014 18:50 schreef OllieWilliams het volgende:
Gewoon braden met een straalmotor.
pi_139154333
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 april 2014 19:07 schreef Rezania het volgende:

[..]

Gewoon braden met een straalmotorbloem.
Fixed.
Ja doei.
pi_139154443
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 15:19 schreef Lilliesleaf het volgende:

Je hebt het spel goed gespeeld. Geef alsjeblieft eens wat duiding over die vrijstellingen. Waarom vind jij dat jij meer vrijstellingen moet krijgen en waarom is de faculteit daar niet zo blij mee? Om wat voor vakken gaat waarvan zij willen dat jij die nog moet volgen en omwille van wat voor vakken die jij hebt gevolgd vind jij dat jij een vrijstelling zou moeten krijgen? Ik begreep van een vorige reactie van jou dat het om keuzevakken gaat die je ook buiten de faculteit mag volgen.
#NoDAPL
pi_139154510
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 april 2014 19:07 schreef Rezania het volgende:

[..]

Gewoon braden met een straalmotor.
Dan moet je wel even een goed pak regelen, anders ga je het niet navertellen. ;)
#NoDAPL
pi_139156139
Weet je wat echt tegen valt? Het aantal mensen wat college geeft in 't engels, maar helemaal geen engels kan. Is dat alleen op io zo, of bij meerdere tu/d studies eigenlijk?
pi_139156180
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 19:56 schreef Mitsu het volgende:
Weet je wat echt tegen valt? Het aantal mensen wat college geeft in 't engels, maar helemaal geen engels kan. Is dat alleen op io zo, of bij meerdere tu/d studies eigenlijk?
Dat is volgens mij bij (bijna) alle opleidingen in Nederland wel zo ;(
pi_139156242
quote:
Ik heb het idee dat het bij ons wel meevalt, maar dat kan ook zijn omdat ik enkel de colleges volg die door goede docenten gegeven worden :P
pi_139156426
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2014 19:58 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat het bij ons wel meevalt, maar dat kan ook zijn omdat ik enkel de colleges volg die door goede docenten gegeven worden :P
Lol.

Het viel echt vies tegen, vakcoördinator die geen nederlands kan dus een nederlands vak in het engels gaat geven, maar engels kan die ook al niet :')
pi_139156602
Deze periode trouwens gewoon twee tentamens op een dag :') Haters :(
pi_139157427
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2014 20:06 schreef OllieWilliams het volgende:
Das best wel heel erg zuur.
pi_139157667
Nog maar 5 collegedagen dit jaar :s)
pi_139157869
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 19:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Je hebt het spel goed gespeeld. Geef alsjeblieft eens wat duiding over die vrijstellingen. Waarom vind jij dat jij meer vrijstellingen moet krijgen en waarom is de faculteit daar niet zo blij mee? Om wat voor vakken gaat waarvan zij willen dat jij die nog moet volgen en omwille van wat voor vakken die jij hebt gevolgd vind jij dat jij een vrijstelling zou moeten krijgen? Ik begreep van een vorige reactie van jou dat het om keuzevakken gaat die je ook buiten de faculteit mag volgen.
Dit staat er in het OER:

Artikel 2.2 Studielast

3. Het studieprogramma van studenten die twee bacheloropleidingen dan wel twee
profielen binnen een bacheloropleiding volgen, mag maximaal 40 EC aan
overlappende postpropedeutische onderdelen (inclusief het afstudeerwerkstuk)
bevatten.

En hier valt de 30 EC Minor ook onder. Gezien de grote overlap tussen BDK en TBK zit er sowieso meer dan 40 EC in als ik ook de Minor moet opvullen met vakken uit een van m'n andere studies, dat is het probleem. Dan zou ik dus eigenlijk of gewoon een extra minor moeten doen, wat gewoon belachelijk is in mijn geval, of ik zou dubbele vakken moeten volgen (bijvoorbeeld 'Global Supply Chain Operation' en 'Supply Chain Managament' die verder beide hetzelfde boek gebruiken) en dat vertik gewoon want mijn tijd is waardevoller te besteden.

Maar, in dit stuk staat expliciet dat het gaat om twee bacheloropleidingen, ik doe er drie (en op papier 4). Dus mijn stelling was:

1. Of deze hele clausule is niet van mij op toepassing.
2. Deze clausule moet geinterpreteerd worden als tussen BDK en een andere studie mag max 40 EC aan overlap zitten. In mijn geval dus 40 EC overlap tussen TBK en BDK en 40 EC overlap tussen ST en BDK.

Dit is niet wat ze bedoelde, hun strekking was: de postpropedeutische fase moet uit minimaal 80 unieke ECs bestaan. Maar dat stáát er niet.

Gevolg hiervan is dat ik nu gewoon een 30 punten minor kan opvullen met ST vakken (sluit ook mooi aan bij de track van Bedrijfskunde) en dan gewoon kan zoeken naar overlap tussen BDK en TBK
pi_139157932
Voetbal kijken :)
pi_139158159
quote:
Bij mij kunnen de docenten er ook niets van. Ongelofelijk dat mensen die op zich best wel intelligent zijn zoveel moeite hebben om een taal waar ze zoveel mee in aanraking komen onder de knie te krijgen.
#NoDAPL
pi_139158634
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2014 20:06 schreef OllieWilliams het volgende:
Hertentamen?
#NoDAPL
pi_139158800
Gadverdamme, onduidelijke shit op mijn uni soms.
pi_139158975
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 20:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Hertentamen?
twee zelfs
pi_139159031
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2014 21:00 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

twee zelfs
Dat is hoe universiteiten je straffen voor het niet in 1 keer slagen, twee tentamens achter elkaar maken. ;)
#NoDAPL
pi_139159282
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 21:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat is hoe universiteiten je straffen voor het niet in 1 keer slagen, twee tentamens achter elkaar maken. ;)
Gemeen.
pi_139159857
quote:
8s.gif Op dinsdag 22 april 2014 21:04 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Gemeen.
Ik lach hem er niet mee uit, ik maak een grapje waar misschien een kern van waarheid in zit. Je kan er beter wel mee lachen dan niet. :)
Ik word er ook niet vrolijk van, mijn voorkeur gaat er naar uit dat de hertentamens in een aparte week plaatsvinden. Aan mijn universiteit is het rooster nogal kmetp, na 8 weken les direct twee weken tentamens en als je hertentamens hebt met wat pech twee op een dag en tegenwoordig ook op een zaterdag.
#NoDAPL
pi_139159951
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 21:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik word er ook niet vrolijk van, mijn voorkeur gaat er naar uit dat de hertentamens in een aparte week plaatsvinden. Aan mijn universiteit is het rooster nogal kmetp, na 8 weken les direct twee weken tentamens en als je hertentamens hebt met wat pech twee op een dag en tegenwoordig ook op een zaterdag.
Bij ons is het acht weken college, 1 week tentamen, 1 week hertentamens van de vakken van die periode. Erg fijn imo, zo hoef je niet het hele vak opnieuw te leren en ook minder te stressen. :)
pi_139160103
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 19:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

LOL
Liever jij dan ik. :)
Hoef ik tijdens mijn bachelor niet meer te doen gelukkig :P
pi_139160141
Tevens ben ik mijn normale veiligheidsbril kwijt, net nu ik hem morgen nodig heb. :') Heb nog wel een veiligheidsbril op sterkte, maar die heeft jampotglazen en is gewoon zwaar, niet fijn werken. En een nieuwe normale veiligheidsbril kost al snel 30 euro inclusief verzendkosten. Handig zo. :')
pi_139160197
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 21:15 schreef Rezania het volgende:

[..]

Bij ons is het acht weken college, 1 week tentamen, 1 week hertentamens van de vakken van die periode. Erg fijn imo, zo hoef je niet het hele vak opnieuw te leren en ook minder te stressen. :)
Bij ons loopt dat kriskras door elkaar heen, het is maar net wat voor bui de administratieve medewerk(st)er heeft.
Ik zou graag een week vrij hebben voorafgaande aan het eerste tentamen. Nu moeten wij vaak nog een project afronden in de week voorafgaande aan het tentamen. :r
#NoDAPL
pi_139160361
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 21:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Bij ons loopt dat kriskras door elkaar heen, het is maar net wat voor bui de administratieve medewerk(st)er heeft.
Ik zou graag een week vrij hebben voorafgaande aan het eerste tentamen. Nu moeten wij vaak nog een project afronden in de week voorafgaande aan het tentamen. :r
Dat is bij ons ook zo. Maar juist doordat ik geen witte week heb haal ik het ook niet in mijn hoofd om het maken van werkcolleges en zo uit te stellen. Ik hou de stof gedurende de periode bij, waardoor ik uiteindelijk geen witte week nodig heb. :P
pi_139160514
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 21:23 schreef Rezania het volgende:

[..]

Dat is bij ons ook zo. Maar juist doordat ik geen witte week heb haal ik het ook niet in mijn hoofd om het maken van werkcolleges en zo uit te stellen. Ik hou de stof gedurende de periode bij, waardoor ik uiteindelijk geen witte week nodig heb. :P
Dat klinkt leuk in theorie maar als je in de 8ste week nog nieuwe stof krijgt en je de donderdag en vrijdag nog nieuwe vragen krijgt die je niet volledig zelfstandig kan oplossen... :')
Sowieso vind ik dat systeem met begeleide zelfstudie ruk. Ik heb liever dat je tijdens de klassikale uren ook klassikaal werkt. Bijv. eerst een uur de docent/assistent voorbeelden laten geven, vervolgens een half uur of indien nodig langer 1 op 1 vragen beantwoorden en wat mij betreft ook inloopuren.
#NoDAPL
pi_139160530
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 21:15 schreef Rezania het volgende:

[..]

Bij ons is het zeven weken college, een week vrij, twee weken tentamens incl hertentamens
pi_139160592
Bij ons is het negen weken college en projecten en in week 10 tentamens, en tijd om te leren roosteren ze niet in :')
pi_139160716
2 weken niks in logboek geschreven :D ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')