abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139117722
Hallo Fokkers,

Ik heb vrijdag een intakegesprek bij de VeVa voor GROP Niveau 2, maar moet daarbij formulieren meenemen waarop staat: 'heeft u last van hooikoorts?' Nou moet ik zeggen dat ik dezelfde soort verschijnselen heb als hooikoorts, maar heb het vorig jaar voor het eerst een keer gehad en dit jaar nog niet.

Word je door hooikoorts afgekeurd binnen VeVa of Defensie?

Alvast bedankt voor het antwoord!

Groetjes,

Raphael

PS: Ik las al vaker dat ik het beter niet kan doen etc. en heb ook de topics gelezen van BB, maar helaas het houdt me niet tegen jongens. Misschien heel erg gemotiveerd? Haha. :P
pi_139128271
Voor VeVa lijkt me sterk dat je wordt afgekeurd, voor Defensie weet ik het zo niet. Wees in ieder geval wel eerlijk, en misschien ook maar eens langs de huisarts o.i.d. om het te verifiëren.
pi_139128390
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 22:02 schreef Aapsoldaat het volgende:
Voor VeVa lijkt me sterk dat je wordt afgekeurd, voor Defensie weet ik het zo niet. Wees in ieder geval wel eerlijk, en misschien ook maar eens langs de huisarts o.i.d. om het te verifiëren.
Heel erg bedankt voor uw snelle reactie! Zal binnenkort even langs de huisarts gaan, maar heb op de VeVa-formulier nog 'nee' aangevinkt, omdat het echt puur toeval is dat ik dit af en toe heb. Zal hem even veranderen in 'ja' haha. :P Bedankt!
pi_139128575
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 22:03 schreef RaphaelJamil het volgende:

[..]

Heel erg bedankt voor uw snelle reactie! Zal binnenkort even langs de huisarts gaan, maar heb op de VeVa-formulier nog 'nee' aangevinkt, omdat het echt puur toeval is dat ik dit af en toe heb. Zal hem even veranderen in 'ja' haha. :P Bedankt!
U hoef je niet te zeggen, ben ook nog maar jong. Afijn, ik heb zelf ook VeVa gedaan. Ik ken geen verhalen van mensen die voor VeVa zijn afgekeurd wegens hooikoorts. Bij Defensie durf ik het niet te zeggen.
pi_139129250
Voor defensie, bel werving en selectie. Vraag desnoods of je een keuringsarts mag spreken bij CDC W&S.
pi_139129351
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 22:06 schreef Aapsoldaat het volgende:

[..]

U hoef je niet te zeggen, ben ook nog maar jong. Afijn, ik heb zelf ook VeVa gedaan. Ik ken geen verhalen van mensen die voor VeVa zijn afgekeurd wegens hooikoorts. Bij Defensie durf ik het niet te zeggen.
En wat doe JE nu als ik vragen mag? Ik lees namelijk dat mensen VeVa alleen maar afraden, maar wat zijn jou ervaringen er dan mee?

quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 22:17 schreef WWolfy het volgende:
Voor defensie, bel werving en selectie. Vraag desnoods of je een keuringsarts mag spreken bij CDC W&S.
Ga ik doen, dankjewel!
pi_139129397
Gewoon ja invullen, bij defensie kijken ze of je afhankelijk ben van medicijnen. Ik heb ook gewoon ja ingevuld, maar was al 2 jaar medicatie vrij, dus de arts heeft op zijn eigen formulier nee ingevuld, hoewel ik wel hooikoorts heb. Is het wel "ernstig" zal je worden doorverwezen naar het CMH en krijg je daar wat testjes.
pi_139129535
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 22:20 schreef Generaal-B het volgende:
Gewoon ja invullen, bij defensie kijken ze of je afhankelijk ben van medicijnen. Ik heb ook gewoon ja ingevuld, maar was al 2 jaar medicatie vrij, dus de arts heeft op zijn eigen formulier nee ingevuld, hoewel ik wel hooikoorts heb. Is het wel "ernstig" zal je worden doorverwezen naar het CMH en krijg je daar wat testjes.
Dankuwel, ga meteen even veranderen in 'ja' dan maar haha. Bedankt!
pi_139129917
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 22:19 schreef RaphaelJamil het volgende:

[..]

En wat doe JE nu als ik vragen mag? Ik lees namelijk dat mensen VeVa alleen maar afraden, maar wat zijn jou ervaringen er dan mee?
Persoonlijk vind ik Grop zonde van je tijd, je hebt niks aan dat diploma. Volg dan een technische richting binnen VeVa.
pi_139136777
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 22:29 schreef Aapsoldaat het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik Grop zonde van je tijd, je hebt niks aan dat diploma. Volg dan een technische richting binnen VeVa.
Oké, dankjewel! Sorry, maar ben nu al zover haha en heb nu al zo zin om GROP te doen (eerst halen natuurlijk)!
  dinsdag 22 april 2014 @ 08:43:25 #11
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_139137281
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 19:07 schreef RaphaelJamil het volgende:

Word je door hooikoorts afgekeurd binnen Defensie?
Nee, er zijn er zat binnen defensie met hooikoorts.

Voor zover ik weet zul je alleen niet voor duiker in aanmerking komen.
pi_139150296
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 07:29 schreef RaphaelJamil het volgende:

[..]

Oké, dankjewel! Sorry, maar ben nu al zover haha en heb nu al zo zin om GROP te doen (eerst halen natuurlijk)!
Mooi om te zien, al die gemotiveerde gezichtjes bij de intake, en dan ben je 3 maanden bezig en besef je dat het geen reet voorstelt. ;( Uitzonderingen daargelaten.
pi_139151435
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 16:56 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Mooi om te zien, al die gemotiveerde gezichtjes bij de intake, en dan ben je 3 maanden bezig en besef je dat het geen reet voorstelt. ;( Uitzonderingen daargelaten.
Wie weet is het voor mij een anders gevoel dan voor de meeste. Kan ik nog niet over oordelen, moet eerst maar eens zien aangenomen te worden. :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 08:43 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nee, er zijn er zat binnen defensie met hooikoorts.

Voor zover ik weet zul je alleen niet voor duiker in aanmerking komen.
Oké dankuwel! Maar hoe zit dat dan bij bijvoorbeeld Korps Commandotroepen Waterrijke gebieden of bij Korps Mariniers om even snel voorbeelden te geven?
pi_139151539
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 16:56 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Ik las ook in het begin hoe jij zo gemotiveerd overkwam en in je laatste topic twijfelde je om nog door te gaan en ben je zelfs gestopt, maar hoe komt dat je motivatie wegviel?

Was je erachter gekomen dat deze opleiding niks voor je was?
Besefte je dat het slimmer is om dus zoals jij nu doet voor de HAVO te gaan en VeVa maar achter je te laten? Zou graag willen weten als ik vragen mag.
  dinsdag 22 april 2014 @ 18:38:16 #15
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_139153060
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 17:30 schreef RaphaelJamil het volgende:

[..]

Wie weet is het voor mij een anders gevoel dan voor de meeste. Kan ik nog niet over oordelen, moet eerst maar eens zien aangenomen te worden. :P

[..]

Oké dankuwel! Maar hoe zit dat dan bij bijvoorbeeld Korps Commandotroepen
Daar ga je toch niet meteen na je VeVa (en daaropvolgende militaire opleiding) terecht kunnen dus daar zou ik me nog niet bepaald heel erg druk over maken.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_139161926
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 17:33 schreef RaphaelJamil het volgende:

[..]

Ik las ook in het begin hoe jij zo gemotiveerd overkwam en in je laatste topic twijfelde je om nog door te gaan en ben je zelfs gestopt, maar hoe komt dat je motivatie wegviel?

Was je erachter gekomen dat deze opleiding niks voor je was?
Besefte je dat het slimmer is om dus zoals jij nu doet voor de HAVO te gaan en VeVa maar achter je te laten? Zou graag willen weten als ik vragen mag.
VeVa geeft je straks vrijstelling van 8 weken initiele opleiding, omdat je 1.5 of 2.5 jaar naar school bent geweest en af en toe een bivak hebt meegedraaid. Het is leuk om te zien wat je nou eigenlijk doet bij Defensie, maar het is niet HET zegmaar. Verder heb ik deze beslissing genomen omdat het achteraf toch slimmer blijkt te zijn om schoolpapiertjes te halen, het enige wat ik nog leuk vind is bivak. Bijna m'n hele klas is gedemotiveerd, waarvan de helft gaat stoppen volgend jaar en de andere helft met tegenzin die opleiding gaat afmaken.
pi_139162264
#teamhooikoorts *O*
pi_139170386
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 18:38 schreef Vortix het volgende:

[..]

Daar ga je toch niet meteen na je VeVa (en daaropvolgende militaire opleiding) terecht kunnen dus daar zou ik me nog niet bepaald heel erg druk over maken.
Heb wel een bepaalde lijn wat ik wil zeg maar. En dat is VeVa, vervolgens Luchtmobiele Brigade en dan met als einddoel het Korps Commandotroepen, maar laat ik eerst maar eens de VeVa zien te fixen, vrijdag intakegesprek & sporttest. :P
pi_139170415
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2014 21:53 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

VeVa geeft je straks vrijstelling van 8 weken initiele opleiding, omdat je 1.5 of 2.5 jaar naar school bent geweest en af en toe een bivak hebt meegedraaid. Het is leuk om te zien wat je nou eigenlijk doet bij Defensie, maar het is niet HET zegmaar. Verder heb ik deze beslissing genomen omdat het achteraf toch slimmer blijkt te zijn om schoolpapiertjes te halen, het enige wat ik nog leuk vind is bivak. Bijna m'n hele klas is gedemotiveerd, waarvan de helft gaat stoppen volgend jaar en de andere helft met tegenzin die opleiding gaat afmaken.
Oef, ik zie wel hoe ik het voor me ga zien, maar ik respecteer volledig jou keuze! Misschien denk ik achteraf ook wel hetzelfde als jij, wie weet, maar voor nu ben ik volledig gemotiveerd om deze opleiding te volgen. Misschien heeft VeVa mij ook aangetrokken vanwege het feit dat ik heel graag een baan zou willen binnen defensie (heb mijn doel al hierboven gepost) en aangezien je dan nog die MBO-diploma moet halen en er dan een opleiding is die je 'voorbereid' op defensie dan lijkt het in mijn ogen de perfecte opleiding. Misschien dat vele jongeren dit dachten en achteraf er niks aan vonden ook al wouden ze later binnen defensie werken, maar misschien is het verstandig om hier zelf achter te komen en me niet te laten beïnvloeden door andere. Verder heb ik volledig respect, maar baal ik wel dat je bent gestopt. Las wel mee met je topics en vond ze erg leuk behalve je laatste. :(
pi_139171536
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 02:03 schreef RaphaelJamil het volgende:

[..]

Oef, ik zie wel hoe ik het voor me ga zien, maar ik respecteer volledig jou keuze! Misschien denk ik achteraf ook wel hetzelfde als jij, wie weet, maar voor nu ben ik volledig gemotiveerd om deze opleiding te volgen. Misschien heeft VeVa mij ook aangetrokken vanwege het feit dat ik heel graag een baan zou willen binnen defensie (heb mijn doel al hierboven gepost) en aangezien je dan nog die MBO-diploma moet halen en er dan een opleiding is die je 'voorbereid' op defensie dan lijkt het in mijn ogen de perfecte opleiding. Misschien dat vele jongeren dit dachten en achteraf er niks aan vonden ook al wouden ze later binnen defensie werken, maar misschien is het verstandig om hier zelf achter te komen en me niet te laten beïnvloeden door andere. Verder heb ik volledig respect, maar baal ik wel dat je bent gestopt. Las wel mee met je topics en vond ze erg leuk behalve je laatste. :(
Dan moet je het gewoon doen, anders zou je met een what if gevoel rondlopen. Dusja, succes met je testen in ieder geval!
  woensdag 23 april 2014 @ 08:42:30 #21
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_139171954
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 01:59 schreef RaphaelJamil het volgende:

[..]

Heb wel een bepaalde lijn wat ik wil zeg maar. En dat is VeVa, vervolgens Luchtmobiele Brigade en dan met als einddoel het Korps Commandotroepen, maar laat ik eerst maar eens de VeVa zien te fixen, vrijdag intakegesprek & sporttest. :P
Voordat je dan bij de poorten van het KCT staat ben je een jaar of acht en drie petten verder. Als je het zeker wil weten moet je ff W&S bellen.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_139172018
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 08:04 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Dan moet je het gewoon doen, anders zou je met een what if gevoel rondlopen. Dusja, succes met je testen in ieder geval!
Dankje en jij succes op de havo! Jij hebt je papiertjes binnenkort! :)
pi_139172023
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 08:42 schreef Vortix het volgende:

[..]

Voordat je dan bij de poorten van het KCT staat ben je een jaar of acht en drie petten verder. Als je het zeker wil weten moet je ff W&S bellen.
Ga ik doen, bedankt! ^O^
pi_139227585
Trouwens ik heb hier een formulier ook liggen. Daar staat: uitstroom richting GROP en vervolgens staan er 5 richtingen: Pantserinfanterie, Luchtmobiele Brigade, Cavalerie verkenning, Veldartillerie en Luchtdoelartillerie. Zijn al deze richtingen op mijn school mogelijk?
pi_139230356
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 20:51 schreef RaphaelJamil het volgende:
Trouwens ik heb hier een formulier ook liggen. Daar staat: uitstroom richting GROP en vervolgens staan er 5 richtingen: Pantserinfanterie, Luchtmobiele Brigade, Cavalerie verkenning, Veldartillerie en Luchtdoelartillerie. Zijn al deze richtingen op mijn school mogelijk?
met grop naar de artillerie is nieuw voor mij, in principe is 't lmb painf marns of klu
pi_139230713
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 21:44 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

met grop naar de artillerie is nieuw voor mij, in principe is 't lmb painf marns of klu
Oké thanks! Dan zeg ik dus mochten ze er naar vragen (waar ik vanuit ga) dat ik Veiligheid en Vakmanschap KL LMB wil. :) :')
  donderdag 24 april 2014 @ 22:03:37 #27
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_139231449
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 21:44 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Het niveau diende wat opgekrikt te worden, zodoende hebben ze de art en lua er maar bijgevoegd.
pi_139232274
Grop is gewoon de opleiding voor alle functiegebieden waar je in de burger vrijwel niets mee kan ;)
pi_139232597
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 22:03 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het niveau diende wat opgekrikt te worden, zodoende hebben ze de art en lua er maar bijgevoegd.
voor de mutanten bij pantser :D
  donderdag 24 april 2014 @ 22:40:00 #30
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_139233509
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 22:40 schreef AchJa het volgende:

[..]

Zodat pantser aangevuld kan worden met echte bazen?
Haha nee. Normaal gaan de mutanten bij marns en lmb naar pantser, nu gaat de hele smev zooi naar "atjerie" zoals ze het in het slecht Nederlands uitspreken.
  donderdag 24 april 2014 @ 22:53:10 #32
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_139234128
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 22:42 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Haha nee. Normaal gaan de mutanten bij marns en lmb naar pantser, nu gaat de hele smev zooi naar "atjerie" zoals ze het in het slecht Nederlands uitspreken.
Godsamme, sukkels die inf als eerste keus hebben naar de lua/art... Dat zal het niveau goeddoen, voor zover er nog sprake was van niveau... :') :')
pi_139234297
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 22:53 schreef AchJa het volgende:

[..]

Godsamme, sukkels die inf als eerste keus hebben naar de lua/art... Dat zal het niveau goeddoen, voor zover er nog sprake was van niveau... :') :')
Slechts speculaties, geen van deze verwoordingen zijn feiten :7
  donderdag 24 april 2014 @ 22:59:57 #34
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_139234535
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 22:55 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Slechts speculaties, geen van deze verwoordingen zijn feiten :7
Veva opdoeken, gewoon weer old-skool amo. En dan kijken we wel verder waar ze geschikt voor zijn.
  vrijdag 25 april 2014 @ 09:07:36 #35
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_139242746
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 22:59 schreef AchJa het volgende:

[..]

Veva opdoeken, gewoon weer old-skool amo. En dan kijken we wel verder waar ze geschikt voor zijn.
_O_
pi_139272065
Nog een klein vraagje wat betreft na de opleiding. Nou is het zo dat je eenmaal in de maand een week lang op stage en voor de rest 3 weken op school. Houden ze daar op school of op je stage plek bij hoe je het doet etc. en hoe je bent zodat mocht je na je opleiding solliciteren dat ze weten bij je onderdeel (Ik LMB dan) hoe je ervoor staat en dat je dan ook daadwerkelijk een voorsprong hebt (mits je het wel goed doet natuurlijk). Dus dat LMB een map ontvangt met de leerlingen met hoe ze zijn, hun vooruitgangen. Anders lijkt het me sterk dat ze blind mensen aannemen van VeVa.
  zaterdag 26 april 2014 @ 10:32:59 #37
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_139273364
Je gaat sowieso nog een initiele militaire opleiding in na veva, daarna moet je nog je rode baret halen. Dus ze nemen bij LMB sowieso niet blind mensen aan van veva, je bent nog lang niet klaar. Sterker nog, je moet er enigszins rekening mee houden dat de echte defensiekeuring pas plaatsvindt ná de veva dus de kans is dat je alsnog wordt afgekeurd of dat ze iets vinden waardoor je niet naar een gevechtseenheid kan (hangt immers de zwaarste clustereis aan vast).
  zaterdag 26 april 2014 @ 10:37:03 #38
422643 Grumpy-O.o
Snowwhite is mine! *Mwuaha*
pi_139273438
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 08:51 schreef RaphaelJamil het volgende:
Nog een klein vraagje wat betreft na de opleiding. Nou is het zo dat je eenmaal in de maand een week lang op stage en voor de rest 3 weken op school. Houden ze daar op school of op je stage plek bij hoe je het doet etc. en hoe je bent zodat mocht je na je opleiding solliciteren dat ze weten bij je onderdeel (Ik LMB dan) hoe je ervoor staat en dat je dan ook daadwerkelijk een voorsprong hebt (mits je het wel goed doet natuurlijk). Dus dat LMB een map ontvangt met de leerlingen met hoe ze zijn, hun vooruitgangen. Anders lijkt het me sterk dat ze blind mensen aannemen van VeVa.
Al vanaf je sollicitatie wordt er een dossier van je bijgehouden.
  zaterdag 26 april 2014 @ 11:02:07 #39
302657 Wasmachinu
cleaning your mess
pi_139273912
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 10:32 schreef Vortix het volgende:
Je gaat sowieso nog een initiele militaire opleiding in na veva, daarna moet je nog je rode baret halen. Dus ze nemen bij LMB sowieso niet blind mensen aan van veva, je bent nog lang niet klaar. Sterker nog, je moet er enigszins rekening mee houden dat de echte defensiekeuring pas plaatsvindt ná de veva dus de kans is dat je alsnog wordt afgekeurd of dat ze iets vinden waardoor je niet naar een gevechtseenheid kan (hangt immers de zwaarste clustereis aan vast).
Wat wel gezegd moet worden is dat je na VeVa een speciale route van de initiële opleiding doorloopt. In zijn geval (mocht het ooit zover komen) zal dat de verkorte AMOL zijn die slechts 13 weken duurt.
pi_139303308
Bedankt voor de antwoorden! Duidelijk! :D :)
pi_139411387
Hoe ging je test?
pi_139473696
Ja het ging goed! Sporttest veel makkelijker dan verwacht en waar ik heel zenuwachtig voor was, was het intakegesprek, maar het veel heel erg mee en ging zelfs goed! Ook zij zeiden: je wilt dit echt he, je laat het merken aan ons. Dus het is goed overgekomen haha. Na de vakantie hoor ik het helaas pas. :'(
pi_139473931
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 23:52 schreef RaphaelJamil het volgende:
Ja het ging goed! Sporttest veel makkelijker dan verwacht en waar ik heel zenuwachtig voor was, was het intakegesprek, maar het veel heel erg mee en ging zelfs goed! Ook zij zeiden: je wilt dit echt he, je laat het merken aan ons. Dus het is goed overgekomen haha. Na de vakantie hoor ik het helaas pas. :'(
Haha zeiden ze tegen mee ook: "De militaire mentaliteit heb je in ieder geval al" toen ik zei dat we best met wat regen buiten konden hardlopen :')

Maar komt vast goed joh.
pi_139480227
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 23:57 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Haha zeiden ze tegen mee ook: "De militaire mentaliteit heb je in ieder geval al" toen ik zei dat we best met wat regen buiten konden hardlopen :')

Maar komt vast goed joh.
Haha ja, maar blijkbaar dacht niet iedereen zo, want ze keken er raar van op dat ik al wist hoe ik het wou gaan doen. VEVA - LMB - KCT (is geen eitje hoor, dat weet ik ook, maar me droombaan is echt het KCT) En ik moet toegeven dat er ook jongens bij liepen waarbij ik meer het gevoel had dat ze dit maar doen, omdat ze te lui waren iets anders te zoeken. :P
Om even een voorbeeld te geven: Als hij 1 zei, moesten we push-up doen, maar na 18 was ik over met paar andere kandidaten haha. Best bizar.
pi_139481364
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 09:56 schreef RaphaelJamil het volgende:

[..]

Haha ja, maar blijkbaar dacht niet iedereen zo, want ze keken er raar van op dat ik al wist hoe ik het wou gaan doen. VEVA - LMB - KCT (is geen eitje hoor, dat weet ik ook, maar me droombaan is echt het KCT) En ik moet toegeven dat er ook jongens bij liepen waarbij ik meer het gevoel had dat ze dit maar doen, omdat ze te lui waren iets anders te zoeken. :P
Om even een voorbeeld te geven: Als hij 1 zei, moesten we push-up doen, maar na 18 was ik over met paar andere kandidaten haha. Best bizar.
Dat je de 18 nog haalt :D, bij ons komt liggen we een uur in 1 :')

Nee ik snap je wel haha, goeie zaak dan.
pi_139497077
Me gegevens zijn incorrect volgens FOK dus nu maar nieuwe haha. Ja we moesten tot 20 en was echt easy. Maja elke keer wachten op de mensen die na 5 al niet meer konden.. Hahaha maja ik had me voorbereid dus ik kon het met gemak aan.
pi_140116000
kennis is op hooikoorts afgekeurd bij pantserinfanterie. Als je een technische veva doet krijg je een premie dacht ik, Dus waarom niet!
een vraag is geen vraag meer als je het antwoord al weet!
pi_140270461
Update hier. Mijn zoon doet Veva grop 3, eerste jaar. Hij heeft vorige week voor 4 vakken Havo examen gedaan (combineert Veva met avondschool). Ging goed dus fingers crossed. Volgend jaar de andere vakken en als het goed is kan hij dan voor het einde van de Veva (2,5 jr) al het Havo diploma op zak hebben en voor na Veva direct solliciteren bij de KMA wat hij het liefste wil al lijken de eisen daar ook weer zwaarder geworden.

Met grop 2 is het Havo niveau misschien te hoog, maar het is dus ook een optie als je iets achter de hand wil hebben buiten defensie.
pi_140270534
Met havo kun je niet naar de kma en waarom je tijd verknoeien met veva als je officier wil worden?

Waarom geen fatsoenlijke mbo of hbo opleiding doen? Daar heb je buiten defensie ook wat aan, met n grop of havo diploma kun je je kont afvegen en dan houd t wel op.
  vrijdag 23 mei 2014 @ 08:53:12 #50
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_140270542
Met alleen HAVO kom je de KMA niet meer binnen. Je moet minstens VWO of een afgeronde HBO/WO hebben.

Edit, spuit elf, Bouke was me voor.
pi_140270722
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 08:52 schreef Bouke-p het volgende:
Met havo kun je niet naar de kma en waarom je tijd verknoeien met veva als je officier wil worden?

Waarom geen fatsoenlijke mbo of hbo opleiding doen? Daar heb je buiten defensie ook wat aan, met n grop of havo diploma kun je je kont afvegen en dan houd t wel op.
Boys will be boys.. Havo 4 verkloot en negatief schooladvies wegens totale afwezigheid van discipline en motivatie. Moest daardoor binnen een week (!) een mbo opleiding kiezen. Hij had al KMA in zijn hoofd maar dat kon dus niet. Dus gekozen voor Veva. Werd grop omdat logistiek in de wijde omgeving vol zat.
Na een week spijt van zijn gedrag op de Havo. Het theoretisch niveau is voor hem veel te laag op grop 3. De sport, de groep en de bivaks vindt hij echter super. Hij zet zijn geld nu op 2 paarden; mbo én havo diploma. Dat doet hij liever dan ROC Havo waarbij hij zich echt met zijn tijd geen raad zou weten (2 uur per dag les). Ik vind het wel stoer en ben mega trots dat zo'n knul die er eerst met de pet naar gooide uit lamlendigheid, nu zo knalt.

Dat de eisen voor KMA zwaarder geworden zijn zei ik al. Nu doet hij het supergoed en zit lekker in zijn vel, een enorm verschil met vorig jaar. Hoe dat dan precies zal verlopen na de Veva zullen we dan wel zien. We will cross that bridge when we get there. De discipline en sport op de Veva was misschien net wat hij even nodig had. Geen echt type voor een opleiding louter in de schoolbanken dus al is hij er slim genoeg voor, het motiveert hem niet.

De toelatingseisen veranderen nu steeds, dus een route uitstippelen nu, kan ook tot teleurstelling leiden. Veel Havo 4 leerlingen weten ook nog niet precies wat ze willen en in die groep moet je hem feitelijk nu indelen. Veva ziet hij meer als bezigheid en hobby. Havo vindt hij nu (eindelijk!) het belangrijkste.

[ Bericht 7% gewijzigd door Ouder1 op 23-05-2014 09:11:10 ]
pi_140270860
Nou klinkt echt als iemand die voorbestemd is om infanterie officier te worden 😂
pi_140270928

[ Bericht 100% gewijzigd door Ouder1 op 23-05-2014 09:20:52 (Niet handig) ]
  vrijdag 23 mei 2014 @ 10:47:53 #54
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_140272838
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 09:15 schreef Bouke-p het volgende:
Nou klinkt echt als iemand die voorbestemd is om infanterie officier te worden 😂
Nja dat is ook weer wat kort door de bocht. Op zich ben ik het wel met je eens maar proberen staat vrij en ik heb meerdere niet-echt-studiebollen de VTO INF zien halen.

Neemt niet weg dat je toch wel over een fikse portie hersens en doorzettingsvermogen moet bezitten.
pi_140273999
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 10:47 schreef Vortix het volgende:
Neemt niet weg dat je toch wel over een fikse portie hersens en doorzettingsvermogen moet bezitten.
De hersens ligt het dus niet aan, wel aan motivatie en discipline op de Havo zelf. Maar als ik hier en elders Veva leerlingen hoor klagen dat ze het zo druk hebben en dat het zo zwaar is qua tijd, dan denk ik dat mijn zoon heel wat meer doorzettingsvermogen laat zien dit jaar dan zij. Die doet er gewoon een opleiding naast namelijk.
pi_140274227
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 11:34 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

De hersens ligt het dus niet aan, wel aan motivatie en discipline op de Havo zelf. Maar als ik hier en elders Veva leerlingen hoor klagen dat ze het zo druk hebben en dat het zo zwaar is qua tijd, dan denk ik dat mijn zoon heel wat meer doorzettingsvermogen laat zien dit jaar dan zij. Die doet er gewoon een opleiding naast namelijk.
zwaar qua tijd donder op :')

Je doet geen fuck bij veva
pi_140274384
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 11:42 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

zwaar qua tijd donder op :')

Je doet geen fuck bij veva
Eum ja. Daarom qua tijd en niet qua inspanning, snappie? 2 uur reizen, 6 uur op school, kost je toch 8 uur per dag, of niet? Dáár klagen ze over. Met een bivak ben je ook lang van huis.
  vrijdag 23 mei 2014 @ 11:55:51 #58
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_140274625
Welkom bij Defensie. Rennen, stilstaan.
pi_140275915
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 11:47 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Eum ja. Daarom qua tijd en niet qua inspanning, snappie? 2 uur reizen, 6 uur op school, kost je toch 8 uur per dag, of niet? Dáár klagen ze over. Met een bivak ben je ook lang van huis.
dan heb je nog 8 uur vrije tijd :)
pi_140276321
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 12:40 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

dan heb je nog 8 uur vrije tijd :)
Hallo, wacht even, ik klaag niet en mijn zoon ook niet. Ik heb jou er wel een keer iets over zien posten trouwens. ;)
pi_140276388
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 12:54 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Hallo, wacht even, ik klaag niet en mijn zoon ook niet. Ik heb jou er wel een keer iets over zien posten trouwens. ;)
Klopt, omdat ik naast school ook nog gewoon sport en fitness erbij doe, dan wordt het al snel krap
pi_140276515
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 12:55 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Klopt, omdat ik naast school ook nog gewoon sport en fitness erbij doe, dan wordt het al snel krap
Sport en fitness telt ook gewoon als vrije tijd
Je deelt je vrije tijd zelf in
pi_140280975
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 13:00 schreef WWolfy het volgende:

[..]

Sport en fitness telt ook gewoon als vrije tijd
Je deelt je vrije tijd zelf in
Dit.

Wat doen de meeste jongeren eigenlijk in hun vrije tijd?
- Gamen-appen-social media op 1 denk ik?
- TV kijken
- Socializen
- Hobby, sport, vereniging
- Uitgaan, stappen, shoppen
- Uiterlijke verzorging en eten

Als je dan al met 6 uur per dag op school aanwezig zijn én reizen krap komt te zitten, hoe wil je dat dan gaan doen als je 40 uur per week moet gaan werken + reistijd en pauzes? Ik heb het gevoel dat 10 uur per dag van huis voor je werk niet echt uitzonderlijk meer is. Ga je uit huis dan komen daar je huishouden, boodschappen en administratie ook nog bij.

Wat een watjes eigenlijk :|W
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')