Maar je hebt wel de indruk dat de bevalling begonnen is?quote:Op donderdag 24 april 2014 22:55 schreef Wildervankstertje het volgende:
Nog geen kittens. Ze slaapt af en toe en gaat vervolgens weer op en neer door de woonkamer lopen.
Ja. Heb dierenarts voor de zekerheid gebeld en die zegt dat het ook voorweeën kunnen zijn. En dat het kan zijn dat de bevalling pas echt morgen of misschien nog wel later pas zal beginnen. Als ze zaterdag nog niet bevallen is moet ik weer bellen en dan wordt er gekeken hoe lang ze nog moet mocht ze nog geen 9 weken zwanger zijn.quote:Op donderdag 24 april 2014 23:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Maar je hebt wel de indruk dat de bevalling begonnen is?
Ah, ok, Kan dus nog wel ff duren?quote:Op donderdag 24 april 2014 23:07 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Ja. Heb dierenarts voor de zekerheid gebeld en die zegt dat het ook voorweeën kunnen zijn. En dat het kan zijn dat de bevalling pas echt morgen of misschien nog wel later pas zal beginnen. Als ze zaterdag nog niet bevallen is moet ik weer bellen en dan wordt er gekeken hoe lang ze nog moet mocht ze nog geen 9 weken zwanger zijn.
Wie weet verrast ze ons morgenochtendquote:Op donderdag 24 april 2014 23:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ah, ok, Kan dus nog wel ff duren?
Hoop dat ze snel bevalt en dat moeder en kittens het daarna goed maken
Ben benieuwd, maar had persoonlijk liever dat ze beviel als er (een wakker) iemand bij was. Voor het geval er complicaties optreden.quote:Op donderdag 24 april 2014 23:11 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Wie weet verrast ze ons morgenochtend. Merk wel dat ze last heeft van haar dikke buik, zich goed wassen lukt niet meer.
Zou graag wakker blijven, maar afgelopen nacht ook maar 4 uur slaap gehad doordat ik op Sammy zat te wachten. Maar ik zet mijn wekker en ga halverwege de nacht sowieso even kijken.quote:Op donderdag 24 april 2014 23:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ben benieuwd, maar had persoonlijk liever dat ze beviel als er (een wakker) iemand bij was. Voor het geval er complicaties optreden.
Is overigens géén verwijt naar jou toe.
Zoals ik zei: is geen verwijt. Ik ben gewoon wat overbezorgdquote:Op donderdag 24 april 2014 23:15 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Zou graag wakker blijven, maar afgelopen nacht ook maar 4 uur slaap gehad doordat ik op Sammy zat te wachten. Maar ik zet mijn wekker en ga halverwege de nacht sowieso even kijken.
Ja, wil niet graag dat Zoë hetzelfde overkomt als Poekie. Dierenarts zei toen ook, kan nog lang duren. Maar ik vond haar dood voor de voordeurquote:Op donderdag 24 april 2014 23:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zoals ik zei: is geen verwijt. Ik ben gewoon wat overbezorgdNormaliter kan een kat het prima zelf
![]()
Wel lief dat je opstaat
Dat was ik alweer vergetenquote:Op donderdag 24 april 2014 23:18 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Ja, wil niet graag dat Zoë hetzelfde overkomt als Poekie. Dierenarts zei toen ook, kan nog lang duren. Maar ik vond haar dood voor de voordeur. Gelukkig komt het zelden voor, maar vind het wel een beetje eng omdat ik dat toch 1x heb meegemaakt.
Hij ligt nu telkens in een andere doos, als Zoë aangeeft dat ze alleen wil zijn jaagt ze hem de doos uit en hij gaat dan ook gewoon uit zichzelf weg. Als ik ze uit elkaar haal doe ik vannacht geen oog dicht. Als Sammy niet bij haar in de buurt is mauwt Zoë heel hard. Dat doet ze zelfs al als zij beneden is en Sammy boven op de overloop ligt. Ze kan eigenlijk geen moment zonder hem. Zelfs mijn buren hebben haar afgelopen nacht horen mauwen.quote:Op donderdag 24 april 2014 23:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat was ik alweer vergetenmaar dat vertelde je hier inderdaad.
Dan ben jij nu vast zo (overbezorgd) als ik. Sterkte en ik duim voor een probleemloze bevalling en achteraf een gezonde moeder en kittens![]()
Wat doe je met Sammy? Laat je die erbij (omdat ze op hem leek te wachten), of juist niet ivm angst voor geplette kittens?
Ok, helder! Snap dat je hem erbij laatquote:Op donderdag 24 april 2014 23:23 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Hij ligt nu telkens in een andere doos, als Zoë aangeeft dat ze alleen wil zijn jaagt ze hem de doos uit en hij gaat dan ook gewoon uit zichzelf weg. Als ik ze uit elkaar haal doe ik vannacht geen oog dicht. Als Sammy niet bij haar in de buurt is mauwt Zoë heel hard. Dat doet ze zelfs al als zij beneden is en Sammy boven op de overloop ligt. Ze kan eigenlijk geen moment zonder hem. Zelfs mijn buren hebben haar afgelopen nacht horen mauwen.
Ja, anders Zoë straks helemaal in de stress en dat is niet goed voor haar nu. Maar hoop dat ze nog even wacht met bevallen tot ik weer wakker ben morgenochtendquote:Op donderdag 24 april 2014 23:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ok, helder! Snap dat je hem erbij laat
Dat zou mooi zijn inderdaadquote:Op donderdag 24 april 2014 23:28 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Ja, anders Zoë straks helemaal in de stress en dat is niet goed voor haar nu. Maar hoop dat ze nog even wacht met bevallen tot ik weer wakker ben morgenochtendDan kan ik de bevalling filmen/foto's van maken.
Tot en met 1 juni ben ik elke dag vrij. Wegens flexwet half jaartje in de ww, 2 juni kan ik weer fulltime aan het werk. Dus de komende weken nog volop tijd voor de katten.quote:Op donderdag 24 april 2014 23:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat zou mooi zijn inderdaad![]()
![]()
![]()
Ben je morgen vrij?
Jaquote:Op vrijdag 25 april 2014 11:08 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Oh daar rommelt wel duidelijk iets.... herkenbare houding..
Dat is waar ook.. Mijn geheugen is niet meer wat het geweest isquote:Op vrijdag 25 april 2014 11:09 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Tot en met 1 juni ben ik welke dag vrij. Wegens flexwet half jaartje in de ww, 2 juni kan ik weer fulltime aan het werk. Dus de komende weken nog volop tijd voor de katten.
Ze ligt al wel echt in zo'n " bevallingshouding" dus weer afwachten.quote:Op vrijdag 25 april 2014 11:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is waar ook.. Mijn geheugen is niet meer wat het geweest is
Ben benieuwd wanneer ze echt gaat bevallen! En leuk dat je foto's plaatst
Spannend (ook voor de poes), lief dat je af en toe naar haar toegaatquote:Op vrijdag 25 april 2014 11:16 schreef Wildervankstertje het volgende:
Af en toe ga ik even bij haar zitten op de grond, dan kijkt ze me aan en dan mauwt ze heel voorzichtig met een schor stemmetje. Ben van andere poezen gewend dat dat ook een teken is dat het niet lang meer duurt. Maar iedere poes is anders natuurlijk.
Die ligt tegenover haar in de andere doos, komt af en toe even bij haar kijken en gaat dan weer in zijn eigen doos liggen. Hij wilde zelfs zijn blikvoer niet hebben vanochtend. Terwijl hij normaal meteen naar de keuken rent als ik beneden kom omdat ie weet dat ie eten krijgt.quote:Op vrijdag 25 april 2014 11:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Spannend (ook voor de poes), lief dat je af en toe naar haar toegaat![]()
Hoe is het met Sammy? Is die nog in de buurt?
Hij heeft duidelijk ook door dat er iets aan de hand is. Liefquote:Op vrijdag 25 april 2014 11:20 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Die ligt tegenover haar in de andere doos, komt af en toe even bij haar kijken en gaat dan weer in zijn eigen doos liggen. Hij wilde zelfs zijn blikvoer niet hebben vanochtend. Terwijl hij normaal meteen naar de keuken rent als ik beneden kom omdat ie weet dat ie eten krijgt.
Ben ook benieuwd. Mijn tante zit al te hopen op een helemaal wit katertje. Ze heeft 2 maanden geleden haar 19 jaar oude witte kater Nicky in laten slapen. Hou er zelf ook 1.quote:Op vrijdag 25 april 2014 11:21 schreef sararaats het volgende:
ik volg het vanaf m'n huisje in Belgie. ik ben benieuwd naar de kleuren van de pluizebolletjes
Was mijn tante ook al geweest, maar in Stadskanaal en Winschoten zitten momenteel bijna allemaal bejaarde katten. Ze wil liever niet weer in korte tijd een dier verliezen. Jonge katjes kunnen natuurlijk ook overlijden maar de kans dat een kat van 15+ overlijd is natuurlijk wel groter. En ze wil perse weer een witte omdat Nicky ook wit was.quote:Op vrijdag 25 april 2014 11:28 schreef superkimmi het volgende:
verwijs al die mensen door naar het asiel, katten zat
Lurker hierquote:Op vrijdag 25 april 2014 11:33 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Mij maakt het nooit uit wat voor kleur kat ik heb. Heb eens een zwart poesje gehad met een rode staart, best apart. Iedereen zei wat een lelijk beest maar maakte mij niks uit. Ze was lief.
ja had het ook niet over je tante hoor. snap dat ze na een katje van 19 even weer een kleintje wilquote:Op vrijdag 25 april 2014 11:33 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Was mijn tante ook al geweest, maar in Stadskanaal en Winschoten zitten momenteel bijna allemaal bejaarde katten. Ze wil liever niet weer in korte tijd een dier verliezen. Jonge katjes kunnen natuurlijk ook overlijden maar de kans dat een kat van 15+ overlijd is natuurlijk wel groter. En ze wil perse weer een witte omdat Nicky ook wit was.
Mij maakt het nooit uit wat voor kleur kat ik heb. Heb eens een zwart poesje gehad met een rode staart, best apart. Iedereen zei wat een lelijk beest maar maakte mij niks uit. Ze was lief.
dat is over een maand wel anders hoorquote:Op vrijdag 25 april 2014 11:33 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Was mijn tante ook al geweest, maar in Stadskanaal en Winschoten zitten momenteel bijna allemaal bejaarde katten.
Ja, ze wilde eigenlijk niet meteen weer een kat in huis omdat ze Nicky nog heel erg mist, ze denkt nog elke dag aan hem. Maar ze vindt het toch wel stil in huis nu zonder huisdier als haar vriend niet thuis is. Ze had Nicky al van kitten af aan en daarnaast had ze altijd 2 hele lieve rottweilers. Dus kan me wel voorstellen dat ze toch besloten heeft weer een kat te nemen.quote:Op vrijdag 25 april 2014 11:36 schreef superkimmi het volgende:
[..]
ja had het ook niet over je tante hoor. snap dat ze na een katje van 19 even weer een kleintje wil
quote:Op vrijdag 25 april 2014 11:43 schreef Wildervankstertje het volgende:
Dit is trouwens het nestje van Snappie in 2009. Helaas leeft Snappie niet meer, overleden aan acuut nierfalen toen de kittens nog maar 4 weken waren. Op deze foto waren de kittens net een paar dagen. Zo lief. Snappie was ook een lapjespoesje. Dus wie weet krijgt Zoë net zo' n soort kittens
[ afbeelding ]
Ik hou de slaapkamerdeur daarom voorlopig dichtquote:Op vrijdag 25 april 2014 12:03 schreef Sinceria het volgende:
Oh dit wil ik volgen.
Ik heb ooit een poes gehad die op mijn bed begon te bevallen. Maar snel in haar bevaldoos gezet.
Ik was wel blij dat ze me wakker maakte. Nu kon er ik er tenminste bijzijn.quote:Op vrijdag 25 april 2014 12:04 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Ik hou de slaapkamerdeur daarom voorlopig dicht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |