Laatste 2 antwoorden:quote:Op zondag 20 april 2014 19:31 schreef StarDust_ het volgende:
Sinds vandaag heb ik mijn eerste zwangerschapssymptoom, gevoelige boobies!
Weet trouwens iemand hoe je moet uitrekenen hoe lang je al zwanger bent? Ik heb namelijk door mijn vorige mk een erg lange cyclus gehad, zo'n 6 a 7 weken. Ben ik dan nu al 7 weken of moet ik vanaf de eisprong tellen (+2 weken)?
quote:Op zondag 20 april 2014 19:44 schreef kwakz0r het volgende:
volgens de standaard berekening ben je dan ws twee weken verder dan je bij je eerste termijnecho zult uitkomen. meestal gaan ze niet uit van je eisprong volgens mij.
quote:Op zondag 20 april 2014 19:44 schreef Dyre het volgende:
Ik had voor mijn zwangerschap ook een hele lange cyclus, de vk heeft toen de extra dagen (alles langer dan die 28) erbij opgeteld. Dan kom je inderdaad meer bij de eisprong + 2 weken uit.
Of dat ook nauwkeuriger is weet je eigenlijk pas bij de echo, als ze de lengte op kunnen meten. En ook dan is het maar een richtlijn en heel afhankelijk van hoe ruim er gemeten wordt. (een paar mm kan al dagen schelen)
Dat klopt, maar weet je zeker wanneer je eisprong was dan? Dan kun je daar vrij goed op varen natuurlijk. Als je dat niet weet zou ik even bellen.quote:Op zondag 20 april 2014 19:48 schreef StarDust_ het volgende:
Als ik van mijn eisprong uit ga, dan ben ik nu 4 weken en een paar dagen. Als ik uitga van de eerste dag, dan ben ik al meer dan 7 wekenDus dat zou betekenen dat ik volgende week al mijn vroege echo mag laten maken. Lijkt mij erg nutteloos, die rijstkorrel is dan nog niet te zien.
Volgende week maar de verloskundige bellen voor een intakeafspraak
Dat doe ik zowiezo! Ik ben gewoon nieuwsgierig naar de mogelijke datum, waarschijnlijk een kerstkindjequote:Op zondag 20 april 2014 19:50 schreef Dyre het volgende:
Ik zou het even met je vk overleggen. Met zo'n lange cyclus van 6 of 7 weken is het wel erg moeilijk gokken, maar ik denk dat je voor de zekerheid dan toch meer richting je eisprong moet gaan zitten (wel altijd die gratis 2 weken erbij optellen), maar de vk heeft er het meeste verstand van.
Geweldigquote:Op zondag 20 april 2014 19:51 schreef StarDust_ het volgende:
Dat doe ik zowiezo! Ik ben gewoon nieuwsgierig naar de mogelijke datum, waarschijnlijk een kerstkindje
Eisprong was 2 weken geleden. Maar inderdaad een goede tip, want nekplooi meting wil ik zeker laten doen!quote:Op zondag 20 april 2014 19:50 schreef mignonne het volgende:
[..]
Dat klopt, maar weet je zeker wanneer je eisprong was dan? Dan kun je daar vrij goed op varen natuurlijk. Als je dat niet weet zou ik even bellen.
Het maakt ook het verschil namelijk tussen 11 weken en 14 weken straks, En dus tussen wel een nekplooimeting of geen betrouwbare nekplooimeting meer mogelijk als je dat zou willen.
quote:Op zondag 20 april 2014 19:52 schreef Dyre het volgende:
[..]
Geweldig
Heb je ovulatietesten gebruikt?
Bij ovutesten lijkt de kans me redelijk aanwezig dat je goed weet wanneer de eisprong is. Maar toch even aangeven als je belt voor intakequote:
Mn oudste wordt 5 hè dus ik ben bij allebei zeker ook zo begonnenquote:Op zondag 20 april 2014 19:58 schreef Dyre het volgende:
Zo zijn we allemaal begonnen hoor! Behalve mignonne misschien
Triage is toch niet alleen voor zwangere vrouwen, maar iedereen die op de eerste hulp terecht komt, toch?quote:Op zondag 20 april 2014 20:09 schreef StarDust_ het volgende:
Triage post is een eerste hulp van het ziekenhuis, maar dan speciaal voor zwangere vrouwen.
Oh ja, das waar ook!quote:Op zondag 20 april 2014 20:13 schreef Dyre het volgende:
[..]
Triage is toch niet alleen voor zwangere vrouwen, maar iedereen die op de eerste hulp terecht komt, toch?
Niet ieder ziekenhuis heeft dat en het is bovendien echt niet de bedoeling dat je jezelf daar heen stuurtquote:Op zondag 20 april 2014 20:09 schreef StarDust_ het volgende:
Triage post is een eerste hulp van het ziekenhuis, maar dan speciaal voor zwangere vrouwen.
oh! sorry dan heb ik verkeerd gelezen.quote:Op zondag 20 april 2014 20:22 schreef Ororea het volgende:
Duidelijk mignonne en dus idd te overdreven voor nu.
Ja bruin zegt idd niks maar ik had ineens helderrood en een stolsel. Stolsel lijkt me geen vaatje meer.
quote:Op zondag 20 april 2014 20:16 schreef mignonne het volgende:
Overigens is triage gewoon een ander woord voor onderscheid maken, prioriteren, spoed inschatten. Ze doen dat op de SEH ook. De meneer met pijn op zn borst wordt om die reden eerder gezien dan de vrouw met pijn in dr voet.
quote:Op zondag 20 april 2014 20:29 schreef Dyre het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Waiting is good. It means you're not going to die
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
quote:Op zondag 20 april 2014 20:34 schreef mignonne het volgende:
[..]hahahahahaha
die moeten ze overal ophangen
Je spoiler, wat erg. Ik snap echt niet dat mensen zo onbeschoft kunnen zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Bij mij waren stuipjes reden om 112 te bellen.
Ororea, wat schrikken dat bloed. Ik weet helaas precies hoe het voelt. De onzekerheid, de angst, de hoop... Hier werd het wel een succesverhaal (×2), maar wekenlang heb ik geleefd tussen hoop en vrees. Sterkte met afwachten.
![]()
Oh was niet tegen jou gericht hoor! Althans dat neem ik aanquote:Op zondag 20 april 2014 20:45 schreef Ororea het volgende:
True als je aan wachten kan denken ben je niet stervende, niet dat dat het punt was nu. Been there, ik stikte bijna door overgevoeligheid medicatie maar kon ook niet denken aan in de auto zitten voor naar de eerste hulp te gaan noch aan wachten
. Maar ik ben er nog
. Wel meer nodig dan een beetje bloed om naar spoed te gaan iig.
En thanks allemaal voor sterktewensen enzo.
quote:Op zondag 20 april 2014 20:49 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Je spoiler, wat erg. Ik snap echt niet dat mensen zo onbeschoft kunnen zijn.![]()
Bij mij waren stuipjes reden om 112 te bellen.
Ororea, wat schrikken dat bloed. Ik weet helaas precies hoe het voelt. De onzekerheid, de angst, de hoop... Hier werd het wel een succesverhaal (×2), maar wekenlang heb ik geleefd tussen hoop en vrees. Sterkte met afwachten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
Nee inderdaad! Allemaal ikke ikke, beetje inleven is gewenst. Wel goed zo'n bordje dus.quote:Op zondag 20 april 2014 20:51 schreef mignonne het volgende:
[..]
Oh was niet tegen jou gericht hoor! Althans dat neem ik aan
Meer in het algemeen, die hele spoed-eisende hulp hangt aan elkaar van prioriteiten stellen. Wie moet eerst gezien worden, wie kan wachten, welke behandeling moet eerst, wat kan wachten etc.
Dat staat als t goed is ook aangegeven meestal, zelfs mijn huisarts heeft al een briefje in de wachtruimte hangen dat het kan dat iemand voor gaat enz. Maar blijkbaar hebben mensen er heel weinig begrip voor wanneer iemand die later binnenkomt eerder geholpen wordt. Alsof ze naar de bakker gaan![]()
OH EDITERD!quote:Op zondag 20 april 2014 21:18 schreef Dyre het volgende:
Ik werk in een ziekenhuis (niet op de spoedeisende afdeling, maar wel een afdeling waar mensen voor een behandeling komen en geen opname) en eerlijk waar: zelfs mensen die op een brancard met ambulanceverpleegkundigen de ruimte binnen worden gereden worden soms nog raar aangekeken. 'Ik zat hier toch al eventjes te wachten.... '
quote:Op zondag 20 april 2014 21:20 schreef mignonne het volgende:
[..]
OH EDITERD!
ik wilde net gnorken dat ik ook wel raar zou kijken als er een ambu naar binnen reed
quote:
Dat lijkt me ook weird ja!quote:Op zondag 20 april 2014 21:25 schreef Cocotrimonium het volgende:
Ik mocht laatst de hele tijd voor bij het bloedprikken toen ik de suikertest moest doen (3x prikken, uur ertussen steeds). Had het idee dat ik prikkende ogen in mijn rug voelde iedere keer dat ik gewoon bij de prikkamers binnenwandelde (dat mocht ik namelijk)
Toen ik in 't zhuis lag en overduidelijk patiënt was (ik werd overal naartoe gereden op mijn bed), had ik daar overigens totaal geen last van. Dan durft juist niemand oogcontact te maken, ook een heel raar iets!
Flink balen, zeg! Heb je de hele tijd al last van misselijkheid? En bij de zwangerschap van S? Hoop dat je je gauw beter voelt!quote:Op zondag 20 april 2014 20:08 schreef Zoë23 het volgende:
Hier niet zo'n fijn paasweekend. Gister kon ik niets eten of drinken..alleen maar overgeven. Vandaag gelukkig wat thee en beschuit binnen gehouden. Drinken gaat niet zo goed en heb sinds gister veel hoofdpijn. Gelukkig zorgt man goed voor mij en dreumes
Brrr dat lijkt me ook heel eng. Bij ons was er gelukkig nooit medicatie nodig en kwam ze er zelf weer uit. En één dag voor het eerste stuipje van L. had ik hier op fok het stuipjestopic doorgelezen. Ik wist dus wat het was en wat ik moest doen (tip voor de zwangeren... google het eens, de kans dat een kindje het krijgt is geloof ik 1 op 20 maar ik vond het heel fijn dat ik wist van het bestaan en wist wat te doen). Ik kan me voorstellen dat je helemaal in paniek raakt als je kindje het krijgt en je niet weet wat het is. Hier was ook het moment dat L. helemaal slap werd en even stopte met ademen en blauwe lipjes kreeg heel eng.quote:Op zondag 20 april 2014 21:23 schreef mignonne het volgende:
[..]
-edit2-
stuipjes zijn niet leuk nee, maar ik was redelijk op de hoogte qua het bestaan van koortsstuipen en ik voelde me heel veilig daar, kinderarts erbij die heel rustig was, SEH arts erbij, verpleegkundige en een co. Meer zorg kun je je bijna niet wensen
Die diazepam daarna vond ik afschuwelijk. Heel stom misschien maar dat moment dat ze ineens helemaal slap werd en een beetje wit/blauwig, gatver.
quote:Op maandag 21 april 2014 09:53 schreef Cocotrimonium het volgende:
Enf, owwwww, dat moet ik ook nog allemaal regelen...M gaat straks met S boodschappen doen en wandelen enzo, en dan ga ik -eindelijk!- de babykamer in orde maken. Kleertjes zijn in ieder geval gewassen
Tas inpakken wilde ik morgen doen, net als t huis wat verder opruimen. En volgens mij moet ik dan alles hebben geregeld
Nou, toch welquote:Op maandag 21 april 2014 10:05 schreef Chanty het volgende:
[..]jij hebt geen last van nesteldrang he
Wat ben jij relaxed zo kort voor je UD!
Enf nu al vluchttas inpakkenDat zou betekenen dat ik dat volgende week ook moet doen… maar dan heb ik minder om aan te trekken
quote:Op maandag 21 april 2014 10:12 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Nou, toch welMaar ik nestel op de verkeerde plaatsen
Zo ben ik al mijn keukenkastjes aan het reorganiseren en uit aan het ruimen. Want dat is echt wel belangrijk voor de baby
![]()
En wat alle andere dingen betreft: het is gevoelsmatig nog zo ver weg. Maar dat is het niet! Dus de laatste dagen begin ik wat onrustig te worden en ben ik ook relevante dingen aan het doen (zoals die babywasjes, en eergisteren nog wat spulletjes gaan kopen). Maar ik heb het idd wel veel minder erg dan toen ik zwanger was van Saar.
Qua relaxedheid: meestal nergens last van, gelukkig. Maar gisteravond in bed was ik stiekem toch wel ineens 'bang' voor de bevalling, dat ik het niet overleef ofzo. Gelukkig weet ik waar het vandaan komt, en ik ga het woensdag nog eens goed bespreken met mijn gyn. En na een nachtje slapen zie ik het sowieso alweer stukken positiever in
Adressen! Ik moet ook nog adressen gaan verzamelen
quote:Op maandag 21 april 2014 11:26 schreef mignonne het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
ik ben momenteel hard aan het leren voor een toets, en dus heb ik de moeite genomen dit plaatje te googelen het afgelopen uur![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Studeer ze![]()
![]()
Whahaha, ik herken het wel hoor. Hier moest de keuken naar twee jaar toch echt afgekit worden. En inderdaad wil ik de keukenkastjes nog uitsoppen, plankje op de wc ophangen, etc. Like the baby caresquote:Op maandag 21 april 2014 10:12 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Nou, toch welMaar ik nestel op de verkeerde plaatsen
Zo ben ik al mijn keukenkastjes aan het reorganiseren en uit aan het ruimen. Want dat is echt wel belangrijk voor de baby
![]()
En wat alle andere dingen betreft: het is gevoelsmatig nog zo ver weg. Maar dat is het niet! Dus de laatste dagen begin ik wat onrustig te worden en ben ik ook relevante dingen aan het doen (zoals die babywasjes, en eergisteren nog wat spulletjes gaan kopen). Maar ik heb het idd wel veel minder erg dan toen ik zwanger was van Saar.
Qua relaxedheid: meestal nergens last van, gelukkig. Maar gisteravond in bed was ik stiekem toch wel ineens 'bang' voor de bevalling, dat ik het niet overleef ofzo. Gelukkig weet ik waar het vandaan komt, en ik ga het woensdag nog eens goed bespreken met mijn gyn. En na een nachtje slapen zie ik het sowieso alweer stukken positiever in
Adressen! Ik moet ook nog adressen gaan verzamelen
Nu naar de Ikea?quote:Op maandag 21 april 2014 14:03 schreef Cocotrimonium het volgende:
Ik heb net genesteld op de babykamer! Ruim op tijd
M. is nu naar de Ikea om een ledikantje en matrasje te halen, en dan hebben we volgens mij écht alles
Hij stelde het zelf voorquote:Op maandag 21 april 2014 14:05 schreef Dyre het volgende:
[..]
Nu naar de Ikea?
Op 2e Paasdag?
Arm, arm ding
inmiddels staat ie te huilen in de filequote:Op maandag 21 april 2014 14:06 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Hij stelde het zelf voor
Edit: geen enkele hint/suggestie of bevel van mijn kant. Ik stond ook even met mijn ogen te knipperen, haha.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 26% gewijzigd door Cocotrimonium op 21-04-2014 14:15:15 ]
Niet helemaal eerlijk overigens, althans, heb er niks aan gedaan behalve opgeruimd en wat nieuwe accessoires neergezet. Kast, commode, stoel, plankje, verf.... allemaal nog van Saarquote:
Ja, check de editquote:Op maandag 21 april 2014 14:14 schreef Fazzoletti het volgende:
GM, gecondoleerd![]()
Coco, is dat hetzelfde kamer als die fantastische foto een paar weken terug?if so, dan heb je echt heel veel gedaan
quote:
quote:Op maandag 21 april 2014 14:15 schreef Stormqueen het volgende:
Misschien een domme vraag, maar kan de rechter kastdeur wel open?![]()
Inderdaadquote:Op maandag 21 april 2014 14:05 schreef Dyre het volgende:
[..]
Nu naar de Ikea?
Op 2e Paasdag?
Arm, arm ding
Strijken... Dat moet ik ook nog ergens even inplannen. Althans, voor de lakentjes en hydrofielen. De rest ga ik niet strijken dit keer.quote:Op maandag 21 april 2014 14:16 schreef StefanieV het volgende:
Coco leuk kamertje! Hier is het ook af, jeuj hormonen! En de 2de babywas hangt te drogen, dan nog een beetje strijken en kijken wat ik meeneem naar het ziekenhuis. Het komt dichterbij!!!
En tegelijkertijd voelt het vaak nog steeds ontzettend ver wegquote:
We hebben voor de eerste maanden een wiegje, de bedoeling was dat hij daarna in de ledikant gaat (heb er zelf ook tot 1,5 of langer in gelegen. Maar dat was in de jaren 80quote:Op maandag 21 april 2014 15:34 schreef Take_A_Picture het volgende:
Nouja qua maat: toen eva's ledikant op de hoogste stand stond lag ze ook niet superdiep, maar dat geeft niet. Je baby kan voorlopig nog nieteens omrollen en 37 cm daar rol je sowieso niet overheen.
Zodra je baby wel zichzelf omhoog kan werken (maar dat duurt een aantal maanden) dan moet het ledikant wel een lagere stand kunnen aannemen.
113 cm is niet heel erg lang, maar ook dat is niet zo erg. Je baby heeft echt in het begin de helft of iets meer dan de helft nodig, je maakt het bedje nl zo kort mogelijk op en baby ligt dan al onderaan het bed.
Dus voorlopig kun je er wel mee uit de voeten denk ik?
En qua ventilatie denk ik dat dat ook wel los zal lopen, het zijn platte wanden neem ik aan, daar stikt een kind niet in hoor. Als het van een niet ademende stof is zou ik het niet doen.
Maar wat de verf betreft, daar zou ik wel even naar kijken.
Ja ik dacht idd ook dat ze rond die tijd zitten en als je "pech" hebt staat meneer met 9 maanden in zijn bedje te dansen en dan is het een kwestie van zwaartekracht dat hij over de rand kukelt.quote:Op maandag 21 april 2014 15:41 schreef Take_A_Picture het volgende:
Dat is wel te hoog dan, dan kun je beter een ledikant kopen met verstelbare bodem. Want na een maand of 6 ofzo (weet niet meer wanneer peuter het kon) kunnen ze zich omdraaien of zichzelf tot zitstand krijgen en dan denken, hey ik kan eruit! Ik heb ook nog foto's van hummel waarin ze vrolijk en trots naar me kijkt, zittend aan de rand van haar ledikantje. Ik keek m'n man toen aan en zei: 'ok, bedje gaat nu omlaag!'
Issue is dat er behoorlijk wat opknapwerk gedaan moet worden nog. Zoals gezegd moet het gelakt worden, als dat al überhaupt kan met die afbladderende verf. Kan het ook niet overschilderen of opschuren want dan gaat de tekening verloren. We moeten ook zelf nog een bodemplaat erin zetten want die is er niet meer bij. En dan nog een passend matrasje zoeken. Ik vind het echt een fantastisch ledikantje en ik weet dat mijn moeder heel erg teleurgesteld gaat zijn als we het niet gaan gebruiken (en het waarschijnlijk ook allemaal onzin vindt), maar ik heb zelf geen goed gevoel erbij zo.quote:Op maandag 21 april 2014 15:45 schreef Cocotrimonium het volgende:
Oh, zie nu pas dat van die hoogte, dat is idd wel erg ondiep, zeg maar. Dus dan kun je sowieso niet lang ermee doen.
Misschien leuk om t tijdelijk beneden te gebruiken? Ipv een box? Gewoon voor de eerste maandjes ofzo. Ook zo zonde om het helemaal niet te gebruiken.
Saar liep al los met 9/10 maanden, dus als je "pech" hebt doe je er nog korter mee.quote:Op maandag 21 april 2014 15:52 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ja ik dacht idd ook dat ze rond die tijd zitten en als je "pech" hebt staat meneer met 9 maanden in zijn bedje te dansen en dan is het een kwestie van zwaartekracht dat hij over de rand kukelt.
[..]
Issue is dat er behoorlijk wat opknapwerk gedaan moet worden nog. Zoals gezegd moet het gelakt worden, als dat al überhaupt kan met die afbladderende verf. Kan het ook niet overschilderen of opschuren want dan gaat de tekening verloren. We moeten ook zelf nog een bodemplaat erin zetten want die is er niet meer bij. En dan nog een passend matrasje zoeken. Ik vind het echt een fantastisch ledikantje en ik weet dat mijn moeder heel erg teleurgesteld gaat zijn als we het niet gaan gebruiken (en het waarschijnlijk ook allemaal onzin vindt), maar ik heb zelf geen goed gevoel erbij zo.
Dat ene zinnetje is je antwoordt.... Gewoon een ledikant zoeken waar je je wel goed bij voelt.quote:Op maandag 21 april 2014 15:52 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ja ik dacht idd ook dat ze rond die tijd zitten en als je "pech" hebt staat meneer met 9 maanden in zijn bedje te dansen en dan is het een kwestie van zwaartekracht dat hij over de rand kukelt.
[..]
Issue is dat er behoorlijk wat opknapwerk gedaan moet worden nog. Zoals gezegd moet het gelakt worden, als dat al überhaupt kan met die afbladderende verf. Kan het ook niet overschilderen of opschuren want dan gaat de tekening verloren. We moeten ook zelf nog een bodemplaat erin zetten want die is er niet meer bij. En dan nog een passend matrasje zoeken. Ik vind het echt een fantastisch ledikantje en ik weet dat mijn moeder heel erg teleurgesteld gaat zijn als we het niet gaan gebruiken (en het waarschijnlijk ook allemaal onzin vindt), maar ik heb zelf geen goed gevoel erbij zo.
Wowquote:Op maandag 21 april 2014 15:57 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Saar liep al los met 9/10 maanden, dus als je "pech" hebt doe je er nog korter mee.
Ja, als je er geen goed gevoel bij hebt, niet doen. Tis jammer, maar zoveel jaar geleden was er natuurlijk ook minder bekend dan tegenwoordig.
Helemaal mee eens, het is alleen altijd zo lastig om je ertegen te verweren het: vroegah deden we dat gewoon argumentquote:Op maandag 21 april 2014 16:42 schreef Take_A_Picture het volgende:
Chanty, mijn moeder blaatte ook eens, 'oh nou toen ik zwanger was heb ik wel gewoon het huis geschilderd' toen ik weigerde te helpen met het schilderen van haar schutting. Maar tijden veranderen en je wilt gewoon het beste voor jouw kind, ongeboren en geboren.
Dus ja, misschien zal jouw moeder teleurgesteld zijn, maar veiligheid voor je kind gaat toch voor het pleasen van je moeder
Nou gelukkig snappen ze nog wel dat ze niet moeten roken bij hun kleinkindquote:
'vroegah deden we dat zo' is net zo'n dooddoener als 'nu niet meer', dat lijkt me dus een prima verweerquote:Op maandag 21 april 2014 17:00 schreef Chanty het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, het is alleen altijd zo lastig om je ertegen te verweren het: vroegah deden we dat gewoon argumentHeb gewoon geen zin in die discussie.
Dat is toch heel simpel dan zeg je ze; Ik maak mijn eigen keuzes en ik sta niet open voor discussie.quote:Op maandag 21 april 2014 17:00 schreef Chanty het volgende:
Helemaal mee eens, het is alleen altijd zo lastig om je ertegen te verweren het: vroegah deden we dat gewoon argument Heb gewoon geen zin in die discussie.
Omg dat IS echt al heel snel inderdaad! Lijkt me echt apart de datum al te wetenquote:Op maandag 21 april 2014 15:03 schreef Cocotrimonium het volgende:
Haha, ja! Volgens week![]()
Ik hoef maar 1 bladzijde in mijn weekagenda om te slaan en dan staat de afspraak er al ingepland
quote:Op maandag 21 april 2014 17:57 schreef Ororea het volgende:
Lief dat je het vraagt StarDust_. Ik verlies nog steeds (vers en oud) bloed en voel me er nog onrustig door. Ik probeer me vast te houden aan dat zolang ik niet verga van de pijn het goed zit. Geen idee of die theorie altijd opgaat maar ja.
Oh hij is absoluut wel mijn smaakquote:Op maandag 21 april 2014 18:12 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Omg dat IS echt al heel snel inderdaad! Lijkt me echt apart de datum al te weten
En wat is het babygedeelte leuk geworden,fris dat groen.
Maar wat heb je daar enggg lang mee gewacht,ik zou me dood stressen!
Chanty;je geeft zelf eig je antw al. Ik zou het dus niet doen als je er zo tegenop ziet qua opknappen en het sowieso je smaak al niet is,laat staan dat het 100% veilig is.
En bedankt voor mn jurkjescompliment!
Dat is een niet-positiejurkje uit een Vlaamse kringloop
Als er nog geen hartactiviteit is weet je nog niks. Het is heel erg naar, maar voorlopig is het echt een kwestie van afwachten als het zo pril is. Hopelijk over een aantal weekjes gewoon hartactiviteit en een aantal weken daarna een zwaaiend kindjequote:Op maandag 21 april 2014 18:14 schreef StarDust_ het volgende:
[..]Ik zou morgen toch nog een keer naar de verloskundige bellen en vertellen hoe je je voelt. Ik zou vragen om een echo. Ook al is het nog zo klein, volgens mij moet het op een inwendige echo toch te zien zijn.
geen idee... Ik ben morbide obees dus daar zal het ook iets mee te maken hebben.quote:Op maandag 21 april 2014 18:06 schreef StarDust_ het volgende:
Ohh kwakz0r...vertel mij eens hoe je dat doet? Zwanger zijn en afvallen? Nu is dat natuurlijk niet altijd even goed, maar ben toch benieuwd naar je geheim! Ik ben bang dat ik 20 kilo minimaal aan ga komen (en ik ben al veel te zwaar!)
Ik wil ook gezonder gaan eten; helaas grijp ik te vaak naar de chocolade en koekjes (ik heb ook een bmi van 30+). Chips eet ik niet zo veel, het zit echt in de zoetigheid en het te veel opscheppen. Ik neem me elke keer voor om gezonder te gaan eten, maar dan denk ik weer; ach morgen weer een dag! En ja, heb me net voorgenomen om morgen gezonder te gaan etenquote:Op maandag 21 april 2014 19:15 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
geen idee... Ik ben morbide obees dus daar zal het ook iets mee te maken hebben.
Ik eet veel groente, heb s ochtends en s avonds weinig eetlust (at vroeger zo 4 wraps, nu 1 en een paar happen), probeer daarom tussen de middag flink te eten en ook warm als we een kliekje hebben dat mee naar school kan oid. En ik snoep elke dag wel een bakje chips omdat ik er zo veel zin in heb![]()
als mijn bloeddruk goed blijft doe ik dat gewoon nog, is een van de weinige dingen die me nog echt smaken.
50+ hierquote:Op maandag 21 april 2014 19:39 schreef StarDust_ het volgende:
[..]
Ik wil ook gezonder gaan eten; helaas grijp ik te vaak naar de chocolade en koekjes (ik heb ook een bmi van 30+). Chips eet ik niet zo veel, het zit echt in de zoetigheid en het te veel opscheppen. Ik neem me elke keer voor om gezonder te gaan eten, maar dan denk ik weer; ach morgen weer een dag! En ja, heb me net voorgenomen om morgen gezonder te gaan eten
Hier hebben we: "trotse ouders: dirtyharry en chanty achternaam". Eigenlijk niet over nagedacht qua volgorde ben gewoon gewend om hem eerst te noemen en het maakt mij echt niet uit.quote:Op maandag 21 april 2014 21:13 schreef Fazzoletti het volgende:
Lastig Chanty met je ledikantjemaar als je er zelf geen fijn gevoel bij hebt zou ik het niet doen...
Hier nu bezig met het geboortekaartje.... is al ontaard in ruzieIk wil graag mijn naam eerst en dan die van hem, hij ziet het juist andersom. Welke volgorde houden jullie aan en waarom?
Wij hebben eerst M's naam, en dan die van mij. Geloof ik. Heb er eerlijk gezegd niet eens bij nagedacht.quote:Op maandag 21 april 2014 21:13 schreef Fazzoletti het volgende:
Hier nu bezig met het geboortekaartje.... is al ontaard in ruzieIk wil graag mijn naam eerst en dan die van hem, hij ziet het juist andersom. Welke volgorde houden jullie aan en waarom?
Omdat de achternaam er dan bij staat? Wij hebben die weggelaten. Iedereen weet toch wel wie wij zijnquote:Op maandag 21 april 2014 21:26 schreef Fazzoletti het volgende:
Die 'traditionele' volgorde voelt ook wel logisch als ik denk aan getrouwde mensen. Maar wij zijn niet getrouwd
Mij is het wel opgevallen dat bij de getrouwde stellen altijd de man als eerste genoemd wordt en bij de niet getrouwde het 50/50 is (in mijn omgeving dan).quote:Op maandag 21 april 2014 21:28 schreef Cocotrimonium het volgende:
Ik betwijfel bovendien of ook maar iemand het opvalt "nou nou, zij heeft verdorie 9 maanden lang het kind moeten dragen en dan staat zijn naam voorop!"
![]()
Echt? Als het voor jou belangrijk is, ok, misschien valt het je daardoor ook meer op. Mij maakt het echt totaal niet uit, en ik denk eigenlijk dat het M. ook niet interesseert welke naam eerst komt. Moet 't 'm eigenlijk eens vragen zoquote:Op maandag 21 april 2014 21:33 schreef Fazzoletti het volgende:
Mij is het wel opgevallen dat bij de getrouwde stellen altijd de man als eerste genoemd wordt en bij de niet getrouwde het 50/50 is (in mijn omgeving dan).
niks overtrokken. Ik ben het geheel met je eens. Mijn moeder wilde 31 jaar geleden ook voorop. Ik wil het ook.quote:Op maandag 21 april 2014 21:35 schreef Fazzoletti het volgende:
ik ben soms gewoon erg overdreven tegen elke vorm van 'onderdrukking van de vrouw'![]()
want gelijkheid blablablabla...
En dit geeft mij zo'n gevoel...
![]()
maar waarschijnlijk vinden veel mensen dat zwaar overtrokken
Ik zal morgen eens foto's maken maar ik kan het iig niet opnieuw makenquote:Op maandag 21 april 2014 21:31 schreef AwayTL het volgende:
Chanty is het trouwens niet mogelijk om de tekening van jullie oude ledikantje zelf op de nieuwe te maken? Toch een beetje nostalgie..
Wij hadden ook de naam van mijn vriend eerst. Ik had hem gemaakt, dus mezelf eerst zetten was voor mij niet logisch en mijn moeder had op kerstkaartjes altijd de redenering: 'wie het oudst is komt eerst!'. Daar leef ik ook nog uit gewoonte naar. Wij zijn overigens ook niet getrouwd.
Wat ik juist 'emancipatie' vind, is dat iedere vrouw mag kiezen voor wat zij het fijnst vindt. En dat het juist zo'n complete non-issue is voor ons allebei (welke naam staat voorop), is voor mij persoonlijk een groter 'bewijs' van gelijkwaardigheid dan dat mijn naam voorop staat.quote:Op maandag 21 april 2014 21:35 schreef Fazzoletti het volgende:
ik ben soms gewoon erg overdreven tegen elke vorm van 'onderdrukking van de vrouw'![]()
want gelijkheid blablablabla...
En dit geeft mij zo'n gevoel...
![]()
maar waarschijnlijk vinden veel mensen dat zwaar overtrokken
quote:Op maandag 21 april 2014 21:32 schreef Cocotrimonium het volgende:
M. heeft het ledikantje opgezet daarstraks, toen ik bij mijn ouders was met Saartje
Net nog even online genesteld. Extra dekentje & hoeslakentje gekocht, extra flesje, en Dé knuffel voor NB[ afbeelding ]
Voor S hadden we toen deze:
[ afbeelding ]
Daar gaat ze nu altijd mee slapen. "Beer!" als ze hem 's avonds dan weer ziet. Slaat ze haar armpjes om hem heen, trekt 'm dicht tegen zich aan en gaat zo lekker samen met Beer slapen![]()
![]()
Oh, en dit! Ik heb me vooral bemoeid met de tekst op het kaartje, niet M., dat door onze ontwerper overigens echt perfect is gemaaktquote:Op maandag 21 april 2014 21:37 schreef Chanty het volgende:
En los van getrouwd zijn is het voor mij echt een soort beleefdheid om de ander eerst te noemen als ik een kaartje schrijf. En ik heb het kaartje dus ontworpen ed dus ja....het maakt mij niet minder mama dat ik als tweede sta
lief!quote:Op maandag 21 april 2014 21:32 schreef Cocotrimonium het volgende:
M. heeft het ledikantje opgezet daarstraks, toen ik bij mijn ouders was met Saartje
Net nog even online genesteld. Extra dekentje & hoeslakentje gekocht, extra flesje, en Dé knuffel voor NB[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daar gaat ze nu altijd mee slapen. "Beer!" als ze hem 's avonds dan weer ziet. Slaat ze haar armpjes om hem heen, trekt 'm dicht tegen zich aan en gaat zo lekker samen met Beer slapen![]()
![]()
Dan is het voor mijn gevoel ook helemaal af straks. Als het bedje is opgemaakt (moet nog even lakentje strijken enzo), en dan Dé knuffel op de beeb zit te wachtenquote:
quote:Op maandag 21 april 2014 21:32 schreef Cocotrimonium het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
quote:Op maandag 21 april 2014 21:58 schreef mignonne het volgende:
[..]![]()
goeie keus! uitstekend knuffelmateriaal heb ik me wijs laten makenAwwww!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het idee alleen al dat onze nieuwe frummel daar straks ook mee knuffelt
Heb jij een reserve knijn? Ik heb voor Saar maar meteen een reserve Beer besteld. Aangezien ze tegenwoordig echt gek op 'm is.
Neequote:Op maandag 21 april 2014 21:59 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Awwww!!
Het idee alleen al dat onze nieuwe frummel daar straks ook mee knuffelt
Heb jij een reserve knijn? Ik heb voor Saar maar meteen een reserve Beer besteld. Aangezien ze tegenwoordig echt gek op 'm is.
Ik ga sowieso even afwachten of NB 't knijn wel leuk gaat vinden.quote:Op maandag 21 april 2014 22:01 schreef mignonne het volgende:
[..]
Nee
bij oudste hebben we wel een reserveschaap gekocht, bij jongste niet aan toe gekomen steeds. Uitstel/afstel dat werk.
Dat is idd een heel lief en tof kaartjequote:Op maandag 21 april 2014 22:18 schreef Twinkle20 het volgende:
Geloof dat die we nu gaan gebruiken door Skoap bij L. Is gekozen.
Jaaaa! Ewan is tof he?? Heb je de geluidjes al geprobeerd? Ik ben nog steeds fan van Ewanquote:Op maandag 21 april 2014 22:20 schreef Amsel het volgende:
Aw die knuffel is lief! Hier staat een grote knuffelpinguin klaar en ik hoop zó dat ze er straks gek op gaat zijn. Maar ik heb als kind ook een compleet willekeurige knuffel uitverkoren als lievelingsknuffel, dus dat laat zich vast niet sturen. Er ligt ook al een Ewan klaar omdat Coco daar toen zo lyrisch over was dat ik die na de eerste goede echo meteen gekocht heb
En we hebben opeens ook een ontwerp voor een kaartjeIk had opeens inspiratie en opeens stond er iets op m'n scherm waar we beiden helemaal weg van zijn. Ik vind het zo vroeg, straks zijn we klaar met alle voorbereidingen en zit ik me de laatste maanden kapot te vervelen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is allemaal nog zo onwerkelijk! Ik ben bijna blij met alle misselijkheid en vermoeidheid en pijntjes, want het maakt het echt. (maar ik ben wel echt bekaf vandaag zeg..)
woah!quote:Op maandag 21 april 2014 22:24 schreef Stormqueen het volgende:
Ben jij zo'n lange dan, twink?
Ik geloof dat ik er qua namen net zo in sta als coco. Het zal me werkelijk aan mijn derrière oxideren.
Morgen mijn eerste controle bij de vk! Waar je wel niet exited over kan zijn![]()
dankjewel!quote:Op maandag 21 april 2014 22:27 schreef mignonne het volgende:
[..]
woah!voor mijn gevoel ben je al echt heel lang zwanger inmiddels
Crumpette gefeliciteerd!
ik ben ook vrij laat met mijn 15+5 voor een eerste controle geloof ikquote:Op maandag 21 april 2014 22:27 schreef mignonne het volgende:
[..]
woah!voor mijn gevoel ben je al echt heel lang zwanger inmiddels
Crumpette gefeliciteerd!
Stiekem +1quote:Op maandag 21 april 2014 22:27 schreef Stormqueen het volgende:
Welkom crumpette en gefeliciteerd!
Laatste cyclus voor je de mmm in gaat en toch pas kort bezig,nu maak je me wel nieuwsgierig
hehe beetje wel jaquote:Op maandag 21 april 2014 22:28 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik ben ook vrij laat met mijn 15+5 voor een eerste controle geloof ik
ja sorry, zie editquote:Op maandag 21 april 2014 22:29 schreef mignonne het volgende:
[..]
hehe beetje wel jamaar je bent al door ziekenhuis gecheckt toch? dat komt wel vaker voor.
bijzonder momentquote:Op maandag 21 april 2014 22:30 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja sorry, zie editgeen ziekenhuis hoor! Alleen nog geen controle gehad. Ben zo benieuwd naar het hartje
Ooh de eerste keer luisterenquote:Op maandag 21 april 2014 22:30 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja sorry, zie editgeen ziekenhuis hoor! Alleen nog geen controle gehad. Ben zo benieuwd naar het hartje
Ik weet nooit zo goed hoe dat werkt hier met privacy dus ik doe maar een spoiler-quote:Op maandag 21 april 2014 22:27 schreef Stormqueen het volgende:
Welkom crumpette en gefeliciteerd!
Laatste cyclus voor je de mmm in gaat en toch pas kort bezig,nu maak je me wel nieuwsgierig
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 21 april 2014 22:34 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Ik weet nooit zo goed hoe dat werkt hier met privacy dus ik doe maar een spoiler-Wat geweldig zegSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En gefeliciteerd natuurlijk.
S. 2014
J. 2016
quote:Op maandag 21 april 2014 22:25 schreef Crumpette het volgende:
* voorzichtig meldt!
Aaaahhhh gefeliciteeerd!! Wat tofSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is allemaal nog zo onwerkelijk! Ik ben bijna blij met alle misselijkheid en vermoeidheid en pijntjes, want het maakt het echt. (maar ik ben wel echt bekaf vandaag zeg..)![]()
Geniet van deze bijzondere periode in je leven![]()
thanks!quote:Op maandag 21 april 2014 22:35 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Wat geweldig zegEn gefeliciteerd natuurlijk.
thanks!!quote:Op maandag 21 april 2014 22:38 schreef GotC het volgende:
[..]
Aaaahhhh gefeliciteeerd!! Wat tof![]()
Geniet van deze bijzondere periode in je leven
quote:Op maandag 21 april 2014 22:40 schreef Stormqueen het volgende:
Goed verhaal, crumpette
Ja, met 7-8 weken is er als het goed gaat hartactie zichtbaar!
Ja klopt! Ik ben er dik tevreden over, goeie stadswagenquote:Op maandag 21 april 2014 22:40 schreef Crumpette het volgende:
[..]
thanks!!Btw jij hebt de Easywalker June he las ik ergens? Ik ben echt als een bezetene research aan het doen nu
.. hoe bevalt ie?
Thanks!! He wat een warm onthaal hier :-) ik zou het het liefst van de daken schreeuwen maar dat is nog niet zo handig, maar hier lekker wel!quote:Op maandag 21 april 2014 22:42 schreef Dyre het volgende:
Crumpette gefeliciteerd!!
Hartje zou je tegen die tijd wel moeten kunnen zien, maar dan is het wel fijn als je een beetje zeker bent van je termijn.
Morgen om 8:10 naar de tandarts... what was I thinking?
Ik twijfel nu of het wel een helderrood stolsel was of toch wat ouds in vermommingquote:Op maandag 21 april 2014 21:32 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ororea, sterkte! Ik heb ook bloedverlies gehad, maar nooit met stolsels. Ik hoop dat je over een aantal weken gewoon fijn een hartje ziet!
Wij hebben de dag goed besteed door alles voor de kinderkamer uit te zoeken. Maar om nou met elf weken alles al in huis te halen...
Ja, ik vind die wel een optie op zich, hoewel de Joolz me ook enorm trekt (jaja, ik ben al in een grote prenatal geweest), en die heeft een grotere bak. Vriendje is best groot, dus dat is misschien wel een plus. Lange zit heeft die ook geloof ik, en eettafel-hoogte enzo.quote:Op maandag 21 april 2014 22:43 schreef GotC het volgende:
[..]
Ja klopt! Ik ben er dik tevreden over, goeie stadswagenWel een wat kleinere bak (71 cm?), maar T. kan er nu nog in liggen met 6 maanden en bovengemiddeld groot
Kom maar keer testrijden.
Maar je hebt nog 34 weken om te twijfelen
Ik ben meestal langer onderweg dan dat ik in die stoel ligquote:Op maandag 21 april 2014 22:47 schreef Amsel het volgende:
Ik mag altijd eind van de dag naar de tandarts, laatste patiënt, zodat ze zonder problemen kunnen uitlopen als ga panieken en ze er daardoor 2x zo lang over doen![]()
Mazzelaarquote:Op maandag 21 april 2014 22:48 schreef Dyre het volgende:
[..]
Ik ben meestal langer onderweg dan dat ik in die stoel lig
Maar ik heb wel altijd tandsteen wat ze met zo'n vishaak weghaalt en dat is niet fijn.
Nouja, morgen om 8:20 ben ik er weer vanaf moet ik maar denken. En dan om half 2 weer echo
Gewoon lekker proefrijden, zoveel mogelijkheden!quote:Op maandag 21 april 2014 22:47 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Ja, ik vind die wel een optie op zich, hoewel de Joolz me ook enorm trekt (jaja, ik ben al in een grote prenatal geweest), en die heeft een grotere bak. Vriendje is best groot, dus dat is misschien wel een plus. Lange zit heeft die ook geloof ik, en eettafel-hoogte enzo.
34 weken! t voelt nu nog alsof de tijd stilstaat, maar dat gaat ook voorbij lijkt me
Ik ga proefpersoon spelen bij Fontysquote:Op maandag 21 april 2014 22:51 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Mazzelaar
Waarom nog een echo? 20 weken heb je al gehad toch?
Thanks! Ik maak nog geen melding in het DH topic hoorquote:Op maandag 21 april 2014 22:51 schreef GotC het volgende:
[..]
Gewoon lekker proefrijden, zoveel mogelijkheden!Wij zijn allebei niet lang (Yur is 1.80) en toch zit T. constant op de +1 lijn
Typisch!
Wat een spannende tijd! We zijn hier allebei blij voor je!
quote:Op maandag 21 april 2014 22:47 schreef Amsel het volgende:
Ik mag altijd eind van de dag naar de tandarts, laatste patiënt, zodat ze zonder problemen kunnen uitlopen als ga panieken en ze er daardoor 2x zo lang over doen![]()
Mooi, kan ik daar over een paar weken weer jompelenquote:Op maandag 21 april 2014 22:52 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Thanks! Ik maak nog geen melding in het DH topic hoor
tof!quote:Op maandag 21 april 2014 22:51 schreef Dyre het volgende:
[..]
Ik ga proefpersoon spelen bij Fontys
Thanks SQ!
quote:Op maandag 21 april 2014 22:54 schreef GotC het volgende:
[..]
Mooi, kan ik daar over een paar weken weer jompelen
Snel weer weg hier, want zwanger zijn =!
6 mnd en 6 dagenquote:Op maandag 21 april 2014 22:58 schreef Crumpette het volgende:
[..]![]()
Hoe oud is jullie kleine nu, een half jaar alweer lijkt me?
Geloof ik meteen.. verheug me!quote:Op maandag 21 april 2014 23:00 schreef GotC het volgende:
[..]
6 mnd en 6 dagen. Clichés kloppen: Time flies..
Thanks!quote:
Nu ben ik nieuwsgierig! DM je wel ff!quote:Op maandag 21 april 2014 22:18 schreef Twinkle20 het volgende: Geloof dat die we nu gaan gebruiken door Skoap bij L. is gekozen.
Kiek ik onthoud nog wel watquote:
quote:Op maandag 21 april 2014 22:25 schreef Crumpette het volgende:
* voorzichtig meldt!
heuj hagenaar! Gefeliciteerd!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is allemaal nog zo onwerkelijk! Ik ben bijna blij met alle misselijkheid en vermoeidheid en pijntjes, want het maakt het echt. (maar ik ben wel echt bekaf vandaag zeg..)
Kwak
Leuk,heb ik ook gedaan! Ik vond het iig erg leuk en heb echt leuke echo filmpjes en fotootjes gezien en meegekregen op usbstick. Veel plezier!quote:
Jaaaaa joh, we wonen op de eerste verdieping en bij het slaapkamerraam staan bosjes en water. Dus dan kan je je lol op. Tel daar bij op dat ik tegenwoordig het slaapkamerraampje altijd open heb omdat ik het snel warm heb, en een vriend die altijd het licht uit vergeet te doen in de avondquote:Op dinsdag 22 april 2014 07:33 schreef Dyre het volgende:
Nu al?
Ja het mooie weer komt er wel aan, dus de muggen zullen wel snel volgen
Nadeel van geen winter hebben…. vriezen ze niet doodquote:Op dinsdag 22 april 2014 07:32 schreef JaleesaJoia het volgende:
Aaaaaaargh. Muggen seizoen is hier officieel van start. Zit heeelemaal onder de bulten. Rotbeesten
Mijn man wordt ook niet of bijna niet geprikt en als dan jeukt het maar een paar minuten terwijl ik er zo een week last van heb. Niet eerlijkquote:Op dinsdag 22 april 2014 08:27 schreef Sugarsnap het volgende:
Zowel B. als ik hebben ook al weer muggenbeten. E. en vriend worden niet geprikt![]()
Zometeen B. naar school brengen en dan door naar het ziekenhuis om bloed te prikken. Moet weer nuchter en ik heb me nu toch een honger!
Zelfde hier. Al lig ik helemaal in een deken gewikkeld en vriend in volle glorie nakend, dan nog presteren ze het om hem voorbij te vliegen en bij mij onder de deken te komenquote:Op dinsdag 22 april 2014 08:31 schreef Chanty het volgende:
[..]
Mijn man wordt ook niet of bijna niet geprikt en als dan jeukt het maar een paar minuten terwijl ik er zo een week last van heb. Niet eerlijkKan alleen hopen dat mijn zoontje onsmakelijk bloed heeft voor muggen
Daar heb ik serieus ook aan gedacht..vrouwen zullen misschien aantrekkelijker ruiken/smaken? Want ze komen toch op lichaamsgeur af?quote:Op dinsdag 22 april 2014 08:56 schreef Dyre het volgende:
Zou vrouwenbloed lekkerder smaken?
Ik zit ook altijd de hele zomer vol met bulten (vooral mijn benen en armen), terwijl vriendlief echt nooit gebeten wordt. (die heeft wel de hele lente last van hooikoorts)
combinatie van lichaamsgeur en warmte. Ik ben hier het speldenkussen, vriend wordt nooit gestoken eigenlijk.quote:Op dinsdag 22 april 2014 08:59 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
Daar heb ik serieus ook aan gedacht..vrouwen zullen misschien aantrekkelijker ruiken/smaken? Want ze komen toch op lichaamsgeur af?
OMG je bent gewoon zwangerquote:Op dinsdag 22 april 2014 09:35 schreef Stormqueen het volgende:
Nou, die hartslag gaf zich stukken makkelijker gewonnen dan die nekplooi
De doppler zat amper op m'n buik of de hartslag kwam al supersterk door
Verdere stats: Trisomieën allemaal 1:5000
Bloedsuiker 4,9
bloeddruk 122/78
Alle andere bloedwaarden ook goed!
En een baarmoeder zeer duidelijk voelbaar 3 vingers onder de navel. Help, ik ben een modelzwangere(okee, dat BMI vergeten we even
)
Fijn SQ!quote:Op dinsdag 22 april 2014 09:35 schreef Stormqueen het volgende:
Bloedsuiker 4,9
bloeddruk 122/78
En een baarmoeder zeer duidelijk voelbaar 3 vingers onder de navel. Help, ik ben een modelzwangere(okee, dat BMI vergeten we even
)
quote:Op dinsdag 22 april 2014 09:35 schreef Stormqueen het volgende:
Bloedsuiker 4,9
bloeddruk 122/78
En een baarmoeder, ondanks royale speklaag, zeer duidelijk voelbaar 3 vingers onder de navel. Help, ik ben een modelzwangere(okee, dat BMI vergeten we even
)
Bloedsuiker 4,9
bloeddruk 122/78
En een baarmoeder, ondanks royale speklaag, zeer duidelijk voelbaar 3 vingers onder de navel. Help, ik ben een modelzwangere(okee, dat BMI vergeten we even
)
quote:Op dinsdag 22 april 2014 10:11 schreef Stormqueen het volgende:
Leuk om dat hartje zo sterk te horende tranen met tuiten bleven trouwens weer achterwege, maar ik bewaar die gewoon voor de geboorte
Bloedsuiker 4,9
bloeddruk 122/78
)
ja!quote:Op dinsdag 22 april 2014 10:25 schreef Spees_Eend het volgende:
Echt he, bij iedere geboorte op tv of bevallingsverhaal op fok huilen, maar bij de geboorte van mijn eigen kind, ho maar
Ik heb ook niet gehuild na de bevalling. Hell, ik heb niet eens echt last gehad van stuwing en kraamtranenquote:Op dinsdag 22 april 2014 10:21 schreef mignonne het volgende:
[..]lang niet iedereen is altijd hyperemotioneel aan het wezen tijdens zulke momenten.
Soms krijg je idd wel dat idee dat dat hoort en dat dat normaal is. Ik weet nog dat ik me echt heel erg ontaard voelde toen ik na de geboorte van mn eerste niet hoefde te huilen, dat hoorde toch? hield ik niet van mn kind ofzo? ik heb me er echt schuldig over gevoeld ook nog
Ik kan je nu alvast verklappen dat lang niet iedere vrouw huilt na de bevallingof na de eerste echo, hartje enz.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en huilen deed ik ook niet bij echo's en zulks en ook niet na de bevallingen
maar bij de dreumes heb ik wel tranen met tuiten gehuild toen de kraamhulp voor het laatst was![]()
![]()
want dan was ik alleen en hoe moest dat nou, ondanks dat het m'n 2e was
het is allemaal weer goedgekomen![]()
Ik zat er op te wachten, want dat zou komen...en ik wacht nog steedsquote:Op dinsdag 22 april 2014 10:38 schreef mignonne het volgende:
oh stuwing daar heb ik dan weer wel om gejankt![]()
![]()
maar dat was ook wel randje dubbele borstontsteking zo'n beetjestil zitten in een stoel, niet teveel bewegen, niet te hard ademhalen en dan ging het nét. Maar eigenlijk net niet.
nooit gedacht dat dat zó pijnlijk kon zijn.
+1. Daar heb ik ook echt veel tranen om gelatenquote:Op dinsdag 22 april 2014 10:38 schreef mignonne het volgende:
![]()
maar dat was ook wel randje dubbele borstontsteking zo'n beetjestil zitten in een stoel, niet teveel bewegen, niet te hard ademhalen en dan ging het nét. Maar eigenlijk net niet.
Bij de tweede had ik me er ook al schrap voor gezetquote:Op dinsdag 22 april 2014 10:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zat er op te wachten, want dat zou komen...en ik wacht nog steeds
Echt 0,0 last van gehad, maar sowieso had ik heel gemakkelijke en zindelijke borsten de hele bv-periode
Tuurlijk, twijfelen altijd!quote:Op dinsdag 22 april 2014 10:44 schreef mignonne het volgende:
[..]
Bij de tweede had ik me er ook al schrap voor gezetzo van ohja krijgen we dat ook weer
![]()
maar het kwam niet, zelfs niet een beetje gespannen.
En toen ging ik natuurlijk twijfelen of het wel voldoende op gang was, ondanks goed groeiend en plassend kind. Want ik ben een vrouw, dan doe je dat, twijfelen
Bij elk kind werd het hier meer... Ik hou mn hart vast als we ooit nog voor een 4e gaan.quote:Op dinsdag 22 april 2014 10:38 schreef mignonne het volgende:
![]()
Nee ik zit al te denken om de platen op te hangen op de grote kamer (waar Fernando ooit naar gaat doorstromen). Of Misschien kan mijn moeder het licht opschuren en bijschilderen, maar dat is veel werk dus dat is iets wat dan voor de tweede is.quote:Op dinsdag 22 april 2014 11:53 schreef Stormqueen het volgende:
Wat zonde, chanty! Maar die dichte zijden kunnen ook echt niet meer. Misschien ooit als leuke speelkist?
och jeetje, dat is nog best een onderneming dusquote:Op dinsdag 22 april 2014 11:53 schreef Cocotrimonium het volgende:
Ik moet altijd -van binnen- lachen bij de gyn, als hij me het hartje laat luisteren en me dan zo heel verwachtingsvol aankijkt. Dan zeg ik altijd maar zoiets van "Ja, doet 't goed he?". Maar ik heb het idee dat hij verwacht dat ik enorm verliefd reageer ofzo
Hier overigens wel gehuild bij de bevalling van Saartje. Toen ze eruit was en alles goed was en we erachter kwamen dat we een heuse dochter hadden en en enPlus, 1x thuis heel hard gehuild in bed (de eerste avond thuis) omdat ik zo gelukkig was en nog steeds ben overigens
.
Net de intake gehad bij de anesthesist. Met mijn dosering fraxiparine wil hij geen ruggenprik zetten, dus dat zou betekenen dat ik de ks onder volledige narcose krijg. Het stomme is namelijk dat mijn gyn intern (via een of ander document) heeft aangegeven dat de bloedverdunners niet gestopt hoeven te worden, terwijl hij tegen mij zei dat ik dat met de anesthesist moest bespreken![]()
Gelukkig heb ik morgen nog een afspraak met de gyn die de ks gaat doen. Check ik dan nog wel even of ik écht niet met de bloedverdunners hoef te stoppen.
Betekent overigens wel dat als de beeb zich eerder meldt, ik dus sowieso onder narcose de ks krijg.
Ja, dat leek mij ookquote:Op dinsdag 22 april 2014 11:57 schreef Chanty het volgende:
Coco wat een gedoe, ik dacht trouwens dat je bij een operatie altijd moet stoppen met bloedverdunners…
Ja, ik hoop het ookquote:Op dinsdag 22 april 2014 11:56 schreef Stormqueen het volgende:
och jeetje, dat is nog best een onderneming dus
ik hoop gewoon dat het volgens planning gaat dan!
Dat lijkt mij ook niet. Mijn moeder is hartpatiente en krijgt ook bloedverdunners. Maar als ze een nieuwe pacemaker moet krijgen, moet ze daar echt een paar weken van tevoren mee stoppen. Anders zou ze dood kunnen bloeden tijdens de operatie.quote:Op dinsdag 22 april 2014 12:00 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ja, dat leek mij ookEn dat vond ik ook een van de grote voordelen van de geplande ks; van tevoren kunnen stoppen ermee! Maar ja, de anesthesist zei net al "we willen natuurlijk ook geen nieuwe longembolie". Dat is natuurlijk wel waar, maar ik kan me niet voorstellen dat zo'n bloedprop zich effe in 1 dagje tijd ontwikkelt. Mgoed.
[..]
Ja, ik hoop het ookOok geen onoverkomelijk probleem als het niet volgens planning gaat, maar het heeft natuurlijk wel mijn voorkeur
Fijn dat het geregeld is!quote:Op dinsdag 22 april 2014 12:03 schreef Skittles het volgende:
SQ![]()
![]()
Wat snel! Ik krijg het hartje pas volgende week te horen en de SEO op 22 mei. Duurt zo lang![]()
Helio![]()
Coco, kan je ook niet tijdelijk overgaan op een ander middel zoals Tinzaparine?
Afgelopen vrijdag zijn we eindelijk naar het gemeentehuis gegaan voor de erkenning. Heel gedoe nog, omdat vriend in het verleden twee maanden zonder vast woonadres zat. Of we konden aantonen dat hij toen op 18 jarige leeftijd niet getrouwd was, en nog steeds is, met een andere vrouw anders mocht hij het kind niet erkennen. Gelukkig wel opgelost.
even tussen de beentjes kijken?quote:Op dinsdag 22 april 2014 12:15 schreef Skittles het volgende:
Oh geen idee van die protocollen, hier is het tussen 20 en 21+3 weken. Ik krijg hem inderdaad bij 20 weken precies. Misschien dat we er nog een pretecho tussen volgende week en 22 mei tussen proppen
Jaquote:
quote:Op dinsdag 22 april 2014 12:24 schreef Skittles het volgende:
[..]
JaIk wil het zo ontzettend graag weten! Vooral voor de naam. Een meisjesnaam was zo makkelijk en duidelijk. Als jongensnaam wilde ik graag Sverre
maar met onze voornamen kan dat echt niet. Dan is het net of we de eerste letters van onze voornamen hebben gepakt en aan elkaar geplakt. En over een andere jongensnaam worden we het nog niet eens. Dus als het een meisje is, is dat alvast een zorg minder.
![]()
OroreaHoe ver ben je nu en heb je de verloskundige al gebeld? Krampen?
Oh bah dat klinkt inderdaad niet erg hoopvolquote:Op dinsdag 22 april 2014 12:22 schreef Ororea het volgende:
Over loslaten gesproken. Ik ben een stolsel van een cm of twee armer.*prikt roze wolk lek*
heb je al een afspraak staan voor een eerste echo / intake, of nog niet? Ik zou ze toch wel op de hoogte brengen tijdens het telefonisch spreekuur. Wellicht kunnen ze toch over een paar dagen al even kijken voor je.quote:Op dinsdag 22 april 2014 12:27 schreef Ororea het volgende:
Menstruatiepijn beetje zeurderig meer niet. Heb geen VK gebeld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |