abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139084047
Zwangerschap & geboorte

2014

08 april: Aisly
26 april: Poppejans (meisje)

06 mei: Cocotrimonium
12 mei: Ikina (jongen)
13 mei: Fazzoletti
16 mei: StefanieV
18 mei: Kursor
18 mei: Take_A_Picture
23 mei: Thistleweed

01 juni: Soohr (papa)
04 juni: Enfermera
08 juni: Hobbesje (meisje)
10 juni: JaleesaJoia (meisje)
11 juni: Cantare
***12 juni: Chanty & DirtyHarry*** (jongetje)

2 juli: BlueEyes
7 juli: OooLisaooO
11 juli: LaLouchi (jongen)
*** 16 juli: Sunshine1982 & Fe2O3 ***
27 juli: Twinkle20 (jommetje)

3 augustus: Sugarsnap
8 augustus: marel88
8 augustus: Amsel (meisje)
16 augustus: gewoonmezelf87 (meisje)
17 augustus: geppie (meisje)
21 augustus: GwaiLow (meisje)
22 augustus: rebel-angel (meisje)
22 augustus: Dyre
30 augustus: Mangostine

18 september: Razztwizzle (meisje)
23 september: Tante_Soesa (meisje)
30 september: Hilmo

5 oktober: Spees_Eend
7 oktober: DagenNachtdromer
9 oktober: Skittles
***9 oktober: Stormqueen & bleiblei***
12 oktober: Loj
18 oktober: Fee-nix
22 oktober: kwakz0r
23 oktober: Little_Miss_Naughty

3 november: krijgerrtje
10 november: DevilsAndDust
13 november: Heliotrope
23 november: LadyTagliatelle
30 november: Sicilia
----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)
pi_139084112
Laatste vraag:
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 19:31 schreef StarDust_ het volgende:
Sinds vandaag heb ik mijn eerste zwangerschapssymptoom, gevoelige boobies!

Weet trouwens iemand hoe je moet uitrekenen hoe lang je al zwanger bent? Ik heb namelijk door mijn vorige mk een erg lange cyclus gehad, zo'n 6 a 7 weken. Ben ik dan nu al 7 weken of moet ik vanaf de eisprong tellen (+2 weken)?
Laatste 2 antwoorden:

quote:
1s.gif Op zondag 20 april 2014 19:44 schreef kwakz0r het volgende:

volgens de standaard berekening ben je dan ws twee weken verder dan je bij je eerste termijnecho zult uitkomen. meestal gaan ze niet uit van je eisprong volgens mij.
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 19:44 schreef Dyre het volgende:
Ik had voor mijn zwangerschap ook een hele lange cyclus, de vk heeft toen de extra dagen (alles langer dan die 28) erbij opgeteld. Dan kom je inderdaad meer bij de eisprong + 2 weken uit.
Of dat ook nauwkeuriger is weet je eigenlijk pas bij de echo, als ze de lengte op kunnen meten. En ook dan is het maar een richtlijn en heel afhankelijk van hoe ruim er gemeten wordt. (een paar mm kan al dagen schelen)
  zondag 20 april 2014 @ 19:48:44 #3
415771 StarDust_
We are all made of stars...
pi_139084254
Als ik van mijn eisprong uit ga, dan ben ik nu 4 weken en een paar dagen. Als ik uitga van de eerste dag, dan ben ik al meer dan 7 weken :{ Dus dat zou betekenen dat ik volgende week al mijn vroege echo mag laten maken. Lijkt mij erg nutteloos, die rijstkorrel is dan nog niet te zien.

Volgende week maar de verloskundige bellen voor een intakeafspraak :)
pi_139084351
Ik zou het even met je vk overleggen. Met zo'n lange cyclus van 6 of 7 weken is het wel erg moeilijk gokken, maar ik denk dat je voor de zekerheid dan toch meer richting je eisprong moet gaan zitten (wel altijd die gratis 2 weken erbij optellen ;)), maar de vk heeft er het meeste verstand van.
pi_139084387
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 19:48 schreef StarDust_ het volgende:
Als ik van mijn eisprong uit ga, dan ben ik nu 4 weken en een paar dagen. Als ik uitga van de eerste dag, dan ben ik al meer dan 7 weken :{ Dus dat zou betekenen dat ik volgende week al mijn vroege echo mag laten maken. Lijkt mij erg nutteloos, die rijstkorrel is dan nog niet te zien.

Volgende week maar de verloskundige bellen voor een intakeafspraak :)
Dat klopt, maar weet je zeker wanneer je eisprong was dan? Dan kun je daar vrij goed op varen natuurlijk. Als je dat niet weet zou ik even bellen.

Het maakt ook het verschil namelijk tussen 11 weken en 14 weken straks, En dus tussen wel een nekplooimeting of geen betrouwbare nekplooimeting meer mogelijk als je dat zou willen.
:)
  zondag 20 april 2014 @ 19:51:24 #6
415771 StarDust_
pi_139084428
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 19:50 schreef Dyre het volgende:
Ik zou het even met je vk overleggen. Met zo'n lange cyclus van 6 of 7 weken is het wel erg moeilijk gokken, maar ik denk dat je voor de zekerheid dan toch meer richting je eisprong moet gaan zitten (wel altijd die gratis 2 weken erbij optellen ;)), maar de vk heeft er het meeste verstand van.
Dat doe ik zowiezo! Ik ben gewoon nieuwsgierig naar de mogelijke datum, waarschijnlijk een kerstkindje O+
pi_139084547
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 19:51 schreef StarDust_ het volgende:

Dat doe ik zowiezo! Ik ben gewoon nieuwsgierig naar de mogelijke datum, waarschijnlijk een kerstkindje O+
Geweldig O+
Heb je ovulatietesten gebruikt?
  zondag 20 april 2014 @ 19:53:10 #8
415771 StarDust_
pi_139084554
quote:
14s.gif Op zondag 20 april 2014 19:50 schreef mignonne het volgende:

[..]

Dat klopt, maar weet je zeker wanneer je eisprong was dan? Dan kun je daar vrij goed op varen natuurlijk. Als je dat niet weet zou ik even bellen.

Het maakt ook het verschil namelijk tussen 11 weken en 14 weken straks, En dus tussen wel een nekplooimeting of geen betrouwbare nekplooimeting meer mogelijk als je dat zou willen.
Eisprong was 2 weken geleden. Maar inderdaad een goede tip, want nekplooi meting wil ik zeker laten doen!
  zondag 20 april 2014 @ 19:53:25 #9
415771 StarDust_
pi_139084567
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 19:52 schreef Dyre het volgende:

[..]

Geweldig O+
Heb je ovulatietesten gebruikt?
:Y
pi_139084654
Dan is het fijn dat je in ieder geval je eisprong redelijk nauwkeurig kan bepalen (in ieder geval op een paar dagen in plaats van een paar weken)

Met een cyclus van 7 weken zou ik sowieso nooit uitgaan van de eerste dag van je menstruatie denk ik. De luteale fase kan namelijk ook nooit langer zijn dan een dag of 20 toch?
pi_139084665
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 19:53 schreef StarDust_ het volgende:

[..]

Bij ovutesten lijkt de kans me redelijk aanwezig dat je goed weet wanneer de eisprong is. Maar toch even aangeven als je belt voor intake :)
  zondag 20 april 2014 @ 19:57:15 #12
415771 StarDust_
pi_139084855
Bedankt voor de tips dames! Ik heb alles genoteerd, zo dat ik niks vergeet tijdens het telefoontje! Sorry voor alle vragen hoor, maar ben nog zo'n niks wetende op dit gebied! :@
pi_139084933
Zo zijn we allemaal begonnen hoor! Behalve mignonne misschien ;)
pi_139084968
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 19:58 schreef Dyre het volgende:
Zo zijn we allemaal begonnen hoor! Behalve mignonne misschien ;)
Mn oudste wordt 5 hè dus ik ben bij allebei zeker ook zo begonnen :P
pi_139085193
Thanks voor je vragen hoor! Wordt deze noob ook weer wat wijzer van ;).

En damn wat voel ik me een onzeker hoopje, ken mezelf niet meer terug. Vooral nu met wat bloeding.
  zondag 20 april 2014 @ 20:04:27 #16
415771 StarDust_
pi_139085364
Ororea! :* Ik snap je je onzeker bent!

Kun je niet bellen met je verloskundige? Wellicht dat zij iets voor je kunt betekenen? Of misschien een bezoekje aan de triage-post?
pi_139085603
Heb al gebeld, het is afwachten en je kunt er toch geen invloed op uitoefenen. Of echo maken die onbetrouwbaar is want zo pril. Triage-post ken ik niet.
pi_139085640
Gefeliciteerd stardust!

Ororea
-O- vervelend vd bloeding. Hoop dat alles goed blijft gaan

Hier niet zo'n fijn paasweekend. Gister kon ik niets eten of drinken..alleen maar overgeven. Vandaag gelukkig wat thee en beschuit binnen gehouden. Drinken gaat niet zo goed en heb sinds gister veel hoofdpijn. Gelukkig zorgt man goed voor mij en dreumes O+
  zondag 20 april 2014 @ 20:09:04 #19
415771 StarDust_
pi_139085660
Triage post is een eerste hulp van het ziekenhuis, maar dan speciaal voor zwangere vrouwen.
pi_139085706
Oh, zo. Maar dat lijkt me een beetje overdreven.
pi_139085956
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 20:09 schreef StarDust_ het volgende:
Triage post is een eerste hulp van het ziekenhuis, maar dan speciaal voor zwangere vrouwen.
Triage is toch niet alleen voor zwangere vrouwen, maar iedereen die op de eerste hulp terecht komt, toch?

Vervelend Ororea die onzekerheid... Bloed blijft altijd schrikken, hoe vaak je er hier ook over leest en hoe vaak het ook allemaal goed afloopt. Bij jezelf is het toch eng!
  zondag 20 april 2014 @ 20:15:14 #22
415771 StarDust_
pi_139086079
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 20:13 schreef Dyre het volgende:

[..]

Triage is toch niet alleen voor zwangere vrouwen, maar iedereen die op de eerste hulp terecht komt, toch?
Oh ja, das waar ook! :') Mijn vriendin vertelde gisteren dat dit zo was. Maar nu ik er goed over na denk, heb je helemaal gelijk!
  zondag 20 april 2014 @ 20:16:04 #23
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_139086149
Sterkte ororea, hoop dat het allemal meevalt!
pi_139086187
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 20:09 schreef StarDust_ het volgende:
Niet ieder ziekenhuis heeft dat en het is bovendien echt niet de bedoeling dat je jezelf daar heen stuurt ;) in mijn laatste zh was de triagekamer/consultenkamer overigens slechts van 9/5 geopend op weekdagen en in mn andere zh hadden ze geen triage maar werd iedereen gezien op de verloskamers.

Als je bij de verloskundige onder controle bent dan bel je je vk, als zij reden ziet om je door te sturen dan word je daar gezien. Als je onder controle bent van het ziekenhuis dan bel je naar het telefoonnummer wat je hebt doorgekregen, buiten kantooruren meestal de verloskamers, en dan beslissen zij of ze je gezien moet worden of dat je de volgende dag langs moet komen.

Overigens is triage gewoon een ander woord voor onderscheid maken, prioriteren, spoed inschatten. Ze doen dat op de SEH ook. De meneer met pijn op zn borst wordt om die reden eerder gezien dan de vrouw met pijn in dr voet.
  zondag 20 april 2014 @ 20:17:35 #25
415771 StarDust_
pi_139086266
Weer wat geleerd!!
pi_139086342
Ororea vervelend dat bloedverlies, sterkte met afwachten, slopend is zoiets.

Heel veel vrouwen hebben bloedverlies in t begin, komt door het aantal vaten in je baarmoedermond en veranderingen in je hormoonspiegels. Hierdoor kan een vaatje eerder knappen, zelfs al bij hoesten bijv.
Zeker bij oud bruin zou ik proberen me niet teveel zorgen te maken. :*
pi_139086561
Duidelijk mignonne en dus idd te overdreven voor nu. :D

Ja bruin zegt idd niks maar ik had ineens helderrood en een stolsel. Stolsel lijkt me geen vaatje meer.
pi_139086658
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 20:22 schreef Ororea het volgende:
Duidelijk mignonne en dus idd te overdreven voor nu. :D

Ja bruin zegt idd niks maar ik had ineens helderrood en een stolsel. Stolsel lijkt me geen vaatje meer.
oh! sorry dan heb ik verkeerd gelezen.
Kan wel hoor, maar hoe dan ook is het afwachten en dat is gewoon echt stom en vervelend. :*
pi_139086845
Ik was dan ook niet heel duidelijk, maar thanks :*.
pi_139087030
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 20:16 schreef mignonne het volgende:
Overigens is triage gewoon een ander woord voor onderscheid maken, prioriteren, spoed inschatten. Ze doen dat op de SEH ook. De meneer met pijn op zn borst wordt om die reden eerder gezien dan de vrouw met pijn in dr voet.

Waiting is good. It means you're not going to die O+
pi_139087275
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 20:29 schreef Dyre het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Waiting is good. It means you're not going to die O+
_O- hahahahahaha :D

die moeten ze overal ophangen O+ O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 20 april 2014 @ 20:36:59 #32
344469 Amsel
zonder t
pi_139087391
Sterkte Ororea, kan me voorstellen dat het heel spannend is nu.

Heb te veel gedaan vandaag, m'n rug vindt het niet leuk dat ik ook nog de keuken op m'n knieën ben gaan schrobben. Volgens mij heb ik de waxlaag van het hout geschrobd :') Maar het is nu wél schoon *)

We hebben gisteren mijn oude wieg van zolder gehaald bij mijn moeder. Een mandje waarbij m'n vader zelf het onderstel heeft gemaakt en mijn moeder de bekleding. De mand is wat vervormd en loopt naar boven heel wijd uit en is eigenlijk te breed voor onze slaapkamer. Dus waarschijnlijk gaan we nu het onderstel gebruiken met een "vers" mandje maar wel het oude dekentje O+
pi_139087587
Wat leuk Amsel! Echt jammer dat wij geen familiewiegje of erfstuk hebben. Bij ons wordt het allemaal Ikea-spul waarschijnlijk :D
en dat is nou niet echt gemaakt om generaties lang mee te gaan
pi_139087803
True als je aan wachten kan denken ben je niet stervende, niet dat dat het punt was nu :D. Been there, ik stikte bijna door overgevoeligheid medicatie maar kon ook niet denken aan in de auto zitten voor naar de eerste hulp te gaan noch aan wachten :'). Maar ik ben er nog :D. Wel meer nodig dan een beetje bloed om naar spoed te gaan iig.

En thanks allemaal voor sterktewensen enzo O+.
pi_139087980
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 20:34 schreef mignonne het volgende:

[..]

_O- hahahahahaha :D

die moeten ze overal ophangen O+ O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je spoiler, wat erg. Ik snap echt niet dat mensen zo onbeschoft kunnen zijn. :(
Bij mij waren stuipjes reden om 112 te bellen. :@

Ororea, wat schrikken dat bloed. Ik weet helaas precies hoe het voelt. De onzekerheid, de angst, de hoop... Hier werd het wel een succesverhaal (×2 :') ), maar wekenlang heb ik geleefd tussen hoop en vrees. Sterkte met afwachten. :*
pi_139088060
quote:
1s.gif Op zondag 20 april 2014 20:45 schreef Ororea het volgende:
True als je aan wachten kan denken ben je niet stervende, niet dat dat het punt was nu :D. Been there, ik stikte bijna door overgevoeligheid medicatie maar kon ook niet denken aan in de auto zitten voor naar de eerste hulp te gaan noch aan wachten :'). Maar ik ben er nog :D. Wel meer nodig dan een beetje bloed om naar spoed te gaan iig.

En thanks allemaal voor sterktewensen enzo O+.
Oh was niet tegen jou gericht hoor! Althans dat neem ik aan :P

Meer in het algemeen, die hele spoed-eisende hulp hangt aan elkaar van prioriteiten stellen. Wie moet eerst gezien worden, wie kan wachten, welke behandeling moet eerst, wat kan wachten etc.

Dat staat als t goed is ook aangegeven meestal, zelfs mijn huisarts heeft al een briefje in de wachtruimte hangen dat het kan dat iemand voor gaat enz. Maar blijkbaar hebben mensen er heel weinig begrip voor wanneer iemand die later binnenkomt eerder geholpen wordt. Alsof ze naar de bakker gaan :') :P
pi_139088087
Ow damn mignonne, dat soort misbehandelingen komen vaker voor ja. Shit, want juist op hen wil je vertrouwen.

Fijn dat het goed ging uiteindelijk _NIKKI_. :*
pi_139088309
quote:
1s.gif Op zondag 20 april 2014 20:49 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Je spoiler, wat erg. Ik snap echt niet dat mensen zo onbeschoft kunnen zijn. :(
Bij mij waren stuipjes reden om 112 te bellen. :@

Ororea, wat schrikken dat bloed. Ik weet helaas precies hoe het voelt. De onzekerheid, de angst, de hoop... Hier werd het wel een succesverhaal (×2 :') ), maar wekenlang heb ik geleefd tussen hoop en vrees. Sterkte met afwachten. :*
SPOILER
pi_139088466
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 20:51 schreef mignonne het volgende:

[..]

Oh was niet tegen jou gericht hoor! Althans dat neem ik aan :P

Meer in het algemeen, die hele spoed-eisende hulp hangt aan elkaar van prioriteiten stellen. Wie moet eerst gezien worden, wie kan wachten, welke behandeling moet eerst, wat kan wachten etc.

Dat staat als t goed is ook aangegeven meestal, zelfs mijn huisarts heeft al een briefje in de wachtruimte hangen dat het kan dat iemand voor gaat enz. Maar blijkbaar hebben mensen er heel weinig begrip voor wanneer iemand die later binnenkomt eerder geholpen wordt. Alsof ze naar de bakker gaan :') :P
Nee inderdaad! Allemaal ikke ikke, beetje inleven is gewenst. Wel goed zo'n bordje dus.
  zondag 20 april 2014 @ 21:13:24 #40
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_139089065
iets ander kaliber, maar net zo heerlijk sociaal: mijn moeder moest voor ze zelf ging prikken voor trombose elke week naar zo'n prikochtend.

Ze moest daarvoor haar schoolklas met kinderen tijdelijk achterlaten bij een juf die dan twee klassen tegelijk tijdelijk in de gaten moest houden.

Ze is een keer zo stom geweest om te vragen of ze misschien even voor mocht omdat haar klas alleen zat. nou de reacties van die bejaarden daar! alsof ze satan incarnate was, want zij hadden wel niks te doen de rest van de dag, maar ze waren er wel eerst! het gore lef, etc.
Kwak
pi_139089271
Ik werk in een ziekenhuis (niet op de spoedeisende afdeling, maar wel een afdeling waar mensen voor een behandeling komen en geen opname) en eerlijk waar: zelfs mensen die op een brancard met ambulanceverpleegkundigen de ruimte binnen worden gereden worden soms nog raar aangekeken. 'Ik zat hier toch al eventjes te wachten.... ' :X

Overigens, die stuipjes lijken me heel erg naar...
pi_139089377
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 21:18 schreef Dyre het volgende:
Ik werk in een ziekenhuis (niet op de spoedeisende afdeling, maar wel een afdeling waar mensen voor een behandeling komen en geen opname) en eerlijk waar: zelfs mensen die op een brancard met ambulanceverpleegkundigen de ruimte binnen worden gereden worden soms nog raar aangekeken. 'Ik zat hier toch al eventjes te wachten.... ' :X
OH EDITERD!
ik wilde net gnorken dat ik ook wel raar zou kijken als er een ambu naar binnen reed :P

Het is bijzonder hoe mensen zichzelf voor en boven alles plaatsen. Het heeft ongetwijfeld een functie, soort zelfbescherming? Maar nare bijwerkingen als het zo bijeen komt als in dat soort situaties.
pi_139089399
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 21:20 schreef mignonne het volgende:

[..]

OH EDITERD!
ik wilde net gnorken dat ik ook wel raar zou kijken als er een ambu naar binnen reed :P
O-)

Ik voel me nu trouwens wel verplicht om te zeggen dat de meeste patienten toch juist wel heel erg vriendelijk en meedenkend zijn. Misschien komt dat omdat de gemiddelde leeftijd 70+ is :D Iedereen met een witte jas aan is 'ja dokter, nee dokter, wat u zegt dokter' O+ Behalve vrouwen, die zijn allemaal zuster O+
pi_139089497
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 21:21 schreef Dyre het volgende:

[..]

O-)
:D

-edit2-

stuipjes zijn niet leuk nee, maar ik was redelijk op de hoogte qua het bestaan van koortsstuipen en ik voelde me heel veilig daar, kinderarts erbij die heel rustig was, SEH arts erbij, verpleegkundige en een co. Meer zorg kun je je bijna niet wensen :D
Die diazepam daarna vond ik afschuwelijk. Heel stom misschien maar dat moment dat ze ineens helemaal slap werd en een beetje wit/blauwig, gatver. :X
pi_139089623
Ik mocht laatst de hele tijd voor bij het bloedprikken toen ik de suikertest moest doen (3x prikken, uur ertussen steeds). Had het idee dat ik prikkende ogen in mijn rug voelde iedere keer dat ik gewoon bij de prikkamers binnenwandelde (dat mocht ik namelijk) :+

Toen ik in 't zhuis lag en overduidelijk patiënt was (ik werd overal naartoe gereden op mijn bed), had ik daar overigens totaal geen last van. Dan durft juist niemand oogcontact te maken, ook een heel raar iets!
pi_139089639
Ororea :* !
pi_139089794
Tja, die oudjes hebben zoveel tijd niet meer dus ik snap wel dat ze altijd voordringen/boos kijken als iemand voor zou gaan met spoed... Bizar idd, ook weleens in t zkh geweest en dat er een of ander oud lijk zat te wachten en dat er iemand voor mocht, hup meteen naar de balie, waarom mag die eerst want ik zat hier eerder?!

Overigens doen niet alleen oude mensen dat idd, toen ik een dag na m'n miskraam rare klonten uit m'n doos kon trekken en twijfelde of ik wel schoon was van binnen mocht ik ook even voor bij de gynaecoloog. En dat vond de 'normaal' zwangere ook niet leuk, ging ook meteen vragen waarom ik eerder mocht dan zij.
Alsof je bij de bakker staat idd.
Tralalalaaa
pi_139090844
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 21:25 schreef Cocotrimonium het volgende:
Ik mocht laatst de hele tijd voor bij het bloedprikken toen ik de suikertest moest doen (3x prikken, uur ertussen steeds). Had het idee dat ik prikkende ogen in mijn rug voelde iedere keer dat ik gewoon bij de prikkamers binnenwandelde (dat mocht ik namelijk) :+

Toen ik in 't zhuis lag en overduidelijk patiënt was (ik werd overal naartoe gereden op mijn bed), had ik daar overigens totaal geen last van. Dan durft juist niemand oogcontact te maken, ook een heel raar iets!
Dat lijkt me ook weird ja!

Hoewel het me ook wel regelmatig gebeurd is dat ik vrouwen gewoon niet meer herken. Vooral moslima's leveren mijn hoofd problemen op :') Waarom lacht die vrouw nou zo naar me? :? *smile and wave* en dat tig kwartjes later het echte kwartje pas valt dat dat die mevrouw is die een week eerder bevallen was enzo, met hoofddoek op zien mensen er heel anders uit dan zonder :@
  zondag 20 april 2014 @ 22:03:18 #49
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_139091582
Haha, mignonne kan me voorstellen dat je zo'n vrouw dan amper meer herkent :D.

Ik moet trouwens regelmatig (zeg eens in de 4 maanden) bloedprikken met mijn zoontje. Kinderen hebben altijd voorrang in ons ziekenhuis. Ben ik erg blij mee. En niemand kijkt er ook raar van op. Tenminste, daar heb ik nog niks van gemerkt.

quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 20:08 schreef Zoë23 het volgende:

Hier niet zo'n fijn paasweekend. Gister kon ik niets eten of drinken..alleen maar overgeven. Vandaag gelukkig wat thee en beschuit binnen gehouden. Drinken gaat niet zo goed en heb sinds gister veel hoofdpijn. Gelukkig zorgt man goed voor mij en dreumes O+
Flink balen, zeg! Heb je de hele tijd al last van misselijkheid? En bij de zwangerschap van S? Hoop dat je je gauw beter voelt!

Ororea wat een onzekerheid. Met bloed kan het altijd alle kanten op... Sterkte!
pi_139091894
Ik maak mij nooit zo druk in het ziekenhuis, er zal wel een reden zijn dat mensen voor mij gaan... Al vind ik wachten ook gewoon bagger!

Pfft soms kunnen je mensen je zo stom onzeker maken... Mijn buik heeft een spurt gemaakt, en vandaag ineens een paar keer de opmerking dat het ineens wel heel snel gaat en of dat wel goed is... En tja je hebt ook koppijn (hooikoorts)en mn moeder vond mn voeten wat dik (zijn ze na grondige inspectie echt niet)
Maar goed nu ben ik dus onzeker over mn bol, waar ik zo onwijs trots op was/ben...

Goede nieuws van vandaag,.we hebben een geboortekaartje O+ proefdruk is aangevraagd.
S. 2014
J. 2016
pi_139092205
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 21:23 schreef mignonne het volgende:

[..]

:D

-edit2-

stuipjes zijn niet leuk nee, maar ik was redelijk op de hoogte qua het bestaan van koortsstuipen en ik voelde me heel veilig daar, kinderarts erbij die heel rustig was, SEH arts erbij, verpleegkundige en een co. Meer zorg kun je je bijna niet wensen :D
Die diazepam daarna vond ik afschuwelijk. Heel stom misschien maar dat moment dat ze ineens helemaal slap werd en een beetje wit/blauwig, gatver. :X
Brrr dat lijkt me ook heel eng. Bij ons was er gelukkig nooit medicatie nodig en kwam ze er zelf weer uit. En één dag voor het eerste stuipje van L. had ik hier op fok het stuipjestopic doorgelezen. Ik wist dus wat het was en wat ik moest doen (tip voor de zwangeren... google het eens, de kans dat een kindje het krijgt is geloof ik 1 op 20 maar ik vond het heel fijn dat ik wist van het bestaan en wist wat te doen). Ik kan me voorstellen dat je helemaal in paniek raakt als je kindje het krijgt en je niet weet wat het is. Hier was ook het moment dat L. helemaal slap werd en even stopte met ademen en blauwe lipjes kreeg heel eng.

Ik hoop dat je meisje het niet meer krijgt Mignonne. Wij hebben de stesolid een paar maanden geleden de deur uit gedaan, want het was niet langer houdbaar. Het laatste stuipje is inmiddels zo'n 1,5 jaar geleden dus ik denk dat ze eroverheen is gegroeid.

En wat GM zegt, er is vast een reden dat je moet wachten. Ik geloof niet dat ik ooit iemand zou aanspreken/scheef aan zou kijken omdat hij voor mag. Ik zou dat echt niet durven. :@
pi_139094066
Ik heb me ooit op het werk in mijn vinger gesneden, en toen heeft m'n vriend me ookeven langs de eerste hulp gebracht. Het bloedde door Gaasverband, drie pleisters en afplaktape (:')) door, en dus zag het er vrij dramatisch uit.. Ik mocht vrijwel direct doorlopen, en voelde de blikken ook in m'n rug prikken!

Nou viel het bij mij wel mee, er werd een hechtpleister opgeplakt en ik kreeg een hepatitis prik. Voelde me toen wel lullig, haha!
  zondag 20 april 2014 @ 23:52:53 #53
149959 SQ
snelle trees
pi_139096889
Mijn vriend man mocht ook voor, toen hij in de draaiende zaagtafel had gegrepen :') niet omdat het bloedspoed had, maar omdat zijn wond niet door een heel skilled persoon hoefde te worden behandeld en het in 3 minuten gefixt was :') ook gevalletje hechtpleister en tetanusprik. Mja, jammer dan. Wel interessant, op zondagmiddag zit de hele eerste hulp vol mensen in voetbal/hockey/wielrenoutfits :D
disclaimer
  maandag 21 april 2014 @ 07:19:55 #54
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_139101566
Goedenmorgen allemaal :D

Hier wakker met een hoofd vol snot voor de zoveelste keer ;(

Hier balen mijn hormonen een beetje
We kunnen voor de mini niet hetzelfde bed krijgen als voor de dreumes :( en ze gaan op 1 kamer.
Dus nu maar besloten de boel te verkopen en wat anders te nemen zodat er 2 dezelfde bedjes staan.
Echt first world problems :')

Eens kijken of het vandaag net zo'n lekkere dag word als gister.
W
Z
E
pi_139101592
Goedemorgen! Fijne dag gewenst
Hier geen bijzonderheden te melden.
Heb ook geen gerommel meer gehad sinds vorig weekend.
Dus ik zal nog wel even geduld moeten hebben denk ik,maar ben verschrikkelijk nieuwsgierig naar ons meisje!

Oh en mag Aisly uit de OP? Die is nu hoe dan ook al lang bevallen. Hopelijk is er geen verdrietige reden dat ze niet meer komt updaten,en is ze gewoon druk
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_139101896
12 weken vandaag! *O* voelt echt een beetje als een mijlpaal, haha, maar ik denk dat we nog een weekje wachten voor we onze oma's en tante's e.d op de hoogte brengen :P
pi_139101907
Ik mocht voor toen ze dachten dat m'n spiraal mijn baarmoeder had geperforeerd. O+.

Vandaag 11 weken!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  maandag 21 april 2014 @ 09:00:36 #58
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_139101993
wat gaan jullie hard! (Ik natuurlijk ook, maar toch)
Kwak
pi_139102209
Meld! :o Echt oh my gewoon 37 weken vandaag!

Straks maar een foto van mijn eigen paasei maken.

Wat heb ik onthouden:
Geen actie meer bij poppejans (maar nog geen 40 weken, toch?)
Een datum voor coco *O*
Leuke verhalen over de eerste hulp, zelf gelukkig maar 1 ervaring mee en dat was zonder bloederige toestanden en mopperde achterblijvers.
Ik heb bij iemand over lekkende borsten gelezen... Die heb ik ook sinds week 20 ongeveer, maar het werd in de nacht nu heel erg. Met bh kan ik niet slapen (voedingsbh kopen staat voor morgen op de agenda) dus ik slaap in een nachthemd met aansluitend borst deel zeg maar, maar daar blijven de pads niet goed in zitten :{
Verder ben ik het even kwijt...

Fijne tweede paasdag nog allemaal!
  maandag 21 april 2014 @ 09:35:26 #60
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_139102330
Ikina meldplicht *O*

En een 11 en 12 weken jompel *O* *O*

Poppejans jammer dat het verder rustig is (btw: I loved your dress in het buikentopic O+)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  maandag 21 april 2014 @ 09:43:34 #61
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_139102421
Jeutje, die verhalen van het ziekenhuis en mensen die balen dat je 'voordringt' :') Ik herken 't wel, heb ook ooit stage gelopen op een afdeling waar een man na een dagbehandeling per se NU naar huis wilde. Stond op de gang en rukte zijn infuus eruit. Overal bloed :') Ik zo; niet zo heel handig he? Hij zo; ja maar ik wilde naar huis!! NU!! Ik zo; nouja, zo gaat het ook niet echt sneller ofzo he. :+ Erg bijzonder.
Maar heb ook het idee dat mensen de laatste paar jaren meer zorg 'eisen', alsof ze er recht op hebben en het idd NU of a la minute moet gebeuren. Terwijl ze dan idd niet afweten van andere spoedgevallen die tussendoor gaan.. Nouja.

Hier heb ik volgens mij wat indalingsweeen gehad :') Lekker op tijd :+ ze lijkt nu ook wel wat lager te zitten heb ik het idee.
Gisteren zijn we nog even gaan kijken in het ziekenhuis, alles nieuw, ziet er mooi uit joh O+ verpleegkundigen die ons rondleidde was ook helemaal enthousiast haha :D

Ga strakjes/komende paar dagen eens even kijken hoeveel geboortekaartjes we nodig hebben en de enveloppen bestellen en de vluchttas afmaken, is dat ook maar klaar.
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_139102564
Enf, owwwww, dat moet ik ook nog allemaal regelen... :') M gaat straks met S boodschappen doen en wandelen enzo, en dan ga ik -eindelijk!- de babykamer in orde maken. Kleertjes zijn in ieder geval gewassen :) Tas inpakken wilde ik morgen doen, net als t huis wat verder opruimen. En volgens mij moet ik dan alles hebben geregeld :)
  maandag 21 april 2014 @ 10:05:04 #63
52229 Chanty
pi_139102733
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 09:53 schreef Cocotrimonium het volgende:
Enf, owwwww, dat moet ik ook nog allemaal regelen... :') M gaat straks met S boodschappen doen en wandelen enzo, en dan ga ik -eindelijk!- de babykamer in orde maken. Kleertjes zijn in ieder geval gewassen :) Tas inpakken wilde ik morgen doen, net als t huis wat verder opruimen. En volgens mij moet ik dan alles hebben geregeld :)
_O- jij hebt geen last van nesteldrang he :+ Wat ben jij relaxed zo kort voor je UD!

Enf nu al vluchttas inpakken :o Dat zou betekenen dat ik dat volgende week ook moet doen… maar dan heb ik minder om aan te trekken :')
pi_139102854
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 10:05 schreef Chanty het volgende:

[..]

_O- jij hebt geen last van nesteldrang he :+ Wat ben jij relaxed zo kort voor je UD!

Enf nu al vluchttas inpakken :o Dat zou betekenen dat ik dat volgende week ook moet doen… maar dan heb ik minder om aan te trekken :')
Nou, toch wel :D Maar ik nestel op de verkeerde plaatsen :') Zo ben ik al mijn keukenkastjes aan het reorganiseren en uit aan het ruimen. Want dat is echt wel belangrijk voor de baby :Y :+

En wat alle andere dingen betreft: het is gevoelsmatig nog zo ver weg. Maar dat is het niet! Dus de laatste dagen begin ik wat onrustig te worden en ben ik ook relevante dingen aan het doen (zoals die babywasjes, en eergisteren nog wat spulletjes gaan kopen). Maar ik heb het idd wel veel minder erg dan toen ik zwanger was van Saar.

Qua relaxedheid: meestal nergens last van, gelukkig. Maar gisteravond in bed was ik stiekem toch wel ineens 'bang' voor de bevalling, dat ik het niet overleef ofzo. Gelukkig weet ik waar het vandaan komt, en ik ga het woensdag nog eens goed bespreken met mijn gyn. En na een nachtje slapen zie ik het sowieso alweer stukken positiever in :)

Adressen! Ik moet ook nog adressen gaan verzamelen :o
pi_139104386
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 10:12 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Nou, toch wel :D Maar ik nestel op de verkeerde plaatsen :') Zo ben ik al mijn keukenkastjes aan het reorganiseren en uit aan het ruimen. Want dat is echt wel belangrijk voor de baby :Y :+

En wat alle andere dingen betreft: het is gevoelsmatig nog zo ver weg. Maar dat is het niet! Dus de laatste dagen begin ik wat onrustig te worden en ben ik ook relevante dingen aan het doen (zoals die babywasjes, en eergisteren nog wat spulletjes gaan kopen). Maar ik heb het idd wel veel minder erg dan toen ik zwanger was van Saar.

Qua relaxedheid: meestal nergens last van, gelukkig. Maar gisteravond in bed was ik stiekem toch wel ineens 'bang' voor de bevalling, dat ik het niet overleef ofzo. Gelukkig weet ik waar het vandaan komt, en ik ga het woensdag nog eens goed bespreken met mijn gyn. En na een nachtje slapen zie ik het sowieso alweer stukken positiever in :)

O+

ik ben momenteel hard aan het leren voor een toets, en dus heb ik de moeite genomen dit plaatje te googelen het afgelopen uur :7 :')
pi_139104583
quote:
14s.gif Op maandag 21 april 2014 11:26 schreef mignonne het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

O+

ik ben momenteel hard aan het leren voor een toets, en dus heb ik de moeite genomen dit plaatje te googelen het afgelopen uur :7 :')
:D :D

Ik vind deze ook altijd heel typerend :+ :+

En als bonus: irrelevante stripjes in de spoiler :s)
SPOILER
Studeer ze :D :+
pi_139104721
Zo, man is met dochter naar de winkel. Ga ik even wat rommelen op de rommel opslag wasbabykamer
pi_139105145
Pfoe lees net dat een vriendin van vroeger gisteren is overleden aan een hartstilstand... Ik ben er echt helemaal stil van. Dat is de 2e uit mn oude vriendengroep binnen 8 maanden tijd waar we afscheid van moeten nemen...

Sorry voor de ego post.
S. 2014
J. 2016
  maandag 21 april 2014 @ 12:06:42 #69
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_139105508
Gecondoleerd GM :*
Kwak
pi_139106250
Shit zeg, gecondoleerd gewoonmezelf87 :*.
pi_139106489
Bedankt dames! Tis zo onwerkelijk... Zit vrijdag nog met haar te chatten en nu is ze er niet meer...
S. 2014
J. 2016
pi_139106506
Jeetje GM gecondoleerd. :*
pi_139106866
Jeetje bizar joh. Zag je berichtje al voorbijkomen idd... Gecondoleerd! :*
Tralalalaaa
pi_139106915
Jeetje GM wat bizar... Lijkt me echt verschrikkelijk om zo'n bericht te lezen, zeker als je haar pas nog gesproken hebt. Gecondoleerd!
  maandag 21 april 2014 @ 13:11:40 #75
149959 SQ
snelle trees
pi_139107275
Dat zal wel ff binnenkomen gm, zo jong nog ;(
disclaimer
  maandag 21 april 2014 @ 13:54:56 #76
52229 Chanty
pi_139108332
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 10:12 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Whahaha, ik herken het wel hoor. Hier moest de keuken naar twee jaar toch echt afgekit worden. En inderdaad wil ik de keukenkastjes nog uitsoppen, plankje op de wc ophangen, etc. Like the baby cares :') Maar de prioriteit ligt nu toch echt even bij de babykamer :Y

Hopelijk kun je die angst goed bespreekbaar maken bij de gyn :* Het komt vast allemaal goed.

GM gecondoleerd ;(
pi_139108362
Heavy GM, gecondoleerd! :*
pi_139108454
Bedankt dames :*

Nu weer over naar de baby's en bevallingen ed! O+
S. 2014
J. 2016
pi_139108506
GM gecondoleerd. Wat onverwacht en naar. Sterkte.
  maandag 21 april 2014 @ 14:02:25 #80
149959 SQ
snelle trees
pi_139108527
Oh en dat keukenkastjes soppen geen nuttige nesteldrang is ben ik het niet mee eens. De baby geeft er namelijk ook niks om of z'n muur mooi behangen is en of z'n hydrofielen gestreken zijn. Nesteldrang is alleen nuttig voor de gemoedsrust van de moeder, en als die wordt bereikt door schone keukenkastjes is het doel ook bereikt 8-)
disclaimer
pi_139108547
Ik heb net genesteld op de babykamer! Ruim op tijd :Y

M. is nu naar de Ikea om een ledikantje en matrasje te halen, en dan hebben we volgens mij écht alles :)
  maandag 21 april 2014 @ 14:04:35 #82
149959 SQ
snelle trees
pi_139108584
Ik heb net al mijn getailleerde maatjes 40/42 naar de zolderkast gestuurd en alleen de kleding die ik voorlopig nog pas mag in mijn kledingkast blijven. Scheelt me 's morgens hopelijk een boel zinloze frustratie :')
disclaimer
pi_139108623
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 14:03 schreef Cocotrimonium het volgende:
Ik heb net genesteld op de babykamer! Ruim op tijd :Y

M. is nu naar de Ikea om een ledikantje en matrasje te halen, en dan hebben we volgens mij écht alles :)
Nu naar de Ikea? :o
Op 2e Paasdag? :o
Arm, arm ding :D
pi_139108644
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 14:05 schreef Dyre het volgende:

[..]

Hij stelde het zelf voor _O-

Edit: geen enkele hint/suggestie of bevel van mijn kant. Ik stond ook even met mijn ogen te knipperen, haha.
  maandag 21 april 2014 @ 14:07:28 #85
149959 SQ
snelle trees
pi_139108656
Ik had persoonlijk de Ikea ook even tot morgenavond uitgesteld _O-
disclaimer
  maandag 21 april 2014 @ 14:08:09 #86
149959 SQ
snelle trees
pi_139108668
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 14:06 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Hij stelde het zelf voor _O-

Edit: geen enkele hint/suggestie of bevel van mijn kant. Ik stond ook even met mijn ogen te knipperen, haha.

inmiddels staat ie te huilen in de file O+
disclaimer
pi_139108673

Kijk nou hoe netjes! Er bevindt zich ook nog een stoel en kast in. En er komt dus nog een ledikantje bij :+

Edit: Dit is de kast. En de stoel. Met bonus stukje raam en verwarming. En vloer.

Ter herinnering, zag zag het eruit toen ik eraan begon. :')
SPOILER

[ Bericht 26% gewijzigd door Cocotrimonium op 21-04-2014 14:15:15 ]
  maandag 21 april 2014 @ 14:10:06 #88
149959 SQ
snelle trees
pi_139108720
Ik vind t tof, coco! Groen O+
disclaimer
  maandag 21 april 2014 @ 14:14:18 #89
73386 Fazz
onderweg
pi_139108845
GM, gecondoleerd ;(

Coco, is dat hetzelfde kamer als die fantastische foto een paar weken terug? :o if so, dan heb je echt heel veel gedaan :+
pi_139108856
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 14:10 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vind t tof, coco! Groen O+
Niet helemaal eerlijk overigens, althans, heb er niks aan gedaan behalve opgeruimd en wat nieuwe accessoires neergezet. Kast, commode, stoel, plankje, verf.... allemaal nog van Saar :)

Maar ik ben er wel nog steeds blij mee :Y O+
pi_139108865
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 14:14 schreef Fazzoletti het volgende:
GM, gecondoleerd ;(

Coco, is dat hetzelfde kamer als die fantastische foto een paar weken terug? :o if so, dan heb je echt heel veel gedaan :+
Ja, check de edit :D
  maandag 21 april 2014 @ 14:15:52 #92
149959 SQ
snelle trees
pi_139108893
Misschien een domme vraag, maar kan de rechter kastdeur wel open? :@ :')
disclaimer
  maandag 21 april 2014 @ 14:15:56 #93
73386 Fazz
onderweg
pi_139108898
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 14:14 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ja, check de edit :D
:o _O_ ziet er puik uit nu :7

leuk dat groen O+ hebben wij ook in ons kamertje, maar dan wat meer richting mint :)
pi_139108917
Gm sterkte!

Hier niet veel te melden, lig nu even rustig buiten terwijl vriendlief de ramen aan het poetsen is ;) vrijdag 37 weken en moet mijn koffer nog maken dus Enf jij bent er vroeg bij!

Coco leuk kamertje! Hier is het ook af, jeuj hormonen! En de 2de babywas hangt te drogen, dan nog een beetje strijken en kijken wat ik meeneem naar het ziekenhuis. Het komt dichterbij!!!
pi_139108955
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 14:15 schreef Stormqueen het volgende:
Misschien een domme vraag, maar kan de rechter kastdeur wel open? :@ :')

Was even passen en meten idd. Wilde ombouw om de verwarming, want mooier. En toen bleek dat het ruimtetechnisch niet handig was op een minikamertje :D :D Maar het gaat gelukkig wel :Y
  maandag 21 april 2014 @ 14:18:01 #96
250838 Fee-nix
pi_139108965
GM gecondoleerd... Vreselijk nieuws.

Coco, ziet er goed uit, t kamertje! Het komt al zo dichtbij voor jou! En dappere man heb jij :D.
  maandag 21 april 2014 @ 14:19:37 #97
52229 Chanty
pi_139109008
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 14:05 schreef Dyre het volgende:

[..]

Inderdaad :D Respect _O_
  maandag 21 april 2014 @ 14:21:57 #98
52229 Chanty
pi_139109065
Coco ziet er mooi uit O+
Hier ook groen op de babykamer maar dan meer lentegroen. Die kleur hadden we al op de studeerkamer en hadden we ook in het vorige huis en ben er nog steeds verliefd op.
pi_139109988
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2014 14:16 schreef StefanieV het volgende:
Coco leuk kamertje! Hier is het ook af, jeuj hormonen! En de 2de babywas hangt te drogen, dan nog een beetje strijken en kijken wat ik meeneem naar het ziekenhuis. Het komt dichterbij!!!
Strijken... Dat moet ik ook nog ergens even inplannen. Althans, voor de lakentjes en hydrofielen. De rest ga ik niet strijken dit keer.

Fazz & Chanty, ik vind groen ook echt een mooie kleur voor de babykamer :Y Benieuwd naar hoe het er bij jullie uitziet :)

M. is inmiddels terug van de Ikea, en het viel hem ontzettend mee. Gelukkig maar.
We hadden online al uitgezocht wat we precies moesten hebben, dus hij kon er zo doorheen lopen.

quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 14:18 schreef Fee-nix het volgende:
Het komt al zo dichtbij voor jou!
En tegelijkertijd voelt het vaak nog steeds ontzettend ver weg :D Maf he?
  maandag 21 april 2014 @ 15:02:05 #100
250838 Fee-nix
pi_139110137
Ja... Want t is gewoon volgende week al! Volgende week! :P.

En wij hebben ook al groen op de babykamer :).
pi_139110188
Haha, ja! Volgens week :o

Ik hoef maar 1 bladzijde in mijn weekagenda om te slaan en dan staat de afspraak er al ingepland :D
  maandag 21 april 2014 @ 15:25:59 #102
52229 Chanty
pi_139110850
Ik wil even weten wat jullie ervaringen zijn mbt het volgende.

Het familieledikantje is 113cm lang en 60 breed (binnenmaat) en 50 cm hoog, wanneer ik hier een bodem en matrasje meereken blijft er circa 37 cm over tot de bovenrand. Daarbij is het een ledikantje met gesloten wanden, geen idee of dat nog wel mag tegenwoordig (had gelezen dat er luchtruimte moet zijn). De schildering die mijn moeder 30 jaar geleden heeft gemaakt is ernstig aan het bladderen en ik weet niet of daar überhaupt overheen te lakken is.

Met andere woorden: hoe leuk, lief en schattig ik het ledikantje ook vind. Het lijkt mij onveilig voor ons kindje (ook al heb ik er zelf ook in gelegen en mijn broertje ook 21 jaar geleden) en zijn wij er nooit uitgevallen.

Wat denken jullie, met name tav de maten? Die verf en het moeten lakken is dan een tweede uitzoekpunt of dat nog wel hersteld kan worden.

Als ik dit hier lees http://www.veiligheid.nl/tips-en-advies/kinderledikant is het ledikantje absoluut ongeschikt iig

[ Bericht 7% gewijzigd door Chanty op 21-04-2014 15:34:04 ]
pi_139111088
Nouja qua maat: toen eva's ledikant op de hoogste stand stond lag ze ook niet superdiep, maar dat geeft niet. Je baby kan voorlopig nog nieteens omrollen en 37 cm daar rol je sowieso niet overheen.
Zodra je baby wel zichzelf omhoog kan werken (maar dat duurt een aantal maanden) dan moet het ledikant wel een lagere stand kunnen aannemen.
113 cm is niet heel erg lang, maar ook dat is niet zo erg. Je baby heeft echt in het begin de helft of iets meer dan de helft nodig, je maakt het bedje nl zo kort mogelijk op en baby ligt dan al onderaan het bed.
Dus voorlopig kun je er wel mee uit de voeten denk ik?
En qua ventilatie denk ik dat dat ook wel los zal lopen, het zijn platte wanden neem ik aan, daar stikt een kind niet in hoor. Als het van een niet ademende stof is zou ik het niet doen.

Maar wat de verf betreft, daar zou ik wel even naar kijken.
Tralalalaaa
  maandag 21 april 2014 @ 15:37:39 #104
52229 Chanty
pi_139111177
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 15:34 schreef Take_A_Picture het volgende:
Nouja qua maat: toen eva's ledikant op de hoogste stand stond lag ze ook niet superdiep, maar dat geeft niet. Je baby kan voorlopig nog nieteens omrollen en 37 cm daar rol je sowieso niet overheen.
Zodra je baby wel zichzelf omhoog kan werken (maar dat duurt een aantal maanden) dan moet het ledikant wel een lagere stand kunnen aannemen.
113 cm is niet heel erg lang, maar ook dat is niet zo erg. Je baby heeft echt in het begin de helft of iets meer dan de helft nodig, je maakt het bedje nl zo kort mogelijk op en baby ligt dan al onderaan het bed.
Dus voorlopig kun je er wel mee uit de voeten denk ik?
En qua ventilatie denk ik dat dat ook wel los zal lopen, het zijn platte wanden neem ik aan, daar stikt een kind niet in hoor. Als het van een niet ademende stof is zou ik het niet doen.

Maar wat de verf betreft, daar zou ik wel even naar kijken.
We hebben voor de eerste maanden een wiegje, de bedoeling was dat hij daarna in de ledikant gaat (heb er zelf ook tot 1,5 of langer in gelegen. Maar dat was in de jaren 80 :') ).

Dus de kleine zou pas na 3 maanden in de ledikant komen en de ledikant is verder niet in hoogte verstelbaar, dus de laagste stand is 37 cm van matras tot bovenrand.
pi_139111186
Maar misschien blaat ik wel onzin over die platte wanden hoor, ik heb me daar nooit in verdiept want die van mij heeft spijlen :)
Tralalalaaa
pi_139111275
Dat is wel te hoog dan, dan kun je beter een ledikant kopen met verstelbare bodem. Want na een maand of 6 ofzo (weet niet meer wanneer peuter het kon) kunnen ze zich omdraaien of zichzelf tot zitstand krijgen en dan denken, hey ik kan eruit! Ik heb ook nog foto's van hummel waarin ze vrolijk en trots naar me kijkt, zittend aan de rand van haar ledikantje. Ik keek m'n man toen aan en zei: 'ok, bedje gaat nu omlaag!' :)
Tralalalaaa
pi_139111359
120x60 zijn de binnenmatwn van het Ikea ledikantje dat M net heeft gehaald. Die 7 cm verschil is net niks.

Alleen dat van die spijlen/wandjes, tja. Lastig. Ik heb geen idee hoe groot dat risico is. Wij houden ons zelf aan de Nederlandse veilgheidsvoorschriften, just to be sure. Maar als je Europa-breed kijkt is dat ook alweer allemaal anders. Dus of het echt zoooo ontzettend nauw kijkt?
pi_139111413
Oh, zie nu pas dat van die hoogte, dat is idd wel erg ondiep, zeg maar. Dus dan kun je sowieso niet lang ermee doen.

Misschien leuk om t tijdelijk beneden te gebruiken? Ipv een box? Gewoon voor de eerste maandjes ofzo. Ook zo zonde om het helemaal niet te gebruiken.
  maandag 21 april 2014 @ 15:52:33 #109
52229 Chanty
pi_139111597
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 15:41 schreef Take_A_Picture het volgende:
Dat is wel te hoog dan, dan kun je beter een ledikant kopen met verstelbare bodem. Want na een maand of 6 ofzo (weet niet meer wanneer peuter het kon) kunnen ze zich omdraaien of zichzelf tot zitstand krijgen en dan denken, hey ik kan eruit! Ik heb ook nog foto's van hummel waarin ze vrolijk en trots naar me kijkt, zittend aan de rand van haar ledikantje. Ik keek m'n man toen aan en zei: 'ok, bedje gaat nu omlaag!' :)
Ja ik dacht idd ook dat ze rond die tijd zitten en als je "pech" hebt staat meneer met 9 maanden in zijn bedje te dansen en dan is het een kwestie van zwaartekracht dat hij over de rand kukelt.

quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 15:45 schreef Cocotrimonium het volgende:
Oh, zie nu pas dat van die hoogte, dat is idd wel erg ondiep, zeg maar. Dus dan kun je sowieso niet lang ermee doen.

Misschien leuk om t tijdelijk beneden te gebruiken? Ipv een box? Gewoon voor de eerste maandjes ofzo. Ook zo zonde om het helemaal niet te gebruiken.
Issue is dat er behoorlijk wat opknapwerk gedaan moet worden nog. Zoals gezegd moet het gelakt worden, als dat al überhaupt kan met die afbladderende verf. Kan het ook niet overschilderen of opschuren want dan gaat de tekening verloren. We moeten ook zelf nog een bodemplaat erin zetten want die is er niet meer bij. En dan nog een passend matrasje zoeken. Ik vind het echt een fantastisch ledikantje en ik weet dat mijn moeder heel erg teleurgesteld gaat zijn als we het niet gaan gebruiken (en het waarschijnlijk ook allemaal onzin vindt), maar ik heb zelf geen goed gevoel erbij zo.
pi_139111767
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 15:52 schreef Chanty het volgende:

[..]

Ja ik dacht idd ook dat ze rond die tijd zitten en als je "pech" hebt staat meneer met 9 maanden in zijn bedje te dansen en dan is het een kwestie van zwaartekracht dat hij over de rand kukelt.

[..]

Issue is dat er behoorlijk wat opknapwerk gedaan moet worden nog. Zoals gezegd moet het gelakt worden, als dat al überhaupt kan met die afbladderende verf. Kan het ook niet overschilderen of opschuren want dan gaat de tekening verloren. We moeten ook zelf nog een bodemplaat erin zetten want die is er niet meer bij. En dan nog een passend matrasje zoeken. Ik vind het echt een fantastisch ledikantje en ik weet dat mijn moeder heel erg teleurgesteld gaat zijn als we het niet gaan gebruiken (en het waarschijnlijk ook allemaal onzin vindt), maar ik heb zelf geen goed gevoel erbij zo.
Saar liep al los met 9/10 maanden, dus als je "pech" hebt doe je er nog korter mee.

Ja, als je er geen goed gevoel bij hebt, niet doen. Tis jammer, maar zoveel jaar geleden was er natuurlijk ook minder bekend dan tegenwoordig.
pi_139111770
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 15:52 schreef Chanty het volgende:

[..]

[..]

Dat ene zinnetje is je antwoordt.... Gewoon een ledikant zoeken waar je je wel goed bij voelt.
S. 2014
J. 2016
  maandag 21 april 2014 @ 16:01:07 #112
52229 Chanty
pi_139111880
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2014 15:57 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Saar liep al los met 9/10 maanden, dus als je "pech" hebt doe je er nog korter mee.

Ja, als je er geen goed gevoel bij hebt, niet doen. Tis jammer, maar zoveel jaar geleden was er natuurlijk ook minder bekend dan tegenwoordig.
Wow :D die was al vroeg dan!
Ik liep zelf pas met 14 maanden dus weet precies wat mijn moeder gaat zeggen :')

Maar idd wat GM zegt… ik geef zelf het antwoord al.
  maandag 21 april 2014 @ 16:32:45 #113
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_139113082
Jullie gaan me echt veel te hard met posten! Hou alles overigens wel bij, want jullie zijn mn leesvoer in de ochtend als ik boven de emmer hang.

Lijkt me echt raar dat je de datum al weet coco, vind het wel een leuke datum. Toch ook wel kans op mooi weer met verjaardag. Leuke kleur op de kamer ook.
Denk dat ik groen er niet door krijg. Ik hoop dat kamer van peuter straks mooie strakke vlakken met groen, blauw en bruin krijgt. Het kameropknapplan staat al een jaar in de koelkast, maar nu moet het toch echt gaan gebeuren :).

Hoe is t met de knie kwak?

Verder welkom alle nieuwe zwangeren! ( zeg ik terwijl ik me zelf nog als hele newbie beschouw)

Morgen voor t eerst naar de vk. Intake, de vorige keer was dat dus pas na 3 maand, dus ben benieuwd of het veel anders is.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_139113227
Gecondoleerd GM...

Tof kamertje Coco! Het komt zo dichtbij!

En 11, 12 en 37 weken las ik *O*

We waren in de prenatal en nu weet ik niets meer. Teveel dingen, teveel keus uit dingen waar ik geen verstand van heb :P laat staan voor een baby zorgen! Gelukkig nog heel veel weken om het allemaal te lezen en leren enzo.
pi_139113437
Chanty, mijn moeder blaatte ook eens, 'oh nou toen ik zwanger was heb ik wel gewoon het huis geschilderd' toen ik weigerde te helpen met het schilderen van haar schutting. Maar tijden veranderen en je wilt gewoon het beste voor jouw kind, ongeboren en geboren.
Dus ja, misschien zal jouw moeder teleurgesteld zijn, maar veiligheid voor je kind gaat toch voor het pleasen van je moeder ;)
Tralalalaaa
  maandag 21 april 2014 @ 17:00:17 #116
52229 Chanty
pi_139114086
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2014 16:42 schreef Take_A_Picture het volgende:
Chanty, mijn moeder blaatte ook eens, 'oh nou toen ik zwanger was heb ik wel gewoon het huis geschilderd' toen ik weigerde te helpen met het schilderen van haar schutting. Maar tijden veranderen en je wilt gewoon het beste voor jouw kind, ongeboren en geboren.
Dus ja, misschien zal jouw moeder teleurgesteld zijn, maar veiligheid voor je kind gaat toch voor het pleasen van je moeder ;)
Helemaal mee eens, het is alleen altijd zo lastig om je ertegen te verweren het: vroegah deden we dat gewoon argument :') Heb gewoon geen zin in die discussie.
pi_139114626
Vroeger rookten kinderen ook nog :').
  maandag 21 april 2014 @ 17:21:23 #118
52229 Chanty
pi_139114723
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 17:18 schreef Ororea het volgende:
Vroeger rookten kinderen ook nog :').
Nou gelukkig snappen ze nog wel dat ze niet moeten roken bij hun kleinkind :')
Niet dat het veel uitmaakt. Waren een paar weken geleden bij mijn ouders en ondanks dat ze buiten rookten die dat, kwam ik stinkend naar de rook thuis :') Ik denk dat ik mijn kind in een luchtdicht pak met gasmasker stop straks als we naar open en oma gaan :+
  maandag 21 april 2014 @ 17:21:39 #119
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_139114731
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 17:00 schreef Chanty het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, het is alleen altijd zo lastig om je ertegen te verweren het: vroegah deden we dat gewoon argument :') Heb gewoon geen zin in die discussie.
'vroegah deden we dat zo' is net zo'n dooddoener als 'nu niet meer', dat lijkt me dus een prima verweer ;).
KuikenGuppy
  maandag 21 april 2014 @ 17:42:48 #120
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_139115404
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 17:00 schreef Chanty het volgende:
Helemaal mee eens, het is alleen altijd zo lastig om je ertegen te verweren het: vroegah deden we dat gewoon argument Heb gewoon geen zin in die discussie.
Dat is toch heel simpel dan zeg je ze; Ik maak mijn eigen keuzes en ik sta niet open voor discussie.
En daar moeten ze het maar mee doen!
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  maandag 21 april 2014 @ 17:52:09 #121
415771 StarDust_
pi_139115680
Ororea, hoe gaat het vandaag met je? :*
pi_139115807
Lief dat je het vraagt StarDust_ :*. Ik verlies nog steeds (vers en oud) bloed en voel me er nog onrustig door. Ik probeer me vast te houden aan dat zolang ik niet verga van de pijn het goed zit. Geen idee of die theorie altijd opgaat maar ja.
  maandag 21 april 2014 @ 18:03:30 #123
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_139115937
lastig Ororea, knap dat je zo rustig blijft (of overkomt, althans).

AwayTL: lief dat je het vraagt. ik heb gisteren met de visite veel te veel gedaan, slecht geslapen die ribben die nog steeds ook niet ok zijn dus pijn en moe vandaag. kutknie, kutrug, ben het een beetje zat en zuur mezelf erg in de weg (en voel me tegelijk een ontzettende zeur :@).

vandaag heeft mijn lieve mama gekookt en heb ik niks hoeven doen O+

ben weer afgevallen, dacht dat met bank hangen en mijn eetpatroon van de afgelopen dagen er wel wat bij zou zijn gekomen maar weer 6 ons eraf... Nu totaal 8,6 kg. Ik heb het idee dat ik er niet energieker van word terwijl ik er diep van binnen ook heel blij mee ben :@
Kwak
  maandag 21 april 2014 @ 18:06:50 #124
415771 StarDust_
pi_139116006
Ohh kwakz0r...vertel mij eens hoe je dat doet? Zwanger zijn en afvallen? Nu is dat natuurlijk niet altijd even goed, maar ben toch benieuwd naar je geheim! Ik ben bang dat ik 20 kilo minimaal aan ga komen (en ik ben al veel te zwaar!)
pi_139116162
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 15:03 schreef Cocotrimonium het volgende:
Haha, ja! Volgens week :o

Ik hoef maar 1 bladzijde in mijn weekagenda om te slaan en dan staat de afspraak er al ingepland :D
Omg dat IS echt al heel snel inderdaad! Lijkt me echt apart de datum al te weten
En wat is het babygedeelte leuk geworden,fris dat groen.
Maar wat heb je daar enggg lang mee gewacht,ik zou me dood stressen!

Chanty;je geeft zelf eig je antw al. Ik zou het dus niet doen als je er zo tegenop ziet qua opknappen en het sowieso je smaak al niet is,laat staan dat het 100% veilig is.
En bedankt voor mn jurkjescompliment!
Dat is een niet-positiejurkje uit een Vlaamse kringloop
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  maandag 21 april 2014 @ 18:14:00 #126
415771 StarDust_
pi_139116195
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2014 17:57 schreef Ororea het volgende:
Lief dat je het vraagt StarDust_ :*. Ik verlies nog steeds (vers en oud) bloed en voel me er nog onrustig door. Ik probeer me vast te houden aan dat zolang ik niet verga van de pijn het goed zit. Geen idee of die theorie altijd opgaat maar ja.
:* Ik zou morgen toch nog een keer naar de verloskundige bellen en vertellen hoe je je voelt. Ik zou vragen om een echo. Ook al is het nog zo klein, volgens mij moet het op een inwendige echo toch te zien zijn.
  maandag 21 april 2014 @ 18:22:00 #127
52229 Chanty
pi_139116439
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2014 18:12 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Omg dat IS echt al heel snel inderdaad! Lijkt me echt apart de datum al te weten
En wat is het babygedeelte leuk geworden,fris dat groen.
Maar wat heb je daar enggg lang mee gewacht,ik zou me dood stressen!

Chanty;je geeft zelf eig je antw al. Ik zou het dus niet doen als je er zo tegenop ziet qua opknappen en het sowieso je smaak al niet is,laat staan dat het 100% veilig is.
En bedankt voor mn jurkjescompliment!
Dat is een niet-positiejurkje uit een Vlaamse kringloop
Oh hij is absoluut wel mijn smaak O+ Ben gek op dat ledikantje. Maar veiligheid vind ik toch wel belangrijker dan een schattig bedje. Plus dat ik betwijfel dat het op te knappen is. De verf bladdert aan alle kanten. Normaal zou je het dus opschuren, maar dat kan dus niet want dan schuur je de tekeningen eraf :') Maar ik denk niet dat je het echt goed krijgt als je over de afgebladderde verf lakt.
  maandag 21 april 2014 @ 18:23:20 #128
52229 Chanty
pi_139116467
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 18:14 schreef StarDust_ het volgende:

[..]

:* Ik zou morgen toch nog een keer naar de verloskundige bellen en vertellen hoe je je voelt. Ik zou vragen om een echo. Ook al is het nog zo klein, volgens mij moet het op een inwendige echo toch te zien zijn.
Als er nog geen hartactiviteit is weet je nog niks. Het is heel erg naar, maar voorlopig is het echt een kwestie van afwachten als het zo pril is. Hopelijk over een aantal weekjes gewoon hartactiviteit en een aantal weken daarna een zwaaiend kindje :)
  maandag 21 april 2014 @ 18:34:59 #129
149959 SQ
snelle trees
pi_139116746
Ororea, ik duim voor je :*
disclaimer
pi_139117363
Ik duim ook voor je Ororea :*

En knuffel voor kwakzor, wel fijn dat je bij je moeder niets hoefde te doen!

Ik barstte net in huilen uit bij een stukje Love Actually. :') toen moest mijn vriend lachen en zette het uit :P
pi_139117596
OMG ik zit echt in een coconnetje. Peuter en man zijn in de achtertuin, buren zijn met manlief in gesprek en ik wil binnenblijven want heb geen zin om sociaal te doen :') dit is wel een beetje treurig :')

Ororea, hoop dat alles ok is! Ook ik duim voor je!

Vrouw paar huizen verderop is vandaag bevallen van een meisje. OMG over een paar weekjes hangt er bij ons ook weer een vlag en nog belangrijker, ligt er ook weer een klein frummeltje bij ons O+
Tralalalaaa
  maandag 21 april 2014 @ 19:15:12 #132
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_139118011
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 18:06 schreef StarDust_ het volgende:
Ohh kwakz0r...vertel mij eens hoe je dat doet? Zwanger zijn en afvallen? Nu is dat natuurlijk niet altijd even goed, maar ben toch benieuwd naar je geheim! Ik ben bang dat ik 20 kilo minimaal aan ga komen (en ik ben al veel te zwaar!)
geen idee... Ik ben morbide obees dus daar zal het ook iets mee te maken hebben.

Ik eet veel groente, heb s ochtends en s avonds weinig eetlust (at vroeger zo 4 wraps, nu 1 en een paar happen), probeer daarom tussen de middag flink te eten en ook warm als we een kliekje hebben dat mee naar school kan oid. En ik snoep elke dag wel een bakje chips omdat ik er zo veel zin in heb :@

als mijn bloeddruk goed blijft doe ik dat gewoon nog, is een van de weinige dingen die me nog echt smaken.
Kwak
pi_139118143
Ororea Ik duim voor je :*

Ik heb weer steken in mn doos :X weet alleen niet of het komt door mn bekken of toch groei... Maakt ook niet uit als mup maar blijft zitten.
vandaag weer zo'n stomme onzekere dag, gaat t allemaal wel goed, ineens piekeren over vroeggeboorte... Echt stom! Gewoon labiel vandaag.
S. 2014
J. 2016
  maandag 21 april 2014 @ 19:39:54 #134
415771 StarDust_
pi_139119032
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2014 19:15 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

geen idee... Ik ben morbide obees dus daar zal het ook iets mee te maken hebben.

Ik eet veel groente, heb s ochtends en s avonds weinig eetlust (at vroeger zo 4 wraps, nu 1 en een paar happen), probeer daarom tussen de middag flink te eten en ook warm als we een kliekje hebben dat mee naar school kan oid. En ik snoep elke dag wel een bakje chips omdat ik er zo veel zin in heb :@

als mijn bloeddruk goed blijft doe ik dat gewoon nog, is een van de weinige dingen die me nog echt smaken.
Ik wil ook gezonder gaan eten; helaas grijp ik te vaak naar de chocolade en koekjes (ik heb ook een bmi van 30+). Chips eet ik niet zo veel, het zit echt in de zoetigheid en het te veel opscheppen. Ik neem me elke keer voor om gezonder te gaan eten, maar dan denk ik weer; ach morgen weer een dag! En ja, heb me net voorgenomen om morgen gezonder te gaan eten :+
pi_139119399
Gezonder eten is ook niet concreet he ;). Het is moeilijk je doel na te kunnen streven als het ongrijpbaar is.
  maandag 21 april 2014 @ 19:49:07 #136
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_139119462
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 19:39 schreef StarDust_ het volgende:

[..]

Ik wil ook gezonder gaan eten; helaas grijp ik te vaak naar de chocolade en koekjes (ik heb ook een bmi van 30+). Chips eet ik niet zo veel, het zit echt in de zoetigheid en het te veel opscheppen. Ik neem me elke keer voor om gezonder te gaan eten, maar dan denk ik weer; ach morgen weer een dag! En ja, heb me net voorgenomen om morgen gezonder te gaan eten :+
50+ hier ;)

Ik moet eerlijk zeggen dat ik me niks heb voorgenomen, het gebeurt gewoon. Ik let wel echt goed op dat ik genoeg groente eet, maar gelukkig heb ik daar ook veel zin in. chocolade en koekjes vallen ook gewoon niet goed...

edit: en wat ororea zegt. Voor mij scheelt ook dat ik een leven lang dieet en eetstoornissen achter me heb, een kind op komst is de beste motivatie om echt goede keuzes te maken en mezelf niet zielig te vinden als ik bedenk dat patat niet zo'n goed idee is.
Kwak
pi_139119669
De eerste weken wilde ik alleen maar fruit en groente, maar nu.... Ik dwing mezelf regelmatig om toch echt gewoon groente en aard te eten of een andere verantwoorde maaltijd, want anders zou t echt helemaal fout gaan denk ik... Zeker ook omdat ik minder beweeg door mn bekken.
De weegschaal heb ik al even niet meer gepakt :')
S. 2014
J. 2016
  maandag 21 april 2014 @ 19:53:54 #138
415771 StarDust_
pi_139119723
Goed gezegd dames! Ik leg de komkommer en tomaat alvast klaar voor mijn werk morgen! Inderdaad, alles voor de kleine! (misschien komt het omdat het voor mij nog allemaal een beetje onwerkelijk is, pas als ik besef dat ik echt zwanger ben komt het waarschijnlijk vanzelf!)
pi_139121101
Ik eet echt beter nu ik zwanger ben. Elke dag superfoodsmoothie bij de friet :9. Nee maar serieus, die paar extra cellen motiveren wel. Afvallen doe ik niet aan.
  maandag 21 april 2014 @ 20:19:06 #140
149959 SQ
snelle trees
pi_139121283
ik ben niet wezenlijk anders gaan eten maar voordat ik zwanger werd was ik nogal streng aan de lijn. De eerste 7 dagen na de positieve test was ik dus al twee kilo zwaarder omdat ik van een dagelijkse 1400 kcals weer terug naar 2000 ging (en nog een beetje, want constant honger :')) _O-
Na die eerste 2 speedkilo's ging het wel wat geleidelijker en met gemiddeld een kilo per maand. Ik ben niet streng, maar ik vind van mezelf groente en fruit gewoon heel lekker en als ik te veel bagger eet word ik ook ellendig. Dat scheelt wel. Al ben ik geen heilige, anders had ik ook geen BMI van 33 gekregen :')
(ik ben een alcoholvetzak overigens. Daarom kom ik nu misschien redelijk gematigd aan in vergelijking met wat ik eet. Ik dronk graag biertjes in het weekend en dan ging ik schransen :@)
disclaimer
  maandag 21 april 2014 @ 20:22:39 #141
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_139121456
Ik duim ook mee ororea, zal vast goed zitten :).

Gm, steken in mn doos heb ik de vorige zwangerschap ook gehad. Kwam bij mij omdat mn baarmoeder wat naar achter gekanteld lag (geloof ik). Hoeft niks te zeggen :).

Rustig aan doen he kwak! Straks heb je t overbelast en kan je helemaal niks meer :(. Zou zonde zijn.

Had ook stiekeme hoop qua afvallen. Vorige keer was k 13 kilo lichter dan voor de zwangerschap. Maar ben toen ook extreem beroerd geweest. Ben wel blij dat k dat nu niet heb. Als mini er is dan maar weer extra hard sporten en borstvoeding ftw met afvallen (voor mij dan).
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  maandag 21 april 2014 @ 20:28:52 #142
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_139121770
Ik ben ook nadrukkelijk niet aan de lijn hoor! Ik heb gewoon geluk (mag qua gewicht ook wel een keer :P kon ik wel gebruiken). Nu zo gezond volhouden en straks borstvoeding geven :Y word ik straks nog gezond van een kind krijgen!

Ik verwacht er zo langzaamaan ook wel wat kilo's weer bij te krijgen naar mate het kindje groeit.
Kwak
  maandag 21 april 2014 @ 20:34:01 #143
344469 Amsel
zonder t
pi_139122116
Ik ben met gezond gewicht in het begin ook 5 kilo afgevallen. Omdat ik opeens heel weinig eetlust had, en wat ik wel at was gezond. Inmiddels is de eetlust weer goed op peil en zitten die kilo's er ook weer bij. Ik vind het allemaal prima, als je een beetje normaal eet heb je tijdens je zwangerschap toch niks te zeggen over je gewicht, dat lijf doet toch waar het zin in heeft :+
  maandag 21 april 2014 @ 21:13:02 #144
73386 Fazz
onderweg
pi_139124768
Lastig Chanty met je ledikantje :{ maar als je er zelf geen fijn gevoel bij hebt zou ik het niet doen...

Hier nu bezig met het geboortekaartje.... is al ontaard in ruzie :') Ik wil graag mijn naam eerst en dan die van hem, hij ziet het juist andersom. Welke volgorde houden jullie aan en waarom?
  maandag 21 april 2014 @ 21:24:02 #145
52229 Chanty
pi_139125502
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 21:13 schreef Fazzoletti het volgende:
Lastig Chanty met je ledikantje :{ maar als je er zelf geen fijn gevoel bij hebt zou ik het niet doen...

Hier nu bezig met het geboortekaartje.... is al ontaard in ruzie :') Ik wil graag mijn naam eerst en dan die van hem, hij ziet het juist andersom. Welke volgorde houden jullie aan en waarom?
Hier hebben we: "trotse ouders: dirtyharry en chanty achternaam". Eigenlijk niet over nagedacht qua volgorde ben gewoon gewend om hem eerst te noemen en het maakt mij echt niet uit. :)
  maandag 21 april 2014 @ 21:26:12 #146
73386 Fazz
onderweg
pi_139125621
Die 'traditionele' volgorde voelt ook wel logisch als ik denk aan getrouwde mensen. Maar wij zijn niet getrouwd :+
pi_139125722
Ororea, ik duim voor je!

quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 21:13 schreef Fazzoletti het volgende:
Wij hebben eerst M's naam, en dan die van mij. Geloof ik. Heb er eerlijk gezegd niet eens bij nagedacht.

Ik betwijfel bovendien of ook maar iemand het opvalt "nou nou, zij heeft verdorie 9 maanden lang het kind moeten dragen en dan staat zijn naam voorop! :N " :D

Volgens de weegschaal in het ziekenhuis was ik afgelopen woensdag 10,5 kilo bijgekomen in totaal. Viel me niet tegen. Bij Saar was 't in totaal 16/17 kilo.
pi_139125773
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 21:26 schreef Fazzoletti het volgende:
Die 'traditionele' volgorde voelt ook wel logisch als ik denk aan getrouwde mensen. Maar wij zijn niet getrouwd :+
Omdat de achternaam er dan bij staat? Wij hebben die weggelaten. Iedereen weet toch wel wie wij zijn :s)
  maandag 21 april 2014 @ 21:31:30 #149
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_139125973
Chanty is het trouwens niet mogelijk om de tekening van jullie oude ledikantje zelf op de nieuwe te maken? Toch een beetje nostalgie..

Wij hadden ook de naam van mijn vriend eerst. Ik had hem gemaakt, dus mezelf eerst zetten was voor mij niet logisch en mijn moeder had op kerstkaartjes altijd de redenering: 'wie het oudst is komt eerst!'. Daar leef ik ook nog uit gewoonte naar :P. Wij zijn overigens ook niet getrouwd.
pi_139126053
M. heeft het ledikantje opgezet daarstraks, toen ik bij mijn ouders was met Saartje *O*

Net nog even online genesteld. Extra dekentje & hoeslakentje gekocht, extra flesje, en Dé knuffel voor NB O+

Voor S hadden we toen deze:

Daar gaat ze nu altijd mee slapen. "Beer!" als ze hem 's avonds dan weer ziet. Slaat ze haar armpjes om hem heen, trekt 'm dicht tegen zich aan en gaat zo lekker samen met Beer slapen O+ *;
pi_139126069
Ororea, sterkte! Ik heb ook bloedverlies gehad, maar nooit met stolsels. Ik hoop dat je over een aantal weken gewoon fijn een hartje ziet!

Wij hebben de dag goed besteed door alles voor de kinderkamer uit te zoeken. Maar om nou met elf weken alles al in huis te halen...
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  maandag 21 april 2014 @ 21:33:09 #152
73386 Fazz
onderweg
pi_139126088
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 21:28 schreef Cocotrimonium het volgende:

Ik betwijfel bovendien of ook maar iemand het opvalt "nou nou, zij heeft verdorie 9 maanden lang het kind moeten dragen en dan staat zijn naam voorop! :N " :D

Mij is het wel opgevallen dat bij de getrouwde stellen altijd de man als eerste genoemd wordt en bij de niet getrouwde het 50/50 is (in mijn omgeving dan).
  maandag 21 april 2014 @ 21:35:59 #153
73386 Fazz
onderweg
pi_139126277
ik ben soms gewoon erg overdreven tegen elke vorm van 'onderdrukking van de vrouw' :@ :') want gelijkheid blablablabla... :@ En dit geeft mij zo'n gevoel... :{

maar waarschijnlijk vinden veel mensen dat zwaar overtrokken :+
pi_139126282
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 21:33 schreef Fazzoletti het volgende:
Mij is het wel opgevallen dat bij de getrouwde stellen altijd de man als eerste genoemd wordt en bij de niet getrouwde het 50/50 is (in mijn omgeving dan).
Echt? Als het voor jou belangrijk is, ok, misschien valt het je daardoor ook meer op. Mij maakt het echt totaal niet uit, en ik denk eigenlijk dat het M. ook niet interesseert welke naam eerst komt. Moet 't 'm eigenlijk eens vragen zo :D

Lijkt me wel een vervelende discussie overigens.
  maandag 21 april 2014 @ 21:37:18 #155
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_139126383
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 21:35 schreef Fazzoletti het volgende:
ik ben soms gewoon erg overdreven tegen elke vorm van 'onderdrukking van de vrouw' :@ :') want gelijkheid blablablabla... :@ En dit geeft mij zo'n gevoel... :{

niks overtrokken. Ik ben het geheel met je eens. Mijn moeder wilde 31 jaar geleden ook voorop. Ik wil het ook.
Kwak
  maandag 21 april 2014 @ 21:37:52 #156
52229 Chanty
pi_139126426
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 21:31 schreef AwayTL het volgende:
Chanty is het trouwens niet mogelijk om de tekening van jullie oude ledikantje zelf op de nieuwe te maken? Toch een beetje nostalgie..

Wij hadden ook de naam van mijn vriend eerst. Ik had hem gemaakt, dus mezelf eerst zetten was voor mij niet logisch en mijn moeder had op kerstkaartjes altijd de redenering: 'wie het oudst is komt eerst!'. Daar leef ik ook nog uit gewoonte naar :P. Wij zijn overigens ook niet getrouwd.
Ik zal morgen eens foto's maken maar ik kan het iig niet opnieuw maken :N

En los van getrouwd zijn is het voor mij echt een soort beleefdheid om de ander eerst te noemen als ik een kaartje schrijf. En ik heb het kaartje dus ontworpen ed dus ja.... :P het maakt mij niet minder mama dat ik als tweede sta ;)
pi_139126563
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 21:35 schreef Fazzoletti het volgende:

Wat ik juist 'emancipatie' vind, is dat iedere vrouw mag kiezen voor wat zij het fijnst vindt. En dat het juist zo'n complete non-issue is voor ons allebei (welke naam staat voorop), is voor mij persoonlijk een groter 'bewijs' van gelijkwaardigheid dan dat mijn naam voorop staat.

Overigens ben ik de kostwinnaar, en is M. 3 dagen in de week gaan werken toen S. werd geboren. Dus wij hebben verder niet echt een standaard rolverdeling wat dat betreft. En zelfs al hadden we dat, ook prima :D

Of ik (of wie dan ook) het overtrokken vind(t) of niet, is verder niet relevant toch? Tis jouw/jullie ding. Het lijkt me vooral een vervelende kwestie, zoals ik al eerder zei.
  maandag 21 april 2014 @ 21:40:25 #158
52229 Chanty
pi_139126607
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 21:32 schreef Cocotrimonium het volgende:
M. heeft het ledikantje opgezet daarstraks, toen ik bij mijn ouders was met Saartje *O*

Net nog even online genesteld. Extra dekentje & hoeslakentje gekocht, extra flesje, en Dé knuffel voor NB O+ [ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Daar gaat ze nu altijd mee slapen. "Beer!" als ze hem 's avonds dan weer ziet. Slaat ze haar armpjes om hem heen, trekt 'm dicht tegen zich aan en gaat zo lekker samen met Beer slapen O+ *;
O+ Ahhhwwww die zijn liev ja
pi_139126893
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2014 21:37 schreef Chanty het volgende:
En los van getrouwd zijn is het voor mij echt een soort beleefdheid om de ander eerst te noemen als ik een kaartje schrijf. En ik heb het kaartje dus ontworpen ed dus ja.... :P het maakt mij niet minder mama dat ik als tweede sta ;)
Oh, en dit! Ik heb me vooral bemoeid met de tekst op het kaartje, niet M., dat door onze ontwerper overigens echt perfect is gemaakt O+, dus 'bemoeid met tekst' is nogal een grote uitspraak :+, dus dan zet ik mijn naam niet voorop.
  maandag 21 april 2014 @ 21:47:41 #160
73386 Fazz
onderweg
pi_139127199
Vervelend is het zeker, we gaan er maar een nachtje over slapen :{
  maandag 21 april 2014 @ 21:50:11 #161
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_139127396
mijn stoort vooral de vanzelfsprekendheid waarmee man vaak eerst genoemd wordt.

Misschien een overbodig symbool om mezelf dan eerst te noemen op een kaartje, maar goed, hij krijgt automatisch post voor ons samen van de belasting etc. terwijl ik toch een aantal jaren kostwinner ben geweest. Als er een telemarketeer belt die een financiële dienst wil verkopen wordt er ook eerst naar meneer gevraagd etc ;)

binnenshuis zijn wij uit onszelf al goed gelijkwaardig in de taken, maar als ik een baby uitpoep wil ik eerst. Een hij vindt dat prima :P
Kwak
  maandag 21 april 2014 @ 21:52:26 #162
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_139127544
quote:

Net nog even online genesteld. Extra dekentje & hoeslakentje gekocht, extra flesje, en Dé knuffel voor NB O+ [ afbeelding ]

[ afbeelding ]

lief! O+
Kwak
pi_139127669
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2014 21:52 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

lief! O+
Dan is het voor mijn gevoel ook helemaal af straks. Als het bedje is opgemaakt (moet nog even lakentje strijken enzo), en dan Dé knuffel op de beeb zit te wachten O+

En ik moet nog altijd Ewan bestellen. Kan ik eigenlijk ook wel even doen.
pi_139127992
quote:

[ afbeelding ]

O+
goeie keus! uitstekend knuffelmateriaal heb ik me wijs laten maken ;)

SPOILER
pi_139128119
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 21:58 schreef mignonne het volgende:

[..]

O+
goeie keus! uitstekend knuffelmateriaal heb ik me wijs laten maken ;)

SPOILER
Awwww!! O+

Het idee alleen al dat onze nieuwe frummel daar straks ook mee knuffelt O+

Heb jij een reserve knijn? Ik heb voor Saar maar meteen een reserve Beer besteld. Aangezien ze tegenwoordig echt gek op 'm is.
pi_139128217
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 21:59 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Awwww!! O+

Het idee alleen al dat onze nieuwe frummel daar straks ook mee knuffelt O+

Heb jij een reserve knijn? Ik heb voor Saar maar meteen een reserve Beer besteld. Aangezien ze tegenwoordig echt gek op 'm is.
Nee -O-

bij oudste hebben we wel een reserveschaap gekocht, bij jongste niet aan toe gekomen steeds. Uitstel/afstel dat werk.
pi_139128807
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 22:01 schreef mignonne het volgende:

[..]

Nee -O-

bij oudste hebben we wel een reserveschaap gekocht, bij jongste niet aan toe gekomen steeds. Uitstel/afstel dat werk.
Ik ga sowieso even afwachten of NB 't knijn wel leuk gaat vinden.
Zul je zien dat 'ie dan niet meer voorradig is :+
pi_139129305
Aahhw die knuffels en die foto's!! Hoe lief! :)

Hier totaal geen issues over wie als eerste op het kaartje komt. Ik wist wel al, nog voordat bebie nr 2 uberhaupt gemaakt wss ( :D ) welk geboortekaartje het zou worden. Dat was ook al een goede kanshebber voor Djen toentertijd maar uiteindelijk kozen we toen een andere. Geloof dat die we nu gaan gebruiken door Skoap bij L. Is gekozen.

Hmmm positiemode issues hier :(
Vandaag speciaal naar Nijmegen gereden en ik kwam thuis met ..... niks. Bij broeken prikt de knoop in mijn buik en dat doet op den duur gruwelijk pijn. Dus leggings waren de uitkomst. Maar door mijn aldoor groeiende buik kruipen de jurkjes die ik nu heb te ver omhoog. Maar denk je dat er een beetje betaalbare positiejurkjes zijn die mijn kont wel bedekt? Vergeet het maar. Dus morgen eens kijken of ik die knopen eraf kan slopen ofzo.

En we zijn sinds kort een vaste trap naar de zolder rijker maar er moet nog heeeeeel veel afgewerkt worden voordat Djen naar haar nieuwe kamer kan en we de kamer voor nr 2 in orde kunnen maken. Begint me nu toch wel een beetje op de zenuwen te werken. Maar we moeten even wachten op wat ¤¤¤ die er wel aan zitten te komen. De laatste tijd hebben we flink wat financiele tegenslagen gehad. Maar mijn handen jeuken.. kwil aan de gang! Niet mijn beste dag vandaag.

Ach en ergens berust ik me ook wel weer in het feit: als het niet kan zoals het moet dan moet het maar zoals het kan. Geduld is nu ook weer niet bepaald mijn sterkste kant :+
  maandag 21 april 2014 @ 22:20:31 #169
344469 Amsel
zonder t
pi_139129408
Aw die knuffel is lief! Hier staat een grote knuffelpinguin klaar en ik hoop zó dat ze er straks gek op gaat zijn. Maar ik heb als kind ook een compleet willekeurige knuffel uitverkoren als lievelingsknuffel, dus dat laat zich vast niet sturen. Er ligt ook al een Ewan klaar omdat Coco daar toen zo lyrisch over was dat ik die na de eerste goede echo meteen gekocht heb O+

En we hebben opeens ook een ontwerp voor een kaartje :o Ik had opeens inspiratie en toen stond er spontaan iets op m'n scherm waar we beiden helemaal weg van zijn. Ik vind het zo vroeg, straks zijn we klaar met alle voorbereidingen en zit ik me de laatste maanden kapot te vervelen :D
  maandag 21 april 2014 @ 22:24:24 #170
149959 SQ
snelle trees
pi_139129608
Ben jij zo'n lange dan, twink? :D
Ik geloof dat ik er qua namen net zo in sta als coco. Het zal me werkelijk aan mijn derrière oxideren.

Morgen mijn eerste controle bij de vk! Waar je wel niet exited over kan zijn :D :')
disclaimer
pi_139129612
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 22:18 schreef Twinkle20 het volgende:
Geloof dat die we nu gaan gebruiken door Skoap bij L. Is gekozen.
Dat is idd een heel lief en tof kaartje :Y

En wat 't kamertje betreft, je hebt nog 3 maanden! Zelfs al moet er nog vanalles gebeuren, je hebt nog 1/3 van je zwangerschap daarvoor. Tijd zat ;)

quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 22:20 schreef Amsel het volgende:
Aw die knuffel is lief! Hier staat een grote knuffelpinguin klaar en ik hoop zó dat ze er straks gek op gaat zijn. Maar ik heb als kind ook een compleet willekeurige knuffel uitverkoren als lievelingsknuffel, dus dat laat zich vast niet sturen. Er ligt ook al een Ewan klaar omdat Coco daar toen zo lyrisch over was dat ik die na de eerste goede echo meteen gekocht heb O+

En we hebben opeens ook een ontwerp voor een kaartje :o Ik had opeens inspiratie en opeens stond er iets op m'n scherm waar we beiden helemaal weg van zijn. Ik vind het zo vroeg, straks zijn we klaar met alle voorbereidingen en zit ik me de laatste maanden kapot te vervelen :D
Jaaaa! Ewan is tof he?? Heb je de geluidjes al geprobeerd? Ik ben nog steeds fan van Ewan :Y NB krijgt dan ook zijn/haar eigen Ewan O+

En Saar vindt haar schaap zelfs nu nog steeds fantastisch. Schaapie moet altijd naast haar hoofd, en Beer in haar armen O+

Zo leuk als je helemaal zelf iets kunt ontwerpen! Ben benieuwd :)
Al ben ik ook heeeeeel blij met ons kaartje. Ik had het idee ergens anders vandaan, en suikertante heeft het voor mij uitgewerkt tot ons eigen kaartje O+ O+
pi_139129687
* voorzichtig meldt! :W

SPOILER
Het is allemaal nog zo onwerkelijk! Ik ben bijna blij met alle misselijkheid en vermoeidheid en pijntjes, want het maakt het echt. (maar ik ben wel echt bekaf vandaag zeg..)
pi_139129696
ik weet eigenlijk niet eens meer wie er bij ons als eerste op het kaartje stond? :o volgens mij B.? Ik vind dat niet zo heel boeiend. Ik krijg wel altijd jeuk van familie die post stuurt gericht aan "familie H." hallooooo we zijn niet getrouwd, ik heb een eigen naam, die vind ik stukken mooier dan die van hem en als we al ooit zouden trouwen dan hield ik ook stug vast aan mijn eigen naam.
Mn eigen vader verdorie die me ineens onder familie H schopt ;( :D

Verder zal het me overigens roesten hoor, en de kinderen heten wel H. dus tsja, maar het voelt zo gek om aangesproken op die manier.
pi_139129787
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 22:24 schreef Stormqueen het volgende:
Ben jij zo'n lange dan, twink? :D
Ik geloof dat ik er qua namen net zo in sta als coco. Het zal me werkelijk aan mijn derrière oxideren.

Morgen mijn eerste controle bij de vk! Waar je wel niet exited over kan zijn :D :')
woah! :o voor mijn gevoel ben je al echt heel lang zwanger inmiddels :D

Crumpette gefeliciteerd!
  maandag 21 april 2014 @ 22:27:51 #175
149959 SQ
snelle trees
pi_139129808
Welkom crumpette en gefeliciteerd!
Laatste cyclus voor je de mmm in gaat en toch pas kort bezig,nu maak je me wel nieuwsgierig :D
disclaimer
pi_139129845
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 22:27 schreef mignonne het volgende:

[..]

Crumpette gefeliciteerd!
dankjewel!
  maandag 21 april 2014 @ 22:28:36 #177
149959 SQ
snelle trees
pi_139129850
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 22:27 schreef mignonne het volgende:

[..]

Crumpette gefeliciteerd!
ik ben ook vrij laat met mijn 15+5 voor een eerste controle geloof ik :')
( ik heb wel al een echo en een intake gehad hoor!)
disclaimer
pi_139129861
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 22:27 schreef Stormqueen het volgende:
Laatste cyclus voor je de mmm in gaat en toch pas kort bezig,nu maak je me wel nieuwsgierig :D
Stiekem +1
S. 2014
J. 2016
pi_139129896
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2014 22:28 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ik ben ook vrij laat met mijn 15+5 voor een eerste controle geloof ik :')
hehe beetje wel ja :D maar je bent al door ziekenhuis gecheckt toch? dat komt wel vaker voor.
  maandag 21 april 2014 @ 22:30:50 #180
149959 SQ
snelle trees
pi_139129976
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 22:29 schreef mignonne het volgende:

[..]

hehe beetje wel ja :D maar je bent al door ziekenhuis gecheckt toch? dat komt wel vaker voor.
ja sorry, zie edit :) geen ziekenhuis hoor! Alleen nog geen controle gehad. Ben zo benieuwd naar het hartje O+
disclaimer
pi_139130028
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2014 22:30 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ja sorry, zie edit :) geen ziekenhuis hoor! Alleen nog geen controle gehad. Ben zo benieuwd naar het hartje O+
bijzonder moment O+ geniet ervan :Y
pi_139130086
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2014 22:30 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ooh de eerste keer luisteren O+ geniet van jullie treintje!
S. 2014
J. 2016
pi_139130179
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 22:27 schreef Stormqueen het volgende:
Ik weet nooit zo goed hoe dat werkt hier met privacy dus ik doe maar een spoiler-

SPOILER
pi_139130250
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 22:34 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Ik weet nooit zo goed hoe dat werkt hier met privacy dus ik doe maar een spoiler-

SPOILER
Wat geweldig zeg O+ En gefeliciteerd natuurlijk.
S. 2014
J. 2016
  maandag 21 april 2014 @ 22:38:26 #185
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_139130390
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 22:25 schreef Crumpette het volgende:

SPOILER
Het is allemaal nog zo onwerkelijk! Ik ben bijna blij met alle misselijkheid en vermoeidheid en pijntjes, want het maakt het echt. (maar ik ben wel echt bekaf vandaag zeg..)
Aaaahhhh gefeliciteeerd!! Wat tof *O* *O*
Geniet van deze bijzondere periode in je leven O+
pi_139130418
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2014 22:35 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Wat geweldig zeg O+ En gefeliciteerd natuurlijk.
thanks! :s)

Btw weet iemand, of ik bij een echo bij 7-8 weken mag verwachten een hartje te zien kloppen? O+
pi_139130465
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2014 22:38 schreef GotC het volgende:

[..]

Aaaahhhh gefeliciteeerd!! Wat tof *O* *O*
Geniet van deze bijzondere periode in je leven O+
thanks!! :D Btw jij hebt de Easywalker June he las ik ergens? Ik ben echt als een bezetene research aan het doen nu :').. hoe bevalt ie?
  maandag 21 april 2014 @ 22:40:28 #188
149959 SQ
snelle trees
pi_139130471
Goed verhaal, crumpette O+
Ja, met 7-8 weken is er als het goed gaat hartactie zichtbaar!
disclaimer
pi_139130542
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 22:40 schreef Stormqueen het volgende:
Goed verhaal, crumpette O+
Ja, met 7-8 weken is er als het goed gaat hartactie zichtbaar!
O+ Oee ik hoop het. Vorige keer nog niet namelijk, spannend!
pi_139130553
Crumpette gefeliciteerd!! *O*
Hartje zou je tegen die tijd wel moeten kunnen zien, maar dan is het wel fijn als je een beetje zeker bent van je termijn.

Morgen om 8:10 naar de tandarts... what was I thinking? :')
  maandag 21 april 2014 @ 22:43:12 #191
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_139130597
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 22:40 schreef Crumpette het volgende:

[..]

thanks!! :D Btw jij hebt de Easywalker June he las ik ergens? Ik ben echt als een bezetene research aan het doen nu :').. hoe bevalt ie?
Ja klopt! Ik ben er dik tevreden over, goeie stadswagen ^O^ Wel een wat kleinere bak (71 cm?) dan de meeste wagens, maar T. kan er nu nog in liggen met 6 maanden en bovengemiddeld groot :P Kom maar keer testrijden.

Maar je hebt nog 34 weken om te twijfelen :D
pi_139130633
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 22:42 schreef Dyre het volgende:
Crumpette gefeliciteerd!! *O*
Hartje zou je tegen die tijd wel moeten kunnen zien, maar dan is het wel fijn als je een beetje zeker bent van je termijn.

Morgen om 8:10 naar de tandarts... what was I thinking? :')
Thanks!! He wat een warm onthaal hier :-) ik zou het het liefst van de daken schreeuwen maar dat is nog niet zo handig, maar hier lekker wel! *O*

Ouch.. das wel vroeg ja :'(
  maandag 21 april 2014 @ 22:45:08 #193
344469 Amsel
zonder t
pi_139130682
Gefeliciteerd Crumpette, wat bijzonder!
pi_139130706
Gefeliciteerd!
En ja, bij 7-8 weken kun je hartactiviteit zien :)
Tralalalaaa
pi_139130709
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2014 21:32 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ororea, sterkte! Ik heb ook bloedverlies gehad, maar nooit met stolsels. Ik hoop dat je over een aantal weken gewoon fijn een hartje ziet!

Wij hebben de dag goed besteed door alles voor de kinderkamer uit te zoeken. Maar om nou met elf weken alles al in huis te halen...
Ik twijfel nu of het wel een helderrood stolsel was of toch wat ouds in vermomming :D. Daarna niet meer gehad namelijk... We wachten rustig (ofzo) af :s).

En van harte gefeliciteerd Crumpette! *O* Mooie timing idd.
  maandag 21 april 2014 @ 22:47:08 #196
344469 Amsel
zonder t
pi_139130808
Ik mag altijd eind van de dag naar de tandarts, laatste patiënt, zodat ze zonder problemen kunnen uitlopen als ga panieken en ze er daardoor 2x zo lang over doen :') O+
pi_139130835
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2014 22:43 schreef GotC het volgende:

[..]

Ja klopt! Ik ben er dik tevreden over, goeie stadswagen ^O^ Wel een wat kleinere bak (71 cm?), maar T. kan er nu nog in liggen met 6 maanden en bovengemiddeld groot :P Kom maar keer testrijden.

Maar je hebt nog 34 weken om te twijfelen :D
Ja, ik vind die wel een optie op zich, hoewel de Joolz me ook enorm trekt (jaja, ik ben al in een grote prenatal geweest), en die heeft een grotere bak. Vriendje is best groot, dus dat is misschien wel een plus. Lange zit heeft die ook geloof ik, en eettafel-hoogte enzo.

34 weken! t voelt nu nog alsof de tijd stilstaat, maar dat gaat ook voorbij lijkt me :P
pi_139130895
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 22:47 schreef Amsel het volgende:
Ik mag altijd eind van de dag naar de tandarts, laatste patiënt, zodat ze zonder problemen kunnen uitlopen als ga panieken en ze er daardoor 2x zo lang over doen :') O+
Ik ben meestal langer onderweg dan dat ik in die stoel lig :')

Maar ik heb wel altijd tandsteen wat ze met zo'n vishaak weghaalt en dat is niet fijn.
Nouja, morgen om 8:20 ben ik er weer vanaf moet ik maar denken. En dan om half 2 weer echo *O*
pi_139130944
Eerste 12 weken gaan traaaaag maar daarna.....
S. 2014
J. 2016
  maandag 21 april 2014 @ 22:51:11 #200
149959 SQ
snelle trees
pi_139131001
Oh ja, jij gaat naar de Fontys morgen he Dyre? Have fun!
disclaimer
pi_139131003
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 22:48 schreef Dyre het volgende:

[..]

Ik ben meestal langer onderweg dan dat ik in die stoel lig :')

Maar ik heb wel altijd tandsteen wat ze met zo'n vishaak weghaalt en dat is niet fijn.
Nouja, morgen om 8:20 ben ik er weer vanaf moet ik maar denken. En dan om half 2 weer echo *O*
Mazzelaar :P

Waarom nog een echo? 20 weken heb je al gehad toch?
S. 2014
J. 2016
  maandag 21 april 2014 @ 22:51:26 #202
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_139131019
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 22:47 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Ja, ik vind die wel een optie op zich, hoewel de Joolz me ook enorm trekt (jaja, ik ben al in een grote prenatal geweest), en die heeft een grotere bak. Vriendje is best groot, dus dat is misschien wel een plus. Lange zit heeft die ook geloof ik, en eettafel-hoogte enzo.

34 weken! t voelt nu nog alsof de tijd stilstaat, maar dat gaat ook voorbij lijkt me :P
Gewoon lekker proefrijden, zoveel mogelijkheden! :Y Wij zijn allebei niet lang (Yur is 1.80) en toch zit T. constant op de +1 lijn :+ Typisch!

Wat een spannende tijd! We zijn hier allebei blij voor je! :*
pi_139131039
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2014 22:51 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Mazzelaar :P

Waarom nog een echo? 20 weken heb je al gehad toch?
Ik ga proefpersoon spelen bij Fontys ;)

Thanks SQ!
pi_139131062
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2014 22:51 schreef GotC het volgende:

[..]

Gewoon lekker proefrijden, zoveel mogelijkheden! :Y Wij zijn allebei niet lang (Yur is 1.80) en toch zit T. constant op de +1 lijn :+ Typisch!

Wat een spannende tijd! We zijn hier allebei blij voor je! :*
Thanks! Ik maak nog geen melding in het DH topic hoor ;)
pi_139131156
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 22:47 schreef Amsel het volgende:
:D Niet leuk als je paniek hebt natuurlijk, maar wel relaxte tijden zeg!
  maandag 21 april 2014 @ 22:54:48 #206
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_139131197
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 22:52 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Thanks! Ik maak nog geen melding in het DH topic hoor ;)
Mooi, kan ik daar over een paar weken weer jompelen :7

Snel weer weg hier, want zwanger zijn = O+!
pi_139131262
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 22:51 schreef Dyre het volgende:

[..]

Thanks SQ!
tof! ^O^
S. 2014
J. 2016
pi_139131373
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2014 22:54 schreef GotC het volgende:

[..]

Mooi, kan ik daar over een paar weken weer jompelen :7

Snel weer weg hier, want zwanger zijn = O+!
:7

Hoe oud is jullie kleine nu, een half jaar alweer lijkt me? O+
  maandag 21 april 2014 @ 23:00:21 #209
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_139131460
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 22:58 schreef Crumpette het volgende:

[..]

:7

Hoe oud is jullie kleine nu, een half jaar alweer lijkt me? O+
6 mnd en 6 dagen :7. Clichés kloppen: Time flies..
pi_139131534
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2014 23:00 schreef GotC het volgende:

[..]

6 mnd en 6 dagen :7. Clichés kloppen: Time flies..
Geloof ik meteen.. verheug me! O+
  maandag 21 april 2014 @ 23:02:26 #211
52229 Chanty
pi_139131550
Welkom en gefeliciteerd Crumpette *O*
pi_139131754
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 23:02 schreef Chanty het volgende:
Welkom en gefeliciteerd Crumpette *O*
Thanks! :D

En nu is het tijd om te gaan slapen vrees ik :') moeee - en morgen even op bezoek bij mijn moeder in het oosten des lands. Die had nog wel een draagzak uit de 80-er jaren voor me zei ze :D kreeg ze toen echt heel veel afkeurende opmerkingen op! Zo vooruitstrevend, die mutti. 8-)

Welterusten allemaal! :z
pi_139132813
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 22:18 schreef Twinkle20 het volgende: Geloof dat die we nu gaan gebruiken door Skoap bij L. is gekozen.
Nu ben ik nieuwsgierig! DM je wel ff!
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_139133196
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2014 23:28 schreef Skoap het volgende:

[..]

Nu ben ik nieuwsgierig! DM je wel ff!
Kiek ik onthoud nog wel wat :D .. tis echt dezelfde :D

SQ ja blijkbaar ben ik te lang ofzo :? .. vind het zelf nog wel meevallen. Maar plan b (knoop eraf slopen) biedt hopelijk perspectief :)
pi_139136789
Aaaaaaargh. Muggen seizoen is hier officieel van start. Zit heeelemaal onder de bulten. Rotbeesten :(
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_139136792
Nu al?
Ja het mooie weer komt er wel aan, dus de muggen zullen wel snel volgen :P
  dinsdag 22 april 2014 @ 07:51:08 #217
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_139136882
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 22:25 schreef Crumpette het volgende:

SPOILER
heuj hagenaar! Gefeliciteerd! O+
Kwak
pi_139136911
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 22:51 schreef Dyre het volgende:

[..]

Leuk,heb ik ook gedaan! Ik vond het iig erg leuk en heb echt leuke echo filmpjes en fotootjes gezien en meegekregen op usbstick. Veel plezier!

Welkom Crumpette!
pi_139136937
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 07:33 schreef Dyre het volgende:
Nu al?
Ja het mooie weer komt er wel aan, dus de muggen zullen wel snel volgen :P
Jaaaaa joh, we wonen op de eerste verdieping en bij het slaapkamerraam staan bosjes en water. Dus dan kan je je lol op. Tel daar bij op dat ik tegenwoordig het slaapkamerraampje altijd open heb omdat ik het snel warm heb, en een vriend die altijd het licht uit vergeet te doen in de avond ;(
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_139136941
Goeiemorgen iedereen en welkom nieuwe meiden! En een :* voor iedereen die het kan gebruiken!

Heb zonet mijn laatste moeders voor moeders flessen weg gebracht. Voelt wel gek, weer "gewoon" te plassen. 16 weken vandaag!
pi_139137038
Welkom Crumpette!

En 16 weken DnD! *O*

Veel plezier bij de echo Dyre!

Ik heb zo termijnecho. Toch wel weer spannend.
  dinsdag 22 april 2014 @ 08:18:59 #222
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_139137059
Gefeliciteerd Crumpette :)

16 weken DND *O*. Fijn he, als die flessen weg zijn. Voelde echt als een mijlpaal hier :D

Succes zo Heliotrope!

Ik ben vandaag 18 weken, bijna op de helft :o!
  dinsdag 22 april 2014 @ 08:20:55 #223
149959 SQ
snelle trees
pi_139137071
Helio, veel plezier straks *O*
disclaimer
  dinsdag 22 april 2014 @ 08:25:06 #224
52229 Chanty
pi_139137100
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 07:32 schreef JaleesaJoia het volgende:
Aaaaaaargh. Muggen seizoen is hier officieel van start. Zit heeelemaal onder de bulten. Rotbeesten :(
Nadeel van geen winter hebben…. vriezen ze niet dood :( Ik had twee weken terug al mijn eerste beet te pakken. Gaat dus ook absoluut een hor in de babykamer komen anders wordt dat arme kind helemaal opgevreten ;(
  dinsdag 22 april 2014 @ 08:26:18 #225
52229 Chanty
pi_139137112
DND en Soesa *O* Gaat ook alweer hard joh! :o

Dyre sterkte bij de tandarts en veel plezier vanmiddag!
  dinsdag 22 april 2014 @ 08:27:01 #226
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_139137116
Zowel B. als ik hebben ook al weer muggenbeten. E. en vriend worden niet geprikt :?

Zometeen B. naar school brengen en dan door naar het ziekenhuis om bloed te prikken. Moet weer nuchter en ik heb me nu toch een honger!
  dinsdag 22 april 2014 @ 08:27:47 #227
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_139137124
Succes en veel plezier met de echo's dyre en helio!
  dinsdag 22 april 2014 @ 08:31:10 #228
52229 Chanty
pi_139137159
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 08:27 schreef Sugarsnap het volgende:
Zowel B. als ik hebben ook al weer muggenbeten. E. en vriend worden niet geprikt :?

Zometeen B. naar school brengen en dan door naar het ziekenhuis om bloed te prikken. Moet weer nuchter en ik heb me nu toch een honger!
Mijn man wordt ook niet of bijna niet geprikt en als dan jeukt het maar een paar minuten terwijl ik er zo een week last van heb. Niet eerlijk :') Kan alleen hopen dat mijn zoontje onsmakelijk bloed heeft voor muggen :+
pi_139137195
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2014 07:51 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

heuj hagenaar! Gefeliciteerd! O+
Dankjewel! :)

en goeiemorgen c_/ (pepermuntthee :') misselijk)
pi_139137350
Wow, ze hadden wifi in de wachtruimte bij de tandarts, hip hoor :P

Ben er weer voor een half jaartje vanaf! (denk dat ik 5 minuten in die stoel gezeten heb)

DND 16 weken *O*

Helio veel plezier! *O*

Soes 18 weken! *O*
pi_139137362
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 08:31 schreef Chanty het volgende:

[..]

Mijn man wordt ook niet of bijna niet geprikt en als dan jeukt het maar een paar minuten terwijl ik er zo een week last van heb. Niet eerlijk :') Kan alleen hopen dat mijn zoontje onsmakelijk bloed heeft voor muggen :+
Zelfde hier. Al lig ik helemaal in een deken gewikkeld en vriend in volle glorie nakend, dan nog presteren ze het om hem voorbij te vliegen en bij mij onder de deken te komen :'(
pi_139137446
Zou vrouwenbloed lekkerder smaken? :D
Ik zit ook altijd de hele zomer vol met bulten (vooral mijn benen en armen), terwijl vriendlief echt nooit gebeten wordt. (die heeft wel de hele lente last van hooikoorts :P)
pi_139137481
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 08:56 schreef Dyre het volgende:
Zou vrouwenbloed lekkerder smaken? :D
Ik zit ook altijd de hele zomer vol met bulten (vooral mijn benen en armen), terwijl vriendlief echt nooit gebeten wordt. (die heeft wel de hele lente last van hooikoorts :P)
Daar heb ik serieus ook aan gedacht..vrouwen zullen misschien aantrekkelijker ruiken/smaken? Want ze komen toch op lichaamsgeur af?
pi_139137505
Hier omgekeerd, vriendlief vinden ze veeel lekkerder dan mij :P dus of het vrouwenbloed is, weet ik niet.
  dinsdag 22 april 2014 @ 09:02:22 #235
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_139137531
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2014 08:59 schreef JaleesaJoia het volgende:

[..]

Daar heb ik serieus ook aan gedacht..vrouwen zullen misschien aantrekkelijker ruiken/smaken? Want ze komen toch op lichaamsgeur af?
combinatie van lichaamsgeur en warmte. Ik ben hier het speldenkussen, vriend wordt nooit gestoken eigenlijk.
Kwak
  dinsdag 22 april 2014 @ 09:03:21 #236
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_139137551
Ik word ook nooit gestoken, mijn vriend wel :P
pi_139138046
Meld.

Muggen brrr.... Hier nog niet geprikt maar er zijn er al wel 2 naar de muggenhemel gestuurd door mijzelf. Of en hoeveel mijn katten er al gepakt hebben durf ik niet te zeggen. Maar ook hier in huis ben ik meestal de pineut en mijn man heeft dan niks.

Even een algemene *O* voor goede echo's, tandartsbezoeken en eerste controles.

En nog even een *O* voor mijzelf, zojuist is mijn bevalbad uit Engeland bezorgd! Straks maar even alles goed bekijken.
  dinsdag 22 april 2014 @ 09:35:56 #238
149959 SQ
snelle trees
pi_139138071
Nou, die hartslag gaf zich stukken makkelijker gewonnen dan die nekplooi _O-
De doppler zat amper op m'n buik of de hartslag kwam al supersterk door O+

Verdere stats: Trisomieën allemaal 1:5000
Bloedsuiker 4,9
bloeddruk 122/78
Alle andere bloedwaarden ook goed!
En een baarmoeder, ondanks royale speklaag, zeer duidelijk voelbaar 3 vingers onder de navel. Help, ik ben een modelzwangere :') (okee, dat BMI vergeten we even O-))
disclaimer
pi_139138086
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 09:35 schreef Stormqueen het volgende:

Bloedsuiker 4,9
bloeddruk 122/78
En een baarmoeder zeer duidelijk voelbaar 3 vingers onder de navel. Help, ik ben een modelzwangere :') (okee, dat BMI vergeten we even O-))
OMG je bent gewoon zwanger :o
  dinsdag 22 april 2014 @ 09:36:49 #240
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_139138089
quote:

Bloedsuiker 4,9
bloeddruk 122/78
En een baarmoeder zeer duidelijk voelbaar 3 vingers onder de navel. Help, ik ben een modelzwangere :') (okee, dat BMI vergeten we even O-))
Fijn SQ!
  dinsdag 22 april 2014 @ 09:37:47 #241
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_139138105
SQ fijn *O*
KuikenGuppy
  dinsdag 22 april 2014 @ 09:40:02 #242
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_139138148
Goed verhaal SQ! Fijn! *O*
  dinsdag 22 april 2014 @ 09:40:46 #243
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_139138165
quote:

Bloedsuiker 4,9
bloeddruk 122/78
En een baarmoeder, ondanks royale speklaag, zeer duidelijk voelbaar 3 vingers onder de navel. Help, ik ben een modelzwangere :') (okee, dat BMI vergeten we even O-))
*O* O+ jeuj!

ik mag over twee weken ook bij 15+6 op controle voor t eerst, dus ben benieuwd of mijn bm dan ook al zo hoog zit!
Kwak
pi_139138205
quote:

Bloedsuiker 4,9
bloeddruk 122/78
O+ O+
pi_139138323
SQ *O* tof!
pi_139138526
SQ wat goed! *O*
  dinsdag 22 april 2014 @ 10:11:29 #247
149959 SQ
snelle trees
pi_139138739
Leuk om dat hartje zo sterk te horen O+ de tranen met tuiten bleven trouwens weer achterwege, maar ik bewaar die gewoon voor de geboorte :P
disclaimer
pi_139138747
Wat fijn, sq! :)

Hier al een lekker begin van de ochtend: kat heeft overgegeven, en normaal heb ik daar geen moeite mee, maar nu ga ik er echt van over m'n nek, bah! :( ik durf er haast niet meer naar te kijken, laat staan dat ik in de buurt kom om het op te ruimen...
pi_139138928
Muggen, niet tof, maar gelukkig niet al teveel last van hier.

Net intake bij anesthesie gehad. Zo meteen nog naar de dermatologie, worden m'n benen opnieuw ingezwachteld. En dan als ik thuis ben nog lekker even nestelen O+

ik zie mezelf altijd op zo'n groot ei zitten broeden als ik het over nestelen heb :')
pi_139138938
Sq, hoera!! Klinkt goed O+
pi_139139006
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 10:11 schreef Stormqueen het volgende:
Leuk om dat hartje zo sterk te horen O+ de tranen met tuiten bleven trouwens weer achterwege, maar ik bewaar die gewoon voor de geboorte :P
:D lang niet iedereen is altijd hyperemotioneel aan het wezen tijdens zulke momenten. ;) Soms krijg je idd wel dat idee dat dat hoort en dat dat normaal is. Ik weet nog dat ik me echt heel erg ontaard voelde toen ik na de geboorte van mn eerste niet hoefde te huilen, dat hoorde toch? hield ik niet van mn kind ofzo? ik heb me er echt schuldig over gevoeld ook nog :')

Ik kan je nu alvast verklappen dat lang niet iedere vrouw huilt na de bevalling ;) of na de eerste echo, hartje enz.
  dinsdag 22 april 2014 @ 10:25:05 #252
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_139139091
Echt he, bij iedere geboorte op tv of bevallingsverhaal op fok huilen, maar bij de geboorte van mijn eigen kind, ho maar :')
  dinsdag 22 april 2014 @ 10:28:31 #253
149959 SQ
snelle trees
pi_139139182
Nee, daar had ik het nog over met de vk. Dat mijn onbestemde gevoelens ook wel werden veroorzaakt doordat anderen zo intens zwanger lijken in vergelijking met mij. Maar dat ik mede door dit topic, en het bespreekbaar maken van die gevoelens, het gevoel kreeg dat mensen zoals ik juist meer voorkomen dan die rozewolkjes. Dat beaamde ze zelf ook wel. Dus ik maak me er ook al lang niet meer zo druk om :)
disclaimer
pi_139139263
quote:

Bloedsuiker 4,9
bloeddruk 122/78
*O* *O*

Ik heb trouwens ook alleen gehuild bij de pretecho omdat ik toen heel blij was dat hij het nog deed. Bij m'n bevalling geen traan gezien :P
pi_139139269
Wat goed Stormqeen! *O*

Termijnecho was goed! Zwaaiende armpjes en beentjes en en! O+ O+
Drie dagen teruggezet wel, dus mijn UD mag naar 16 november. Wordt een beetje krap met nekplooimeting vlak voor twee weken op vakantie gaan, maar het gaat net lukken geloof ik. 8-)
pi_139139291
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 10:25 schreef Spees_Eend het volgende:
Echt he, bij iedere geboorte op tv of bevallingsverhaal op fok huilen, maar bij de geboorte van mijn eigen kind, ho maar :')
ja! :') suf hè :D
  dinsdag 22 april 2014 @ 10:32:23 #257
149959 SQ
snelle trees
pi_139139294
Fijn, Helio! O+
disclaimer
  dinsdag 22 april 2014 @ 10:33:59 #258
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_139139336
Goed nieuws Helio, fijn!
  Moderator dinsdag 22 april 2014 @ 10:34:45 #259
5428 crew  miss_sly
pi_139139356
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 april 2014 10:21 schreef mignonne het volgende:

[..]

:D lang niet iedereen is altijd hyperemotioneel aan het wezen tijdens zulke momenten. ;) Soms krijg je idd wel dat idee dat dat hoort en dat dat normaal is. Ik weet nog dat ik me echt heel erg ontaard voelde toen ik na de geboorte van mn eerste niet hoefde te huilen, dat hoorde toch? hield ik niet van mn kind ofzo? ik heb me er echt schuldig over gevoeld ook nog :')

Ik kan je nu alvast verklappen dat lang niet iedere vrouw huilt na de bevalling ;) of na de eerste echo, hartje enz.
Ik heb ook niet gehuild na de bevalling. Hell, ik heb niet eens echt last gehad van stuwing en kraamtranen :D

SQ wat fijn, je berichtje O+

Helio, fijn dat ook alles goed was.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 22 april 2014 @ 10:37:49 #260
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_139139420
*O* yeeeeeee sq is een modelzwangere *O*

en nog een jompel *O* voor alle wisseldagen en goede tandarts bezoekjes
en echo's
en haat aan de muggen, hier word zoonlief altijd helemaal lek gestoken echt zielig.

en een *O* voor mij vandaag weer helemaal goed gekeurd bij de vk alles loopt / ligt op schema

en we hebben de babykamer ook verkocht, kunnen we iets met 2 dezelfde bedjes kopen O+
mijn hormonen houden daarvan

en (8> zit net te bellen dat die gewoon een beetje ons huis zit te verkopen :o
verhaal in spoiler

SPOILER
en huilen deed ik ook niet bij echo's en zulks en ook niet na de bevallingen
maar bij de dreumes heb ik wel tranen met tuiten gehuild toen de kraamhulp voor het laatst was :'( :')
want dan was ik alleen en hoe moest dat nou, ondanks dat het m'n 2e was
het is allemaal weer goedgekomen :)
W
Z
E
pi_139139442
oh stuwing daar heb ik dan weer wel om gejankt :') ;(
maar dat was ook wel randje dubbele borstontsteking zo'n beetje :') stil zitten in een stoel, niet teveel bewegen, niet te hard ademhalen en dan ging het nét. Maar eigenlijk net niet. :X nooit gedacht dat dat zó pijnlijk kon zijn.
pi_139139471
Wat veel goed nieuws hier! En ook nieuwe zwangeren; gefeliciteerd!! :)

Ik lees alles mee, onder het voorzichtig opstarten met een bakje brinta en de tv aan. Die tv aan doe ik sinds een aantal dagen en werkt goed. Ik merk echt dat ik mij goed moet afleiden, om niet misselijk te worden.

Maar het verheugende nieuws dat ik vanaf donderdag niet meer heb overgegeven! *O* Soms wel bijna, en dan ben ik niet boven de wc gaan hangen, maar blijven staan, me dwingen ergens anders op te concentreren, speeksel gewoon door te slikken in plaats van uit te spugen en dat is beide keren weer afgezakt! Ga proberen weer wat vaker te wandelen, conditie moet echt weer wat opgebouwd worden. Avondeten is nog echt een probleem, ik heb gewoon geen eetlust dan. En na het avondeten zo lamlendig als wat, maar goed.
  Moderator dinsdag 22 april 2014 @ 10:40:25 #263
5428 crew  miss_sly
pi_139139482
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 10:38 schreef mignonne het volgende:
maar dat was ook wel randje dubbele borstontsteking zo'n beetje :') stil zitten in een stoel, niet teveel bewegen, niet te hard ademhalen en dan ging het nét. Maar eigenlijk net niet. :X nooit gedacht dat dat zó pijnlijk kon zijn.
Ik zat er op te wachten, want dat zou komen...en ik wacht nog steeds :P
Echt 0,0 last van gehad, maar sowieso had ik heel gemakkelijke en zindelijke borsten de hele bv-periode O+
  dinsdag 22 april 2014 @ 10:42:08 #264
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_139139522
quote:
+1. Daar heb ik ook echt veel tranen om gelaten :X Serieus nooit gedacht dat dat zo'n pijn kon doen. Of dat je je armen nauwelijks meer kon bewegen. Dat soort dingen zeggen ze niet op de borstvoedingscursus :') .
pi_139139590
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 10:40 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik zat er op te wachten, want dat zou komen...en ik wacht nog steeds :P
Echt 0,0 last van gehad, maar sowieso had ik heel gemakkelijke en zindelijke borsten de hele bv-periode O+
Bij de tweede had ik me er ook al schrap voor gezet :D zo van ohja krijgen we dat ook weer :X
maar het kwam niet, zelfs niet een beetje gespannen.

En toen ging ik natuurlijk twijfelen of het wel voldoende op gang was, ondanks goed groeiend en plassend kind. Want ik ben een vrouw, dan doe je dat, twijfelen :P
  dinsdag 22 april 2014 @ 10:48:42 #266
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_139139677
Hoera Helio!
Kwak
  Moderator dinsdag 22 april 2014 @ 10:49:08 #267
5428 crew  miss_sly
pi_139139682
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 10:44 schreef mignonne het volgende:

[..]

Bij de tweede had ik me er ook al schrap voor gezet :D zo van ohja krijgen we dat ook weer :X
maar het kwam niet, zelfs niet een beetje gespannen.

En toen ging ik natuurlijk twijfelen of het wel voldoende op gang was, ondanks goed groeiend en plassend kind. Want ik ben een vrouw, dan doe je dat, twijfelen :P
Tuurlijk, twijfelen altijd! :')
  dinsdag 22 april 2014 @ 10:55:52 #268
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_139139820
quote:
Bij elk kind werd het hier meer... Ik hou mn hart vast als we ooit nog voor een 4e gaan. :P
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_139140016
Ik moest wel een klein traantje laten bij de allereerste echo, toen ik het hartje zag kloppen. En ook bij de 20 weken echo, toen alles in orde was. Maar het hartje beluisteren vond ik eigenlijk nooit zo heel bijzonder. Soms deed de verloskundige enthousiaster dan ik zelf! (Voelde ik me daar natuurlijk ook lullig over, dus dan ging ik toch wat geforceerd ook maar heel blij doen :D .)

Na de bevalling moest ik ook amper huilen, maar ik lag wel enorm te trillen over mijn hele lichaam. Echt de spanning die er op die manier uitkwam volgens mij + de vermoeidheid.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 22 april 2014 @ 11:04:44 #270
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_139140040
SQ, ik heb bij beide bevalling ook niet gehuild! Ook niet tijdens echo's. Ik heb wel kraamtranen en stuwing gehad.
Ik ben zelf ook heel nuchter onder de zwangerschappen gebleven. Tuurlijk geniet ik er wel van, zeker op momenten als net. Buikbaby was de boel flink aan het verbouwen.
Volgens mij komt mijn nuchterheid vooral door het feit dat ik niet tot nauwelijks kwaaltjes heb. Het is dat die pens groeit en dat ik af en toe helemaal verrot geschopt wordt, anders zou ik er niet eens veel bij stilstaan.
Hell, het is zelfs zo erg, dat ik niet eens echt bezig ben met de babykamer of spulletjes. Er hangen nu 5 pakjes klaar, maar verder moet alles nog! En ik ben alweer ruim 25 weken!

*O* voor alle goede echo's en welkom nog voor de nieuwe zwangeren
pi_139140071
Hier tot nu toe ook geen tranen bij echo's en hartjes, maar af en toe wel om hele stomme andere dingen, zoals toen mijn laptop kapot ging :+

Ik gooi het maar op hormonale schommelingen :D

Helio *O*
  dinsdag 22 april 2014 @ 11:06:17 #272
149959 SQ
snelle trees
pi_139140072
Wij hebben allemaal van die leuke jonge meiden bij de vk, ik denk dat de oudste 35 is ofzo. Vandaag had ik een laatstejaars studente. Die zijn ook zo lekker enthousiast :D
disclaimer
  dinsdag 22 april 2014 @ 11:10:13 #273
52229 Chanty
pi_139140168
Bij de eerste echo zijn er een paar tranen over mijn wangen gerold omdat ik zo opgelucht was het hartje te zien. Maar verder kan ik alleen maar lachen als ik een echo heb of het hartje hoor. Maar ik heb wel last van prikkende tranen achter mijn ogen als ik op TLC weer een pasgeboren baby voorbij zie komen :') Toch zie ik het gebeuren dat ik geen traan laat bij mijn eigen bevalling. Ben erg benieuwd.

Oh en een dikke *O* voor al het goede nieuws en echo's die hier alweer zo vroeg voorbij komen
pi_139140364
ik heb bij echo's en hartjes ook niet gehuild, alleen maar als een klapjosti liggen grijnzen.... :')

een *O* voor alle echo's en wisseldagen!

Heb echt een k*t nacht achter de rug, veel wakker, zweten als n debiel, onrustige benen... vanmiddag nog maar even een uurtje rust pakken...
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 22 april 2014 @ 11:32:28 #275
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_139140726
Oh en dat ik al zo vroeg mn vluchttas klaar heb is ook omdat ik gewoon niet zoveel meer kan -zoals keukenkastjes soppen- :') Dus doe ik de dingen die wel kunnen, zoals geboortekaartjes regelen en vluchttas dus :+ en er zit ergens in mn achterhoofd dat deze ook wat eerder gaat komen, maar of dat waar is moeten we nog maar gaan zien natuurlijk.

Mignonne wat een enorm schattige foto's zeg O+ O+

Hier hebben we idd ook al 2 knuffels gekocht waarvan wij vinden dat zij zich aan moet hechten :+ Ook wel enigzins bewust gedaan bij oudste dochter, en dat is ook gelukt. Sommige die we gekregen hadden vond ik gewoon echt lelijk :')

Crumpette welkom! :*

Helio en SQ, fijne berichten! O+

Oh en huilen bij de bevalling; check. Maar het leek meer een soort reflex, echt grappig. Dochter kwam eruit en *poef* tranen! :P

En die stuwing :X misschien zie ik daar nog wel het meeste tegenop. Niet eens die bevalling (zeg ik nu) of een eventuele spruw. Die stuwing. Huuuu. :'( :X

Hier lekker wat indalingsweeen denk ik nog steeds. Telkens dat gezeur in mn onderbuik. Gister ook al liefkozend hangbuikzwijn genoemd door (8> :')
Ik wilde eigenlijk wat boodschapjes doen maar geen zin in, dus wat andere dingetjes geregeld. Enveloppen besteld (en dus ook aantal geboortekaartjes bepaald, 70 :P ) en ook gelijk wat geboortepostzegels. :)
  dinsdag 22 april 2014 @ 11:48:20 #276
149959 SQ
snelle trees
pi_139141186
hoe is het met het bekken, enf?
Zo, de SEO staat ook al meteen gepland bij 19+0 precies :D
Progressie O+
disclaimer
  dinsdag 22 april 2014 @ 11:51:51 #277
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_139141295
Ja, gaat best heel aardig! Ik draag mn band wel redelijk vaak nu, elke dag wel, zeker als ik voor mn dochter moet zorgen. Ik deed 'm van het weekend in de was (en kon 'm dus een hele dag niet aan) en werd gelijk weer met mn neus op de feiten gedrukt waarom ik 'm gebruik :') Pijn in mn liezen! Niet normaal. Alsof ik 10x in een split gelegen had.
Dus ja, so be it, als ik zo de laatste weekjes uit kan zingen O+

Fijn joh!! Spannend hoor. En schiet al op zo he, met die afspraken in het vooruitzicht!
  dinsdag 22 april 2014 @ 11:52:20 #278
52229 Chanty
pi_139141306
Ik had nog beloofd foto's te plaatsen van mijn oude ledikantje dat door mijn mams destijds is beschilderd O+ Dit schilder ik dus niet eventjes na, zeker niet op een bedje met spijlen :P

De binnenzijdes:

De buitenzijdes zijn allemaal zo:

En een close up van de staat waarin eigenlijk al het schilderwerk is ;( Het scheurt en bladdert echt overal dus lak gaat hier denk ik niet helpen.

Plus dat het dus heel laag is. Gelukkig hebben we de foto's nog...
pi_139141347
Ik moet altijd -van binnen- lachen bij de gyn, als hij me het hartje laat luisteren en me dan zo heel verwachtingsvol aankijkt. Dan zeg ik altijd maar zoiets van "Ja, doet 't goed he?". Maar ik heb het idee dat hij verwacht dat ik enorm verliefd reageer ofzo :+

Hier overigens wel gehuild bij de bevalling van Saartje. Toen ze eruit was en alles goed was en we erachter kwamen dat we een heuse dochter hadden en en en O+ Plus, 1x thuis heel hard gehuild in bed (de eerste avond thuis) omdat ik zo gelukkig was en nog steeds ben overigens ;).

Net de intake gehad bij de anesthesist. Met mijn dosering fraxiparine wil hij geen ruggenprik zetten, dus dat zou betekenen dat ik de ks onder volledige narcose krijg. Het stomme is namelijk dat mijn gyn intern (via een of ander document) heeft aangegeven dat de bloedverdunners niet gestopt hoeven te worden, terwijl hij tegen mij zei dat ik dat met de anesthesist moest bespreken :')

Gelukkig heb ik morgen nog een afspraak met de gyn die de ks gaat doen. Check ik dan nog wel even of ik écht niet met de bloedverdunners hoef te stoppen.

Betekent overigens wel dat als de beeb zich eerder meldt, ik dus sowieso onder narcose de ks krijg.
  dinsdag 22 april 2014 @ 11:53:35 #280
149959 SQ
snelle trees
pi_139141352
Wat zonde, chanty! Maar die dichte zijden kunnen ook echt niet meer. Misschien ooit als leuke speelkist?
disclaimer
pi_139141413
Dat ga je inderdaad niet naschilderen Chanty. SQ's suggestie is wel tof, misschien kunnen jullie er wel iets anders van maken? O+
  dinsdag 22 april 2014 @ 11:55:52 #282
52229 Chanty
pi_139141423
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 11:53 schreef Stormqueen het volgende:
Wat zonde, chanty! Maar die dichte zijden kunnen ook echt niet meer. Misschien ooit als leuke speelkist?
Nee ik zit al te denken om de platen op te hangen op de grote kamer (waar Fernando ooit naar gaat doorstromen). Of Misschien kan mijn moeder het licht opschuren en bijschilderen, maar dat is veel werk dus dat is iets wat dan voor de tweede is.
  dinsdag 22 april 2014 @ 11:56:32 #283
149959 SQ
snelle trees
pi_139141443
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 11:53 schreef Cocotrimonium het volgende:
Ik moet altijd -van binnen- lachen bij de gyn, als hij me het hartje laat luisteren en me dan zo heel verwachtingsvol aankijkt. Dan zeg ik altijd maar zoiets van "Ja, doet 't goed he?". Maar ik heb het idee dat hij verwacht dat ik enorm verliefd reageer ofzo :+

Hier overigens wel gehuild bij de bevalling van Saartje. Toen ze eruit was en alles goed was en we erachter kwamen dat we een heuse dochter hadden en en en O+ Plus, 1x thuis heel hard gehuild in bed (de eerste avond thuis) omdat ik zo gelukkig was en nog steeds ben overigens ;).

Net de intake gehad bij de anesthesist. Met mijn dosering fraxiparine wil hij geen ruggenprik zetten, dus dat zou betekenen dat ik de ks onder volledige narcose krijg. Het stomme is namelijk dat mijn gyn intern (via een of ander document) heeft aangegeven dat de bloedverdunners niet gestopt hoeven te worden, terwijl hij tegen mij zei dat ik dat met de anesthesist moest bespreken :')

Gelukkig heb ik morgen nog een afspraak met de gyn die de ks gaat doen. Check ik dan nog wel even of ik écht niet met de bloedverdunners hoef te stoppen.

Betekent overigens wel dat als de beeb zich eerder meldt, ik dus sowieso onder narcose de ks krijg.
och jeetje, dat is nog best een onderneming dus :o
ik hoop gewoon dat het volgens planning gaat dan!
disclaimer
  dinsdag 22 april 2014 @ 11:57:48 #284
52229 Chanty
pi_139141488
Hmmm hoewel een speelgoedkist ook geen gek idee is, dan de binnenzijdes aan de buitenzijde. Maar ook dan moet het opgeschuurd, bijgeschilderd en gelakt worden… Ik ga denk ik eens met mams overleggen.

ik zie kleine Fernando al al die verfschilfers eraf peuteren als hij op mama lijkt vindt hij dat geweldig :+

Coco wat een gedoe, ik dacht trouwens dat je bij een operatie altijd moet stoppen met bloedverdunners…
pi_139141561
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 11:57 schreef Chanty het volgende:
Coco wat een gedoe, ik dacht trouwens dat je bij een operatie altijd moet stoppen met bloedverdunners…
Ja, dat leek mij ook :Y En dat vond ik ook een van de grote voordelen van de geplande ks; van tevoren kunnen stoppen ermee! Maar ja, de anesthesist zei net al "we willen natuurlijk ook geen nieuwe longembolie". Dat is natuurlijk wel waar, maar ik kan me niet voorstellen dat zo'n bloedprop zich effe in 1 dagje tijd ontwikkelt. Mgoed.

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 11:56 schreef Stormqueen het volgende:
och jeetje, dat is nog best een onderneming dus :o
ik hoop gewoon dat het volgens planning gaat dan!
Ja, ik hoop het ook :Y Ook geen onoverkomelijk probleem als het niet volgens planning gaat, maar het heeft natuurlijk wel mijn voorkeur :)
  dinsdag 22 april 2014 @ 12:02:45 #286
52229 Chanty
pi_139141634
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 12:00 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ja, dat leek mij ook :Y En dat vond ik ook een van de grote voordelen van de geplande ks; van tevoren kunnen stoppen ermee! Maar ja, de anesthesist zei net al "we willen natuurlijk ook geen nieuwe longembolie". Dat is natuurlijk wel waar, maar ik kan me niet voorstellen dat zo'n bloedprop zich effe in 1 dagje tijd ontwikkelt. Mgoed.

[..]

Ja, ik hoop het ook :Y Ook geen onoverkomelijk probleem als het niet volgens planning gaat, maar het heeft natuurlijk wel mijn voorkeur :)
Dat lijkt mij ook niet. Mijn moeder is hartpatiente en krijgt ook bloedverdunners. Maar als ze een nieuwe pacemaker moet krijgen, moet ze daar echt een paar weken van tevoren mee stoppen. Anders zou ze dood kunnen bloeden tijdens de operatie.
pi_139141657
SQ O+ *O*
Wat snel! Ik krijg het hartje pas volgende week te horen en de SEO op 22 mei. Duurt zo lang ;(

Helio *O*

Coco, kan je ook niet tijdelijk overgaan op een ander middel zoals Tinzaparine?

Afgelopen vrijdag zijn we eindelijk naar het gemeentehuis gegaan voor de erkenning. Heel gedoe nog, omdat vriend in het verleden twee maanden zonder vast woonadres zat. Of we konden aantonen dat hij toen op 18 jarige leeftijd niet getrouwd was, en nog steeds is, met een andere vrouw anders mocht hij het kind niet erkennen. Gelukkig wel opgelost.
  dinsdag 22 april 2014 @ 12:06:42 #288
149959 SQ
snelle trees
pi_139141722
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 12:03 schreef Skittles het volgende:
SQ O+ *O*
Wat snel! Ik krijg het hartje pas volgende week te horen en de SEO op 22 mei. Duurt zo lang ;(

Helio *O*

Coco, kan je ook niet tijdelijk overgaan op een ander middel zoals Tinzaparine?

Afgelopen vrijdag zijn we eindelijk naar het gemeentehuis gegaan voor de erkenning. Heel gedoe nog, omdat vriend in het verleden twee maanden zonder vast woonadres zat. Of we konden aantonen dat hij toen op 18 jarige leeftijd niet getrouwd was, en nog steeds is, met een andere vrouw anders mocht hij het kind niet erkennen. Gelukkig wel opgelost.
Fijn dat het geregeld is!
Oh, ik dacht dat ik juist laat was, met 15+5! Ik zie hier soms mensen die het met 8 weken al te horen krijgen :o Maar gelukkig al over een week! Dat is te overzien :)

En die SEO, daar hebben ze volgens mij overal verschillende protocollen voor. Ons echoscopisch centrum doet het in de regel tussen 19.0 en 19.6. Ik denk dat het misschien ligt aan het feit dat er soms een tweede poging moet gedaan worden, en dan heb je meer speling? (ik had bij de NPM te weinig speling genomen en dat werd dus stressen uiteindelijk). Maar jij krijgt hem dan met 20 weken precies?
disclaimer
pi_139141961
Oh geen idee van die protocollen, hier is het tussen 20 en 21+3 weken. Ik krijg hem inderdaad bij 20 weken precies. Misschien dat we er nog een pretecho tussen volgende week en 22 mei tussen proppen :P
  dinsdag 22 april 2014 @ 12:16:22 #290
149959 SQ
snelle trees
pi_139142001
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 12:15 schreef Skittles het volgende:
Oh geen idee van die protocollen, hier is het tussen 20 en 21+3 weken. Ik krijg hem inderdaad bij 20 weken precies. Misschien dat we er nog een pretecho tussen volgende week en 22 mei tussen proppen :P
even tussen de beentjes kijken? O-)
disclaimer
pi_139142012
Wat gaaf Chanty! Jammer dat het loslaat, niks meer aan te doen.
pi_139142203
Over loslaten gesproken. Ik ben een stolsel van een cm of twee armer. :( *prikt roze wolk lek*
  dinsdag 22 april 2014 @ 12:24:08 #293
149959 SQ
snelle trees
pi_139142245
Och ororea, wat een hoop onzekerheid ;( Verlies je nog steeds bloed naast de stolsels?
disclaimer
pi_139142249
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 12:16 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

even tussen de beentjes kijken? O-)
Ja :D Ik wil het zo ontzettend graag weten! Vooral voor de naam. Een meisjesnaam was zo makkelijk en duidelijk. Als jongensnaam wilde ik graag Sverre O+ maar met onze voornamen kan dat echt niet. Dan is het net of we de eerste letters van onze voornamen hebben gepakt en aan elkaar geplakt. En over een andere jongensnaam worden we het nog niet eens. Dus als het een meisje is, is dat alvast een zorg minder. :P

Ororea :* Hoe ver ben je nu en heb je de verloskundige al gebeld? Krampen?
  dinsdag 22 april 2014 @ 12:25:08 #295
149959 SQ
snelle trees
pi_139142273
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 12:24 schreef Skittles het volgende:

[..]

Ja :D Ik wil het zo ontzettend graag weten! Vooral voor de naam. Een meisjesnaam was zo makkelijk en duidelijk. Als jongensnaam wilde ik graag Sverre O+ maar met onze voornamen kan dat echt niet. Dan is het net of we de eerste letters van onze voornamen hebben gepakt en aan elkaar geplakt. En over een andere jongensnaam worden we het nog niet eens. Dus als het een meisje is, is dat alvast een zorg minder. :P

Ororea :* Hoe ver ben je nu en heb je de verloskundige al gebeld? Krampen?
:D Ja ik kan ook niet wachten man. Ik hoop dat ik eindelijk los kan daarna :D
disclaimer
  dinsdag 22 april 2014 @ 12:25:42 #296
52229 Chanty
pi_139142286
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 12:22 schreef Ororea het volgende:
Over loslaten gesproken. Ik ben een stolsel van een cm of twee armer. :( *prikt roze wolk lek*
Oh bah dat klinkt inderdaad niet erg hoopvol ;( Sterkte :* :*
  dinsdag 22 april 2014 @ 12:27:13 #297
149959 SQ
snelle trees
pi_139142331
Het vervelende aan dat bloedverlies is, het kan ècht twee kanten op. Maar ik weet uit eigen ervaring dat een gebrek aan kramp ook geen garantie is, helaas. Bij de tweede mk heb ik geen krampje gevoeld. Het is gewoon zo verdomd onzeker. Dikke knuffel :*
disclaimer
pi_139142345
Menstruatiepijn beetje zeurderig meer niet. Heb geen VK gebeld.
  dinsdag 22 april 2014 @ 12:30:07 #299
149959 SQ
snelle trees
pi_139142415
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 12:27 schreef Ororea het volgende:
Menstruatiepijn beetje zeurderig meer niet. Heb geen VK gebeld.
heb je al een afspraak staan voor een eerste echo / intake, of nog niet? Ik zou ze toch wel op de hoogte brengen tijdens het telefonisch spreekuur. Wellicht kunnen ze toch over een paar dagen al even kijken voor je.
disclaimer
pi_139142449
Ik heb 12 mei de eerste controle (echo) bij de gyn.
  dinsdag 22 april 2014 @ 12:33:28 #301
149959 SQ
snelle trees
pi_139142492
dicht.
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')