Laatste 2 antwoorden:quote:Op zondag 20 april 2014 19:31 schreef StarDust_ het volgende:
Sinds vandaag heb ik mijn eerste zwangerschapssymptoom, gevoelige boobies!
Weet trouwens iemand hoe je moet uitrekenen hoe lang je al zwanger bent? Ik heb namelijk door mijn vorige mk een erg lange cyclus gehad, zo'n 6 a 7 weken. Ben ik dan nu al 7 weken of moet ik vanaf de eisprong tellen (+2 weken)?
quote:Op zondag 20 april 2014 19:44 schreef kwakz0r het volgende:
volgens de standaard berekening ben je dan ws twee weken verder dan je bij je eerste termijnecho zult uitkomen. meestal gaan ze niet uit van je eisprong volgens mij.
quote:Op zondag 20 april 2014 19:44 schreef Dyre het volgende:
Ik had voor mijn zwangerschap ook een hele lange cyclus, de vk heeft toen de extra dagen (alles langer dan die 28) erbij opgeteld. Dan kom je inderdaad meer bij de eisprong + 2 weken uit.
Of dat ook nauwkeuriger is weet je eigenlijk pas bij de echo, als ze de lengte op kunnen meten. En ook dan is het maar een richtlijn en heel afhankelijk van hoe ruim er gemeten wordt. (een paar mm kan al dagen schelen)
Dat klopt, maar weet je zeker wanneer je eisprong was dan? Dan kun je daar vrij goed op varen natuurlijk. Als je dat niet weet zou ik even bellen.quote:Op zondag 20 april 2014 19:48 schreef StarDust_ het volgende:
Als ik van mijn eisprong uit ga, dan ben ik nu 4 weken en een paar dagen. Als ik uitga van de eerste dag, dan ben ik al meer dan 7 wekenDus dat zou betekenen dat ik volgende week al mijn vroege echo mag laten maken. Lijkt mij erg nutteloos, die rijstkorrel is dan nog niet te zien.
Volgende week maar de verloskundige bellen voor een intakeafspraak
Dat doe ik zowiezo! Ik ben gewoon nieuwsgierig naar de mogelijke datum, waarschijnlijk een kerstkindjequote:Op zondag 20 april 2014 19:50 schreef Dyre het volgende:
Ik zou het even met je vk overleggen. Met zo'n lange cyclus van 6 of 7 weken is het wel erg moeilijk gokken, maar ik denk dat je voor de zekerheid dan toch meer richting je eisprong moet gaan zitten (wel altijd die gratis 2 weken erbij optellen), maar de vk heeft er het meeste verstand van.
Geweldigquote:Op zondag 20 april 2014 19:51 schreef StarDust_ het volgende:
Dat doe ik zowiezo! Ik ben gewoon nieuwsgierig naar de mogelijke datum, waarschijnlijk een kerstkindje
Eisprong was 2 weken geleden. Maar inderdaad een goede tip, want nekplooi meting wil ik zeker laten doen!quote:Op zondag 20 april 2014 19:50 schreef mignonne het volgende:
[..]
Dat klopt, maar weet je zeker wanneer je eisprong was dan? Dan kun je daar vrij goed op varen natuurlijk. Als je dat niet weet zou ik even bellen.
Het maakt ook het verschil namelijk tussen 11 weken en 14 weken straks, En dus tussen wel een nekplooimeting of geen betrouwbare nekplooimeting meer mogelijk als je dat zou willen.
quote:Op zondag 20 april 2014 19:52 schreef Dyre het volgende:
[..]
Geweldig
Heb je ovulatietesten gebruikt?
Bij ovutesten lijkt de kans me redelijk aanwezig dat je goed weet wanneer de eisprong is. Maar toch even aangeven als je belt voor intakequote:
Mn oudste wordt 5 hè dus ik ben bij allebei zeker ook zo begonnenquote:Op zondag 20 april 2014 19:58 schreef Dyre het volgende:
Zo zijn we allemaal begonnen hoor! Behalve mignonne misschien
Triage is toch niet alleen voor zwangere vrouwen, maar iedereen die op de eerste hulp terecht komt, toch?quote:Op zondag 20 april 2014 20:09 schreef StarDust_ het volgende:
Triage post is een eerste hulp van het ziekenhuis, maar dan speciaal voor zwangere vrouwen.
Oh ja, das waar ook!quote:Op zondag 20 april 2014 20:13 schreef Dyre het volgende:
[..]
Triage is toch niet alleen voor zwangere vrouwen, maar iedereen die op de eerste hulp terecht komt, toch?
Niet ieder ziekenhuis heeft dat en het is bovendien echt niet de bedoeling dat je jezelf daar heen stuurtquote:Op zondag 20 april 2014 20:09 schreef StarDust_ het volgende:
Triage post is een eerste hulp van het ziekenhuis, maar dan speciaal voor zwangere vrouwen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |