abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139084047
Zwangerschap & geboorte

2014

08 april: Aisly
26 april: Poppejans (meisje)

06 mei: Cocotrimonium
12 mei: Ikina (jongen)
13 mei: Fazzoletti
16 mei: StefanieV
18 mei: Kursor
18 mei: Take_A_Picture
23 mei: Thistleweed

01 juni: Soohr (papa)
04 juni: Enfermera
08 juni: Hobbesje (meisje)
10 juni: JaleesaJoia (meisje)
11 juni: Cantare
***12 juni: Chanty & DirtyHarry*** (jongetje)

2 juli: BlueEyes
7 juli: OooLisaooO
11 juli: LaLouchi (jongen)
*** 16 juli: Sunshine1982 & Fe2O3 ***
27 juli: Twinkle20 (jommetje)

3 augustus: Sugarsnap
8 augustus: marel88
8 augustus: Amsel (meisje)
16 augustus: gewoonmezelf87 (meisje)
17 augustus: geppie (meisje)
21 augustus: GwaiLow (meisje)
22 augustus: rebel-angel (meisje)
22 augustus: Dyre
30 augustus: Mangostine

18 september: Razztwizzle (meisje)
23 september: Tante_Soesa (meisje)
30 september: Hilmo

5 oktober: Spees_Eend
7 oktober: DagenNachtdromer
9 oktober: Skittles
***9 oktober: Stormqueen & bleiblei***
12 oktober: Loj
18 oktober: Fee-nix
22 oktober: kwakz0r
23 oktober: Little_Miss_Naughty

3 november: krijgerrtje
10 november: DevilsAndDust
13 november: Heliotrope
23 november: LadyTagliatelle
30 november: Sicilia
----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)
pi_139084112
Laatste vraag:
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 19:31 schreef StarDust_ het volgende:
Sinds vandaag heb ik mijn eerste zwangerschapssymptoom, gevoelige boobies!

Weet trouwens iemand hoe je moet uitrekenen hoe lang je al zwanger bent? Ik heb namelijk door mijn vorige mk een erg lange cyclus gehad, zo'n 6 a 7 weken. Ben ik dan nu al 7 weken of moet ik vanaf de eisprong tellen (+2 weken)?
Laatste 2 antwoorden:

quote:
1s.gif Op zondag 20 april 2014 19:44 schreef kwakz0r het volgende:

volgens de standaard berekening ben je dan ws twee weken verder dan je bij je eerste termijnecho zult uitkomen. meestal gaan ze niet uit van je eisprong volgens mij.
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 19:44 schreef Dyre het volgende:
Ik had voor mijn zwangerschap ook een hele lange cyclus, de vk heeft toen de extra dagen (alles langer dan die 28) erbij opgeteld. Dan kom je inderdaad meer bij de eisprong + 2 weken uit.
Of dat ook nauwkeuriger is weet je eigenlijk pas bij de echo, als ze de lengte op kunnen meten. En ook dan is het maar een richtlijn en heel afhankelijk van hoe ruim er gemeten wordt. (een paar mm kan al dagen schelen)
  zondag 20 april 2014 @ 19:48:44 #3
415771 StarDust_
We are all made of stars...
pi_139084254
Als ik van mijn eisprong uit ga, dan ben ik nu 4 weken en een paar dagen. Als ik uitga van de eerste dag, dan ben ik al meer dan 7 weken :{ Dus dat zou betekenen dat ik volgende week al mijn vroege echo mag laten maken. Lijkt mij erg nutteloos, die rijstkorrel is dan nog niet te zien.

Volgende week maar de verloskundige bellen voor een intakeafspraak :)
pi_139084351
Ik zou het even met je vk overleggen. Met zo'n lange cyclus van 6 of 7 weken is het wel erg moeilijk gokken, maar ik denk dat je voor de zekerheid dan toch meer richting je eisprong moet gaan zitten (wel altijd die gratis 2 weken erbij optellen ;)), maar de vk heeft er het meeste verstand van.
pi_139084387
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 19:48 schreef StarDust_ het volgende:
Als ik van mijn eisprong uit ga, dan ben ik nu 4 weken en een paar dagen. Als ik uitga van de eerste dag, dan ben ik al meer dan 7 weken :{ Dus dat zou betekenen dat ik volgende week al mijn vroege echo mag laten maken. Lijkt mij erg nutteloos, die rijstkorrel is dan nog niet te zien.

Volgende week maar de verloskundige bellen voor een intakeafspraak :)
Dat klopt, maar weet je zeker wanneer je eisprong was dan? Dan kun je daar vrij goed op varen natuurlijk. Als je dat niet weet zou ik even bellen.

Het maakt ook het verschil namelijk tussen 11 weken en 14 weken straks, En dus tussen wel een nekplooimeting of geen betrouwbare nekplooimeting meer mogelijk als je dat zou willen.
:)
  zondag 20 april 2014 @ 19:51:24 #6
415771 StarDust_
pi_139084428
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 19:50 schreef Dyre het volgende:
Ik zou het even met je vk overleggen. Met zo'n lange cyclus van 6 of 7 weken is het wel erg moeilijk gokken, maar ik denk dat je voor de zekerheid dan toch meer richting je eisprong moet gaan zitten (wel altijd die gratis 2 weken erbij optellen ;)), maar de vk heeft er het meeste verstand van.
Dat doe ik zowiezo! Ik ben gewoon nieuwsgierig naar de mogelijke datum, waarschijnlijk een kerstkindje O+
pi_139084547
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 19:51 schreef StarDust_ het volgende:

Dat doe ik zowiezo! Ik ben gewoon nieuwsgierig naar de mogelijke datum, waarschijnlijk een kerstkindje O+
Geweldig O+
Heb je ovulatietesten gebruikt?
  zondag 20 april 2014 @ 19:53:10 #8
415771 StarDust_
pi_139084554
quote:
14s.gif Op zondag 20 april 2014 19:50 schreef mignonne het volgende:

[..]

Dat klopt, maar weet je zeker wanneer je eisprong was dan? Dan kun je daar vrij goed op varen natuurlijk. Als je dat niet weet zou ik even bellen.

Het maakt ook het verschil namelijk tussen 11 weken en 14 weken straks, En dus tussen wel een nekplooimeting of geen betrouwbare nekplooimeting meer mogelijk als je dat zou willen.
Eisprong was 2 weken geleden. Maar inderdaad een goede tip, want nekplooi meting wil ik zeker laten doen!
  zondag 20 april 2014 @ 19:53:25 #9
415771 StarDust_
pi_139084567
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 19:52 schreef Dyre het volgende:

[..]

Geweldig O+
Heb je ovulatietesten gebruikt?
:Y
pi_139084654
Dan is het fijn dat je in ieder geval je eisprong redelijk nauwkeurig kan bepalen (in ieder geval op een paar dagen in plaats van een paar weken)

Met een cyclus van 7 weken zou ik sowieso nooit uitgaan van de eerste dag van je menstruatie denk ik. De luteale fase kan namelijk ook nooit langer zijn dan een dag of 20 toch?
pi_139084665
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 19:53 schreef StarDust_ het volgende:

[..]

Bij ovutesten lijkt de kans me redelijk aanwezig dat je goed weet wanneer de eisprong is. Maar toch even aangeven als je belt voor intake :)
  zondag 20 april 2014 @ 19:57:15 #12
415771 StarDust_
pi_139084855
Bedankt voor de tips dames! Ik heb alles genoteerd, zo dat ik niks vergeet tijdens het telefoontje! Sorry voor alle vragen hoor, maar ben nog zo'n niks wetende op dit gebied! :@
pi_139084933
Zo zijn we allemaal begonnen hoor! Behalve mignonne misschien ;)
pi_139084968
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 19:58 schreef Dyre het volgende:
Zo zijn we allemaal begonnen hoor! Behalve mignonne misschien ;)
Mn oudste wordt 5 hè dus ik ben bij allebei zeker ook zo begonnen :P
pi_139085193
Thanks voor je vragen hoor! Wordt deze noob ook weer wat wijzer van ;).

En damn wat voel ik me een onzeker hoopje, ken mezelf niet meer terug. Vooral nu met wat bloeding.
  zondag 20 april 2014 @ 20:04:27 #16
415771 StarDust_
pi_139085364
Ororea! :* Ik snap je je onzeker bent!

Kun je niet bellen met je verloskundige? Wellicht dat zij iets voor je kunt betekenen? Of misschien een bezoekje aan de triage-post?
pi_139085603
Heb al gebeld, het is afwachten en je kunt er toch geen invloed op uitoefenen. Of echo maken die onbetrouwbaar is want zo pril. Triage-post ken ik niet.
pi_139085640
Gefeliciteerd stardust!

Ororea
-O- vervelend vd bloeding. Hoop dat alles goed blijft gaan

Hier niet zo'n fijn paasweekend. Gister kon ik niets eten of drinken..alleen maar overgeven. Vandaag gelukkig wat thee en beschuit binnen gehouden. Drinken gaat niet zo goed en heb sinds gister veel hoofdpijn. Gelukkig zorgt man goed voor mij en dreumes O+
  zondag 20 april 2014 @ 20:09:04 #19
415771 StarDust_
pi_139085660
Triage post is een eerste hulp van het ziekenhuis, maar dan speciaal voor zwangere vrouwen.
pi_139085706
Oh, zo. Maar dat lijkt me een beetje overdreven.
pi_139085956
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 20:09 schreef StarDust_ het volgende:
Triage post is een eerste hulp van het ziekenhuis, maar dan speciaal voor zwangere vrouwen.
Triage is toch niet alleen voor zwangere vrouwen, maar iedereen die op de eerste hulp terecht komt, toch?

Vervelend Ororea die onzekerheid... Bloed blijft altijd schrikken, hoe vaak je er hier ook over leest en hoe vaak het ook allemaal goed afloopt. Bij jezelf is het toch eng!
  zondag 20 april 2014 @ 20:15:14 #22
415771 StarDust_
pi_139086079
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 20:13 schreef Dyre het volgende:

[..]

Triage is toch niet alleen voor zwangere vrouwen, maar iedereen die op de eerste hulp terecht komt, toch?
Oh ja, das waar ook! :') Mijn vriendin vertelde gisteren dat dit zo was. Maar nu ik er goed over na denk, heb je helemaal gelijk!
  zondag 20 april 2014 @ 20:16:04 #23
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_139086149
Sterkte ororea, hoop dat het allemal meevalt!
pi_139086187
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 20:09 schreef StarDust_ het volgende:
Niet ieder ziekenhuis heeft dat en het is bovendien echt niet de bedoeling dat je jezelf daar heen stuurt ;) in mijn laatste zh was de triagekamer/consultenkamer overigens slechts van 9/5 geopend op weekdagen en in mn andere zh hadden ze geen triage maar werd iedereen gezien op de verloskamers.

Als je bij de verloskundige onder controle bent dan bel je je vk, als zij reden ziet om je door te sturen dan word je daar gezien. Als je onder controle bent van het ziekenhuis dan bel je naar het telefoonnummer wat je hebt doorgekregen, buiten kantooruren meestal de verloskamers, en dan beslissen zij of ze je gezien moet worden of dat je de volgende dag langs moet komen.

Overigens is triage gewoon een ander woord voor onderscheid maken, prioriteren, spoed inschatten. Ze doen dat op de SEH ook. De meneer met pijn op zn borst wordt om die reden eerder gezien dan de vrouw met pijn in dr voet.
  zondag 20 april 2014 @ 20:17:35 #25
415771 StarDust_
pi_139086266
Weer wat geleerd!!
pi_139086342
Ororea vervelend dat bloedverlies, sterkte met afwachten, slopend is zoiets.

Heel veel vrouwen hebben bloedverlies in t begin, komt door het aantal vaten in je baarmoedermond en veranderingen in je hormoonspiegels. Hierdoor kan een vaatje eerder knappen, zelfs al bij hoesten bijv.
Zeker bij oud bruin zou ik proberen me niet teveel zorgen te maken. :*
pi_139086561
Duidelijk mignonne en dus idd te overdreven voor nu. :D

Ja bruin zegt idd niks maar ik had ineens helderrood en een stolsel. Stolsel lijkt me geen vaatje meer.
pi_139086658
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 20:22 schreef Ororea het volgende:
Duidelijk mignonne en dus idd te overdreven voor nu. :D

Ja bruin zegt idd niks maar ik had ineens helderrood en een stolsel. Stolsel lijkt me geen vaatje meer.
oh! sorry dan heb ik verkeerd gelezen.
Kan wel hoor, maar hoe dan ook is het afwachten en dat is gewoon echt stom en vervelend. :*
pi_139086845
Ik was dan ook niet heel duidelijk, maar thanks :*.
pi_139087030
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 20:16 schreef mignonne het volgende:
Overigens is triage gewoon een ander woord voor onderscheid maken, prioriteren, spoed inschatten. Ze doen dat op de SEH ook. De meneer met pijn op zn borst wordt om die reden eerder gezien dan de vrouw met pijn in dr voet.

Waiting is good. It means you're not going to die O+
pi_139087275
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 20:29 schreef Dyre het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Waiting is good. It means you're not going to die O+
_O- hahahahahaha :D

die moeten ze overal ophangen O+ O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 20 april 2014 @ 20:36:59 #32
344469 Amsel
zonder t
pi_139087391
Sterkte Ororea, kan me voorstellen dat het heel spannend is nu.

Heb te veel gedaan vandaag, m'n rug vindt het niet leuk dat ik ook nog de keuken op m'n knieën ben gaan schrobben. Volgens mij heb ik de waxlaag van het hout geschrobd :') Maar het is nu wél schoon *)

We hebben gisteren mijn oude wieg van zolder gehaald bij mijn moeder. Een mandje waarbij m'n vader zelf het onderstel heeft gemaakt en mijn moeder de bekleding. De mand is wat vervormd en loopt naar boven heel wijd uit en is eigenlijk te breed voor onze slaapkamer. Dus waarschijnlijk gaan we nu het onderstel gebruiken met een "vers" mandje maar wel het oude dekentje O+
pi_139087587
Wat leuk Amsel! Echt jammer dat wij geen familiewiegje of erfstuk hebben. Bij ons wordt het allemaal Ikea-spul waarschijnlijk :D
en dat is nou niet echt gemaakt om generaties lang mee te gaan
pi_139087803
True als je aan wachten kan denken ben je niet stervende, niet dat dat het punt was nu :D. Been there, ik stikte bijna door overgevoeligheid medicatie maar kon ook niet denken aan in de auto zitten voor naar de eerste hulp te gaan noch aan wachten :'). Maar ik ben er nog :D. Wel meer nodig dan een beetje bloed om naar spoed te gaan iig.

En thanks allemaal voor sterktewensen enzo O+.
pi_139087980
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 20:34 schreef mignonne het volgende:

[..]

_O- hahahahahaha :D

die moeten ze overal ophangen O+ O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je spoiler, wat erg. Ik snap echt niet dat mensen zo onbeschoft kunnen zijn. :(
Bij mij waren stuipjes reden om 112 te bellen. :@

Ororea, wat schrikken dat bloed. Ik weet helaas precies hoe het voelt. De onzekerheid, de angst, de hoop... Hier werd het wel een succesverhaal (×2 :') ), maar wekenlang heb ik geleefd tussen hoop en vrees. Sterkte met afwachten. :*
pi_139088060
quote:
1s.gif Op zondag 20 april 2014 20:45 schreef Ororea het volgende:
True als je aan wachten kan denken ben je niet stervende, niet dat dat het punt was nu :D. Been there, ik stikte bijna door overgevoeligheid medicatie maar kon ook niet denken aan in de auto zitten voor naar de eerste hulp te gaan noch aan wachten :'). Maar ik ben er nog :D. Wel meer nodig dan een beetje bloed om naar spoed te gaan iig.

En thanks allemaal voor sterktewensen enzo O+.
Oh was niet tegen jou gericht hoor! Althans dat neem ik aan :P

Meer in het algemeen, die hele spoed-eisende hulp hangt aan elkaar van prioriteiten stellen. Wie moet eerst gezien worden, wie kan wachten, welke behandeling moet eerst, wat kan wachten etc.

Dat staat als t goed is ook aangegeven meestal, zelfs mijn huisarts heeft al een briefje in de wachtruimte hangen dat het kan dat iemand voor gaat enz. Maar blijkbaar hebben mensen er heel weinig begrip voor wanneer iemand die later binnenkomt eerder geholpen wordt. Alsof ze naar de bakker gaan :') :P
pi_139088087
Ow damn mignonne, dat soort misbehandelingen komen vaker voor ja. Shit, want juist op hen wil je vertrouwen.

Fijn dat het goed ging uiteindelijk _NIKKI_. :*
pi_139088309
quote:
1s.gif Op zondag 20 april 2014 20:49 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Je spoiler, wat erg. Ik snap echt niet dat mensen zo onbeschoft kunnen zijn. :(
Bij mij waren stuipjes reden om 112 te bellen. :@

Ororea, wat schrikken dat bloed. Ik weet helaas precies hoe het voelt. De onzekerheid, de angst, de hoop... Hier werd het wel een succesverhaal (×2 :') ), maar wekenlang heb ik geleefd tussen hoop en vrees. Sterkte met afwachten. :*
SPOILER
pi_139088466
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 20:51 schreef mignonne het volgende:

[..]

Oh was niet tegen jou gericht hoor! Althans dat neem ik aan :P

Meer in het algemeen, die hele spoed-eisende hulp hangt aan elkaar van prioriteiten stellen. Wie moet eerst gezien worden, wie kan wachten, welke behandeling moet eerst, wat kan wachten etc.

Dat staat als t goed is ook aangegeven meestal, zelfs mijn huisarts heeft al een briefje in de wachtruimte hangen dat het kan dat iemand voor gaat enz. Maar blijkbaar hebben mensen er heel weinig begrip voor wanneer iemand die later binnenkomt eerder geholpen wordt. Alsof ze naar de bakker gaan :') :P
Nee inderdaad! Allemaal ikke ikke, beetje inleven is gewenst. Wel goed zo'n bordje dus.
  zondag 20 april 2014 @ 21:13:24 #40
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_139089065
iets ander kaliber, maar net zo heerlijk sociaal: mijn moeder moest voor ze zelf ging prikken voor trombose elke week naar zo'n prikochtend.

Ze moest daarvoor haar schoolklas met kinderen tijdelijk achterlaten bij een juf die dan twee klassen tegelijk tijdelijk in de gaten moest houden.

Ze is een keer zo stom geweest om te vragen of ze misschien even voor mocht omdat haar klas alleen zat. nou de reacties van die bejaarden daar! alsof ze satan incarnate was, want zij hadden wel niks te doen de rest van de dag, maar ze waren er wel eerst! het gore lef, etc.
Kwak
pi_139089271
Ik werk in een ziekenhuis (niet op de spoedeisende afdeling, maar wel een afdeling waar mensen voor een behandeling komen en geen opname) en eerlijk waar: zelfs mensen die op een brancard met ambulanceverpleegkundigen de ruimte binnen worden gereden worden soms nog raar aangekeken. 'Ik zat hier toch al eventjes te wachten.... ' :X

Overigens, die stuipjes lijken me heel erg naar...
pi_139089377
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 21:18 schreef Dyre het volgende:
Ik werk in een ziekenhuis (niet op de spoedeisende afdeling, maar wel een afdeling waar mensen voor een behandeling komen en geen opname) en eerlijk waar: zelfs mensen die op een brancard met ambulanceverpleegkundigen de ruimte binnen worden gereden worden soms nog raar aangekeken. 'Ik zat hier toch al eventjes te wachten.... ' :X
OH EDITERD!
ik wilde net gnorken dat ik ook wel raar zou kijken als er een ambu naar binnen reed :P

Het is bijzonder hoe mensen zichzelf voor en boven alles plaatsen. Het heeft ongetwijfeld een functie, soort zelfbescherming? Maar nare bijwerkingen als het zo bijeen komt als in dat soort situaties.
pi_139089399
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 21:20 schreef mignonne het volgende:

[..]

OH EDITERD!
ik wilde net gnorken dat ik ook wel raar zou kijken als er een ambu naar binnen reed :P
O-)

Ik voel me nu trouwens wel verplicht om te zeggen dat de meeste patienten toch juist wel heel erg vriendelijk en meedenkend zijn. Misschien komt dat omdat de gemiddelde leeftijd 70+ is :D Iedereen met een witte jas aan is 'ja dokter, nee dokter, wat u zegt dokter' O+ Behalve vrouwen, die zijn allemaal zuster O+
pi_139089497
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 21:21 schreef Dyre het volgende:

[..]

O-)
:D

-edit2-

stuipjes zijn niet leuk nee, maar ik was redelijk op de hoogte qua het bestaan van koortsstuipen en ik voelde me heel veilig daar, kinderarts erbij die heel rustig was, SEH arts erbij, verpleegkundige en een co. Meer zorg kun je je bijna niet wensen :D
Die diazepam daarna vond ik afschuwelijk. Heel stom misschien maar dat moment dat ze ineens helemaal slap werd en een beetje wit/blauwig, gatver. :X
pi_139089623
Ik mocht laatst de hele tijd voor bij het bloedprikken toen ik de suikertest moest doen (3x prikken, uur ertussen steeds). Had het idee dat ik prikkende ogen in mijn rug voelde iedere keer dat ik gewoon bij de prikkamers binnenwandelde (dat mocht ik namelijk) :+

Toen ik in 't zhuis lag en overduidelijk patiënt was (ik werd overal naartoe gereden op mijn bed), had ik daar overigens totaal geen last van. Dan durft juist niemand oogcontact te maken, ook een heel raar iets!
pi_139089639
Ororea :* !
pi_139089794
Tja, die oudjes hebben zoveel tijd niet meer dus ik snap wel dat ze altijd voordringen/boos kijken als iemand voor zou gaan met spoed... Bizar idd, ook weleens in t zkh geweest en dat er een of ander oud lijk zat te wachten en dat er iemand voor mocht, hup meteen naar de balie, waarom mag die eerst want ik zat hier eerder?!

Overigens doen niet alleen oude mensen dat idd, toen ik een dag na m'n miskraam rare klonten uit m'n doos kon trekken en twijfelde of ik wel schoon was van binnen mocht ik ook even voor bij de gynaecoloog. En dat vond de 'normaal' zwangere ook niet leuk, ging ook meteen vragen waarom ik eerder mocht dan zij.
Alsof je bij de bakker staat idd.
Tralalalaaa
pi_139090844
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 21:25 schreef Cocotrimonium het volgende:
Ik mocht laatst de hele tijd voor bij het bloedprikken toen ik de suikertest moest doen (3x prikken, uur ertussen steeds). Had het idee dat ik prikkende ogen in mijn rug voelde iedere keer dat ik gewoon bij de prikkamers binnenwandelde (dat mocht ik namelijk) :+

Toen ik in 't zhuis lag en overduidelijk patiënt was (ik werd overal naartoe gereden op mijn bed), had ik daar overigens totaal geen last van. Dan durft juist niemand oogcontact te maken, ook een heel raar iets!
Dat lijkt me ook weird ja!

Hoewel het me ook wel regelmatig gebeurd is dat ik vrouwen gewoon niet meer herken. Vooral moslima's leveren mijn hoofd problemen op :') Waarom lacht die vrouw nou zo naar me? :? *smile and wave* en dat tig kwartjes later het echte kwartje pas valt dat dat die mevrouw is die een week eerder bevallen was enzo, met hoofddoek op zien mensen er heel anders uit dan zonder :@
  zondag 20 april 2014 @ 22:03:18 #49
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_139091582
Haha, mignonne kan me voorstellen dat je zo'n vrouw dan amper meer herkent :D.

Ik moet trouwens regelmatig (zeg eens in de 4 maanden) bloedprikken met mijn zoontje. Kinderen hebben altijd voorrang in ons ziekenhuis. Ben ik erg blij mee. En niemand kijkt er ook raar van op. Tenminste, daar heb ik nog niks van gemerkt.

quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 20:08 schreef Zoë23 het volgende:

Hier niet zo'n fijn paasweekend. Gister kon ik niets eten of drinken..alleen maar overgeven. Vandaag gelukkig wat thee en beschuit binnen gehouden. Drinken gaat niet zo goed en heb sinds gister veel hoofdpijn. Gelukkig zorgt man goed voor mij en dreumes O+
Flink balen, zeg! Heb je de hele tijd al last van misselijkheid? En bij de zwangerschap van S? Hoop dat je je gauw beter voelt!

Ororea wat een onzekerheid. Met bloed kan het altijd alle kanten op... Sterkte!
pi_139091894
Ik maak mij nooit zo druk in het ziekenhuis, er zal wel een reden zijn dat mensen voor mij gaan... Al vind ik wachten ook gewoon bagger!

Pfft soms kunnen je mensen je zo stom onzeker maken... Mijn buik heeft een spurt gemaakt, en vandaag ineens een paar keer de opmerking dat het ineens wel heel snel gaat en of dat wel goed is... En tja je hebt ook koppijn (hooikoorts)en mn moeder vond mn voeten wat dik (zijn ze na grondige inspectie echt niet)
Maar goed nu ben ik dus onzeker over mn bol, waar ik zo onwijs trots op was/ben...

Goede nieuws van vandaag,.we hebben een geboortekaartje O+ proefdruk is aangevraagd.
S. 2014
J. 2016
pi_139092205
quote:
0s.gif Op zondag 20 april 2014 21:23 schreef mignonne het volgende:

[..]

:D

-edit2-

stuipjes zijn niet leuk nee, maar ik was redelijk op de hoogte qua het bestaan van koortsstuipen en ik voelde me heel veilig daar, kinderarts erbij die heel rustig was, SEH arts erbij, verpleegkundige en een co. Meer zorg kun je je bijna niet wensen :D
Die diazepam daarna vond ik afschuwelijk. Heel stom misschien maar dat moment dat ze ineens helemaal slap werd en een beetje wit/blauwig, gatver. :X
Brrr dat lijkt me ook heel eng. Bij ons was er gelukkig nooit medicatie nodig en kwam ze er zelf weer uit. En één dag voor het eerste stuipje van L. had ik hier op fok het stuipjestopic doorgelezen. Ik wist dus wat het was en wat ik moest doen (tip voor de zwangeren... google het eens, de kans dat een kindje het krijgt is geloof ik 1 op 20 maar ik vond het heel fijn dat ik wist van het bestaan en wist wat te doen). Ik kan me voorstellen dat je helemaal in paniek raakt als je kindje het krijgt en je niet weet wat het is. Hier was ook het moment dat L. helemaal slap werd en even stopte met ademen en blauwe lipjes kreeg heel eng.

Ik hoop dat je meisje het niet meer krijgt Mignonne. Wij hebben de stesolid een paar maanden geleden de deur uit gedaan, want het was niet langer houdbaar. Het laatste stuipje is inmiddels zo'n 1,5 jaar geleden dus ik denk dat ze eroverheen is gegroeid.

En wat GM zegt, er is vast een reden dat je moet wachten. Ik geloof niet dat ik ooit iemand zou aanspreken/scheef aan zou kijken omdat hij voor mag. Ik zou dat echt niet durven. :@
pi_139094066
Ik heb me ooit op het werk in mijn vinger gesneden, en toen heeft m'n vriend me ookeven langs de eerste hulp gebracht. Het bloedde door Gaasverband, drie pleisters en afplaktape (:')) door, en dus zag het er vrij dramatisch uit.. Ik mocht vrijwel direct doorlopen, en voelde de blikken ook in m'n rug prikken!

Nou viel het bij mij wel mee, er werd een hechtpleister opgeplakt en ik kreeg een hepatitis prik. Voelde me toen wel lullig, haha!
  zondag 20 april 2014 @ 23:52:53 #53
149959 SQ
snelle trees
pi_139096889
Mijn vriend man mocht ook voor, toen hij in de draaiende zaagtafel had gegrepen :') niet omdat het bloedspoed had, maar omdat zijn wond niet door een heel skilled persoon hoefde te worden behandeld en het in 3 minuten gefixt was :') ook gevalletje hechtpleister en tetanusprik. Mja, jammer dan. Wel interessant, op zondagmiddag zit de hele eerste hulp vol mensen in voetbal/hockey/wielrenoutfits :D
disclaimer
  maandag 21 april 2014 @ 07:19:55 #54
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_139101566
Goedenmorgen allemaal :D

Hier wakker met een hoofd vol snot voor de zoveelste keer ;(

Hier balen mijn hormonen een beetje
We kunnen voor de mini niet hetzelfde bed krijgen als voor de dreumes :( en ze gaan op 1 kamer.
Dus nu maar besloten de boel te verkopen en wat anders te nemen zodat er 2 dezelfde bedjes staan.
Echt first world problems :')

Eens kijken of het vandaag net zo'n lekkere dag word als gister.
W
Z
E
pi_139101592
Goedemorgen! Fijne dag gewenst
Hier geen bijzonderheden te melden.
Heb ook geen gerommel meer gehad sinds vorig weekend.
Dus ik zal nog wel even geduld moeten hebben denk ik,maar ben verschrikkelijk nieuwsgierig naar ons meisje!

Oh en mag Aisly uit de OP? Die is nu hoe dan ook al lang bevallen. Hopelijk is er geen verdrietige reden dat ze niet meer komt updaten,en is ze gewoon druk
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_139101896
12 weken vandaag! *O* voelt echt een beetje als een mijlpaal, haha, maar ik denk dat we nog een weekje wachten voor we onze oma's en tante's e.d op de hoogte brengen :P
pi_139101907
Ik mocht voor toen ze dachten dat m'n spiraal mijn baarmoeder had geperforeerd. O+.

Vandaag 11 weken!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  maandag 21 april 2014 @ 09:00:36 #58
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_139101993
wat gaan jullie hard! (Ik natuurlijk ook, maar toch)
Kwak
pi_139102209
Meld! :o Echt oh my gewoon 37 weken vandaag!

Straks maar een foto van mijn eigen paasei maken.

Wat heb ik onthouden:
Geen actie meer bij poppejans (maar nog geen 40 weken, toch?)
Een datum voor coco *O*
Leuke verhalen over de eerste hulp, zelf gelukkig maar 1 ervaring mee en dat was zonder bloederige toestanden en mopperde achterblijvers.
Ik heb bij iemand over lekkende borsten gelezen... Die heb ik ook sinds week 20 ongeveer, maar het werd in de nacht nu heel erg. Met bh kan ik niet slapen (voedingsbh kopen staat voor morgen op de agenda) dus ik slaap in een nachthemd met aansluitend borst deel zeg maar, maar daar blijven de pads niet goed in zitten :{
Verder ben ik het even kwijt...

Fijne tweede paasdag nog allemaal!
  maandag 21 april 2014 @ 09:35:26 #60
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_139102330
Ikina meldplicht *O*

En een 11 en 12 weken jompel *O* *O*

Poppejans jammer dat het verder rustig is (btw: I loved your dress in het buikentopic O+)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  maandag 21 april 2014 @ 09:43:34 #61
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_139102421
Jeutje, die verhalen van het ziekenhuis en mensen die balen dat je 'voordringt' :') Ik herken 't wel, heb ook ooit stage gelopen op een afdeling waar een man na een dagbehandeling per se NU naar huis wilde. Stond op de gang en rukte zijn infuus eruit. Overal bloed :') Ik zo; niet zo heel handig he? Hij zo; ja maar ik wilde naar huis!! NU!! Ik zo; nouja, zo gaat het ook niet echt sneller ofzo he. :+ Erg bijzonder.
Maar heb ook het idee dat mensen de laatste paar jaren meer zorg 'eisen', alsof ze er recht op hebben en het idd NU of a la minute moet gebeuren. Terwijl ze dan idd niet afweten van andere spoedgevallen die tussendoor gaan.. Nouja.

Hier heb ik volgens mij wat indalingsweeen gehad :') Lekker op tijd :+ ze lijkt nu ook wel wat lager te zitten heb ik het idee.
Gisteren zijn we nog even gaan kijken in het ziekenhuis, alles nieuw, ziet er mooi uit joh O+ verpleegkundigen die ons rondleidde was ook helemaal enthousiast haha :D

Ga strakjes/komende paar dagen eens even kijken hoeveel geboortekaartjes we nodig hebben en de enveloppen bestellen en de vluchttas afmaken, is dat ook maar klaar.
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_139102564
Enf, owwwww, dat moet ik ook nog allemaal regelen... :') M gaat straks met S boodschappen doen en wandelen enzo, en dan ga ik -eindelijk!- de babykamer in orde maken. Kleertjes zijn in ieder geval gewassen :) Tas inpakken wilde ik morgen doen, net als t huis wat verder opruimen. En volgens mij moet ik dan alles hebben geregeld :)
  maandag 21 april 2014 @ 10:05:04 #63
52229 Chanty
pi_139102733
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 09:53 schreef Cocotrimonium het volgende:
Enf, owwwww, dat moet ik ook nog allemaal regelen... :') M gaat straks met S boodschappen doen en wandelen enzo, en dan ga ik -eindelijk!- de babykamer in orde maken. Kleertjes zijn in ieder geval gewassen :) Tas inpakken wilde ik morgen doen, net als t huis wat verder opruimen. En volgens mij moet ik dan alles hebben geregeld :)
_O- jij hebt geen last van nesteldrang he :+ Wat ben jij relaxed zo kort voor je UD!

Enf nu al vluchttas inpakken :o Dat zou betekenen dat ik dat volgende week ook moet doen… maar dan heb ik minder om aan te trekken :')
pi_139102854
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 10:05 schreef Chanty het volgende:

[..]

_O- jij hebt geen last van nesteldrang he :+ Wat ben jij relaxed zo kort voor je UD!

Enf nu al vluchttas inpakken :o Dat zou betekenen dat ik dat volgende week ook moet doen… maar dan heb ik minder om aan te trekken :')
Nou, toch wel :D Maar ik nestel op de verkeerde plaatsen :') Zo ben ik al mijn keukenkastjes aan het reorganiseren en uit aan het ruimen. Want dat is echt wel belangrijk voor de baby :Y :+

En wat alle andere dingen betreft: het is gevoelsmatig nog zo ver weg. Maar dat is het niet! Dus de laatste dagen begin ik wat onrustig te worden en ben ik ook relevante dingen aan het doen (zoals die babywasjes, en eergisteren nog wat spulletjes gaan kopen). Maar ik heb het idd wel veel minder erg dan toen ik zwanger was van Saar.

Qua relaxedheid: meestal nergens last van, gelukkig. Maar gisteravond in bed was ik stiekem toch wel ineens 'bang' voor de bevalling, dat ik het niet overleef ofzo. Gelukkig weet ik waar het vandaan komt, en ik ga het woensdag nog eens goed bespreken met mijn gyn. En na een nachtje slapen zie ik het sowieso alweer stukken positiever in :)

Adressen! Ik moet ook nog adressen gaan verzamelen :o
pi_139104386
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 10:12 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Nou, toch wel :D Maar ik nestel op de verkeerde plaatsen :') Zo ben ik al mijn keukenkastjes aan het reorganiseren en uit aan het ruimen. Want dat is echt wel belangrijk voor de baby :Y :+

En wat alle andere dingen betreft: het is gevoelsmatig nog zo ver weg. Maar dat is het niet! Dus de laatste dagen begin ik wat onrustig te worden en ben ik ook relevante dingen aan het doen (zoals die babywasjes, en eergisteren nog wat spulletjes gaan kopen). Maar ik heb het idd wel veel minder erg dan toen ik zwanger was van Saar.

Qua relaxedheid: meestal nergens last van, gelukkig. Maar gisteravond in bed was ik stiekem toch wel ineens 'bang' voor de bevalling, dat ik het niet overleef ofzo. Gelukkig weet ik waar het vandaan komt, en ik ga het woensdag nog eens goed bespreken met mijn gyn. En na een nachtje slapen zie ik het sowieso alweer stukken positiever in :)

O+

ik ben momenteel hard aan het leren voor een toets, en dus heb ik de moeite genomen dit plaatje te googelen het afgelopen uur :7 :')
pi_139104583
quote:
14s.gif Op maandag 21 april 2014 11:26 schreef mignonne het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

O+

ik ben momenteel hard aan het leren voor een toets, en dus heb ik de moeite genomen dit plaatje te googelen het afgelopen uur :7 :')
:D :D

Ik vind deze ook altijd heel typerend :+ :+

En als bonus: irrelevante stripjes in de spoiler :s)
SPOILER
Studeer ze :D :+
pi_139104721
Zo, man is met dochter naar de winkel. Ga ik even wat rommelen op de rommel opslag wasbabykamer
pi_139105145
Pfoe lees net dat een vriendin van vroeger gisteren is overleden aan een hartstilstand... Ik ben er echt helemaal stil van. Dat is de 2e uit mn oude vriendengroep binnen 8 maanden tijd waar we afscheid van moeten nemen...

Sorry voor de ego post.
S. 2014
J. 2016
  maandag 21 april 2014 @ 12:06:42 #69
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_139105508
Gecondoleerd GM :*
Kwak
pi_139106250
Shit zeg, gecondoleerd gewoonmezelf87 :*.
pi_139106489
Bedankt dames! Tis zo onwerkelijk... Zit vrijdag nog met haar te chatten en nu is ze er niet meer...
S. 2014
J. 2016
pi_139106506
Jeetje GM gecondoleerd. :*
pi_139106866
Jeetje bizar joh. Zag je berichtje al voorbijkomen idd... Gecondoleerd! :*
Tralalalaaa
pi_139106915
Jeetje GM wat bizar... Lijkt me echt verschrikkelijk om zo'n bericht te lezen, zeker als je haar pas nog gesproken hebt. Gecondoleerd!
  maandag 21 april 2014 @ 13:11:40 #75
149959 SQ
snelle trees
pi_139107275
Dat zal wel ff binnenkomen gm, zo jong nog ;(
disclaimer
  maandag 21 april 2014 @ 13:54:56 #76
52229 Chanty
pi_139108332
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 10:12 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Whahaha, ik herken het wel hoor. Hier moest de keuken naar twee jaar toch echt afgekit worden. En inderdaad wil ik de keukenkastjes nog uitsoppen, plankje op de wc ophangen, etc. Like the baby cares :') Maar de prioriteit ligt nu toch echt even bij de babykamer :Y

Hopelijk kun je die angst goed bespreekbaar maken bij de gyn :* Het komt vast allemaal goed.

GM gecondoleerd ;(
pi_139108362
Heavy GM, gecondoleerd! :*
pi_139108454
Bedankt dames :*

Nu weer over naar de baby's en bevallingen ed! O+
S. 2014
J. 2016
pi_139108506
GM gecondoleerd. Wat onverwacht en naar. Sterkte.
  maandag 21 april 2014 @ 14:02:25 #80
149959 SQ
snelle trees
pi_139108527
Oh en dat keukenkastjes soppen geen nuttige nesteldrang is ben ik het niet mee eens. De baby geeft er namelijk ook niks om of z'n muur mooi behangen is en of z'n hydrofielen gestreken zijn. Nesteldrang is alleen nuttig voor de gemoedsrust van de moeder, en als die wordt bereikt door schone keukenkastjes is het doel ook bereikt 8-)
disclaimer
pi_139108547
Ik heb net genesteld op de babykamer! Ruim op tijd :Y

M. is nu naar de Ikea om een ledikantje en matrasje te halen, en dan hebben we volgens mij écht alles :)
  maandag 21 april 2014 @ 14:04:35 #82
149959 SQ
snelle trees
pi_139108584
Ik heb net al mijn getailleerde maatjes 40/42 naar de zolderkast gestuurd en alleen de kleding die ik voorlopig nog pas mag in mijn kledingkast blijven. Scheelt me 's morgens hopelijk een boel zinloze frustratie :')
disclaimer
pi_139108623
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 14:03 schreef Cocotrimonium het volgende:
Ik heb net genesteld op de babykamer! Ruim op tijd :Y

M. is nu naar de Ikea om een ledikantje en matrasje te halen, en dan hebben we volgens mij écht alles :)
Nu naar de Ikea? :o
Op 2e Paasdag? :o
Arm, arm ding :D
pi_139108644
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 14:05 schreef Dyre het volgende:

[..]

Hij stelde het zelf voor _O-

Edit: geen enkele hint/suggestie of bevel van mijn kant. Ik stond ook even met mijn ogen te knipperen, haha.
  maandag 21 april 2014 @ 14:07:28 #85
149959 SQ
snelle trees
pi_139108656
Ik had persoonlijk de Ikea ook even tot morgenavond uitgesteld _O-
disclaimer
  maandag 21 april 2014 @ 14:08:09 #86
149959 SQ
snelle trees
pi_139108668
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 14:06 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Hij stelde het zelf voor _O-

Edit: geen enkele hint/suggestie of bevel van mijn kant. Ik stond ook even met mijn ogen te knipperen, haha.

inmiddels staat ie te huilen in de file O+
disclaimer
pi_139108673

Kijk nou hoe netjes! Er bevindt zich ook nog een stoel en kast in. En er komt dus nog een ledikantje bij :+

Edit: Dit is de kast. En de stoel. Met bonus stukje raam en verwarming. En vloer.

Ter herinnering, zag zag het eruit toen ik eraan begon. :')
SPOILER

[ Bericht 26% gewijzigd door Cocotrimonium op 21-04-2014 14:15:15 ]
  maandag 21 april 2014 @ 14:10:06 #88
149959 SQ
snelle trees
pi_139108720
Ik vind t tof, coco! Groen O+
disclaimer
  maandag 21 april 2014 @ 14:14:18 #89
73386 Fazz
onderweg
pi_139108845
GM, gecondoleerd ;(

Coco, is dat hetzelfde kamer als die fantastische foto een paar weken terug? :o if so, dan heb je echt heel veel gedaan :+
pi_139108856
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 14:10 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vind t tof, coco! Groen O+
Niet helemaal eerlijk overigens, althans, heb er niks aan gedaan behalve opgeruimd en wat nieuwe accessoires neergezet. Kast, commode, stoel, plankje, verf.... allemaal nog van Saar :)

Maar ik ben er wel nog steeds blij mee :Y O+
pi_139108865
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 14:14 schreef Fazzoletti het volgende:
GM, gecondoleerd ;(

Coco, is dat hetzelfde kamer als die fantastische foto een paar weken terug? :o if so, dan heb je echt heel veel gedaan :+
Ja, check de edit :D
  maandag 21 april 2014 @ 14:15:52 #92
149959 SQ
snelle trees
pi_139108893
Misschien een domme vraag, maar kan de rechter kastdeur wel open? :@ :')
disclaimer
  maandag 21 april 2014 @ 14:15:56 #93
73386 Fazz
onderweg
pi_139108898
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 14:14 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ja, check de edit :D
:o _O_ ziet er puik uit nu :7

leuk dat groen O+ hebben wij ook in ons kamertje, maar dan wat meer richting mint :)
pi_139108917
Gm sterkte!

Hier niet veel te melden, lig nu even rustig buiten terwijl vriendlief de ramen aan het poetsen is ;) vrijdag 37 weken en moet mijn koffer nog maken dus Enf jij bent er vroeg bij!

Coco leuk kamertje! Hier is het ook af, jeuj hormonen! En de 2de babywas hangt te drogen, dan nog een beetje strijken en kijken wat ik meeneem naar het ziekenhuis. Het komt dichterbij!!!
pi_139108955
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 14:15 schreef Stormqueen het volgende:
Misschien een domme vraag, maar kan de rechter kastdeur wel open? :@ :')

Was even passen en meten idd. Wilde ombouw om de verwarming, want mooier. En toen bleek dat het ruimtetechnisch niet handig was op een minikamertje :D :D Maar het gaat gelukkig wel :Y
  maandag 21 april 2014 @ 14:18:01 #96
250838 Fee-nix
pi_139108965
GM gecondoleerd... Vreselijk nieuws.

Coco, ziet er goed uit, t kamertje! Het komt al zo dichtbij voor jou! En dappere man heb jij :D.
  maandag 21 april 2014 @ 14:19:37 #97
52229 Chanty
pi_139109008
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 14:05 schreef Dyre het volgende:

[..]

Inderdaad :D Respect _O_
  maandag 21 april 2014 @ 14:21:57 #98
52229 Chanty
pi_139109065
Coco ziet er mooi uit O+
Hier ook groen op de babykamer maar dan meer lentegroen. Die kleur hadden we al op de studeerkamer en hadden we ook in het vorige huis en ben er nog steeds verliefd op.
pi_139109988
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2014 14:16 schreef StefanieV het volgende:
Coco leuk kamertje! Hier is het ook af, jeuj hormonen! En de 2de babywas hangt te drogen, dan nog een beetje strijken en kijken wat ik meeneem naar het ziekenhuis. Het komt dichterbij!!!
Strijken... Dat moet ik ook nog ergens even inplannen. Althans, voor de lakentjes en hydrofielen. De rest ga ik niet strijken dit keer.

Fazz & Chanty, ik vind groen ook echt een mooie kleur voor de babykamer :Y Benieuwd naar hoe het er bij jullie uitziet :)

M. is inmiddels terug van de Ikea, en het viel hem ontzettend mee. Gelukkig maar.
We hadden online al uitgezocht wat we precies moesten hebben, dus hij kon er zo doorheen lopen.

quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 14:18 schreef Fee-nix het volgende:
Het komt al zo dichtbij voor jou!
En tegelijkertijd voelt het vaak nog steeds ontzettend ver weg :D Maf he?
  maandag 21 april 2014 @ 15:02:05 #100
250838 Fee-nix
pi_139110137
Ja... Want t is gewoon volgende week al! Volgende week! :P.

En wij hebben ook al groen op de babykamer :).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')