Laatste 2 antwoorden:quote:Op zondag 20 april 2014 19:31 schreef StarDust_ het volgende:
Sinds vandaag heb ik mijn eerste zwangerschapssymptoom, gevoelige boobies!
Weet trouwens iemand hoe je moet uitrekenen hoe lang je al zwanger bent? Ik heb namelijk door mijn vorige mk een erg lange cyclus gehad, zo'n 6 a 7 weken. Ben ik dan nu al 7 weken of moet ik vanaf de eisprong tellen (+2 weken)?
quote:Op zondag 20 april 2014 19:44 schreef kwakz0r het volgende:
volgens de standaard berekening ben je dan ws twee weken verder dan je bij je eerste termijnecho zult uitkomen. meestal gaan ze niet uit van je eisprong volgens mij.
quote:Op zondag 20 april 2014 19:44 schreef Dyre het volgende:
Ik had voor mijn zwangerschap ook een hele lange cyclus, de vk heeft toen de extra dagen (alles langer dan die 28) erbij opgeteld. Dan kom je inderdaad meer bij de eisprong + 2 weken uit.
Of dat ook nauwkeuriger is weet je eigenlijk pas bij de echo, als ze de lengte op kunnen meten. En ook dan is het maar een richtlijn en heel afhankelijk van hoe ruim er gemeten wordt. (een paar mm kan al dagen schelen)
Dat klopt, maar weet je zeker wanneer je eisprong was dan? Dan kun je daar vrij goed op varen natuurlijk. Als je dat niet weet zou ik even bellen.quote:Op zondag 20 april 2014 19:48 schreef StarDust_ het volgende:
Als ik van mijn eisprong uit ga, dan ben ik nu 4 weken en een paar dagen. Als ik uitga van de eerste dag, dan ben ik al meer dan 7 wekenDus dat zou betekenen dat ik volgende week al mijn vroege echo mag laten maken. Lijkt mij erg nutteloos, die rijstkorrel is dan nog niet te zien.
Volgende week maar de verloskundige bellen voor een intakeafspraak
Dat doe ik zowiezo! Ik ben gewoon nieuwsgierig naar de mogelijke datum, waarschijnlijk een kerstkindjequote:Op zondag 20 april 2014 19:50 schreef Dyre het volgende:
Ik zou het even met je vk overleggen. Met zo'n lange cyclus van 6 of 7 weken is het wel erg moeilijk gokken, maar ik denk dat je voor de zekerheid dan toch meer richting je eisprong moet gaan zitten (wel altijd die gratis 2 weken erbij optellen), maar de vk heeft er het meeste verstand van.
Geweldigquote:Op zondag 20 april 2014 19:51 schreef StarDust_ het volgende:
Dat doe ik zowiezo! Ik ben gewoon nieuwsgierig naar de mogelijke datum, waarschijnlijk een kerstkindje
Eisprong was 2 weken geleden. Maar inderdaad een goede tip, want nekplooi meting wil ik zeker laten doen!quote:Op zondag 20 april 2014 19:50 schreef mignonne het volgende:
[..]
Dat klopt, maar weet je zeker wanneer je eisprong was dan? Dan kun je daar vrij goed op varen natuurlijk. Als je dat niet weet zou ik even bellen.
Het maakt ook het verschil namelijk tussen 11 weken en 14 weken straks, En dus tussen wel een nekplooimeting of geen betrouwbare nekplooimeting meer mogelijk als je dat zou willen.
quote:Op zondag 20 april 2014 19:52 schreef Dyre het volgende:
[..]
Geweldig
Heb je ovulatietesten gebruikt?
Bij ovutesten lijkt de kans me redelijk aanwezig dat je goed weet wanneer de eisprong is. Maar toch even aangeven als je belt voor intakequote:
Mn oudste wordt 5 hè dus ik ben bij allebei zeker ook zo begonnenquote:Op zondag 20 april 2014 19:58 schreef Dyre het volgende:
Zo zijn we allemaal begonnen hoor! Behalve mignonne misschien
Triage is toch niet alleen voor zwangere vrouwen, maar iedereen die op de eerste hulp terecht komt, toch?quote:Op zondag 20 april 2014 20:09 schreef StarDust_ het volgende:
Triage post is een eerste hulp van het ziekenhuis, maar dan speciaal voor zwangere vrouwen.
Oh ja, das waar ook!quote:Op zondag 20 april 2014 20:13 schreef Dyre het volgende:
[..]
Triage is toch niet alleen voor zwangere vrouwen, maar iedereen die op de eerste hulp terecht komt, toch?
Niet ieder ziekenhuis heeft dat en het is bovendien echt niet de bedoeling dat je jezelf daar heen stuurtquote:Op zondag 20 april 2014 20:09 schreef StarDust_ het volgende:
Triage post is een eerste hulp van het ziekenhuis, maar dan speciaal voor zwangere vrouwen.
oh! sorry dan heb ik verkeerd gelezen.quote:Op zondag 20 april 2014 20:22 schreef Ororea het volgende:
Duidelijk mignonne en dus idd te overdreven voor nu.
Ja bruin zegt idd niks maar ik had ineens helderrood en een stolsel. Stolsel lijkt me geen vaatje meer.
quote:Op zondag 20 april 2014 20:16 schreef mignonne het volgende:
Overigens is triage gewoon een ander woord voor onderscheid maken, prioriteren, spoed inschatten. Ze doen dat op de SEH ook. De meneer met pijn op zn borst wordt om die reden eerder gezien dan de vrouw met pijn in dr voet.
quote:Op zondag 20 april 2014 20:29 schreef Dyre het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Waiting is good. It means you're not going to die
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
quote:Op zondag 20 april 2014 20:34 schreef mignonne het volgende:
[..]hahahahahaha
die moeten ze overal ophangen
Je spoiler, wat erg. Ik snap echt niet dat mensen zo onbeschoft kunnen zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Bij mij waren stuipjes reden om 112 te bellen.
Ororea, wat schrikken dat bloed. Ik weet helaas precies hoe het voelt. De onzekerheid, de angst, de hoop... Hier werd het wel een succesverhaal (×2), maar wekenlang heb ik geleefd tussen hoop en vrees. Sterkte met afwachten.
![]()
Oh was niet tegen jou gericht hoor! Althans dat neem ik aanquote:Op zondag 20 april 2014 20:45 schreef Ororea het volgende:
True als je aan wachten kan denken ben je niet stervende, niet dat dat het punt was nu. Been there, ik stikte bijna door overgevoeligheid medicatie maar kon ook niet denken aan in de auto zitten voor naar de eerste hulp te gaan noch aan wachten
. Maar ik ben er nog
. Wel meer nodig dan een beetje bloed om naar spoed te gaan iig.
En thanks allemaal voor sterktewensen enzo.
quote:Op zondag 20 april 2014 20:49 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Je spoiler, wat erg. Ik snap echt niet dat mensen zo onbeschoft kunnen zijn.![]()
Bij mij waren stuipjes reden om 112 te bellen.
Ororea, wat schrikken dat bloed. Ik weet helaas precies hoe het voelt. De onzekerheid, de angst, de hoop... Hier werd het wel een succesverhaal (×2), maar wekenlang heb ik geleefd tussen hoop en vrees. Sterkte met afwachten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
Nee inderdaad! Allemaal ikke ikke, beetje inleven is gewenst. Wel goed zo'n bordje dus.quote:Op zondag 20 april 2014 20:51 schreef mignonne het volgende:
[..]
Oh was niet tegen jou gericht hoor! Althans dat neem ik aan
Meer in het algemeen, die hele spoed-eisende hulp hangt aan elkaar van prioriteiten stellen. Wie moet eerst gezien worden, wie kan wachten, welke behandeling moet eerst, wat kan wachten etc.
Dat staat als t goed is ook aangegeven meestal, zelfs mijn huisarts heeft al een briefje in de wachtruimte hangen dat het kan dat iemand voor gaat enz. Maar blijkbaar hebben mensen er heel weinig begrip voor wanneer iemand die later binnenkomt eerder geholpen wordt. Alsof ze naar de bakker gaan![]()
OH EDITERD!quote:Op zondag 20 april 2014 21:18 schreef Dyre het volgende:
Ik werk in een ziekenhuis (niet op de spoedeisende afdeling, maar wel een afdeling waar mensen voor een behandeling komen en geen opname) en eerlijk waar: zelfs mensen die op een brancard met ambulanceverpleegkundigen de ruimte binnen worden gereden worden soms nog raar aangekeken. 'Ik zat hier toch al eventjes te wachten.... '
quote:Op zondag 20 april 2014 21:20 schreef mignonne het volgende:
[..]
OH EDITERD!
ik wilde net gnorken dat ik ook wel raar zou kijken als er een ambu naar binnen reed
quote:
Dat lijkt me ook weird ja!quote:Op zondag 20 april 2014 21:25 schreef Cocotrimonium het volgende:
Ik mocht laatst de hele tijd voor bij het bloedprikken toen ik de suikertest moest doen (3x prikken, uur ertussen steeds). Had het idee dat ik prikkende ogen in mijn rug voelde iedere keer dat ik gewoon bij de prikkamers binnenwandelde (dat mocht ik namelijk)
Toen ik in 't zhuis lag en overduidelijk patiënt was (ik werd overal naartoe gereden op mijn bed), had ik daar overigens totaal geen last van. Dan durft juist niemand oogcontact te maken, ook een heel raar iets!
Flink balen, zeg! Heb je de hele tijd al last van misselijkheid? En bij de zwangerschap van S? Hoop dat je je gauw beter voelt!quote:Op zondag 20 april 2014 20:08 schreef Zoë23 het volgende:
Hier niet zo'n fijn paasweekend. Gister kon ik niets eten of drinken..alleen maar overgeven. Vandaag gelukkig wat thee en beschuit binnen gehouden. Drinken gaat niet zo goed en heb sinds gister veel hoofdpijn. Gelukkig zorgt man goed voor mij en dreumes
Brrr dat lijkt me ook heel eng. Bij ons was er gelukkig nooit medicatie nodig en kwam ze er zelf weer uit. En één dag voor het eerste stuipje van L. had ik hier op fok het stuipjestopic doorgelezen. Ik wist dus wat het was en wat ik moest doen (tip voor de zwangeren... google het eens, de kans dat een kindje het krijgt is geloof ik 1 op 20 maar ik vond het heel fijn dat ik wist van het bestaan en wist wat te doen). Ik kan me voorstellen dat je helemaal in paniek raakt als je kindje het krijgt en je niet weet wat het is. Hier was ook het moment dat L. helemaal slap werd en even stopte met ademen en blauwe lipjes kreeg heel eng.quote:Op zondag 20 april 2014 21:23 schreef mignonne het volgende:
[..]
-edit2-
stuipjes zijn niet leuk nee, maar ik was redelijk op de hoogte qua het bestaan van koortsstuipen en ik voelde me heel veilig daar, kinderarts erbij die heel rustig was, SEH arts erbij, verpleegkundige en een co. Meer zorg kun je je bijna niet wensen
Die diazepam daarna vond ik afschuwelijk. Heel stom misschien maar dat moment dat ze ineens helemaal slap werd en een beetje wit/blauwig, gatver.
quote:Op maandag 21 april 2014 09:53 schreef Cocotrimonium het volgende:
Enf, owwwww, dat moet ik ook nog allemaal regelen...M gaat straks met S boodschappen doen en wandelen enzo, en dan ga ik -eindelijk!- de babykamer in orde maken. Kleertjes zijn in ieder geval gewassen
Tas inpakken wilde ik morgen doen, net als t huis wat verder opruimen. En volgens mij moet ik dan alles hebben geregeld
Nou, toch welquote:Op maandag 21 april 2014 10:05 schreef Chanty het volgende:
[..]jij hebt geen last van nesteldrang he
Wat ben jij relaxed zo kort voor je UD!
Enf nu al vluchttas inpakkenDat zou betekenen dat ik dat volgende week ook moet doen… maar dan heb ik minder om aan te trekken
quote:Op maandag 21 april 2014 10:12 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Nou, toch welMaar ik nestel op de verkeerde plaatsen
Zo ben ik al mijn keukenkastjes aan het reorganiseren en uit aan het ruimen. Want dat is echt wel belangrijk voor de baby
![]()
En wat alle andere dingen betreft: het is gevoelsmatig nog zo ver weg. Maar dat is het niet! Dus de laatste dagen begin ik wat onrustig te worden en ben ik ook relevante dingen aan het doen (zoals die babywasjes, en eergisteren nog wat spulletjes gaan kopen). Maar ik heb het idd wel veel minder erg dan toen ik zwanger was van Saar.
Qua relaxedheid: meestal nergens last van, gelukkig. Maar gisteravond in bed was ik stiekem toch wel ineens 'bang' voor de bevalling, dat ik het niet overleef ofzo. Gelukkig weet ik waar het vandaan komt, en ik ga het woensdag nog eens goed bespreken met mijn gyn. En na een nachtje slapen zie ik het sowieso alweer stukken positiever in
Adressen! Ik moet ook nog adressen gaan verzamelen
quote:Op maandag 21 april 2014 11:26 schreef mignonne het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
ik ben momenteel hard aan het leren voor een toets, en dus heb ik de moeite genomen dit plaatje te googelen het afgelopen uur![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Studeer ze![]()
![]()
Whahaha, ik herken het wel hoor. Hier moest de keuken naar twee jaar toch echt afgekit worden. En inderdaad wil ik de keukenkastjes nog uitsoppen, plankje op de wc ophangen, etc. Like the baby caresquote:Op maandag 21 april 2014 10:12 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Nou, toch welMaar ik nestel op de verkeerde plaatsen
Zo ben ik al mijn keukenkastjes aan het reorganiseren en uit aan het ruimen. Want dat is echt wel belangrijk voor de baby
![]()
En wat alle andere dingen betreft: het is gevoelsmatig nog zo ver weg. Maar dat is het niet! Dus de laatste dagen begin ik wat onrustig te worden en ben ik ook relevante dingen aan het doen (zoals die babywasjes, en eergisteren nog wat spulletjes gaan kopen). Maar ik heb het idd wel veel minder erg dan toen ik zwanger was van Saar.
Qua relaxedheid: meestal nergens last van, gelukkig. Maar gisteravond in bed was ik stiekem toch wel ineens 'bang' voor de bevalling, dat ik het niet overleef ofzo. Gelukkig weet ik waar het vandaan komt, en ik ga het woensdag nog eens goed bespreken met mijn gyn. En na een nachtje slapen zie ik het sowieso alweer stukken positiever in
Adressen! Ik moet ook nog adressen gaan verzamelen
Nu naar de Ikea?quote:Op maandag 21 april 2014 14:03 schreef Cocotrimonium het volgende:
Ik heb net genesteld op de babykamer! Ruim op tijd
M. is nu naar de Ikea om een ledikantje en matrasje te halen, en dan hebben we volgens mij écht alles
Hij stelde het zelf voorquote:Op maandag 21 april 2014 14:05 schreef Dyre het volgende:
[..]
Nu naar de Ikea?
Op 2e Paasdag?
Arm, arm ding
inmiddels staat ie te huilen in de filequote:Op maandag 21 april 2014 14:06 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Hij stelde het zelf voor
Edit: geen enkele hint/suggestie of bevel van mijn kant. Ik stond ook even met mijn ogen te knipperen, haha.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 26% gewijzigd door Cocotrimonium op 21-04-2014 14:15:15 ]
Niet helemaal eerlijk overigens, althans, heb er niks aan gedaan behalve opgeruimd en wat nieuwe accessoires neergezet. Kast, commode, stoel, plankje, verf.... allemaal nog van Saarquote:
Ja, check de editquote:Op maandag 21 april 2014 14:14 schreef Fazzoletti het volgende:
GM, gecondoleerd![]()
Coco, is dat hetzelfde kamer als die fantastische foto een paar weken terug?if so, dan heb je echt heel veel gedaan
quote:
quote:Op maandag 21 april 2014 14:15 schreef Stormqueen het volgende:
Misschien een domme vraag, maar kan de rechter kastdeur wel open?![]()
Inderdaadquote:Op maandag 21 april 2014 14:05 schreef Dyre het volgende:
[..]
Nu naar de Ikea?
Op 2e Paasdag?
Arm, arm ding
Strijken... Dat moet ik ook nog ergens even inplannen. Althans, voor de lakentjes en hydrofielen. De rest ga ik niet strijken dit keer.quote:Op maandag 21 april 2014 14:16 schreef StefanieV het volgende:
Coco leuk kamertje! Hier is het ook af, jeuj hormonen! En de 2de babywas hangt te drogen, dan nog een beetje strijken en kijken wat ik meeneem naar het ziekenhuis. Het komt dichterbij!!!
En tegelijkertijd voelt het vaak nog steeds ontzettend ver wegquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |