SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 15% gewijzigd door blup op 20-04-2014 00:06:50 ]Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Nou zeg hey poe leuke OP zeg
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Dat doet een mod maar. Ik ben daar echt veel te fucking lui voor.quote:Op zaterdag 19 april 2014 20:53 schreef Ireyon het volgende:
Fuck de stationsborden zijn uitgerekt![]()
Doe ff [img=610,40] van maken alsjeblieftVoorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Hehehe, en als ik het niet doe is de kans dat de oude OP terugkomt groter en aangezien mijn autistische ik dat fijner vind....Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Nog een achievement:
Pointless: Maak een rondreis per trein van 0 tariefeenhedenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
OP in de Fok!wiki al aangepast?quote:Op zaterdag 19 april 2014 20:53 schreef Ireyon het volgende:
Fuck de stationsborden zijn uitgerekt![]()
Doe ff [img=610,40] van maken alsjeblieftdag![]()
NEE. Eerst kijken of we dit wel zo'n succes vindenquote:
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
wordt het meest gebruikt voor reeks-OPsen juist..quote:Op zaterdag 19 april 2014 21:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hoeveel mensen maken daar nog gebruik van?dag![]()
Normaal als je sluit en een nieuw deel opent paktie die toch van het vorige deel?quote:Op zaterdag 19 april 2014 21:22 schreef Peter het volgende:
[..]
wordt het meest gebruikt voor reeks-OPsen juist..En niet van de wiki?
Precies. Vandaar ook mijn vraagquote:Op zaterdag 19 april 2014 21:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Normaal als je sluit en een nieuw deel opent paktie die toch van het vorige deel?En niet van de wiki?
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
D'r staat gewoon hetzelfde in als eerst maar dan fatsoenlijk geschreven en geupdatequote:Op zaterdag 19 april 2014 21:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
NEE. Eerst kijken of we dit wel zo'n succes vinden. In de oude OP stond nog de disclaimer dat er veel afkortingen voorbij komen, bijv. dat stuk mocht weleens een makeover.
Zelfs nog een mooie foto van jou in de header rotatie gezet![]()
![]()
klopt. Maar ergens een OP bewaren is wel nuttig..quote:Op zaterdag 19 april 2014 21:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Normaal als je sluit en een nieuw deel opent paktie die toch van het vorige deel?En niet van de wiki?
dag![]()
Ik mis toch wel de vaste gasten in de OPwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Precies, en daarom moet je nog even wachten met deze in de wiki zetten.quote:Op zaterdag 19 april 2014 21:37 schreef Peter het volgende:
[..]
klopt. Maar ergens een OP bewaren is wel nuttig..Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Nee dat heeft ELKE andere OP al. Dat is kut. Dat is kliekjesvormend namelijk. En dat willen we niet. Jij misschien welquote:Op zaterdag 19 april 2014 21:38 schreef _serial_ het volgende:
Ik mis toch wel de vaste gasten in de OP
Als een lieve mod of lieve DeaDLocK2K onderstaande zou kunnen copy-pasten is hopelijk iedereen weer een beetje meer tevredenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
JA ZEG KOMT IE NU MEEquote:Op zaterdag 19 april 2014 21:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee dat heeft ELKE andere OP al. Dat is kut. Dat is kliekjesvormend namelijk. En dat willen we niet. Jij misschien wel![]()
Nee daarom stond het er eerst niet in. Maar toen kwamen mensen zeggen dat het er wel weer in moest dus toen zette ik het er weer terug in. Maar toen kwam jij zeggen dat het weg mag blijven en nu weet ik het niet meer en straks komt er weer iemand die blabla aaarghhquote:![]()
![]()
Schatje zet ff in de OPquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zaterdag 19 april 2014 22:03 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Nee daarom stond het er eerst niet in. Maar toen kwamen mensen zeggen dat het er wel weer in moest dus toen zette ik het er weer terug in. Maar toen kwam jij zeggen dat het weg mag blijven en nu weet ik het niet meer en straks komt er weer iemand die blabla aaarghh
Ze zijn in Utrecht begonnen met de aanleg van de perrons van de sporen 20/21. Eind dit jaar moet perronspoor 21 in gebruik worden genomen. Spoor 20 volgt op een later tijdstip
http://www.skyscrapercity(...)98573&postcount=3232Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Hoe ver gaan ze door? Komen er rolpaden a la Schiphol in de hal?
Meer ruimte is er niet, dus het valt mee. Na 20/21 heb je nog het busstation West. Dat is nog verder lopenquote:Op zaterdag 19 april 2014 22:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe ver gaan ze door? Komen er rolpaden a la Schiphol in de hal?Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Je zal maar aankomen op spoor 21b en met bus 12 moeten. Overstap van 10 minutenquote:Op zaterdag 19 april 2014 22:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Meer ruimte is er niet, dus het valt mee. Na 20/21 heb je nog het busstation West. Dat is nog verder lopen![]()
Gelukkig kom ik altijd aan op spoor 7![]()
Daarvoor heb je straks Vaartsche Rijnquote:Op zaterdag 19 april 2014 23:14 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Je zal maar aankomen op spoor 21b en met bus 12 moeten. Overstap van 10 minuten![]()
Gelukkig kom ik altijd aan op spoor 7Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Kan beter een S-Bahn net gaan aanleggen wat de uithoeken van Utrecht Centraal met elkaar verbindt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
En een tram in plaats van een busquote:Op zaterdag 19 april 2014 23:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Daarvoor heb je straks Vaartsche Rijn![]()
![]()
Dan ben ik alweer klaar met studerenquote:Op zaterdag 19 april 2014 23:23 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
En een tram in plaats van een bus![]()
![]()
Krijgt dit perron ook een aansluiting op de midden- en noordertunnel?quote:Op zaterdag 19 april 2014 22:53 schreef Peterselieman het volgende:
Ze zijn in Utrecht begonnen met de aanleg van de perrons van de sporen 20/21. Eind dit jaar moet perronspoor 21 in gebruik worden genomen. Spoor 20 volgt op een later tijdstip
http://www.skyscrapercity(...)98573&postcount=3232PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Volgens een snelle Google zoekopdracht wordt de middentunnel verlengd tot deze sporen.quote:Op zaterdag 19 april 2014 23:43 schreef dennistd het volgende:
[..]
Krijgt dit perron ook een aansluiting op de midden- en noordertunnel?![]()
De noordertunnel iig niet. Volgens mij verliest ook 18/19 de aansluiting op de noordertunnelquote:Op zaterdag 19 april 2014 23:43 schreef dennistd het volgende:
[..]
Krijgt dit perron ook een aansluiting op de midden- en noordertunnel?Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Die header die als footer staat nu, die kan wel weg denk ik
Ik mis bij de Achievements nog wie hem al behaald heeft.
Voor mij zijn dat:
• Onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk
• Van alle markten thuis
• Wereldreiziger
Telt bij de Men at Work ook de Betuweroute mee (drie tunnels)? Daar kun je als normale sterveling namelijk nooit doorheen reizen...PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Shadow achievementquote:Op zondag 20 april 2014 00:26 schreef dennistd het volgende:
Ik mis bij de Achievements nog wie hem al behaald heeft.
Voor mij zijn dat:
• Onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk
• Van alle markten thuis
• Wereldreiziger
Telt bij de Men at Work ook de Betuweroute mee (drie tunnels)? Daar kun je als normale sterveling namelijk nooit doorheen reizen...![]()
Maar die Achievements moeten we inderdaad even goed voor gaan zitten. Die eerste categorie vind ik eigenlijk alle drie onzin. Veel dingen kunnen wmb ook beter een tijdsbegrenzing krijgen, zoals binnen een dag / maand / jaar iets bereiken.
Verder ben ik wel voor schaalbare achievements, bijvoorbeeld bij dat bliepen:
Blieper: minstens 10 keer bliepen op 1 dag
BliepMaster: minstens 20 keer bliepen op 1 dag
BliepKoning: minstens 30 keer bliepen op 1 dag
BliepGod: minstens 40 keer bliepen op 1 dag.
Mijn PR is 34 trouwens
quote:Op zondag 20 april 2014 00:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Shadow achievement![]()
Maar die Achievements moeten we inderdaad even goed voor gaan zitten. Die eerste categorie vind ik eigenlijk alle drie onzin.![]()
Tuurlijk willen de mensen uit die trein, ze willen graag een bus in van dat bedrijf, met een goede chauffeur
PM mij!
Stamgasten verstopt in een spoiler?![]()
Ik zit momenteel in een nachtnettrein van Schiphol naar Breda, die wordt gereden met een DDZ. Er zitten meer mensen in de eerste klas dan in de tweede, waarvan ik me bij driekwart afvraag of ze wel juist zitten![]()
![]()
Tja, als de conducteur zich niet laat zien...PM mij!
Conducteur laat zich zien en wijst mensen erop dat ze verkeerd zitten ("lopen jullie even door?"). Veel indruk lijkt het niet te hebben gemaakt, de helft van de mensen die verkeerd zaten (en dat waren er veel!) zitten nog steeds. Een enkeling noemde NS een 'asociaal kutbedrijf', uiteraard nadat de conducteur het rijtiuig had verlaten.
edit: foutje in OBIS, zojuist kwam de volgende tekst voorbij:Een DDZ en een VIRM koppelen?quote:Deze trein wordt op het volgende station gesplitst. Treinstel 7532 is de intercity naar Rotterdam Centraal, treinstel 9522 is de intercity naar Eindhoven.
edit 2: tweede controleronde, dit keer door 3 man Service & Veiligheid. Weer worden er een paar aangesproken op het verkeerd zitten.
edit 3: derde controleronde, gastje van 16 was z'n vervoerbewijs "kwijt, waarschijnlijk thuisgelaten" en kreeg een UvB voor ¤ 44,-. Ik ben nu nog de enige die in de 1e klas zit, de rest is uitgestapt of eruitgegooid
[ Bericht 10% gewijzigd door James1988 op 20-04-2014 02:28:47 ]![]()
quote:Op zondag 20 april 2014 00:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Verder ben ik wel voor schaalbare achievements, bijvoorbeeld bij dat bliepen:
Blieper: minstens 10 keer bliepen op 1 dag
BliepMaster: minstens 20 keer bliepen op 1 dag
BliepKoning: minstens 30 keer bliepen op 1 dag
BliepGod: minstens 40 keer bliepen op 1 dag.
Mijn PR is 34 trouwens
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
quote:quote:Op zondag 20 april 2014 01:16 schreef dennistd het volgende:
Tja, als de conducteur zich niet laat zien...![]()
Maar ik zal eens gaan zitten voor die achievements
De provincie Limburg wil tricourant materieel op de Heuvellandlijn laten rijden. Het materieel moet namelijk ook naar Aken en naar Luik kunnen rijden.
Het deel naar Aken komt nu onder waslijn. Limburg wil ook graag de treinen naar Luik exploiteren, maar of en wanneer dat gaat gebeuren is nog niet duidelijk
http://www.limburger.nl/a(...)en_op_HeuvellandlijnAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Dan moet er vanuit Nederland ook in Vlaanderen geld gepompt gaan worden? En het liefst vanuit provincie Limburg? Bijvoorbeeld in die lightrail naar Lanaken?
Dat trammeke komt er al.quote:Op zondag 20 april 2014 14:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Dan moet er vanuit Nederland ook in Vlaanderen geld gepompt gaan worden? En het liefst vanuit provincie Limburg? Bijvoorbeeld in die lightrail naar Lanaken?
Doe mij maar het doortrekken van die trein uit Hamont naar Weert.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Wie heeft er zin om even met mij wat tijd in die Achievements te stoppen? Ireyon heb ik al gevraagd. James? PSM?Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Nja dat is dus een beetje de vraag. Ik heb nu een veel uitgebreidere lijst bij elkaar gebracht dan er nu in de OP staat, maar hoe we dat verder vorm gaan geven, geen idee.quote:
Misschien "helemaal niet", als in dat je gewoon een achievement kunt halen en dat iedereen dan zegt "okee leuk" en dat was het dan?Voor je eigen lol dus eigenlijk (dat is natuurlijk ook wel het belangrijkste uiteindelijk).
Anders moeten we op welke manier dan ook meteen een heel klassement bij gaan houden en zo. Met tagjes werken heeft ook niet echt zin, je zou hooguit een stuk of 3-4 tagjes kunnen instellen voor het hebben behaald van bijv 10, 20, 50 en 100 achievements. Dus ja, daar moet even over gebrainstormd worden.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ik zou zeggen dat we het gewoon bij een lijst houden die voor de leuk is en er verder niet te veel mee doen.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Daar zal het waarschijnlijk wel op neerkomen ja
Ik mis bij Trajectinformatie nog de link naar die Tsjechische website, en die DB Netze calculator. Of is dat er met reden uitgehaald?![]()
"die tsjechische website" wijst nu door naar een site overbussen
En die andere link deed het waarschijnlijk ook niet meer.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Oh? Bij mij doet-ie het gewoon hoor. Link is misschien iets aangepast, dat weet ik niet, maar dit is de Engelstalige link:
http://jizdenka.idos.cz/IT.aspx?Lang=69![]()
oh bijzonder. ik probeerde gewoon jizdenka.cz maar dat is dus niks meer.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Als je naar jizdenka.cz gaat, krijg je 2 buttons en daaronder naast elkaar ook 2 links. Als je dan op de rechter link klikt, kom je op precies dezelfde website uit.
De linker link leidt naar de binnenlandse pagina, rechter link is internationaal.
Je moet niet aan de buttons hobbyen.![]()
Op de jizdenka site stond inderdaad niks meer, de DB link redirecte me naar de homepage. Zet ze er gerust terug in (de werkende links) wanneer het kan.quote:Op zondag 20 april 2014 15:04 schreef greavy het volgende:
Ik mis bij Trajectinformatie nog de link naar die Tsjechische website, en die DB Netze calculator. Of is dat er met reden uitgehaald?![]()
El Cheapo
Bliep een zo laag mogelijk bedrag.
Ik bied vandaag ¤0,90.It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"![]()
Jizdenka: http://jizdenka.idos.cz/IT.aspx?Lang=69
DB: http://www.db-netz.de/fah(...)isauskunft_tpis.html
Nu moeten ze nog in de OP komen...![]()
Ik heb al eens ¤0,00 met Reizen op Saldo betaald van Rotterdam naar Zwijndrecht met de trein. Daarna was gelijk mijn kaart geblokkeerdquote:Op zondag 20 april 2014 15:24 schreef JDude het volgende:
El Cheapo
Bliep een zo laag mogelijk bedrag.
Ik bied vandaag ¤0,90.![]()
Volgens de Klantenservice "was het een bug" en "konden ze daar niks aan doen". Ik moest maar even langs het loket om de kaart weer te deblokkerenDie vervolgens moeilijk deden, omdat ik een brief nodig had. Die de klantenservice mij niet kon toesturen. En na 3 kwartier bij het loket gestaan te hebben (ik ben niet weggelopen tot ik geholpen was), hebben zij zelf maar eens rondgebeld.....
[ Bericht 6% gewijzigd door greavy op 20-04-2014 15:33:38 ]![]()
Van de achievements heb ik niet veel meegekregen, heb uit de vorige topics even snel wat ideeën erin gezet. Het leek mij wel leuk als er af en toe een foto(reportage) werd gepost van iemand die een achievement gehaald heeft die dag. Gewoon een CTA met vertrektijd 11:07 ofzo, of stationsbordjes met de windrichtingen en de krant van vandaag erbij. Beetje zoals de standaard NS-Zeikbingo die elk jaar weer opduikt maar dan met leuke dingen erop, niet te serieus in ieder geval![]()
![]()
ook best. Dan maken we gewoon die lijst in de OP wat langer
Die Kompas valt nog helemaal niet mee trouwens: er zijn maar 5 stations Oost in Nederland (Geleen, Hengelo, 's-Hertogenbosch, Vlaardingen en Zoetermeer. Van de rest zijn er 8 of 9. Ook niet heel erg veel.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Sappemeer Oostquote:Op zondag 20 april 2014 17:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Die Kompas valt nog helemaal niet mee trouwens: er zijn maar 5 stations Oost in Nederland (Geleen, Hengelo, 's-Hertogenbosch, Vlaardingen en Zoetermeer. Van de rest zijn er 8 of 9. Ook niet heel erg veel.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Dat kompas is een makje: Delfzijl West, Groningen Noord, Sappemeer Oost en Emmen Zuid
Maasluis West, Vlaardingen Oost, Rotterdam Noord en Amsterdam Zuid vallen ook wel mee
Heb je voor Spookkompas en Minikompas al een oplossing gevonden? Ik denk dat minikompas in Berlin wel kan. Maar nog niet naar gekeken.
Nee dat faalt hard.
Dichter bij dan Brussel (3) heb ik nog niks gevonden.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Of bijvoorbeeld Delft Zuid, Maassluis West, Rotterdam Noord en dan nog 's-Hertogenbosch Oost.quote:Op zondag 20 april 2014 17:27 schreef Peterselieman het volgende:
Dat kompas is een makje: Delfzijl West, Groningen Noord, Sappemeer Oost en Emmen Zuid![]()
Wil je er wat meer afstand tussen hebben zitten dan doe je Den Helder Zuid, Maastricht Noord, Maassluis West en Hengelo Oost
Vlaardingenquote:Op zondag 20 april 2014 17:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
Of bijvoorbeeld Delft Zuid, Maassluis West, Rotterdam Noord en dan nog 's-Hertogenbosch Oost.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Hilversum Noord.quote:Op zondag 20 april 2014 17:31 schreef Ireyon het volgende:
Spook-kompas kan ik zo gauw niet bedenken? Tilburg-West, .. ?
buitenland in mag ook
Ik weet het ook niet hoorMaar zeker met het buitenland erbij moet het wel kunnen lijkt me. Het hoeft ook niet allemaal makkelijk te zijn he
Andersom is ook gebeurd. Station Kampen Zuid zou Station Kampen gaan heten en het huidige Station Kampen zou dan hernoemd wordenquote:Op zondag 20 april 2014 17:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hilversum Noord.
buitenland in mag ook
Ik weet het ook niet hoorMaar zeker met het buitenland erbij moet het wel kunnen lijkt me. Het hoeft ook niet allemaal makkelijk te zijn he
Spook-spook-kwartet: Bezoek 4 stations die 2 keer van naam veranderd zijn.
Hilversum NOS > Noord > Media Park
Bochum Graetz > Nokia > Riemke
wie biedt?
Amsterdam Zuid > Amsterdam Zuid/WTC > Amsterdam Zuidquote:Op zondag 20 april 2014 18:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Spook-spook-kwartet: Bezoek 4 stations die 2 keer van naam veranderd zijn.
Hilversum NOS > Noord > Media Park
Bochum Graetz > Nokia > Riemke
wie biedt?
Amsterdam d'een honderd roe > Weesperpoort > Centraal?
Ik denk dat als je het sinds 1839 gaat bekijken, dat er echt heel erg veel stations van naam gewijzigd zijn. Minimaal 1 keer en misschien ook wel vaker dan 2 keer.quote:Op zondag 20 april 2014 18:23 schreef b2py het volgende:
Volgens mij heeft Heerhugowaard ook een roerig verleden wat betreft de naam.
Barneveld Noord heette ooit Barneveld-Voorthuizen, Kesteren heette ooit Kesteren-Rhenen, Schiedam Centrum heette nog niet zo gek lang geleden Schiedam - Rotterdam West (dat had ook 3/4 van het MiniKompas kunnen zijn) etc.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ik denk dat het lijstje stations wat in 1880 al bestond EN nu nog EN niet tussendoor gesloten geweest is EN altijd dezelfde naam gehad heeft, best kort is.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Gouda Goverwelle heet op oude koersrollen nog Gouda Oost.quote:Op zondag 20 april 2014 17:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Die Kompas valt nog helemaal niet mee trouwens: er zijn maar 5 stations Oost in Nederland (Geleen, Hengelo, 's-Hertogenbosch, Vlaardingen en Zoetermeer. Van de rest zijn er 8 of 9. Ook niet heel erg veel.Dus als Plan V een keer verdwaalt in de stroptreindienst die daar eindigt, levert het punten op.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
ja klopt, die zou ook mee kunnen voor spook-kompasquote:Op zondag 20 april 2014 18:48 schreef Duvel het volgende:
[..]
Gouda Goverwelle heet op oude koersrollen nog Gouda Oost.Dus als Plan V een keer verdwaalt in de stroptreindienst die daar eindigt, levert het punten op.
bij Nedtrain Haarlem staat nog altijd de halve Plan T 522, met vreemde meet-additieven. ook opvallend zijn de ronde gaten in een van de deuren van het halve stel.
verder zeg ik bij de werkplaats ICRm stuurstandrijtuigen die als nieuw waren. er zaten zelfs nog geen rijtuignummers op. zouden dit de gereviseerde stuurstandrijtuigen zijn, die enige tijd terug hier volledig onder graffiti werden afgeleverd?Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
De stoker en de machinist
Die hebben de trein
Die hebben de trein
De stoker en de machinist die hebben de trein gemist!Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
ja. Ze gaan straks op de HSL rijdenquote:Op zondag 20 april 2014 21:58 schreef spectrumanalyser het volgende:
bij Nedtrain Haarlem staat nog altijd de halve Plan T 522, met vreemde meet-additieven. ook opvallend zijn de ronde gaten in een van de deuren van het halve stel.
verder zeg ik bij de werkplaats ICRm stuurstandrijtuigen die als nieuw waren. er zaten zelfs nog geen rijtuignummers op. zouden dit de gereviseerde stuurstandrijtuigen zijn, die enige tijd terug hier volledig onder graffiti werden afgeleverd?Altijd onderweg naar het avontuur![]()
In Haarlem zijn ze bezig met het ombouwen van stuurstandrijtuigen voor de HSL, inderdaad.quote:Op zondag 20 april 2014 21:58 schreef spectrumanalyser het volgende:
verder zeg ik bij de werkplaats ICRm stuurstandrijtuigen die als nieuw waren. er zaten zelfs nog geen rijtuignummers op. zouden dit de gereviseerde stuurstandrijtuigen zijn, die enige tijd terug hier volledig onder graffiti werden afgeleverd?![]()
Ook weer mooi, ic Schiphol - Amersfoort Schothorst had op Schiphol +9. Loopt het in tot een keurig netjes +3 maar wordt op Amersfoort centraal opgeheven wegens de vertraging.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking![]()
Waarschijnlijk was die beslissing al genomen nog voor vertrek uit Schiphol, en kon het toen niet meer ongedaan gemaakt worden omdat de trein al uit de plansystemen was gehaald enzo.quote:Op zondag 20 april 2014 22:55 schreef Fiorano het volgende:
Ook weer mooi, ic Schiphol - Amersfoort Schothorst had op Schiphol +9. Loopt het in tot een keurig netjes +3 maar wordt op Amersfoort centraal opgeheven wegens de vertraging.![]()
En uiteraard is er direct een andere trein uit het niets verschenen zodat het rijpad nu ook gevuld is. Niet? Dan is het vermoedelijk gewoon onwil. Of is het weer eens tijd om de personeelsroosters de schuld te geven?quote:Op zondag 20 april 2014 22:57 schreef James1988 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk was die beslissing al genomen nog voor vertrek uit Schiphol, en kon het toen niet meer ongedaan gemaakt worden omdat de trein al uit de plansystemen was gehaald enzo."If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato![]()
Ach ja.. Op de Zuidtak 2 minuten speling en geen IC Noorden die in de weg rijdt, van de zuidtak tot Hilversum kan je er ook wel 2 minuten afrijden en dan komt de dive-under bij Amersfoort die niet in de rijtijden zit verwerkt.![]()
Onwil? Misschien. Ik weet niet hoe makkelijk het is om een deels opgeheven trein weer opnieuw in te plannen.quote:Op zondag 20 april 2014 23:07 schreef Litpho het volgende:
[..]
En uiteraard is er direct een andere trein uit het niets verschenen zodat het rijpad nu ook gevuld is. Niet? Dan is het vermoedelijk gewoon onwil. Of is het weer eens tijd om de personeelsroosters de schuld te geven?![]()
![]()
quote:Op zondag 20 april 2014 23:16 schreef Peterselieman het volgende:
Zien we vanaf minuut 3.33 niet een bekende?
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1412213![]()
Ze krijgen toch ook nog de Hispeed-kleurstelling, neem ik aan?quote:Op zondag 20 april 2014 22:09 schreef spectrumanalyser het volgende:
dat vermoeden had ik al. wat gaat dat snel, zo binnen een maandje nieuwe stoelen erin en een nieuwe laklaag.
2 maart:
[ afbeelding ]
20 april:
[ [url=https://farm4.staticflickr.com/3747/13930667766_375401e4d3_z.jpg]afbeelding ]
[/url]![]()
Nee, ook op de HSL gaat geel en blauw rijdenquote:Op maandag 21 april 2014 00:13 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ze krijgen toch ook nog de Hispeed-kleurstelling, neem ik aan?Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Ah, dus de stuurstandrijtuigen worden pas in gebruik genomen als de rijtuigen ook weer geel/blauw zijn. Vanaf wanneer kunnen we dat verwachten?quote:Op maandag 21 april 2014 00:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee, ook op de HSL gaat geel en blauw rijden
Ben benieuwd of er nog wel een onderscheid komt met andere binnenlandse Intercity's. In verband met de toeslag tussen Rotterdam en Schiphol is het toch net iets handiger als er iéts opvalt... 't Staat natuurlijk op de TBP's enzo, maar toch.![]()
Er zullen eerst toelatingsritten plaats moeten vinden. Geen idee dus.quote:Op maandag 21 april 2014 00:22 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ah, dus de stuurstandrijtuigen worden pas in gebruik genomen als de rijtuigen ook weer geel/blauw zijn. Vanaf wanneer kunnen we dat verwachten?
Ben benieuwd of er nog wel een onderscheid komt met andere binnenlandse Intercity's. In verband met de toeslag tussen Rotterdam en Schiphol is het toch net iets handiger als er iéts opvalt... 't Staat natuurlijk op de TBP's enzo, maar toch.
De nieuw bestelde traxx-locs worden ook geel en blauwAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Heh fatsoenlijk aan elkaar gekoppelde HiSpeed rijtuigen vormen de tekst Fyra, dus dat lijkt me nietquote:Op maandag 21 april 2014 00:13 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ze krijgen toch ook nog de Hispeed-kleurstelling, neem ik aan?![]()
![]()
In de categorie "bewonertje pesten": Dubbel geluidscherm bij 3e spoor ElstRailcatering was niet rendabel, een barrijtuig zal dat helemaal niet zijn.quote:
Misschien bouwen ze een paar automaten in, op veel meer hoef je niet te rekenen.![]()
Geldt dit ook voor een buschauffeur die zijn bus mist? Mijn collega is er laatst met mijn bus vandoor gegaan namelijk terwijl ik nog in de kantine zatquote:Op zondag 20 april 2014 21:59 schreef Dr_Flash het volgende:
De stoker en de machinist
Die hebben de trein
Die hebben de trein
De stoker en de machinist die hebben de trein gemist!
PM mij!
Hoezo bewonertje pesten? Die roepen het hardst dat er geluidsoverlast komt, dus ja, dan maar een grote muur.quote:Op maandag 21 april 2014 01:16 schreef James1988 het volgende:
In de categorie "bewonertje pesten": Dubbel geluidscherm bij 3e spoor Elst
[..]
Railcatering was niet rendabel, een barrijtuig zal dat helemaal niet zijn.
Misschien bouwen ze een paar automaten in, op veel meer hoef je niet te rekenen.![]()
Woensdag 23 april 2014: Zonder rem. Een Japanse treinramp in seconden.
Vernederingen en boetes dwingen Japanse treinbestuurders tot gevaarlijk rijgedrag. Nederland 2, 22:59-00:05 uur.
Op 25 april 2005 boort een trein zich in een flat in de buurt van de Japanse stad Osaka. 107 mensen vinden de dood, omdat de bestuurder te hard rijdt in een poging 80 seconden vertraging in te lopen. Negen jaar later staan overlevenden en nabestaanden in de rechtszaal in een strafzaak tegen het management van Japan Railway. Door een recente wetswijziging is het nu voor het eerst mogelijk de leiding van een overheidsbedrijf aan te klagen voor de gevolgen van het beleid. Tegen de achtergrond van dit ongeluk onderzoekt Zonder Rem hoe stiptheid en trouw aan het protocol, eens de nationale deugden van de Japanse samenleving, zijn verworden tot een rem op de maatschappelijke ontwikkeling en een gevaar voor de gewone Japanner.
De film keert terug naar de fatale treinreis en volgt de nasleep ervan door de ogen van de overlevenden. Wat er precies die dag gebeurde wordt onderzocht tegen de achtergrond van de politieke en economische ontwikkeling van het naoorlogse Japan. Er ontstaat een zorgwekkend beeld van doorgeschoten modernisering in een land dat als gevolg van langdurige economische crisis op allerlei manieren regelgeving aan z’n laars lapt. Na de privatisering van de Japanse spoorwegen in 1987 besloot West Japan Railway dat de reistijd op het fatale traject vanwege de concurrentie sneller moest worden. Treinbestuurders kregen kortere rem-, stop- en rijtijden opgelegd, waardoor de veiligheid van het systeem z’n grens bereikte.
Dat het eigen is aan de menselijk natuur om fouten te maken, past eenvoudig niet in het Japanse bewustzijn. Deze ontkenning van de menselijke factor leidde zelfs tot verdere bezuinigingen op het veiligheidssysteem. Deze combinatie van verschijnselen wordt de Japanse Ziekte genoemd. Voor nabestaanden en slachtoffers vormt de treincrash de belichaming van deze diepgaande malaise in de Japanse samenleving. Zonder Rem bekijkt de nasleep van het ongeluk door de ogen van overlevenden en nabestaanden. Hun levens zijn voorgoed veranderd. Door de manier waarop zij omgaan met dat gegeven en met hun verdriet, confronteren zij de kijker met de vraag welke prijs een samenleving wil betalen voor stiptheid en efficiëntie.![]()
Er is weer nieuws rondom de 6400'en die in Amersfoort aan de kant staan: OaK Capital heeft de 6406 en 6409 overgekocht van DB Schenker. Deze 2 locomotieven worden vervolgens door LTE gehuurd van OaK Capital. De 6406 zal binnenkort al ingezet worden (staat nu bij Shunter Waalhaven), en de 6409 gaat naar Duitsland om de Duitse toelating te krijgen.
Beide locomotieven krijgen bij Shunter op de Waalhaven ERTMS ingebouwd, en worden in de LTE-huisstijl gebracht. De 6409 moet eind mei in dienst komen.
[ Bericht 3% gewijzigd door greavy op 21-04-2014 10:58:45 ]![]()
Doen ze altijd met die IC als er vertraging is. Die 2 mensen die soms nog mee willen naar schothorst moeten dan maar even de stoptrein nemen.quote:Op zondag 20 april 2014 22:55 schreef Fiorano het volgende:
Ook weer mooi, ic Schiphol - Amersfoort Schothorst had op Schiphol +9. Loopt het in tot een keurig netjes +3 maar wordt op Amersfoort centraal opgeheven wegens de vertraging.![]()
Verrassend. Wat gaan ze ermee doen? Rangeerdiensten rijden of echt goederentreinen over langere afstand?quote:Op maandag 21 april 2014 10:53 schreef greavy het volgende:
Er is weer nieuws rondom de 6400'en die in Amersfoort aan de kant staan: OaK Capital heeft de 6406 en 6409 overgekocht van DB Schenker. Deze 2 locomotieven worden vervolgens door LTE gehuurd van OaK Capital. De 6406 zal binnenkort al ingezet worden (staat nu bij Shunter Waalhaven), en de 6409 gaat naar Duitsland om de Duitse toelating te krijgen.
Beide locomotieven krijgen bij Shunter op de Waalhaven ERTMS ingebouwd, en worden in de LTE-huisstijl gebracht. De 6409 moet eind mei in dienst komen.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Daar zijn die loc's ook goed geschikt voor. Met meerderen over lange afstanden zware treinen rijden en los rangeren.![]()
Er zijn er nog genoeg te koop hoor. Als je met genoeg geld over de brug komt zal het mogelijk zijn.
Ook de 186 237, 189 105 en 189 113 die LTE al enige tijd huurt in de eigen huisstijl steken.![]()
Over verkochte 6400 loks gesproken, heeft er al iemand die 2 aan eurotunnel loks al eens gezien op een foto?![]()
foto's maken random de kaneeltunnel is niet aan te raden...quote:Op maandag 21 april 2014 13:55 schreef Hr-Flip het volgende:
Over verkochte 6400 loks gesproken, heeft er al iemand die 2 aan eurotunnel loks al eens gezien op een foto?![]()
Sinds wanneer hebben ze die daar? Begin 2013 kwam ik er zowat wekelijks, maar ik kan me niet herinneren ze gezien te hebben.It's always around me, all this noise
Je doelt op die loks in Amersfoort? Je ziet een hele sleep vanaf het perron stil staan, maar ook als je van/naar Utrecht rijdt, zie je er een sleep staan bij de militaire laadlossporen.quote:Op maandag 21 april 2014 13:57 schreef JDude het volgende:
Sinds wanneer hebben ze die daar? Begin 2013 kwam ik er zowat wekelijks, maar ik kan me niet herinneren ze gezien te hebben.![]()
Sinds 2010 al: http://en.wikipedia.org/wiki/Eurotunnel_Class_0001quote:Op maandag 21 april 2014 13:57 schreef JDude het volgende:
Sinds wanneer hebben ze die daar? Begin 2013 kwam ik er zowat wekelijks, maar ik kan me niet herinneren ze gezien te hebben.PM mij!
niet voor niets die hoge nummers. Dit doen ze vanwege de draaistellen die gebruikt worden om de andere V'tjes rijdend te houdenquote:Op maandag 21 april 2014 14:00 schreef greavy het volgende:
VolkerRail heeft vandaag weer 3x Vee naar Amsterdam gebracht: 917+933+922.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Oh, dan staan ze gewoon goed verstopt.quote:Op maandag 21 april 2014 14:01 schreef dennistd het volgende:
[..]
Sinds 2010 al: http://en.wikipedia.org/wiki/Eurotunnel_Class_0001It's always around me, all this noise
hoe kan dan recent die trein er dan zo lang hebben vastgestaan...?quote:Op maandag 21 april 2014 14:01 schreef dennistd het volgende:
[..]
Sinds 2010 al: http://en.wikipedia.org/wiki/Eurotunnel_Class_0001dag![]()
Vandaag was Locon weer in de Zeehaven Dordrecht aanwezig om 20 ketelwagens uit te halen, maar ook 10 te leveren. Maar de rangeerploeg van Standic zelf, die normaal daar met het Bemo-rail locje rangeert, was er vandaag niet. Na ongeveer anderhalf uur (!) wachten door de machinist hadden ze eindelijk de sleutel te pakken van de loc, en hem eindelijk op een ander spoor gezet. Er bleek wel meer personeel bekendheid met de loc te hebben (niet de Locon-Mcn), maar dat duurde allemaal lang, want moeilijk enzo.![]()
Weer 4 plaatjes van het Dresdner Dampfloktreffen:52 8079 + Sonderzug by Durk Houtsma., on Flickr
Bij Klingenberg-Colmnitz passeert op 11 April de tweede stoomtrein naar Freiberg, met voorop de fraaie 52 8079, inclusief een fraaie stoompluim.23 1079 + Sonderzug by Durk Houtsma., on Flickr
Op de vroege zaterdag 12 April was vanuit Cottbus naar Dresden een Stoomtrein onderweg, voor het beroemde Dresdner Dampfloktreffen. Na een wandeling van 70 minuten kwam ik dan eindelijk op deze stek, en een halfuur later passeerde de stoomtrein met voorop de 23 1079 en prachtige hoeveelheid stoom. Aan de haak heeft de loc 9 rijtuigen. In het midden zit een Mitropa-restauratierijtuig.03 1010 + 23 1079 & Stoomtrein by Durk Houtsma., on Flickr
Tijdens het Dresdner Dampfloktreffen passeert te Priestewitz de fraaie combinatie van de 03 1010 + 23 1079 met de stoomtrein Dresden - Riesa - Dresden, en is weer onderweg van Riesa naar Dresden. Zondag 13 April 2014.01 0509 + 03 1010 + Sonderzug + 23 1079 by Durk Houtsma., on Flickr
Na een stevige klim het gebergte op bij Königstein, was het wachten op de stoomtrein uit Decin naar Dresden, samen met nog een 14-tal fotografen.
Wachten werd beloond, en passeerde de fraaie stoomtrein de fotografen, nadat het in Decin de sporendriehoek gebruikt heeft.![]()
Ja natuurlijkDoe dat dan, in plaats van dat eindeloze geneuzel over Van Leeuwen buizen wat niemand verder wat boeit. Dit is leuk!
Om 9.30u een melding van een storing in een overwegboom, en al om 11.15u opgelost: http://nos.nl/artikel/638584-slagboom-vastgezet-in-soest.htmlPM mij!
Hier ging iets fout met een foto.quote:Op maandag 21 april 2014 17:22 schreef greavy het volgende:
Vandaag was Locon weer in de Zeehaven Dordrecht aanwezig om 20 ketelwagens uit te halen, maar ook 10 te leveren. Maar de rangeerploeg van Standic zelf, die normaal daar met het Bemo-rail locje rangeert, was er vandaag niet. Na ongeveer anderhalf uur (!) wachten door de machinist hadden ze eindelijk de sleutel te pakken van de loc, en hem eindelijk op een ander spoor gezet. Er bleek wel meer personeel bekendheid met de loc te hebben (niet de Locon-Mcn), maar dat duurde allemaal lang, want moeilijk enzo.
De fotografen die vandaag aanwezig waren, met degene die de foto nam niet in beeld...![]()
![]()
quote:Op maandag 21 april 2014 18:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja natuurlijkDoe dat dan, in plaats van dat eindeloze geneuzel over Van Leeuwen buizen wat niemand verder wat boeit. Dit is leuk!
Danku. Er zijn al een paar geupload, en er volgen nog wel wat. Ben nog druk bezig mijn achterstand van 16 dagen vakantie aan het uitsorteren enzoquote:![]()
![]()
knettergek zijn julliequote:Op maandag 21 april 2014 20:04 schreef greavy het volgende:
[..]
Hier ging iets fout met een foto.
De fotografen die vandaag aanwezig waren, met degene die de foto nam niet in beeld...
[ afbeelding ]
Wat was de schade aan de natuur?
Hier niks. Op 1 plek hebben we met 4 ladders ff wat brandnetels, berenklauwen en ander irritant meuk platgewalst, zodat wij daar met ladders en al konden vertoeven. Verder geen heggenscharen enzo gebruikt.quote:Op maandag 21 april 2014 20:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
knettergek zijn jullie
Wat was de schade aan de natuur?![]()
Bij mij lagen ze nog thuis, maar gezien de mede-fotografen zal het in vrijwel iedere auto aanwezig zijn geweest.![]()
Nou nog een bronzen achtervelg:quote:Op maandag 21 april 2014 19:39 schreef Bitlord het volgende:
Een goud- & zilveren OV-fiets, in HGB IV:
[ afbeelding ]
De reiziger op 1, 2 en 3. Maar hij kan wel fietsen
Heh wij kutstudenten hebben van de Bergensbanen een drankspelletje gemaakt.quote:Op maandag 21 april 2014 20:04 schreef greavy het volgende:
[..]
Hier ging iets fout met een foto.
De fotografen die vandaag aanwezig waren, met degene die de foto nam niet in beeld...
[ afbeelding ]
O.a. elke keer als er een spotter voorbij komt, shotje nemen. Als we jullie zo tegen zouden komen redden we het eind van de avond niet![]()
![]()
Sta je in de schipholtunnel op je trein te wachten, komen er twee werkmachines over spoor 2 of 3 voorbij:
dag![]()
nee, want wij haalden de trein steeds weer inquote:Op maandag 21 april 2014 20:38 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Heh wij kutstudenten hebben van de Bergensbanen een drankspelletje gemaakt.
O.a. elke keer als er een spotter voorbij komt, shotje nemen. Als we jullie zo tegen zouden komen redden we het eind van de avond niet![]()
![]()
Die storingen met het informatievoorzieningssysteem zijn er ook elke twee maanden he.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Liever een zwart scherm i.v.m. een storing dan een niet-rijdende trein vanwege een wilde staking.quote:Op dinsdag 22 april 2014 08:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
Die storingen met het informatievoorzieningssysteem zijn er ook elke twee maanden he.![]()
toch maar tijd om vanuit Nederland de verbinding Maastricht - Luik te exploiteren?Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Maar dan wel met Plan V graag.quote:Op dinsdag 22 april 2014 10:09 schreef Peterselieman het volgende:
toch maar tijd om vanuit Nederland de verbinding Maastricht - Luik te exploiteren?![]()
moet je ze op hun oude dag ook nog geschikt maken voor Belgiëquote:
Zou wat zijn zeg
Ik heb er geen last van, die zwarte borden.quote:Op dinsdag 22 april 2014 09:02 schreef James1988 het volgende:
[..]
Liever een zwart scherm i.v.m. een storing dan een niet-rijdende trein vanwege een wilde staking.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ik heb een conductrice die de deuren nog voor vertrektijd dichtgooide terwijl een aansluitende trein net (op tijd) aankwam hartelijk bedankt met een opgestoken duim en haar "Top!" toegeroepen. Hopelijk komt de boodschap over.
Zulke mensen moeten achter een vuilniswagen werken, niet in een dienstverlenend beroep.![]()
Blijven dan niet de helft van de vuilnisbakken staan omdat ze te vol zitten en het vuil eerst uit zou moeten stappen voordat de bak verrold zou kunnen worden?quote:Op dinsdag 22 april 2014 10:23 schreef James1988 het volgende:
Ik heb een conductrice die de deuren nog voor vertrektijd dichtgooide terwijl een aansluitende trein net (op tijd) aankwam hartelijk bedankt met een opgestoken duim en haar "Top!" toegeroepen. Hopelijk komt de boodschap over.
Zulke mensen moeten achter een vuilniswagen werken, niet in een dienstverlenend beroep.
Misschien hier ook even melden?quote:Op dinsdag 22 april 2014 10:23 schreef James1988 het volgende:
Zulke mensen moeten achter een vuilniswagen werken, niet in een dienstverlenend beroep.
http://www.voorbeterov.nl/121203.php?topic=7
Thanks.![]()
![]()
Nee joh.. Gewoon freewheelen en in Luik ff aanduwen, dan rolt het zo van de heuvel af. En ja.. als men vergeet om zonder stroom te rijden fikken ze af. Niet erg, want ze worden toch vervangen.quote:Op dinsdag 22 april 2014 10:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
moet je ze op hun oude dag ook nog geschikt maken voor België
Zou wat zijn zeg![]()
Hahaha, dan heb je mijn antieke mobieltje nog nooit gezien...quote:Op dinsdag 22 april 2014 11:04 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ja, of je kijkt gewoon in je appje. Die deden het wel.![]()
![]()
pomplorries aanhakenquote:Op dinsdag 22 april 2014 11:05 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Nee joh.. Gewoon freewheelen en in Luik ff aanduwen, dan rolt het zo van de heuvel af. En ja.. als men vergeet om zonder stroom te rijden fikken ze af. Niet erg, want ze worden toch vervangen.
We zullen maar zeggen dat de gele lijn er niet voor niets staat
http://nos.nl/video/63877(...)esnelheidstrein.htmlAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Het voorkomen van problemen tijdens het reizen heb je ook echt voor een groot deel zelf in de hand.quote:Op dinsdag 22 april 2014 11:17 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Hahaha, dan heb je mijn antieke mobieltje nog nooit gezien...![]()
Dus moet mijn nog goed werkende mobieltje in de vuilnisbak en moet ik investeren in een smartphone?quote:Op dinsdag 22 april 2014 11:49 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Het voorkomen van problemen tijdens het reizen heb je ook echt voor een groot deel zelf in de hand.Ik vind het nou juist zo heerlijk om onderweg even los te zijn van al die internet-hectiek.
En ja, de ervaren treinreizigers ondervinden weinig hinder van dit probleem.![]()
![]()
Als je zonder TomTom op pad gaat moet je ook niet zeuren als je verdwaald bent.quote:Op dinsdag 22 april 2014 11:54 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Dus moet mijn nog goed werkende mobieltje in de vuilnisbak en moet ik investeren in een smartphone?Ik vind het nou juist zo heerlijk om onderweg even los te zijn van al die internet-hectiek.
![]()
quote:Op dinsdag 22 april 2014 12:11 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Als je zonder TomTom op pad gaat moet je ook niet zeuren als je verdwaald bent.![]()
![]()
![]()
Ik zie jou regelmatig klagen over dingen die ik zelf oplos met mijn smartphone. Soms scheelt dat echt bakken met tijd en ergernis. Maar als je vind dat je weinig hinder ondervindt en anders NS wel de schuld geeft van alles dan moet je dat vooral zelf weten.quote:Op dinsdag 22 april 2014 11:54 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Dus moet mijn nog goed werkende mobieltje in de vuilnisbak en moet ik investeren in een smartphone?Ik vind het nou juist zo heerlijk om onderweg even los te zijn van al die internet-hectiek.
En ja, de ervaren treinreizigers ondervinden weinig hinder van dit probleem.
Bovendien verplicht niemand je om permanent met de telefoon in de hand te zitten.![]()
Ik vind gewoon dat die borden moeten werken dat iedereen een smartphone heeft doet daar niks aan af, punt. Gepruts, vingerverven met KOEIEN van letters.quote:Op dinsdag 22 april 2014 13:17 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ik zie jou regelmatig klagen over dingen die ik zelf oplos met mijn smartphone. Soms scheelt dat echt bakken met tijd en ergernis. Maar als je vind dat je weinig hinder ondervindt en anders NS wel de schuld geeft van alles dan moet je dat vooral zelf weten.
Bovendien verplicht niemand je om permanent met de telefoon in de hand te zitten.I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
Dat is dan toch ook niet wat hij beweert, dat de borden overbodig zijn? Het is meer dat de borden nog nooit het antwoord hebben kunnen geven op bijvoorbeeld de vraag 'Hoe zit het met mijn overstap?'.quote:Op dinsdag 22 april 2014 13:21 schreef bork het volgende:
[..]
Ik vind gewoon dat die borden moeten werken dat iedereen een smartphone heeft doet daar niks aan af, punt. Gepruts, vingerverven met KOEIEN van letters.![]()
Die gele borden waren niet meer van deze tijd. NS wil heel graag mee met de tijd als in ict oplossingen. Het digitaliseren gaat als een sneltrein door, behalve bij (semi) overheidsinstanties. Op de één of andere manier lijkt ICT elke keer weer een ellendig onderwerp. Juist terwijl je de service hier prima mee kan verbeteren voor de eindgebruiker.
Goed, nu is het bij de NS stukken beter als bijv digitaal aangifte doen bij de politie. Maar ook de NS kan meer doen met ICT dan nu.![]()
Slechte dienst aldus machinisten. Dit weekend waren er een aantal machinisten die continu Rotterdam Centraal - Rotterdam Alexander moesten pendelen.
Deze Machinist had
- Sprinter Den Haag - Rotterdam
- 7x Retour Rotterdam Centraal - Rotterdam Alexander
- Pauze in Rotterdam
- Passagieren naar Den Haag Centraal
- Retourtje met Sprinter Den Haag - Leiden![]()
Het "rondje om de kerk" wat de machinisten hekelen.
Dit was dus: 10 minuten rijden. Trein ombouwen, 10 minuten rijden, trein ombouwen enz...![]()
Ik zou ook zeuren als ik Rotterdam maar niet uit kwam."If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato![]()
Tijd voor een spoedcursus metro bij het GVB dus.quote:Op dinsdag 22 april 2014 14:53 schreef greavy het volgende:
Dit was dus: 10 minuten rijden. Trein ombouwen, 10 minuten rijden, trein ombouwen enz...![]()
Wil hij nou een baan of niet? Als het hem niet bevalt neemt hij toch ontslag?quote:Op dinsdag 22 april 2014 14:53 schreef greavy het volgende:
Normaal hebben NSR-mcn'en deze diensten niet. Door alle machinisten die zo'n dienst hadden, scheen er geklaagd te zijn
Bij NSR zijn ze dus gewoon verwend, want bij Veolia (Maaslijn, Heuvellandlijn) maar ook Connexxion rij je alleen maar op één lijn...![]()
Precies. En zeker als het zoals hier een uitzondering is. Moeten maar eens een keertje hun plaats leren kennen.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Nou boe-hoe, één hele dag een pendeldienst draaien. En daar moet ik medelijden mee hebben?quote:Op dinsdag 22 april 2014 14:51 schreef greavy het volgende:
Slechte dienst aldus machinisten. Dit weekend waren er een aantal machinisten die continu Rotterdam Centraal - Rotterdam Alexander moesten pendelen.
[ afbeelding ]
Deze Machinist had
- Sprinter Den Haag - Rotterdam
- 7x Retour Rotterdam Centraal - Rotterdam Alexander
- Pauze in Rotterdam
- Passagieren naar Den Haag Centraal
- Retourtje met Sprinter Den Haag - Leiden![]()
Als de betreffende machinist dit het hele weekend moest doen zou ik het wel vervelend vinden voor hem, maar één dag (sterker nog: maar 3,5 uur) is niet leuk, maar toch ook geen probleem...quote:Op dinsdag 22 april 2014 16:04 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nou boe-hoe, één hele dag een pendeldienst draaien. En daar moet ik medelijden mee hebben?PM mij!
En dan te bedenken dat er ook diensten zijn waar meerdere slagen Zwolle - Kampen in zitten of een tijdje terug Zwolle - Nijverdal West. Dat ging soms ook tot zeven maal achter elkaarAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Ik kreeg zojuist van iemand een vraag, die waarschijnlijk 6 tot 8 maanden lang moet pendelen tussen Venray en Driebergen-Zeist. Op vrijdagochtend (rond half 10-10 uur vertrek) naar Venray, op zondag weer terug. Hij is een rugpatient (ivm ongeval), en wil dus eerste klas reizen. In deze 6 tot 8 maanden zit hij in Driebergen-Zeist in een revalidatiekliniek.
Hij kan en zal nooit meer auto rijden, dus is verbonden aan het OV, voornamelijk trein. Bus werkt voor zijn rug niet. Hij vraagt zich dus af: Kan ik beter een WeekendVrij 1e klas of Dal Vrij 1e klas nemen?
Voor hem is het na die 8 maanden dus een totaal ander reisbeeld.![]()
Alsof het zo'n drama is.quote:Op dinsdag 22 april 2014 16:12 schreef Peterselieman het volgende:
En dan te bedenken dat er ook diensten zijn waar meerdere slagen Zwolle - Kampen in zitten of een tijdje terug Zwolle - Nijverdal West. Dat ging soms ook tot zeven maal achter elkaarSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Zo moeilijk is het rekensommetje toch niet? Vrijdagochtend zal hij met WeekendVrij met 40% korting reizen, met DalVrij gewoon gratis natuurlijk.quote:Op dinsdag 22 april 2014 16:18 schreef greavy het volgende:
Ik kreeg zojuist van iemand een vraag, die waarschijnlijk 6 tot 8 maanden lang moet pendelen tussen Venray en Driebergen-Zeist. Op vrijdagochtend (rond half 10-10 uur vertrek) naar Venray, op zondag weer terug. Hij is een rugpatient (ivm ongeval), en wil dus eerste klas reizen. In deze 6 tot 8 maanden zit hij in Driebergen-Zeist in een revalidatiekliniek.
Hij kan en zal nooit meer auto rijden, dus is verbonden aan het OV, voornamelijk trein. Bus werkt voor zijn rug niet. Hij vraagt zich dus af: Kan ik beter een WeekendVrij 1e klas of Dal Vrij 1e klas nemen?
Voor hem is het na die 8 maanden dus een totaal ander reisbeeld.![]()
Ja, dat klopt. Maar ná die 6 tot 8 maanden zal hij voornamelijk in het weekend weer met de trein reizen, want door de weeks zit hij op het werk, wat vlakbij zijn huis is. Volgens mij is WeekendVrij dan juist voordeliger.![]()
Weekend vrij
30x18,86=565,80
12x45=540
565,80+540=1105,80
Dal vrij:
12x172=2064PM mij!
Alleen bij trajectabo's of OV-jaarkaart volgens mijPM mij!
Wat het rondje om de kerk betreft; wie een NS medewerker als Facebook-vriend zal vast wel weten dat NS'ers de grootste zeikerds zijn die er bestaan. Ik heb 2 conducteurs die niks anders doen dan zeiken over hun ritten, en elke zeikpost weer tientallen likes en reacties van collega's.![]()
Heb je ze wel eens gevraagd waarom ze nog bij de NS werken dan? ( en wat was hun reactie?)quote:Op dinsdag 22 april 2014 17:37 schreef Ireyon het volgende:
Wat het rondje om de kerk betreft; wie een NS medewerker als Facebook-vriend zal vast wel weten dat NS'ers de grootste zeikerds zijn die er bestaan. Ik heb 2 conducteurs die niks anders doen dan zeiken over hun ritten, en elke zeikpost weer tientallen likes en reacties van collega's.dag![]()
Ze deugen nergens anders voor denk ikquote:Op dinsdag 22 april 2014 17:48 schreef Peter het volgende:
[..]
Heb je ze wel eens gevraagd waarom ze nog bij de NS werken dan? ( en wat was hun reactie?)
Lijkt mij een pracht van een baan, 10 minuten rijden, naar de andere kant lopen van de trein en weer terug.![]()
![]()
Baanzekerheid in crisistijd? Daar zou ik ook blij mee zijn.quote:Op dinsdag 22 april 2014 17:48 schreef Peter het volgende:
[..]
Heb je ze wel eens gevraagd waarom ze nog bij de NS werken dan? ( en wat was hun reactie?)"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato![]()
Dit jaquote:Op dinsdag 22 april 2014 17:37 schreef Ireyon het volgende:
Wat het rondje om de kerk betreft; wie een NS medewerker als Facebook-vriend zal vast wel weten dat NS'ers de grootste zeikerds zijn die er bestaan. Ik heb 2 conducteurs die niks anders doen dan zeiken over hun ritten, en elke zeikpost weer tientallen likes en reacties van collega's.
Ik reageer daar ook niet eens op. Ikzelf post ook wel eens dingen op facebook. Maar dat is louter positief. Ik heb enorm veel plezier in mijn werk.
Tuurlijk baal ik ook als ik op Delfzijl sta, en iemand gooit zich bij Loppersum voor de trein, dat ik opeens moet pendelen tussen Appingedam en Delfzijl. Dat is ook klote, maar dat is overmacht. Hou dat ook lekker voor jezelf. Doe je ding, maak er het beste van ondanks de situatie.![]()
EN weet dat het vanzelf weer overgaatquote:Op dinsdag 22 april 2014 17:56 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Doe je ding, maak er het beste van ondanks de situatie.
Preciesquote:Op dinsdag 22 april 2014 17:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
EN weet dat het vanzelf weer overgaatEn als het de hele dag is, wordt je vanzelf afgelost en maak je nog een slag Veendam ofzoiets
![]()
![]()
En jij bent de enige trein die nog rijdt, dus misschien maak je nog wat passagiers blij ook.quote:Op dinsdag 22 april 2014 17:58 schreef Monopoly het volgende:
[..]
PreciesEn als het de hele dag is, wordt je vanzelf afgelost en maak je nog een slag Veendam ofzoiets
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Dat is hetzelfde als lijn A altijd overgaat in lijn B, maar op lijn A een storing is waardoor je een kwartier vertraging oploopt. Er zijn dan buschauffeurs die dan vanwege de vertraging lijn B laten vervallen, zodat ze op tijd weer met hun volgende rondje op lijn A kunnen beginnen. Ze vergeten dan alleen dat er daardoor op lijn B niks meer rijdt... Als je dan als één van de weinigen toch doorrijdt zijn de passagiers er heel blij mee (alleen krijg je dan wel het gezeik dat er al een uur geen bus geweest is van ze over je heen, gelukkig begrijpen ze meestal na de uitleg wel dat het niet jouw fout is).PM mij!
Wat een luxe tijdens mijn terugreis van Eindhoven naar huis. Een SLT-6 + SLT-4 in de sprinter naar Tilburg Universiteit in plaats van de gebruikelijke SLT-4.Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P![]()
kijk, dat is de juiste instellingquote:Op dinsdag 22 april 2014 17:56 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dit ja
Ik reageer daar ook niet eens op. Ikzelf post ook wel eens dingen op facebook. Maar dat is louter positief. Ik heb enorm veel plezier in mijn werk.
Tuurlijk baal ik ook als ik op Delfzijl sta, en iemand gooit zich bij Loppersum voor de trein, dat ik opeens moet pendelen tussen Appingedam en Delfzijl. Dat is ook klote, maar dat is overmacht. Hou dat ook lekker voor jezelf. Doe je ding, maak er het beste van ondanks de situatie.
Wat moet er nu weer dringend geMacGyverd worden tussen Overvecht en Bilthoven?
Heb je niet een centrale verkeersleidingspost om zulke dingen te regelen?quote:Op dinsdag 22 april 2014 19:31 schreef dennistd het volgende:
Dat is hetzelfde als lijn A altijd overgaat in lijn B, maar op lijn A een storing is waardoor je een kwartier vertraging oploopt. Er zijn dan buschauffeurs die dan vanwege de vertraging lijn B laten vervallen, zodat ze op tijd weer met hun volgende rondje op lijn A kunnen beginnen. Ze vergeten dan alleen dat er daardoor op lijn B niks meer rijdt... Als je dan als één van de weinigen toch doorrijdt zijn de passagiers er heel blij mee (alleen krijg je dan wel het gezeik dat er al een uur geen bus geweest is van ze over je heen, gelukkig begrijpen ze meestal na de uitleg wel dat het niet jouw fout is).
Die is er wel, maar gaat vrijwel altijd mee in de oplossing die je zelf aandraagt. Soms zonder hierbij over de gevolgen hiervan na te denken...PM mij!
Er zijn ook nog genoeg NS'ers met het hart op de goede plaats
http://destentor.nl/regio(...)-van-spoor-1.4326852Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Dan kan je die tent wel sluiten ook natuurlijkquote:Op dinsdag 22 april 2014 19:58 schreef dennistd het volgende:
Die is er wel, maar gaat vrijwel altijd mee in de oplossing die je zelf aandraagt. Soms zonder hierbij over de gevolgen hiervan na te denken...
Je moet afgekeurde chauffeurs toch ergens kunnen plaatsen?quote:Op dinsdag 22 april 2014 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan kan je die tent wel sluiten ook natuurlijkdag![]()
Joh, dat heb ik hier ook ervaren. Der rijdt hier al een slechte uursdienst. Sta je 15 minuten voor vertrek (de bus rijdt hier vaak al met zeker -5 en leeg voorbij) gereed, komt de bus niet. Ga je na +10 maar lopen, want die bus komt maar niet.... Is 25 minuten naar 't station. Sowieso, bus heeft 29 (quote:Op dinsdag 22 april 2014 19:58 schreef dennistd het volgende:
Die is er wel, maar gaat vrijwel altijd mee in de oplossing die je zelf aandraagt. Soms zonder hierbij over de gevolgen hiervan na te denken...) minuten aansluiting op trein richting Rotterdam in het weekend.
Ter compensatie geeft Arriva dan "een gratis retourtje" als je de klantenservice een mail/brief stuurt.....![]()
![]()
2 uur en een kwartier. Wat is een beetje het gemiddelde voor men weer aan de rit gaat?quote:TWELLO
In Twello is dinsdagmiddag rond kwart voor zes een persoon omgekomen op de spoorlijn Deventer-Apeldoorn. Een politiewoorvoerder zegt dat het vermoedelijk gaat om een geval van zelfdoding.
Het slachtoffer werd op het station Twello gegrepen door de intercity Deventer-Apeldoorn. De trein kwam ter hoogte van de kruising Prins Bernhardstraat-Prinses Marijkestraat tot stilstand. Hulpverleners waren snel ter plekke. Enkele tientallen buurtbewoners kwamen af op het ongeval. Tot halverwege de avond was geen treinverkeer mogelijk tussen Deventer en Apeldoorn, maar rond 20.00 uur is het treinverkeer weer opgang gekomen.![]()
Dat. 2 a 2 en een half uur. Voor een aanrijding met persoon.quote:Op dinsdag 22 april 2014 20:48 schreef Monopoly het volgende:
[..]
2 uur en een kwartier. Wat is een beetje het gemiddelde voor men weer aan de rit gaat?Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Soms duurt het wat langer, bijvoorbeeld als de trein op een onhandige plaats tot stilstand is gekomen (zoals bovenop een fly-over, wat evacuatie van reizigers flink bemoeilijkt) of wanneer er meer onderzoek nodig is omdat het ongeluk onder verdachte omstandigheden is gebeurd (bijvoorbeeld als de politie denkt dat het slachtoffer geduwd is).![]()
Geen idee of dit al eens de revue heeft gepasseerd... Maar je kan nu zelf Metronetwerken aanleggen in een heerlijk (nu nog gratis, want Alpha release) spelletje. Ik ben er inmiddels de hele avond al mee bezig en mijn top score is 1134...
http://dinopoloclub.com/minimetro/![]()
joy, vandaag 3x Plan V (Mat '64) als Intercity Amsterdam Centraal - Maastricht. vertrektijd was 21:07 vanuit Amsterdam Centraal (ASD).
Leuk.
overigens nog een gerucht, het slopen van de Plan V gebeurd selectief. de draaistellen van de gesloopte stellen gaan direct naar werkplaats Haarlem vanwege een tekort aan draaistellen voor de Plan V stellen die nog in dienst zijn. de stellen die nu gesloopt zijn/worden, hebben moderne draaistellen. bron: forum somdaRoses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Veel plezier. Ik ben net thuis.quote:Op dinsdag 22 april 2014 22:41 schreef Monopoly het volgende:
Ik ga de nachtdienst weer in. Lekker rangeren!Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
quote:Op dinsdag 22 april 2014 22:41 schreef Monopoly het volgende:
Ik ga de nachtdienst weer in. Lekker rangeren!ALLEMAAL KUTRITJES VAN NOG GEEN TIEN KILOMETER EN DAN WEER OMBOUWEN
![]()
EN HET IS NOG DONKER BUITEN OOK
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 22 april 2014 22:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]ALLEMAAL KUTRITJES VAN NOG GEEN TIEN KILOMETER EN DAN WEER OMBOUWEN
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hahaha, held.quote:Op dinsdag 22 april 2014 22:55 schreef Dr_Flash het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Conducteurs die op dit tijdstip boetes uitschrijven aan buitenlandse vrouwtjes die een klein foutje met de ov-chipkaart maken.![]()
![]()
klein foutje? Kan dat met de OV-chipkaart?quote:Op dinsdag 22 april 2014 23:36 schreef remcoP het volgende:
Conducteurs die op dit tijdstip boetes uitschrijven aan buitenlandse vrouwtjes die een klein foutje met de ov-chipkaart maken.
dag![]()
Ze had de persoonlijke ov-chipkaart van haar vriend meegekregen. Vrouw had totaal de intentie niet om die kaart te misbruiken, er stonden ook geen kortingsproducten op ofzo. Conducteur neemt kaart in en schrijft boete uit. Meerdere treinreizigers die de conducteur proberen te overtuigen dat dit echt niet nodig is. Vrouw kan zichzelf niet goed verdedigen omdat ze geen Nederlands kan en zowel conducteur als vrouw gebrekkig Engels spreken.quote:Op dinsdag 22 april 2014 23:59 schreef Peter het volgende:
[..]
klein foutje? Kan dat met de OV-chipkaart?![]()
Quiz, welk station heb ik hier (mede) nagebouwd?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Idem, voor NedTrain op de watergraafsmeer tegenwoordigquote:Op dinsdag 22 april 2014 22:41 schreef Monopoly het volgende:
Ik ga de nachtdienst weer in. Lekker rangeren!![]()
![]()
Ah, verwisseld van werkgever? Of uitgehuurd?quote:Op woensdag 23 april 2014 02:26 schreef Maegrim het volgende:
[..]
Idem, voor NedTrain op de watergraafsmeer tegenwoordigquote:Op dinsdag 22 april 2014 22:55 schreef Dr_Flash het volgende:
![]()
![]()
Thanks. Ik ookquote:Op dinsdag 22 april 2014 22:49 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Veel plezier. Ik ben net thuis.![]()
![]()
Treinkaartje in spits worden duurder
Treinkaartjes in de spits worden duurder. NS wil de kaartjes met maximaal 10 procent laten stijgen.
Dat blijkt uit nieuwe vervoersafspraken die de NS met staatssecretaris van Infrastructuur en Milieu Wilma Mansveld heeft gemaakt, meldt AD.
Daartegenover worden de kaartjes in de daluren wel goedkoper. De prijzen moeten ervoor zorgen dat meer mensen buiten de spits gaan reizen, zodat de stroom van passagiers wordt verdeeld over de hele dag. "Dat kan ook, door flexwerken", zegt Mansved in de krant.
Consumentenorganisaties mogen hun mening over het plan nog geven. Ook voor het goederenvervoer wordt aan flexibele tarieven gedacht.
Andere afspraken van Mansveld zijn toiletten in sprinters op lange ritten, vervangend vervoer binnen zestig minuten bij een storing en 'gewone' intercity’s die in het weekend tot 01.00 uur ’s nachts blijven rijden.
Boete
Verder wil Mansveld de maximale boete die de NS kan krijgen voor achterblijvende prestaties verhogen. De bewindsvrouw zegt in de krant dat deze boetes niet ten koste moeten gaan van investeringen.
"De boetes die we als overheid innen, moeten terug naar de reiziger. Hoe precies, daar moeten we over nadenken en praten met de consumentenorganisaties."
Bron: nu.nl![]()
quote:NS wil de kaartjes met maximaal 10 procent laten stijgen.
Nee, in de daluren worden de kaartjes goedkoper.
Volgend jaar:
Onverwachte kosten gemaakt, daluren kaartjes worden 10% duurder.
Ondertussen in Utrecht: Bonus topman NS dit jaar 10 miljoen euro
[ Bericht 39% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2014 07:03:06 ]![]()
Gegeven dat het overgrote deel van de spitsreizigers niet voor hun plezier in overvolle treinen zit, kan ik me zo voorstellen dat de NS erg tevreden is met deze extra financiële bijdrage. Degene op de stoel van Mansveld zou beter moeten weten, maar ja, Mansveld."If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato![]()
Wat een treurnis.quote:Op woensdag 23 april 2014 00:07 schreef remcoP het volgende:
[..]
Ze had de persoonlijke ov-chipkaart van haar vriend meegekregen. Vrouw had totaal de intentie niet om die kaart te misbruiken, er stonden ook geen kortingsproducten op ofzo. Conducteur neemt kaart in en schrijft boete uit. Meerdere treinreizigers die de conducteur proberen te overtuigen dat dit echt niet nodig is. Vrouw kan zichzelf niet goed verdedigen omdat ze geen Nederlands kan en zowel conducteur als vrouw gebrekkig Engels spreken.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Korting op treinkaartjes in de spitsquote:Op woensdag 23 april 2014 06:59 schreef b2py het volgende:
"De boetes die we als overheid innen, moeten terug naar de reiziger. Hoe precies, daar moeten we over nadenken en praten met de consumentenorganisaties.".
It's always around me, all this noise
Kijk, als 12 bakken zitvol is. En 11 bakken is staan in het gangpad. Wat is ACHT bakken dan?
'gezellig en knus'quote:Op woensdag 23 april 2014 07:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Kijk, als 12 bakken zitvol is. En 11 bakken is staan in het gangpad. Wat is ACHT bakken dan?![]()
Liggen in de bagagerekken?quote:Op woensdag 23 april 2014 07:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Kijk, als 12 bakken zitvol is. En 11 bakken is staan in het gangpad. Wat is ACHT bakken dan?It's always around me, all this noise
Biologische verwarmingselementen?quote:Op woensdag 23 april 2014 07:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Kijk, als 12 bakken zitvol is. En 11 bakken is staan in het gangpad. Wat is ACHT bakken dan?"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato![]()
Gratis sauna als extra service?quote:Op woensdag 23 april 2014 07:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Kijk, als 12 bakken zitvol is. En 11 bakken is staan in het gangpad. Wat is ACHT bakken dan?* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
Waardeloze, nutteloze, achterlijke, achterbakse graftak, die Mansveld.
Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen.![]()
Als je niet voor heks versleten wil worden, is het vermoedelijk verstandig om de metafoor "carrot and stick" niet te vertalen naar "toverstaf en zweep", mevrouw Mansveldquote:Mansveld vandaag in een interview met het AD: 'We hebben goed zakengedaan. Je hebt een toverstaf en een zweep. Daartussen ligt de weg die ik wil bewandelen. Ik leg een aantal sancties neer, maar er zit ook een enorme stimulans in deze afspraken om het met z'n allen beter te doen.'
Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)er-in-de-spits.dhtml.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato![]()
quote:Op woensdag 23 april 2014 08:34 schreef Litpho het volgende:
[..]
Als je niet voor heks versleten wil worden, is het vermoedelijk verstandig om de metafoor "carrot and stick" niet te vertalen naar "toverstaf en zweep", mevrouw Mansveld.
![]()
![]()
Mansveld
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Schulz vind ik nog minder erg, maar ja die loopt niet warm voor OV natuurlijk, zoals het de vvd-minister betaamtquote:Op woensdag 23 april 2014 08:44 schreef James1988 het volgende:
[..]
Net zo nutteloos als Schultz als het OV betreft.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Acht? Maak er maar zes van. Of zoals gisteren de stoptrein voor de intercity die ik moest hebben, met 4 bakken. Middenin de spits, om kwart voor 6. Mensen drukten nog net niet de ruiten eruit."Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."![]()
Reactie Voor Beter OV hier:quote:Op woensdag 23 april 2014 08:31 schreef James1988 het volgende:
Waardeloze, nutteloze, achterlijke, achterbakse graftak, die Mansveld.
Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen.
http://www.voorbeterov.nl/![]()
quote:Op woensdag 23 april 2014 09:51 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Reactie Voor Beter OV hier:
http://www.voorbeterov.nl/Ja, breng ze op ideeënquote:"Verder is het oneerlijk wanneer wel het treinreizen wordt beprijsd per tijdstip, en het autorijden niet.".
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato![]()
Wat is jouw interpretatie van het doel wat NS wilt bereiken met deze actie?quote:Op woensdag 23 april 2014 09:51 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Reactie Voor Beter OV hier:
http://www.voorbeterov.nl/![]()
Het beter spreiden van reizigers over de dag leidt tot meer efficiënte inzet van materieel en dus tot winstmaximalisatie. Spitsreizigers zijn dure reizigers.quote:Op woensdag 23 april 2014 09:59 schreef b2py het volgende:
[..]
Wat is jouw interpretatie van het doel wat NS wilt bereiken met deze actie?![]()
Vanuit NS-oogpunt kan ik het best wel begrijpen, maar vanuit reizigersoogpunt is dit gewoon onvriendelijk. Losse kaartjes zullen het hardst worden getroffen (waarvan er in de spits relatief weinig zijn, meeste reizigers gebruiken traject- of netabonnement), maar ook prijzen van abonnementen gaan fors omhoog (tot 6%).
Als NS reizen in de daluren wil stimuleren moeten ze eens overwegen of ze Dal Voordeel niet beter gratis kunnen maken. Dat abonnement kost 50 euro per jaar en levert dus niet super veel inkomsten op, terwijl goedkopere losse reizen in de daluren wel meer reizigers zouden kunnen trekken.![]()
Die abonnementen stijgen eigenlijk toch nog veel harder omdat het bedrag hoger is? Je pakt daarmee juist je vaste klanten. Het probleem is dat stimuleren om buiten de spits te reizen niet echt gaan werken omdat er veel 9 tot 5 banen zijn. Je moet wel een hoop flexibele werkgevers hebben wil dat effect hebben op je bezetting in de spits toch?quote:Op woensdag 23 april 2014 10:14 schreef James1988 het volgende:
Vanuit NS-oogpunt kan ik het best wel begrijpen, maar vanuit reizigersoogpunt is dit gewoon onvriendelijk. Losse kaartjes zullen het hardst worden getroffen (waarvan er in de spits relatief weinig zijn, meeste reizigers gebruiken traject- of netabonnement), maar ook prijzen van abonnementen gaan fors omhoog (tot 6%).
Als NS reizen in de daluren wil stimuleren moeten ze eens overwegen of ze Dal Voordeel niet beter gratis kunnen maken. Dat abonnement kost 50 euro per jaar en levert dus niet super veel inkomsten op, terwijl goedkopere losse reizen in de daluren wel meer reizigers zouden kunnen trekken.* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
klopt. Spitscapaciteit bepaalt hoeveel treinstellen je nodig hebt. Als die maar beperkt ingezet worden is dat niet efficiënt. Datzelfde zie je op de weg waar in de spitsuren files ontstaan. 98% van de tijd staat een auto bijvoorbeeld stil. Ook niet efficiënt.quote:Op woensdag 23 april 2014 10:05 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Het beter spreiden van reizigers over de dag leidt tot meer efficiënte inzet van materieel en dus tot winstmaximalisatie. Spitsreizigers zijn dure reizigers.
Maar met een flink hoger tarief straf je eigenlijk de reiziger, terwijl je reizen in de daluren aantrekkelijker moet maken en diverse instellingen bijvoorbeeld afspraken zouden moeten laten maken over werken op verschillende tijden.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
quote:Op woensdag 23 april 2014 06:59 schreef b2py het volgende:
Treinkaartje in spits worden duurder
Treinkaartjes in de spits worden duurder. NS wil de kaartjes met maximaal 10 procent laten stijgen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dit.quote:Op woensdag 23 april 2014 10:14 schreef James1988 het volgende:
Als NS reizen in de daluren wil stimuleren moeten ze eens overwegen of ze Dal Voordeel niet beter gratis kunnen maken. Dat abonnement kost 50 euro per jaar en levert dus niet super veel inkomsten op, terwijl goedkopere losse reizen in de daluren wel meer reizigers zouden kunnen trekken.![]()
je ziet alleen wel dat de treinen aan de randen van de spits ook al behoorlijk druk zijn, regelmatig met veel staanplaatsenAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Interview BNR over de spitsheffing van de NS:
http://www.bnr.nl/?player=archief&fragment=20140423091930900
Interview RTL-Nieuws:
http://www.rtlxl.nl/#!/rt(...)b2-81ac-e878ac438153
[ Bericht 32% gewijzigd door DriekOplopers op 23-04-2014 11:21:34 ]![]()
In de conceptconcessie staat ook wat te lezen over de internationale bediening. Mocht er een concurrent komen op de verbinding Amsterdam - Brussel, dan mag NS zeggen "Ok jongens, bekijk het maar, hier hebben we geen zin in":quote:Bij toetreding van een concurrerende spoorvervoerder op de in dit artikel genoemde
verbinding, kan NS, op eigen initiatief of op verzoek van de concessieverlener, voorstellen
doen tot het aanpassen van het bedieningspatroon, zo nodig in afwijking van dit artikel,
met als doel om de dienstverlening aan de reiziger in de nieuw ontstane situatie te
optimaliseren.![]()
Toch wel ironisch dat het doel van NS veranderd is in een tunnelvisie op duurdere kaartjes. Over de goedkopere kaartjes in het dal hoor je niemand.![]()
Kaartjes in het dal zijn al redelijk goedkoop verkrijgbaar, voor ¤ 50 per jaar heb je al 40% korting in de daluren. Voor ¤ 29 per maand reis je daarnaast in de weekenden gratis, en voor ¤ 99 per maand reis je buiten de spitsuren altijd gratis.quote:Op woensdag 23 april 2014 11:31 schreef b2py het volgende:
Toch wel ironisch dat het doel van NS veranderd is in een tunnelvisie op duurdere kaartjes. Over de goedkopere kaartjes in het dal hoor je niemand.
Die 40% korting heb je er met een paar reizen per jaar al uit...![]()
Dit is goed nieuws voor de LLL. Die is er immers bij gebaat dat ze de enige zijn op de verbinding naar Brussel.quote:Op woensdag 23 april 2014 11:31 schreef James1988 het volgende:
In de conceptconcessie staat ook wat te lezen over de internationale bediening. Mocht er een concurrent komen op de verbinding Amsterdam - Brussel, dan mag NS zeggen "Ok jongens, bekijk het maar, hier hebben we geen zin in":
[..]![]()
Ik vind het verhogen van de prijzen in de spits een slechte zaak maar niet omdat ik vind dat de reiziger teveel gedupeerd wordt. Dingen kosten geld en dat geld moet ergens vandaan komen. Ik denk alleen dat je meer reizigers de auto injaagt.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Overigens hebben we in Twente op d de bus sinds december ook een spits tarief voor de bus: kaartjes zijn ma-vr voor 9u 1,50 duurder. Wel zijn de tarieven daarbij aangepast: het was 2,20 voor een zone en 3,30 voor twee zones, nu is het 1,50 voor een zone en 3 euro voor twee zones. Daar komt de spits toeslag bovenop.PM mij!
misschien is dat ook wel de bedoeling, zodat er op materieelinzet bezuinigd kan wordenquote:Op woensdag 23 april 2014 11:41 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik vind het verhogen van de prijzen in de spits een slechte zaak maar niet omdat ik vind dat de reiziger teveel gedupeerd wordt. Dingen kosten geld en dat geld moet ergens vandaan komen. Ik denk alleen dat je meer reizigers de auto injaagt.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Wat ik me afvraag: waarom worden sommige treinprijzen tot soms wel 10% verhoogd? Dat is zeer fors boven een normale inflatiecorrectie. Het is ook niet zo dat er al (bijv.) 5 jaar niet meer verhoogd is dat ze nu in één keer de prijzen op niveau brengen ofzo...
Een normale correctie (of ietsjes meer) zou ik accepteren als reiziger.. maar voor een stijging van 10% heb ik nog geen goede onderbouwing gelezen.
Kan iemand dit uitleggen?meˇloˇmaan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek![]()
Maar euh, gaat het om 10% éénmalig of gaat het om een procent in het eerste jaar, 0,8 in het tweede jaar et cetera tot je op 10% totaal uitkomt?Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
En Driek: Waarom zat je niet in de pen toen vorig jaar de prijs van een enkele reis in de bus hier van ¤2,- naar ¤3,- ging? 50% verhoging bij verkoop in de bus.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Effectief zeg je dus "maak de kaartjes in de daluren 40% goedkoper"?quote:Op woensdag 23 april 2014 10:14 schreef James1988 het volgende:
Als NS reizen in de daluren wil stimuleren moeten ze eens overwegen of ze Dal Voordeel niet beter gratis kunnen maken. Dat abonnement kost 50 euro per jaar en levert dus niet super veel inkomsten op, terwijl goedkopere losse reizen in de daluren wel meer reizigers zouden kunnen trekken.
Wat denk je zelf?
Ik ben gelukkig flexibel in m'n werktijden en reis meest in de daluren en in het weekend, vandaar ook een weekend-vrij in m'n portemonnee. Persoonlijk zou ik hier dus wel blij van worden."Once you know what the question actually is, you'll know what the answer means."![]()
Uit de concept-concessie:quote:Op woensdag 23 april 2014 11:49 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Maar euh, gaat het om 10% éénmalig of gaat het om een procent in het eerste jaar, 0,8 in het tweede jaar et cetera tot je op 10% totaal uitkomt?Het is dus nog niet zeker dát het gaat gebeuren ("voorstel") en de genoemde 10% is een maximum. Artikel 7 is ook interessant - dat valt te interpreteren als "de huidige abonnementen worden zodanig aangepast dat de gevolgen van de spitsheffing worden geneutraliseerd" en de enige echte gedupeerden de mensen zijn die eigenlijk nooit met de trein reizen (anders heb je wel een abonnement)quote:Artikel 55: Tariefdifferentiatie
1. NS mag gefaseerd haar tarieven differentiëren naar tijdstip, gericht op het beter benutten
van het spoorsysteem.
2. NS werkt een voorstel uit voor de invoering van tariefdifferentiatie, zoals bedoeld in het
eerste lid, waarbij zij de verwachte effecten op de benutting van het spoorsysteem en voor
de verschillende reizigersgroepen zo goed mogelijk inzichtelijk maakt.
3. NS overlegt met de consumentenorganisaties over het in het tweede lid bedoelde voorstel.
NS stelt de consumentenorganisaties in de gelegenheid advies uit te brengen
overeenkomstig het bepaalde in artikel 10, derde lid.
4. NS legt de concessieverlener het uitgewerkte voorstel, bedoeld in het tweede lid, inclusief
de wijze waarop zij met het ontvangen advies is omgegaan, ter goedkeuring voor.
5. Ten opzichte van het bestaande tarief en eventuele tariefwijzigingen conform artikel 54 is
de toegestane tariefdifferentiatie voor:
a. enkele reizen: een spitstarief dat maximaal 10% hoger ligt, waarbij NS het daltarief
omgekeerd evenredig met minimaal 12% verlaagd;
b. maand- en jaartrajectkaarten (of opvolgers): een verkooptarief dat 6% mag stijgen.
6. De concessieverlener en NS monitoren de effecten van tariefdifferentiatie, zoals onder
meer het reisgedrag en de benutting van het spoorsysteem.
7. Bij toepassing van tariefdifferentiatie zal NS de prijs en voorwaarden van het
voordeelurenabonnement dusdanig aanpassen dat de kaarthouders er gemiddeld bij
benadering niet op achteruit gaan.Dat is inderdaad wat ik zeg. Als je met een prijsverlaging van 40% 50% meer reizigers trekt kan dat zorgen voor vollere treinen en een effectief hogere opbrengst onder de streep, maar dat zal onderzoek moeten uitwijzen.quote:Op woensdag 23 april 2014 11:52 schreef Clicks_nl het volgende:
[..]
Effectief zeg je dus "maak de kaartjes in de daluren 40% goedkoper"?
Wat denk je zelf?Dal Vrij hier.quote:Ik ben gelukkig flexibel in m'n werktijden en reis meest in de daluren en in het weekend, vandaar ook een weekend-vrij in m'n portemonnee. Persoonlijk zou ik hier dus wel blij van worden.![]()
![]()
En de parttime reizigers zoals ondergetekende. Ik reis maar drie dagen per week met de trein waardoor een (traject)abonnement duurder is dan losse reizen. Maar goed, daarmee behoor ik waarschijnlijk tot een minderheid waar geen rekening mee gehouden kan wordenquote:Op woensdag 23 april 2014 11:53 schreef James1988 het volgende:
en de enige echte gedupeerden de mensen zijn die eigenlijk nooit met de trein reizen (anders heb je wel een abonnement).
Nou heb ik nog het geluk dat ik een reiskostenvergoeding gebaseerd op kilometers krijg, waar nog wat rek in zit. Per saldo kan het met 10% verhoging nog nét uit.
Reizen in het dal zou voor mij betekenen dat ik ķf al voor vijven m'n nest uit moet, of pas om kwart over acht 's avonds een keer thuiskom. Gaat niet gebeuren dus.It's always around me, all this noise
Als parttimereiziger heb je wellicht wel een "Altijd Voordeel"-abonnement? Dan zou je - als ik punt 7 goed interpreteer - gecompenseerd moeten worden voor de spitsheffing (bijvoorbeeld door een hoger kortingspercentage).![]()
Klopt, die heb ik. Zo had ik het nog niet gelezen.quote:Op woensdag 23 april 2014 11:57 schreef James1988 het volgende:
Als parttimereiziger heb je wellicht wel een "Altijd Voordeel"-abonnement? Dan zou je - als ik punt 7 goed interpreteer - gecompenseerd moeten worden voor de spitsheffing (bijvoorbeeld door een hoger kortingspercentage).It's always around me, all this noise
Ah, dat maakt het nog niet veel duidelijker. Ik krijg wel echt oogkanker van die d/t-fouten in officiële teksten zeg.quote:Op woensdag 23 april 2014 11:53 schreef James1988 het volgende:
[..]
Uit de concept-concessie:
[..]
Het is dus nog niet zeker dát het gaat gebeuren ("voorstel") en de genoemde 10% is een maximum. Artikel 7 is ook interessant - dat valt te interpreteren als "de huidige abonnementen worden zodanig aangepast dat de gevolgen van de spitsheffing worden geneutraliseerd" en de enige echte gedupeerden de mensen zijn die eigenlijk nooit met de trein reizen (anders heb je wel een abonnement)
[..]
Dat is inderdaad wat ik zeg. Als je met een prijsverlaging van 40% 50% meer reizigers trekt kan dat zorgen voor vollere treinen en een effectief hogere opbrengst onder de streep, maar dat zal onderzoek moeten uitwijzen.
[..]
Dal Vrij hier.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Mee eens, er zijn nog vrij veel open eindes.quote:Op woensdag 23 april 2014 11:58 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ah, dat maakt het nog niet veel duidelijker.Ja, ik ook. Pasgeleden had NS een persbericht uitgestuurd waarin het ook bol stond van de d/t-fouten. Om van te huilen.quote:Ik krijg wel echt oogkanker van die d/t-fouten in officiële teksten zeg.![]()
![]()
¤99,- voor Dal Vrij is ook niet gek trouwens. Misschien toch maar eens overwegen om volgend jaar op gekke tijdstippen te gaan werken en in ruil daarvoor ruim 100 euro per maand extra over te houden.It's always around me, all this noise
Ik kan het je aanraden. Ik ben bijna zo ver dat ik van 10:00 tot 18:30 mag werken. Voordelen; niet meer vijf keer in de week een half uur tot een uur te laat komen, ¤200,- per maand minder dokken en ondersteuning tot 18:30.quote:Op woensdag 23 april 2014 12:00 schreef JDude het volgende:
¤99,- voor Dal Vrij is ook niet gek trouwens. Misschien toch maar eens overwegen om volgend jaar op gekke tijdstippen te gaan werken en in ruil daarvoor ruim 100 euro per maand extra over te houden.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Al die studenten en minderjarigen gaan nu met de autoquote:Op woensdag 23 april 2014 11:41 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik vind het verhogen van de prijzen in de spits een slechte zaak maar niet omdat ik vind dat de reiziger teveel gedupeerd wordt. Dingen kosten geld en dat geld moet ergens vandaan komen. Ik denk alleen dat je meer reizigers de auto injaagt.
![]()
Plaatje van het oude station hier, twee daagjes geleden."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
ik erger me er ook kapot aan, omdat het heel simpel goed te doen is ...quote:Op woensdag 23 april 2014 12:00 schreef James1988 het volgende:
Ja, ik ook. Pasgeleden had NS een persbericht uitgestuurd waarin het ook bol stond van de d/t-fouten. Om van te huilen.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
dat ziet er wel erg vervallen uit ...quote:Op woensdag 23 april 2014 12:17 schreef Dven het volgende:
[ afbeelding ]
Plaatje van het oude station hier, twee daagjes geleden.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Is dan ook al een poosje niet meer in gebruikquote:Op woensdag 23 april 2014 13:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat ziet er wel erg vervallen uit ...
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
De afdeling communicatie bestaat tegenwoordig toch uit anderhalve stagiair en Eva?quote:Op woensdag 23 april 2014 13:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik erger me er ook kapot aan, omdat het heel simpel goed te doen is ..."If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato![]()
Tegenwoordig is lopen of smurfen er niet meer bij en wordt blind vertrouwd op de spellingscontrole, maar die pikt juist dit soort grammaticale fouten er niet uit.quote:Op woensdag 23 april 2014 13:25 schreef Litpho het volgende:
[..]
De afdeling communicatie bestaat tegenwoordig toch uit anderhalve stagiair en Eva?Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Dat geld IS er. 331 miljoen winst vorig jaar.quote:Op woensdag 23 april 2014 11:41 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik vind het verhogen van de prijzen in de spits een slechte zaak maar niet omdat ik vind dat de reiziger teveel gedupeerd wordt. Dingen kosten geld en dat geld moet ergens vandaan komen. Ik denk alleen dat je meer reizigers de auto injaagt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Heeft iets moois gebouwen / objecten die verzwolgen worden door de tijd.quote:Op woensdag 23 april 2014 12:17 schreef Dven het volgende:
[ afbeelding ]
Plaatje van het oude station hier, twee daagjes geleden.* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Forum Opties Forumhop: Hop naar: