Ik quote de verkeerde persoon... Button was royaal naar Honda. Hij had al kunnen rijden bij Ferrari, McLaren, Renault enz.quote:Op zaterdag 19 april 2014 14:21 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Dat heeft dan ook totaal niets te maken met Button zijn presteren op dat moment.
[..]
Ik heb nooit gezegd dat Vettel een matig rijder is. En ook niet gezegd dat Button terecht wereldkampioen 2009 is. Vettel is zeker wel een goede rijder, maar word in mijn ogen veel te veel opgehemeld en heeft zijn titels voor zeker 70% ook aan zijn superieure auto te danken. Inhalen hebben we hem de afgelopen 4 a 5 jaar maar weinig zien doen. Alonso heeft zijn punten en dus ook posities veel meer op eigen kracht gereden, dan wat er van die Ferrari's verwacht werd.quote:Op zaterdag 19 april 2014 14:52 schreef Fir3fly het volgende:
Oh dit weer. Vettel is een matige rijder en Button is terecht een wereldkampioen.
Mansell had 4x de beste auto (1987, 1988, 1991 en 1992) en werd 1x wereldkampioen. Vettel had 4x de beste auto en werd 4x wereldkampioen. Vettel staat echt wel ver boven Mansell (één van de meest overschatte coureurs).quote:Op zaterdag 19 april 2014 13:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
Alleen haalt de Mansell uit deze tijd (Vettel) wel het meeste uit zijn situaties.
86 en 87 ja. Maar vergeet niet dat ie in 86 eigenlijk 2e coureur was, in 87 ongeveer alle mankementjes aan z'n auto had en in 1991 in de eerste 4 races 3x uitviel waardoor het 40-6 voor Senna stond oidquote:Op zaterdag 19 april 2014 15:00 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Mansell had 4x de beste auto (1987, 1988, 1991 en 1992) en werd 1x wereldkampioen. Vettel had 4x de beste auto en werd 4x wereldkampioen. Vettel staat echt wel ver boven Mansell (één van de meest overschatte coureurs).
Tsja, iedereen die Wk wordt heeft het voor 80% te danken aan de auto. Er zijn niet zo heel veel jaren dat iemand met een mindere auto WK is geworden.quote:Op zaterdag 19 april 2014 14:59 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ik heb nooit gezegd dat Vettel een matig rijder is. En ook niet gezegd dat Button terecht wereldkampioen 2009 is. Vettel is zeker wel een goede rijder, maar word in mijn ogen veel te veel opgehemeld en heeft zijn titels voor zeker 70% ook aan zijn superieure auto te danken. Inhalen hebben we hem de afgelopen 4 a 5 jaar maar weinig zien doen. Alonso heeft zijn punten en dus ook posities veel meer op eigen kracht gereden, dan wat er van die Ferrari's verwacht werd.
Dat Button WK werd in 2009 heeft hij ook grotendeels aan de BrawnGP te danken, niet aan zijn superieure talent, want ook al ben ik fan van hem, ik zie ook wel in dat hij dat niet is. Hij heeft dat wk in mijn ogen ook een beetje met mazzel gewonnen. 2e helft van 2009 lieten zowel JB als RB het naar mijn idee te veel liggen. BrawnGP is wel terecht wk geworden, van JB vind ik dat nog altijd een twijfelgevalletje.
Bij Williams kregen ze hetzelfde materiaal en was er geen 2e coureur. Dat was nou net de reden dat Piquet wegging. En 1991 is misschien een twijfelgeval. In 87 had Piquet ook regelmatig met problemen te maken.quote:Op zaterdag 19 april 2014 15:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
86 en 87 ja. Maar vergeet niet dat ie in 86 eigenlijk 2e coureur was, in 87 ongeveer alle mankementjes aan z'n auto had en in 1991 in de eerste 4 races 3x uitviel waardoor het 40-6 voor Senna stond oid
Terug naar Mercedes?quote:Op zaterdag 19 april 2014 15:51 schreef Nober het volgende:
Kortom Button moet naar een top team zoals in 2009.
Was dat niet dezelfde race dat Button en Hamilton allebei een andere achtervleugel hadden gekozen? Dan is het ook toe te schrijven aan Hamilton dat hij gewoon de verkeerde keuze had gemaakt.quote:Op zaterdag 19 april 2014 14:50 schreef Meike26 het volgende:
Royaal of Loyaal ? (leuke spraakverwarring nu we net tijdens het Chinese GP weekend zitten![]()
Button vergelijk ik nog steeds het meeste met Barrichello. Snel in droog/nat en veranderd weer, maar alleen ook als hij met juiste been uit bed gestapt is. Sowieso geen kwalificatie-rijder die pole na pole pakt, meer een pitstop-rijder met vaak ook mooie inhaalacties. Zowel Barrichello als Button hebben beide een vloeiende rijstijl. Jammer alleen dat, hoe graag ik Button ook zie rijden en winnen, dat het vuur in zijn ogen vaak alleen een waakvlammetje is. Zijn super-races zijn op 1 hand te tellen.![]()
Welk jaar was dat ook alweer, Monza 2011 of 2012, Button reed Hamilton helemaal zoek, Hamilton zat continu vast achter Massa volgens mij, Button haalt Hamilton in en is binnen die zelfde ronde ook Massa voorbij
1976, 1986, 2007. Vaak wordt het spannend door teamduels (86, 07) of door zwakke eerste coureurs (97 oa) Of gemiste of uitvallen in races (76, 94, 99)quote:Op zaterdag 19 april 2014 15:02 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Tsja, iedereen die Wk wordt heeft het voor 80% te danken aan de auto. Er zijn niet zo heel veel jaren dat iemand met een mindere auto WK is geworden.
Na z'n F1 WK werd-ie als rookie direct kampioen in de CART Series. Bij z'n eerste race haalde-ie al meteen de pole en won vervolgens ook de wedstrijd. En hij had een grote snor. Een held dus.quote:Op zaterdag 19 april 2014 15:00 schreef Wombcat het volgende:
Mansell (één van de meest overschatte coureurs).
In 1994 was er toch ook duidelijk spraken van een kampioen met een mindere auto.quote:Op zaterdag 19 april 2014 17:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
1976, 1986, 2007. Vaak wordt het spannend door teamduels (86, 07) of door zwakke eerste coureurs (97 oa) Of gemiste of uitvallen in races (76, 94, 99)
Nee was Monza 2011, geweldig gevecht tussen Hamilton en Schumacher, alleen ging dat bij beide coureurs ten koste van de banden, daardoor kon Button eerst Hamilton en vervolgens Schumacher voorbij. Zo bijzonder was dat niet, was gewoon jammer van die waardeloze Pirelli banden waarbij je gestraft werd als je een gevecht aanging.quote:Op zaterdag 19 april 2014 17:22 schreef MoriniStylr het volgende:
[..]
Was dat niet dezelfde race dat Button en Hamilton allebei een andere achtervleugel hadden gekozen? Dan is het ook toe te schrijven aan Hamilton dat hij gewoon de verkeerde keuze had gemaakt.
Brit he, die coureurs worden altijd 1 klasse beter gemaakt dan ze zijn, en die uit het gemene best een halve klasse beter. En Duitsers een klasse minder. Kennelijk bepalen de chauvinistische Britten het gros van de perceptie.quote:Op zaterdag 19 april 2014 15:00 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Mansell had 4x de beste auto (1987, 1988, 1991 en 1992) en werd 1x wereldkampioen. Vettel had 4x de beste auto en werd 4x wereldkampioen. Vettel staat echt wel ver boven Mansell (één van de meest overschatte coureurs).
2010 waren RBR, McLaren en Ferrari redelijk gelijkwaardig.quote:Op zaterdag 19 april 2014 19:17 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Brit he, die coureurs worden altijd 1 klasse beter gemaakt dan ze zijn, en die uit het gemene best een halve klasse beter. En Duitsers een klasse minder. Kennelijk bepalen de chauvinistische Britten het gros van de perceptie.
Nu zijn 4 titels op rij wat teveel eer voor Vettel, het is maar helemaal de vraag of hij in al die seizoenen wel de beste auto had. Als ik kijk naar het presteren van bijvoorbeeld Button in de McLaren dan was dat ook een hele goeie auto. Als de auto's behoorlijk aan elkaar gewaagd zijn maakt de coureur het verschil, niet alleen op snelheid, maar ook op mentaliteit.
Maar wel met traction control.quote:Op zaterdag 19 april 2014 18:47 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
In 1994 was er toch ook duidelijk spraken van een kampioen met een mindere auto.
Nee.quote:Op zaterdag 19 april 2014 18:47 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
In 1994 was er toch ook duidelijk spraken van een kampioen met een mindere auto.
Daar is geen enkel bewijs voor. Misschien op kwalificatiesnelheid, waar Senna een 3-0 noteerde tegen Schumacher en Schumacher daarna nog een vijftal keren verloor van Hill. Ongeveer 8-8, en in races wist Hill maar 2x (waarbij 1 DQ voor Schumi en 1x in zware regen) Schumi te verslaan in gelijke auto-omstandigheden. (De bak in Spanje telt niet mee)quote:Op zaterdag 19 april 2014 18:47 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Oh 1982 ook ja, die was ik vergeten.quote:
De Ferrari was duidelijk beter, maar Pironi miste natuurlijk teveel races als gevolg van zijn ongeluk, om over Villeneuve nog maar te zwijgen.quote:Op zaterdag 19 april 2014 19:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Oh 1982 ook ja, die was ik vergeten.
Dat had ook te maken met 'een aantal races missen', of beter gezegd het annus horribilis voor Ferraririjders, en het zoveelste debaclejaar van de betrouwbaarheid van de Renault-turbo
Keke maakte daar slim gebruik van, in wat vermoedelijk nog altijd de derde beste auto van de grid was.
Waarom niet? Die hoort ook bij de auto.quote:Op zaterdag 19 april 2014 19:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
[(De bak in Spanje telt niet mee)
De tweede auto was wel iets minder, maar Schumi's setup was ook erg ongewoon. Alleen Zanardi wist Schumacher ooit in racetrim te verslaan.quote:Op zaterdag 19 april 2014 19:55 schreef Peterselieman het volgende:
Alleen jammer dat ze maar in één auto investeerden en dat de tweede bolide toen een heel stuk minder was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |