Boeie, gewoon opeten.quote:Op vrijdag 18 april 2014 18:46 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Nee want het is deels gemaakt van varken
johquote:Op vrijdag 18 april 2014 18:46 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
ben je een of andere vegatari"er ?quote:Op vrijdag 18 april 2014 18:46 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Mocro vermoed ik.quote:Op vrijdag 18 april 2014 18:46 schreef PassThatShit het volgende:
[..]
ben je een of andere vegatari"er ?
Nee, moslimquote:Op vrijdag 18 april 2014 18:46 schreef PassThatShit het volgende:
[..]
turkquote:Op vrijdag 18 april 2014 18:46 schreef PassThatShit het volgende:
[..]
Oo ik zal die fokker van dat varken gewoon buiten het land zetten en dat jij daar dan ook gelijk blijf.quote:
quote:Op vrijdag 18 april 2014 18:49 schreef Copthorne het volgende:
Maar wordt Allah echt kk boos als je die drop toch opeet of kan hij dit een keer door de vingers zien?
Sommige mensen/islam geleerden zeggen dat het eten van gelatine eigenlijk niet zo erg isquote:Op vrijdag 18 april 2014 18:49 schreef Copthorne het volgende:
Maar wordt Allah echt kk boos als je die drop toch opeet of kan hij dit een keer door de vingers zien?
niet van dat sulfiet, wel van de gelatinequote:Op vrijdag 18 april 2014 18:48 schreef Adames het volgende:
[..]
dacht dat dat wel algemene kennis is en al helemaal als moslim
Gelukkig heb ik nog wel zure matten en salmiak ballen gehaald.quote:Op vrijdag 18 april 2014 18:50 schreef HighVolume het volgende:
ja...... wel respect dat je het dan niet eet.
oh okquote:Op vrijdag 18 april 2014 18:50 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
niet van dat sulfiet, wel van de gelatine
vanuit de oorspronkelijke gedachte van die regel: kloptquote:Op vrijdag 18 april 2014 18:49 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Sommige mensen/islam geleerden zeggen dat het eten van gelatine eigenlijk niet zo erg is
Ze beweren door sulfiet tussen haakjes te doen dat het met sulfiet gemaakt is maar dat kan heulemaal niet. Andere fabrikaten zetten bijv. rund tussen haakjes bij gelatine.quote:Op vrijdag 18 april 2014 18:59 schreef spijkerbroek het volgende:
Dus TS' aannames zijn de schuld van Venco?
Uitleg van de regels waarbij gelatine halal zou zijnquote:Op vrijdag 18 april 2014 18:55 schreef Adames het volgende:
[..]
vanuit de oorspronkelijke gedachte van die regel: klopt
varkensvlees was veel vatbaarder voor bepaald soort bacteriën en moest daarbij veel beter verhit worden (hogere temperaturen), iets wat met die grote hompen van vroeger en de gebrekkige technieken niet goed kon worden uitgevoerd.
vandaar de algehele ban op varkens en heel wat andere dieren.
bij gelatine is dat gevaar er totaal niet
quote:Gelatine is niet haram. Bij het maken van gelatine is er sprake van een chemische verandering wat istihala wordt genoemd. Wanneer dit proces plaatsvindt is er geen sprake meer van de aanwezigheid van een haram substantie omdat die substantie simpelweg chemisch veranderd is. Het was stof A en door de chemische reactie is het nu stof B geworden en heet ook anders. Je hoeft het niet gelijk te gaan eten, maar iets haram noemen wat niet haram is, is een vorm van onderdrukking en daar moet je voor oppassen.
quote:Het halaal zijn van gelatine, mono -en dygliceriden e.d. (Volledig overgenomen van een les geven door Sheikh Muhammad Bazmool. Fatwa gegeven door Sheikh al-Albaani) Istihala is wanneer iets rein wordt. Het was najis (onrein) maar het is nu taahir (rein). Een goed voorbeeld is maitah (kadaver van een dier); het is najis, maar zou het verbranden en as worden, of ontbinden en aarde worden, dan is het taahir, en is het niet langer najis. Dit kan gebeuren met mest of uitwerpselen of wat dan ook. Wanneer iets verandert van het een naar het ander, dan veranderen de regels (de regeling) ook.
ja het heeft geen reet meer met vlees van doenquote:Op vrijdag 18 april 2014 19:08 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Uitleg van de regels waarbij gelatine halal zou zijn
[..]
[..]
Mja er zijn ook moslims die hamkaas chips eten. Dan zeggen ze ja er zit geen varken in. Dat vind ik ook een beetjequote:Op vrijdag 18 april 2014 19:09 schreef Adames het volgende:
[..]
ja het heeft geen reet meer met vlees van doen
Nee.quote:Op vrijdag 18 april 2014 19:06 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ze beweren door sulfiet tussen haakjes te doen dat het met sulfiet gemaakt is maar dat kan heulemaal niet. Andere fabrikaten zetten bijv. rund tussen haakjes bij gelatine.
Dus ja
Gelukkig ben jij een grote jongen die geen cliché en kinderachtige comments plaatst.quote:Op vrijdag 18 april 2014 19:31 schreef Slaap_Zak het volgende:
Wegens een waanbeeld dingen niet eten
Is dat geen neurose?
Tja, ach, noem het kinderachtig, maar ik snap echt niet dat mensen het zichzelf zo moeilijk maken om wat fictie...quote:Op vrijdag 18 april 2014 20:01 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Gelukkig ben jij een grote jongen die geen cliché en kinderachtige comments plaatst.
Voor jou is het misschien fictie maar voor een ander niet.quote:Op vrijdag 18 april 2014 20:24 schreef Slaap_Zak het volgende:
[..]
Tja, ach, noem het kinderachtig, maar ik snap echt niet dat mensen het zichzelf zo moeilijk maken om wat fictie...
Nee voor die ander ook, alleen gelooft hij van nietquote:Op vrijdag 18 april 2014 20:25 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Voor jou is het misschien fictie maar voor een ander niet.
Ja nog meer drop met varkensgelatinequote:Op vrijdag 18 april 2014 21:52 schreef quirina het volgende:
Stuur je klacht of opmerking hierheen.
http://contact.leaf.nl/production/venco/suggesties.asp
Krijg je graties drop.
http://www.nik.nl/2010/06/drop/quote:Op vrijdag 18 april 2014 22:05 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ja nog meer drop met varkensgelatine
Ik had al salmiakrondo's gekocht en ik breng die drop wel terug naar de AH binnenkortquote:Op vrijdag 18 april 2014 22:16 schreef quirina het volgende:
[..]
http://www.nik.nl/2010/06/drop/
Vraag ze salmiakrondo's die zijn koosjer...euh halal.
selectief gebruik maken van wetenschap.quote:Op vrijdag 18 april 2014 22:05 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
E120 is niet perse verboden voor moslims. De ene geleerde zegt dat het ok is de andere niet
Zzz op basis waarvan deze uitspraak?quote:Op vrijdag 18 april 2014 23:37 schreef Stratotanker het volgende:
selectief gebruik maken van wetenschap.
Maar niet altijd voor consumptie doodgemaakt. Daarom vinden sommigen dat het niet halal kan zijn. (sowieso beter om E120 niet te eten; zat alternatieven die minder verdacht zijn)quote:Op zaterdag 19 april 2014 00:39 schreef ZuidKardinaal het volgende:
[..]
dat beestje is tog geen varken?
weer wat geleerdquote:Op zaterdag 19 april 2014 00:50 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Maar niet altijd voor consumptie doodgemaakt. Daarom vinden sommigen dat het niet halal kan zijn. (sowieso beter om E120 niet te eten; zat alternatieven die minder verdacht zijn)
Oftewel het is geen waterdicht gegeven maar een van de zovele verzinselen om anderen te kloten.quote:Op vrijdag 18 april 2014 22:05 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
E120 is niet perse verboden voor moslims. De ene geleerde zegt dat het ok is de andere niet
Zzz je praat zonder te weten waar het over gaat. Five_Horizons geeft al aan waar het probleempunt ligt.quote:Op zaterdag 19 april 2014 01:02 schreef GhpH het volgende:
[..]
Oftewel het is geen waterdicht gegeven maar een van de zovele verzinselen om anderen te kloten.
Heel dat gedoe om varkens net moslims. Stop er aub meequote:Op zaterdag 19 april 2014 01:06 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Zzz je praat zonder te weten waar het over gaat. Five_Horizons geeft al aan waar het probleempunt ligt.
Lol, ga je nu vertellen hoe mensen hoe leven moeten leven? Bemoei je lekker met je eigen levensstijl.quote:Op zaterdag 19 april 2014 01:09 schreef GhpH het volgende:
[..]
Heel dat gedoe om varkens net moslims. Stop er aub meeHoe religie sommige mensen beïnvloed met achterlijke bijgeloven...
Heb niks tegen het geloof maat wel iets tegen alle tafereeltjes en ritueeltjes die duidelijk zijn bijverzonnen door redenen die in die tijd gangbaar waren.
Nuance is eens op zijn plek...
Nee. Dat is juist wat het bijgeloof doet. Je hebt je er al zo in laten leiden dat je denkt dat de blokkade juist de open weg is. Ik vind dat iemand dat zelf moet kiezen en niet van zijn ouders of geleerde opgelegd moet krijgen dat het "Gods wil" is. Want dat is het helemaal niet.quote:Op zaterdag 19 april 2014 01:12 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Lol, ga je nu vertellen hoe mensen hoe leven moeten leven? Bemoei je lekker met je eigen levensstijl.
Want jij maakt al je keuzes zonder dat je van buitenaf informatie hebt gekregen over hoe met bepaalde zaken om te gaan?quote:Op zaterdag 19 april 2014 01:14 schreef GhpH het volgende:
[..]
Nee. Dat is juist wat het bijgeloof doet. Je hebt je er al zo in laten leiden dat je denkt dat de blokkade juist de open weg is. Ik vind dat iemand dat zelf moet kiezen en niet van zijn ouders of geleerde opgelegd moet krijgen dat het "Gods wil" is. Want dat is het helemaal niet.
Informatie vergaren is iets anders dan iets opgelegd krijgen denk ik.quote:Op zaterdag 19 april 2014 01:16 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Want jij maakt al je keuzes zonder dat je van buitenaf informatie hebt gekregen over hoe met bepaalde zaken om te gaan?
Wat is er dan precies anders dan een moslim of christen dat doet? Die doet dat aan de hand van aan hem/haar geleverde informatie van een boek of voorganger.quote:Op zaterdag 19 april 2014 01:17 schreef GhpH het volgende:
[..]
Informatie vergaren is iets anders dan iets opgelegd krijgen denk ik.
Omdat het daar regel is ipv keus. Het is niet "je hoeft geen varken te slachten" maar "je mag geen varken slachten, anders...(insert dreigement met God, hel, etc.)"quote:Op zaterdag 19 april 2014 01:20 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Wat is er dan precies anders dan een moslim of christen dat doet?
Het blijft een keuze. Men kiest ervoor altijd mee te gaan met de voorganger of het boek. Jij doet nu net alsof gelovigen een soort willoze mensen zijn. Dan heb je er niet zoveel van begrepen, vrees ik.quote:Op zaterdag 19 april 2014 01:22 schreef GhpH het volgende:
[..]
Omdat het daar regel is ipv keus. Het is niet "je hoeft geen varken te slachten" maar "je mag geen varken slachten, anders...(insert dreigement met God, hel, etc.)"
Men heeft de keuze ja. Maar als men die keuze opgeeft om het niet te doen wordt men bedreigd met de hel en woede van God zodat iedereen onder angstbewind blijft en uiteindelijk zich toch zal aanpassen aan het systeem en het als norm beschouwen. (Gewenning doet deugd)quote:Op zaterdag 19 april 2014 01:25 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Het blijft een keuze. Men kiest ervoor altijd mee te gaan met de voorganger of het boek. Jij doet nu net alsof gelovigen een soort willoze mensen zijn. Dan heb je er niet zoveel van begrepen, vrees ik.
Je hebt niet zoveel van geloof begrepen als je denkt dat elke afwijking van het boek leidt tot hel/woede enz. Ik zou me toch iets meer gaan inlezen, in plaats van napraten van anderen.quote:Op zaterdag 19 april 2014 01:32 schreef GhpH het volgende:
[..]
Men heeft de keuze ja. Maar als men die keuze opgeeft om het niet te doen wordt men bedreigd met de hel en woede van God zodat iedereen onder angstbewind blijft en uiteindelijk zich toch zal aanpassen aan het systeem en het als norm beschouwen. (Gewenning doet deugd)
Afgezien van het feit dat dit niet per se klopt: wat is nu je punt?quote:Maar zelfs al was dat niet zo. Elk geschrift, zo ook de heilige zijn aan herschrijving toe. Dingen die eerst een zonde waren zijn nu normaal.
Oh? De kerk dreigt nog steeds met onthoofding van mensen die beweren dat de aarde rond is? Het is helemaal geen kwestie van angstbewind.quote:Nu is dat niet meer zo maar ken je de wetenschappers Nog die hun koppie verloren omdat watze zeiden tegen de kerk in ging? Dat was het angstbewind. Gelukkig is men van die daden af en blijft het nu alleen bij woorden.
Ik probeer gewoon te zeggen dat men hedendaags nog steeds niet zelf kiest. Maar dat de keuzes worden afgebakend.quote:Op zaterdag 19 april 2014 01:35 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Je hebt niet zoveel van geloof begrepen als je denkt dat elke afwijking van het boek leidt tot hel/woede enz. Ik zou me toch iets meer gaan inlezen, in plaats van napraten van anderen.
[..]
Afgezien van het feit dat dit niet per se klopt: wat is nu je punt?
[..]
Oh? De kerk dreigt nog steeds met onthoofding van mensen die beweren dat de aarde rond is? Het is helemaal geen kwestie van angstbewind.
Naast de keuze tussen 1 & 2, is er ook nog de keuze om niét 1 of twee te doen. Ergo: net zoveel keuze als ik (ik geloof namelijk niet in een God).quote:Op zaterdag 19 april 2014 01:38 schreef GhpH het volgende:
[..]
Ik probeer gewoon te zeggen dat men hedendaags nog steeds niet zelf kiest. Maar dat de keuzes worden afgebakend.
Als er bijvoorbeeld 10 keuzes zijn maar jij laat iemand maar tussen 2 van de 10 kiezen. Heeft de ander dan 'echt' en keuze?
Okay. Als jij het zegt.quote:Een welles nietes spelletje of ze wel of niet dreigen heeft geen zin. Men dreigt hedendaags nog steeds net de hel en ik zie het vak genoeg.
quote:Op zaterdag 19 april 2014 01:41 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Naast de keuze tussen 1 & 2, is er ook nog de keuze om niét 1 of twee te doen. Ergo: net zoveel keuze als ik (ik geloof namelijk niet in een God).
[..]
Okay. Als jij het zegt.
Wat een zwaar overtrokken artikel zegquote:Op zaterdag 19 april 2014 10:42 schreef quirina het volgende:
http://www.natuurarts.com(...)ie_varkensvlees.html
Varkensvlees is niet zo gezond voor je, dit is wel een interessant artikel erover.
quote:Niet elk mens beschikt over voldoende vuur om gegeten varkensvlees in zijn lichaam om te zetten.
quote:Ook in mager varkensvlees liggen grote hoeveelheden vet opgeslagen. Mager varkensvlees kan zelfs zonder boter in een braadpan gebakken worden. Het vlees heeft van zichzelf al vet en braadt zich in zijn eigen vet. Maar dit vet bevat één keer zo veel calorieën als koolhydraten en eiwitten bij elkaar. Het is duidelijk, dat vet vergezeld wordt van cholesterol. De moleculen worden in het bloed door cholesterol gevormd en zijn verantwoordelijk voor allerlei klachten. Men heeft zelfs ontdekt, dat kankercellen cholesterol bevatten. Normaal wordt vet buiten de bindweefselcellen aangetroffen. Ook bij oud rundvlees vinden we vet in de cellen en bij het varken ligt dit percentage aanzienlijk hoger. Varkensvlees bevat veel zwavel (daarom veroorzaakt dit ook bij sommigen puistjes!). Schapenvlees is goed en verzuurt niet zo snel. Rundvlees geeft sterke verzuring, maar stinkt niet zoals varkensvlees. Personen met een dikke nek blijken veel spek van een varkensrug gegeten te hebben. Personen met een dikke buik blijken eveneens het spek van een varkensbuik gegeten te hebben. Vrouwen met dikke dijbenen blijken dikwijls goede hameters te zijn.
quote:De varkensvleesverbruiker gaat op de lange duur zelfs uiterlijk lijken op het dier waarmee hij zich voedt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |