Haha, 040.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 14:26 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Wat een lelijke mensen in 040!
Philips staat alleen nog op het shirt vanwege de geschiedenis van de club, maar verder hebben ze totaal geen binding meer met elkaar helaas. Als Philips het budget dat ze in de jaren 70/80/90 in sponsoring stopte nu in PSV zouden stoppen zou het een Europese topclub zijn. Alleen al als je nagaat dat Philips bijvoorbeeld op elk EK/WK een van de grootste sponsors was en veel andere sporten het Philips logo te zien was. Dat budget is teruggeschroefd naar 5% ofzo. Het lijkt tegenwoordig wel dat Philips PSV meer ziet als een verplichte last.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 08:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er zit daar nog wel rek in. Groter stadion en een effectievere jeugdopleiding.
PSV zit volgens mij redelijk vast aan Philips. Ajax had met Aegon een dikker contract. Philips betaalt in vergelijking daarmee een schijntje.
Je vraagt niet waar je Feyenoord overschat. Dus daar ben je het met me mee eens?quote:Op vrijdag 2 mei 2014 13:18 schreef Halcon het volgende:
[..]
Op welke gebieden onderschat ik PSV dan?
Nou, niet direct mee eens of oneens. Het uitgebreide stadion geeft wat meer mogelijkheden, evenals het wat op orde hebben gebracht van de financiële huishouding. De vraag is of de 80 gehaald gaat worden, maar stappen kunnen ze zeker wel gaan zetten. Conclusie is dan dat er bij Feyenoord wel degelijk het e.e.a. is veranderd.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 14:34 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Je vraagt niet waar je Feyenoord overschat. Dus daar ben je het met me mee eens?![]()
![]()
Je vergeet dat er behalve het stadion niks verandert tov afgelopen jaren, maar toch schieten de begrotingen van Feyenoord en Ajax opeens naar 80 á 90 mio. Waar je je vraagtekens bij zet of PSV die(welke??) stap ook kan maken. Die volg ik even niet.
Daarnaast zijn het zijn geen realistische begrotingen voor de eredivisie. Maar hoe moeilijk het ook kan zijn. Ajax, Feyenoord en PSV zouden eens moeten gaan samenwerken op deze gebieden. Ze houden niet alleen elkaar, maar ook zichzelf klein. In nog geen 10 jaar is het verval in de eredivisie enorm. Daarom vond ik die BeNeLiga ook zo'n dom idee nog niet.
Aansluiten bij de Bundesliga vind ik dan weer wat overdreven. Daar hebben we trouwens ook -in heel veel opzichten- helemaal niks te zoeken.
Daarnaast onderschat je de jeugdopleiding van PSV. PSV is afgelopen jaar/jaren pas echt begonnen met doorstromen en ook daar een effectief beleid voeren. Ik durf zelfs wel te zeggen dat het jeugdbeleid van PSV beter op orde is dat het beleid van het 1e elftal op het moment.
Maar als je laat begint, kan je niet zomaar verwachten dat er opeens meteen allemaal toppers opstaan. Maar als je even geduld hebt kan je over 2 á 3 jaar beginnen met genieten op dit gebied. De B-jeugd heeft bv een geweldige lichting. Daar kunnen zomaar wel eens 5 spelertjes bij zitten die het 1e zouden kunnen halen. Het is altijd even afwachten natuurlijk hoe ze zich ontwikkeling mn op fysiek gebied. Maar het strakke beleid (olv Langeler!!) begint z'n vruchten straks echt wel af te werpen.
En voor PSV lijkt Philips ook een verplichte last te zijn, anders zouden ze wel op zoek gaan naar een shirtsponsor die meer wil betalen.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 14:33 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Philips staat alleen nog op het shirt vanwege de geschiedenis van de club, maar verder hebben ze totaal geen binding meer met elkaar helaas. Als Philips het budget dat ze in de jaren 70/80/90 in sponsoring stopte nu in PSV zouden stoppen zou het een Europese topclub zijn. Alleen al als je nagaat dat Philips bijvoorbeeld op elk EK/WK een van de grootste sponsors was en veel andere sporten het Philips logo te zien was. Dat budget is teruggeschroefd naar 5% ofzo. Het lijkt tegenwoordig wel dat Philips PSV meer ziet als een verplichte last.
Uitbouw of een nieuw Philips stadion is ook noodzaak om sportief door te groeien.
Philips had niet voor niks al toestemming gegeven om op de achterkant van het shirt Freo toe te laten. Ik denk dat PSV nog wel in zijn handen mag knijpen met zo'n grote naam als Philips. Ik kan geen sponsor bedenken uit de regio die evenveel of meer gaat betalen. Zonder Philips zou de club nog harder afglijden. Ik zie in Toon Gerbrands ook niet de man die zoveel contacten in het bedrijfsleven heeft dat hij met een grote(re) naam kan komen op het shirt. Dat lukte zelfs Sanders niet.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 14:41 schreef Halcon het volgende:
[..]
En voor PSV lijkt Philips ook een verplichte last te zijn, anders zouden ze wel op zoek gaan naar een shirtsponsor die meer wil betalen.
Het huidige stadion is inderdaad te klein.
Sowieso denk ik dat het gat met Ajax inmiddels al te groot is geworden en niet meer overbrugbaar. Ze spelen dit jaar weer CL en gaan weer verkopen in de zomer. Hoeveel hebben ze dan op hun positieve saldo staan, 125-130 miljoen ofzo? Terwijl ze een paar jaar geleden nog in het rood stonden. Als er niks aan de Nederlandse competitie verandert krijgen we hier Schotse praktijken met Celtic (Ajax) die elk jaar kampioen wordt.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 13:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat kan bv. Ajax best draaien.
Het tweede ben ik wel met je eens. Uiteraard kan bv. Ajax, Feyenoord of PSV vast nog wel op de één of andere manier wat groeien, maar in het buitenland groeien ze harder. De Europese top is het het zicht verdwenen en ook de Europese subtop dreigt uit het zicht te verdwijnen.
Je moet je markt en dus je inkomsten vergroten. Dat kan bv. door je aan te sluiten bij de Bundesliga. of alvast te beginnen met een BeNeLiga. Je moet toch toe naar minder competities en wat meer gecombineerde competities. Bijvoorbeeld Benfica en Porto in de Spaanse competitie, Donetsk en Kiev in de Russische competitie, Celtic in de Premier League, Zwitserland en Oostenrijk samen met daarbij wellicht de beste clubs uit Hongarije, Slovenië, Slowakije en Kroatië, etc. Turkije en Griekenland ligt te gevoelig, maar je kunt bv al wel twee ploegen uit Cyprus bij Griekenland voegen.
Een grote Europese competitie is te hoog gegrepen voor Nederlandse clubs. Op dit moment. Maak je nu een league met bijvoorbeeld 20 ploegen, waaronder 1 Nederlandse ploeg, dan zou die ploeg vermoedelijk degraderen en dan ben je weg.
Ze kunnen straks proberen om gokbedrijven binnen te halen als sponsor. Verder wordt het inderdaad een lastig verhaal.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 14:45 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Philips had niet voor niks al toestemming gegeven om op de achterkant van het shirt Freo toe te laten. Ik denk dat PSV nog wel in zijn handen mag knijpen met zo'n grote naam als Philips. Ik kan geen sponsor bedenken uit de regio die evenveel of meer gaat betalen. Zonder Philips zou de club nog harder afglijden. Ik zie in Toon Gerbrands ook niet de man die zoveel contacten in het bedrijfsleven heeft dat hij met een grote(re) naam kan komen op het shirt. Dat lukte zelfs Sanders niet.
Dat klopt. Maar 1 verkeerde beslissing kan zo alles weer teniet doen. Als Rutten geen toevalstreffer a la Guidetti of Pelle binnenhaalt, zie ik het nog niet zo positief voor ze in.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 14:40 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nou, niet direct mee eens of oneens. Het uitgebreide stadion geeft wat meer mogelijkheden, evenals het wat op orde hebben gebracht van de financiële huishouding. De vraag is of de 80 gehaald gaat worden, maar stappen kunnen ze zeker wel gaan zetten. Conclusie is dan dat er bij Feyenoord wel degelijk het e.e.a. is veranderd. ¨
Zoals ik al zei, je kunt niet opeens verwachten dat dit van de ene op de andere dag verandert. Dat heeft tijd nodig, en ik verwacht dat het niet lang op zich laat wachten.quote:Ik baseer me op de feiten tot nu toe en die zijn dat de jeugdopleiding van PSV maar matig rendeert. Ook in het verleden had PSV jeugdelftallen die best goed presteerden, maar op de een of andere manier, brak en breekt er (te) weinig door. Dat geldt ook voor die huidige B-lichting. Maar eens zien wat er daadwerkelijk van door gaat breken.
Bavaria. Komt wel goed. Als Philips op korte termijn niet toe wil geven, moeten ze wel plaats maken.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 14:45 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Philips had niet voor niks al toestemming gegeven om op de achterkant van het shirt Freo toe te laten. Ik denk dat PSV nog wel in zijn handen mag knijpen met zo'n grote naam als Philips. Ik kan geen sponsor bedenken uit de regio die evenveel of meer gaat betalen. Zonder Philips zou de club nog harder afglijden. Ik zie in Toon Gerbrands ook niet de man die zoveel contacten in het bedrijfsleven heeft dat hij met een grote(re) naam kan komen op het shirt. Dat lukte zelfs Sanders niet.
Ik vraag me af in hoeverre dat realistisch is. Als er echt zoveel talent in zit zijn ze op hun 16e weg. Dan kun je nog zo'n fantastische jeugdopleiding hebben maar uiteindelijk kun je niet tegen het grote geld van grote clubs opboksen.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 14:34 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Daarnaast onderschat je de jeugdopleiding van PSV. PSV is afgelopen jaar/jaren pas echt begonnen met doorstromen en ook daar een effectief beleid voeren. Ik durf zelfs wel te zeggen dat het jeugdbeleid van PSV beter op orde is dat het beleid van het 1e elftal op het moment.
Maar als je laat begint, kan je niet zomaar verwachten dat er opeens meteen allemaal toppers opstaan. Maar als je even geduld hebt kan je over 2 á 3 jaar beginnen met genieten op dit gebied. De B-jeugd heeft bv een geweldige lichting. Daar kunnen zomaar wel eens 5 spelertjes bij zitten die het 1e zouden kunnen halen. Het is altijd even afwachten natuurlijk hoe ze zich ontwikkeling mn op fysiek gebied. Maar het strakke beleid (olv Langeler!!) begint z'n vruchten straks echt wel af te werpen.
Iets minder denk ik, maar wel ruim boven de 100 miljoen. Het verschil wordt zo wel groot. Als ze hun goede spelers langer vast weten te houden en aan weten te vullen met gerichte aankopen, dan ligt zo'n situatie op de loer. Daarom is de houdbaarheidsdatum van de Eredivisie ook wel verstreken.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 14:46 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Sowieso denk ik dat het gat met Ajax inmiddels al te groot is geworden en niet meer overbrugbaar. Ze spelen dit jaar weer CL en gaan weer verkopen in de zomer. Hoeveel hebben ze dan op hun positieve saldo staan, 125-130 miljoen ofzo? Terwijl ze een paar jaar geleden nog in het rood stonden. Als er niks aan de Nederlandse competitie verandert krijgen we hier Schotse praktijken met Celtic (Ajax) die elk jaar kampioen wordt.
Ja, maar dat geldt voor elke clubs. Wanbeleid werpt een club altijd jaren terug in de tijd. Had de gemeente niet ingegrepen bij PSV, dan zou het er nu ook heel anders uitzien.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 14:51 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar 1 verkeerde beslissing kan zo alles weer teniet doen. Als Rutten geen toevalstreffer a la Guidetti of Pelle binnenhaalt, zie ik het nog niet zo positief voor ze in.
Qua financien zijn ze er nog niet dacht ik, nog niet zo ver als PSV en Ajax iniedergeval. Hier en daar weéér een financiële blunder, de lening voor het stadion niet af kunnen betalen etcetc. Het moet zich allemaal nog maar uitwijzen. Maargoed, we zullen zien. PSV mag grotere stappen op dit gebied zetten, true that.
[..]
Zoals ik al zei, je kunt niet opeens verwachten dat dit van de ene op de andere dag verandert. Dat heeft tijd nodig, en ik verwacht dat het niet lang op zich laat wachten.
Alcoholreclame mag niet eens geloof ikquote:Op vrijdag 2 mei 2014 14:52 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Bavaria. Komt wel goed. Als Philips op korte termijn niet toe wil geven, moeten ze wel plaats maken.
Vaak zijn het toch dezelfde typetjes die weggehaald worden. Jongens, met een buitenlands of moeilijke achtergrond. Snel geld verdienen, tikkie takkie, heel technisch en individualistisch, je kent ze wel.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 14:52 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Ik vraag me af in hoeverre dat realistisch is. Als er echt zoveel talent in zit zijn ze op hun 16e weg. Dan kun je nog zo'n fantastische jeugdopleiding hebben maar uiteindelijk kun je niet tegen het grote geld van grote clubs opboksen.
Je moet daarachter ook gewoon nog een goede lichting hebben. Rekik, Bruma en Aké gingen allemaal weg. Van de generatie Aké en Rekik zijn Boëtius, Kongolo enVilhena (doorgeschoven in de F'jes ofzo) bijvoorbeeld alsnog doorgestroomd. En van Bruma zijn generatie zijn Indi en De Vrij, die toch ook een stuk verder zijn.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 14:52 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Ik vraag me af in hoeverre dat realistisch is. Als er echt zoveel talent in zit zijn ze op hun 16e weg. Dan kun je nog zo'n fantastische jeugdopleiding hebben maar uiteindelijk kun je niet tegen het grote geld van grote clubs opboksen.
Unibet of Bwin straks wel. Geen idee overigens wat die zouden willen betalen. Vast niet (veel) meer dan wat bv. Aegon aan Ajax betaalde.quote:
Serieus niet? Ik meen me te kunnen herinneren dat nog niet eens zo lang geleden, dit namelijk een behoorlijke mogelijkheid was.quote:
True. Maar spelers zien ook een jeugdopleiding wat eerst als los zand aan elkaar vast zit, die nu wel professioneel georganiseerd is. Maar je hebt gelijk.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 14:54 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, maar dat geldt voor elke clubs. Wanbeleid werpt een club altijd jaren terug in de tijd. Had de gemeente niet ingegrepen bij PSV, dan zou het er nu ook heel anders uitzien.
Dat kan ook niet van de ene dag op de andere, maar ik ben wat huiverig. Het is niet omdat ze nu roepen dat ze de kaart van de jeugd gaan spelen, dat er dan ook daadwerkelijk allerlei jeugdspelers door gaan breken.
Unibet dan.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 14:58 schreef Typisch het volgende:
Wat moet Bwin met PSV? Die gaan alleen naar Ajax denk ik.
Ajax heeft meer supporters en zal dus standaard meer krijgen van een shirtsponsor.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 14:57 schreef Halcon het volgende:
[..]
Unibet of Bwin straks wel. Geen idee overigens wat die zouden willen betalen. Vast niet (veel) meer dan wat bv. Aegon aan Ajax betaalde.
Heb je gelijk in. Plek op het shirt van Ajax is meer waard dan een plek op het shirt van PSV. Zeker nu.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 15:03 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ajax heeft meer supporters en zal dus standaard meer krijgen van een shirtsponsor.
Ik zie niet in waarom PSV NAC zou moeten helpen. Ze hebben ons genoeg pijn gedaan afgelopen jaren.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 15:14 schreef Scarface88 het volgende:
Overigens heeft NAC morgen bij een 1-0 verlies genoeg om in de Eredivisie te blijven (beter doelsaldo dan RKC). Dus zoiets zal het wel worden.
Mag je je shirt in nederland net als ik zuid- amerika en Azië ook vol gooien met reclame?quote:Op vrijdag 2 mei 2014 15:04 schreef Halcon het volgende:
[..]
Heb je gelijk in. Plek op het shirt van Ajax is meer waard dan een plek op het shirt van PSV. Zeker nu.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |