abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 2 mei 2014 @ 01:39:54 #251
138438 crew  Pizzakoppo
pi_139476863
Waar is Doublepain eigenlijk gebleven met zijn goedpraterij? Hij vond de houding van alle PSV spelers toch helemaal geweldig en compleet perfect :D
pi_139476906
Eigenlijk ongelooflijk dat PSV met de selectie van vorig seizoen geen kampioen is geworden als je keek wat voor kwaliteit er in zat ten opzichte van dit jaar (100+ doelpunten in een seizoen).
Land of the free. Home of the brave.
  vrijdag 2 mei 2014 @ 05:16:50 #253
166007 HL_Dog43
Knowledge is free
pi_139478131
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 20:18 schreef Scarface88 het volgende:
Wordt overigens weer niet uitgezonden.

[..]

Vandaar dat ik ook die onzin niet koop. FOX Sports kan de tering krijgen.
ISLAMOFOBIA IS THE NEW NAZISM
pi_139478741
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 01:38 schreef Ciscus het volgende:

[..]

Nee hoor, psv staat er financieel beter voor en heeft daarnaast behoorlijk wat kapitaal op het veld staan. Dat helemaal tov Feyenoord destijds.

Het moet nu wel onderhand eens goed in elkaar vallen. .
Het is eigenlijk vooral komisch om te zien. Als het even niet loopt dan raakt iedereen in Eindhoven gelijk in paniek en moet het roer weer helemaal om. Ze proberen het beleid uit de hoofdstad te kopiëren, maar het is een groot fiasco. En de grootste clubiconen zijn een stel seniele oude mannetjes die eigenlijk door niemand meer serieus genomen worden. In Rotterdam hebben ze tenminste nog een jeugdopleiding om op terug te vallen. In Eindhoven is het gewoon helemaal niets.
pi_139478987
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 01:38 schreef Ciscus het volgende:

[..]

Nee hoor, psv staat er financieel beter voor en heeft daarnaast behoorlijk wat kapitaal op het veld staan. Dat helemaal tov Feyenoord destijds.

Het moet nu wel onderhand eens goed in elkaar vallen. .
Feyenoord leidt kapitaal op, PSV koopt bijna alleen maar. Uit het onderzoek van Knipping bleek dat Brands ook nauwelijks winst draait met transfers. Verkoopt hij een paar jaar niet die matige spelers voor veel geld, dan draait hij dus verlies op dat punt.

De Kuip wordt ook flink uitgebreid, waar PSV het moet doen met het huidige stadion.
  vrijdag 2 mei 2014 @ 08:39:21 #256
131800 Tarado
capô de fusca
pi_139479008
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 08:37 schreef Halcon het volgende:

[..]

Feyenoord leidt kapitaal op, PSV koopt bijna alleen maar. Uit het onderzoek van Knipping bleek dat Brands ook nauwelijks winst draait met transfers. Verkoopt hij een paar jaar niet die matige spelers voor veel geld, dan draait hij dus verlies op dat punt.

De Kuip wordt ook flink uitgebreid, waar PSV het moet doen met het huidige stadion.
Het zou natuurlijk niet meer dan normaal zijn als Feyenoord nu al een hogere begroting dan PSV heeft, ligt toch meer aan de commerciële incompetentie daar dat dit niet het geval is.
  Redactie Sport vrijdag 2 mei 2014 @ 08:40:11 #257
274204 crew  Mexicanobakker
pi_139479015
Brands eruit graag.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_139479067
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 08:39 schreef Tarado het volgende:

[..]

Het zou natuurlijk niet meer dan normaal zijn als Feyenoord nu al een hogere begroting dan PSV heeft, ligt toch meer aan de commerciële incompetentie daar dat dit niet het geval is.
Er zit daar nog wel rek in. Groter stadion en een effectievere jeugdopleiding.

PSV zit volgens mij redelijk vast aan Philips. Ajax had met Aegon een dikker contract. Philips betaalt in vergelijking daarmee een schijntje.
  vrijdag 2 mei 2014 @ 08:49:36 #259
131800 Tarado
capô de fusca
pi_139479116
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 08:45 schreef Halcon het volgende:

[..]

Er zit daar nog wel rek in. Groter stadion en een effectievere jeugdopleiding.

PSV zit volgens mij redelijk vast aan Philips. Ajax had met Aegon een dikker contract. Philips betaalt in vergelijking daarmee een schijntje.
Zal best maar dat gedeelte zit bij PSV toch aardig goed, het is meer het voetbal gedeelte waar weinig van klopt, niet onbelangrijk bij een voetbalclub.
pi_139479247
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 08:49 schreef Tarado het volgende:

[..]

Zal best maar dat gedeelte zit bij PSV toch aardig goed, het is meer het voetbal gedeelte waar weinig van klopt, niet onbelangrijk bij een voetbalclub.
PSV moet het hebben van slim inkopen en goed verkopen. Zelfs als er krankzinnige bedragen worden betaald voor vrij matige spelers, maakt PSV maar een klein plusje en worden de prestaties kennelijk minder. Voor de rest heeft PSV de financiële huishouding op orde kunnen brengen door de deal met de gemeente. Zonder die deal had het er echt heel anders uitgezien voor PSV.

Op termijn zijn Ajax en Feyenoord niet bij te houden voor PSV. Ajax en Feyenoord hebben een groter stadion, meer achterban en een effectievere jeugdopleiding.

Feyenoord en Ajax groeien door naar 80 a 90 miljoen. Dan zit je een beetje op het niveau van / hobbel je net achter clubs als Porto, Benfica, Valencia, Sevilla. Kortom: dan kun je wat.

De vraag is of PSV die stap kan maken.
  vrijdag 2 mei 2014 @ 12:09:44 #261
131800 Tarado
capô de fusca
pi_139483519
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 08:59 schreef Halcon het volgende:

[..]

PSV moet het hebben van slim inkopen en goed verkopen. Zelfs als er krankzinnige bedragen worden betaald voor vrij matige spelers, maakt PSV maar een klein plusje en worden de prestaties kennelijk minder. Voor de rest heeft PSV de financiële huishouding op orde kunnen brengen door de deal met de gemeente. Zonder die deal had het er echt heel anders uitgezien voor PSV.

Op termijn zijn Ajax en Feyenoord niet bij te houden voor PSV. Ajax en Feyenoord hebben een groter stadion, meer achterban en een effectievere jeugdopleiding.

Feyenoord en Ajax groeien door naar 80 a 90 miljoen. Dan zit je een beetje op het niveau van / hobbel je net achter clubs als Porto, Benfica, Valencia, Sevilla. Kortom: dan kun je wat.

Daarom zeg ik dat Feyenoord te ver achterloopt commercieel gezien, dat nieuwe stadion wordt teveel als excuus gebruikt, voorlopig staat Ajax qua begroting op 65, PSV op 62 en Feyenoord op 35 (miljoen), degene die grote stappen moet maken is Feyenoord.
pi_139483650
Dat de jeugd van feyenoord de kans heeft gekregen kwam voort uit armoede. Bij PSV moet blijken dat wanneer je jongens als Vloet, Koch, Van Ooijen, Ritzmaier, Rayhi en Bakkali erin zet of zij net zo goed meekomen als Vilhena, Nelom, Boetius etc.
Ik denk van wel, maar krijgen die jongens de kans van zowel de technische staf als de supporters?

En voordat Feyenoord helemaal wordt opgehemeld; zij hebben jongens als Immers en Schaken gekocht, waar wij Maher en Narsingh kochtten. Sorry hoor, maar wat wil je nou liever?

Belangrijkste is rust bewaren en je houden aan de lange termijnvisie.
pi_139483908
quote:

[..]

Je overdrijft. Daarnaast overschat je Feyenoord, en onderschat je PSV op sommige gebieden blijkbaar.
Kan me meer in Tarado vinden
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
pi_139485369
PSV supporters eisen vertrek Brands

pi_139485430
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 12:23 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

Je overdrijft. Daarnaast overschat je Feyenoord, en onderschat je PSV op sommige gebieden blijkbaar.
Kan me meer in Tarado vinden
Op welke gebieden onderschat ik PSV dan?
pi_139485450
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 12:09 schreef Tarado het volgende:

[..]

Daarom zeg ik dat Feyenoord te ver achterloopt commercieel gezien, dat nieuwe stadion wordt teveel als excuus gebruikt, voorlopig staat Ajax qua begroting op 65, PSV op 62 en Feyenoord op 35 (miljoen), degene die grote stappen moet maken is Feyenoord.
Op dit moment wel. Feyenoord heeft ook flinke financiële problemen gehad, dat belemmert de groei natuurlijk behoorlijk.
pi_139485583
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 12:13 schreef Ciscus het volgende:
Dat de jeugd van feyenoord de kans heeft gekregen kwam voort uit armoede. Bij PSV moet blijken dat wanneer je jongens als Vloet, Koch, Van Ooijen, Ritzmaier, Rayhi en Bakkali erin zet of zij net zo goed meekomen als Vilhena, Nelom, Boetius etc.
Ik denk van wel, maar krijgen die jongens de kans van zowel de technische staf als de supporters?

En voordat Feyenoord helemaal wordt opgehemeld; zij hebben jongens als Immers en Schaken gekocht, waar wij Maher en Narsingh kochtten. Sorry hoor, maar wat wil je nou liever?

Belangrijkste is rust bewaren en je houden aan de lange termijnvisie.
Uit armoede inderdaad, maar inmiddels zien ze in Rotterdam wel in dat de jeugd best wel wat kan als je ze een kans geeft en dat je er uiteindelijk meer aan hebt dan aan allerlei "koopjes" (Mathijssen, Vormer, Goossens, Verhoek, etc).

Tot nu toe breken er bij PSV simpelweg heel weinig jeugdspelers door en wordt er nog steeds veel geld uitgegeven aan allerlei matige spelers. Narsingh en Maher schat ik hoger in dan Immers en Schaken, maar Narsingh en Maher hebben ook veel meer gekost dan Immers en Schaken. Je kunt het beter vergelijken met een "koopje" van PSV, zoals bijvoorbeeld Jozefzoon.

Dat sowieso, maar Brands kon het bijvoorbeeld toch alweer niet laten om even een dure huurling binnen te fietsen.
  vrijdag 2 mei 2014 @ 13:26:10 #268
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_139485676
quote:

[..]

80 a 90 miljoen is gewoon niet realistisch in de eredivisie.

Ik denk dat de toekomst van PSV, Ajax en Feyenoord erg afhangt van mogelijke wijzigende competities in de toekomst.
Er zijn signalen dat de topclubs graag de vorming van een Europese competitie zien (met of zonder Engeland). Dat zou vergaande consequenties hebben.
Dit is denk ik een van de enige mogelijkheden voor de NL topclubs om op langere termijn te kunnen overleven.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_139485888
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 13:26 schreef BlaZ het volgende:

[..]

80 a 90 miljoen is gewoon niet realistisch in de eredivisie.

Ik denk dat de toekomst van PSV, Ajax en Feyenoord erg afhangt van mogelijke wijzigende competities in de toekomst.
Er zijn signalen dat de topclubs graag de vorming van een Europese competitie zien (met of zonder Engeland). Dat zou vergaande consequenties hebben.
Dit is denk ik een van de enige mogelijkheden voor de NL topclubs om op langere termijn te kunnen overleven.
Dat kan bv. Ajax best draaien.

Het tweede ben ik wel met je eens. Uiteraard kan bv. Ajax, Feyenoord of PSV vast nog wel op de één of andere manier wat groeien, maar in het buitenland groeien ze harder. De Europese top is het het zicht verdwenen en ook de Europese subtop dreigt uit het zicht te verdwijnen.

Je moet je markt en dus je inkomsten vergroten. Dat kan bv. door je aan te sluiten bij de Bundesliga. of alvast te beginnen met een BeNeLiga. Je moet toch toe naar minder competities en wat meer gecombineerde competities. Bijvoorbeeld Benfica en Porto in de Spaanse competitie, Donetsk en Kiev in de Russische competitie, Celtic in de Premier League, Zwitserland en Oostenrijk samen met daarbij wellicht de beste clubs uit Hongarije, Slovenië, Slowakije en Kroatië, etc. Turkije en Griekenland ligt te gevoelig, maar je kunt bv al wel twee ploegen uit Cyprus bij Griekenland voegen.

Een grote Europese competitie is te hoog gegrepen voor Nederlandse clubs. Op dit moment. Maak je nu een league met bijvoorbeeld 20 ploegen, waaronder 1 Nederlandse ploeg, dan zou die ploeg vermoedelijk degraderen en dan ben je weg.

[ Bericht 5% gewijzigd door Halcon op 02-05-2014 13:39:51 ]
  vrijdag 2 mei 2014 @ 14:06:58 #270
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_139487051
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 13:33 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat kan bv. Ajax best draaien.

Het tweede ben ik wel met je eens. Uiteraard kan bv. Ajax, Feyenoord of PSV vast nog wel op de één of andere manier wat groeien, maar in het buitenland groeien ze harder. De Europese top is het het zicht verdwenen en ook de Europese subtop dreigt uit het zicht te verdwijnen.

Je moet je markt en dus je inkomsten vergroten. Dat kan bv. door je aan te sluiten bij de Bundesliga. of alvast te beginnen met een BeNeLiga. Je moet toch toe naar minder competities en wat meer gecombineerde competities. Bijvoorbeeld Benfica en Porto in de Spaanse competitie, Donetsk en Kiev in de Russische competitie, Celtic in de Premier League, Zwitserland en Oostenrijk samen met daarbij wellicht de beste clubs uit Hongarije, Slovenië, Slowakije en Kroatië, etc. Turkije en Griekenland ligt te gevoelig, maar je kunt bv al wel twee ploegen uit Cyprus bij Griekenland voegen.

Een grote Europese competitie is te hoog gegrepen voor Nederlandse clubs. Op dit moment. Maak je nu een league met bijvoorbeeld 20 ploegen, waaronder 1 Nederlandse ploeg, dan zou die ploeg vermoedelijk degraderen en dan ben je weg.
Mits er champions league inkomsten zijn, anders is het niet haalbaar.

Het samenvoegen van competities lijkt me op termijn inderdaad onafwendbaar. De champions league is voor de topclubs niet interessant genoeg door het grote aantal zwakke deelnemers.
Mocht het gebeuren dan zou het wel eens 1 continentale liga kunnen worden.

Ik zou zelf de voorkeur aan een soort Amerikaans systeem met conferenties. Noord Europa/Zuid Europa/Rusland/Engeland of iets dergelijks.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_139487407
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 13:23 schreef Halcon het volgende:

[..]

Uit armoede inderdaad, maar inmiddels zien ze in Rotterdam wel in dat de jeugd best wel wat kan als je ze een kans geeft en dat je er uiteindelijk meer aan hebt dan aan allerlei "koopjes" (Mathijssen, Vormer, Goossens, Verhoek, etc).

Tot nu toe breken er bij PSV simpelweg heel weinig jeugdspelers door en wordt er nog steeds veel geld uitgegeven aan allerlei matige spelers. Narsingh en Maher schat ik hoger in dan Immers en Schaken, maar Narsingh en Maher hebben ook veel meer gekost dan Immers en Schaken. Je kunt het beter vergelijken met een "koopje" van PSV, zoals bijvoorbeeld Jozefzoon.

Dat sowieso, maar Brands kon het bijvoorbeeld toch alweer niet laten om even een dure huurling binnen te fietsen.
Janmaat en Pelle (al is hier een hele kleine transfersom voor betaald) horen ook in dit rijtje, als je dan toch volledig wil zijn. Dat zijn ook koopjes. Mathijsen, Vormer en zelfs Te Vrede hebben hun waarde bewezen voor de rol die ze hebben. Verhoek en Goossens zijn niet je beste selectie leden, maar de één was een ruildeal voor een mislukte jeugdspeler en de ander een multifunctionele transfervrije speler die ervaring heeft op Eredivisie niveau.

Ja, sommige jeugdspelers zijn beter, maar je hebt ze wel nodig om je selectie enig niveau te geven.

Einde bericht. :7
pi_139487560
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 14:06 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Mits er champions league inkomsten zijn, anders is het niet haalbaar.

Het samenvoegen van competities lijkt me op termijn inderdaad onafwendbaar. De champions league is voor de topclubs niet interessant genoeg door het grote aantal zwakke deelnemers.
Mocht het gebeuren dan zou het wel eens 1 continentale liga kunnen worden.

Ik zou zelf de voorkeur aan een soort Amerikaans systeem met conferenties. Noord Europa/Zuid Europa/Rusland/Engeland of iets dergelijks.
Yep, CL is noodzaak, evenals een gunstige transferbalans. Porto en Benfica halen bijna altijd de CL wel en verkopen bovendien vak goed.

Klopt, teveel zwakke deelnemers en ga je het op sportieve gronden verdelen i.p.v. per land, dan zijn de Nederlandse clubs zo weg.

Amerikaans systeem lijkt me wel wat. De onderkant is dan in principe wel gesloten, maar dat lijkt me wel verdedigbaar. Degradatie betekent dan immers vrijwel direct het failliet van een club en een club die promoveert, komt natuurlijk echt flink tekort.
  vrijdag 2 mei 2014 @ 14:23:28 #273
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_139487611
Brands is toch onderhandelaar en geen scout. Hij krijgt een lijstje namen aangevoerd en moet voor al die spelers de laagst mogelijk prijs proberen af te dingen. Lijkt me dat de andere belangrijke mensen in de club erover gaan wie er gehaald wordt.
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
  Redactie Sport vrijdag 2 mei 2014 @ 14:25:03 #274
274204 crew  Mexicanobakker
pi_139487657
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 13:16 schreef PicoMMP het volgende:

[ afbeelding ]
Ah, leuk, een plaatje van een idioot op de tribune.

Die hebben we van alle clubs.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 2 mei 2014 @ 14:26:48 #275
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_139487715
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 13:16 schreef PicoMMP het volgende: