Dat zou je zeggen in een vrije, transparante, ongesubsidieerde huizenmarkt gebaseerd op vraag en aanbod.quote:Op donderdag 24 april 2014 20:27 schreef Piet_Piraat het volgende:
De keuze is ook groter, pas wanneer dat minder wordt dan gaan prijzen stijgen.
Nee, die huren blijven op de zelfde manier door stijgen tot een percentage van de WOZ waarde is bereikt. Welke percentage dat is zou ik even moeten opzoeken. Zelf woon ik nu in een "sociale" huurwoning met een huur boven de liberalisatiegrens.quote:Op dinsdag 29 april 2014 10:11 schreef MevrouwPuff het volgende:
Uit interesse, niet mn eigen situatie: Hoe zit het met sociale huurwoningen van 699 die een verhoging van 6,5% krijgen? Worden die woningen uit de sociale huurwoningcategorie gegooid? Voor deze bewoners boven sociale huurgrens gesteld en daarna weer opnieuw bepaald?
Hier eerder staat over minder leegstaande koophuizen die verhuurd worden: niet door minder aanbod, maar omdat de banken daar veel strenger op geworden zijn.
Hier staat dan weer dat het niet harder mag stijgen dan volgens het puntensysteem zou mogen.quote:Op dinsdag 29 april 2014 11:39 schreef janatwork het volgende:
[..]
Nee, die huren blijven op de zelfde manier door stijgen tot een percentage van de WOZ waarde is bereikt. Welke percentage dat is zou ik even moeten opzoeken. Zelf woon ik nu in een "sociale" huurwoning met een huur boven de liberalisatiegrens.
Toch zou ik dit graag voor een rechter getoetst willen zien worden. Het is nogal krom om onder een scheefhuurders regeling te vallen terwijl je huur niet meer onder de liberalisatiegrens zit. Het is nu net niets. Geen recht op toeslagen, wel 6,5% huurverhoging.
Als de woz waarde zakt zakt je huurprijs dan ook mee?quote:Op dinsdag 29 april 2014 11:39 schreef janatwork het volgende:
Nee, die huren blijven op de zelfde manier door stijgen tot een percentage van de WOZ waarde is bereikt. Welke percentage dat is zou ik even moeten opzoeken.
Maar dat puntensysteem geldt niet voor huurwoningen in de geliberaliseerde markt, behalve als je het laat toetsen de eerste 6 maanden van je huurcontract. Dat is bij mij al enige tijd geleden.quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:54 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Hier staat dan weer dat het niet harder mag stijgen dan volgens het puntensysteem zou mogen.
Als ik dat invul voor mijn woning die ik particulier huur, zou het niet boven de 618 per maand uit kunnen komen. Daarbij is het dus maar voor een kleine groep woningen concurrerend voor een vrije sector huurwoning en vraag ik me af of het zal zorgen voor veel betere doorstroming.
Geen idee, het is al weer wat maanden geleden dat ik me actief mee bemoeid heb, ik heb toen geconcludeerd dat het systeem nogal krom is en puur er op is gericht om mensen de koopmarkt op te jagen. In mijn geval lukt dat aardig.quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:55 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als de woz waarde zakt zakt je huurprijs dan ook mee?
quote:AMSTERDAM (Dow Jones)--In april van dit jaar zijn 10.780 woningen verkocht, maar liefst 64,5% meer dan een jaar eerder, toen slechts 6.554 woningen werden verkocht, blijkt vrijdag uit gegevens van het Kadaster. Op maandbasis werden in april 7,5% meer woningen verkocht.
Volgens het Kadaster was in april bij alle woningtypen sprake van een stijging, waarbij vooral veel hoekwoningen werden verkocht (76,1% op jaarbasis). De stijging bij 2-onder-1 kap woningen was met 42,5% het minst groot. Op maandbasis stegen de verkopen ook binnen alle woningtypen, en vooral bij appartementen en vrijstaande woningen (beide met 10,8%), aldus het Kadaster.
Het Kadaster meldt verder dat in alle provincies van ons land in april het aantal geregistreerde verkochte woningen is gestegen. In Utrecht was de stijging het grootst, in Zeeland het kleinst.
Het aantal geregistreerde hypotheken steeg in april op jaarbasis met 52,9% naar 16.346, op maandbasis was dit een stijging van 6,3%.
Verder vonden vorige maand 164 executieveilingen plaats, 16,3% dan in april 2013.
Door Marleen Groen;
Van wat?quote:
van dit huizenmarkt topic. Sinds het minder slecht gaat met de huizenmarkt daalt ook het aantal postings in deze prachtige reeksquote:
Arme drommels? Wie dan? Dat het minder slecht gaat, is maar een relatieve uitspraak natuurlijk; wat noem je goed en slecht?quote:Op vrijdag 16 mei 2014 20:44 schreef opgebaarde het volgende:
van dit huizenmarkt topic. Sinds het minder slecht gaat met de huizenmarkt daalt ook het aantal postings in deze prachtige reeks
arme drommels
Wat kost dat nou, een caravan opknappen?quote:Op donderdag 24 april 2014 19:33 schreef blomke het volgende:
[..]
Dit moet je nuanceren: wij hebben nu een veel lagere hypotheekrente dan 5 jaar geleden. Plus het feit dat ik het huis heb opgekalefaterdzodat het meer waard is geworden
.
Dus meer huis voor minder geld.
Kweenie, ik heb een vrijstaande woning (400 m³ inhoud) opgeknapt.quote:
Een caravan is toch meestal vrijstaand?quote:Op vrijdag 16 mei 2014 21:41 schreef blomke het volgende:
[..]
Kweenie, ik heb een vrijstaand ewoning opgeknapt.
Jôh.......quote:
Voor wie lastig? Overigens interesseert het bezit van mij of een ander me geen mallemoer; het zijn juist de processen eromheen die me boeien (procestechnoloog hè).quote:Op zaterdag 17 mei 2014 00:20 schreef Zith het volgende:
Blomke is graag kritisch op de woningmarkt waardoor de fok-huizenbezitters graag de zeik op hem nemen, maar blomkje heeft ook een groter huis dan de standaard fok-huizenbezitter (die een vinex huisje heeft) dus dat is een lastig parket.
Een flink deel van de vaste gekken heeft ook een ban voor dit subforumquote:Op vrijdag 16 mei 2014 20:44 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
van dit huizenmarkt topic. Sinds het minder slecht gaat met de huizenmarkt daalt ook het aantal postings in deze prachtige reeks
arme drommels
Nu als ik heel eerlijk ben gaat het helemaal niet zo bijster goed met de woningmarkt.quote:Op vrijdag 16 mei 2014 20:44 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
arme drommels
Fijn voor je eerlijkheidquote:Op zaterdag 17 mei 2014 16:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nu als ik heel eerlijk ben gaat het helemaal niet zo bijster goed met de woningmarkt.
Ah verkeerd gelezen, je zegt minder slecht.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 16:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Waar haal je vandaan dat ik goed vind gaan oid??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |