In andere landen worden ze misschien harder aangepakt?quote:Op woensdag 23 april 2014 13:15 schreef erodome het volgende:
[..]
Wat vreemd, want die "andere cultuur" komt toch ook veelvuldig voor in de andere eu landen...
Zal het dan misschien niet alleen daaraan liggen?
Ietwat bot doch ik kan me er geheel in vinden.quote:Op woensdag 23 april 2014 10:23 schreef stopnaald het volgende:
[..]
EEN fucking boerkahoer versus talloze, dagelijkse niet gesluierde meisjes/vrouwen.
Ik heb absoluut geen spat medelijden met haar. Voelt ze eens hoe het is om vanwege je kleding/uiterlijk seksuele agressie over je heen te krijgen.
Waarom?quote:Op woensdag 23 april 2014 14:23 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Ietwat bot doch ik kan me er geheel in vinden.
Ik doe het zeker niet.quote:Op woensdag 23 april 2014 11:31 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Het aantal gevallen van sexuele misdrijven is al jaren aan het dalen voor zover ik weet. Maar ik begrijp dat jouw verwrongen wereldbeeld hierover gegronde reden is een vrouw die een niqaab draagt te gaan slaan?
Nee, het is niet zo.quote:Op woensdag 23 april 2014 14:41 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Omdat dat zo is Koos.
Klinkt simpel , maar is zo.
Je bent zo verlicht en progressief dat je mensen die zich anders willen kleden wel een klap zou willen verkopen. Juist.quote:Op woensdag 23 april 2014 14:40 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Zoiets roept bij mij , als mens opgegroeid in een tijd van een verlicht en progressief Nederland waarin we gelukkig volop afrekenden met dit soort claustrofobisch denken en handelen , enorme walging bij me op.
Ik vraag me af hoe verlicht en progressief wij werkelijk zijn, volgens mij verschilt dat behoorlijk met hoe we denken te zijn. Je hoeft een boerka of niqaab niet mooi te vinden, dat is je goed recht. Maar dit is nog steeds een vrij land, dus iemand moet zich kunnen kleden zoals hij/zij wil. Ook als het door anderen als een symbool van vrouwenonderdrukking wordt gezien. Ik vind het niet verlicht om maar even te bepalen wat in het Nederlands straatbeeld thuishoort en wat niet.quote:Op woensdag 23 april 2014 14:40 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Ik doe het zeker niet.
Maar als ik weer eens zoveel antiek gedachtegoed , wereldschuwheid samengevat in de vorm van zo'n volslagen asociaal aandachttrekkend zwart spook zie rond paraderen in het Nederlands / Haags straatbeeld anno 2014 krijg ik heel sterk de neiging om te meppen.
Zoiets roept bij mij , als mens opgegroeid in een tijd van een verlicht en progressief Nederland waarin we gelukkig volop afrekenden met dit soort claustrofobisch denken en handelen , enorme walging bij me op.
In Nederland 2014 in een zwarte tent rondlopen en dan klagen over aandacht die je krijgt.quote:Op woensdag 23 april 2014 14:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, het is niet zo.
Ik lees dat het terecht is dat die vrouw klappen krijgt, omdat NL vrouwen worden lastiggevallen door kut-Marokkaantjes.
Dat is een verknipte manier van redeneren.
quote:Op woensdag 23 april 2014 14:48 schreef gelly het volgende:
[..]
Je bent zo verlicht en progressief dat je mensen die zich anders willen kleden wel een klap zou willen verkopen. Juist.
Is wel (bewust) wat simpel gesteld als ik het hier over een boerka spook in het Haagse straatbeeld anno 2014 heb.quote:"mensen die zich anders willen kleden"
Dat je als boerka-draagster wordt nagekeken, daar kan ik me nog iets bij voorstellen. Maar dat je in elkaar wordt gebeukt gaat werkelijke alle perken te buiten.quote:Op woensdag 23 april 2014 14:49 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
In Nederland 2014 in een zwarte tent rondlopen en dan klagen over aandacht die je krijgt.
Over verknipt gesproken.
Het verhaal over de vermeende klap rammelt aan alle kanten , althans dat is wat ik er indertijd over las.
Zijn er al vorderingen in de zaak?
Jij krijgt de neiging om een priester of orthodoxe jood te slaan als je deze ziet lopen?quote:Op woensdag 23 april 2014 14:56 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
[..]
Is wel (bewust) wat simpel gesteld als ik het hier over een boerka spook in het Haagse straatbeeld anno 2014 heb.
Ik krijg overigens dezelfde neiging bij het zien van bisschoppen en orthodoxe Joden.
Alleen zie ik die eerste groep niet vaak hier op straat.
Als ik in Antwerpen ben de tweede gezellige groep weer wel.
En ik heb het over wat ik denk en voel , niet wat ik doe.
Kom er voor uit.
Volgens mij mag dat toch in dit land.
Waarom krijg je die neigingen in godsnaam?quote:Op woensdag 23 april 2014 14:56 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
[..]
Is wel (bewust) wat simpel gesteld als ik het hier over een boerka spook in het Haagse straatbeeld anno 2014 heb.
Ik krijg overigens dezelfde neiging bij het zien van bisschoppen en orthodoxe Joden.
Kom er voor uit.
Laat die mensen gewoon met rust.quote:Op woensdag 23 april 2014 14:56 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
[..]
Kom er voor uit.
Natuurlijk moeten de mensen die dit doen worden vervolgd etc. , ik geef alleen maar aan dat je het opzoekt als je zo sterk afwijkt van de dominante norm. Dat jij daar een waardeoordeel in meent af te kunnen lezen of iets dergelijks kan ik niet helpen. Een land heeft een dominante cultuur, zij provoceren t.o.v. dat met deze zeer onorthodoxe kledingkeuze, het is een logisch gevolg dat vroeg of laat zoiets gebeurt. Dat heeft niets met goed praten te maken.quote:Op woensdag 23 april 2014 10:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik praat het niet goed, maar....
Het is goed met je Bram. Ranzig figuur.
Dat is inderdaad iets geheel anders aangezien de dominante cultuur in Nederland is dat vrouwen korte rokjes mogen dragen.quote:Op woensdag 23 april 2014 10:26 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Net zoals een vrouw in een kort rokje verkrachting uitlokt. Oh nee, wacht, dat is anders.
Gast, mijn indruk van jou is dat je ook sterk afwijkt van de norm. Met je autistische trekjes en je wereldvreemde houding.quote:Op woensdag 23 april 2014 16:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Natuurlijk moeten de mensen die dit doen worden vervolgd etc. , ik geef alleen maar aan dat je het opzoekt als je zo sterk afwijkt van de dominante norm. Dat jij daar een waardeoordeel in meent af te kunnen lezen of iets dergelijks kan ik niet helpen.
Oh, gaan we het persoonlijk maken?quote:Op woensdag 23 april 2014 16:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gast, mijn indruk van jou is dat je ook sterk afwijkt van de norm. Met je autistische trekjes en je wereldvreemde houding.
Dat is toch nog geen reden om jou in elkaar te rammen?
Het is een voorbeeld. Je praat zo'n actie goed door te stellen dat de boerka sterk afwijkt van de dominante norm. Een idioot subjectief oordeel. Zat Nederlanders wijken af van de norm. Autisten bijvoorbeeld. Die ga je toch ook geen pak rammel geven?quote:Op woensdag 23 april 2014 16:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Oh, gaan we het persoonlijk maken?
Ik begrijp iets niet.... Jij hebt het over "dominante" cultuur. Bedoel je daarmee dat die "dominante" cultuur het recht heeft om dingen te eisen van de niet-dominante cultuur terwijl ze zelf geen duimbreed toe hoeven te geven? Beetje een kwestie van de terreur van de meerderheid als je mij vraagt......quote:Op woensdag 23 april 2014 16:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Natuurlijk moeten de mensen die dit doen worden vervolgd etc. , ik geef alleen maar aan dat je het opzoekt als je zo sterk afwijkt van de dominante norm. Dat jij daar een waardeoordeel in meent af te kunnen lezen of iets dergelijks kan ik niet helpen.
[..]
Dat is inderdaad iets geheel anders aangezien de dominante cultuur in Nederland is dat vrouwen korte rokjes mogen dragen.
Beetje streng-islamitisch, als je het mij vraagt.quote:Op woensdag 23 april 2014 16:20 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik begrijp iets niet.... Jij hebt het over "dominante" cultuur. Bedoel je daarmee dat die "dominante" cultuur het recht heeft om dingen te eisen van de niet-dominante cultuur terwijl ze zelf geen duimbreed toe hoeven te geven? Beetje een kwestie van de terreur van de meerderheid als je mij vraagt......
Het is eigenlijk net zo bizar als al die mensen die systematisch integratie verwarren met assimilatie....quote:Op woensdag 23 april 2014 16:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Beetje streng-islamitisch, als je het mij vraagt.
O, de zoete ironie.
In elkaar gebeukt.quote:Op woensdag 23 april 2014 15:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat je als boerka-draagster wordt nagekeken, daar kan ik me nog iets bij voorstellen. Maar dat je in elkaar wordt gebeukt gaat werkelijke alle perken te buiten.
En het kan inderdaad een hoax zijn, maar mevrouw stopnaald reageerde in de veronderstelling dat de berichtgeving op waarheid berust.
Ik vind ook dat alto's en hardcore-fans zich absurd kleden, maar dan ga ik die lui nog niet in elkaar lopen trappen.
Hoe zo?quote:Op woensdag 23 april 2014 15:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij krijgt de neiging om een priester of orthodoxe jood te slaan als je deze ziet lopen?
Gast, zoek hulp.
Ze roepen iets bij me op.quote:Op woensdag 23 april 2014 15:13 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Waarom krijg je die neigingen in godsnaam?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |