Iedere keer dat stukje muziek tussen die coupletten ookquote:Op maandag 30 juni 2014 16:49 schreef superworm het volgende:
[..]
Dit bazenlied idd
Was ist des Deutschen Vaterland?
So nenne endlich mir das Land!
So weit die deutsche Zunge klingt
Und Gott im Himmel Lieder singt:
Das soll es sein! Das soll es sein!
quote:Op maandag 30 juni 2014 17:16 schreef vluggejapie99 het volgende:
[..]
Iedere keer dat stukje muziek tussen die coupletten ook
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit heeft ook heel lang aan mij gekleefd... Wat een ongelooflijke potentie heeft Duitsland verprutst in de vorige eeuwen... Vooral de omvang van het gebied dat nu Duitsland had kunnen zijn zit mij nog steeds erg dwars.quote:Op maandag 30 juni 2014 17:25 schreef superworm het volgende:
[..]Was het al half vergeten maar heb het ooit (met de tekst erbij, pfoeh, 10 coupletten
) een aantal keer heel hard meegebruld en deed dat zojuist ook weer. Jammer dat de geschiedenis zo heeft moeten lopen dat er niet één groot Duitstaligenland is.
Was dat zo geweest (+ miljoenen extra mensen dankzij niet afgeslacht worden in 2 wereldoorlogen + delen van Oostenrijk-Hongarije) dan had Duitsland zich qua economische kracht kunnen meten met de VS. 150-200 miljoen man in het rijkste gebied ter wereld, én (ook nu alsnog) de industrial powerhouse van Europa. En zouden de Benelux en Scandinavië (in een los federaal verband) tot de Duitse unie toetreden, dan gaat het met gemak richting de 300 miljoen.
Durm zou kunnen, maar Lahm terughalen naar de backpositie zie ik absoluut niet gebeuren. Löw was enorm geirriteerd dat die discussie weer opspeelde en heeft toch wel erg duidelijk gemaakt dat Lahm als defensieve middenvelder zal worden gebruikt.quote:Op maandag 30 juni 2014 16:09 schreef RM-rf het volgende:
Ik verwacht van Löw wel een verrassing in de opstelling..
Dat hij bv Lahm terughaalt naar rechtachter en Durm linker-verdediger en zo terugstapt naar de traditionele viererkette met échte vleugelverdedigers (enkel is het dan wel bv de vraag wat hij doet met de drie centrale verdedigers Boateng, Mertesacker en Humels die het alledrie tot nu toe niet slecht deden).
Ook kan hij bv ervoor kiezen Klose direkt te laten spelen en te hopen met een vroege aanval de algerijnse te verwachten verdedigingsmuur te kunnen breken.. Klose zal vast geen hele wedstrijd halen, maar die kan dan later vervangen worden door Schürle of Götze, die dan met frisheid spelen en meer op snelheid de vermoeide algerijnen het zwaar maken.
Zeker, als ik de historische landkaart d'r effe bij pak is de Duitse grootte nu zowat gehalveerd t.o.v van een eeuw geleden (1914). Het had een wereldmacht kunnen zijn met globale invloed, nu is het een 'gewoon' groot land met continentale invloed.quote:Op maandag 30 juni 2014 17:30 schreef vluggejapie99 het volgende:
[..]
Dit heeft ook heel lang aan mij gekleefd... Wat een ongelooflijke potentie heeft Duitsland verprutst in de vorige eeuwen... Vooral de omvang van het gebied dat nu Duitsland had kunnen zijn zit mij nog steeds erg dwars.
Je had gewoon een Duitsland kunnen hebben met de omvang van de voormalige Duitse Bond (dus ook met de later ten onrechte gezuiverde Poolse gebieden Pommeren, Silezie en Neumark). Ook had je uiteindelijk een soort Rijk der Duitse broeders kunnen creëren waar de Benelux ook in had gezeten. Altijd wel leuk die ''althistory''-scenario's.
Voor dit Duitsland hoeft Frankrijk ook niet bang te zijn, als Duitsland al doorgaat ....quote:Op maandag 30 juni 2014 18:30 schreef SomePerson het volgende:
Voor dit Frankrijk hoeft Duitsland niet bang te zijn, als Frankrijk al doorgaat...
Komt goed in de tweede, vlak voor het rustsignaal werd het al beter.quote:Op maandag 30 juni 2014 22:54 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Voor dit Duitsland hoeft Frankrijk ook niet bang te zijn, als Duitsland al doorgaat ....
Denk ook dat het nog wel goed komt, maar Duitsland tegen Afrikaanse landen op een WK is altijd een heel moeizaam verhaal.quote:Op maandag 30 juni 2014 22:56 schreef Rosario het volgende:
[..]
Komt goed in de tweede, vlak voor het rustsignaal werd het al beter.
Maar ongelooflijk dat Gotze Muller niet zag staan zeg..
Ha, helemaal mee eens, Mertesacker en Ozil zijn veruit de zwaksten. Die eerste was zo onzeker achterin de eerste helft, die gooi je er toch meteen uit. En Ozils rol in de aanval was verwaarloosbaar..quote:Op maandag 30 juni 2014 23:57 schreef XL het volgende:
Wie faalt hier nu het hardste, ik zeg: Löw
Geen plan a, geen plan b.
Durft de echte zwakke spelers (mertesacker, özil) er niet af te halen. Alle spelers lijken ook eigen plannetjes te hebben (schweini wil doorpassen tot in de goal, kroos zakt altijd om te kunnen schieten op die sukkelkeeper, özil loopt iedereen in de weg en passt dan snoeihard over 5 meter naar iemand met een man in de rug).
waarom?quote:
Als we spelen zoals tegen Mexico staan we halverwege al emt 4-0 achterquote:Op dinsdag 1 juli 2014 00:33 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Mochten wij in de finale komen, gaan we dan winnen van dit Duitsland?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |