abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141728261
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 16:49 schreef superworm het volgende:

[..]

Dit bazenlied idd _O_

Was ist des Deutschen Vaterland?
So nenne endlich mir das Land!
So weit die deutsche Zunge klingt
Und Gott im Himmel Lieder singt:
Das soll es sein! Das soll es sein!
Iedere keer dat stukje muziek tussen die coupletten ook _O_
  Redactie Frontpage maandag 30 juni 2014 @ 17:25:01 #202
145738 superworm
is erbij
pi_141728565
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 17:16 schreef vluggejapie99 het volgende:

[..]

Iedere keer dat stukje muziek tussen die coupletten ook _O_
:Y Was het al half vergeten maar heb het ooit (met de tekst erbij, pfoeh, 10 coupletten :P ) een aantal keer heel hard meegebruld en deed dat zojuist ook weer. Jammer dat de geschiedenis zo heeft moeten lopen dat er niet één groot Duitstaligenland is.

Was dat zo geweest (+ miljoenen extra mensen dankzij niet afgeslacht worden in 2 wereldoorlogen + delen van Oostenrijk-Hongarije en Zwitserland) dan had Duitsland zich qua economische kracht kunnen meten met de VS. 150-200 miljoen man in het rijkste gebied ter wereld, én (ook nu alsnog) de industrial powerhouse van Europa. En zouden de Benelux en Scandinavië (in een los federaal verband) tot de Duitse unie toetreden, dan gaat het met gemak richting de 250-300 miljoen mensen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_141728739
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 17:25 schreef superworm het volgende:

[..]

:Y Was het al half vergeten maar heb het ooit (met de tekst erbij, pfoeh, 10 coupletten :P ) een aantal keer heel hard meegebruld en deed dat zojuist ook weer. Jammer dat de geschiedenis zo heeft moeten lopen dat er niet één groot Duitstaligenland is.

Was dat zo geweest (+ miljoenen extra mensen dankzij niet afgeslacht worden in 2 wereldoorlogen + delen van Oostenrijk-Hongarije) dan had Duitsland zich qua economische kracht kunnen meten met de VS. 150-200 miljoen man in het rijkste gebied ter wereld, én (ook nu alsnog) de industrial powerhouse van Europa. En zouden de Benelux en Scandinavië (in een los federaal verband) tot de Duitse unie toetreden, dan gaat het met gemak richting de 300 miljoen.
Dit heeft ook heel lang aan mij gekleefd... Wat een ongelooflijke potentie heeft Duitsland verprutst in de vorige eeuwen... Vooral de omvang van het gebied dat nu Duitsland had kunnen zijn zit mij nog steeds erg dwars.

Je had gewoon een Duitsland kunnen hebben met de omvang van de voormalige Duitse Bond (dus ook met de later ten onrechte gezuiverde Poolse gebieden Pommeren, Silezie en Neumark). Ook had je uiteindelijk een soort Rijk der Duitse broeders kunnen creëren waar de Benelux ook in had gezeten. Altijd wel leuk die ''althistory''-scenario's.
pi_141728910
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 16:09 schreef RM-rf het volgende:
Ik verwacht van Löw wel een verrassing in de opstelling..
Dat hij bv Lahm terughaalt naar rechtachter en Durm linker-verdediger en zo terugstapt naar de traditionele viererkette met échte vleugelverdedigers (enkel is het dan wel bv de vraag wat hij doet met de drie centrale verdedigers Boateng, Mertesacker en Humels die het alledrie tot nu toe niet slecht deden).

Ook kan hij bv ervoor kiezen Klose direkt te laten spelen en te hopen met een vroege aanval de algerijnse te verwachten verdedigingsmuur te kunnen breken.. Klose zal vast geen hele wedstrijd halen, maar die kan dan later vervangen worden door Schürle of Götze, die dan met frisheid spelen en meer op snelheid de vermoeide algerijnen het zwaar maken.
Durm zou kunnen, maar Lahm terughalen naar de backpositie zie ik absoluut niet gebeuren. Löw was enorm geirriteerd dat die discussie weer opspeelde en heeft toch wel erg duidelijk gemaakt dat Lahm als defensieve middenvelder zal worden gebruikt.

Stiekem hoop ik dat Schürrle speelt ipv Götze, maar ik verwacht dezelfde opstelling als de laatste keer, alleen dan Götze ipv Podolski en Khedira dus weer op de bank.
pi_141728984
Waar zouden de Pruisen vandaag zijn als ze onafhankelijk waren gebleven en er geen Noord-Duitse Bond was ontstaan? Pruisen zou bijna groter zijn geweest dan het huidige Duitsland.
pi_141730556
Gaat dit topic nog over voetbal? :P

Vanavond moet makkelijk gewonnen kunnen worden. Geen goal in de laatste minuut svp., maar gewoon een klinkende drie, vier- nul.
pi_141731080
Voor dit Frankrijk hoeft Duitsland niet bang te zijn, als Frankrijk al doorgaat...
pi_141731572
Met het mes tussen de tanden en bloeddorstig spelen tegen die fransozen. Schuimbekkend!
  maandag 30 juni 2014 @ 20:39:48 #210
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_141737475
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 17:30 schreef vluggejapie99 het volgende:

[..]

Dit heeft ook heel lang aan mij gekleefd... Wat een ongelooflijke potentie heeft Duitsland verprutst in de vorige eeuwen... Vooral de omvang van het gebied dat nu Duitsland had kunnen zijn zit mij nog steeds erg dwars.

Je had gewoon een Duitsland kunnen hebben met de omvang van de voormalige Duitse Bond (dus ook met de later ten onrechte gezuiverde Poolse gebieden Pommeren, Silezie en Neumark). Ook had je uiteindelijk een soort Rijk der Duitse broeders kunnen creëren waar de Benelux ook in had gezeten. Altijd wel leuk die ''althistory''-scenario's.
Zeker, als ik de historische landkaart d'r effe bij pak is de Duitse grootte nu zowat gehalveerd t.o.v van een eeuw geleden (1914). Het had een wereldmacht kunnen zijn met globale invloed, nu is het een 'gewoon' groot land met continentale invloed.

Maargoed, ik supporter voor het NL-elftal maar schakel ogenblikkelijk naar de Duitse kant indien we eruit liggen :+
pi_141744160
Ziet er niet best uit hoor, tot dusver.
pi_141745510
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 18:30 schreef SomePerson het volgende:
Voor dit Frankrijk hoeft Duitsland niet bang te zijn, als Frankrijk al doorgaat...
Voor dit Duitsland hoeft Frankrijk ook niet bang te zijn, als Duitsland al doorgaat ....
pi_141745643
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 22:54 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Voor dit Duitsland hoeft Frankrijk ook niet bang te zijn, als Duitsland al doorgaat ....
Komt goed in de tweede, vlak voor het rustsignaal werd het al beter.

Maar ongelooflijk dat Gotze Muller niet zag staan zeg..
pi_141745719
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 22:56 schreef Rosario het volgende:

[..]

Komt goed in de tweede, vlak voor het rustsignaal werd het al beter.

Maar ongelooflijk dat Gotze Muller niet zag staan zeg..
Denk ook dat het nog wel goed komt, maar Duitsland tegen Afrikaanse landen op een WK is altijd een heel moeizaam verhaal.
pi_141746035
Goetze er nu ook uit.
pi_141749072
Oh man, enige team dat niet tegen Algerije wist te scoren. |:(
  maandag 30 juni 2014 @ 23:57:36 #217
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_141750138
Wie faalt hier nu het hardste, ik zeg: Löw

Geen plan a, geen plan b.

Durft de echte zwakke spelers (mertesacker, özil) er niet af te halen. Alle spelers lijken ook eigen plannetjes te hebben (schweini wil doorpassen tot in de goal, kroos zakt altijd om te kunnen schieten op die sukkelkeeper, özil loopt iedereen in de weg en passt dan snoeihard over 5 meter naar iemand met een man in de rug).
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_141750508
Hoi
Ik support Duitsland niet meer :r
pi_141751651
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 23:57 schreef XL het volgende:
Wie faalt hier nu het hardste, ik zeg: Löw

Geen plan a, geen plan b.

Durft de echte zwakke spelers (mertesacker, özil) er niet af te halen. Alle spelers lijken ook eigen plannetjes te hebben (schweini wil doorpassen tot in de goal, kroos zakt altijd om te kunnen schieten op die sukkelkeeper, özil loopt iedereen in de weg en passt dan snoeihard over 5 meter naar iemand met een man in de rug).
Ha, helemaal mee eens, Mertesacker en Ozil zijn veruit de zwaksten. Die eerste was zo onzeker achterin de eerste helft, die gooi je er toch meteen uit. En Ozils rol in de aanval was verwaarloosbaar..

En nu wisselt hij Kramer in terwijl hij Grosskreutz heeft. :{w
pi_141751866
Het is dat Algerije niet kan counteren, anders had je er twee of drie om je oren gehad in de verlenging. _O-
  dinsdag 1 juli 2014 @ 00:33:32 #221
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_141752386
Mochten wij in de finale komen, gaan we dan winnen van dit Duitsland?
  dinsdag 1 juli 2014 @ 00:35:17 #222
310008 The_Big_Lebowski
The Dude Abides
pi_141752477
Weltmeister? LOL
  dinsdag 1 juli 2014 @ 05:28:13 #223
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_141754532
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 00:01 schreef Max-Westerman het volgende:
Hoi
Ik support Duitsland niet meer :r
waarom?
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroďd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
  dinsdag 1 juli 2014 @ 05:41:04 #224
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_141754541
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 00:33 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Mochten wij in de finale komen, gaan we dan winnen van dit Duitsland?
Als we spelen zoals tegen Mexico staan we halverwege al emt 4-0 achter :')
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_141754604
1988
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')