quote:
Op woensdag 4 juni 2014 11:16 schreef Kingstown het volgende:[..]
Lijkt me ook zeer waarschijnlijk, want heel veel alternatieven zijn er niet, tenzij hij Lahm daar neer wil gaan zetten, maar dat lijkt me ook weer niet echt aannemelijk.
Löw heeft volgens mij al letterlijk aangegeven dat Lahm niet linksback zal gaan spelen, Löw wil niet met een belangrijke speler als Lahm gaan 'schuiven' om gaten te vullen, en hem op een plek neerzetten waar die bij duitsland en zijn club al minimaal twee jaar niet gespeeld heeft en ook niet echt rendeert.
Lahm lijkt redelijk zeker voor rechtsback of defensief centraal middenveld...
Boateng zou de andere optie zijn voor linksback, maar ook dat is geen echte back en beter centraal en die deed het tegen Kameroen ook eigenlijk erg slecht. Löw gaf ook aan dat hij Boateng ongeschikt vond op Linksback.
Kevin Grosskreutz speelt bij BVB vaak linkermiddenvelder, daarnaast ook rechterverdediger, maar niet linksachter, die zou eventueel kunnen verrassen, maar heeft ook een beetje de publieke ophef tegen zich rondom dat hotellobby-incident (en kan er ook onder leiden dat Löw zelf in het 'voorbeeldfunctie' debat dat toen ontstond een slecht voorbeeld gaf door zelf precies dan zn rijbewijs te verliezen).
Ik heb toch een beetje een onbvestemd voorgevoel dat er voornamelijk donkere donderwolken boven duitsland samenbrouwen...
Vorige drie WKs profiteerden de duitsers enorm doordat ze hun eerste wedstrijd tegen de allerzwaktse konden beginnen en gelijk met een doelpuntfeest een leuke stemming neerzetten, 2002 de 8-0 tegen Saoudie-Arabie, 2006 de 4-2 tegen Costa Rica en 2010 de 4-0 tegen Australie...
Nu moeten ze tegen Portugal en alhoewel ik de Portugezen ook niet overtuigend sterk vind (lijkt allemaal over CR7 te moeten gaan, evt pepe en coetinho, de rest zijn tweederangs spelers van het niveau van het nederlands elftal) kan het een moeilijke pot worden...
wordt dat bv een moeizaam gelijkspel of zelfs een verlies, zal vast de hel uitbreken, en kan het best zijn dat het toernooi voor Duitsland iets word als het EK van 2004, toen ze ook voor het laatst moeizaam begonnen met een teleurstellende 1-1 tegen nederland (die ze overigens wel hadden moeten winnen eigenlijk en de hele tijd overwicht hadden, maar toen hadden ze een spitsenprobleem, die het hele toernooi niet konden scoren.. iets dat ook doet denken aan nu)
je krijgt bijna het gevoel dat de duitse pers zich ook vooral een beetje daarop aan het voorbereiden is..
Ze zijn nogal verwend met de verrassen goede prestaties op de toernooien na 2004... Het wordt ook tijd dat dat tegenvalt.
[ Bericht 3% gewijzigd door RM-rf op 05-06-2014 10:19:44 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25