Saoedische tafelrelen more like.quote:
Hij zei niet waar ze zelf staan. Maar wel dat ze Al-Maydan bombarderen. Ik ken een meisje dat daar familie heeft zitten, ze kunnen de afgelopen paar maanden niet normaal leven.quote:Op vrijdag 18 april 2014 17:55 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Gaat om een Armeense wijk, vandaar. Dacht misschien dat ze daar iets over zeggen zelf.
Waarom willen ze Al-Maydan bombarderen dan?quote:Op vrijdag 18 april 2014 17:58 schreef Peunage het volgende:
[..]
Hij zei niet waar ze zelf staan. Maar wel dat ze Al-Maydan bombarderen. Ik ken een meisje dat daar familie heeft zitten, ze kunnen de afgelopen paar maanden niet normaal leven.
Omdat er 'shabiha' zitten.quote:Op vrijdag 18 april 2014 18:00 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom willen ze Al-Maydan bombarderen dan?
Waarschijnlijk Christenen.quote:Op vrijdag 18 april 2014 18:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zal dat serieus de reden zijn?
Wonen daar toevallig geen religieuze minderheden ofzo.
Wat ik mij afvraag: Hezbollah krijgt hier vast ook wel van te horen. Hoe gaat die wisselwerking?quote:
Armeniërs.quote:Op vrijdag 18 april 2014 18:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zal dat serieus de reden zijn?
Wonen daar toevallig geen religieuze minderheden ofzo.
Aleppo is een belangrijke stad, maar ligt dichter bij Turkije dan Libanon. Maar ik denk dat ze de komende periode wel wat actiever gaan worden in Aleppo.quote:Op vrijdag 18 april 2014 18:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat ik mij afvraag: Hezbollah krijgt hier vast ook wel van te horen. Hoe gaat die wisselwerking?
Bedoel Hezbollah is toch wel de beste militie op dit moment, kunnen zij niet dit soort bedreigingen de kop in slaan?
Zeker als je jezelf bedenk dat de Syrische Armeniërs allemaal afstammen van vluchtelingen en dat er nu Turkmenen die zich vernoemen naar Ottomaanse sultans hen met mortieren gaan bestokenquote:
Laten we het hopen.quote:Op vrijdag 18 april 2014 18:10 schreef Peunage het volgende:
[..]
Aleppo is een belangrijke stad, maar ligt dichter bij Turkije dan Libanon. Maar ik denk dat ze de komende periode wel wat actiever gaan worden in Aleppo.
Dat is een spotnaam voor de NDF geworden.quote:Op vrijdag 18 april 2014 18:12 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Laten we het hopen.
Hoe actief is Shabiha eigenlijk nog in dit conflict?
Zo'n beetje iedereen wordt Shabiha genoemd tegenwoordig.quote:Op vrijdag 18 april 2014 18:12 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Laten we het hopen.
Hoe actief is Shabiha eigenlijk nog in dit conflict?
Shabiha was/is toch gewoon een criminele organisatie die in dit conflict terecht zijn gekomen en mee ging vechten met de troepen van Assad?quote:Op vrijdag 18 april 2014 18:12 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Dat is een spotnaam voor de NDF geworden.
Het gaat mij echt om de stereotype, grote gespierde mannen.quote:Op vrijdag 18 april 2014 18:13 schreef Peunage het volgende:
[..]
Zo'n beetje iedereen wordt Shabiha genoemd tegenwoordig.
De mensen zelf zullen er wel zijn, maar ik denk dat ze opgenomen zijn in het leger.quote:Op vrijdag 18 april 2014 18:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het gaat mij echt om de stereotype, grote gespierde mannen.
Nee joh. Misschien dat enkelen inderdaad een criminale oorsprong hadden maar al relatief vroeg in het conflict ontstonden pro-Assad burgermilities net zoals er anti-Assad milities ontstonden.quote:Op vrijdag 18 april 2014 18:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Shabiha was/is toch gewoon een criminele organisatie die in dit conflict terecht zijn gekomen en mee ging vechten met de troepen van Assad?
Hezbollah is de beste militie in een bepaalde territorium. Hezbollah is het best als het in heuvelachtige landschap zit waar ze alle trukjes kennen.quote:Op vrijdag 18 april 2014 18:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat ik mij afvraag: Hezbollah krijgt hier vast ook wel van te horen. Hoe gaat die wisselwerking?
Bedoel Hezbollah is toch wel de beste militie op dit moment, kunnen zij niet dit soort bedreigingen de kop in slaan?
Libanon kent zeer uiteenlopende gebieden hé. Niet alleen berg/heuvel landschap. Ze hebben vaak genoeg gevechten gehad met Israëlische Elite eenheden op het strand bijvoorbeeld. Maar ze hebben ook veel ervaring in verstedelijkt gebied.quote:Op vrijdag 18 april 2014 18:29 schreef Djibril het volgende:
[..]
Hezbollah is de beste militie in een bepaalde territorium. Hezbollah is het best als het in heuvelachtige landschap zit waar ze alle trukjes kennen.
Zet Hezbollah in bij woestijndorpen en ze zullen ongekende verliezen lijden. Zet Hezbollah in bij strandstreken (waar niet op heuvels wordt gevochten) en ze zullen ongekende verliezen lijden.
Het hangt puur van de streek uit. Zo kan je een Jungle militie niet inzetten in Syrie want daar hebben ze geen jarenlange ervaring mee.
Daarom korps mariniers..quote:Op vrijdag 18 april 2014 18:29 schreef Djibril het volgende:
[..]
Hezbollah is de beste militie in een bepaalde territorium. Hezbollah is het best als het in heuvelachtige landschap zit waar ze alle trukjes kennen.
Zet Hezbollah in bij woestijndorpen en ze zullen ongekende verliezen lijden. Zet Hezbollah in bij strandstreken (waar niet op heuvels wordt gevochten) en ze zullen ongekende verliezen lijden.
Het hangt puur van de streek uit. Zo kan je een Jungle militie niet inzetten in Syrie want daar hebben ze geen jarenlange ervaring mee.
Die pro Assad burgermilities zijn vaak wel erg harde strijders die op een of andere manier een hekel hebben aan soennieten.quote:Op vrijdag 18 april 2014 18:18 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Nee joh. Misschien dat enkelen inderdaad een criminale oorsprong hadden maar al relatief vroeg in het conflict ontstonden pro-Assad burgermilities net zoals er anti-Assad milities ontstonden.
De meesten waren (en zijn binnen de NDF) inderdaad Alawi.
Wat de NDF betreft, niet alle strijders daarin zijn gelijk want sommigen zijn alleen lokaal actief en anderen zijn door het hele land actief. Vooral Christenen en Druzen zijn actief (en de meerderheid) in hun eigen regio. Maar zij zijn blijkbaar niet heel erg actief buiten de eigen regio. (De Alawi's zijn daar wel toe bereid.)
Ik kijk daar niet al te raar van op eigenlijk.quote:Op vrijdag 18 april 2014 18:38 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Die pro Assad burgermilities zijn vaak wel erg harde strijders die op een of andere manier een hekel hebben aan soennieten.
jammer is dat wel.
Want?quote:Op vrijdag 18 april 2014 18:39 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ik kijk daar niet al te raar van op eigenlijk.
Woestijndorpen? En Qusayr lag niet in een heuvelachtig gebied hoor. Hezbollah excelleert in bergachtige en geürbaniseerde gebieden. Een woestijndrop zal voor Hezbollah ook gewoon te doen zijn.quote:Op vrijdag 18 april 2014 18:29 schreef Djibril het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |