SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.
Eerstvolgende meet:
* za 26 april Ivo's 300km Mariembourg (nieuwe route)
* Iets in limburg ofzo - 29 mei t/m 1 juni
* zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in Vreeswijk
Wij doen aan Strava
Nuttige links:
Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers
Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland
Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrennen in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in SpanjeSPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
Dan moet het baantje in beverwijk je ook wel bevallenquote:Op vrijdag 18 april 2014 07:55 schreef the_critic het volgende:
[..]
was vroeger echt mijn meest favoriete rondje toen ik nog bij de jeugd reed.. Deels asfalt, deels klinkers. Lekker lopende bochtjes... (toen als jeugd zijnde waren zelfde de "klimmetjes" leuk.. kon je toch paar man passeren)Zit 1 klim over de klinkers in, afdaling in asfalt, dan weer klinkers, ongeveer 800 meter, dan weer asfalt tot de finish en daar begint het klimmetje weer.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
geen idee.. ken ik niet. Leeuwarden heeft ook zo een leuk klinkerparcours. Ik hield er wel van destijds bij de jeugd..
Oldenzaal is helemaal asfalt, en die klim was me als jeugdrenner veel te lang
everyone's a critic...
even you ! !![]()
Ik ben ook echt geen klimmerZou het in een koers ook echt niet kunnen want ik ga dan veeeeeeels te snel naar boven rijden zodat ik bovenop gelost wordt, of bij de tweede beklimming.
Dan heb ik 't wel over een serieuze berg als de alpe'Amerongen en niet over de veredelde vluchtheuvel van Sloten
Ik kan ook absoluut niet omhoog fietden, maar vind het wel een van de leukere dingen. Zolang t niet langer dan 10 minuten duurt. Want ik doe mezelf wel redelijk pijn iedere keer.
Maar met klinkers val ik stil. Vind het kopje ook ze kut, niet zozeer vanwege de helling maar dat gestuiter. Zeker in dat snelle tussenstuk.
Fiets klinkt dan alsof je m van de trap flikkert.![]()
Iets minder druk in de bandjes kan je al best wat tijdswinst geven op het kopje, daarnaast maakt het het ook iets comfortabeler.quote:Op vrijdag 18 april 2014 08:19 schreef muzas het volgende:
Ik kan ook absoluut niet omhoog fietden, maar vind het wel een van de leukere dingen. Zolang t niet langer dan 10 minuten duurt. Want ik doe mezelf wel redelijk pijn iedere keer.
Maar met klinkers val ik stil. Vind het kopje ook ze kut, niet zozeer vanwege de helling maar dat gestuiter. Zeker in dat snelle tussenstuk.
Fiets klinkt dan alsof je m van de trap flikkert.
Maar het kan zeker herrie maken als je daar met 30+ over heen knalIf You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards![]()
Probeer eens een bar minder?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Als je dan sneller omhoog gaat is het een POWERBAROp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
zag net in filmpje van quickstep, over overwinning van Niki, da zij PR gewoon met 30mm banden rijden.. waarschijnlijk dan maar 5bar erin dan ofzo.. is ff andere koek dan het kopje met 8bar
everyone's a critic...
even you ! !![]()
30 mm? Dat is een 1.2" MTB band man!
Mwa dat is nog steeds maar de helft van mijn MTB bandenquote:If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards![]()
Maar nog... Wel huge. Dat dat nog in die frame's past!quote:Op vrijdag 18 april 2014 08:49 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Mwa dat is nog steeds maar de helft van mijn MTB bandenOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ja als ik zo de verhalen van de verschillende materialen las gaan die 30 mm bandjes er nog net aan in.If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards![]()
voor de gewone sterveling niet eens te koop waarschijnlijk... 30mm soepele bandjeseveryone's a critic...
even you ! !![]()
Steeds meer profs rijden op 25mm en dat is niet voor niks. Je moet ze dan niet even hard als 23mm zetten ivm groter volume.
Die 30mm zag ik ook ja. Volgens mij reden ze ook minder lek.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Ik sta nu op net zoveel km's als vorig jaar december en in 2012 in october
Ga je morgen nog op Sloten rijden?quote:Op vrijdag 18 april 2014 09:18 schreef kanovinnie het volgende:
Ik sta nu op net zoveel km's als vorig jaar december en in 2012 in octobereten!!!![]()
Nope, de ronde van noord holland. Jij wel?quote:Op vrijdag 18 april 2014 09:38 schreef janatwork het volgende:
[..]
Ga je morgen nog op Sloten rijden?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Misschien, heb wat last gehad van mijn knie begin deze week. Dus lekker een weekje rust gehouden. Is nu weer over maar weet niet of het verstandig is om te gaan koersen. Heb wel goesting.quote:Op vrijdag 18 april 2014 09:39 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nope, de ronde van noord holland. Jij wel?eten!!!![]()
7 uur in oostzaan, rijden we 160 km met 35 gemiddeld. Met een half uur rust tussendoor zijn we om 12 uur weer terug, kunnen we daarna meteen door naar Sloten en zijn we net op tijd om te starten bij de trimmers
Heb de 10K wel al een paar keer gereden, maar ben nog niet zo lang wielrenner. Genoeg progressie mogelijk in ieder geval.quote:Op donderdag 17 april 2014 22:00 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Rijd je ook tijden op die 10 k? Die collega leende dan een tijdrithelm en knallen maar. Klonk allemaal heel gezellig maar ook amateuristisch (waar m.i. niets mis mee is natuurlijk).
Als toerder doe ik natuurlijk niet mee, maar zal de deelnemende spartanen natuurlijk naar hogere sferen schreeuwen. Het is bij wijze van spreke in mijn achtertuin. Zal wel ff op jullie site kijken of het weer een rondje TU-wijk wordt of in de stad.Sommigen halen je in alsof je stil staat, maar je doet het voor jezelf en het is wel leuk om te doen.
Afgelopen jaar was het echt super druk. Het is ook geweldig om die renners met 50 per uur te zien scheuren over stukjes waar je normaal 15 kan rijden.![]()
Als je op 23mm normaliter 8 bar doet hoeveel bar zou je dan in 25mm moeten doen?
En nog een vraag als je een crosser met schijfremmen heb, is je wiel er dan gemakkelijk uit te halen? Een collega vroeg dat aan mij maar ik heb geen verstand van crossers. En kan je niet per ongeluk je vingers opensnijden aan die schijfremmen?Haters gonna hate.![]()
Schijfremmen zijn 2/3 mm dus daar snij je je niet aan. Eruithalen gaat supersimpel, alleen erin moet je effe opletten dat je schijf goed tussen de remschoentjes komt.quote:Op vrijdag 18 april 2014 11:38 schreef CyclingGirl het volgende:
Als je op 23mm normaliter 8 bar doet hoeveel bar zou je dan in 25mm moeten doen?
En nog een vraag als je een crosser met schijfremmen heb, is je wiel er dan gemakkelijk uit te halen? Een collega vroeg dat aan mij maar ik heb geen verstand van crossers. En kan je niet per ongeluk je vingers opensnijden aan die schijfremmen?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
ThanksIk heb nog nooit met schijfremmen gezeten dus ik heb echt geen idee
Morgen gaat die collega voor een crosser kijken. Ik ben wel benieuwd met wat hij terug komt.Haters gonna hate.![]()
voor crossen werkt het prima, voor de weg zou ik er niet zo snel aan beginnen..
Wiel haal je er even makkelijk uit als gewoon wiel.. insteken is inderdaad zoals kano zegt wat lastiger. Als je scheef zit, druk je de remblokken eruit. Niet iets voor een snelle wedstrijdwissel, maar gewoon voor vervoeren van je fiets geen enkel probleemeveryone's a critic...
even you ! !![]()
Mwah, zo snel druk je die remblokken er ook weer niet uit, maar je moet er wel net even wat meer moeite voor doen dan een gewone wielset.quote:Op vrijdag 18 april 2014 11:46 schreef the_critic het volgende:
Wiel haal je er even makkelijk uit als gewoon wiel.. insteken is inderdaad zoals kano zegt wat lastiger. Als je scheef zit, druk je de remblokken eruit. Niet iets voor een snelle wedstrijdwissel, maar gewoon voor vervoeren van je fiets geen enkel probleem
Ik denk wel, zeker als hij een krap budget heeft, hij beter voor velgremmen kan gaan maar dat is puur op onderbuikgevoelens gebasseerdOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Waarom niet?quote:Op vrijdag 18 april 2014 11:46 schreef the_critic het volgende:
Wiel haal je er even makkelijk uit als gewoon wiel.. insteken is inderdaad zoals kano zegt wat lastiger. Als je scheef zit, druk je de remblokken eruit. Niet iets voor een snelle wedstrijdwissel, maar gewoon voor vervoeren van je fiets geen enkel probleem![]()
minder makkelijk doseren van remkracht, teveel onderhoud (slijtage licht beduidend hoger, luchtbelletjes in de olie die je moeilijk zelf thuis even ontlucht, moeilijk afstellen tussen goed remmen en net niet aanlopen tegen de schijf)quote:everyone's a critic...
even you ! !![]()
Doseren gaat toch juist beter? En je moet hem eens per jaar ontluchten, plaatjes gaan tijden mee. Je kan er langer mee remmen voordat hij te warm word en het aanlopen valt ook wel mee.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Dit zijn verhalen die in veel reviews juist weer worden tegengesproken. Zeker dat van het doseren van de remkracht als je de juiste schijf gebruikt.quote:Op vrijdag 18 april 2014 12:13 schreef the_critic het volgende:
[..]
minder makkelijk doseren van remkracht, teveel onderhoud (slijtage licht beduidend hoger, luchtbelletjes in de olie die je moeilijk zelf thuis even ontlucht, moeilijk afstellen tussen goed remmen en net niet aanlopen tegen de schijf)
Het staat nu nog in de kinderschoenen, maar ik denk dat 90% van ons over een jaar of 5 met remschijven fietst. Volgend jaar in het peloton en dan gaat het hard.![]()
doseren is lastiger omdat je minder goed aanvoelt of je een beetje remt of hard/blokkeren..
En even ontluchten, das voor een ervaren klusser prima, maar de meeste toerders zullen hem daarvoor naar de fietsenmaker moeten brengen..
Ik heb echt vroeger zooooveel Magura remmen op atb's moeten ontluchten, olie verversen etc.. Je moet er wel de juiste materialen en gereedschap voor hebben liggen..
Ik gok dat het nog wel ff duurt voordat het in de wedstrijdsport geintroduceert wordt. Wielen vervangen is minder makkelijk, tikje tegen je schijf in een nerveus peleton en je schijf loopt aan,everyone's a critic...
even you ! !![]()
Als er iets is waar alle reviews het over eens zijn is dat het gewoon beter remt en veiliger aanvoelt. Zeker in slechte (natte) omstandigheden. Helemaal als je met carbon wielen rijdt.quote:Op vrijdag 18 april 2014 12:20 schreef the_critic het volgende:
doseren is lastiger omdat je minder goed aanvoelt of je een beetje remt of hard/blokkeren..De meeste toerders brengen hun fiets sowieso wel 1 keer per jaar naar de FM.quote:En even ontluchten, das voor een ervaren klusser prima, maar de meeste toerders zullen hem daarvoor naar de fietsenmaker moeten brengen..Ik gok dat ze volgend seizoen massaal met schijfremmen rijdenquote:...
Ik gok dat het nog wel ff duurt voordat het in de wedstrijdsport geintroduceert wordt. Wielen vervangen is minder makkelijk, tikje tegen je schijf in een nerveus peleton en je schijf loopt aan,![]()
![]()
Gister in de regen remde ik als een natte krant
ik begin er niet aan
schijfremmen zijn voor motoren, en eventueel atb's... Op mijn racefiets zul je ze niet aantreffen
everyone's a critic...
even you ! !![]()
Wielrenners zijn van nature conservatief maar op een gegeven moment stapt iedereen over, tot er weer een groep hipsters de stalen frames (aka velgremmen) van zolder trekt om samen latte machiatos te drinken.quote:Op vrijdag 18 april 2014 12:31 schreef the_critic het volgende:
ik begin er niet aan
schijfremmen zijn voor motoren, en eventueel atb's... Op mijn racefiets zul je ze niet aantreffen![]()
Ja want commandeurs zijn veel beterderquote:Op vrijdag 18 april 2014 12:34 schreef muzas het volgende:
Ja zo zijn er genoeg die het zelfde denken over STI/ergopowers, carbon, etc
Schakelen aan je stuur, wat moet je daar nou weer meequote:Op vrijdag 18 april 2014 12:35 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja want commandeurs zijn veel beterderVeel lastiger om te onderhouden ook.
![]()
Jaar of 3 terug hadden we hier zo'n zelfde discussie over elektronisch schakelen. Zou ook een complete flop worden, zelfs de profs rijden niet met die zooi!
HAHAHA
volgens mij was kaas 1 van hen.![]()
Zoek eens even op dan? Lijkt me wel leuk om terug te lezen
Lichter. Zeker toen die STI net kwamen. Was het niet armstrong die met een STI voor de casette en een buiscommandeur voor het voorblad reed?quote:Op vrijdag 18 april 2014 12:35 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja want commandeurs zijn veel beterder![]()
Even snel dit gevonden, geen zin om die tientallen topics door te spitten nuen tevensquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 11:07 schreef Patroon het volgende:
[..]
Oke, iets in me zegt dat ik iets tegen electronica op de fiets heb. Net als met auto's. Vroeger kon je alles zelf versleutelen. Tegenwoordig moet de auto aan de computer. Ik hoop dat dat niet het lot is van de fiets.Oeps? Sowieso is het leuk om de topics te lezen waar Patroon nog slechts een groen toerdertje wasquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 15:28 schreef Patroon het volgende:
Ik heb een voorliefde voor Campagnolo. Denk dat ik mijn volgende fiets ga uitvoeren met Chorus of een vergelijkbare groep van Sram.
Kaas vind hetquote:![]()
Uit de OPquote:Oksel
Leeftijd:26 BMI: 26 Regio: Twente Fiets: Bianchi 928 T-cube, Campagnolo Centaur Doel voor dit seizoen: Lichter worden! [
In het blad van de NTFU wat je gratis krijgt staat er een ook een artikel over in.quote:Op vrijdag 18 april 2014 12:23 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik gok dat ze volgend seizoen massaal met schijfremmen rijden![]()
Moet je voor die AGR zelf speldjes meenemen voor je rugnummer. Uberhaupt rugnummer bij toertocht
Nog naast een stuurbordje en een polsbandje. Je-zus.
Mooi niet van plan om nu nog naar de stad te fietsen voor wat speldjes. Ze zoeken het maar uit met hun rugnummer.![]()
Dan moet je bij de NVA burgemeester van Voeren zijn om te klagen over dat soort van dingen.quote:Op vrijdag 18 april 2014 13:33 schreef muzas het volgende:
Moet je voor die AGR zelf speldjes meenemen voor je rugnummer. Uberhaupt rugnummer bij toertocht
Mooi niet van plan om nu nog naar de stad te fietsen voor wat speldjes. Ze zoeken het maar uit met hun rugnummer.![]()
En dan betaal je al 50 euroquote:Op vrijdag 18 april 2014 13:33 schreef muzas het volgende:
Mooi niet van plan om nu nog naar de stad te fietsen voor wat speldjes. Ze zoeken het maar uit met hun rugnummer.
Geef z'n nummer ff.quote:Op vrijdag 18 april 2014 13:34 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Dan moet je bij de NVA burgemeester van Voeren zijn om te klagen over dat soort van dingen.![]()
Wind uit het Noorden, komt ook niet al te vaak voor. Ik fiets graag eerst wind tegen, dus kan eindelijk weer een ander rondje doen.![]()
![]()
En KOM's pakken!quote:Op vrijdag 18 april 2014 13:36 schreef FastFox91 het volgende:
Wind uit het Noorden, komt ook niet al te vaak voor. Ik fiets graag eerst wind tegen, dus kan eindelijk weer een ander rondje doen.
Quoteje daar uit:quote:Op vrijdag 18 april 2014 13:00 schreef poiuytr het volgende:
[..]
In het blad van de NTFU wat je gratis krijgt staat er een ook een artikel over in.Nounou, boutje losdraaien, blokken eruit halen, zuigers terug drukken, nieuwe blokken plaatsen, boutje er weer in draaien. Moeilijk hoor.quote:Daarbij komt dat de remblokken van schijfremmen relatief snel slijten en daardoor regelmatig vervangen moeten worden. Ga er maar aan staan om dat zelf te doen.
The colour of her eyes were the colour of insanity![]()
Uci regels staan het nog niet toe maar anders zouden er zeker teams zijn die er mee reden.quote:Op vrijdag 18 april 2014 12:20 schreef the_critic het volgende:
Ik gok dat het nog wel ff duurt voordat het in de wedstrijdsport geintroduceert wordt. Wielen vervangen is minder makkelijk, tikje tegen je schijf in een nerveus peleton en je schijf loopt aan,
soms is het ook gewoon een stukje marketing.
[ Bericht 9% gewijzigd door dop op 18-04-2014 14:33:59 ]Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter![]()
![]()
niet slechtIk schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
kan ook mechanisch, met kabel , maar de duurdere systemen zijn hydraulischquote:Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
Zeker achter valt het bijna niet op, en voor ook niet heel erg. Al zijn die foto's natuurlijk wel van de goede kant genomen.
De bovenkant ziet wel mooi clean uit en als voordeel gaat het zwaartepunt van je fiets ook weer wat verder naar beneden
Ik had een racefiets met schijfremmen besteld maar die was helaas uitverkocht. Ik vind schijfremmen prettiger remmen. Het levert wel weer wat meer geklooi op met afstellen etc.Aldus.![]()
Nice! Met de aanschaf van de Force22 heb ik mij aardig aan deze uitspraak gehouden:quote:Op vrijdag 18 april 2014 12:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Even snel dit gevonden, geen zin om die tientallen topics door te spitten nu
[..]
en tevens
[..]
Oeps? Sowieso is het leuk om de topics te lezen waar Patroon nog slechts een groen toerdertje was
Kaas vind het
[..]Ik vind elektronisch schakelen nog steeds niks eigenlijk. De Ultegra Di2 is ook nog eens best zwaar. Was vorig jaar met een vriend bij Tecklenburg voor een toertocht. Kon hij na 20km niet meer schakelen omdat zijn batterij op was.quote:Ik heb een voorliefde voor Campagnolo. Denk dat ik mijn volgende fiets ga uitvoeren met Chorus of een vergelijkbare groep van Sram.
Maar ik kan 't mis hebben...![]()
zo te zien zijn die ook mechanischquote:Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
Dat is gewoon niet goed voorbereid natuurlijk, je moet 1000 km met zo'n batterij kunnen doenquote:Op vrijdag 18 april 2014 14:50 schreef Patroon het volgende:
[..]
Nice! Met de aanschaf van de Force22 heb ik mij aardig aan deze uitspraak gehouden:
[..]
Ik vind elektronisch schakelen nog steeds niks eigenlijk. De Ultegra Di2 is ook nog eens best zwaar. Was vorig jaar met een vriend bij Tecklenburg voor een toertocht. Kon hij na 20km niet meer schakelen omdat zijn batterij op was.![]()
![]()
Volgens mij zijn dat alweer de oude waar je het over hebt. De nieuwe versie heeft een stuk kleinere hoods.quote:Op vrijdag 18 april 2014 14:45 schreef muzas het volgende:
Die hydraulische shifters van sram zijn wel fugly![]()
Theoretisch kan je ook lichtere en meer aero (carbon) wielen bouwen omdat je niet vast zit aan een maximale velgbreedte (zodat het wiel in je rem past) en je minder materiaal in de remrand hoeft te verwerken.quote:Op vrijdag 18 april 2014 14:43 schreef kanovinnie het volgende:
Zeker achter valt het bijna niet op, en voor ook niet heel erg. Al zijn die foto's natuurlijk wel van de goede kant genomen.
De bovenkant ziet wel mooi clean uit en als voordeel gaat het zwaartepunt van je fiets ook weer wat verder naar beneden![]()
Yup. Tot een pannekoek wel per ongeluk dat wiel in een gewone rem steekt en zijn wiel stukrijdquote:Op vrijdag 18 april 2014 14:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Theoretisch kan je ook lichtere en meer aero (carbon) wielen bouwen omdat je niet vast zit aan een maximale velgbreedte (zodat het wiel in je rem past) en je minder materiaal in de remrand hoeft te verwerken.
Tja dat is dan gewoon lui en niet kijken/nooit opladen.quote:Op vrijdag 18 april 2014 14:50 schreef Patroon het volgende:
Ik vind elektronisch schakelen nog steeds niks eigenlijk. De Ultegra Di2 is ook nog eens best zwaar. Was vorig jaar met een vriend bij Tecklenburg voor een toertocht. Kon hij na 20km niet meer schakelen omdat zijn batterij op was.
Batterij gaat 4000km mee ofzo, en je kan met ledjes zien hoe vol die is.
En als eerste kan je voor niet meer schakelen, kan je achter nog iets van 500 keer schakelen als ik de handleiding mag geloven.![]()
Ik heb een leuk idee.
We gaan een user van nu interviewen met quotes die hij 2 jaar geleden deed. Eens kijken hoe hij daar nu tegen aan kijkt.
Buzz, lijkt mij de aangewezen persoon daarvoor, die weet nog precies wat ik allemaal heb gezegd
HAngt vooral van het aantal schakelbewegingen af. En gezien je in de polder niet zo veel hoeft te schakelen.....quote:Op vrijdag 18 april 2014 15:31 schreef ddx het volgende:
[..]
Tja dat is dan gewoon lui en niet kijken/nooit opladen.
Batterij gaat 4000km mee ofzo, en je kan met ledjes zien hoe vol die is.
En als eerste kan je voor niet meer schakelen, kan je achter nog iets van 500 keer schakelen als ik de handleiding mag geloven.
Als je dat topic leest dan zijn er van de vaste posters daar nog maar weinig over.quote:Op vrijdag 18 april 2014 15:33 schreef Patroon het volgende:
Ik heb een leuk idee.
We gaan een user van nu interviewen met quotes die hij 2 jaar geleden deed. Eens kijken hoe hij daar nu tegen aan kijkt.
Buzz, lijkt mij de aangewezen persoon daarvoor, die weet nog precies wat ik allemaal heb gezegd![]()
![]()
mmm zouden die nu een complex hebben?quote:Op vrijdag 18 april 2014 15:35 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Als je dat topic leest dan zijn er van de vaste posters daar nog maar weinig over.
Valt wel mee toch?quote:Op vrijdag 18 april 2014 15:35 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Als je dat topic leest dan zijn er van de vaste posters daar nog maar weinig over.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Hèhèquote:Doelen: Aanvallend koersen bij de Sportklasse, 42-43 gemiddeld in tijdritten rijden, een hoge klassering in de Henk Lubberding Classic en gaan veldrijden.
42-43 gemiddeld rij ik nu pas. Toen reed ik rond de 40 gemiddeld.
Aanvallend koersen heb ik dat jaar ook niet echt gedaan. Zat een keer in een kopgroep van 13 waarin ik toen 13e werd en verder beperkte ik me tot kansloos demarreren in de eerste paar rondes. Die Henk Glibberding Classic heb ik nooit gereden.![]()
quote:Op vrijdag 18 april 2014 15:42 schreef kanovinnie het volgende:
http://www.strava.com/activities/129038218/overview
Zo veel km's, zo weinig segmenten![]()
Nederland is verpest![]()
![]()
Dan zal ik nu maar eens een kansloos lijsjte posten waar ik over 3 jaar zoiets van heb, bijna niets van gehaald
Lol blijven houden
Blessurevrij blijven als het even kan.
Niet op m'n bek gaan.
Top 10 op sloten rijden
Top 3 op sloten
Eerste op sloten
Een echte koers rijden.
Rondje IJselmeer
Een serieuze berg op fietsen
Een nieuwe racefiets opbouwen
Kaas eruit fietsen
Meer km's dan Patroon maken
Okay, die laatste 2 zijn niet helemaal serieusOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Hèhè. Hij staat genoteerd!
Ik was btw in 2008 echt cool. Toen had een Renault fiets met Sora en een bolletjestrui! En een helm van Mango die achteraf gezien slecht zat.
En ik vond lage sokken mooi, had wel al klikpedalen en was toen al zo slim om voor m'n toenmalige vriendinnetje een mountainbike te kopen zodat we samen konden fietsen.![]()
Om te beginnen begrijp ik niet waarom je 8bar in je 23mm flikkert. Ik verwacht niet dat je 80kg bent. Ik weeg met fiets en kleding ongeveer 78kg en gooi er achter 7,5bar en voor 7 bar in. Als je teveel bar in je band doet tov je gewicht, zal je rolweerstand alleen maar toenemen, omdat de band niet kan vervormen dus het remt af. Ik ben nog aan het experimenteren hoeveel bar ik in de 25mm wil doen. Laatst achter 7 en voor 6,5 en dat voelde wel goed, alleen ga ik voor ook 7 doen.quote:Op vrijdag 18 april 2014 11:38 schreef CyclingGirl het volgende:
En nog een vraag als je een crosser met schijfremmen heb, is je wiel er dan gemakkelijk uit te halen? Een collega vroeg dat aan mij maar ik heb geen verstand van crossers. En kan je niet per ongeluk je vingers opensnijden aan die schijfremmen?Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Hoe kan je snel zo'n oud topic vinden?quote:Op vrijdag 18 april 2014 15:53 schreef Tommeke het volgende:
Hèhè. Hij staat genoteerd!
Ik was btw in 2008 echt cool. Toen had een Renault fiets met Sora en een bolletjestrui! En een helm van Mango die achteraf gezien slecht zat.
En ik vond lage sokken mooi, had wel al klikpedalen en was toen al zo slim om voor m'n toenmalige vriendinnetje een mountainbike te kopen zodat we samen konden fietsen.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Topicreeks: Recreatief Wielrennen 82: Op naar de grote evenementenquote:Op vrijdag 18 april 2014 15:54 schreef Patroon het volgende:
[..]
Hoe kan je snel zo'n oud topic vinden?
http://zoeken.fok.nl/zoek/?searchmode=advanced&tab=forumOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ik zou daar als vrouw zeker niet aan beginnen.quote:Op vrijdag 18 april 2014 11:38 schreef CyclingGirl het volgende:
En nog een vraag als je een crosser met schijfremmen heb, is je wiel er dan gemakkelijk uit te halen? Een collega vroeg dat aan mij maar ik heb geen verstand van crossers. En kan je niet per ongeluk je vingers opensnijden aan die schijfremmen?![]()
Ik was toen al een ekte baas!quote:Op vrijdag 30 maart 2012 12:33 schreef Patroon het volgende:
[..]
Daar is geen reet aan tussen allemaal pannekoeken en wannabe's. Het is ontzettend nerveus en je hangt meer in de remmen dan dat je lekker kan door fietsen. Snap niet waarom mensen dat graag willen doen.
Ga dan een echte koers rijden waar het vol op de kant komt en je zit te sterven in het wiel van je voorganger of wanneer je sterk bent je vol door de wind er langs knalt naar de voorste waaier![]()
Dat is pas kicken!![]()
Klopt misschien dat je 2000km maakt of misschien 6000km maar nogsteeds veel meer dan een normaal iemand in de maand fietst.quote:Op vrijdag 18 april 2014 15:34 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
HAngt vooral van het aantal schakelbewegingen af. En gezien je in de polder niet zo veel hoeft te schakelen.....
Gewoon opladen als je ziet dat batterij nog 25% heeft.
In polder schakel ik ook nog best veel hoor, ff afremmen voor opa en oma op de bike die heel fietspad blokkeert.
Tegenwind etc.
Heb zelf nu zo'n 3000km gefietst en batterij staat op 50%.![]()
Ik heb nog geen belletje
Waarom? WAAROM?quote:Op vrijdag 18 april 2014 15:54 schreef Patroon het volgende:
[..]
Om te beginnen begrijp ik niet waarom je 8bar in je 23mm flikkert. Ik verwacht niet dat je 80kg bent. Ik weeg met fiets en kleding ongeveer 78kg en gooi er achter 7,5bar en voor 7 bar in. Als je teveel bar in je band doet tov je gewicht, zal je rolweerstand alleen maar toenemen, omdat de band niet kan vervormen dus het remt af. Ik ben nog aan het experimenteren hoeveel bar ik in de 25mm wil doen. Laatst achter 7 en voor 6,5 en dat voelde wel goed, alleen ga ik voor ook 7 doen.
Omdat Bauke het zegt verdikkeme!
http://www.teambelkin.com(...)tocht-checklist-2704Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Overstappen naar discbrakes is nog niet zo eenvoudig. Je hebt er een ander frame voor nodig met aanlasnokken voor de calipers, andere groep met andere remschakelgrepen, andere wielen en al je reservewielen zijn ook niet bruikbaar. Kan zelfs voor een profteam nog een hele switch zijn.
Maargoed als de fabrikanten het willen en de bond vind het oké, dan rijdt idd binnen een paar jaar de prof met discbrakes.![]()
Reken maar dat je vork en frame ook anders belast worden.quote:Op vrijdag 18 april 2014 16:14 schreef kaasplankje het volgende:
Overstappen naar discbrakes is nog niet zo eenvoudig. Je hebt er een ander frame voor nodig met aanlasnokken voor de calipers, andere groep met andere remschakelgrepen, andere wielen en al je reservewielen zijn ook niet bruikbaar. Kan zelfs voor een profteam nog een hele switch zijn.
Maargoed als de fabrikanten het willen en de bond vind het oké, dan rijdt idd binnen een paar jaar de prof met discbrakes.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
quote:Op vrijdag 18 april 2014 16:14 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waarom? WAAROM?
http://www.teambelkin.com(...)tocht-checklist-2704Hij geeft zelf al aan dat die soepele vittoria banden andere druk in moet dan, stuggere goedkopere banden. Ik denk dat hij dat zegt, omdat veel mensen met te weinig bar rijden, dat lijkt mij nog slechter dan met iets teveel. Maar het is wel een rare opmerking, want voor iemand van 100kg is 8bar wat anders dan voor iemand van 65kg.quote:- I ride with Vittoria Tubulars, which have a different tire pressure than Clinchers. Seeing as most people ride without enough pressure, I advise you to have around 8 bar.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Twijfel jij nou aan Bauke? Op vrijdagmiddag? Tjonge jonge jonge.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
quote:Op vrijdag 18 april 2014 16:04 schreef kanovinnie het volgende:
SPT / Recreatief Wielrennen #142 kingsize menu op de fiets
Bevestraat![]()
![]()
Hèhè. Wij verkopen nooit zoveel sportvoeding en Sportful Hotpacks als in de week voor de AGR en de Elfstedentochtquote:Op vrijdag 18 april 2014 16:14 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waarom? WAAROM?
http://www.teambelkin.com(...)tocht-checklist-2704![]()
![]()
Daarom luister ik nooit naar jouquote:Op vrijdag 18 april 2014 16:18 schreef Patroon het volgende:
Ik blijf nadenken en neem niet iets aan omdat hij een prof is.
Goede voorbereiding is het halve werkquote:Op vrijdag 18 april 2014 16:19 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Hèhè. Wij verkopen nooit zoveel sportvoeding en Sportful Hotpacks als in de week voor de AGR en de Elfstedentocht
Niet dat ik zelf nadenk hoor.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Hmmm..... Moet ik dit nu zien als een compliment, of zelf nadenken en denken dat het dus juist onverstandig is en dus voortaan alles doen wat jij zegt?quote:![]()
Ik ga naar huis
Je kan altijd wat van een ander leren, maar neem nooit iets voor zoete koek aan maar blijf altijd zelf nadenkenquote:Op vrijdag 18 april 2014 16:23 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hmmm..... Moet ik dit nu zien als een compliment, of zelf nadenken en denken dat het dus juist onverstandig is en dus voortaan alles doen wat jij zegt?![]()
Ik ga naar huisWel thuis!
Ik zeg vaak tegen klanten dat ze d'r tussen de 7 en 8 bar in moeten gooien.
Sommige mensen moet je gewoon niet teveel info geven, dan snappen ze d'r niets meer van
Aan de andere kant komen er ook genoeg mensen die alles willen weten en het goed voor elkaar willen hebben. Dat vind ik persoonlijk leuker![]()
![]()
Altijd eerst ff wegen voor het oppompen. En als je drinkbus leeg is beetje lucht laten lopen.
Ik rijd altijd op 8a 7,5v.. Waarom? Weut niet. En pomp m ook niet altijd voor ieder ritje weer op eigenlijk. Meestal 1 keer per week ofzo.![]()
Klopt, ik merk dat ook wel bij sommige mensen als ze mij iets vragen. Dan willen ze eigenlijk gewoon een ja of nee, maar als dan blijkt dat er geen ja of nee is, maar er meerdere mogelijkheden zijn afhankelijk van de situatie etc..ze afhaken en roepen, ach die die paar mm maakt het verschil niet, rij al jaren zus en zo dus kan de komende jaren ook wel.quote:Op vrijdag 18 april 2014 16:32 schreef Tommeke het volgende:
Ik zeg vaak tegen klanten dat ze d'r tussen de 7 en 8 bar in moeten gooien.
Sommige mensen moet je gewoon niet teveel info geven, dan snappen ze d'r niets meer van
Aan de andere kant komen er ook genoeg mensen die alles willen weten en het goed voor elkaar willen hebben. Dat vind ik persoonlijk leuker
7 a 8 bar is prima advies voor mensen met goedkope pomp (waar al bar weggaat bij loskoppelen) en die maar eens in de maand oppompen.
Doe zelf 7bar voor, 7.5 achter![]()
En je weet dat een band met 10 bar niet meer rolt maar stuitert?quote:Op vrijdag 18 april 2014 16:36 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ik heb voren 9,5 bar en achter 10 bar.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Volgens de banden die eronder liggen moet ik minimaal 7 bar en maximaal 10 bar. En ik afgelopen ritje absoluut geen last van stuiteren gehad.quote:Op vrijdag 18 april 2014 16:37 schreef Patroon het volgende:
[..]
En je weet dat een band met 10 bar niet meer rolt maar stuitert?![]()
![]()
10bar max voor mensen van 120kg
En je moet er altijd een max opzetten want mensen pompen anders gewoon tot de max wat hun pomp kan.![]()
Die min en max is natuurlijk niet dat je dat er ook in moet drukken, maar wat hij max aan kan. Die waardes houden totaal geen rekening mee wat qua rolweerstand optimaal is. 10 bar is dat zeker niet.quote:Op vrijdag 18 april 2014 16:39 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Volgens de banden die eronder liggen moet ik minimaal 7 bar en maximaal 10 bar. En ik afgelopen ritje absoluut geen last van stuiteren gehad.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Anderzijds heb je een velg zonder remoppervlak, die daardoor lichter kan en zeker met full carbon velgen zal dan het remvermogen en de doseerbaarheid vooral in slechte omstandigheden beter zijn. De vraag is alleen of dat iets uithaalt, want je hebt zoveel remvermogen als grip van band op weg, en alst nat is is dat ook minder eh?quote:Op vrijdag 18 april 2014 16:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Reken maar dat je vork en frame ook anders belast worden.![]()
Dat laatste vergeten heel veel mensen. Ook als de hele boel nat is, is de grip van de banden de eerste beperking in remkracht. Bij mij althans.![]()
Dan heb je ook een tiefusventiel. Een bar ontsnappen lijkt me sterk. Zodra je loskoppelt word dat ventiel door de druk wel dichtgeslagen.quote:![]()
Maja je kan ook stuiteren zonder dat je het doorhebt he?quote:Op vrijdag 18 april 2014 16:39 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Volgens de banden die eronder liggen moet ik minimaal 7 bar en maximaal 10 bar. En ik afgelopen ritje absoluut geen last van stuiteren gehad.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ja óf ze hebben echt prachtige wegen daar in limburgquote:Op vrijdag 18 april 2014 17:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Maja je kan ook stuiteren zonder dat je het doorhebt he?![]()
![]()
Kom je vanzelf achterquote:Op vrijdag 18 april 2014 17:24 schreef muzas het volgende:
[..]
Ja óf ze hebben echt prachtige wegen daar in limburg
Klopt, dat wat je hoort weglopen is uit de slang, waar ook dezelfde druk wordt opgebouwd.quote:Op vrijdag 18 april 2014 16:55 schreef muzas het volgende:
[..]
Dan heb je ook een tiefusventiel. Een bar ontsnappen lijkt me sterk. Zodra je loskoppelt word dat ventiel door de druk wel dichtgeslagen.
Oja, ik had bij de Action een pomp gekocht voor op het werk voor 5 euro ofzo. Toen hij 6 bar ofzo aangaf, sprong het gehele glas en drukmeter eruit
Eerlijk is eerlijk. Volgens de leverancier van mijn buitenbanden moet ik voren op 8,3 bar zitten en achter op 8,6. Dat zou het ideale zijn.
http://www.vittoria.com/tech/recom-tyre-pressure/
150tpi, clincher, tussen de 75 en 85 kilo (met fiets), en dry/smooth. Met regen rijd ik niet.![]()
quote:Op vrijdag 18 april 2014 16:37 schreef Patroon het volgende:
[..]
En je weet dat een band met 10 bar niet meer rolt maar stuitert?quote:Boven 14 bar neemt de rolweerstand weer toe en gaat de band stuiteren op de kleinste oneffenheid.![]()
Heb helaas geen pomp waar ik kan aflezen hoeveel bar erin zit, pomp gewoon tot het niet meer gaat. Kan hem vaak nog heel licht indrukken, maar ik weeg dan ook maar 63 kg, volgens mij hoeft daar dus ook niet super veel in?![]()
98% van het Vittoria assortiment is 23mm, dus ik denk dat die calculator daar op gemaakt is.quote:Op vrijdag 18 april 2014 17:56 schreef muzas het volgende:
Grappig dat ze in die tool dan dus wel naar TPI etc vragen, maar niet naar de breedte van de band.![]()
![]()
1 keer langs de kant van de weg met zo'n budget handpomp van een vriend.... Jezus wat een gedoe... En dacht er toch echt wat in te hebben. Bij thuiskomst bleek er 4bar in te zitten![]()
Had spijt dat ik mn patronen was vergeten.![]()
Ja zonder patroon is er nooit wat aan.quote:Op vrijdag 18 april 2014 18:06 schreef muzas het volgende:
1 keer langs de kant van de weg met zo'n budget handpomp van een vriend.... Jezus wat een gedoe... En dacht er toch echt wat in de hebben. Bij thuiskomst bleek er 4bar in te zitten![]()
Had spijt dat ik mn patronen was vergeten.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
quote:Op vrijdag 18 april 2014 18:07 schreef muzas het volgende:
Zitten voornamelijk vol met gebakken lucht.![]()
Hoop overeenkomsten tussen een luchtpatroon en de echte:
Allebei stug
Allebei blaaskaken
Allebei Fries/vries tijdens gebruik
Zonder patroon geen juiste druk
Stiekem ben je toch blij met Patroon in de buurt
Nog meer?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Daarover, ik heb nu nog mijn handpompje dus ik wil sowieso overstappen op patronen. Is dit wat om mee te beginnen:
http://www.basicbikeparts(...)en/?add-to-cart=6126![]()
Ja maar da's nie soigneeOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
http://www.mylaps.com/en/classification/3021467
Eigenlijk was ik zo slecht nog niet maandag!Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Zo leek het wel jaquote:
Vandaag rondjes in zuid-limburg gedaan, beetje frisjes!
We hadden een mooie route uitgezocht en deze op de garmin gezet, m'n maat als koers en ik als track. Alleen waren we vaak nog de weg aan het zoeken en is het vaak onduidelijk....
Hoe vinden jullie de weg in onbekend terrein? Echt navigeren met een route? of alleen afdrukken op de kaart als track?![]()
Hoe moet ik dat 1 lap zien en wat zegt die km/h? Gemiddelde over snelste rondje? Dat is dan niet zo hard voor Sloten lijkt mij.quote:Op vrijdag 18 april 2014 18:37 schreef kanovinnie het volgende:
http://www.mylaps.com/en/classification/3021467
Eigenlijk was ik zo slecht nog niet maandag!Maar ik kan 't mis hebben...![]()
1 lap achterstand en dit was niet op sloten dus dat klopt wel jaquote:Op vrijdag 18 april 2014 18:58 schreef Patroon het volgende:
[..]
Hoe moet ik dat 1 lap zien en wat zegt die km/h? Gemiddelde over snelste rondje? Dat is dan niet zo hard voor Sloten lijkt mij.
Dit was maandag in Beverwijk waar ik dacht als 3 na laatste over de finish te komen.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Je mag mij best met quotes van een paar jaar geleden confronteren. Daar zitten volgens mij geen tegenstrijdigheden in.quote:Op vrijdag 18 april 2014 15:33 schreef Patroon het volgende:
Ik heb een leuk idee.
Buzz, lijkt mij de aangewezen persoon daarvoor, die weet nog precies wat ik allemaal heb gezegd![]()
En dat kan niet van iedereen hier gezegd worden...... Ouwe windvaan!2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Gaat mij niet om confronteren ouwe. Gewoon leuk om eens te zien hoe door ervaring een mening kan veranderen. Door nieuwe inzichten is het juist goed om je visie te blijven bijstellen. Anders sta je stil.quote:Op vrijdag 18 april 2014 19:02 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Je mag mij best met quotes van een paar jaar geleden confronteren. Daar zitten volgens mij geen tegenstrijdigheden in.
En dat kan niet van iedereen hier gezegd worden...... Ouwe windvaan!Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Oja, kolonelbroodje is baasOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Rondje gefietst in Limburg140 km. Lekker weertje, lekker getrapt met een groepje van 7.
Op de terugweg stond de andere kant op al aardig wat file. In die file veel auto's met fietsendragers.![]()
Beetje overdreven he, maar goedkope pomp is maar de vraag hoe correct de meter is.quote:Op vrijdag 18 april 2014 16:55 schreef muzas het volgende:
[..]
Dan heb je ook een tiefusventiel. Een bar ontsnappen lijkt me sterk. Zodra je loskoppelt word dat ventiel door de druk wel dichtgeslagen.![]()
Heb je nog aan de gpx'jes gedacht?quote:Op vrijdag 18 april 2014 19:04 schreef Patroon het volgende:
[..]
Gaat mij niet om confronteren ouwe. Gewoon leuk om eens te zien hoe door ervaring een mening kan veranderen. Door nieuwe inzichten is het juist goed om je visie te blijven bijstellen. Anders sta je stil.![]()
Die stonden mijn kant op inderdaad.quote:Op vrijdag 18 april 2014 19:26 schreef Wombcat het volgende:
Rondje gefietst in Limburg140 km. Lekker weertje, lekker getrapt met een groepje van 7.
Op de terugweg stond de andere kant op al aardig wat file. In die file veel auto's met fietsendragers.![]()
![]()
Stond je erin? Jij woont er toch al? Of was je woon-werkverkeer?quote:Op vrijdag 18 april 2014 20:24 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Die stonden mijn kant op inderdaad.![]()
Moet je ook de goede maat kopenquote:Op vrijdag 18 april 2014 18:29 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Daar is mijn frame te klein voor. Die heb ik al thuis liggen.![]()
![]()
Woon-werk. Ik werk in Echt, vlakbij waar de A2 splitst in de A2 en A73. Daar ben je 2 keer langs gereden vandaag.quote:Op vrijdag 18 april 2014 20:27 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Stond je erin? Jij woont er toch al? Of was je woon-werkverkeer?![]()
![]()
Ik wel wel een beetje fatsoenlijk op de fiets zitten. Mijn vorige had een te groot frame, en achteraf had ik jaren eerder moeten overstappen op een kleiner frame.quote:![]()
Ik werk zelden met route, meestal met track. Soms jat ik een track, soms pak ik een oude van mezelf en soms teken ik er zelf eentje in Mapsource. Zondag een 300 deels op basis van oude routes, deels nieuw getekend.quote:Op vrijdag 18 april 2014 18:55 schreef fetss het volgende:
We hadden een mooie route uitgezocht en deze op de garmin gezet, m'n maat als koers en ik als track. Alleen waren we vaak nog de weg aan het zoeken en is het vaak onduidelijk....
Hoe vinden jullie de weg in onbekend terrein? Echt navigeren met een route? of alleen afdrukken op de kaart als track?![]()
Maat pomp bedoel ik. De HPX is in 4 maten te koop.quote:Op vrijdag 18 april 2014 20:31 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik wel wel een beetje fatsoenlijk op de fiets zitten. Mijn vorige had een te groot frame, en achteraf had ik jaren eerder moeten overstappen op een kleiner frame.![]()
Dan ga ik toch liever meteen voor een Co2 pompje.quote:Op vrijdag 18 april 2014 20:32 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Maat pomp bedoel ik. De HPX is in 4 maten te koop.![]()
![]()
Ik was met een groepje en we hebben gewoon de bordjes van AGR gevolgd. Wel ergens afgesneden of zo, want we hadden 140 km ipv 150.quote:Op vrijdag 18 april 2014 18:55 schreef fetss het volgende:
Volgens mij zijn al die routes van de AGR korter dan de naam. De 100 is ook maar 92.quote:Op vrijdag 18 april 2014 20:35 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik was met een groepje en we hebben gewoon de bordjes van AGR gevolgd. Wel ergens afgesneden of zo, want we hadden 140 km ipv 150.![]()
10 km is wel veel korterquote:Op vrijdag 18 april 2014 20:45 schreef muzas het volgende:
[..]
Volgens mij zijn al die routes van de AGR korter dan de naam. De 100 is ook maar 92.![]()
![]()
Ja maar nog niet aan toe gekomen. Voor wanneer moet je ze hebben?quote:Maar ik kan 't mis hebben...![]()
KLopt. De 250 is in werkelijkheid 230. Maar daar heb je mij die dag niet over horen klagenquote:Op vrijdag 18 april 2014 20:45 schreef muzas het volgende:
[..]
Volgens mij zijn al die routes van de AGR korter dan de naam. De 100 is ook maar 92.
Haha dat geloof ik. Hoewel het andersom ook wel lachen is. Hel van de Heuvelrug vorig jaar reed ik met een vriend, en we waren na 95k eigenlijk wel op. "Ah nog 5k" Bleek uiteindelijk 107 in totaal te zijnquote:Op vrijdag 18 april 2014 20:47 schreef Patroon het volgende:
[..]
KLopt. De 250 is in werkelijkheid 230. Maar daar heb je mij die dag niet over horen klagenDie laatste 7k waren echt hilarisch slecht... Mijn god we waren niet vooruit te branden.
![]()
Doen ze in vlaanderen andersom. In 2004 was de 257 km 284 kmquote:Op vrijdag 18 april 2014 20:47 schreef Patroon het volgende:
[..]
KLopt. De 250 is in werkelijkheid 230. Maar daar heb je mij die dag niet over horen klagen![]()
![]()
Het is toch best lullig als je denkt dat je nog minder dan 30 km moet en onder het spandoek van 50 km doorrijdt. Net daarvoor dacht ik "ha, nu lekker volle bak tot de finish", en onder het spandoek dacht "oeps, toch nog maar ff wachten."quote:Op vrijdag 18 april 2014 20:51 schreef kaasplankje het volgende:
Daar wordt je hard van die Vlamingen snappen het tenminste.![]()
Iemand postte nog een alternatief dan heeft Patroon ook geen werk + handig voor in de toekomstquote:![]()
![]()
quote:Op vrijdag 18 april 2014 21:00 schreef kaasplankje het volgende:
Ik zou een spandoek ophangen "Nog 20km" en dan 2km verder: "Nee nog 50km stomme toerder HAHAHAHAHA!"![]()
Zo kregen fraumuzas en ik ooit op vakantie een leuke tip van de hoteleigenaar; ja, mooie wandeling naar een waterval.. 3k. Kan je gewoon de bordjes volgen.
We hebben denk ik wel 7 bordjes gezien met "Waterfall 3k -> "Uiteindelijk was het iets van 10k ofzo
Meteen een dagbesteding.
![]()
Het stuk over de schweiberg is er uit sinds vorig jaar waardoor je dus idd een stuk minder fietst.quote:If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards![]()
Dan moeten ze het ook niet meer verkopen als 150 km, als het een stuk minder isquote:Op vrijdag 18 april 2014 21:19 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Het stuk over de schweiberg is er uit sinds vorig jaar waardoor je dus idd een stuk minder fietst.![]()
Naja, wat boeit het mij ook eigenlijk, ik ga 'm toch niet fietsen morgen.![]()
quote:Op vrijdag 18 april 2014 21:28 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dan moeten ze het ook niet meer verkopen als 150 km, als het een stuk minder is![]()
Naja, wat boeit het mij ook eigenlijk, ik ga 'm toch niet fietsen morgen.'T is te merken dat 't een wilde tocht is. NTFU tochten moeten binnen 5% van de aangegeven afstand zijn.Dus een 200 van mij moet tussen de 190 en 210km zijn.quote:Op vrijdag 18 april 2014 21:28 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dan moeten ze het ook niet meer verkopen als 150 km, als het een stuk minder is![]()
Naja, wat boeit het mij ook eigenlijk, ik ga 'm toch niet fietsen morgen.![]()
Bij trainingskoersjes vind ik het ook irritant als ze van de tijd / afstand afwijken en je dit pas opmerkt als ze aangeven dat het nog maar 3 rondes is.![]()
Eind mei, als je geen tijd hebt laat dan maarquote:Op vrijdag 18 april 2014 20:46 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja maar nog niet aan toe gekomen. Voor wanneer moet je ze hebben?![]()
![]()
Oh, dan is ongeduldig zijn nergens voor nodig. Ik heb morgen koers dus moest nog even een en ander doen en moeders kwam nog langs. Volgende week heb je ze.quote:Op vrijdag 18 april 2014 21:53 schreef fetss het volgende:
[..]
Eind mei, als je geen tijd hebt laat dan maar
Trois Ballons was ook kut. Zou 210km zijn. Dacht ah bord voor laatste 10km, stond erop dat we nog 20 moesten. Kon toen wel janken, was 100km eerder al overleden en opgebaard namelijk.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Denk dat het alleen maar 20 km leek, maar je was al zo kapot dat je 2x zo lang over deed als normaal.
Of je had in de eerste 200 km teveel gezigzagged om boven te komen, dan maak je veel meer meters.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-04-2014 22:17:02 ]![]()
Ach als je die trends een beetje volgt, weet je dat we over 5 jaar allemaal in een snelpak met dichte helm en een Cancellara motortje in de zadelbuis rondrijden op een Boardman look-a-like met pornowielen en schijfremmen. Dan hoef je niet meer in D1, 2 of 3 te trainen maar heb je altijd wind mee. En als dan het gewicht minder belangrijk wordt zal er ook wel een soort van 2 x 14 Rohloff achtige versnellingsbak in zitten.quote:Op vrijdag 18 april 2014 12:14 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dit zijn verhalen die in veel reviews juist weer worden tegengesproken. Zeker dat van het doseren van de remkracht als je de juiste schijf gebruikt.
Het staat nu nog in de kinderschoenen, maar ik denk dat 90% van ons over een jaar of 5 met remschijven fietst. Volgend jaar in het peloton en dan gaat het hard.
Sla deze post maar op en kijk er over 5 jaar nog maar eens naar.2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Ja want de meeste racefietsbezitters hebben ook geen Rennkompresor en doen het gewoon op het gevoel van het duimpje. Maar of een complete fiets met berijder nu een massa van 80 of 90 kg is maakt natuurlijk geen ene reet uit. Hoe soepeler je band, hoe harder je hem moet oppompen anders gaat die rollen en lig je op je plaat. Zo simpel is het. Vittoria's met 8 bar is aan de lage kant en hoe verder een band inzakt door te weinig druk, hoe meer weerstand. Ik zou in die 25mm band er gewoon altijd 9 bar in pompen en vóór mag het dan 0,3 bar minder zijn. 7 - 7,5 is echt te weinig. Met crossen en over der keien van P-R is weer een heel ander verhaal.quote:Op vrijdag 18 april 2014 16:16 schreef Patroon het volgende:
[..]
[..]
Hij geeft zelf al aan dat die soepele vittoria banden andere druk in moet dan, stuggere goedkopere banden. Ik denk dat hij dat zegt, omdat veel mensen met te weinig bar rijden, dat lijkt mij nog slechter dan met iets teveel. Maar het is wel een rare opmerking, want voor iemand van 100kg is 8bar wat anders dan voor iemand van 65kg.2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Ik heb dat 2 jaar geleden eens gehad in een koers. Er was een kopgroep weg (met toevallig een paar leden van de organiserende verenigingquote:Op vrijdag 18 april 2014 21:45 schreef FastFox91 het volgende:
Bij trainingskoersjes vind ik het ook irritant als ze van de tijd / afstand afwijken en je dit pas opmerkt als ze aangeven dat het nog maar 3 rondes is.) en met nog 6 ronden te gaan waren een ploegmaat van me en ik het aan het dichtrijden voor onze rappe man.
Kregen we 3 ronden voor het einde de belOnze rappe man haalde in de sprint nog net de laatste van de kopgroep in
![]()
![]()
Gelukkig wel een verhaal met een mooi einde.quote:Op zaterdag 19 april 2014 07:33 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik heb dat 2 jaar geleden eens gehad in een koers. Er was een kopgroep weg (met toevallig een paar leden van de organiserende vereniging) en met nog 6 ronden te gaan waren een ploegmaat van me en ik het aan het dichtrijden voor onze rappe man.
Kregen we 3 ronden voor het einde de belOnze rappe man haalde in de sprint nog net de laatste van de kopgroep in
![]()
![]()
![]()
Zo net terug uit Emmen, waar ik de omloop door het land van Kleine Hein heb gereden. De ochtend begon al leuk met een smsje van Kaas "ik heb mij verslapen". De indekkers worden steeds originelerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Stonden zo'n 166 man op papier. Er was wel wat wind, maar helaas te weinig om het ook echt een zware koers te maken, nerveus dat was het wel. Vele valpartijen achter mij gehoord, maar kon vanaf de start mezelf goed van voren handhaven, wat geestelijk wel veel energie kost. Zit je voorin, dan komt er weer een andere stroom over je heen en moet je weer schuiven. In het begin brak het even vlak voor mij, maar kon zelf gelukkig de jump maken, helaas kwam even later alles weer samen. Iets later op een lange klinkerweg, waar de klinkers er echt beroerd in liggen, werd hard doorgetrokken. Weer kon ik op het kantje van voren blijven. Ondertussen was de groep van 160 man geslonken naar 50.
Na de laatste omloop moesten we nog 7km naar de finish er was een groepje licht vooruit en vlak voor mij lieten een paar op de kant een gaatje vallen waardoor het resterende peloton in 2en brak. Ik had nog power over om de sprong te maken naar het voorstegedeelte en heb ik nog geprobeerd om de sprong naar de kopgroep vooruit te maken, kreeg 2 renners mee (waren niet de minsten), maar helaas werd er niet gelijk samengewerkt. Het resterende peloton kwam er weer overheen en pakten zelfs nog dat kopgroepje. Massasprint dus. Ik zat totaal niet goed, rond 40e stek en de laatste 2km zijn erg bochterig en werd hard doorgereden, dus kwam ook niet meer naar voren. 37e uiteindelijk.
Qua uitslag ben ik niet tevreden, maar wel qua koersverloop en mijn rijden.
http://app.strava.com/activities/131821850
[ Bericht 5% gewijzigd door Patroon op 19-04-2014 15:17:54 ]Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Netjesquote:Op zaterdag 19 april 2014 15:08 schreef Patroon het volgende:
[ afbeelding ]
Zo net terug uit Emmen, waar ik de omloop door het land van Kleine Hein heb gereden. De ochtend begon al leuk met een smsje van Kaas "ik heb mij verslapen". De indekkers worden steeds origineler![]()
![]()
183 km gefietst. Nog een tijdje met een stel meegefietst die dachten dat het koers was ofzo. Stonden we te wachten voor het stoplichten, gingen er twee over en meteen zo'n vent brullen waarom ze dat deden![]()
Maja was wel weer leuk.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ook een lekker stukkie gefietst met critic, rondje Alblasserwaard![]()
Lekker langs het water en ook nog in een klassieker terechtgekomen: de omloop van Meerkerk.
Nu kozijnen schuren en scheurtjes fixen, ik heb de laatste 2 jaar misschien m'n houtwerk niet evenredig veel aandacht gegeven als m'n fietsen...Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-![]()
Oja, en de simplondealer onderweg tegengekomen. Hij was later nog op z'n bek gegaan. Sturen die in elkaar haakte, maar toen waren wij al weg bij 'm. Vriend van me is ook gevallen, die heeft zijn derraileurpad krom en zijn broek stuk+schaafplekkenOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Was een gast die tegen mijn wiel fietste, schaafde langs mijn achtervork/wiel en ging op zijn bek met zo'n 45 per uur. Heb bij achterpad beetje verf eraf. Hij ging behoorlijk hard neer.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Lekker bezig Patroon.Zonde van de jumps die achteraf niet nodig waren, maar beter dan een potentiële slag missen.
![]()
Zo ook weer terug van de ronde van Noord-Holland, lekker windje stond er
En helaas geen groepjes tegengekomen die zelfde tempo reden, die we (reed samen met iemand) tegenkwamen/inaalden haakten alleen maar aan.
Ook een elektrische fiets tegengekomen, die in Alkmaar z'n 2e accu erin moest doen. (ging gangetje van 34)![]()
Ja precies, dat weet je niet vooraf. 1e keer was op die lange klinkerweg en was al lang hard gegaan, dus kon best cruciaal zijn. 2e x was in de finale en waren meerdere die het op de kant niet meer trokken, als je daar niet reageert is de kans groot dat je de slag mist, als de goeden voor je zitten.quote:Op zaterdag 19 april 2014 16:10 schreef FastFox91 het volgende:
Lekker bezig Patroon.Zonde van de jumps die achteraf niet nodig waren, maar beter dan een potentiële slag missen.
10 keer meer dan 100 km gefietst dit jaar. 4 keer meer dan 180 en 2 keer meer dan 200. Alles bij elkaar 1555 km in 10 ritten.
quote:![]()
Stomme kuttoerders ook.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ach ja, liever wat verf eraf dan als een auti berekenen hoeveel ritjes ik van 100 en 150km heb geredenquote:
quote:Op zaterdag 19 april 2014 16:17 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ach ja, liever wat verf eraf dan als een auti berekenen hoeveel ritjes ik van 100 en 150km heb gereden![]()
Wel in stijl afgesloten vandaag:
Had er voor en achter 7,5 in en stonden behoorlijk hard. Alle bochten kon ik vol door, dus dat aflopen valt echt wel mee met 7-7,5. 9 is in 25mm bizar veel en totaal onverstandig, je stuitert op de klinkers van je fiets.quote:Op zaterdag 19 april 2014 00:25 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ja want de meeste racefietsbezitters hebben ook geen Rennkompresor en doen het gewoon op het gevoel van het duimpje. Maar of een complete fiets met berijder nu een massa van 80 of 90 kg is maakt natuurlijk geen ene reet uit. Hoe soepeler je band, hoe harder je hem moet oppompen anders gaat die rollen en lig je op je plaat. Zo simpel is het. Vittoria's met 8 bar is aan de lage kant en hoe verder een band inzakt door te weinig druk, hoe meer weerstand. Ik zou in die 25mm band er gewoon altijd 9 bar in pompen en vóór mag het dan 0,3 bar minder zijn. 7 - 7,5 is echt te weinig. Met crossen en over der keien van P-R is weer een heel ander verhaal.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Mijn neef ging de 250 doen, maar kon nauwelijks trainen want vrouw/kinderen. Ben benieuwd of hij een beetje tevreden is met zijn prestatie.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Jij had toch tochtje uitgezet ?quote:Op zaterdag 19 april 2014 16:45 schreef RealBizkit666 het volgende:
Het was best druk in Valkenburg vandaag, was er een toertocht of zo?![]()
Bij de wedstrijden hoor je ook altijd iedereen zeggen dat ze weinig hebben getraind, en ziek zijn geweest en ook nog last van de pink hebben. Strava wijst nu vaak heel wat anders uitquote:Op zaterdag 19 april 2014 16:47 schreef kanovinnie het volgende:
Mijn neef ging de 250 doen, maar kon nauwelijks trainen want vrouw/kinderen. Ben benieuwd of hij een beetje tevreden is met zijn prestatie.
Heb je ze effe laten zien hoe 't moet?quote:Op zaterdag 19 april 2014 17:42 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
In Zeeland kwam ik nog een wielerronde tegen met allerlei landenteams.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ik fietste nog een stukje op met een afgehaakte renner uit estland. Mooie fiets maar wat een dikzak. Geen wonder dat ie moest lossen voor de zeelandbrug.quote:Op zaterdag 19 april 2014 17:43 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Heb je ze effe laten zien hoe 't moet?
Ik schaamde me eerlijk gezegd dat ik naast zo'n amateur gezien werd.![]()
Vandaag heb ik volgens mij die kerel gezien die we (DDX en ik) ook zagen shinen op circuit zandvoort. Hij stond vol gas vreten naar binnen te werken bij een stempelpost en ging bijna onderuit toen hij probeerde een snelle jelle naar binnen te drukken en op te stappen
Niks mis met een amateur, een toerder dat ist!quote:Op zaterdag 19 april 2014 17:59 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik fietste nog een stukje op met een afgehaakte renner uit estland. Mooie fiets maar wat een dikzak. Geen wonder dat ie moest lossen voor de zeelandbrug.
Ik schaamde me eerlijk gezegd dat ik naast zo'n amateur gezien werd.
quote:Op zaterdag 19 april 2014 18:00 schreef kanovinnie het volgende:
Vandaag heb ik volgens mij die kerel gezien die we (DDX en ik) ook zagen shinen op circuit zandvoort. Hij stond vol gas vreten naar binnen te werken bij een stempelpost en ging bijna onderuit toen hij probeerde een snelle jelle naar binnen te drukken en op te stappen![]()
Flink wat prutsers gezien idd.
En ook 2 ambulances bij Westzaan. (bushalte net na de Schoolmeester)
Werden we stukje over de weg gestuurd.
Ook mountainbiker die aanhaakte en toen we vroegen of hij eens wou overnemen gaf hij als antwoord dat mountainbikers niet op kop hoefden te rijden.![]()
Ik moest vandaag de laatst fietsfit clinic geven. We gingen 55 toeren. In het begin de hele tijd met zo'n mooi en leuk chickje gefietst. Totdat er lui moe werden. Moest ik ze bij de groep houden goeftedoeme.
Heb 40 km lang iemand lopen duwen
Zodra die gast in het wiel zat moest ie meteen lossen![]()
![]()
Ik reed ook in een groepje met een chick. Toen kwamen er een stel gasten voorbij met 45 waar wij 36 reden. Dus ik hatsee mee en toen ik dat deed bedacht ik em, nu fiets ik me de tyfus en is die chick weg.quote:Op zaterdag 19 april 2014 18:53 schreef Tommeke het volgende:
Ik moest vandaag de laatst fietsfit clinic geven. We gingen 55 toeren. In het begin de hele tijd met zo'n mooi en leuk chickje gefietst. Totdat er lui moe werden. Moest ik ze bij de groep houden goeftedoeme.
Zodra die gast in het wiel zat moest ie meteen lossen
Haantjesgedrag werkt dus averechts om chicks op te pikkenquote:Op zaterdag 19 april 2014 19:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik reed ook in een groepje met een chick. Toen kwamen er een stel gasten voorbij met 45 waar wij 36 reden. Dus ik hatsee mee en toen ik dat deed bedacht ik em, nu fiets ik me de tyfus en is die chick weg.![]()
![]()
Ja maja wel 172 km met 30 gemiddeld gereden en daarmee 3 dames geïmponeerd na afloopquote:Op zaterdag 19 april 2014 19:05 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Haantjesgedrag werkt dus averechts om chicks op te pikken
Maar er zitten nu niet drie dames naast je op de bank?
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards![]()
Wij reden als groep 30 wind mee. Hij 26-27. Dan moet je in het wiel mee kunnen. Er zat ook geen enkele drang in om niet te lossen.quote:![]()
Kan je dan niet beter de groep langzamer laten fietsen ipv duwen? Bij zo'n clinic is het doel toch om een beetje elkaar te leren kennen en te laten zien hoe leuk het fietsen met elkaar kan zijn?quote:Op zaterdag 19 april 2014 18:53 schreef Tommeke het volgende:
Zodra die gast in het wiel zat moest ie meteen lossen![]()
was een lekker ritje.. stukje nederland gezien waar ik nog niet eerder geweest was! was genieten!quote:Op zaterdag 19 april 2014 15:34 schreef Gripper het volgende:
Ook een lekker stukkie gefietst met critic, rondje Alblasserwaard![]()
Lekker langs het water en ook nog in een klassieker terechtgekomen: de omloop van Meerkerk.
Nu kozijnen schuren en scheurtjes fixen, ik heb de laatste 2 jaar misschien m'n houtwerk niet evenredig veel aandacht gegeven als m'n fietsen...
Heenweg wind mee, hele terugweg wind tegen. En wilde geen mietje zijn en een wieltje pikken, dus strak naast Gripper blijven rijden. Maar ppfff melkzuur uit mijn oren de laatste km's..everyone's a critic...
even you ! !![]()
Goed bezig!!quote:Op zaterdag 19 april 2014 19:59 schreef the_critic het volgende:
[..]
was een lekker ritje.. stukje nederland gezien waar ik nog niet eerder geweest was! was genieten!
Heenweg wind mee, hele terugweg wind tegen. En wilde geen mietje zijn en een wieltje pikken, dus strak naast Gripper blijven rijden. Maar ppfff melkzuur uit mijn oren de laatste km's..Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Ja haha zoveel duizenden zeggen op facebook "ja" die rondvaart moet er komen, staat er niemand aan de kantquote:Op zaterdag 19 april 2014 20:00 schreef poiuytr het volgende:
http://nos.nl/video/63789(...)-maar-weinig-op.html
Wel veel volk langs de kant![]()
![]()
iemand al gehoord of Muzas zijn eerste limburgse avontuur een beetje heeft kunnen overleven??everyone's a critic...
even you ! !![]()
Nog niks gehoord. Misschien zit 'ie nog aan het bierquote:Op zaterdag 19 april 2014 20:01 schreef the_critic het volgende:
iemand al gehoord of Muzas zijn eerste limburgse avontuur een beetje heeft kunnen overleven??![]()
![]()
Neukdronken
Cauberg op 30/24![]()
Rest was eigenlijk prima te doen.
Parkeer nooit meer op de emmaberg...
Oh. En wat een complete mongolen rijden daar rond![]()
![]()
quote:Op zaterdag 19 april 2014 20:03 schreef muzas het volgende:
Neukdronken
Cauberg op 30/24![]()
Rest was eigenlijk prima te doen.
Parkeer nooit meer op de emmaberg...
Oh. En wat een complete mongolen rijden daar rond
Maar je wel een beetje vermaakt op de limburgse heuvels?![]()
Ik weet nog wel 1 van mijn eerste training met de club mee. Na 70 kilometer zat ik er helemaal doorheen. Ik werd geduwd zo af en toe en was weer bij de groep en vervolgens moest ik weer lossen, echt heel frustrerend is dat voor jezelf en de groep. Wat was ik toen blij dat ik weer thuis was.quote:Op zaterdag 19 april 2014 19:48 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Wij reden als groep 30 wind mee. Hij 26-27. Dan moet je in het wiel mee kunnen. Er zat ook geen enkele drang in om niet te lossen.![]()
Ja het is een waar toerders festijn. Je bent er je leven en fiets niet zeker.quote:Op zaterdag 19 april 2014 20:05 schreef muzas het volgende:
Ik reed tenminste rechtdoor. Als ik geen andere moest ontwijken.
Ga nu weer bier drinken.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
In een amateurwedstrijd ook nietquote:Op zaterdag 19 april 2014 20:08 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja het is een waar toerders festijn. Je bent er je leven en fiets niet zeker.
Sterker nog, zelfs bij de profs niet.
Eigenlijk gewoon levensgevaarlijk dat fietsen.![]()
Ja, dat is ook zo. Was vandaag ook echt erg, ploegmaat van mij reed een gevallen renner vol in zijn buik. Maar goed dan liggen de snelheden ook een stuk hoger. Bij zo'n toertocht is het bij 30km/h al levensgevaarlijk door onverwachte manoeuvres.quote:Op zaterdag 19 april 2014 20:11 schreef Wombcat het volgende:
[..]
In een amateurwedstrijd ook niet
Sterker nog, zelfs bij de profs niet.
Eigenlijk gewoon levensgevaarlijk dat fietsen.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Er waren al mensen die het bergop moeilijk hadden op weg naar de start (vanuit Maastricht naar Valkenburg). En bij de 2e klim (keunestraat in cadier en keer) waren er al een aantal aan het uitpuffen toen ik daar vanochtend kwam.
Er komen teveel mensen op af die maar 2 keer per jaar fietsen.![]()
![]()
Ik denk toch dat er bij toertochten relatief minder gevallen wordt, als je het aantal renners er tegen afzet.quote:Op zaterdag 19 april 2014 20:13 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja, dat is ook zo. Was vandaag ook echt erg, ploegmaat van mij reed een gevallen renner vol in zijn buik. Maar goed dan liggen de snelheden ook een stuk hoger. Bij zo'n toertocht is het bij 30km/h al levensgevaarlijk door onverwachte manoeuvres.![]()
Wat door de arrangementen van bedrijven alleen maar erger wordt. "Tof we gaan als bedrijfsuitje de AGR fietsen."quote:Op zaterdag 19 april 2014 20:15 schreef RealBizkit666 het volgende:
Er waren al mensen die het bergop moeilijk hadden op weg naar de start (vanuit Maastricht naar Valkenburg). En bij de 2e klim (keunestraat in cadier en keer) waren er al een aantal aan het uitpuffen toen ik daar vanochtend kwam.
Er komen teveel mensen op af die maar 2 keer per jaar fietsen.![]()
![]()
Dat denk ik ook. Maar zoals ik zeg (lees je welquote:Op zaterdag 19 april 2014 20:15 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik denk toch dat er bij toertochten relatief minder gevallen wordt, als je het aantal renners er tegen afzet.![]()
) Ligt de snelheid ook hoger. Dus totaal niet vergelijkbaar.
Nee nog niet, moet eerst nog alle kleding kopen. Deze kwam toevallig langs. Een 63cm Cannondale System Sixquote:Op zaterdag 19 april 2014 20:16 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Leuk. Wat voor een? En al gefietst?![]()
![]()
Kan ik natuurlijk ook aan jou vragen.quote:Op zaterdag 19 april 2014 20:17 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Maar zoals ik zeg (lees je wel![]()
) Ligt de snelheid ook hoger. Dus totaal niet vergelijkbaar.
![]()
Inderdaad.. Pannekoeken kunnen die tocht gaan rijden, en mensen die veel fietsen en graag willen rijden omdat ze "in vorm zijn" worden uitgeloot. Kun je nooit voorkomen natuurlijk, maar wel zuur voor de mensen die altijd fietsen tov gelegenheidsfietsers die inderdaad na 10km al dood als een pier zijnquote:Op zaterdag 19 april 2014 20:15 schreef RealBizkit666 het volgende:
Er komen teveel mensen op af die maar 2 keer per jaar fietsen.everyone's a critic...
even you ! !![]()
Moeilijk te voorkomen idd, of je moet een fietstest inlassen: inschrijving alleen mogelijk als je fietsend de Cauberg op kunt komen.quote:Op zaterdag 19 april 2014 20:19 schreef the_critic het volgende:
[..]
Inderdaad.. Pannekoeken kunnen die tocht gaan rijden, en mensen die veel fietsen en graag willen rijden omdat ze "in vorm zijn" worden uitgeloot. Kun je nooit voorkomen natuurlijk, maar wel zuur voor de mensen die altijd fietsen tov gelegenheidsfietsers die inderdaad na 10km al dood als een pier zijn
Maar eerlijk gezegd vond ik de laatste keer dat ik de AGR reed (2004) al niet echt leuk meer: 90% moest lopen op de Keutenberg. Ik slalomde er rustig keuvelend met mijn fietsmaat tussendoor.![]()
Je had de gezichten moeten zien van de wandelaars.
Heel veel moesten al op de Eyserbosweg lopen.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2014 20:29:12 ]![]()
Vorig jaar hadden Gripper en ik best wel mazzel. We waren vrij laat gestart voor de 230km, waardoor we heel laat op de 150km lus kwamen en achter de drukte aan fietsten. We hebben nergens opstoppingen gehad, helaas waren de laatste bevoorradingen wel volledig leeg.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Ja, en dat terwijl ik me van te voren nog zo had voorgenomen: bij de laatste ravitaillering douw ik m'n zakken zo vol isostar repen dat ze bijna uitscheuren. Verdomme waar voor m'n 46¤!!!quote:Op zaterdag 19 april 2014 20:35 schreef Patroon het volgende:
Vorig jaar hadden Gripper en ik best wel mazzel. We waren vrij laat gestart voor de 230km, waardoor we heel laat op de 150km lus kwamen en achter de drukte aan fietsten. We hebben nergens opstoppingen gehad, helaas waren de laatste bevoorradingen wel volledig leeg.
Daar zijn te dure tochten met teveel keus op de posten dan wel weer goed voor: een voorraadje repen etc inslaan. Tering wat een eten hadden ze daar allemaal zeg (begin van de dag dan)Mijn foto's op Flickr!
Haha en dat met klimmetjes, wat een on-muzasiaanse hartslagquote:Op zaterdag 19 april 2014 22:45 schreef muzas het volgende:
Heartrate 139bpm 196bpm
Ik moet mss maar eens met snellere mensen mee gaan rijden![]()
Je had natuurlijk tegen die vrienden moeten zeggen: "nou, aangezien ik tegenwoordig een echte wielrenner ben, ga ik de 150 doen, we zullen wel ongeveer gelijk aan de streep komen. Tot zo!"
Nu heb je 50 ct. per km betaald...Mijn foto's op Flickr!
Ja en achter die huifkar was leuk hequote:Op zaterdag 19 april 2014 22:37 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ja, en dat terwijl ik me van te voren nog zo had voorgenomen: bij de laatste ravitaillering douw ik m'n zakken zo vol isostar repen dat ze bijna uitscheuren. Verdomme waar voor m'n 46¤!!!
Daar zijn te dure tochten met teveel keus op de posten dan wel weer goed voor: een voorraadje repen etc inslaan. Tering wat een eten hadden ze daar allemaal zeg (begin van de dag dan)
Ja, echt shinen was het niet. Mijn gloriemoment komt over een maand wel.
Was wel mooi om mijn makker over die heuvels te helpen. Kerel heeft echt afgezien. En ook wel eens lekker om de (duidelijk) sterkere te zijn![]()
Vond het ook wel prima, want denk dat ik té gefrustreerd met de drukte en de slingeraars geraakt zou zijn als ik echt een tijd ofzo neer wilde zetten.
Nu tukken. Zit tussen dronken en weer nuchter worden in. Haat dat.![]()
Vandaag weer koers! 15:30 criterium in Noordwolde. Zo eerst ff uurtje losfietsen.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Dan sta ik boven op de Eyserboschweg te wachten tot de profs langs komen.quote:Op zondag 20 april 2014 09:06 schreef Patroon het volgende:
Vandaag weer koers! 15:30 criterium in Noordwolde. Zo eerst ff uurtje losfietsen.![]()
![]()
Gster voor het eerst iemand die het opviel dat ik afgevallen ben
Succes!quote:Op zondag 20 april 2014 09:06 schreef Patroon het volgende:
Vandaag weer koers! 15:30 criterium in Noordwolde. Zo eerst ff uurtje losfietsen.
Hoop dat je vandaag aan de bak kan komen, en anders is het vast de volgende keer.
Mooi filmpje over onze held uit Noord Holland.
Ik houd het amper droog.
Die 30mm tubes waar ze op rijden is dat Dugast?
[ Bericht 17% gewijzigd door kaasplankje op 20-04-2014 09:43:05 ]![]()
Vanochtend ff lekker op m'n favo rondje wezen knallen, alleen een beetje balen dat de sensoren van m'n polar het weer eens begaven... Ik heb ze pas 5000km in gebruik en regelmatig geven de snelheid en cadanssensor de geest...de sensoren op m'n bianchi gaan al 15000 zonder problemen mee.
Ik denk dat ik deze zomer ook maar een garmin edge ga aanschaffen.
https://www.strava.com/activities/132125206
Succes Patroon!Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything![]()
Héy beter later dan nooitquote:Op zondag 20 april 2014 09:36 schreef kanovinnie het volgende:
Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything![]()
35 gemiddeldquote:Op zondag 20 april 2014 09:50 schreef forty-two het volgende:
Vanochtend ff lekker op m'n favo rondje wezen knallen, alleen een beetje balen dat de sensoren van m'n polar het weer eens begaven... Ik heb ze pas 5000km in gebruik en regelmatig geven de snelheid en cadanssensor de geest...de sensoren op m'n bianchi gaan al 15000 zonder problemen mee.
Ik denk dat ik deze zomer ook maar een garmin edge ga aanschaffen.
https://www.strava.com/activities/132125206
Succes Patroon!
Toerdersnelheden
TTSSS... dat zei ik tijdens de primavera meet bij Grip ook al...quote:Op zondag 20 april 2014 09:36 schreef kanovinnie het volgende:
Om maar even de woorden van ons aller kaas te quoten: "niet zo zeiken met je kutje!"everyone's a critic...
even you ! !![]()
Lijkt wel zo!quote:Op zondag 20 april 2014 09:37 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Succes!
Hoop dat je vandaag aan de bak kan komen, en anders is het vast de volgende keer.
Mooi filmpje over onze held uit Noord Holland.
Ik houd het amper droog.
Die 30mm tubes waar ze op rijden is dat Dugast?
Kreeg gisteren trouwens best veel complimenten over mijn banden. Sommigen dachten dat het tubes waren
Ik had haast, moet nu wegquote:
Niet zo heel erg toch, gelukkig geen zuid-oosterquote:Op zondag 20 april 2014 10:03 schreef muzas het volgende:
Vandaag met mn zwagert naar Nieuwegein fietsen.Lekker met die oostenwind.
Edit: hoewel jij komt uit haarlem hem hè... Dan is het vandaag jouw dag om te shinen na die herstelrit van gisteren
Want?quote:Op zondag 20 april 2014 10:39 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Wat is fiets toch een verschrikkelijk kutblad
Wat me vanochtend trouwens opviel was de stank van de paasvuren in het oosten, niet normaal hoever die lucht draagt.Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything![]()
Haha ja vertel.quote:Op zondag 20 april 2014 10:39 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Wat is fiets toch een verschrikkelijk kutblad![]()
Op m'n werk lees ik altijd de Fiets, meestal met zo'n hoofd:
Van die testen waar ze schoentjes van 80 euro en 320 euro met elkaar gaan vergelijken
Die testen slaan meestal echt nergens op. Ze adviseerden ook om in je schoenen 2-3mm speling te nemen aan de voorkant. Veel te weinig.![]()
Waardeloze testjes, oubollig, nu in 1 blad 4 stukken over stravaquote:Op zondag 20 april 2014 10:41 schreef forty-two het volgende:
[..]
Want?
Wat me vanochtend trouwens opviel was de stank van de paasvuren in het oosten, niet normaal hoever die lucht draagt.
Er staat echt werkelijk niks interresants in en dat is toch knap als het over je interessegebied gaat.![]()
dat is ook zeker zo, maar nu was 't iemand die ik wekelijks ziequote:Op zondag 20 april 2014 09:54 schreef the_critic het volgende:
[..]
TTSSS... dat zei ik tijdens de primavera meet bij Grip ook al...
Om maar even de woorden van ons aller kaas te quoten: "niet zo zeiken met je kutje!"
Ze zijn actueelquote:Op zondag 20 april 2014 10:57 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Waardeloze testjes, oubollig, nu in 1 blad 4 stukken over stravaMisschien is je interesse wel aan het vervagen...quote:Er staat echt werkelijk niks interresants in en dat is toch knap als het over je interessegebied gaat.
grappig dat het weer blijkbaar zo lastig inschatten was, en dus maakt dat iedereen anders gekleed is in 1 foto..
kort-kort, lang-kort, kort-lang, lang-kniestukkeneveryone's a critic...
even you ! !![]()
De paasvuren gaan vanavond massaal aan, moet je morgen maar is terugkomen!quote:Op zondag 20 april 2014 10:41 schreef forty-two het volgende:
[..]
Wat me vanochtend trouwens opviel was de stank van de paasvuren in het oosten, niet normaal hoever die lucht draagt.
Denk dat je nu wat anders geroken hebt
Gisteren nog een rondje over de wielerbaan van Eibergen gefietst op de mtb, hele rondje afgemaakt dus 2x onder start/finish gekomen maar ik sta niet in de strava lijst. Misschien maar goed ook omdat er best veel wind stond en solo op de mtb boek ik nu ook heen toptijd :p![]()
Zo eerste koers van het jaar zit er weer op. Club kampioenschappen van Swift.
De categorie basis leden starte tegelijk met de amateurs, het ging dus vanaf start te hard, na 10 minuten een kopgroep met daarin alle amateurs en 2 man uit mijn categorie die bleven uiteraard vooruit. Toen mezelf maar op straf training gezet en veel kopwerk gedaan. In de sprint 4de geworden van het peloton.
Ik mis gewoon wedstrijd km en snelheid. Het eerste deel van de koers reed ik echt als een krant, kwam de bochten niet door, liet gaten vallen, gewoon kut. Daarna ging het wel weer aardig.eten!!!![]()
Mijn camper gaat ws. de clubcamper worden, inc. clubkleuren. Doe toch niets meer met het ding, dus leuk als hij een doel krijgt.![]()
Nogsteeds hoop wind. (volgens mij zelfs iets meer als gisteren)
Vandaag alternatief rondje Noord-Holland gereden, klein stukje zoals gisteren maar nu wat duinen meegepikt en stuk langs Ijsselmeer gerden
http://www.strava.com/activities/132222988![]()
D'r is ooit al eens een sexclub geweest die een ploeg sponsorde: sauna Diane.quote:Op zondag 20 april 2014 15:18 schreef Oksel het volgende:
Mijn camper gaat ws. de clubcamper worden, inc. clubkleuren. Doe toch niets meer met het ding, dus leuk als hij een doel krijgt.
Met zo'n grote Engelse dubbeldekker reden die.
Lijkt me nou echt wat voor jou Ok. In zo'n mooie robijnrode kamerjas dikke sigaren roken en je renners toespreken "nou koersen vandaag goefterdoeme jungs! Wie wint mag vanavond een uurtje met Vicky"
En dat je meisje dan pannenkoeken met veel stroop bakt in het campertje en de jongens bemoedert en zorgt dat ze genoeg eten
Mijn foto's op Flickr!
Net trouwens nog met ledig erf mee geweest. Ging weer ouderwets hard met de A-groep, en eerste uur alleen maar tegenwind. dus na 30 km, vlak voor de heuvelrug en de eerste klimmetjes Hoogstraat-ruiterberg moest ik eraf.
Het leuke van telkens hetzelfde rondje is dat je mooi je vordering kan zien: elke keer dat ik meega moet ik er later af dan de vorige keer. Dus ooit kan ik gewoon mee tot de eindsprint bij fort vechten![]()
https://www.strava.com/activities/132238766
Maar goed dat het op de dijk wind mee was. Ik was helemaal leeg. Nu AGR finale!Mijn foto's op Flickr!
Haha, actueelquote:Op zondag 20 april 2014 11:31 schreef forty-two het volgende:
[..]
Ze zijn actueel
[..]
Misschien is je interesse wel aan het vervagen...Weet nog dat ze met een eerste stuk over "het nieuwe fenomeen strava" kwamen. Zelfs mn buurvrouw had er toen al van gehoord
En neh, niks zo fijn als met een lekker drankje een fietsblaadje doornemen, maar fiets dus in ieder geval niet meer.![]()
Ze doen dan altijd hetzelfde rondje of heb je er zelf gewoon nog wat van gemaakt?quote:Op zondag 20 april 2014 16:09 schreef Gripper het volgende:
Net trouwens nog met ledig erf mee geweest. Ging weer ouderwets hard met de A-groep, en eerste uur alleen maar tegenwind. dus na 30 km, vlak voor de heuvelrug en de eerste klimmetjes Hoogstraat-ruiterberg moest ik eraf.
Het leuke van telkens hetzelfde rondje is dat je mooi je vordering kan zien: elke keer dat ik meega moet ik er later af dan de vorige keer. Dus ooit kan ik gewoon mee tot de eindsprint bij fort vechten![]()
https://www.strava.com/activities/132238766
Maar goed dat het op de dijk wind mee was. Ik was helemaal leeg. Nu AGR finale!![]()
Kaas, waarom sta je achter Mollema.Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!![]()
Ja, altijd hetzelfde rondje heuvelrug: naar de ruiterberg en Hoogstraat, dan leersumseberg, Amerongse en over de dijk naar schalkwijk. Brug over ams-Rijn kanaal, en oostelijk langs houten. Sprintje op de achterdijk bij fort vechten.quote:Op zondag 20 april 2014 16:50 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ze doen dan altijd hetzelfde rondje of heb je er zelf gewoon nog wat van gemaakt?
Ik zag de hele tijd wel wat man voor me rijden, maar kwam er echt niet meer bij, vandaar de sjas patat![]()
Laatste stukje naar huis wel gewoon rechtdoor gereden vanaf schalkwijk. Als je mee terug gaat naar de kroeg dan weet je al dat je dronken thuiskomt van de weihenstephaner
Mijn foto's op Flickr!
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
Forum Opties Forumhop: Hop naar: