Wie doet dat? Ik zei alleen dat jij de discussie een bepaalde kant op wil sturen en nog geen 4 reacties later post je willekeurige wikipedialinks om jouw vooringenomen standpunt dat religie=slecht te onderbouwen. Iets wat je van mijlenver zag aankomen.quote:Op donderdag 17 april 2014 22:46 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Oh, gaan we het op de man spelen?
Volgens mij is het in Nederland gewoon toegestaan je in te laten enten, abortus te laten plegen en Euthanasie te plegen. Ook wordt op elke school seksuele voorlichting geven.quote:Op donderdag 17 april 2014 22:46 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Oh, gaan we het op de man spelen?
[..]
Belemmeringen bij
- inentingen
- abortussen
- Euthanasie
- Slechte seksuele voorlichting
enz enz.
Totaal andere discussie die niets maar dan ook niets met religie te maken heeft.quote:Op donderdag 17 april 2014 22:46 schreef Pandaplint het volgende:
Maar wat de hel boeit het als iemand z'n winkel wel open wil hebben?
Denk aan kleine particulieren die worden weg geconcurreerd door de matige multinationals die 24/7 open kunnen blijven...quote:Op donderdag 17 april 2014 22:46 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Maar wat de hel boeit het als iemand z'n winkel wel open wil hebben?
Neequote:Op donderdag 17 april 2014 22:50 schreef Pandaplint het volgende:
Ik denk dat we hier niet uit gaan komen
Waarom zou je altijd ontwikkeling moeten hebben?quote:Op donderdag 17 april 2014 22:41 schreef Pandaplint het volgende:
Wat mij vooral stoort zijn verouderde denkbeelden die in de hedendaagse maatschappij opgelegd worden.Waardoor er leugens verkondigd worden die al honderden jaren wetenschappelijk ontkracht zijn.
Religie hindert ontwikkeling.
Wat maakt het uit wat de drijfveer is?quote:Op donderdag 17 april 2014 22:36 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Klopt. Is zeker wat voor te zeggen. Maar wat is de drijfveer? Om er uiteindelijk zelf wat aan te hebben? Een plek in de hemel? Of puur uit naastenliefde?
Niet als je de context kent. Die is namelijk maar met één emoticon te beschrijven:quote:Op donderdag 17 april 2014 22:33 schreef Bamba het volgende:
[..]
Met het verhaal zelf op zich is niet veel mis, toont juist veel liefde en zelfopoffering.
Jan is inderdaad een hele goede zanger.quote:Op donderdag 17 april 2014 22:53 schreef Bamba het volgende:
Dan nog maar een filmpje om aan te tonen dat de liedjes van vanavond echt niet geschikt waren voor Jan![]()
Had 'ie toch makkelijk kunnen zingen terwijl hij aan het kruis hing?
Maar wist hij 100% zeker dat die beloning er zou komen? Weet je, iedereen trekt een andere conclusie uit het verhaal en dat is prima. Zolang je respect voor elkaars interpretatie blijft houden is er ook niks mis met verschillende opvattingen. Zo zie ik het in ieder geval. Ik heb een gedachte over het verhaal, maar sta bijvoorbeeld totaal niet achter de kerk. Ik geloof dus op mijn manier en mijn manier is niet zaligmakend en dat is primaquote:Op donderdag 17 april 2014 22:54 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Niet als je de context kent. Die is namelijk maar met één emoticon te beschrijven:![]()
Als je je verdiept in wie Jezus was volgens de Bijbel (zowel mens als God/goddelijk tegelijk met alle voordelen van dien) en waarom er een opoffering nodig was (omdat God dat wilde vanwege de zondeval van Adam en Eva) en de beloning die voor Jezus in het verschiet lag (Koning van het nieuwe Koninkrijk) dan is het allemaal een stuk minder indrukwekkend en bewonderenswaardig.
Als Jezus 100% mens was en verder niet, als de opoffering ergens echt op zou slaan en als er geen beloning voor hem zou zijn dan kan ik me de waardering voor het verhaal begrijpen. Nu totaal niet.
Vind het ook wel sneu voor hem dat mensen die hem verder niet kennen, hem nu kennen van dit en het songfestival, waar hij ook al niet bepaald goed uit de verf kwamquote:Op donderdag 17 april 2014 22:55 schreef Strani het volgende:
[..]
Jan is inderdaad een hele goede zanger.
Zo erg vond ik 'm niet vandaag maar met het Songfestival was het inderdaad erg slecht. Ik ben het met je eens dat hij meer positieve aandacht verdient. Ik lieg niet wanneer ik zeg dat ik hem misschien wel de beste Nederlandstalige pop-zanger vind van dit moment.quote:Op donderdag 17 april 2014 22:58 schreef Bamba het volgende:
[..]
Vind het ook wel sneu voor hem dat mensen die hem verder niet kennen, hem nu kennen van dit en het songfestival, waar hij ook al niet bepaald goed uit de verf kwam
Ik heb niet alles gezien vandaag, maar de stukjes die ik zag vond ik zo "klein" zeg maar. Hij kan juist zo mooi uitpakken. Ik vind hem ook zeker (1 van de) beste zanger van Nederland op dit momentquote:Op donderdag 17 april 2014 23:01 schreef Strani het volgende:
[..]
Zo erg vond ik 'm niet vandaag maar met het Songfestival was het inderdaad erg slecht. Ik ben het met je eens dat hij meer positieve aandacht verdient. Ik lieg niet wanneer ik zeg dat ik hem misschien wel de beste Nederlandstalige pop-zanger vind van dit moment.
Goeie ninja-edit; ik vond het best lief dat je me vier keer gequote hadquote:Op donderdag 17 april 2014 23:04 schreef Bamba het volgende:
[..]
Ik heb niet alles gezien vandaag, maar de stukjes die ik zag vond ik zo "klein" zeg maar. Hij kan juist zo mooi uitpakken. Ik vind hem ook zeker (1 van de) beste zanger van Nederland op dit moment
Ik was best aan het kutten jaquote:Op donderdag 17 april 2014 23:05 schreef Strani het volgende:
[..]
Goeie ninja-edit; ik vond het best lief dat je me vier keer gequote had
Onderhand ken ik het wel.quote:Op donderdag 17 april 2014 22:52 schreef Strani het volgende:
Iets later gekeken, via BVN. Mooie show hoor. Leuke nieuwe traditie ook.
? Is er iets met je aan de hand ?quote:
Bij mij doet ie het nu wel.quote:Op donderdag 17 april 2014 23:52 schreef Lastpost het volgende:
Krijg 'm hier ook niet bestelt, ach morgen eens proberen dan.
Hier ben ik het 100% mee eensquote:Op vrijdag 18 april 2014 09:45 schreef NaturalScience het volgende:
Precies, Jan was echt waardeloos en hadden ze nooit voor deze rol moeten vragen.
Je hebt volks'vermakers' en vakmensen.... deze 'vermakers' komen uit Volendam en moet je niet voor vakwerk vragen....
Simone, Jamai en de rest van de cast was echt prima!
Verbaast mij niets. Maar hecht er ook geen enkele waarde aan want je kan tegenwoordig zo gemakkelijk iets (marketing-technisch) verpakken en met een 'zielig'sausje overgieten dat de massa het algauw slikt en dan krijg je ook dit soort kijkcijfers.quote:
Beter voorbeeld: de verkoop van die 'alleraardigste' boekjes die door VI worden uitgegeven over Gijp, Zlatan, vd Meijde en radijsjes.quote:Op zaterdag 19 april 2014 09:43 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Verbaast mij niets. Maar hecht er ook geen enkele waarde aan want je kan tegenwoordig zo gemakkelijk iets (marketing-technisch) verpakken en met een 'zielig'sausje overgieten dat de massa het algauw slikt en dan krijg je ook dit soort kijkcijfers.
Beste voorbeeld? 3FM Serious Request.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |