Dat lag niet aan de kostprijs van je huis hoorquote:Op donderdag 17 april 2014 17:57 schreef blomke het volgende:
[..]
Toen ik m'n eerste huis kocht (1987) was de vraagprijs al lager dan wat de buurman 3 maanden eerder (voor identiek huis) had betaald. In een tijd dat de prijzen (iets) stegen. Nou, 1/2 jaar lang is ie niet aardig tegen me geweest nadat ik vertelde -tijdens het hardlopen- wat ik voor mijn huis had betaald.
Damn, je bent me net voorquote:Op donderdag 17 april 2014 18:07 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dat lag niet aan de kostprijs van je huis hoor
Kut je bent me voorquote:Op donderdag 17 april 2014 13:50 schreef Five_Horizons het volgende:
In before blomke die hier komt melden dat je maximaal 77.500 euro moet bieden en dan een half jaar niets van je moet laten horen.
Denk dat dat meer te maken heeft met je wereldvreemde kijk op zaken.quote:Op donderdag 17 april 2014 17:57 schreef blomke het volgende:
[..]
Toen ik m'n eerste huis kocht (1987) was de vraagprijs al lager dan wat de buurman 3 maanden eerder (voor identiek huis) had betaald. In een tijd dat de prijzen (iets) stegen. Nou, 1/2 jaar lang is ie niet aardig tegen me geweest nadat ik vertelde -tijdens het hardlopen- wat ik voor mijn huis had betaald.
Omdat mensen tegenwoordig denken dat ze alles op internet kunnen vinden. Die denken dat dat beter is dan een professional inhuren. Zelfde zie je met gezondheid, tegenwoordig denkt iedereen al te weten wat hij heeft met 1 zoekopdracht op Google, en dat geloven ze dan eerder dan de dokter.quote:Op donderdag 17 april 2014 13:53 schreef Loveless85 het volgende:
Wat is het ineens met dit soort topics, ook echt zonder linkjes naar bv. funda. Er is nou eenmaal geen stelregel voor, het hangt van veel factoren af. Dus je kan niet even zo zeggen 'oh 155.000k vraagprijs, nou er kan altijd 15% af!'. Soms is de vraagprijs bewust al wat lager ivm indeling van de categorieen op een Funda. En vergelijken met andere woningen hoeft ook niet altijd wat te zeggen. Het ene kan een compleet gerenoveerde direct te betrekken woning zijn, en het ander een woning waar al 30 jaar niks aan is gebeurt en eerst voor 50k aan verbouwd moet worden.
Nee, maar wel aan de koopprijs.quote:Op donderdag 17 april 2014 18:07 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Dat lag niet aan de kostprijs van je huis hoor
Dit is natuurlijk generaliseren op niks af, in casu een contradictio in terminis. Ik heb nog nooit een aankoopmakelaar ingeschakeld en heb daar geen seconde spijt van gehad. Mijn buurman/hardloopmaat, ja die ja, in 1986 wel en die betaalde meer dan de vraagprijs van mijn (identieke) huis ernaast.quote:Op donderdag 17 april 2014 18:33 schreef Tha_Duck het volgende:
Mijn advies is altijd om een aankoopmakelaar te nemen en een fatsoenlijke hypotheekadviseur, tenzij je weet waar je over praat. Zoals Vijf Horizonnen bijvoorbeeld, die zit in het financiële vak en zal dus misschien minder noodzaak hebben voor een adviseur.
Persoonlijk had ik beiden en ben ik tevreden over de prijs die ik betaald heb en het werk wat anderen mij uit handen namen. Ook ben ik zeer tevreden met mijn hypotheek en lasten daaromtrent.
Je ouders zullen ook wel ergens spijt van hebbenquote:Op donderdag 17 april 2014 19:16 schreef blomke het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk generaliseren op niks af, in casu een contradictio in terminis. Ik heb nog nooit een aankoopmakelaar ingeschakeld en heb daar geen seconde spijt van gehad. Mijn buurman/hardloopmaat, ja die ja, in 1986 wel en die betaalde meer dan de vraagprijs van mijn (identieke) huis ernaast.
Spijt heb ik van (het opvolgen van) het hypotheekadvies (in 1987) om een levensverzekring af te sluiten.
Dat '87 huis heb ik - factor 5 over de kop - al lang verkocht.quote:Op donderdag 17 april 2014 22:47 schreef Leandra het volgende:
Darn.... Al je ervaring over de huizenmarkt stamt uit 1987??
En het huis waar je al 27 jaar woont is nog niet vrijwel afbetaald?
't Is maar wat je wereldvreemd vindt. Hier in (de kop van) Noord Holland noemen we dat gewoon "nuchter, zakelijk en pragmatisch". Dat dat non-conformistisch overkomt, is meer een kwestie van perceptie, dan van eigenaardigheid.quote:Op donderdag 17 april 2014 18:33 schreef Scorpie het volgende:
Denk dat dat meer te maken heeft met je wereldvreemde kijk op zaken.
quote:Op vrijdag 18 april 2014 11:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Goh, en toch nog een hypotheek hebben?
Ja, want het volgende, vrijstaande huis met uitzicht op de Noordzee en de Mariavlakte als achtertuin, was toch ietsje pietsje duurderquote:
Noem het zoals je wilt, het blijft vreemd.quote:Op vrijdag 18 april 2014 09:44 schreef blomke het volgende:
[..]
't Is maar wat je wereldvreemd vindt. Hier in (de kop van) Noord Holland noemen we dat gewoon "nuchter, zakelijk en pragmatisch". Dat dat non-conformistisch overkomt, is meer een kwestie van perceptie, dan van eigenaardigheid.
Dan nog doe je het slecht. Een hypotheek hebben terwijl je huis 5x over de kop is gegaanquote:Op vrijdag 18 april 2014 11:50 schreef blomke het volgende:
[..]
Ja, want het volgende, vrijstaande huis met uitzicht op de Noordzee en de Mariavlakte als achtertuin, was toch ietsje pietsje duurder. En ik gun(de) de hypotheekadviseur ook wel de provisie over ¤70.000,-
Maar die is dan binnenkort wel afbetaald?quote:Op vrijdag 18 april 2014 11:50 schreef blomke het volgende:
[..]
Ja, want het volgende, vrijstaande huis met uitzicht op de Noordzee en de Mariavlakte als achtertuin, was toch ietsje pietsje duurder. En ik gun(de) de hypotheekadviseur ook wel de provisie over ¤70.000,-
Nee, die heb ik meegenomen van het vorige huis (scheelt diverse kosten) en ik vang op m'n spaarrekeningen meer rente dan ik netto over de hypotheekschuld betaal.quote:Op vrijdag 18 april 2014 12:08 schreef Leandra het volgende:
Maar die is dan binnenkort wel afbetaald?
Je hebt een hypotheekrente van minder dan 1.2% ?quote:Op vrijdag 18 april 2014 12:36 schreef blomke het volgende:
[..]
Nee, die heb ik meegenomen van het vorige huis (scheelt diverse kosten) en ik vang op m'n spaarrekeningen meer rente dan ik netto over de hypotheekschuld betaal.
En terecht.quote:Op vrijdag 18 april 2014 12:23 schreef Scorpie het volgende:
Sowieso blomke, de anti-hypotheekadviseur-man bij uitstek, de doe het zelver, die een adviseur geld guntgeloof er niks van.
Van harte! Nou de hypotheek nog (?).quote:
En wat was de vraagprijs?quote:
quote:
Ach ja, dat is ook zo. Goed dat jullie die methode ook snappen.quote:Op donderdag 24 april 2014 18:36 schreef macondo het volgende:
Dan kom je met de methode Blomke uit op ongeveer 135 - dus denk het ook
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |