Dan bied je ¤139.999 en zeg je dat dat je eerste en laatste bod is.quote:Op donderdag 17 april 2014 14:05 schreef KolonelKhedaffi het volgende:
Ik wil op maximaal 140k uitkomen.
Nou daar heb je je antwoord, wat lager bieden, kijken wat het tegenbod is zo nader tot elkaar komen. Echt totaal nutteloos topic op deze manier. Zeker aangezien je grotendeels gewoon afhankelijk bent van de grillen van de verkoper. Dus er is zo online totaal geen pijl op te trekken.quote:Op donderdag 17 april 2014 14:05 schreef KolonelKhedaffi het volgende:
Ik wil op maximaal 140k uitkomen.
Totaal onzinnig natte vingerwerk als je de woning niet kent. Natuurlijk 'moet' je altijd wat onder de vraagprijs bieden, maar het verschilt onwijs wat reeel is. Je kan ook pech hebben en de verkoper tegen z'n schenen schoppen, en als er meerdere gegadigden zijn zo de woning mislopen omdat anderen wel gelijk een serieuzer bod deden.quote:Op donderdag 17 april 2014 14:49 schreef macondo het volgende:
Tja, ik vind het wel een goede vraag hoor. Een gangbaar percentage om onder de vraagprijs te bieden is toch niet zo gek? Ongeacht wat voor huis het is. We gaan hier niet het huis taxeren (dat moet je zelf maar doen), alleen percentage schatten.
Probeer 20% onder de vraagprijs. Hoe graag wil je er wonen?
Dat je die vraag stelt zegt alles al.quote:Op donderdag 17 april 2014 14:49 schreef macondo het volgende:
Een gangbaar percentage om onder de vraagprijs te bieden is toch niet zo gek?
Waarom 20%?quote:Probeer 20% onder de vraagprijs. Hoe graag wil je er wonen?
Je lijkt wel een makelaar, probeer het ingewikkeld te maken zodat je hem moet inhuren. No way José.quote:Op donderdag 17 april 2014 15:01 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Dat je die vraag stelt zegt alles al.
[..]
Waarom 20%?
Waarom niet 15%? Of 35%? Of, doe eens gek, 42%?
Soms kun je het maar beter wat ingewikkelder maken, anders kom je zo dom over.....quote:Op donderdag 17 april 2014 15:08 schreef macondo het volgende:
[..]
Je lijkt wel een makelaar, probeer het ingewikkeld te maken zodat je hem moet inhuren. No way José.
Verondersteld dat de vraagprijs redelijk is, kun je gewoon een redelijk percentage verzinnen dat je er onder kunt bieden. Of dacht je écht dat makelaars (jah superonderhandelaars jonguh!) iets anders doen?
Simpele vuistregel van ongeveer 15% bij woningen onder de 250 en 12% boven de 250k. Staat lang te koop? Meer discount. Veel kijkers? Minder discount.
@TS 125k bieden.
quote:Op donderdag 17 april 2014 15:08 schreef macondo het volgende:
Je lijkt wel een makelaar, probeer het ingewikkeld te maken zodat je hem moet inhuren. No way José.
Assumption is the mother of all fuck-ups.quote:Verondersteld dat de vraagprijs redelijk is,
Een "redelijk percentage" is geen vaststaand gegeven.quote:kun je gewoon een redelijk percentage verzinnen dat je er onder kunt bieden.
Een makelaar kent in ieder geval het huis, en kan beter bepalen wat de waarde is dan jij vanaf je scherm, jonguh.quote:Of dacht je écht dat makelaars (jah superonderhandelaars jonguh!) iets anders doen?
Ahh.quote:Simpele vuistregel van ongeveer 15% bij woningen onder de 250 en 12% boven de 250k.
Dat weet je niet.quote:Staat lang te koop? (...) Veel kijkers? (...)
Gelukkig, een medestanderquote:Op donderdag 17 april 2014 15:36 schreef Five_Horizons het volgende:
Je kunt helemaal geen vaste regels hiervoor verzinnen. Dat is echt onzin.
Maar wat moeten 'we' dan met dit soort topics. Zat er nou nog een linkje naar Funda bij, en eventueel wat vergelijkbare huizen in dezelfde straat/wijk dan kon je misschien er nog wat uit destilleren. Maar dit is gewoon natte vingerwerk, gebaseerd op dat je vast wel iets tussen de 1 en 50% van de prijs af kan krijgen...quote:Op donderdag 17 april 2014 15:36 schreef Five_Horizons het volgende:
Je kunt helemaal geen vaste regels hiervoor verzinnen. Dat is echt onzin.
Afgezien van het feit dat je niet moét reageren, zijn er zat dingen te verzinnen die in zo'n topic aan bod kunnen komen: vervolgstappen, de verkoper doet een tegenbod, noem maar op. Er zijn zat dingen te verzinnen.quote:Op donderdag 17 april 2014 15:39 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Maar wat moeten 'we' dan met dit soort topics.
In een subforum als WGR is het toch wel een beetje normaal om iemand van juist advies te voorzien.quote:Op donderdag 17 april 2014 15:44 schreef Five_Horizons het volgende:
Afgezien van het feit dat je niet moét reageren
Als deze discussie gevoerd moet worden, dan mag dat in het feedback-topic. Dan houden we het hier on topicquote:Op donderdag 17 april 2014 15:46 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
In een subforum als WGR is het toch wel een beetje normaal om iemand van juist advies te voorzien.
Het is immers geen ONZ.
In dát licht bezien, vraag ik me af of je dit soort topics in WGR in deze vorm moet laten bestaan.
Maar wat heeft hij dan eigenlijk gedaan? Waaruit blijkt dan het 'voordeel'? Dat er een akkoord is dat bijna een ton lager ligt dan de vraagprijs? Dus wanneer de vraagprijs hoger zou zijn geweest, was het succes nóg groter?quote:Op donderdag 17 april 2014 15:46 schreef StretchingKoala het volgende:
Kan alleen uit eigen ervaring tappen van aantal maanden geleden.
Vraag was 480K, bod 1 360K en het eindresultaat 391K
Lang leve de aankoopmakelaar
Omdat ik en mijn partner voor 399K al accoord wilden geven waarop aankoopmakelaar zei dat er echt wel meer inzat, verschil tussen emotioneel betrokken zijn als je echt graag wilt en niet emotioneel betrokken.quote:Op donderdag 17 april 2014 15:49 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Maar wat heeft hij dan eigenlijk gedaan? Waaruit blijkt dan het 'voordeel'? Dat er een akkoord is dat bijna een ton lager ligt dan de vraagprijs? Dus wanneer de vraagprijs hoger zou zijn geweest, was het succes nóg groter?
Een vraagprijs zegt nogal weinig.
Probeer in het Kadaster na te gaan (of bel bij de koper / huidige bewoner aan) wat de uiteindelijke transactieprijs is geweest en de m² perceeloppervlak e.d. vergelijken met je "op 't oog" woning. Dan een flink % daaronder gaan zitten vanwege de bijkomende verbouwingskosten en de aankomende prijsdaling en je hebt je eindbod.quote:Op donderdag 17 april 2014 13:25 schreef KolonelKhedaffi het volgende:
Heb een woning op het oog met een vraagrpijs van 155.000 euro. Een behoorlijk vergelijkbare woning is onlangs verkocht en had een vraagrpijs van 140.000. Nu wil ik een bod doen maar denk dat hun vraagprijs wel aan de hoge kant is. Als ik 130.000 bied denk ik alleen dat dat niet echt gewaardeerd wordt. Wat vinden jullie een redelijk bod?
Klopt. Niemand wil veel meer betalen voor hetzelfde huis als zijn buren. Dan voelen ze zich Gekke Henkie.quote:Op donderdag 17 april 2014 16:43 schreef Five_Horizons het volgende:
Ja, want wat iemand anders voor z'n woning heeft betaald is heel relevant voor wat jij ervoor over hebt.
Ja joh, want als je gewoon wil wonen en zo dan maak je je echt druk om wat anderen ergens voor hebben betaald. Stel je voor dat je meer betaald dan je buurman, nouuuuu dan kan echt niet hoor.quote:Op donderdag 17 april 2014 17:12 schreef macondo het volgende:
[..]
Klopt. Niemand wil veel meer betalen voor hetzelfde huis als zijn buren. Dan voelen ze zich Gekke Henkie.
Toen ik m'n eerste huis kocht (1987) was de vraagprijs al lager dan wat de buurman 3 maanden eerder (voor identiek huis) had betaald. In een tijd dat de prijzen (iets) stegen. Nou, 1/2 jaar lang is ie niet aardig tegen me geweest nadat ik vertelde -tijdens het hardlopen- wat ik voor mijn huis had betaald.quote:Op donderdag 17 april 2014 17:31 schreef CoolGuy het volgende:
Ja joh, want als je gewoon wil wonen en zo dan maak je je echt druk om wat anderen ergens voor hebben betaald. Stel je voor dat je meer betaald dan je buurman, nouuuuu dan kan echt niet hoor.
Lekker. Belangrijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |