Als je het voor de "voorkant" van je site gaat gebruiken moet je er wel op letten dat je wat meer moeite moet doen om google alles lekker te laten indexeren.quote:Op zondag 8 juni 2014 12:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, maar je zet het toch in vanwege de functionaliteit die het biedt, niet zodat je een structuur krijgt om in te werken? Nogal een dure structuur anders.
Ik heb er eens naar gekeken.quote:Op zondag 8 juni 2014 12:30 schreef Aether het volgende:
[..]
Kijk eens naar TypeScript.
Compileert naar ES3 of ES5 JavaScript en biedt o.a. modules, classes en generics.
Is door Anders Hejlsberg ontwikkeld (o.a. Turbo Pascal, Delphi en C#).
http://www.typescriptlang.org
quote:Op zondag 8 juni 2014 18:44 schreef BigSmurf het volgende:
Okee, misschien is er ineens iets mis met mijn Google skills of gebruik een verkeerde term, maar ik kan het dus niet vinden: hoe kan je een drop down list maken met daarin if statements? Dus bijvoorbeeld:
Menu 1: Continenten
Menu 2: Landen
Menu 3: Steden
Dat wanneer ik in menu 1 "Europa" selecteer, alleen de Europese landen worden weergegeven in menu 2? En als ik dan "Nederland" selecteer, alleen de Nederlandse steden in menu 3 te zien zijn?
Iemand een tutorial of snelle uitleg?
Als je het volledig client side wilt doen, dan kun je misschien een groot JSON/JavaScript object literal maken van alle continenten en de daarbij behorende landen en steden. Als je dat doet lijkt het me niet zo moeilijk meer.quote:
Dat wel. Maar dan heb je wel veel data die je moet inladen.quote:Op zondag 8 juni 2014 19:06 schreef Tijn het volgende:
Ik zou voor een 100% client-side oplossing gaan, dat lijkt me voor de gebruiker het snelst.
Heb je van beide manieren een tutorial, of een zoekterm waarop ik kan zoeken? Ik ben geen scriptkiddie, vind het gewoon leuk om een beetje te klooien, en probeer in m'n Wordpress site zo'n lijst te maken.quote:Op zondag 8 juni 2014 19:04 schreef robin007bond het volgende:
[..]
[..]
Als je het volledig client side wilt doen, dan kun je misschien een groot JSON/JavaScript object literal maken van alle continenten en de daarbij behorende landen en steden. Als je dat doet lijkt het me niet zo moeilijk meer.
Is misschien wel zonde van de grote JSON die iedere keer geladen moet worden. Wellicht hebben de experts hiervoor betere ideeën. Je kunt het uiteraard ook via AJAX doen, dan heb je niet steeds die grote JSON die wordt geladen, maar kun je in een get-variabele het juiste land/continent stoppen, waarna je daarna een JSON krijgt geretourneerd met de daarbij behorende steden of landen. Mooier is het dan om een database te hebben met alle continenten, landen en steden. Om vanuit daar de JSON te genereren op basis van welk continent/land geselecteerd is.
Sorry, die heb ik niet! Ik zou het toch een beetje zelf proberen.quote:Op zondag 8 juni 2014 19:16 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Heb je van beide manieren een tutorial, of een zoekterm waarop ik kan zoeken? Ik ben geen scriptkiddie, vind het gewoon leuk om een beetje te klooien, en probeer in m'n Wordpress site zo'n lijst te maken.
Ik denk dat dat best meevalt, zeker als je je scripts minified met gzip compressie aanbiedt.quote:Op zondag 8 juni 2014 19:16 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat wel. Maar dan heb je wel veel data die je moet inladen.
Zijn zulke kleine AJAX-requests steeds ook niet retesnel tegenwoordig? Als het volgende menu is uitgeklapt is die als het ware al klaar lijkt me?quote:Op zondag 8 juni 2014 19:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat dat best meevalt, zeker als je je scripts minified met gzip compressie aanbiedt.
quote:Op woensdag 28 mei 2014 16:03 schreef n8n het volgende:
http://blog.korynunn.com/javascript/the-dom-isnt-slow-you-are/
DOM is niet sloom maar jij wel. Machtig mooi artikel.
Giechelquote:You think that your proficiency as a developer outstrips the devs working under the hood of chrome? firefox? Interne..wait yeah you’re probably better than IE devs…
Hangt nogal van de verbinding af. Iemand die op 3G zit is niet blij met een request elke keer als-ie iets aanraakt op z'n schermpje.quote:Op zondag 8 juni 2014 19:19 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Zijn zulke kleine AJAX-requests steeds ook niet retesnel tegenwoordig? Als het volgende menu is uitgeklapt is die als het ware al klaar lijkt me?
Dat is helemaal waar.quote:Op zondag 8 juni 2014 21:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hangt nogal van de verbinding af. Iemand die op 3G zit is niet blij met een request elke keer als-ie iets aanraakt op z'n schermpje.
Het lijkt me sterk dat het zoveel data bevat dat je het merkt. Sowieso is het na 1 request gecached.quote:Op zondag 8 juni 2014 21:39 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Aan de andere kant, is hij wel blij met een minified json die iedere keer laadt?
Oké. Ik geef je gelijk.quote:Op zondag 8 juni 2014 21:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het lijkt me sterk dat het zoveel data bevat dat je het merkt. Sowieso is het na 1 request gecached.
Het werkt ook niet zo goedquote:Op zondag 8 juni 2014 22:55 schreef esv7 het volgende:
Een messy example betreffend het continenten probleempje:
http://jsfiddle.net/3XfCt/
Even snel gemaakt dus het kan een stuk netter.
Haha ja hij moet de select boxjes nog resetten als je van continent wijzigt, maar dat mag diegene die het wilt gebruiken zelf makenquote:Op zondag 8 juni 2014 23:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het werkt ook niet zo goed
[ afbeelding ]
Het is lastiger dan je denkt om meerdere van elkaar afhankelijke lijstjes te maken, zeker op een generieke, herbruikbare manier.
Class "depedent" op selectquote:Op zondag 8 juni 2014 23:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het werkt ook niet zo goed
[ afbeelding ]
Het is lastiger dan je denkt om meerdere van elkaar afhankelijke lijstjes te maken, zeker op een generieke, herbruikbare manier.
| 1 2 3 4 5 | $('input').live("change", function () { if ($(this).attr('id') != 'zoeken') { window.onbeforeunload = function () { return "De wijzigingen zijn nog niet opgeslagen, weet u zeker dat u verder gaat?" }; } }); |
| 1 2 3 4 | $('input[type=submit]').submit(function() { // ignore submits from buttons window.onbeforeunload = function () { return true }; }); |
Selecteren met $("input[type!='submit']") ?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 09:28 schreef Chandler het volgende:
Weet iemand hoe ik kan zorgen dat deze 'functie' niet werkt wanneer ik op een button klik?
[ code verwijderd ]
Nu dacht ik dit op te lossen met
[ code verwijderd ]
Maar helaas, dat werkt niet... iemand een idee?
twitter:konklone twitterde op maandag 09-06-2014 om 03:59:10> 0 > null false > 0 >= null true > 0 == null false > 0 <= nulltrue > 0 < null false "JavaScript: A Great Place To Work" reageer retweet
Heb je een verwijzing naar iets beters?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 21:57 schreef Catch22- het volgende:
Sowieso geen live meer gebruiken, die is deprecated
jQuery APIquote:Op dinsdag 10 juni 2014 22:20 schreef Chandler het volgende:
[..]
Heb je een verwijzing naar iets beters?meer huidig toepasbaar zeg maar!
| 1 2 3 | $( selector ).live( events, data, handler ); // jQuery 1.3+ $( document ).delegate( selector, events, data, handler ); // jQuery 1.4.3+ $( document ).on( events, selector, data, handler ); // jQuery 1.7+ |
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | $( "a.offsite" ).live( "click", function() { alert( "Goodbye!" ); // jQuery 1.3+ }); $( document ).delegate( "a.offsite", "click", function() { alert( "Goodbye!" ); // jQuery 1.4.3+ }); $( document ).on( "click", "a.offsite", function() { alert( "Goodbye!" ); // jQuery 1.7+ }); |
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |