abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138953902
quote:
De Amerikaanse keten Dunkin' Donuts komt na veertien jaar terug naar Nederland. Het bedrijf wil in alle grote steden restaurants openen.

Dat maakt het bedrijf woensdag bekend. De keten in koffie en bakkerijproducten begint in eerste instantie in Amsterdam en breidt daarna uit naar andere stedelijke regio's.

De keten zoekt nu franchisenemers om het merk opnieuw in Nederland uit te rollen. "Nederland betekent een enorme kans voor Dunkin' Donuts", laat het bedrijf weten. Per 'deal' wil de donutverkoper twintig tot vijfentwintig nieuwe vestigingen realiseren in de komende jaren.

Succesvolle ondernemers

Dunkin' Donuts moet het waarschijnlijk vooral hebben van franchise ondernemers die zich al eerder bewezen hebben, zegt Laurens Sloot, hoogleraar retail marketing aan de Rijksuniversiteit Groningen.

"Het zijn kleine zaakjes. Als je als zelfstandig ondernemer moet leven van de omzet van één zaak lukt dat waarschijnlijk niet. Je hebt dus meerdere vestigingen nodig om een voldoende omzet te kunnen genereren en een fatsoenlijke boterham te kunnen verdienen."

Dan is de nodige ervaring dus wel prettig. "Je hebt ondernemers nodig die bovenop een onderneming zitten. Er is weinig personeel nodig maar wat er rondloopt is heel jong."

Voet aan wal

Een eerdere poging om in Nederland voet aan de grond te krijgen, was niet succesvol. Tussen 1997 en 2000 waren er al vestigingen in Utrecht, Amsterdam, Amstelveen, Haarlem en op Schiphol.

Toen lukte het niet om voldoende investeerders aan te trekken. Na amper drie jaar moesten deze restaurants hun deuren weer sluiten.

Maar mede doordat Dunkin' Donuts een concept is dat zich de afgelopen jaren al in verschillende landen bewezen heeft, verwacht Sloot dat de keten nu wel een kans van slagen heeft. "Het is een internationaal uitrolbaar concept. ​Ik zou niet weten waarom het hier niet succesvol zou kunnen zijn."

Europa

Met terugkeer naar Nederland hoopt de onderneming zijn positie in Europa te verstevigen. Op dit moment heeft het merk meer dan honderdtwintig restaurants in onder meer Bulgarije, Duitsland, Rusland, Spanje en het Verenigd Koninkrijk.

Dunkin' Donuts is opgericht in 1950. Het bedrijf heeft wereldwijd bijna elfduizend restaurants in 33 landen.
bron

Niet mijn ding.

pi_138953978
iew :N
  woensdag 16 april 2014 @ 20:13:13 #3
390594 Gedachtenstroom
Space Sloth on Uranus
pi_138954066
Meer blauw op straat, meer woutenvoer. :Y
pi_138954159
Wat zijn dat voor gedrochten op de foto? Vind die van Albert Heijn er lekkerder uitzien.
  woensdag 16 april 2014 @ 20:16:43 #5
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_138954205
Nice :9
pi_138954261
De Coffee is wel ok, Donut interesseert me nie
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_138955885
Die met Fristi erover gegoten ziet er wel Gut aus. :9~
pindazakje
pi_138957173
Donuts vind ik best lekker zo af en toe een keertje. Maar als de kwaliteit en prijs starbuckeriaans uit elkaar liggen, mag het van mij direct terug waar het vandaan kwam.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_138957585
Laat maar komen.

Nu de mc cafe nog.
De sleutel naar deze ondertitel is kwijt. Probeer jij hem te vinden?
pi_138957681
Ik doe alleen maar vers gebakken donuts, gewoon direct gebakken waar ik bij sta...al het andere is troep. :{w
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_138959696
Dit ontkracht dat starbucks verhaal
pi_138961605
De koffie is aardig, maar die donuts zijn zo droog als de pest.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_138964740
Had liever Krispy Kreme gehad :)
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_138964845
Meh ranzig... Had liever Taiwanese bakkers.
pi_138964852
lijkt me niets

had liever iets met mexicaans eten gehad , taco bel ofzo
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
  Moderator woensdag 16 april 2014 @ 23:33:27 #16
9859 crew  Karina
Woman
pi_138964988
In het Amsterdam topic hadden we het er kort over. Ik kan me die vorige totaal niet herinneren. Blijkbaar zat die ergens in de Pijp.

maar goed, die donuts vind ik niks aan. Liever een Denny's _O_
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  woensdag 16 april 2014 @ 23:53:30 #17
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_138965886
Meh.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_138971636
Ben daar zelfs in de US niet binnengestapt, die dingen zijn fabrieksmade en die zaken waren nu niet bepaald schoon. Maar het wordt vast een succes naast het politie bureau
pi_138977968
Interessant dat je geen Dunkin' Donuts hier bent binnengestapt, maar wel weet dat "die zaken niet bepaald schoon waren".
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_138979071
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2014 23:27 schreef FutureFairytale het volgende:
Had liever Krispy Kreme gehad :)
Dit!
Op maandag 3 november 2014 23:52 schreef Peunage het volgende:
LEAVE KB ALONE.
pi_138979163
quote:
99s.gif Op woensdag 16 april 2014 23:33 schreef Karina het volgende:
In het Amsterdam topic hadden we het er kort over. Ik kan me die vorige totaal niet herinneren. Blijkbaar zat die ergens in de Pijp.

maar goed, die donuts vind ik niks aan. Liever een Denny's _O_
Ik kan me alleen Utrecht Centraal herinneren. Ik geloof 5 voor 4,95 in guldens. Dat zal nu dan wel 10 euro worden.
pi_138982238
quote:
Dunkin' Donuts mikt op station en vliegveld

Dat zegt Jeremy Vitaro, vicepresident van Ontwikkeling bij Dunkin' Brands, in gesprek met NU.nl.

Gisteren werd bekend dat de Amerikaanse broodjes- en koffieketen weer naar Nederland komt, na het eerder geprobeerd te hebben tussen 1997 en 2000.

"Die locaties passen bij ons aanbod, dat zich richt op snelheid en comfort", zegt Vitaro. De Schiphol Group en NS Stations, dat over de exploitatie van de NS-stations gaat, kunnen nog niet zeggen of zij al in gesprek zijn over de eventuele opening van Dunkin' Donuts op vliegvelden of stations.

Bagels en muffins

De Amerikaanse franchise denkt dat het concept dit keer beter zal aanslaan in Nederland. "Het ontwerp van de winkels is aangepast, maar ook het aanbod van Dunkin' Donuts is anders dan in 1999. We hebben een breder menu: we verkopen niet alleen donuts en koffie, maar ook bagels, sandwiches en muffins", zegt Vitaro. Ook zegt hij dat de manier waarop de winkels worden bevoorraad is verbeterd; er wordt nu meer in Europa zelf geproduceerd.

Een andere belangrijke reden voor het bedrijf om het weer in Nederland te proberen is het succes in Duitsland, waar het in 1999 zijn eerste winkels opende, en in het Verenigd Koninkrijk, waar het vorig jaar de eerste locaties opende. "We denken nu een sterkere klantenbasis in dit deel van Europa te hebben", vertelt Vitaro.

Terugkeer

Met terugkeer naar Nederland hoopt de onderneming zijn positie in Europa te verstevigen. Op dit moment heeft het merk meer dan honderdtwintig restaurants in onder meer Bulgarije, Duitsland, Rusland, Spanje en het Verenigd Koninkrijk.

Naast de eerste winkels in Nederland, is het bedrijf ook van plan om zijn positie te verbeteren in Europese landen waar het al vestigingen heeft. Buiten Europa richt het bedrijf zijn pijlen dit jaar naast Nederland ook op Brazilië.

Dunkin' Donuts is opgericht in 1950. Het bedrijf heeft wereldwijd bijna elfduizend restaurants in 33 landen.​
bron
  Official ESF Kreviewer donderdag 17 april 2014 @ 16:33:14 #23
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_138982340
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 23:30 schreef Thezappa het volgende:
lijkt me niets

had liever iets met mexicaans eten gehad , taco bel ofzo
Amerikanen zelf zien Taco Bell als de anus van fastfoodketens. Ik weet niet of dat wel zo'n goede toevoeging zou zijn.
Zou ik nog wel wat andere ketens weten...
  donderdag 17 april 2014 @ 16:40:12 #24
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_138982544
Dumping Donuts
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 17 april 2014 @ 16:41:21 #25
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_138982575
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 20:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
De Coffee is wel ok, Donut interesseert me nie
jij houd zeker niet zo van koffie?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')