abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139032354
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 23:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Daarom pleit ik er ook voor dat ze de taal vloeiend moeten spreken om het Nederlanderschap te krijgen, dat studenten en kenniswerkers het Nederlands niet machtig zijn is inderdaad geen probleem hoewel ik dat eerlijk gezegd verre van ideaal vind en ik vind dat die mensen zichzelf tekort doen. Dit zeg ik ook eerlijk tegen die mensen.
Ik snap het ook nooit zo goed. Zelfs als ik ergens op vakantie ga, probeer ik toch iets van de taal te leren. Gewoon om eens een plaquette op een muur te kunnen lezen.
Nou ga ik niet zo vaak op vakantie, maar expats en studenten verhuizen ook niet elk jaar.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_139032401
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 23:50 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik snap het ook nooit zo goed. Zelfs als ik ergens op vakantie ga, probeer ik toch iets van de taal te leren. Gewoon om eens een plaquette op een muur te kunnen lezen.
Nou ga ik niet zo vaak op vakantie, maar expats en studenten verhuizen ook niet elk jaar.
Ik ga deze zomer ook naar het buitenland toe, zo gauw ik weet welk land start ik met het oefenen met die taal, gewoon omdat ik het leuk vind om daar alles te kunnen lezen en met de lokale bewoners te kunnen spreken. Maar goed, ieder zijn keuze.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_139032780
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 14:19 schreef nils7 het volgende:

[..]

Zolang die mensen nergens geprikkeld worden en alleen hun handje hoeven op te houden dan gebeurt er niks.
Nu krijgen ze toch wat ze willen middels hun eigen cultuur, taal, gedrag en geloof waarom zouden ze zich aanpassen als het nu al grotendeels prima is voor hen.

Ik zelf heb als Nederlander in Turkije gewoond, dus net andersom en via (mijn toenmalige Turkse vriendin) in Nederland in aanraking gekomen met kennissen van haar.
1 stel dat goed geďntegreerd was en zelfs tegen het "bekakte" aan. En een stelletje met kinderen dat gewoon niet kon uitleggen wat een hartritme meter was dus ver achter liep qua integratie ondanks dat ze hier al 25 jaar woonden...

Als je jezelf er voor in wil zetten is het prima mogelijk (na een half jaar kon ik me al echt in Turks redden met basic woorden en zinnen) maar als die prikkel er niet is.
Ik heb het er met mijn ex over gehad en nadat ze hier in NL het zelf had gezien en meegemaakt moesten we concluderen dat het veelal mensen met geen uitzicht en werkloosheid en laag opleidingsniveau tig jaren terug zijn geëmigreerd.
Maar de sociale voorzieningen zijn in Nederland zo goed dat er nu weinig prikkel is voor hun om zich in te zetten, ze hoeven zich niet met onze cultuur te bemoeien, worden geholpen in hun eigen taal en krijgen vaak bakken met geld (niet alleen uitkeringen of bijstand).... waarom zouden ze?
Vet van mij.
1) Hoezo alleen hun hand ophouden? Halen we hier een paar zaken door elkaar?
2) Hoeveel Nederlanders weten wat een hartritmemeter is? Dat is trouwens één woord.
3) basic?? Is dat een Nederlands woord?
4) Die zin snap ik niet. Bedoel je dat het veelal mensen met geen uitzicht etc. waren die tig jaren terug vanuit Turkije naar Nederland zijn geëmigreerd. In dat geval zou je wel eens gelijk kunnen hebben. WIJ hebben ze gehaald en DAAR was er niks of weinig te doen. En de gastarbeiders werden gekeurd op hun gebit, zoals je aan paard keurt. En ze hoefden maar 2 woorden te kennen: "ja" en "meneer". En we hebben ze hier in zgn Turkenpensions gehuisvest. Een beetje zoals we nu met Polen, Bulgaren en Roemenen omgaan, zeg maar.
5) Geholpen in hun eigen taal? Waar dan? Ze nemen hun kinderen mee als tolk, maar dat is iets heel anders.
6) Bakken met geld? Broodjes aap.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_139033017
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 23:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik ga deze zomer ook naar het buitenland toe, zo gauw ik weet welk land start ik met het oefenen met die taal, gewoon omdat ik het leuk vind om daar alles te kunnen lezen en met de lokale bewoners te kunnen spreken. Maar goed, ieder zijn keuze.
Grappige ervaring: had ik ijverig Deens geleerd en stelde ik een vraag aan een Deense, gaf ze me in het Engels antwoord.
Dat is ook een van de problemen van buitenlanders om Nederlands te leren: voor ons is het makkelijker om Engels te spreken dan om Nederlands te stuntelen.

En inderdaad: ieder zijn keuze. Ik hou er alleen niet van als ik de keuze van een ander opgelegd krijg. Niet als ik in Nederland in het buitenlands aangesproken word en evenmin als ik als buitenlander gedwongen goed Nederlands moet beheersen.
Overigens zouden veel Nederlanders zelf zakken voor de eisen die ze aan buitenlanders zouden willen stellen.
pi_139033161
quote:
1s.gif Op donderdag 17 april 2014 15:04 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Niemand is tegen buitenlanders. Waar de meeste mensen slecht tegen kunnen is gedwongen te worden voor die mensen te betalen en zien dat hun kinderen 10 jaar op een wachtlijst staan voor een huurwoning en dat een arme buitenlander direct na aankomst zo'n woning krijgt toegewezen.
Geef die mensen niets, trek ze niet voor en laat ze aan hun lot over. Als integratie een noodzaak wordt dan gaat het vanzelf.
Nou, nee.
Hier ga ik ook niet op reageren ook. Zoveel onzin bij elkaar, ik heb geen zin om dat uit elkaar te rafelen en te beantwoorden.
Sorry hoor: kijk eerst zelf maar eens om je heen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')