Pardon?quote:Op donderdag 17 april 2014 01:39 schreef Dven het volgende:
[..]
Lekker boeiend of iemand de taal spreekt. In geen enkel opzicht een noodzakelijkheid om normaal in een gemeenschap te kunnen functioneren.
Natuurlijk is zo'n cursus nog steeds te weinig contact met de taal. Maar ik vroeg of je dat als voorbeeld nam van dat er niet in het Nederlands onderwijs gegeven werd.quote:Op donderdag 17 april 2014 01:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat proberen ze maar kijk eens naar hoeveel, of beter gezegd hoe weinig, Nederlands ze leren. Je leert eventjes een taal door een paar inburgeringslesjes in een vreemde taal te horen, dat is veel te weinig contact met die taal.
Oke dus je beweert niet dat het reguliere MBO-onderwijs niet in het Nederlands is.quote:Je leert de taal door dagelijks mee te doen in groepen Nederlanders. Ik hecht 100 keer zoveel waarde aan een streng taalexamen voordat ze voor een Nederlands paspoort in aanmerking komen dan aan wat inburgeringslesjes in het Nederlands op Jip- en Jannekeniveau, georganiseerd door een bedrijf of school (MBO, tegenwoordig ROC genoemd) wat Plopsalandniveau heeft.
Nee, het is een doekje voor het bloeden wat geen relevant effect heeft. Stel daarentegen als voorwaarde dat je vloeiend Nederlands moet spreken om de Nederlandse nationaliteit te verkrijgen en leg zodoende de verantwoordelijkheid bij de immigrant en je krijgt een veel betere resultaat.quote:Op donderdag 17 april 2014 01:44 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Natuurlijk is zo'n cursus nog steeds te weinig contact met de taal. Maar ik vroeg of je dat als voorbeeld nam van dat er niet in het Nederlands onderwijs gegeven werd.
Voorbeelden te over dat het geen noodzakelijkheid is. Gelukkig geef je het nu zelf ook aanquote:Op donderdag 17 april 2014 01:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Onzin. Misschien is dat inderdaad niet zo'n groot probleem voor de hoogopgeleide immigrant die zich met Engels kan redden, voor die sociale klasse is dat een ander verhaal.
Daar gaat het niet om. Ik gaf redenen waarom allochtonen tegenwoordig minder snel integreren.quote:Op donderdag 17 april 2014 01:32 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Mensen zetten zelf die schotels op. Zou ik ook doen. Niet veel mis mee.
Of je wilt het verbieden omdat je mensen jouw stijl van tv-kijken door de strot wilt duwen.?
Nogal ondemocratisch.
Wederom, daar gaat het niet om, of het goede of slechte beslissingen waren. Het gaat erom DAT ze die beslissing durfden te maken. En die beslissingen zijn misschien nodig als het hier echt fout gaat. Bijvoorbeeld door een golf van terroristische aanslagen in Nederland. Dan hebben we niks aan een regering die erbij staat en ernaar kijkt. Dan is het misschien nodig om een aantal extremisten het land uit te gooien en dan heb je niks aan een regering die dan zegt "oh, volgens artikel 456 paragraaf 4b van het Europees Handvest kunnen wij dat niet doen, helaas, iemand nog ideeën?".quote:[..]
Je weet toch dat die agressie in Indonesië een grote ramp was ?
100.000 tot 200.000 doden zijn de schattingen.. Het land in puin. Hoeveel miljard guldens zijn er over de balk gegooid en uiteindelijk is de Nederlandse politiek toch bezweken voor de internationale druk. Waardeloze leiders dus. Je kies wel een heel slecht voorbeeld van sterke leiders.
Het kon nog erger. Bijv die monoculturele NSB.. Sterke leiders... die er een nog grotere puinhoop van maakte
Ik gaf tevens aan dat de immigrant waar wij het nu over hebben, de gelukszoeker, absoluut niet zo'n uitzondering is. Die redt het niet als hij het Nederlands niet machtig is waar wij met zijn allen de rekening voor krijgen gepresenteerd.quote:Op donderdag 17 april 2014 01:48 schreef Dven het volgende:
[..]
Voorbeelden te over dat het geen noodzakelijkheid is. Gelukkig geef je het nu zelf ook aan
Hoe weet jij dat ? Zelf veel gekeken naar een boel buitenlandse zenders?quote:Op donderdag 17 april 2014 01:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Als die televisie kwalitatief nu beter zou zijn zou ik me er wat bij kunnen voorstellen maar dat is bij mijn weten nu niet bepaald het geval.
In weze vind je het opwerpen van drempels het belangrijkst. Je wilt eenmaal veel buitenlanders het liefst weg hebben. Je bent tegen integratie en dat integratieverhaal is maar smoes ?quote:Het is niet bepaald een teken van integratie dat ze dat doen en als het hen om de kwaliteit te doen zou zijn dan zouden ze wel meer de BBC opzetten. Ik wil niet zover gaan om zoiets te verbieden maar het is wel een teken dat we heel wat meer werk moeten maken van integratie, dat doe je m.i. het beste door veel strengere eisen te stellen om in Nederland te mogen wonen en on in aanmerking te komen voor een Nederlands paspoort.
Natuurlijk niet Keesje. We zijn allang bekend met jouw ziekelijke polderdrang. Lekker je ogen sluiten voor alle expats, buitenlandse studenten en immigranten die volwaardig meedraaien. Dag hoorquote:Op donderdag 17 april 2014 01:42 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Pardon?
Is het beheersen van de lokale taal geen noodzaak om normaal in die gemeenschap te kunnen functioneren?????
Mijn vraag sluit dus ook de vreemdeling in die goed Engels kent. Want hoewel veel Nederlanders (lang niet allemaal) redelijk Engels kennen, kunnen Engelssprekenden niet normaal in een Nederlandse gemeenschap functioneren.
Ook weer zo'n loos begrip. De gelukzoeker. Dat zijn we toch allemaal man. Lul nu eens niet zo slap in de ruimte en leg nu maar eens duidelijk uit waarom men niet kan functioneren zonder het Nederlands machtig te zijn. En waarom het zo gigantisch veel mensen toch lukt. Zijn er dan zoveel uitzonderingen die de regel bevestigen? Wat is dan nog regel?quote:Op donderdag 17 april 2014 01:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik gaf tevens aan dat de immigrant waar wij het nu over hebben, de gelukszoeker, absoluut niet zo'n uitzondering is. Die redt het niet als hij het Nederlands niet machtig is waar wij met zijn allen de rekening voor krijgen gepresenteerd.
Ik ben met zappen wel eens die zenders tegen gekomen ja, ik was niet onder de indruk. Maar goed, het is algemeen bekend dat geen zender zulke goede publieke televisie maakt als de BBC. Dat is niet zo zeer mijn mening, hoewel ik het daar wel mee eens ben (uit eigen ervaring ja, ik kijk er wekelijks naar!), dat is de mening van vakmensen, o.a. van de Nederlandse televisiedeskundigen.quote:Op donderdag 17 april 2014 01:49 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat ? Zelf veel gekeken naar een boel buitenlandse zenders?
Nee, dit zijn niet meer drempels dan dat toelatingsexamens en selectieprocedures een drempel zijn voor bepaalde opleidingsplaatsen. Je wil dat ze de taal spreken, dat kan gemakkelijk worden afgedwongen door dat als voorwaarde te stellen voor het verkrijgen van de nationaliteit. Daar hoeven we verder niet moeilijk over te doen, lijkt mij. Ze hebben het immers zelf in de hand. Het is nu niet dat er een onredelijke eis wordt gesteld en dat het moeilijk is om hieraan te voldoen, het is gewoon een kwestie van mentaliteit. Ik heb van dichtbij gezien hoe iemand in 8 maanden tijd vloeiend Nederlands leerde spreken terwijl zijn moedertaal een variant van Arabisch is.quote:In weze vind je het opwerpen van drempels het belangrijkst.
Hopla, daar komen de ad hominems. Het inhoudelijke was leuk zolang het duurde.quote:Je wilt eenmaal veel buitenlanders het liefst weg hebben. Je bent tegen integratie en dat integratieverhaal is maar smoes ?
Minder... minder... minder.. Maar dat is niet politiekcorrect om dat zo eerlijk te zeggen ?
En toch weet iedereen wat ermee wordt bedoeld.quote:Op donderdag 17 april 2014 01:56 schreef Dven het volgende:
[..]
Ook weer zo'n loos begrip. De gelukzoeker.
Dat zou kunnen meespelen hoor. Ik denk dat je wat geduld moet hebben met die culturele zelfmoord van bevolkingsgroepen. Dat zal heus wel gebeuren, maar niet binnen een paar jaar.quote:Op donderdag 17 april 2014 01:48 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Ik gaf redenen waarom allochtonen tegenwoordig minder snel integreren.
Het gaat om de juiste beslissingen maken .. En niet om het stoere gebrul van zogenaamde sterke leiders.quote:Wederom, daar gaat het niet om, of het goede of slechte beslissingen waren. Het gaat erom DAT ze die beslissing durfden te maken. En die beslissingen zijn misschien nodig als het hier echt fout gaat.
Laten we een enkel persoon als leidraad nemen voor iedereen en aanleg vooral even vergeten. Dat gaat werken!quote:Op donderdag 17 april 2014 01:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee, dit zijn niet meer drempels dan dat toelatingsexamens en selectieprocedures een drempel zijn voor bepaalde opleidingsplaatsen. Je wil dat ze de taal spreken, dat kan gemakkelijk worden afgedwongen door dat als voorwaarde te stellen voor het verkrijgen van de nationaliteit. Daar hoeven we verder niet moeilijk over te doen, lijkt mij. Ze hebben het immers zelf in de hand. Het is nu niet dat er een onredelijke eis wordt gesteld en dat het moeilijk is om hieraan te voldoen, het is gewoon een kwestie van mentaliteit. Ik heb van dichtbij gezien hoe iemand in 8 maanden tijd vloeiend Nederlands leerde spreken terwijl zijn moedertaal een variant van Arabisch is.
[..]
Hopla, daar komen de ad hominems. Het inhoudelijke was leuk zolang het duurde.
Ik volg deze diskussies op Fok zowat 10 jaar... en al die mensen die gedreven pro-integratie zijn .... die verbergen gedreven dat ze anti-integratie zijn .quote:Op donderdag 17 april 2014 01:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Hopla, daar komen de ad hominems. Het inhoudelijke was leuk zolang het duurde.
Ik zal even terugspoelen. Jij zei dat In Nederland al eeuwenlang verschillende culturen vredig naast elkaar leven. Waarop ik reageerden dat dat andere tijden waren, sterke leiders, harde beslissingen e.d. Ik gaf dus alleen redenen waarom het toen goed ging. Onder Tito leefden de verschillende bevolkingsgroepen ook vredig naast elkaar in Joegoslavië. Nou je weet wat daarna gebeurd is. Maar dat wil nog niet zeggen dat ik een soort Tito hier wil.quote:Op donderdag 17 april 2014 01:59 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het gaat om de juiste beslissingen maken .. En niet om het stoere gebrul van zogenaamde sterke leiders.
Jij kwam met het verkeerdgekozen voorbeeld van sterke Nederlandse leider die een dictatuur wilden in Indonesië...
In feite is het een heel goed voorbeeld vooral niet die sterke leiders te volgen. Kijk uit voor die lui.
Maar wat wil je dan met die sterke leiders? Wat voor sterke beslissingen moeten zij dan nemen inzake integratie ?
Jij wilt sterke leiders die sterke beslissingen moeten nemen over integratie.quote:Op donderdag 17 april 2014 02:18 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik zal even terugspoelen. Jij zei dat In Nederland al eeuwenlang verschillende culturen vredig naast elkaar leven. Waarop ik reageerden dat dat andere tijden waren, sterke leiders, harde beslissingen e.d. Ik gaf dus alleen redenen waarom het toen goed ging. Onder Tito leefden de verschillende bevolkingsgroepen ook vredig naast elkaar in Joegoslavië. Nou je weet wat daarna gebeurd is. Maar dat wil nog niet zeggen dat ik een soort Tito hier wil.
Mooi gezegd Bleusdude.quote:Op donderdag 17 april 2014 02:08 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik volg deze diskussies op Fok zowat 10 jaar... en al die mensen die gedreven pro-integratie zijn .... die verbergen gedreven dat ze anti-integratie zijn .
Zolang die mensen nergens geprikkeld worden en alleen hun handje hoeven op te houden dan gebeurt er niks.quote:Op donderdag 17 april 2014 08:41 schreef Tem het volgende:
Ik ben ook pro-integratie alleen geloof ik niet dat je dat moet afdwingen. Je kan als overheid zaken faciliteren dat nieuwkomers beter en sneller kunnen integreren maar dwang werkt volgens mij averechts. De drive moet vanuit de mensen zelf komen en zolang iedereen zich maar aan de wet houdt lijkt mij dat het belangrijkste.
Waar is dat het geval dan?quote:Op donderdag 17 april 2014 14:19 schreef nils7 het volgende:
[..]
Zolang die mensen nergens geprikkeld worden en alleen hun handje hoeven op te houden dan gebeurt er niks.
Hierquote:
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)011/2011-3409-wm.htmquote:Op donderdag 17 april 2014 14:26 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Oh? kan je dat ook feitelijk onderbouwen? Over welke regelingen heb je het dan?
Aha, was al even bang dat je serieus wasquote:Op donderdag 17 april 2014 14:28 schreef nils7 het volgende:
[..]
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)011/2011-3409-wm.htm
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |