Ach soquote:Op woensdag 16 april 2014 16:19 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Volgens mij woont hij in Duitsland
De internationale gemeenschap kwam ons ook niet direct helpen toen Duitsland ons in mei 1940 binnen viel.quote:Op woensdag 16 april 2014 16:19 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Vaderlandsliefde is niet aan jou besteed? Je had het ook wel best gevonden om nu Duits te spreken?
Niet voor zover ik weet.quote:Op woensdag 16 april 2014 16:19 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Hebben wij bindende verdragen met Oekraine afgesloten dat wij verplicht zijn hen te helpen?
Nee, maar wel om onze NAVO-leden te beschermen. En een inval in een buurland is wel degelijk een teken van dreiging, ook als de NAVO-leden zelf niet aangevallen worden. Dat lijkt me lastig te betwisten.quote:Of hebben wij bindende verdagen met Hongarije, Roemenie, Polen, etc. afgesloten dat als een land hun buurland, dat geen NAVO-lid is, binnenvalt, dat wij dan verplicht zijn hen te helpen?
Wij niet, maar de VS, VK en Rusland welquote:Op woensdag 16 april 2014 16:19 schreef Zienswijze het volgende:
Hebben wij bindende verdragen met Oekraine afgesloten dat wij verplicht zijn hen te helpen? Of hebben wij bindende verdagen met Hongarije, Roemenie, Polen, etc. afgesloten dat als een land hun buurland, dat geen NAVO-lid is, binnenvalt, dat wij dan verplicht zijn hen te helpen?
Natuurlijk een domme zet van Oekraine om hun (potentiele) nucleaire wapens op te geven omdat Amerika en Engeland dat wilden hebben. Vrienden in de internationale gemeenschap bestaan namelijk niet; gezamenlijke (tijdelijke) belangen wel.quote:Op woensdag 16 april 2014 16:21 schreef speknek het volgende:
[..]
Wij niet, maar de VS, VK en Rusland wel
http://www.bloomberg.com/(...)l-russia-flouts.html
quote:Op woensdag 16 april 2014 16:23 schreef plesner het volgende:
Poetin is echt niet zo dom om een Navo land aan te vallen, daar hoeven we ons niet druk om te maken. Laat ze het maar lekker uitzoeken in Oekraine
Dat lijkt mij inderaad heel lastig te betwisten als er geen duidelijke afspraken omtrent wat een dreiging zoal is op papier is gezetquote:Op woensdag 16 april 2014 16:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Niet voor zover ik weet.
[..]
Nee, maar wel om onze NAVO-leden te beschermen. En een inval in een buurland is wel degelijk een teken van dreiging, ook als de NAVO-leden zelf niet aangevallen worden. Dat lijkt me lastig te betwisten.
Ik vind het bijzonder naïef om te stellen dat het wel goed komt in Oekraïne omdat Rusland geen NAVO-land aanvalt. Volgens die logica is grensbewaking ook niet nodig tot de vijand je land binnenloopt.quote:Op woensdag 16 april 2014 16:23 schreef plesner het volgende:
Poetin is echt niet zo dom om een Navo land aan te vallen, daar hoeven we ons niet druk om te maken. Laat ze het maar lekker uitzoeken in Oekraine
Enkeltje ICC in Den Haag voor jou danquote:Op woensdag 16 april 2014 16:08 schreef Kikopuz het volgende:
Misschien speel ik te veel Hearts of Iron 3, maar wat een trage boel zeg. Ik zou die bezette overheidsgebouwen al hebben gebombardeerd, vervelende burgers hebben overreden en deserteurs hebben gefusilleerd.
Een NAVO land binnenvallen staat gelijk aan de VS aan vallen. Gaat dus nooit gebeuren en ook al zou het niet lid zijn van de NAVO dan nog heeft Poetin geen enkele reden om bijvoorbeeld Polen binnen te vallen en het is ook vrijwel onmogelijk om het bezet te houden.quote:Op woensdag 16 april 2014 16:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind het bijzonder naïef om te stellen dat het wel goed komt in Oekraïne omdat Rusland geen NAVO-land aanvalt. Volgens die logica is grensbewaking ook niet nodig tot de vijand je land binnenloopt.
quote:Op woensdag 16 april 2014 16:28 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Een NAVO land binnenvallen staat gelijk aan de VS aan vallen. Gaat dus nooit gebeuren en ook al zou het niet lid zijn van de NAVO dan nog heeft Poetin geen enkele reden om bijvoorbeeld Polen binnen te vallen en het is ook vrijwel onmogelijk om het bezet te houden.
Ik had het over je kop af te laten schieten voor politici zoals die in Kiev. Maar om over de Nederlandse politiek voor 1940 te spreken, die zwelgde in haar Neutraliteit (zo Neutraal als in 14-18, moet je nog vliegtuigen kopen) en gaf geen grijpstuiver uit aan het leger, die in 1940 plots met hardware van een paar oorlogen geleden als kanonnenvoer moest dienen. Intussen smeerden zij hem naar Londen, bedacht de Geer zich daar omdat ie dacht dat D toch ging winnen en kwam ie terug naar Nederland.quote:Op woensdag 16 april 2014 16:19 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Vaderlandsliefde is niet aan jou besteed? Je had het ook wel best gevonden om nu Duits te spreken?
De conclusie komt aan het einde van het tweede filmpje waarin hij stelt dat Rusland een sterke regionale speler is, maar geen globale speler.quote:Op woensdag 16 april 2014 16:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hoezo worden? De SU en daarna Rusland zijn al heel lang supermacht.
Ik vermoed zo dat de Nederlandse soldaten niet vochten omdat dat moest van De Geer, maar omdat er een jodenhatende ons land proberen over te nemen.quote:Op woensdag 16 april 2014 16:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik had het over je kop af te laten schieten voor politici zoals die in Kiev. Maar om over de Nederlandse politiek voor 1940 te spreken, die zwelgde in haar Neutraliteit (zo Neutraal als in 14-18, moet je nog vliegtuigen kopen) en gaf geen grijpstuiver uit aan het leger, die in 1940 plots met hardware van een paar oorlogen geleden als kanonnenvoer moest dienen. Intussen smeerden zij hem naar Londen, bedacht de Geer zich daar omdat ie dacht dat D toch ging winnen en kwam ie terug naar Nederland.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dirk_Jan_de_Geer
En voor zo een hufter ga jij je kop eraf laten schieten?
Dat is je zonder spuug laten naaien en dan moeten zeggen dat je van hem houdt
Dat ontken ik ook helemaal niet. Wat ik naïef vind, is stellen dat Oekraïne 'ons probleem niet is' omdat Rusland geen NAVO-land binnen zal vallen.quote:Op woensdag 16 april 2014 16:28 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Een NAVO land binnenvallen staat gelijk aan de VS aan vallen. Gaat dus nooit gebeuren en ook al zou het niet lid zijn van de NAVO dan nog heeft Poetin geen enkele reden om bijvoorbeeld Polen binnen te vallen en het is ook vrijwel onmogelijk om het bezet te houden.
Jonk de G: zonder heer en zonder eerquote:Op woensdag 16 april 2014 16:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik had het over je kop af te laten schieten voor politici zoals die in Kiev. Maar om over de Nederlandse politiek voor 1940 te spreken, die zwelgde in haar Neutraliteit (zo Neutraal als in 14-18, moet je nog vliegtuigen kopen) en gaf geen grijpstuiver uit aan het leger, die in 1940 plots met hardware van een paar oorlogen geleden als kanonnenvoer moest dienen. Intussen smeerden zij hem naar Londen, bedacht de Geer zich daar omdat ie dacht dat D toch ging winnen en kwam ie terug naar Nederland.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dirk_Jan_de_Geer
En voor zo een hufter ga jij je kop eraf laten schieten?
Dat is je zonder spuug laten naaien en dan moeten zeggen dat je van hem houdt
Tot nu toe is het niet meer dan een subtiele poging tot regime change, met slechts enkele doden.quote:Op woensdag 16 april 2014 16:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind het bijzonder naïef om te stellen dat het wel goed komt in Oekraïne omdat Rusland geen NAVO-land aanvalt. Volgens die logica is grensbewaking ook niet nodig tot de vijand je land binnenloopt.
Ik zie hem er nog wel voor aan om in Letland te gaan zitten stoken met hun taal- en paspoort wetten.quote:Op woensdag 16 april 2014 16:23 schreef plesner het volgende:
Dit...Ukraïnse troepen hebben geen keus... Wat had die tank gisteren moeten doen? Die Lada aan diggelen schieten? Was dat fijn het hele internet over gegaan.. Tenzij je zo gek bent als Kadaffi of Assad (of de rebellen daar) bedenk je je wel 20 keer voordat je dat doet..het leger is dus vrijwel machteloos..quote:Op woensdag 16 april 2014 16:17 schreef JimmyJames het volgende:
Rusland is wel meester in het exploiteren van asymmetrieën. Ze weten altijd precies wanneer ze burgers of paramilitaire middelen moeten inzetten en lijken Kiev op deze manier altijd een stap voor te zijn.
Precies.quote:Op woensdag 16 april 2014 16:33 schreef karton2 het volgende:
[..]
Ik zie hem er nog wel voor aan om in Letland te gaan zitten stoken met hun taal- en paspoort wetten.
Een directe confrontatie wordt het niet maar het is wel een mooie manier om eens flink in de NAVO/EU te gaan zitten stoken.
Nou ja, dat is natuurlijk het ene uiterste. Overlopen is wel de andere extreme.quote:Op woensdag 16 april 2014 16:33 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Dit...Ukraïnse troepen hebben geen keus... Wat had die tank gisteren moeten doen? Die Lada aan diggelen schieten? Was dat fijn het hele internet over gegaan.. Tenzij je zo gek bent als Kadaffi of Assad (of de rebellen daar) bedenk je je wel 20 keer voordat je dat doet..het leger is dus vrijwel machteloos..
Er wordt met hun gepraat voordat ze vertrekken he... Ik ben eens benieuwd wat ze te horen krijgen....quote:Op woensdag 16 april 2014 16:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nou ja, dat is natuurlijk het ene uiterste. Overlopen is wel de andere extreme.
Dan had hij dat wel eerder gedaan. Verder wint de sociaaldemocratisch partij die voor rechten voor Russen is steeds meer populariteit ook onder etnische Letten. Kan dus prima dat dat afgeschaft wordt zonder enige druk.quote:Op woensdag 16 april 2014 16:33 schreef karton2 het volgende:
[..]
Ik zie hem er nog wel voor aan om in Letland te gaan zitten stoken met hun taal- en paspoort wetten.
Een directe confrontatie wordt het niet maar het is wel een mooie manier om eens flink in de NAVO/EU te gaan zitten stoken.
Terwijl er sinds Spanje natuurlijk niet meer z'n overduidelijke vijfde colonne is geweest.quote:Op woensdag 16 april 2014 16:33 schreef karton2 het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |