quote:Op woensdag 16 april 2014 15:30 schreef Budapestenaar het volgende:
Rusland krijgt Oost-Oekraïne gewoon cadeau!twitter:ASLuhn twitterde op woensdag 16-04-2014 om 15:26:56Dozens of Ukrainian soldiers heading home from Slaviansk with sad faces after a long talk with pro-Russian militia reageer retweet
twitter:maxseddon twitterde op woensdag 16-04-2014 om 15:32:13The Ukrainians were unarmed and under guard of the Slavyansk militia, who said they'd been "given" the guns. The army guys didn't look happy reageer retweet

Die zijn gewoon overmeesterd... Ik denk (nogmaals) dat ze met hele strikte ROE zitten...quote:Op woensdag 16 april 2014 15:33 schreef theNull het volgende:
[..]twitter:maxseddon twitterde op woensdag 16-04-2014 om 15:32:13The Ukrainians were unarmed and under guard of the Slavyansk militia, who said they'd been "given" the guns. The army guys didn't look happy reageer retweet

http://kticradio.com/news/world/index.php?more=34761127quote:Ukraine’s Offensive Falters as Elite Units Defect to Pro-Russia Side
Posted 2014-04-16 07:26:19
GENYA SAVILOV/AFP/Getty Images
(SLOVIANSK, Ukraine) -- Ukraine’s “anti-terrorist operation” to take back areas in eastern Ukraine seized by pro-Russian forces faltered Wednesday as units of Ukraine’s elite forces in tanks and armored personnel carriers defected to the pro-Russian side.
In at least two towns -- Sloviansk and Kramatorsk -- armored vehicles were seen flying Russian flags and carrying defected troops.
It comes after Ukraine made a big display of military might for journalists on Sunday, showing off the hardware and forces that would take part in the operation. A little while later, helicopters containing special forces took off on their first mission, taking back the Kramatorsk airfield that had been occupied by armed gunmen.

Zouden ze uberhaupt duidelijke orders gekregen hebben, buiten zich naar hun bestemming begeven?quote:Op woensdag 16 april 2014 15:35 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Die zijn gewoon overmeesterd... Ik denk (nogmaals) dat ze met hele strikte ROE zitten...

Het lijken wel veredelde stadswachten. Ik snap heel goed dat ze geen geweld mogen uitlokken maar op zo'n manier kun je je leger net zo goed niet sturen.quote:Op woensdag 16 april 2014 15:35 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Die zijn gewoon overmeesterd... Ik denk (nogmaals) dat ze met hele strikte ROE zitten...

http://www.ukrainianjournal.com/index.php?w=article&id=18346quote:We'll pay for Russian gas after price hike is revoked, says Naftogaz
KIEV, April 15 - Ukraine will pay for Russian natural gas supplies immediately after Gazprom revokes its recent 80% gas price hike, the national energy company Naftogaz Ukrayiny said Tuesday.
Gazprom increased gas price for Ukraine by more than 80% to $485 per 1,000 cu m in April, up from $268.5 per 1,000 cu m charged in the first quarter.

Dit zou ook heel goed kunnen...dat hun alleen gezegd is ga naar Slaviansk of zo...ik zou als field officer ook geen zin hebben om het grote besluit te nemen...quote:Op woensdag 16 april 2014 15:38 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Zouden ze uberhaupt duidelijke orders gekregen hebben, buiten zich naar hun bestemming begeven?
Ik denk dat ze gestopt werden nog voor ze die bereikt hadden.

twitter:ASLuhn twitterde op woensdag 16-04-2014 om 15:30:18The militia let departing Ukrainian soldiers keep their guns but not their APCs... reageer retweet

Het is wel de meest kansloze vertoning ooit in militaire geschiedenis inderdaad.quote:Op woensdag 16 april 2014 15:40 schreef KoosVogels het volgende:
Ben je lekker mee, met allemaal van die deserteurs in je leger.

Dat was de anschluss.quote:Op woensdag 16 april 2014 15:45 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Het is wel de meest kansloze vertoning ooit in militaire geschiedenis inderdaad.

Zelfs Nederland verzette zich in 1940 nog heviger tegen de Duitsers.quote:Op woensdag 16 april 2014 15:45 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Het is wel de meest kansloze vertoning ooit in militaire geschiedenis inderdaad.

Of Nederland in de tweede wereldoorlogquote:

We liepen niet naar de Duitse grens om daar onze artillerie te overhandigen en vervolgens weer weg te lopen inderdaad. Dit is wel zwaar kansloos daar in Oekraïne.quote:Op woensdag 16 april 2014 15:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zelfs Nederland verzette zich in 1940 nog heviger tegen de Duitsers.

Wat wij in Libie deden was vooraf aangekondigd en een voortzetting van een VN operatie. Daarom is het Whataboutism: de belangrijke voorwaarden voor interventies worden door Rusland voortdurend genegeerd.quote:Op woensdag 16 april 2014 15:30 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Nadat ik je dat woord een keer heb zien gebruiken, heb ik opgezocht wat het betekent en ik raad aan dat jij dat ook doet, want je gebruikt het wel erg vaak onrechtmatig. Wat wij in Libië gedaan hebben, betekent niet dat wat Rusland hier doet goed is, maar het kan ons juist helpen om te begrijpen waarom Rusland deze foute dingen doet, zoals het stoken.

Vroeger gingen die nog gewoon tegen de muur.quote:Op woensdag 16 april 2014 15:40 schreef KoosVogels het volgende:
Ben je lekker mee, met allemaal van die deserteurs in je leger.

Eens. Als een land zo graag willens en wetens een dergelijker pauperleger en een dergelijk moraal wil hebben, moet het niet bij andere landen gaan janken als een derde land een deel van het land annexeert. Je moet in eerste instanties je eigen zaken oplossen.quote:Op woensdag 16 april 2014 15:49 schreef Voorschrift het volgende:
Een dermate toegewijd "leger" en "volk" verdient ook niet beter dan geannexeerd te worden.

Ik zie ook vrijwel nergens verzet met geweld. Een beetje rondrijden in tanks om vervolgens belaagd te worden en niks terugdoen.quote:Op woensdag 16 april 2014 15:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zelfs Nederland verzette zich in 1940 nog heviger tegen de Duitsers.

Stimmt.quote:Op woensdag 16 april 2014 15:58 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Eens. Als een land zo graag willens en wetens een dergelijker pauperleger en een dergelijk moraal wil hebben, moet het niet bij andere landen gaan janken als een derde land een deel van het land annexeert. Je moet in eerste instanties je eigen zaken oplossen.

Ik wil net zeggen.quote:Op woensdag 16 april 2014 15:59 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Stimmt.
Gewoon dat land opdoeken en weg ermee, laat Poetin er maar blij mee zijn. Waarom drukmaken over een natie dat zelf totaal geen inzet toont in het behoud van soevereiniteit.

En overladen met schulden en vol vage nationalistenquote:Op woensdag 16 april 2014 15:59 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Stimmt.
Gewoon dat land opdoeken en weg ermee, laat Poetin er maar blij mee zijn. Waarom drukmaken over een natie dat zelf totaal geen inzet toont in het behoud van soevereiniteit.

Precies, gewoon weg ermee.quote:Op woensdag 16 april 2014 16:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
En overladen met schulden en vage nationalisten

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |