abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138942387
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:30 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Van wie was ze zwanger?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lina_Medina

Zijn ze nooit achter gekomen en zij heeft het nooit gezegd.
Ze was 4 toen ze zwanger werd trouwens.
blablablabla
pi_138942397
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:30 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]

Dat kan natuurlijk gezien toch helemaal niet.
Jawel ze had een of andere hormoonafwijking.
blablablabla
pi_138942418
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:32 schreef Elan het volgende:

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lina_Medina

Zijn ze nooit achter gekomen en zij heeft het nooit gezegd.
Ze was 4 toen ze zwanger werd trouwens.
Apart.
pi_138942439
quote:
15s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:23 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ten eerste spreek je jezelf tegen: je hamert op voorlichting, maar dat heeft in sommige gevallen weinig zin.... als kinderen het slechte voorbeeld krijgen - hallo idiocracy - gaan ze het verkeerde gedrag nadoen.

Ik ben geen medicus, maar ik zou graag de mening van een medisch deskundig persoon horen over de mate waarin een meisje lichamelijk is opgewassen tegen 9 maanden zwangerschap en het baren van een kind. Dat je iets uiteindelijk volbrengt, wil nog niet zeggen dat het goed voor je is, of dat het niet schadelijk voor je lichaam kan zijn. Dit soort discussies hoor je ook wel eens over fanatieke sportschool-ouders die hun zoontje van 7-8 jaar volop met gewichten laten heffen, als een soort mini-Arnold Schwarzenegger.

Ik durf voorzichtig de stelling aan dat abortus in elk geval medisch gezien beter voor een meisje van 12 is dan een slijtageslag van 9 maanden in een lichaam dat nog niet eens volgroeid is. En dan heb ik het nog niet eens over het psychische aspect en over de verantwoordelijkheden die ze nu als moeder moet dragen.

Iets strafbaar stellen wil niet zeggen dat je het strafbare feit bestraft met celstraf; dat verzin jij er nu bij. Minderjarige comazuipers knikken we ook de cel niet in. Qua straf kun je denken in de richting van gedragstherapie.
Want als je het verbiedt, dan gebeurt het niet meer? En dan straks zeker gaan klagen dat de overheid te groot wordt.

Het is véél zinvoller dat ze in Engeland eerst maar eens seksuele voorlichting gaan geven, dan zal het aantal tienerzwangerschappen ongetwijfeld kelderen. En dan ligt idiocracy ook niet meer om de hoek (en nee, ik sprak mezelf helemaal niet tegen).

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2014 14:34:45 ]
  woensdag 16 april 2014 @ 14:35:49 #55
319979 Fok-it
All is well
pi_138942518
quote:
7s.gif Op woensdag 16 april 2014 13:21 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

De tering. Zij al oma, jij nog steeds maagd. :{
Hehehe :')
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  woensdag 16 april 2014 @ 14:37:03 #56
319979 Fok-it
All is well
pi_138942553
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:30 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]

Dat kan natuurlijk gezien toch helemaal niet.
Of ze moet al ongesteld zijn geweest. Wat waarschijnlijk 1 keer op de miljard keer voorkomt
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_138943192
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:33 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Want als je het verbiedt, dan gebeurt het niet meer? En dan straks zeker gaan klagen dat de overheid te groot wordt.

Het is véél zinvoller dat ze in Engeland eerst maar eens seksuele voorlichting gaan geven, dan zal het aantal tienerzwangerschappen ongetwijfeld kelderen. En dan ligt idiocracy ook niet meer om de hoek (en nee, ik sprak mezelf helemaal niet tegen).
Iets expliciet verbieden draagt eraan bij dat het minder gebeurt. Dat wil overigens niet zeggen dat het één het ander moet uitsluiten. Je kunt best iets verbieden EN ook meer doen aan voorlichting.

De rest van je antwoord maakt wat mij betreft vooral duidelijk dat je het probleem niet onder ogen ziet. We hebben het hier namelijk over kinderen die amper rijp zijn voor seksuele voorlichting. En we hebben het niet zomaar over 'tienerzwangerschappen', maar over een meisje van 12. Noem het maar de extreem overtreffende trap van een tienerzwangerschap.

Voor de discussie lijkt het mij een wereld van verschil of we praten over meisje van pakweg 17-18 jaar of over een meisje van pas 12 jaar.
pi_138943218
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:55 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Iets expliciet verbieden draagt eraan bij dat het minder gebeurt.
Nee. Integendeel zelfs. Dat geldt voor bijvoorbeeld abortus en het gebruik van drugs om maar 2 zijstraten te noemen.
pi_138943266
De tering :')
_O-
  woensdag 16 april 2014 @ 15:02:08 #60
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_138943427
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 13:06 schreef Robuustheid het volgende:
Die moeder van 27 is al oma....

God, wat voel ik mij nu al oud.
Die is straks op d'r veertigste al overgrootmoeder :').
Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
  woensdag 16 april 2014 @ 15:04:33 #61
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_138943508
Sowieso Engeland :') Een politiestaat vol met dikke, reality-tv-verslaafde alcoholisten :').
Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
pi_138943562
Dat gebeurt wel vaker in Engeland.
Ура для россии
pi_138943638
quote:
15s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:16 schreef Elfletterig het volgende:

Die vraag zou niet centraal moeten staan. De vraag die centraal moet staan is of het wenselijk is dat kinderen van 12 of 13 jaar al vader en moeder zijn. Ze zijn amper puber, ze zitten nog volop in hun eigen ontwikkeling.

We staan trouwens ook niet toe dat kinderen al op zo'n jonge leeftijd mogen trouwen; iets dat veel minder ingrijpend is dan een kind krijgen. Waarom zouden we kinderen krijgen dan wél toestaan.
Het krijgen van kinderen is nu eenmaal iets anders dan trouwen. Als een jong meisje zwanger raakt kun je de geboorte alleen tegenhouden door een abortus. Dat is wel heel veel ingrijpender dan niet in de echt willen verbinden...

quote:
En als je dan toch vanuit het kind wilt redeneren: welk belang heeft een kind bij ouders die slechts 12-13 jaar ouder zijn dan hijzelf? Zijn zulke jonge ouders in staat om een kind op te voeden? En nee, nu niet lafjes naar de - toevallig aanwezige - grootouders wijzen, maar puur kijken naar de ouder-kindverhouding. Ouders zijn de eerstverantwoordelijken voor hun kinderen, niemand anders.
Dat het onwenselijk is staat buiten kijf. Maar helaas beperkt zich dat niet tot jonge kinderen (dat het onwenselijk is dat ze kinderen krijgen). Die overigens met hulp uiteindelijk prima ouders kunnen worden, net zo goed als dat volwassen mensen hele slechte ouders kunnen worden.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_138943669
quote:
14s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:56 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee. Integendeel zelfs. Dat geldt voor bijvoorbeeld abortus en het gebruik van drugs om maar 2 zijstraten te noemen.
Toch is moord bij wet verboden. Daar hebben we zo onze redenen voor; we keuren het als samenleving namelijk af dat de ene mens de andere vermoordt. En zo kun je het ook afkeuren dat kinderen van 12 jaar een baby op de wereld zetten.

Maar principes doen het niet zo goed bij pragmatisch ingestelde mensen als jij. Het is geen aanval hoor, meer een constatering.

De gevolgen van als 12-jarige een kind op de wereld zetten zijn overigens veel groter dan de gevolgen van het omgekeerde; een zwangerschap die wordt afgebroken. Maar dat terzijde.
pi_138943724
quote:
15s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:23 schreef Elfletterig het volgende:
Ik durf voorzichtig de stelling aan dat abortus in elk geval medisch gezien beter voor een meisje van 12 is dan een slijtageslag van 9 maanden in een lichaam dat nog niet eens volgroeid is.
Ik denk dat je daar ongelijk in hebt.

quote:
En dan heb ik het nog niet eens over het psychische aspect en over de verantwoordelijkheden die ze nu als moeder moet dragen.
Dat is niets in verhouding tot de psychische klap als je kind gedwongen wordt geaborteerd omdat er mensen zijn die hun normen aan jou op willen dringen!!!
pi_138943820
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:55 schreef Elfletterig het volgende:

Iets expliciet verbieden draagt eraan bij dat het minder gebeurt.
Het is al verboden dat ze seks heeft op haar leeftijd, dus kennelijk hielp dat verbod in dezen niet!

quote:
De rest van je antwoord maakt wat mij betreft vooral duidelijk dat je het probleem niet onder ogen ziet. We hebben het hier namelijk over kinderen die amper rijp zijn voor seksuele voorlichting. En we hebben het niet zomaar over 'tienerzwangerschappen', maar over een meisje van 12. Noem het maar de extreem overtreffende trap van een tienerzwangerschap.

Voor de discussie lijkt het mij een wereld van verschil of we praten over meisje van pakweg 17-18 jaar of over een meisje van pas 12 jaar.
Het onwenselijk vinden is één ding. Maar verbieden om een zwangerschap door te zetten is gewoon idioot, totalitair zelfs als je het mij vraagt.
pi_138943824
Tja, das gods wil daar doe je niks tegen.
pi_138943924
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 15:10 schreef Elfletterig het volgende:

De gevolgen van als 12-jarige een kind op de wereld zetten zijn overigens veel groter dan de gevolgen van het omgekeerde; een zwangerschap die wordt afgebroken. Maar dat terzijde.
Tegen haar wil worden geaborteerd heeft zeer zware consequenties en zal er overigens alleen maar toe leiden dat de zwangerschap wordt verzwegen totdat de zwangerschap ver genoeg is gevorderd.

Overigens: er zijn minder ingrijpende stappen in die richting zoals uit de ouderlijke macht worden gezet. Dan kun je zelf aankijken in hoeverre in samenwerking met de moeder (oma) het kind opgevoed wordt.

Dus proportionaliteit mag ook wel even!
pi_138943974
quote:
15s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:16 schreef Elfletterig het volgende:

We staan trouwens ook niet toe dat kinderen al op zo'n jonge leeftijd mogen trouwen; iets dat veel minder ingrijpend is dan een kind krijgen. Waarom zouden we kinderen krijgen dan wél toestaan.

Nuancering: hoewel je in Nederland niet mag trouwen op je 12e bevat de Nederlandse wet expliciet erkenning voor het huwelijk van mensen van 12. Bijvoorbeeld bij wetsartikelen over seks:

Hij die met iemand, die de leeftijd van twaalf jaren maar nog niet die van zestien jaren heeft bereikt, buiten echt, ontuchtige handelingen pleegt die bestaan uit of mede bestaan uit het seksueel binnendringen van het lichaam, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste acht jaren of geldboete van de vijfde categorie.

Of dit wenselijk is is een 2e.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
  woensdag 16 april 2014 @ 15:26:18 #70
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_138944240
Tja, je mag niet trouwen, maar wel getrouwt zijn en sex hebben
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_138944388
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 15:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Als je zwanger bent kan het huwelijk wel worden toegestaan. Alsdan is er sprake van die uitzondering.
pi_138944428
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 15:26 schreef Pietverdriet het volgende:
En je mag 2 jaar eerder trouwen dan normaal (op je 16e ipv op je 18e) als je zwanger bent/je vriendinnetje zwanger hebt gemaakt. Waarna je automatisch ook als volwassene gezien wordt.

Aan de ene kant begrijpelijk ivm ouderlijk gezag - aan de andere kant een beetje raar dat onverantwoordelijk gedrag je eerder tot volwassene maakt.

quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 15:31 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als je zwanger bent kan het huwelijk wel worden toegestaan. Alsdan is er sprake van die uitzondering.
Dat is pas vanaf je 16e. Voor jonger dan 16 zijn zwaarwegende redenen nodig + de toestemming van de minister van justitie. Kan wel, maar onwaarschijnlijk.
En gezien de overige wetten zou je als je trouwt terwijl je jonger dan 12 bent nog steeds niets mogen. Alle seks met mensen onder de 12 is immers verkrachting; getrouwd of niet.

[ Bericht 17% gewijzigd door Aanstootgevend op 16-04-2014 15:37:48 ]
pi_138944657
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 15:32 schreef Aanstootgevend het volgende:

Dat is pas vanaf je 16e. Voor jonger dan 16 zijn zwaarwegende redenen nodig + de toestemming van de minister van justitie. Kan wel, maar onwaarschijnlijk.
Als je 15 bent en zwanger zou ik mij dat voor kunnen stellen, maar hoe dan ook: ik geef slechts aan dat het kan en of dat in de praktijk gebeurt weet ik niet... Van dit deel van het recht weet ik slechts een beetje.

quote:
En gezien de overige wetten zou je als je trouwt terwijl je jonger dan 12 bent nog steeds niets mogen. Alle seks met mensen onder de 12 is immers verkrachting; getrouwd of niet.
Maar ja... zou het ooit worden toegestaan in NL, een huwelijk met iemand die nog geen 12 is?
pi_138944777
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 15:40 schreef DS4 het volgende:
Maar ja... zou het ooit worden toegestaan in NL, een huwelijk met iemand die nog geen 12 is?
In het huidige politieke klimaat ? Niet.
Maarja. We erkennen de huwelijken met 12jarigen uit andere landen dus wel. Ik geef nu het woord aan meneer Wilders voor de voor de hand liggende tirade.
pi_138944793
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 15:10 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Toch is moord bij wet verboden. Daar hebben we zo onze redenen voor; we keuren het als samenleving namelijk af dat de ene mens de andere vermoordt.
Niet alleen dat; moord hebben we strafbaar gesteld om legitieme redenen. Een meisje van 12 vervolgen omdat ze zwanger is dient geen enkel legitiem doel verder.

quote:
Maar principes doen het niet zo goed bij pragmatisch ingestelde mensen als jij.
Terecht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')