abonnement Unibet Coolblue
pi_138931994
Waarom moet het kabinet altijd maar toegeven aan mensen die hun handen open houden? Waarom heeft het kabinet als er 2 miljard over is, nooit een initiatief om dit te sparen zodat we ipv minus 400 miljard, een keertje +400 Miljard op de balans zou staan. Ik weet wel dat geld = schuld, maar waarom moeten we altijd maar bloedrood op onze begrotings balans staan.

Als ik -4000 op mijn balans heb staan zou de totale paniek uitbreken, en er alles aan gedaan worden om het weer in het groen/zwarte cijfers te komen. Ik weet wel dat belasting geld, andermans geld is, dus als politici hoef je er geen fuck om te geven, maar ik vind een positieve balans een gezonde zaak, waarom de overheid daarin niet mee gaat en nooit maar dan ook nooit geld overhoud is mij een raadsel.

Hoe de PVDA en VVD laatst met die 500 miljoen smeten alsof het niets is bewijst voor mij nog maar eens hoe weinig politici het geld van de belastingbetaler waarderen. Dit kan echt beter.Ik zou graag eens +40 miljard in de schatkist zien , ipv van altijd maar wanhopig financieel beleid.
  woensdag 16 april 2014 @ 02:40:04 #2
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_138932036
Omdat de burger dat wil, die denken niet aan de lange termijn.
Anti-Turkije
pi_138932058
ofwel we denken allemaal niet op de langer termijn -_-
  woensdag 16 april 2014 @ 04:52:04 #4
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_138932206
Om herkozen te worden. Democratie leidt tot verspilling.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_138932259
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 02:26 schreef zetalore het volgende:
Ik weet wel dat belasting geld, andermans geld is, dus als politici hoef je er geen fuck om te geven,
Dit.

quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 04:52 schreef Paper_Tiger het volgende:
Om herkozen te worden. Democratie leidt tot verspilling.
En dit.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138932399
Als we in de plus staan komt Brussel vast wel met een mooi verhaaltje zodat we dubbel of misschien wel driedubbel zoveel geld mogen afstaan...
  woensdag 16 april 2014 @ 06:54:41 #7
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_138932420
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 02:49 schreef zetalore het volgende:
ofwel we denken allemaal niet op de langer termijn -_-
Inderdaad. Er moet eerst een ramp gebeuren binnen een democratie voordat men veranderd. Denk daarbij aan oorlog of revolutie.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_138932435
Omdat ze het slecht doen in de peilingen :')
pi_138932529
Sparen? Dat lijkt mij voor overheden geen zin hebben. Die kunnen via de kapitaalmarkt en de belastingen te makkelijk aan geld komen. Beter geven ze een belastingverlaging.
  woensdag 16 april 2014 @ 07:33:16 #10
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_138932568
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 04:52 schreef Paper_Tiger het volgende:
Om herkozen te worden. Democratie leidt tot verspilling.
Of dat nou werkelijk aan democratie ligt...meer aan centraal gezag, dat belasting ziet als een oneindige bron van inkomsten.

Kan me namelijk niet zo snel een dictatuur of ander politiek systeem voor de geest halen waar men zo lekker zuinig was met "andermans geld". ;)
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  woensdag 16 april 2014 @ 07:41:51 #11
409503 awiebo
bûter, brea en griene tsiis...
pi_138932615
-4000 dekt de lading nog niet eens. Bnp is ongeveer 700 niljard. De staatsschuld kngeveer 450 miljard. Dat is meer dan 60 %. Wanneer jij 40k bruto verdient is dit een schuld van 24000 euries. ;)

daarnaast ben ik het helemaal met je eens. Maar verdiep je maar eens in staatsschulden van meerdere westerse landen. Je schrikt je kapot.
den Rijn neder quam ... inder wilder Neder Sassen lant ... ende om dattet soo couden lant is, soo dedent die Romeynen Vrieslant hieten
pi_138932802
quote:
2s.gif Op woensdag 16 april 2014 07:33 schreef Semisane het volgende:
Kan me namelijk niet zo snel een dictatuur of ander politiek systeem voor de geest halen waar men zo lekker zuinig was met "andermans geld". ;)
Pinochet had het in Chili op economisch vlak goed voor elkaar...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138933180
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 02:49 schreef zetalore het volgende:
ofwel we denken allemaal niet op de langer termijn -_-
Gemiddeld genomen denkt de burger als het op politiek aankomt inderdaad niet op de langer termijn. Er wordt, gemiddeld, gekeken naar wat maatregelen nu voor hun betekenen, en daar passen ze hun stemgedrag op aan. De meeste partijen lopen daar, helaas, achteraan.
pi_138933869
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 02:26 schreef zetalore het volgende:
Als ik -4000 op mijn balans heb staan zou de totale paniek uitbreken
Het verschil met de overheid is, dat zij er een lage rente over betaald en het geld investeert.
Het geld wordt rechtstreeks de economie in gepompt.

Uitgaande van een economische groei van 3% en een inflatie van 2% betekend dat de schuld 5% minder waard wordt per jaar.
Nu lenen we 3% per jaar. (max)
Dat betekend dat de staatsschuld 3%/5% = 60% van het bbp zal zijn.

Dus: de overheid kan altijd lenen (en inversteren) zonder dat haar relatieve schuld groeit. Dit doen ze dan ook, omdat dit investeren wel zorgt voor een extra economische groei.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_138936466
Omdat ze al veel te veel bezuinigd hebben.
pi_138936510
mensen zijn te lang te veel verwend, iedereen vind maar dat hem of haar iets toe komt.
pi_138937120
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2014 02:40 schreef SadPanda het volgende:
Omdat de burger dat wil, die denken niet aan de lange termijn.
Hoeveel zijn dat er dan, als ik niet spaar heb ik niks voor als ik wat wil !
pi_138956071
quote:
11s.gif Op woensdag 16 april 2014 08:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Pinochet had het in Chili op economisch vlak goed voor elkaar...
Tegenover dat ene 'positieve' voorbeeldje staan er 99 die er een enorme teringzooi van hebben gemaakt.
pi_138956832
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:01 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Tegenover dat ene 'positieve' voorbeeldje staan er 99 die er een enorme teringzooi van hebben gemaakt.
Oh zeker, je hoort mij hopelijk niet pleiten voor een fascistische overheid.

Liever geen overheid; een werkelijk vrije markt is het eerlijkste en beste wapen tegen armoede.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_139019671
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 02:26 schreef zetalore het volgende:
waarom de overheid daarin niet mee gaat en nooit maar dan ook nooit geld overhoud is mij een raadsel.
Andere belangen of pure domheid of gewoon absoluut niet geschikt. Ik ben er zelf ook nog niet helemaal achter.
quote:
Hoe de PVDA en VVD laatst met die 500 miljoen smeten alsof het niets is bewijst voor mij nog maar eens hoe weinig politici het geld van de belastingbetaler waarderen.
Maar de belastingbetaler waardeert het geld nog minder, anders zou de belastingbetaler niet blijven stemmen op zulke partijen.
quote:
Dit kan echt beter.Ik zou graag eens +40 miljard in de schatkist zien , ipv van altijd maar wanhopig financieel beleid.
Dream on.
pi_139040279
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 09:37 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

Het verschil met de overheid is, dat zij er een lage rente over betaald en het geld investeert.
Het geld wordt rechtstreeks de economie in gepompt.

Uitgaande van een economische groei van 3% en een inflatie van 2% betekend dat de schuld 5% minder waard wordt per jaar.
Nu lenen we 3% per jaar. (max)
Dat betekend dat de staatsschuld 3%/5% = 60% van het bbp zal zijn.

Dus: de overheid kan altijd lenen (en inversteren) zonder dat haar relatieve schuld groeit. Dit doen ze dan ook, omdat dit investeren wel zorgt voor een extra economische groei.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
daarom houdt Noorwegen bijvoorbeeld ook een staatsschuld aan, ook al kunnen ze het zich permitteren een spaartegoed te hebben door hun hoge belastingen en de hoge inkomsten uit hun olieproductie
pi_139042936
Omdat de metafoor van het huishoudboekje in de context van regeringsfinanciën ridicuul is.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_139048247
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 14:38 schreef Repelsteeltju het volgende:
Omdat de metafoor van het huishoudboekje in de context van regeringsfinanciën ridicuul is.
Dat klopt.


Maar goed, mensen snappen niet dat de relatieve schuld gelijk kan blijven door economische groei en dergelijke. Helaas komt het gros van de mensen niet verder dan: "Maar als ik zo'n schuld heb zijn de rapen gaar. :("
pi_139064450
Omdat ze het heel anders bekijken

je hebt economische groei van 1-2% en inflatie van 2-3% dus als de schulden dan 3-5% toenemen, dan blijven ze gelijk of dalen licht
pi_139065800
De rente blijft niet eeuwig laag, die gaat binnenkort fors omhoog.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')