abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 april 2014 @ 12:13:05 #61
406876 Schurkenstaat
as van het kwaad
pi_138900349
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 april 2014 12:08 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Nee, een hoop mensen kiezen de Russische kant... Dat is net zo eenzijdig... Jij zegt:

Pro-westen = eenzijdig
Pro-Rusland = genuanceerd

Daar zit een logische fout van jewelste...
Opmerkelijke conclusie.

Ik geloof dat niemand zichzelf hier als "pro-Rusland" kwalificeert. Kennelijk is dat het stempel wat je krijgt als je zaken van twee kanten bekijkt. Eng trekje.
pi_138900370
Het westen is dus de bad guy in de ogen van bepaalde lieden hier.

Maar ondertussen zijn het inwoners van Rusland die de grens met Oekraine over zijn gestoken om hun 'broeders' een handje te helpen door de wapens op te pakken en overheidsgebouwen te bezetten.

Dat heb ik Nederlanders of Duitsers nog niet zien doen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_138900387
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 12:09 schreef superworm het volgende:

[..]

Idd. Westen = imperialistisch bezig.
Rusland = imperialistisch bezig.

Het een maakt het ander niet beter of slechter.
Op welke wijze is het westen imperialistisch bezig?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_138900407
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 april 2014 12:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Timmermans zegt toch hiermee ook dat men daar de politie niet vertrouwt, dus ik snap je redenatie niet.
Wat Timmermans zegt is echt grenzeloos naïef. Hier in Hongarije vertrouwen mensen de politie ook niet. Met reden. En daar verander je niks aan door die agenten een training te geven in hoe ze niet corrupt maar klantvriendelijk moeten zijn. Zowel die corruptie als die angst voor overheden zit ingebakken. Het is een gevolg en geen oorzaak.
  dinsdag 15 april 2014 @ 12:15:53 #65
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_138900425
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 12:12 schreef speknek het volgende:

[..]

Rare Wikipedia, Kalinovka ligt in Rusland.
Er ligt ook een Kalinkovka naast Kiev, op de kruising van de M101 en de H07
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_138900433
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 12:13 schreef Schurkenstaat het volgende:

[..]

Opmerkelijke conclusie.

Ik geloof dat niemand zichzelf hier als "pro-Rusland" kwalificeert. Kennelijk is dat het stempel wat je krijgt als je zaken van twee kanten bekijkt. Eng trekje.
Niet pro-Rusland maar anti-Westen. Dat is natuurlijk niets opmerkelijks, het weg-met-ons-gevoel is een constante sinds de jaren 60.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_138900455
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 12:15 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Wat Timmermans zegt is echt grenzeloos naïef. Hier in Hongarije vertrouwen mensen de politie ook niet. Met reden. En daar verander je niks aan door die agenten een training te geven in hoe ze niet corrupt maar klantvriendelijk moeten zijn. Zowel die corruptie als die angst voor overheden zit ingebakken. Het is een gevolg en geen oorzaak.
Wederom met dank aan de USSR, het Kremlin.
  dinsdag 15 april 2014 @ 12:16:56 #68
45206 Pietverdriet
pi_138900465
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 april 2014 12:12 schreef waht het volgende:

[..]

Hier ben ik het gewoon mee eens. Irak en Afghanistan hebben erg veel middelen verspild.

Had Bush zich ingehouden kon Obama nu veel meer inzetten om Poetin te blokkeren.
Obama is nog incompetenter dan Bush
pi_138900474
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 12:12 schreef speknek het volgende:

[..]

Rare Wikipedia, Kalinovka ligt in Rusland.
Er zijn meer hondjes die fikkie heten

http://en.wikipedia.org/wiki/Kalinovka
  Redactie Frontpage dinsdag 15 april 2014 @ 12:17:57 #70
145738 superworm
is erbij
pi_138900505
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 april 2014 12:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, Putins voorstel was een federale republiek waar de russen die daar wonen niet onderdrukt worden.
De Russen die daar wonen sinds er vanaf 1780 de oorspronkelijke inwoners werden gedeporteerd naar Siberië. Russificatiepolitiek betekent niet dat het gebied ook bij Rusland hoort.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  dinsdag 15 april 2014 @ 12:18:19 #71
8369 speknek
Another day another slay
pi_138900522
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 12:17 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Er zijn meer hondjes die fikkie heten

http://en.wikipedia.org/wiki/Kalinovka
Ja en Chroetsjov is geboren in een Russische Fikkie, in Koersk Oblast.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 15 april 2014 @ 12:18:54 #72
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_138900539
quote:
Zowel die corruptie als die angst voor overheden zit ingebakken. Het is een gevolg en geen oorzaak.
Kan het niet beter verwoorden...ik was rond kerst in Moskou, en er lag een man te slapen op de vloer van de trein, waarschijnlijk teveel drank, toen we aan het eindstation kwamen werd die met wat flinke schoppen door de politie overeind 'geholpen'. Die houding tegen de burger, ook als hij niet dronken is, haal je er niet uit met wat Nederlandse trainers te sturen, en dan duurt het nog een paar decenia voor de mensen het echt vertrouwen.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  dinsdag 15 april 2014 @ 12:19:54 #73
45206 Pietverdriet
pi_138900581
quote:

[..]

Het punt is dat je dus de corruptie en foutheid van de overheid en politie moet aanpakken, en niet moeten lopen jankzakken over half begrepen soundbite
pi_138900598
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 12:18 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja en Chroetsjov is geboren in een Russische Fikkie, in Koersk Oblast.
Je lult uit je nek

http://www.historischnieu(...)tsjov-1894-1971.html

Hoewel, misschien valt het wel mee met die nek van je:

Hij was een geboren Rus, geboren in een plaats die op de grens van Rusland en Oekraïne lag. Maar hij klom op in de Oekraïense tak van de communistische partij.
  dinsdag 15 april 2014 @ 12:21:20 #75
45206 Pietverdriet
pi_138900629
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 12:17 schreef superworm het volgende:

[..]

De Russen die daar wonen sinds er vanaf 1780 de oorspronkelijke inwoners werden gedeporteerd naar Siberië. Russificatiepolitiek betekent niet dat het gebied ook bij Rusland hoort.
Als je zo redeneren wilt waren we in West Europa al een paar wereldoorlogen verder
  dinsdag 15 april 2014 @ 12:21:42 #76
406876 Schurkenstaat
as van het kwaad
pi_138900642
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 april 2014 12:10 schreef SureD1 het volgende:

[..]

En als Rusland zich nu verlaagt tot hetzelfde niveau vind je prima dan? Dat is niet genuanceerd, dat is hypocriet!
Dat zeg ik niet.

Het is kennelijk de wereld waarin we leven. Maar je kunt niet de ene partij iets verbieden, wat je zelf ook fanatiek bezigt. En dat is precies wat ik het Westen in deze verwijt: ook wel hypocrisie genoemd.
Als je de leiding wilt nemen om een betere wereld voor elkaar te krijgen: begin bij jezelf. Laat zien hoe het moet.
Ik kan een machtsblok dat koppensnellers in Syrië steunt, zonder VN-mandaat overzeese oorlogen start, zonder enige vorm van rechtspraak staatshoofden executeert en vanuit de lucht onschuldige burgers executeert niet heel serieus nemen, zodra er kritiek wordt geuit op geopolitiek wangedrag van de gezworen vijand.
Om mezelf iets preciezer uit te drukken: ik denk niet dat het aantal burgerslachtoffers gemaakt door Westerse entiteiten (Irak, Afghanistan, Libië, voormalig Joegoslavië) geheel in verhouding staat tot het aantal burgerdoden in Oekraïne.

Iemand die het leuk vindt het even uit te rekenen?
  Redactie Frontpage dinsdag 15 april 2014 @ 12:22:23 #77
145738 superworm
is erbij
pi_138900661
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 april 2014 12:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als je zo redeneren wilt waren we in West Europa al een paar wereldoorlogen verder
Nee, het is heel simpel. Het gebied aldaar is NIET Russisch. Dat is het misschien geworden, maar dat komt door de russificatiepolitiek (lees: kolonisatie). Ze nóemden het zelfs een kolonie al die jaren.

In dezelfde logica is Rotterdam Marokkaans grondgebied omdat daar onevenredig veel Marokkanen wonen.
op FOK!
op Facebook
op de website
  dinsdag 15 april 2014 @ 12:23:33 #78
8369 speknek
Another day another slay
pi_138900705
quote:
Nee daar staat niet in dat hij in Oekraiene was geboren, maar uit een Oekraiens boerengezin komt. Wat een fabricatie is, beide ouders waren etnisch Russisch. Hij heeft een tijd lang in Oekraiene gewerkt omdat daar meer geld te verdienen was, dat wel. Zoals altijd kun je beter op de Engelse Wikipedia kijken, die hebben bronvermelding.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 15 april 2014 @ 12:24:06 #79
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_138900725
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 12:22 schreef superworm het volgende:

[..]

Nee, het is heel simpel. Het gebied aldaar is NIET Russisch. Dat is het misschien geworden, maar dat komt door de russificatiepolitiek (lees: kolonisatie). Ze nóemden het zelfs een kolonie al die jaren.
Maar wat nou dan de definitie van Russisch gebied? Mijn vrouws familie heeft daar vroeger gewoond, en iedereen spreekt daar Russisch, voelt zich Russisch, is qua bloed Russisch...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  dinsdag 15 april 2014 @ 12:25:07 #80
45206 Pietverdriet
pi_138900760
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 12:22 schreef superworm het volgende:

[..]

In dezelfde logica is Rotterdam Marokkaans grondgebied omdat daar onevenredig veel Marokkanen wonen.
Wil jij Polen ook weer opschuiven naar het oosten en Duitsland ook?
  Redactie Frontpage dinsdag 15 april 2014 @ 12:25:44 #81
145738 superworm
is erbij
pi_138900785
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 12:24 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Maar wat nou dan de definitie van Russisch gebied? Mijn vrouws familie heeft daar vroeger gewoond, en iedereen spreekt daar Russisch, voelt zich Russisch, is qua bloed Russisch...
Het gebied was de afgelopen 1000 jaar 950 jaar niet Russisch, i.i.g. qua meerderheid van de bevolking. Zie de geschiedenis van de Slaven in de regio en de conquests van Genghis Khan.
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_138900787
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 12:21 schreef Schurkenstaat het volgende:

Om mezelf iets preciezer uit te drukken: ik denk niet dat het aantal burgerslachtoffers gemaakt door Westerse entiteiten (Irak, Afghanistan, Libië, voormalig Joegoslavië) geheel in verhouding staat tot het aantal burgerdoden in Oekraïne.

Iemand die het leuk vindt het even uit te rekenen?
Je bedoelt de burgerslachtoffers in de USSR en die gemaakt door het Westen?

Dat winnen de Sovjets/Russen makkelijk.
pi_138900795
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 12:23 schreef speknek het volgende:

[..]

Nee daar staat niet in dat hij in Oekraiene was geboren, maar uit een Oekraiens boerengezin komt. Wat een fabricatie is, beide ouders waren etnisch Russisch. Hij heeft een tijd lang in Oekraiene gewerkt omdat daar meer geld te verdienen was, dat wel. Zoals altijd kun je beter op de Engelse Wikipedia kijken, die hebben bronvermelding.
Je hebt gelijk. Mea Culpa. Zelfs het Historisch Nieuwsblad is niet te vertrouwen. :)

http://www.slate.com/blog(...)s_newest_crisis.html
  Redactie Frontpage dinsdag 15 april 2014 @ 12:26:38 #84
145738 superworm
is erbij
pi_138900825
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 april 2014 12:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wil jij Polen ook weer opschuiven naar het oosten en Duitsland ook?
Niet dat het nu mogelijk is zonder de EU uit elkaar te scheuren en daarmee meteen de NAVO, maar ja. De Polen zelf willen ook nog steeds het gebied terug wat nu westelijk Wit-Rusland is. Altijd Pools geweest. Afgepakt na '45.

Zoals de Russen misdadige depopulatiepolitiek doen, zo deed het Westen dat ook. 15-20 miljoen Duitsers alleen al gedwongen verhuisd uit al eeuwenlang Duitse gebieden.
op FOK!
op Facebook
op de website
  dinsdag 15 april 2014 @ 12:28:39 #85
45206 Pietverdriet
pi_138900895
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 12:26 schreef superworm het volgende:

[..]

Niet dat het nu mogelijk is zonder de EU uit elkaar te scheuren en daarmee meteen de NAVO, maar ja. De Polen zelf willen ook nog steeds het gebied terug wat nu westelijk Wit-Rusland is. Altijd Pools geweest. Afgepakt na '45.
Je hebt door dat dit soort denken nu juist de reden was voor de krimoorlog, de frans duitse oorlog, de eerste wereldoorlog, de tweede wereldoorlog?
  dinsdag 15 april 2014 @ 12:29:11 #86
406876 Schurkenstaat
as van het kwaad
pi_138900914
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 april 2014 12:25 schreef waht het volgende:

[..]

Je bedoelt de burgerslachtoffers in de USSR en die gemaakt door het Westen?

Dat winnen de Sovjets/Russen makkelijk.
Als je Nazi-Duitsland en de kolonisering van Noord-Amerika (lees, genocide op oorspronkelijke bewoners) onder het Westen schaart, verlies je alsnog. Zwakke poging dus.

Gezien ik landen/naties niet wil gijzelen in hun historie, heb ik mezelf bewust beperkt tot de afgelopen 2 decennia. Ook wel het recente verleden genoemd.
  Redactie Frontpage dinsdag 15 april 2014 @ 12:29:33 #87
145738 superworm
is erbij
pi_138900924
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 april 2014 12:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je hebt door dat dit soort denken nu juist de reden was voor de krimoorlog, de frans duitse oorlog, de eerste wereldoorlog, de tweede wereldoorlog?
Ik heb door dat het afstraffen van een land door het grote delen van historisch eigen gebied af te pakken, nooit een goed idee zal zijn. Of het nou gebeurt in 1780 of in 1945.
op FOK!
op Facebook
op de website
  dinsdag 15 april 2014 @ 12:30:21 #88
8369 speknek
Another day another slay
pi_138900944
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 12:25 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Mea Culpa. Zelfs het Historisch Nieuwsblad is niet te vertrouwen. :)

http://www.slate.com/blog(...)s_newest_crisis.html
np
pi_138900978
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 12:26 schreef superworm het volgende:

[..]

Ergens is het voor Polen wel beter om niet direct aan Rusland te grenzen, ook al is Wit-Rusland bevriend met het Kremlin. Alhoewel ook dat een flinke klap heeft gekregen. Poetin wil met de Euraziatische Unie geen unie maar een verzameling vazalstaten die zich schikken naar de wensen van het Kremlin. Gelukkig leven er nog mensen die weten hoe dat is.

Belarus wants out
  Redactie Frontpage dinsdag 15 april 2014 @ 12:32:37 #90
145738 superworm
is erbij
pi_138901016
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 april 2014 12:31 schreef waht het volgende:

[..]

Ergens is het voor Polen wel beter om niet direct aan Rusland te grenzen, ook al is Wit-Rusland bevriend met het Kremlin. Alhoewel ook dat een flinke klap heeft gekregen. Poetin wil met de Euraziatische Unie geen unie maar een verzameling vazalstaten die zich schikken naar de wensen van het Kremlin. Gelukkig leven er nog mensen die weten hoe dat is.

Belarus wants out
Precies. Rusland dat Polen in tweeën laat hakken (en Duitsland daarmee ook) om een bufferzone te creëren, is net zo verwerpelijk als Frankrijk dat de Elzas laat annexeren na WO1 - ook als bufferzone. Westen én Oosten maken zich daar schuldig aan.
op FOK!
op Facebook
op de website
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')