Dit, al was het wel een tegenvaller dat op station Oisterwijk enkel werd omgeroepen dat de sprinter, die normaal naar Tilburg rijdt, terug zou gaan naar Eindhoven. Verder niets over de wisselstoring, dus het was voor mensen zonder smartphone gissen, waarom hun trein niet reed.quote:Op dinsdag 15 april 2014 10:25 schreef JDude het volgende:
[..]
Nou nou, een heel uur? Valt me nog mee gezien het leger bussen dat al nodig is voor Tilburg-Den Bosch, en het feit dat het ochtendspits is en er dus ook nog bussen rijden voor Veolia, leerlingenvervoer etc.
Bij uit- en weer inchecken binnen 35 minuten wordt het gezien als een overstap. Er wordt dan niet weer een instaptarief gerekend.quote:Op dinsdag 15 april 2014 14:57 schreef k_man het volgende:
Ja, althans: niet doorgereisd, maar teruggereisd. Alleen even iets opgepikt en direct weer terug de trein in. Ik ben zo'n 20 minuten in Utrecht geweest.
Reizen op saldo zonder automatisch opwaarderen werkt waarschijnlijk gewoon als je dit aan laat zetten.quote:Op dinsdag 15 april 2014 15:30 schreef freako het volgende:
Ik heb een OVChipkaart-vraag:
Ik kreeg de afgelopen jaren elk jaar een nieuwe NS-Business Card opgestuurd. In hoeverre zijn de oude kaarten her te gebruiken als OV-chipkaart door iemand anders, bijvoorbeeld voor reizen op saldo zonder korting?
OK. Mijn naam staat wel op die kaart, zou dat een probleem zijn?quote:Op dinsdag 15 april 2014 15:40 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Reizen op saldo zonder automatisch opwaarderen werkt waarschijnlijk gewoon als je dit aan laat zetten.
Je zou voor de zekerheid bij een automaat kunnen kijken welke producten er op de kaart staan.
Ja, daar was ik al bang voor. Toch maar een investering doen in een anonieme kaart dan.quote:Op dinsdag 15 april 2014 15:45 schreef dennistd het volgende:
Ja, dan is het een persoonlijke kaart en dus niet door een ander te gebruiken
Wat dacht je dan? Je paspoort staat ook je naam in maar is ook overdraagbaar?quote:Op dinsdag 15 april 2014 15:59 schreef freako het volgende:
[..]
Ja, daar was ik al bang voor. Toch maar een investering doen in een anonieme kaart dan..
Omdat het niet om abonnementen gaat, maar om reizen op saldo tegen vol tarief, zag ik een mogelijkheid.quote:Op dinsdag 15 april 2014 16:29 schreef b2py het volgende:
[..]
Wat dacht je dan? Je paspoort staat ook je naam in maar is ook overdraagbaar?
Ja die vergelijking gaat mooi niet opquote:Op dinsdag 15 april 2014 16:29 schreef b2py het volgende:
[..]
Wat dacht je dan? Je paspoort staat ook je naam in maar is ook overdraagbaar?
Ik dacht, ik doe het even op zijn Flessiaans.quote:Op dinsdag 15 april 2014 17:16 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ja die vergelijking gaat mooi niet opDan liep ik nu met twee paspoorten rond
Geen Servex (of hoe dat tegenwoordig heet)? Hoe erg is Boxmeer?!?quote:Op dinsdag 15 april 2014 08:40 schreef greavy het volgende:
Station Boxmeer krijgt weer een kiosk/Snackbar. Geen Stervex/NS Stations. http://www.gelderlander.n(...)uw-boxmeer-1.4315022
Asbest.quote:Op dinsdag 15 april 2014 18:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Inmiddels dus 2 volle dagen voor een fokking seinstorinkje. WAAROM?
Of de buitendienststelling te kort om te saneren.quote:Op dinsdag 15 april 2014 18:47 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dat weet 'ieIk ben wel benieuwd waarom ook. Doet de gemeente moeilijk of is het meer dan verwacht of is de asbestsaneerder een lijer, dat soort vragen.
Driek riep het hier.quote:Op dinsdag 15 april 2014 19:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Waar komt dat asbestverhaal vandaan eigenijk? Hoe en waar asbest? En nog steeds inderdaad: Waarom moet dat dan zo lang duren?
Ik denk het, zeker in combinatie met het verhelpen van de storing dat het iets langer dan een normale buitendienststelling duurt. Het valt ProRail wel te prijzen dat ze het treinverkeer zoveel mogelijk doorgang laten vinden.quote:Op dinsdag 15 april 2014 18:51 schreef b2py het volgende:
[..]
Of de buitendienststelling te kort om te saneren.
NS meldt het ook:quote:
Dat asbest moet dus eerst gesaneerd worden (door een daartoe bevoegd bedrijf, want zo rollen we in dit land), dan moet de boel gerepareerd worden en er moet iets anders worden bedacht voor de functie die het asbest vervulde.quote:Rotterdam Centraal-Den Haag HS van 01.05 tot 06.00 uur
Message dinsdag 15 april 2014, 18:04 :
Reason: Herstelwerkzaamheden
Bij Delft is al twee dagen sprake van een seinstoring. Herstelwerk wordt bemoeilijkt door de aanwezigheid van asbest op de locatie van de storing. Voor het oplossen is 5 uur tijd nodig.
Gedurende die 5 uur kunnen er, mede vanwege het asbest, geen treinen rijden tussen Delft en Den Haag HS. Er is voor gekozen het herstel vannacht te laten plaatsvinden; van 01.05 tot 6.00 uur.
Als alle werkzaamheden voorspoedig verlopen rijden morgen na 6.00 uur alle treinen weer volgens de normale dienstregeling. Vandaag rijden er de hele dag minder IC's tussen Den Haag HS en Dordrecht.
Maak tussen 01.05 en 6.00 uur gebruik van de NS-bussen. We werken vanavond de reisplanner bij. Plan kort voor vertrek uw reis.
Ja hehequote:Staatssecretaris Wilma Mansveld (Infrastructuur) is niet van plan om de positie van de NS op het hoofdrailnet tussentijds ter discussie te stellen.
Foto: ANP
Dat blijkt dinsdag tijdens het debat over haar spooragenda om de kwaliteit van het treinverkeer te verhogen.
In het regeerakkoord is afgesproken dat de NS tot 2025 het alleenrecht krijgt op het hoofdrailnet, de belangrijkste spoorverbindingen.
Diverse partijen, waaronder VVD, CDA en D66 willen dat deze concessie tussentijds ter discussie kan worden gesteld om ruimte te bieden aan andere marktpartijen.
Wel komt er een tussentijdse evaluatie om te bezien of de NS nog aan de verwachtingen voldoet.
Lijkt me ook, reizigersaanbod is op de late avond toch al lager, dat kan je redelijk opvangen door de laatste treinen te verbussen, en voor nachtnet moet je toch al bussen laten rijden.quote:Op dinsdag 15 april 2014 19:11 schreef dennistd het volgende:
Ik zou dan toch liever een uurtje of misschien zelfs wel twee uur eerder beginnen, zodat je bij een eventuele uitloop niet meteen in de ochtendspits terecht komt...
Die plannen zijn terecht afgeschoten. Deze ideeën komen bij de provincie vandaan en die is best goed bezig op vervoersgebiedquote:Op dinsdag 15 april 2014 19:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Is die kabelbaan er al? En die studententram?
Groningen, de hoofdstad van Utopia
Dat zal ook wel doorgaan dan lijkt metwitter:treinreiziger twitterde op dinsdag 15-04-2014 om 19:25:56Mansveld gaat geld vrij maken voor elektrificatie Maaslijn. Hoeveel is nog onduidelijk. Straks meer daarover op http://t.co/E5kn8qHs0R. reageer retweet
Ha, mooi!quote:Op dinsdag 15 april 2014 19:58 schreef dennistd het volgende:
Dat zal ook wel doorgaan dan lijkt metwitter:treinreiziger twitterde op dinsdag 15-04-2014 om 19:25:56Mansveld gaat geld vrij maken voor elektrificatie Maaslijn. Hoeveel is nog onduidelijk. Straks meer daarover op http://t.co/E5kn8qHs0R. reageer retweet
en terecht. Met iets meer dubbelspoor kun je er ook nog sneltreinen tussendoor fietsen die na Roermond mooi door kunnen gaan naar Maastrichtquote:Op dinsdag 15 april 2014 19:58 schreef dennistd het volgende:
Dat zal ook wel doorgaan dan lijkt metwitter:treinreiziger twitterde op dinsdag 15-04-2014 om 19:25:56Mansveld gaat geld vrij maken voor elektrificatie Maaslijn. Hoeveel is nog onduidelijk. Straks meer daarover op http://t.co/E5kn8qHs0R. reageer retweet
Nog mooier?quote:Op dinsdag 15 april 2014 20:05 schreef dennistd het volgende:
Nu nog hopen dat NS/Qbuzz de concessie wint en dan een IC Arnhem-Nijmegen-Venlo-Roermond-Sittard-Maastricht 1x per uur inleggen. Of nog mooier: in Nijmegen afkoppelen van de IC Zwolle-Roosendaal en in Roermond bijplaatsen aan de IC Alkmaar-Maastricht
Die gaat straks volgens mij al vast aan Nijmegen-Wijchen. Vanaf december gaat daar namelijk een extra trein rijden in de serie 17600, en Nijmegen-Zutphen is 7600. Dat eerste nummer zal wel niet toevallig zo gekozen zijn.quote:Op dinsdag 15 april 2014 20:09 schreef Peterselieman het volgende:
Denk dat zoiets wel niet zal mogen, maar koppelen aan een stopper Arnhem - Nijmegen zou wel kunnen. Kun je die ook gelijk beter inpassen.
ja, op papier is alles mooier dan in het echtquote:Op dinsdag 15 april 2014 20:12 schreef dennistd het volgende:
Nee, maar daardoor zijn er wel meer rechtstreekse reismogelijkheden, en dat is natuurlijk mooier dan dat die er niet zijn
ik had het ook over de tweede stopper en de sneltrein tussen Nijmegen en Roermond moet uiteraard ook op Heyendaal stoppen om de piek op te kunnen vangenquote:Op dinsdag 15 april 2014 20:16 schreef dennistd het volgende:
[..]
Die gaat straks volgens mij al vast aan Nijmegen-Wijchen. Vanaf december gaat daar namelijk een extra trein rijden in de serie 17600, en Nijmegen-Zutphen is 7600. Dat eerste nummer zal wel niet toevallig zo gekozen zijn.
Bij een tweede stopper Arnhem-Nijmegen zou het wel kunnen natuurlijk. En in de spits kun je eventueel wat IC's door laten rijden naar Heijendaal (zal Breng blij mee zijn)
Via Venlo dan denk ik? Mogen ze dat enkelspoor tussen Geilenkirchen en Viersen wel eens gaan verdubbelen.quote:Op dinsdag 15 april 2014 20:41 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.treinreiziger.(...)oven_-_keulen-146158
Ja, ik wil!
Via Sittard en Heerlen lijkt mequote:Op dinsdag 15 april 2014 20:45 schreef James1988 het volgende:
[..]
Via Venlo dan denk ik? Mogen ze dat enkelspoor tussen Geilenkirchen en Viersen wel eens gaan verdubbelen.
Ja, of Den Haag - Keulen, let the old times roll. En dan ook Den Haag - Brussel, waarmee Arriva van Den Haag dé internationale hub van de zuidelijke Randstad maakt!quote:Op dinsdag 15 april 2014 20:41 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.treinreiziger.(...)oven_-_keulen-146158
Ja, ik wil!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |