zwelling is zo goed als weg, viel gelukkig mee dus!quote:
Andere katten/honden/konijnen/knaagdieren/fretten/paarden/koeien/mensen ook hoorquote:Op woensdag 23 april 2014 10:08 schreef Turbomuis het volgende:
Vraagje, ik heb sinds oktober een tweede sphynx. Hij heeft het niet heel gezellig gehad het jaar daarvoor (z'n maatje overleden, het baasje werkte full time, dus hij zat de hele dag alleen. Sphynxen kunnen daar heel slecht tegen)
quote:en omdat ze merkten dat hij echt begon weg te kwijnen is hij bij ons (en z'n pleegzusje) komen wonen.
quote:Probleem is dat hij in dat jaar ook echt is gaan emotie-eten,
Helaas is er geen wondermiddel voor. En liposuctie bij de katten is gelukkig verboden in Nederland. Net als de tummy-tuck. Dus wat overblijft is minder eten/minder calorien naar binnen krijgen en meer bewegen.quote:hij heeft een erg dikke buik. Hij ziet eruit alsof 'ie hoogzwanger is.
Ik heb totaal vier katten, waaronder 1 met diabetes, dus beperkt brokjes neerzetten is geen optie. Ik heb specieel graanvrije brokken, dus daar is niks slechts aan. Hij krijgt geen extra'tjes ofzo, en sinds hij hier wont heeft íe weer veel beweging.
Hoe krijg ik toch die buik weg?
Schattigquote:[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 23 april 2014 10:25 schreef superkimmi het volgende:
[..]
zwelling is zo goed als weg, viel gelukkig mee dus!
stiekem weet je dat ook wel.. maar als het je eigen oogappeltjes gebeurd he.. dan wordt je toch de bezorgde moederquote:Op woensdag 23 april 2014 10:55 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]Het gaat 99 uit 100 keer goed hoor
Snap ik heel goedquote:Op woensdag 23 april 2014 10:56 schreef superkimmi het volgende:
[..]
stiekem weet je dat ook wel.. maar als het je eigen oogappeltjes gebeurd he.. dan wordt je toch de bezorgde moeder
Nee, ander voer is geen optie. We hebben nu al speciaal voer, en volgens mij bestaat die niet in een dieetvariant. En zo wel, dan is het onbetaalbaar. Vier katten eten best veel...quote:Op woensdag 23 april 2014 10:54 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Andere katten/honden/konijnen/knaagdieren/fretten/paarden/koeien/mensen ook hoor
[..]
[..]
[..]
Helaas is er geen wondermiddel voor. En liposuctie bij de katten is gelukkig verboden in Nederland. Net als de tummy-tuck. Dus wat overblijft is minder eten/minder calorien naar binnen krijgen en meer bewegen.
Als ik het goed begrijp, is het ander voer (met minder calorien) geen optie? En apart voeren ook geen optie? Zijn de andere 2 poezels atletischer dan hij? Eventueel kan je andere katten bijv ergens boven op de kast eten geven, waarbij meneer de Emotie-eter (hoe heet hij?) niet erbij kan. En hem dan op de grond beperkt voeren. Is hij de grootste? Eventueel kan je een voerstation (een box zeg maar, waar genoeg ruimte is voor minimaal 1 kat en een voerbak) met een deur waardoor de overige 3 katten wel doorheen kunnen, maar deze kat niet in past (lastig uitvoerbaar, maar kan wel als hij de grootste is, pas op dat hij niet klem komt te zitten).
Nog een optie: een voer aanbieden in een voerpuzzel, dan moet meneer er meer moeite ervoor doen voor zijn eten.
Stap 2: meer bewegen. Sowieso moet een gezonde volwassen kat minimaal 30 min per dag intensief bewegen (bv rennen achter een laserpoint). Dat om de kans op diabetes te verminderen. Dus actief met de kat gaan spelen en soveel mogelijk speelobjecten/speelgoed aanbieden.
Even een dagboekje maken met het huidige gewicht en dan even de elke week wegen en dat noteren.
Succes
[..]
Schattig
Dure optie: de genoemde voerbox maken met kattenluikje op chip, alle chips behalve die van hem inlezen en hem dan apart voeren. Ik begin er zelf niet aan hoor, maar heb dat 'n keer voorbij zien komen en kan me voorstellen dat het voor sommige mensen wel een oplossing kan zijnquote:Op vrijdag 25 april 2014 13:22 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Nee, ander voer is geen optie. We hebben nu al speciaal voer, en volgens mij bestaat die niet in een dieetvariant. En zo wel, dan is het onbetaalbaar. Vier katten eten best veel...
Apart voeren gaat 'm ook niet worden, Aristo is niet de grootste van het stel, niet de kleinste, en kan niet beter springen dan de rest. Dus dat gaat 'm niet worden...
Ik had de bewegingsopties ook al ingevoerd, maar meneer is verwend ofzo, na 20 seconden is het niet meer leuk. Laserlampje niet, voerbal niet, het enige wat ' ie wat langer doet is krijgertje met Momo (de kleine sphynx), dat is maar liefst maximaal vier minuten leuk (Na die vier minuten moeten we ook driftig gaan stofzuigen en planten redden enzo). Volgens mij snapt ' ie het ook niet zo, dat spelen.
Dus 30 minuten per dag zit er vooralsnog niet in. Maar ik blijf het proberen
Ik heb vanmorgen echt de meest onflatteuze foto ever gemaakt (sorry Aristo), ter illustratie. Hij weegt nu 5 kilo.
[ afbeelding ]
Voel me schuldig dat ik 'm erop heb gezet. Maar tis voor het goede doelquote:Op vrijdag 25 april 2014 13:30 schreef Holyme het volgende:
[..]
Dure optie: de genoemde voerbox maken met kattenluikje op chip, alle chips behalve die van hem inlezen en hem dan apart voeren. Ik begin er zelf niet aan hoor, maar heb dat 'n keer voorbij zien komen en kan me voorstellen dat het voor sommige mensen wel een oplossing kan zijn
Hoe dan ook, wat een charmante foto!![]()
Ja ze heeft SLO.quote:Op vrijdag 25 april 2014 15:56 schreef oh-oh het volgende:
Heeft ze een auto immuun probleem?
Heb je al eens schoentjes voor haar geprobeerd?
Oh ik had geen idee! Ga gelijk even rondkijken, dank je welquote:Op vrijdag 25 april 2014 16:04 schreef oh-oh het volgende:
Hond van een vriendin van me heeft dat ook. Haar voetzooltjes spelen ook heel erg op. Zij gebruikt schoentjes, en dat bevalt heel erg goed. Mijn oudste heeft hele erge kale poten ( ja ja naakthond maar de anderen hebben dikke sokken aan hun poten en hij niks ) dus die loopt als het gevroren heeft ook alleen maar met zijn schoenen aan, zonder wil hij niet door de pekel en het ijs.
Je hebt ze echt in alle maten!
[ afbeelding ]
Dank je voor de link!quote:Op vrijdag 25 april 2014 16:05 schreef oh-oh het volgende:
Zelfs Zooplus heeft ze zie ik, en niet eens duur:
http://www.zooplus.nl/sho(...)ing/schoentjes/63003
Die van mij heeft 4 setjes of zo, van e-Bay allemaal nog veel goedkoper
quote:Op vrijdag 25 april 2014 13:22 schreef Turbomuis het volgende:
Ik heb vanmorgen echt de meest onflatteuze foto ever gemaakt (sorry Aristo), ter illustratie. Hij weegt nu 5 kilo.
Qua prognose is heel moeilijk om iets te zeggen, het hangt van af of de medicatie aanslaat. Gebruiken jullie op dit moment alleen Omega 3 vetzuren of ook immuunmodulerede medicijnen?quote:Op vrijdag 25 april 2014 16:19 schreef Eerin het volgende:
[..]
Oh ik had geen idee! Ga gelijk even rondkijken, dank je wel!
[..]
Dank je voor de link!
De laatste tijd niet nee, maar zo'n buik heeft 'ie al vanaf het begin. De DA heeft er toen niks van gezegd. Maar goed, misschien dan toch wel slim om binnenkort 's langs te gaan...quote:Op vrijdag 25 april 2014 19:24 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]![]()
Nou zie ik niet vaak naakte katten, maar ik vind dit toch een behoorlijke buik...
Is hij de laatste tijd bij een dierenarts geweest? Weet je zeker dat het vet is en geen vocht in de buik?
Ze krijgt op het moment nog Prednisol, iets met een -D (om de bloedsomloop te stimuleren geloof ik) en pijnstillers. Geen idee of de medicijnen aanslaan, check up moet nog komen, maar ze is wel alle energie kwijt door de Prednisol.quote:Op vrijdag 25 april 2014 19:27 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Qua prognose is heel moeilijk om iets te zeggen, het hangt van af of de medicatie aanslaat. Gebruiken jullie op dit moment alleen Omega 3 vetzuren of ook immuunmodulerede medicijnen?
Verder inderdaad hondenschoentjes kopen, die heb je in alle kleuren en maten. Ik ben zelf fan van Walker, maar er zijn ook heleboel andere merken.
Interessante vraag!quote:Op vrijdag 25 april 2014 19:29 schreef lady-wrb het volgende:
hoi dda
hoe komt het dat gesteriliseerde katten altijd zo'n slappe hangbuik krijgen, ook al zijn ze niet dik?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gangbare theorieën:
- Alle katten hebben het. Bij sommige rassen is het zelfs een raskenmerk (Egyptische Mau, geloof ik...). Alleen bij gecastreerde katten is het beter zichtbaar omdat de elasticiteit van de huid waarschijnlijk minder wordt. Testosteron/oestrogenen zijn goed voor de elasticiteit van de huid (en jeugdpuistjes).
- Amerikanen noemen het "Primordial Pouch"De kat zou het nodig hebben om zijn vitale buikorganen te beschermen tijdens het gevecht. Als de katten met elkaar vechten en letterlijk in de clinch liggen, dan kunnen zij elkaar klauwen met hun achterpoten. Dus dan is extra huid op de buik handig.
Any way, de natuurSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. heeft de kat zo gemaakt in al zijn glorie. Dus het is iets om te bewonderen in al zijn schoonheid en niet de dierenarts vragen om een katten tummy-tuck![]()
Nou, dat zal het wel vet zijn.quote:Op vrijdag 25 april 2014 19:31 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
De laatste tijd niet nee, maar zo'n buik heeft 'ie al vanaf het begin. De DA heeft er toen niks van gezegd. Maar goed, misschien dan toch wel slim om binnenkort 's langs te gaan...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |