quote:Op dinsdag 22 april 2014 09:37 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Is een heel dik fleecepak uit Hongkong, veel te warm voor binnen.
We hebben ook de kikker:
[ afbeelding ]
En de beer![]()
[ afbeelding ]
![]()
[ afbeelding ]
Go, Bobje!quote:Op dinsdag 22 april 2014 12:52 schreef Cici het volgende:
Nou, ik ben gerustgesteld voor nu, mijn moeder is even wezen kijken en Bob kwam nieuwsgierig kijken en nam een snoepje en een stukje brood aan
Monchhichi, ken je apensoorten dda!!quote:Op dinsdag 22 april 2014 14:11 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]![]()
Psychedelische kleurtjesEn die kikker lijkt een gezicht op te eten?
Als je hondje kaal is dan kan dat wel!quote:Op dinsdag 22 april 2014 14:54 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]Heb ik een trend gemist? Moet mijn hond ook een Monchihichi pakje?
Ik zie al dat er geen Monchihichi pakjes zijn voor 60 cm rug-lengte.quote:Op dinsdag 22 april 2014 14:57 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Als je hondje kaal is dan kan dat wel!
Omdat je het verkeerd spelt denk ikquote:Op dinsdag 22 april 2014 15:09 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Ik zie al dat er geen Monchihichi pakjes zijn voor 60 cm rug-lengte.
Het doet pijn, dus eventueel kan je het koelen met een koelpack/ijsklontje. Allergische reactie kan, maar gebeurt gelukkig niet zo vaak. De zwelling wordt meestal na een paar uur minder en moet binnen 24 uur helemaal weg zijn. Als de zwelling steeds groter wordt, dan moet je uiteraard de dierenarts bellen. Als de hond benauwd os erg sloom is, direct naar de dierenarts. Verder kan een allergische reactie voor wespengif zich uiten als urticaria (dat zijn zeg maar een soort bulten over het hele lichaam of een deel van het lichaam) of angio-oedeem (de kop of de poot zwelt heel erg). Dan moet je ook naar de dierenarts.quote:Op dinsdag 22 april 2014 15:09 schreef superkimmi het volgende:
klein vraagje dida: mijn hond is net door een wesp gestoken (niet op een enge plek als in de mond o.i.d.) kan dit kwaad? moet ik ergens op letten?
dankje! zal er op lettenquote:Op dinsdag 22 april 2014 15:17 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Het doet pijn, dus eventueel kan je het koelen met een koelpack/ijsklontje. Allergische reactie kan, maar gebeurt gelukkig niet zo vaak. De zwelling wordt meestal na een paar uur minder en moet binnen 24 uur helemaal weg zijn. Als de zwelling steeds groter wordt, dan moet je uiteraard de dierenarts bellen. Als de hond benauwd os erg sloom is, direct naar de dierenarts. Verder kan een allergische reactie voor wespengif zich uiten als urticaria (dat zijn zeg maar een soort bulten over het hele lichaam of een deel van het lichaam) of angio-oedeem (de kop of de poot zwelt heel erg). Dan moet je ook naar de dierenarts.
Was het zeker een wesp? Want als het een bij is, dan blijft de angel in de huid, die moet je met een pincet proberen er uit te halen. (en de bij gaat dood, heel zielig) Bij een wespensteek heb ik nog nooit een angel teruggevonden.
XL = 40 cm, op Amazonquote:Op dinsdag 22 april 2014 15:15 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Omdat je het verkeerd spelt denk ik![]()
Ik kan ze wel namaken denk ik
Komt vast wel goedquote:Op dinsdag 22 april 2014 15:19 schreef superkimmi het volgende:
[..]
dankje! zal er op lettenHeb de wesp zelf gezien want het was tijdens het wandelen net. Maar zal het wondje voor de zekerheid nog wel even controleren! Zal het inderdaad ook eventjes koelen want ze is er niet happy mee.
Dan helemaal in badquote:Op dinsdag 22 april 2014 09:18 schreef Cici het volgende:
[..]
Het zit ergens op haar zij, onder haar voorpootje..
Net ff de dierenarts gebeld, anders kom je even langs zodat de dierenarts er even naar kan kijken.
Helaas mevrouw, ik moet werken. En morgenavond heeft hij spreekuur, om de dag 's avonds, of 's ochtends elke dag, maar ja, werk he.
Ik hoor straks vanmiddag wel van mijn moeder hoe Bob eraan toe is. Als ze niet goed te pas is, kan ik wel vrij krijgen..
Wat een leuk filmpje!quote:
In principe als een pup of kitten geboren is met een navelbreukje dan gaan wij vanuit dat het erfelijk is. Het navelbreukje ontstaat er omdat de buikwand niet goed sluit. Eigenlijk dat het erfelijk is was al bekend in jaren 70, het heeft waarschijnlijk "polygenic treshold character" (voor de liefhebbersquote:Op dinsdag 22 april 2014 16:12 schreef senesta het volgende:
Ik heb een vraagje uit pure nieuwsgierigheidIk heb een maine coon kater en die had als kitten een navelbreukje. Nu zie ik veel in bepaalde gesprekken online een navelbreukje in één adem genoemd worden met bijvoorbeeld knikstaartjes en dergelijke. Met een kat (honden wellicht ook hoor, weet ik niet) met navelbreukje mag ook niet geshowed en niet gefokt worden.
Ik dacht altijd dat een navelbreukje gewoon een ongelukje was.Maar dan zou er gewoon mee gefokt mogen worden lijkt me. Is een navelbreuk erfelijk?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Even spieken in mijn chirurgie boek... Destijds is er gevonden dat er de navelbreuken vaker voorkwamen bij Cornish Rex poezenkinderen, en bij de honden: Airedale terriers, Bassenji, Pointer, Weimaraner en Pekinees.
Het is natuurlijk niet altijd erfelijk, wij hebben ook geen DNA test om dat te onderzoeken. (en soms kan het ook als een gevolg van een trauma zijn, bijv. de fokker of de teef/poes heeft te hard aan de navelstreng getrokken). Maar voor de zekerheid raden wij het af om met deze dieren te fokken. Sommige van de navelbreuk-gevallen hebben waarschijnlijk ook zwakke buikspieren, en dan is de dracht sowieso niet aan te raden.
quote:Op dinsdag 22 april 2014 22:22 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
In principe als een pup of kitten geboren is met een navelbreukje dan gaan wij vanuit dat het erfelijk is. Het navelbreukje ontstaat er omdat de buikwand niet goed sluit. Eigenlijk dat het erfelijk is was al bekend in jaren 70, het heeft waarschijnlijk "polygenic treshold character" (voor de liefhebbers). Het betekent dat er meerdere genen bij betrokken zijn en dat niet alle potentiële navelbreuk-pups/kittens het ook daadwerkelijk krijgen.
In jaren 70 is er dus veel onderzoek naar gedaanInteressantSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Even spieken in mijn chirurgie boek... Destijds is er gevonden dat er de navelbreuken vaker voorkwamen bij Cornish Rex poezenkinderen, en bij de honden: Airedale terriers, Bassenji, Pointer, Weimaraner en Pekinees.
Het is natuurlijk niet altijd erfelijk, wij hebben ook geen DNA test om dat te onderzoeken. (en soms kan het ook als een gevolg van een trauma zijn, bijv. de fokker of de teef/poes heeft te hard aan de navelstreng getrokken). Maar voor de zekerheid raden wij het af om met deze dieren te fokken. Sommige van de navelbreuk-gevallen hebben waarschijnlijk ook zwakke buikspieren, en dan is de dracht sowieso niet aan te raden.Dank je wel!
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
Misschien is de wasbak te glad dus eng. Leg eens een washandje op de bodem zodat bobje grip heeft. (Of misschien heeft bobje liever een soepbord met water)quote:Op dinsdag 22 april 2014 20:27 schreef Cici het volgende:
[..]
Wat een leuk filmpje!
Dat vind ze dus helemaal niks...
Gister ff haar buik onder stromend lauw water gedaan, vind ze echt NIET leuk. Haha
Edit: Net dus geprobeerd he, laagje lauw water in gootsteen gedaan, Bob erin...
Nee dus, zij vindt het echt helemaal NIETS...
Toch ff onder lichte dwang haar buikje schoon gemasseerd en toen er maar uit, wist niet hoe snel zij tegen mij op moest klimmen.
Dat was wel ff genoeg stress..
Morgen wil ik toch ff naar de dierenarts, ff laten bekijken. Voor de zekerheid.
Enige water wat Bob wil, is uit de drinkfles haha!quote:Op woensdag 23 april 2014 08:42 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Misschien is de wasbak te glad dus eng. Leg eens een washandje op de bodem zodat bobje grip heeft. (Of misschien heeft bobje liever een soepbord met water)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |