quote:Op donderdag 17 april 2014 11:44 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Jeeehhh, Go Poef!![]()
Nog een fotootje van de blije Poef om het topic op te leuken?
Ik heb zelf nu nog 1 vrouwtjesrat.quote:Op zaterdag 19 april 2014 12:39 schreef PausNicolaas het volgende:
Hallootjes,
Ik heb jaren ratten gehad. Ze gaven me veel plezier en liefde, maar helaas ook veel verdriet. Qua gezondheid zijn het zwakke beestjes en tumoren doen ze helaas vaak de das om, die vaak spontaan zonder aan te duiden oorzaken ontstaan.
Dat is ook de reden waarom ik gestopt ben met ratten. Nu is mijn vraag:
Wordt er ook onderzoek gedaan naar kanker bij ratten (en muizen), en is er ook uitzicht op (grotendeels) kankervrije ratten (en muizen)?
Het is toch zo zonde dat deze lieve beestjes hierdoor vaak niet ouder dan 2 jaar worden, terwijl ze lichamelijk makkelijk de 5 of 6 jaar kunnen halen!
Vriendelijke groet,
Go bobjequote:Op maandag 21 april 2014 21:32 schreef Cici het volgende:
Ff update over Bob...
Abces is net geknapt, druppelt er heel langzaam uit, gaat nog wel ff duren.
Net wanneer mijn vrije dagen voorbij zijn, mooi getimed. Not.
Wel fijn dat mijn moeder morgenmiddag even wil checken of alles nog goed is met Bob.
Doe haar zo de kooi in en hopen dat ze er nog is morgen.
Is nu wel actief op de bank... Likt het melkachtige pus zelfs op...
Morgenochtend voor ik ga werken maar even weer de kooi verschonen..
Klinkt zo wel alsof ik hier van baal, nee ben juist blij en hoop dat het haar wat oplucht.
Timing is alleen niet zo goed
Dank je welquote:Op maandag 21 april 2014 22:28 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Go bobjeik heb het gevoel dat dat weer helemaal goed gaat komen.
Het zit ergens op haar zij, onder haar voorpootje..quote:Op dinsdag 22 april 2014 08:54 schreef valentijn101 het volgende:
Misschien kun je het pootje weken in soda als er een korstje op komt. Word het mooi schoon en weekt het korstje los.
quote:Op donderdag 17 april 2014 17:23 schreef Candaasje het volgende:
Fijne paasdagen DigiDA!![]()
Ook de groetjes van Diva, vanuit een soort-van-enigszins-ingedeukt-paasei!![]()
[ afbeelding ]
@Oh-Oh: Is dat een van jouw honden met een identiteitscrisis?![]()
Liefquote:Op vrijdag 18 april 2014 11:49 schreef Miss_Isis het volgende:
Ook van mij een fijne Pasen gewenst DiDA!
[ link | afbeelding ]
Ik ken eigenlijk geen onderzoeken naar kankervrije ratten en muizen vanuit het oogpunt van welzijn van de dieren, zeg maar. Er wordt natuurlijk wel veel onderzoek gedaan naar kanker bij mensen, waarbij ratten en muizen gebruikt worden. Dus ook onderzoek naar genen of andere factoren die kanker bij mensen zouden voorkomen. Of dat ook zou lijden tot kankervrije muizenstammen, durf ik niet te zeggen...quote:Op zaterdag 19 april 2014 12:39 schreef PausNicolaas het volgende:
Hallootjes,
Ik heb jaren ratten gehad. Ze gaven me veel plezier en liefde, maar helaas ook veel verdriet. Qua gezondheid zijn het zwakke beestjes en tumoren doen ze helaas vaak de das om, die vaak spontaan zonder aan te duiden oorzaken ontstaan.
Dat is ook de reden waarom ik gestopt ben met ratten. Nu is mijn vraag:
Wordt er ook onderzoek gedaan naar kanker bij ratten (en muizen), en is er ook uitzicht op (grotendeels) kankervrije ratten (en muizen)?
Het is toch zo zonde dat deze lieve beestjes hierdoor vaak niet ouder dan 2 jaar worden, terwijl ze lichamelijk makkelijk de 5 of 6 jaar kunnen halen!
Vriendelijke groet,
Dit is een bijwerking, het staat ook op de bijsluiter van Advantage vermeld:quote:Op maandag 21 april 2014 21:24 schreef Prospera het volgende:
Vraagje aan de dierenarts:
Mijn 4 katten, 2 van 10 en 2 van 11, krijgen de laatste 5 jaar Advantage tegen de vlooien, zo'n 4xper jaar.
Nu zie ik bij 1 rode kater dat tussen de schouderbladen waar ik vorige maand gedruppeld heb dat de huid helemaal richting bruin verkleurd is. Er lijken ook geen haren meer te groeien.
Wat betekent dit?
Ervaringen van mede-users zijn ook welkom.
Hmm, ik zou het niet weten wat er verschil is als het dicht gaat met korstje of zonder korstje... Ik denk dat je het beste je DA kan vragen wat zijn redenatie is. Ik denk dat je wel zelf merkt als het niet meer gaat met Bob.quote:Op dinsdag 22 april 2014 07:12 schreef Cici het volgende:
[..]
Dank je wel
Bob is still alive and kicking!
Alles goed met het mormeltje, haal haar zo ff de kooi uit om die nog ff te verschonen, zal haar ff beter bekijken.
Alleen kan ik er op wachten dat het abces binnenkort weer volloopt..
Er zit iets daar niet goed...
Edit: bult is geslonken, maar zie nu dat ze iets gebloed heeft.
Was gister voor ik naar bed ging niet zo.
DDA, mijn dierenarts zei dat als er een korstje op komt het dan kan gaan ontsteken van binnen en dan moest ik haar laten inslapen, want dan ging ze lijden.
Vorige keer is het allemaal hartstikke goed gegaan, wondje zat de volgende dag dicht, geen bloed.
Nu is die ook dicht, maar heeft wel iets gebloed.
Als er nu een korstje op komt, moet ik mij dan zorgen gaan maken?
We zijn nu 11 uur verder sinds het is geknapt en ze doet het hartstikke goed, loopt op de bank, neemt snoepjes en brood aan, heeft net gedronken.
Ik blijf het uiteraard in de gaten houden...
Is een heel dik fleecepak uit Hongkong, veel te warm voor binnen.quote:Op dinsdag 22 april 2014 09:21 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]![]()
Is dat wel geschikt voor buiten? Is het geen pyjama?
Vorig wondje zat snel dicht, zonder korst, nu heeft het gebloed en komt er een korstje op ben ik bang, en dat zou meer kans hebben te kunnen gaan ontsteken ofzo.quote:Op dinsdag 22 april 2014 09:34 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Hmm, ik zou het niet weten wat er verschil is als het dicht gaat met korstje of zonder korstje... Ik denk dat je het beste je DA kan vragen wat zijn redenatie is. Ik denk dat je wel zelf merkt als het niet meer gaat met Bob.
Maar ik hoop dat zij het nog een lange tijd goed zou doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 22 april 2014 10:00 schreef Cici het volgende:
Voor de mensen die nieuwsgierig zijn, zo zag het eruit.
Ff in een spoiler. ziet er namelijk niet zo lekker uit...Jeetje wat een enorme bult! Daar moet ze toch last van hebben?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geweldigquote:Op dinsdag 22 april 2014 09:37 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Is een heel dik fleecepak uit Hongkong, veel te warm voor binnen.
We hebben ook de kikker:
[ afbeelding ]
En de beer![]()
[ afbeelding ]
![]()
[ afbeelding ]![]()
quote:Op dinsdag 22 april 2014 10:00 schreef Cici het volgende:
Voor de mensen die nieuwsgierig zijn, zo zag het eruit.
Ff in een spoiler. ziet er namelijk niet zo lekker uit...Mmh, lekkuurrrr.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dat lijkt me inderdaad een vrij dikke. Wat een rotzooi moet dat geven als hij openknapt...
Hij lijkt precies zoals op mijn overleden ratjes.
'Ego te absolvo peccatis tuis in nomine patris et filii et spiritus sancti.'
Nee, ze had er echt geen last van, als ze stond te bedelen om wat lekkers, dan drukte ze zich met bult en al tegen de tralies aan.quote:Op dinsdag 22 april 2014 11:02 schreef Holyme het volgende:
Jeetje wat een enorme bult! Daar moet ze toch last van hebben?
Was ook echt heel groot!quote:Op dinsdag 22 april 2014 11:03 schreef PausNicolaas het volgende:
[..]
Mmh, lekkuurrrr.![]()
Dat lijkt me inderdaad een vrij dikke. Wat een rotzooi moet dat geven als hij openknapt...
Hij lijkt precies zoals op mijn overleden ratjes.
Idd, 1e keer dat dat abces daar zat was die ook erg groot, nu leek die iets groter.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |