http://www.dvhn.nl/nieuws(...)-Assenaar-in-gezichtquote:ZWINDEREN - Een 26-jarige inwoner van Maastricht is zaterdagmiddag aangehouden nadat hij een 25-jarige man uit Assen had mishandeld.
De man hoorde bij een groep supporters, die onderweg was naar een voetbalwedstrijd in Emmen. Tijdens een tussenstop bij een tankstation langs de A37 kreeg hij ruzie met de man uit Assen. Hij sloeg de Assenaar in zijn gezicht.
Na het incident vertrok de groep supporters in een bus richting Holsloot. De touringcar is door de politie bij Emmen aan de kant van de weg gezet. De verdachte is overgebracht naar het politiebureau.
Dit soort figuren gewoon levenslange stadionverboden en meldingsplicht geven. Maar goed, die verantwoordelijkheid wil de overheid niet nemen.quote:Op maandag 14 april 2014 09:54 schreef gelly het volgende:
[..]
http://www.dvhn.nl/nieuws(...)-Assenaar-in-gezicht
Het zoveelste "incident". Maar geen uitsupporters toelaten bij wedstrijden ?
Of "Man mishandelt man"?quote:Op maandag 14 april 2014 10:13 schreef Oud_student het volgende:
Waarom niet: Man mishandelt Assenaar?
er is een hetze gaande tegen limburgersquote:Op maandag 14 april 2014 10:13 schreef Oud_student het volgende:
Dit is een maatschappelijk probleem. Waarom betrek je het voetbal erbijquote:Op maandag 14 april 2014 09:54 schreef gelly het volgende:
[..]
http://www.dvhn.nl/nieuws(...)-Assenaar-in-gezicht
Het zoveelste "incident". Maar geen uitsupporters toelaten bij wedstrijden ?
De dader is toch gewoon een limburger, waarom zou je dat niet mogen benoemen ?quote:Op maandag 14 april 2014 10:13 schreef Oud_student het volgende:
Omdat het een voetbalprobleem is. Of beter, een voetbalsupporterprobleem.quote:Op maandag 14 april 2014 10:23 schreef eight het volgende:
[..]
Dit is een maatschappelijk probleem. Waarom betrek je het voetbal erbij
Onzin. Het zou fijn zijn wanneer je je mond houdt over dingen waar je klaarblijkelijk geen benul van hebt.quote:Op maandag 14 april 2014 10:24 schreef gelly het volgende:
[..]
Omdat het een voetbalprobleem is. Of beter, een voetbalsupporterprobleem.
Er is geen probleem met voetbalsupporters ? Over oogkleppen en je kop in het zand steken gesproken zeg.quote:Op maandag 14 april 2014 10:26 schreef Phlogi2013 het volgende:
[..]
Onzin. Het zou fijn zijn wanneer je je mond houdt over dingen waar je klaarblijkelijk geen benul van hebt.
Oh? Ik lees dit soort berichten vrijwel dagelijks. Man mishandeld op het station, man mishandeld in de winkel, man thuis mishandeld etc etc.quote:Op maandag 14 april 2014 10:24 schreef gelly het volgende:
[..]
Dus volgens jou is de oorzaak van geweld niet belangrijk.quote:Op maandag 14 april 2014 10:27 schreef eight het volgende:
[..]
Oh? Ik lees dit soort berichten vrijwel dagelijks. Man mishandeld op het station, man mishandeld in de winkel, man thuis mishandeld etc etc.
Nooit geweten dat het allemaal de schuld van voetbal is.
Klets.quote:Op maandag 14 april 2014 10:24 schreef gelly het volgende:
[..]
quote:Op maandag 14 april 2014 10:27 schreef gelly het volgende:
[..]
Er is geen probleem met voetbalsupporters ? Over oogkleppen en je kop in het zand steken gesproken zeg.
Zolang je het zelf maar gelooft.quote:Op maandag 14 april 2014 10:29 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Klets.
[..]
Bij wedstrijden van Feyenoord zijn er op een vierkante kilometer bijna 50.000 mensen opeengepakt. Op een gemiddelde uitgaansavond in een willekeurige stad gebeurt er gedurende de uitgaansuren echt een stuk meer aan geweld of andere criminaliteit.
Waar maak jij dat uit op?quote:Op maandag 14 april 2014 10:28 schreef gelly het volgende:
[..]
Dus volgens jou is de oorzaak van geweld niet belangrijk.
Er bestaat idd een bepaalde cultuur binnen een deel van de supporters, klopt. Maar het geweld rondom Eredivisie wedstrijden is niet meer of ernstiger van aard dan uitgaansgeweld. Sterker nog, het aantal arrestaties in de Eredivisie is weinig schokkend te noemen in vergelijking tot andere evenementen.quote:Op maandag 14 april 2014 10:27 schreef gelly het volgende:
[..]
Er is geen probleem met voetbalsupporters ? Over oogkleppen en je kop in het zand steken gesproken zeg.
Het probleem moet benoemd worden.quote:Op maandag 14 april 2014 10:22 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
er is een hetze gaande tegen limburgers
Ik vind het wel mooi om te zien. Vraag me dan altijd af waarom die mensen zo doen en of ze in het echt ook zo zijn.quote:Op maandag 14 april 2014 10:34 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Er is een reden waarom ik niet zo vaak in POL/NWS kom
Hahahahaquote:Op maandag 14 april 2014 10:33 schreef Phlogi2013 het volgende:
[..]
Er bestaat idd een bepaalde cultuur binnen een deel van de supporters, klopt. Maar het geweld rondom Eredivisie wedstrijden is niet meer of ernstiger van aard dan uitgaansgeweld.
Open er een topic over, kunnen we het hier gewoomn over het onderwerp hebbenquote:Op maandag 14 april 2014 10:37 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik vind het wel mooi om te zien. Vraag me dan altijd af waarom die mensen zo doen en of ze in het echt ook zo zijn.
Weet niet waar hij doorgaans gaat stappen, maar goed.quote:
quote:Op maandag 14 april 2014 10:24 schreef gelly het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.hier schreef kensei: haha komen
hier schreef UnicornFarts: Ik weet dat SV heet is, Grielen heet is, maar van jou heb ik nog geen bewijs.
Misschien waren ze beiden bakker van beroep. Is er zomaar een bakkersoorlog gaande in Nederland waar we nu pas het topje van de ijsberg van zien.quote:Op maandag 14 april 2014 10:39 schreef admiraal_anaal het volgende:
Zal vast wel een Marokkaanse voetbalsupporter zijn die die man mishandeld heeft.
Dit topic is verder toch niks, kan prima hier.quote:Op maandag 14 april 2014 10:39 schreef gelly het volgende:
[..]
Open er een topic over, kunnen we het hier gewoomn over het onderwerp hebben
Omdat het een totaal irrelevante toevoeging is, en het geen flikker uitmaakt of het nou een Limburger, Volendammer, Fries, of Groninger isquote:Op maandag 14 april 2014 10:23 schreef gelly het volgende:
[..]
De dader is toch gewoon een limburger, waarom zou je dat niet mogen benoemen ?
Dus we moeten Amsterdam afschaffen? De Wallen? Prostitutie? Uitgaansgebieden? Bakkers?quote:
Natuurlijk maakt dat wel uit. Normaal gesproken kom je dat volk niet in Emmen tegen.quote:Op maandag 14 april 2014 10:44 schreef DjinN het volgende:
[..]
Omdat het een totaal irrelevante toevoeging is, en het geen flikker uitmaakt of het nou een Limburger, Volendammer, Fries, of Groninger is
Dat ik dit nog mag meemaken in NWS.quote:Op maandag 14 april 2014 10:44 schreef DjinN het volgende:
[..]
Omdat het een totaal irrelevante toevoeging is, en het geen flikker uitmaakt of het nou een Limburger, Volendammer, Fries, of Groninger is
Voetbalsupporters lijkt me een goed begin.quote:Op maandag 14 april 2014 10:46 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dus we moeten Amsterdam afschaffen? De Wallen? Prostitutie? Uitgaansgebieden? Bakkers?
Dat lost dat probleem niet op. Als Amsterdam er niet geweest was, waren die rellen ook niet ontstaan. Simpel.quote:Op maandag 14 april 2014 10:47 schreef gelly het volgende:
[..]
Voetbalsupporters lijkt me een goed begin.
Je weet de posts waarop je reageert wel uit te kiezen zegquote:Op maandag 14 april 2014 10:39 schreef gelly het volgende:
[..]
Open er een topic over, kunnen we het hier gewoomn over het onderwerp hebben
quote:Op maandag 14 april 2014 10:33 schreef Phlogi2013 het volgende:
[..]
Er bestaat idd een bepaalde cultuur binnen een deel van de supporters, klopt. Maar het geweld rondom Eredivisie wedstrijden is niet meer of ernstiger van aard dan uitgaansgeweld. Sterker nog, het aantal arrestaties in de Eredivisie is weinig schokkend te noemen in vergelijking tot andere evenementen.
Dus dat het geweld een specifiek supportersprobleem is, klopt simpelweg niet.
Vechten is iets van alle tijden. Alleen rondom voetbal komen mensen als jij uit een hol gekropen om wat te roepen.
Eerste keer dat dit gezegd wordt ja.quote:Op maandag 14 april 2014 10:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat ik dit nog mag meemaken in NWS.
Generaliseren is de norm in NWS. Daar kun jij over meepraten.quote:Op maandag 14 april 2014 10:50 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Eerste keer dat dit gezegd wordt ja.
Voor supporters die er niet waren. Dus het hélpt niet eens om ze weg te laten.quote:Op maandag 14 april 2014 10:50 schreef gelly het volgende:
Ook elk weekend weer raak, een noodbevel omdat mensen gaan stappen.
http://www.dichtbij.nl/am(...)-ajax-feyenoord.aspx
En jij.quote:Op maandag 14 april 2014 10:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Generaliseren is de norm in NWS. Daar kun jij over meepraten.
Dus eigenlijk is de massale politieinzet elk weekend niet eens nodig , ze staan daar gewoon omdat ze zich in het weekend maar vervelen ?quote:Op maandag 14 april 2014 10:51 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Voor supporters die er niet waren. Dus het hélpt niet eens om ze weg te laten.![]()
Bedankt.![]()
![]()
Hoeveel geweld was er die avond in de stad, denk je?
Laat ik stiekem beroepsmatig wél op de hoogte zijn van de geweldsdelicten op een gemiddelde (uitgaans-)avond in een flink aantal steden.quote:Op maandag 14 april 2014 10:54 schreef gelly het volgende:
[..]
Dus eigenlijk is de massale politieinzet elk weekend niet eens nodig , ze staan daar gewoon omdat ze zich in het weekend maar vervelen ?
Marokkanen zeker?quote:Op maandag 14 april 2014 10:56 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Laat ik stiekem beroepsmatig wél op de hoogte zijn van de geweldsdelicten op een gemiddelde (uitgaans-)avond in een flink aantal steden.![]()
Ze staan zich daar dus niet te vervelen....
Geen supporter bij betrokken, maar mensen.
Ongetwijfeld ook. De relevantie ontgaat me.quote:
Oh, maar met al jouw kennis ken je denk ik ook wel de cijfers van het aantal politiemensen dat elke week nodig zijn om het voettbal engiszins in goede banen te laten lopen ? Da's toch allemaal maar onzinnig als er geen extra risico is t.o.v. uitgaanspubliek ?quote:Op maandag 14 april 2014 10:56 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Laat ik stiekem beroepsmatig wél op de hoogte zijn van de geweldsdelicten op een gemiddelde (uitgaans-)avond in een flink aantal steden.![]()
Ze staan zich daar dus niet te vervelen....
Geen supporter bij betrokken, maar mensen.
Dat valt wel mee.quote:Op maandag 14 april 2014 10:59 schreef gelly het volgende:
[..]
Oh, maar met al jouw kennis ken je denk ik ook wel de cijfers van het aantal politiemensen dat elke week nodig zijn om het voettbal engiszins in goede banen te laten lopen ? Da's toch allemaal maar onzinnig als er geen extra reisico is t.o.v. uitgaanspubliek ?
De cijfers spreken voor zich.quote:Sowieso apart dat je meent dat voetbalpubliek geen groter risico vormt dan doorsnee uitgaanspubliek.
Precies.quote:Op maandag 14 april 2014 11:00 schreef bijdehand het volgende:
Politie inzet tijdens stapavonden is toch ook immens?
Als er geen voetbal was wilde niemand naar Emmen.quote:Op maandag 14 april 2014 10:47 schreef gelly het volgende:
[..]
Natuurlijk maakt dat wel uit. Normaal gesproken kom je dat volk niet in Emmen tegen.
quote:Op maandag 14 april 2014 11:00 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat valt wel mee.
[..]
De cijfers spreken voor zich.
http://www.rijnmond.nl/ni(...)itie-inzet-feyenoordquote:De partij reageert op cijfers van televisieprogramma De Rekenkamer, waaruit blijkt dat de Rotterdamse voetbalclub kampioen was qua politie-inzet. Bij de zeventien thuiswedstrijden in het seizoen 2011/2012 in de eredivisie werd in totaal 27.206 uur politie ingezet.
Het is dan ook onnodig. Er gebeurt rondom de stadions nogal weinig.quote:Op maandag 14 april 2014 11:04 schreef gelly het volgende:
[..]
[..]
http://www.rijnmond.nl/ni(...)itie-inzet-feyenoord
Bovenop de reguliere politieinzet. En dan nog durf je te beweren dat het bijna niets extra's kost en het allemaal wel meevalt
Over trollen gesproken.
Joh, en waarom zou dat zo zijnquote:Op maandag 14 april 2014 11:05 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Het is dan ook onnodig. Er gebeurt rondom de stadions nogal weinig.
quote:Op maandag 14 april 2014 10:50 schreef eight het volgende:
[..]
Je weet de posts waarop je reageert wel uit te kiezen zeg![]()
Waarom ontwijk je argumenten?
Geef bijv. hier eens een reactie op:
Op maandag 14 april 2014 10:33 schreef Phlogi2013 het volgende:
[..]
Er bestaat idd een bepaalde cultuur binnen een deel van de supporters, klopt. Maar het geweld rondom Eredivisie wedstrijden is niet meer of ernstiger van aard dan uitgaansgeweld. Sterker nog, het aantal arrestaties in de Eredivisie is weinig schokkend te noemen in vergelijking tot andere evenementen.
Dus dat het geweld een specifiek supportersprobleem is, klopt simpelweg niet.
Vechten is iets van alle tijden. Alleen rondom voetbal komen mensen als jij uit een hol gekropen om wat te roepen.
Agenten die in busjes zitten, zorgen voor een veilig gevoel?quote:Op maandag 14 april 2014 11:06 schreef gelly het volgende:
[..]
Joh, en waarom zou dat zo zijnAlsjeblieft zeg.
Het is goed met je. Ga een ander maar vervelen met je getroll.quote:Op maandag 14 april 2014 11:07 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Agenten die in busjes zitten, zorgen voor een veilig gevoel?![]()
https://www.civ-voetbal.c(...)g%20definitief_0.pdfquote:Op maandag 14 april 2014 11:11 schreef gelly het volgende:
[..]
Het is goed met je. Ga een ander maar vervelen met je getroll.
Het is schandalig dat er zo veel extra politie-inzet nodig is en dat het zo veel geld kost om voetbalwedstrijden een beetje verantwoord te laten plaatsvinden. Zijn we het zowaar nog eens ergens over eens ook!quote:Op maandag 14 april 2014 11:04 schreef gelly het volgende:
[..]
[..]
http://www.rijnmond.nl/ni(...)itie-inzet-feyenoord
Bovenop de reguliere politieinzet. En dan nog durf je te beweren dat het bijna niets extra's kost en het allemaal wel meevalt
Over trollen gesproken.
Dat is dan ook allang niet meer zo.quote:Op maandag 14 april 2014 11:14 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het is schandalig dat er zo veel extra politie-inzet nodig is
Nee, precies, verder heeft niemand er ook last van.quote:Op maandag 14 april 2014 11:13 schreef HeatWave het volgende:
Oh, er is zeker nog een probleem mbt voetbalgeweld.
verschil is dat het voetbalgeweld is tegen mensen die het min of meer onderling hebben afgeproken met elkaar, net als bijv motorbendes.
Niet grote sterke pubers/mannen die oma's en zwakkeren beroven.
Je lijkt nog steeds niet helemaal te beseffen dat het bovenop de normale inzet komt en dat het aantal aanhouding bar weinig zegt over de mate van geweld aangezien de politie vaker deëscalerend optreedt bij voetbalgeweld dan handhavend.quote:Op maandag 14 april 2014 11:13 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
https://www.civ-voetbal.c(...)g%20definitief_0.pdf
739 incidenten bij 702 wedstrijden. Iets meer dan 1 incident per wedstrijd.(en dan hebben we het over álle voetbalgerelateerde incidenten, dus ook spreekkoren en vuurwerk)
908 aanhoudingen bij al die wedstrijden.
Denk je dat er in een willekeurige stad minder dan 1 aanhouding per uitgaansavond is?
Dat gebeurt in uitgaansgebieden op eenzelfde manier.quote:Op maandag 14 april 2014 11:20 schreef gelly het volgende:
[..]
Je lijkt nog steeds niet helemaal te beseffen dat het bovenop de normale inzet komt en dat het aantal aanhouding bar weinig zegt over de mate van geweld aangezien de politie vaker deëscalerend optreedt bij voetbalgeweld dan handhavend.
Nee maar: mensen die allemaal dezelfde club komen toejuichen gaan minder snel met elkaar op de vuist dan mensen die dat niet doen!quote:Op maandag 14 april 2014 10:29 schreef Five_Horizons het volgende:
Bij wedstrijden van Feyenoord zijn er op een vierkante kilometer bijna 50.000 mensen opeengepakt. Op een gemiddelde uitgaansavond in een willekeurige stad gebeurt er gedurende de uitgaansuren echt een stuk meer aan geweld of andere criminaliteit.
Ah, want de oorzaak van uitgaansgeweld is dat al die mensen een andere club toejuichen?quote:Op maandag 14 april 2014 11:21 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Nee maar: mensen die allemaal dezelfde club komen toejuichen gaan minder snel met elkaar op de vuist dan mensen die dat niet doen!
Da's makkelijker natuurlijk.quote:Op maandag 14 april 2014 11:20 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat gebeurt in uitgaansgebieden op eenzelfde manier.
Fijn dat je even over het geregistreerde incidentenaantal heen leest...![]()
Weet je wie ook geweldadig zijn? Brabanders!quote:
quote:Op maandag 14 april 2014 12:09 schreef yvonne het volgende:
[..]
Weet je wie ook awesome zijn? Brabanders!
Je reageert iedere keerquote:
Als je die hufters gewoon eens fatsoenlijk zou straffen, dus celstraffen, hoge boetes, en levenslange stadionverboden met meldingsplicht, dan houdt het probleem op een gegeven moment (grotendeels) wel op, ja...quote:Op maandag 14 april 2014 10:54 schreef gelly het volgende:
[..]
Dus eigenlijk is de massale politieinzet elk weekend niet eens nodig , ze staan daar gewoon omdat ze zich in het weekend maar vervelen ?
En het is elke keer toevallig dat ik 't ziequote:
Onzin. We betalen al idioot veel aan belastingen met zijn allen om gewoon fatsoenlijke politieinzet te kunnen verwachten. Daarnaast levert dat voetbal de staat ook al eens zeer veel op, en ook die duurbetaalde spelers betalen flink qua loonbelasting.quote:Op maandag 14 april 2014 11:14 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het is schandalig dat er zo veel extra politie-inzet nodig is en dat het zo veel geld kost om voetbalwedstrijden een beetje verantwoord te laten plaatsvinden. Zijn we het zowaar nog eens ergens over eens ook!![]()
Ik vind trouwens dat de voetbalclubs zelf voor die kosten zouden moeten opdraaien. Ze hebben ook geld om middelmatige spelers een salaris te betalen dat begint bij zo'n 3 ton per jaar. Dan is er ook wel geld over voor politie-inzet.
Het komt hier vandaan:quote:Op maandag 14 april 2014 12:16 schreef bijdehand het volgende:
[..]
En het is elke keer toevallig dat ik 't zie
Ik ben niet gewelddadigquote:Op maandag 14 april 2014 12:09 schreef yvonne het volgende:
[..]
Weet je wie ook geweldadig zijn? Brabanders!
quote:Op maandag 14 april 2014 12:17 schreef yvonne het volgende:
[..]
Het komt hier vandaan:
ONZ / Zijn Brabanders gewelddadiger?
Welquote:
Heul niet, gekquote:
Gij bent echt wel gevaarlijk gij Helmonderquote:Op maandag 14 april 2014 12:20 schreef DjinN het volgende:
[..]
Heul niet, gek
Ge ken zelfs nog de groete uit Brabant krijgen ook.
Kut.
Ja man...pas maar op...ik ben echt enorm beangstigend..quote:Op maandag 14 april 2014 12:21 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Gij bent echt wel gevaarlijk gij Helmonder
Groeten terug, kutquote:Op maandag 14 april 2014 12:21 schreef DjinN het volgende:
[..]
Ja man...pas maar op...ik ben echt enorm beangstigend..
met mijn 1 meter 65
Die argumenten komen hem niet zo goed uit.quote:Op maandag 14 april 2014 11:20 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat gebeurt in uitgaansgebieden op eenzelfde manier.
Fijn dat je even over het geregistreerde incidentenaantal heen leest...![]()
Lang niet altijd. Stenen gooien naar bussen met gezinnen erin, vuurwerk afsteken waar anderen bijstaan. Ook deze groep supporters op doorreis kan onschuldigen zoals deze man in het tankstation in elkaar tikken.quote:Op maandag 14 april 2014 11:13 schreef HeatWave het volgende:
Oh, er is zeker nog een probleem mbt voetbalgeweld.
verschil is dat het voetbalgeweld is tegen mensen die het min of meer onderling hebben afgeproken met elkaar, net als bijv motorbendes.
Niet grote sterke pubers/mannen die oma's en zwakkeren beroven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |