Ik kan het uiteraard niet verifiren aangezien ik geen Russisch spreek, maar Olaf Koens is tot nu toe behoorlijk betrouwbaar gebleken.twitter:obk twitterde op maandag 14-04-2014 om 16:15:01Today in Gorlevka. 'I'm a lieutenant colonel'. 'Of whom?' 'A lieutenant colonel of the Russian army' http://t.co/9aLswcB7FF reageer retweet
iets met een pot en een ketel ?quote:Op maandag 14 april 2014 16:27 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Godverdomme wat ben jij een blinde mol zeg, je blijft maar vasthouden aan je misvormde beeld door de media geinstigneerd.. oogkleppen van een meter dikte. :/
Gezien het tempo waarop het gebeurt momenteel lijkt me dat niet, maar je kunt een heel eind uitgaan van de kaartjes die de taalgebieden en de uitslagen van de laatste parlementsverkiezingen tonen.quote:Op maandag 14 april 2014 16:32 schreef superworm het volgende:
Is er ergens een lijst/overzicht van in opstand gekomen steden en oblasten?
Zeker, maar het zou mooi zijn om een kaartje te kunnen gaan maken waarin je elk oblast dat tekenen van separatisme vertoont, inkleurt. Voor bijvoorbeeld FP-berichten handig.quote:Op maandag 14 april 2014 16:35 schreef DeJori het volgende:
[..]
Gezien het tempo waarop het gebeurt momenteel lijkt me dat niet, maar je kunt een heel eind uitgaan van de kaartjes die de taalgebieden en de uitslagen van de laatste parlementsverkiezingen tonen.
Ik kwam alleen dit kaartje tegen van de regio Donetsk. Rood is pro-Russisch.quote:Op maandag 14 april 2014 16:37 schreef superworm het volgende:
[..]
Zeker, maar het zou mooi zijn om een kaartje te kunnen gaan maken waarin je elk oblast dat tekenen van separatisme vertoont, inkleurt. Voor bijvoorbeeld FP-berichten handig.
Gaat volgens mij op dit moment met name om:quote:Op maandag 14 april 2014 16:37 schreef superworm het volgende:
[..]
Zeker, maar het zou mooi zijn om een kaartje te kunnen gaan maken waarin je elk oblast dat tekenen van separatisme vertoont, inkleurt. Voor bijvoorbeeld FP-berichten handig.
Uitstekende vergelijking. Je zou hetzelfde scenario kunnen schijven met Turken die in Nederland wonen en ineens vinden dat ze gered moeten worden door Ankara. Totaal van de pot gerukt.quote:Op maandag 14 april 2014 16:10 schreef Godshand het volgende:
Maar toch wel mooi recept, als wij Vlaanderen ooit willen hebben:
-we sturen wat AIVD agenten. Die gaan roepen bij regeringsgebouwen en leuzen schreeuwen.
-we betalen wat Vlamingen om mee te roepen en Walen en Brusselaren in elkaar te laten slaan..
-Er zijn meer provocateurs die zich bewapenen met stokken en geweren.
-Gemeente huizen worden bezet, en barricades buiten belangrijke steden opgeworpen. Vrijstaat Nederlands-Vlaanderen wordt uitgeroepen.
-Nederland word opgeroepen de Vrijstaat te erkennen en te beschermen. Het Nederlandse parlement gaat juichend akkoord. Een fregat wordt naar de Antwerpse haven gestuurd.
-Er wordt een referendum afgekondigd binnen een week, waarin 95% voor Vrijstaat Vlaanderen is en aansluiting bij Nederland wenst.
Iedereen heeft hopelijk wel door dat het allemaal van buitenaf wordt aangestuurd in de Oekraiene? Voor de Krimannexatie vond iedereen naast elkaar leven best, maar nu zouden ze om Rusland schreeuwen?
Ik ga het even verifiren en kaartje intekenen. Heb geloof ik nog wel meer steden en gebieden voorbij horen komen, even die Oekranekaart bestuderen...quote:Op maandag 14 april 2014 16:40 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Gaat volgens mij op dit moment met name om:
Slawjansk
Kramatorsk
Krasny Lyman
Donetsk
Lugansk
quote:Retweeted by Pieter Waterdrinker
Matthew Kupfer @Matthew_Kupfer 13m
Press secretary: Putin very concerned by situation in #Ukraine,receives many intervention requests from East: http://www.vz.ru/news/2014/4/14/681994.html … #Russia
Politieagenten met handen omhoog: "Dit is de Republiek Oekraine, geen Rusland, jonge jongens!"quote:Op maandag 14 april 2014 @ 11:13 schreef Alegria07 het volgende:
[..]
Ligt het nou aan mij? Ik verstond er geen hout van! Misschien moetje voor Nederlandse ondertiteling zorgen in dit videootje
Dat is niet te zien zoals gewoonlijk. Zij praten Russisch. Zij zijn tot de tanden bewapend. Dat soort wapens en de hoeveelheid kogels kosten een vermogen, helemaal voor jonge soldaten. Dat hebben zij echt niet zelf betaald.quote:En voor de goede orde, die soldaten die zo staan te schieten zijn Russen, toch?
Gelukkig, Chernobyl is nog neutraal.quote:Op maandag 14 april 2014 16:45 schreef waht het volgende:
Zie hier een kaartje voor de opstandige locaties:
[ afbeelding ]
Haha, ja daar leven de diertjes volledig vrij.quote:Op maandag 14 april 2014 16:47 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Gelukkig, Chernobyl is nog neutraal.
Die kop van die Zwitser ook.quote:Op maandag 14 april 2014 16:47 schreef Frutsel het volgende:
Ze zijn duidelijk een beetje gespannen daar in de Oekrane...
Zwitserland komt op bezoek... dus doen we een vlag van Denemarken...![]()
[ afbeelding ]
Met al die extra ogen kunnen ze het leed wel beter overzien daar.quote:Op maandag 14 april 2014 16:48 schreef waht het volgende:
[..]
Haha, ja daar leven de diertjes volledig vrij.
Ik vind Balkenende er medogenlozer uitzien dan die Premier van de Oekranequote:Op maandag 14 april 2014 16:47 schreef Frutsel het volgende:
Ze zijn duidelijk een beetje gespannen daar in de Oekrane...
Zwitserland komt op bezoek... dus doen we een vlag van Denemarken...![]()
[ afbeelding ]
Gewoon hard neerslaan, die opstand.quote:Op maandag 14 april 2014 16:45 schreef waht het volgende:
Zie hier een kaartje voor de opstandige locaties:
[ afbeelding ]
Polonium doet rare dingenquote:Op maandag 14 april 2014 16:50 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik vind Balkenende er medogenlozer uitzien dan die Premier van de Oekrane
Maar omdat ze lichtgeven in het donker zijn ze een makkelijke prooi voor het Russische leger.quote:Op maandag 14 april 2014 16:49 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Met al die extra ogen kunnen ze het leed wel beter overzien daar.
Misschien dat ze dan eindelijk eens een keer wat gaan doen, al die fictieve deadlines, loze dreigingen, vergaderingen die nergens op uitlopen en rebellerende bejaarden die niks meer te zeggen hebben dan "RASS-I-A" schieten ook niet op.quote:Op maandag 14 april 2014 16:52 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Maar omdat ze lichtgeven in het donker zijn ze een makkelijke prooi voor het Russische leger.
Precies. Dit begint ook een beetje saai te worden.quote:Op maandag 14 april 2014 16:54 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Misschien dat ze dan eindelijk eens een keer wat gaan doen, al die fictieve deadlines, loze dreigingen, vergaderingen die nergens op uitlopen en rebellerende bejaarden die niks meer te zeggen hebben dan "RASS-I-A" schieten ook niet op.
Stuur gewoon eindelijk eens het leger er op af zeg.
Nou, je hebt die zak chips toch niet voor niks gekocht? Lekker tv kijken vanavond!quote:Op maandag 14 april 2014 16:54 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Misschien dat ze dan eindelijk eens een keer wat gaan doen, al die fictieve deadlines, loze dreigingen, vergaderingen die nergens op uitlopen en rebellerende bejaarden die niks meer te zeggen hebben dan "RASS-I-A" schieten ook niet op.
Stuur gewoon eindelijk eens het leger er op af zeg.
Precies, als ze het niet snel oplossen dan sturen we wel de juweliersvrouw uit Deurne.quote:Op maandag 14 april 2014 16:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Precies. Dit begint ook een beetje saai te worden.
Die brandende autobanden beginnen we wel zat te worden. Milieuvervuilersquote:Op maandag 14 april 2014 16:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Precies. Dit begint ook een beetje saai te worden.
Stuur de Rainbow Warrior naar de zwarte zee als protest!quote:Op maandag 14 april 2014 16:57 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Die brandende autobanden beginnen we wel zat te worden. Milieuvervuilers
Tijd voor actie!
Oekrane heeft vast nog wel een verdwaalde nuke of een tsjernomobieltjequote:Op maandag 14 april 2014 16:57 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Precies, als ze het niet snel oplossen dan sturen we wel de juweliersvrouw uit Deurne.
Die lost het probleem wel vlot op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |