Je zal zien dat Poetin intervenieert met een retoriek die verdacht veel zal lijken op, zo niet identiek zal zijn aan de retoriek die de NAVO in Kosovo gebruikte. We moeten ingrijpen om een humanitaire ramp te voorkomen. Dat ze opzichtig zelf het lont in dat kruitvat hebben gestoken, en aan hebben gestoken zullen ze niet vermeldenquote:Op zondag 13 april 2014 22:13 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Dit keer geloof ik niet dat Kiev werkeloos blijft toekijken. Maar dan heb je dus wel direct te maken met een serieus gewapend conflict in plaats van wat politiek duw- en trekwerk zoals tot nu het geval was. Daarom hoop ik van ganser harte dat Putin zijn leger aan de andere kant van de grens laat.
Noodzakelijke formele stap die Rusland moet doorlopen wanneer ze zouden willen ingrijpen. Ze kunnen unilaterale actie dan gooien op een inactieve houding van de veiligheidsraad.quote:Op zondag 13 april 2014 22:21 schreef sonnyspek het volgende:
Wat verwachten jullie van die bijeenkomst VN veiligheidsraad? En is die openbaar?
Eindelijk wijze woorden in dit topicquote:Op zondag 13 april 2014 22:24 schreef Woestijnvos het volgende:
Dat Rusland daar maar snel zijn bevolking gaat beschermen.
Wat ik langs zag komen is die besloten. Ik zag net een tweet langskomen waarin stond dat mevrouw Powers ( de VN ambassadeur van de VS) sanctions aan het uprampen is...dus ik neem aan dat Rusland van de VS de wind van voren krijgen... Het zal op zijn Koude Oorlog's hard-tegen-hard gaan... Misschien wel een Stevenson-tje (do not wait for the translation, answer me now!) maar uiteindelijk zal er niets uitkomen.quote:Op zondag 13 april 2014 22:21 schreef sonnyspek het volgende:
Wat verwachten jullie van die bijeenkomst VN veiligheidsraad? En is die openbaar?
Ik ben benieuwd waar de Navo in zo'n geval mee komt. Dipomatiek en economisch zal de druk nog verder worden opgevoerd maar ik geloof niet dat er snel militaire actie zal volgen.quote:Op zondag 13 april 2014 22:17 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Je zal zien dat Poetin intervenieert met een retoriek die verdacht veel zal lijken op, zo niet identiek zal zijn aan de retoriek die de NAVO in Kosovo gebruikte. We moeten ingrijpen om een humanitaire ramp te voorkomen. Dat ze opzichtig zelf het lont in dat kruitvat hebben gestoken, en aan hebben gestoken zullen ze niet vermelden
Dit precies... De NAVO gaat niet militair ingrijpen, daar geloof ik niks van.. Sancties inderdaad, op het economisch vlak, een nieuwe Koude Oorlog wellicht, maar geen van de NAVO-staten gaat zijn vingers branden aan Ukraïne.quote:Op zondag 13 april 2014 22:25 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd waar de Navo in zo'n geval mee komt. Dipomatiek en economisch zal de druk nog verder worden opgevoerd maar ik geloof niet dat er snel militaire actie zal volgen.
Putin is slim. Hij zet steeds kleine stapjes en wacht af welke reactie volgt. Volgt er geen (serieuze) reactie dan zet hij opnieuw een stapje.
.....en de gewone burger is wederom de klos.....quote:Op zondag 13 april 2014 22:27 schreef UpsideDown het volgende:
Die Oekraïnse ultra's zijn ook geen lievertjes, maar geen partij tegen de zwaar bewapende Russische milities.
Tot Putin opeens besluit dat de Russiche minderheden in Estland, Letland en Litouwen ook 'beschermd' moeten wordenquote:Op zondag 13 april 2014 22:27 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Dit precies... De NAVO gaat niet militair ingrijpen, daar geloof ik niks van.. Sancties inderdaad, op het economisch vlak, een nieuwe Koude Oorlog wellicht, maar geen van NAVO-staten gaat zijn vingers branden aan Ukraïne.
Dat is anders, dat zijn NAVO-lidstaten. Actie daar betekend automatisch oorlog.quote:Op zondag 13 april 2014 22:28 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Tot Putin opeens besluit dat de Russiche minderheden in Estland, Letland en Litouwen ook 'beschermd' moeten worden
Dit inderdaad...hoe minder tussenhaltes er zijn tussen waar we nu zijn en NAVO lidstaten hoe spannender het wordt...dit gaat ook met de Ukraïne niet voorbij zijn hoor...quote:Op zondag 13 april 2014 22:29 schreef DeJori het volgende:
[..]
Dat is anders, dat zijn NAVO-lidstaten. Actie daar betekend automatisch oorlog.
Dit mag de ondertitel worden van deze topicreeks wat mij betreftquote:Op zondag 13 april 2014 22:28 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
.....en de gewone burger is wederom de klos.....
Helaas gaat dat nooit gebeuren, gezien Rusland dat moet goedkeuren.quote:Op zondag 13 april 2014 22:30 schreef UpsideDown het volgende:
Eigenlijk moet er dan een neutrale VN-macht heen om de bevolking te beschermen.
Hebben de Baltische staten trouwens al maatregelen ondernomen om Poetin het wind uit de zeilen te halen mbt de behandeling van de Russische minderheden?quote:Op zondag 13 april 2014 22:31 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Dit inderdaad...hoe minder tussenhaltes er zijn tussen waar we nu zijn en NAVO lidstaten hoe spannender het wordt...dit gaat ook met de Ukraïne niet voorbij zijn hoor...
Hij zal die landen niet militair binnenvallen nee, maar wat doet het westen als Poetin op andere wijzen zijn invloed op die gebieden probeert te vergroten?quote:Op zondag 13 april 2014 22:29 schreef DeJori het volgende:
[..]
Dat is anders, dat zijn NAVO-lidstaten. Actie daar betekend automatisch oorlog.
Ze hebben de Russische TV zenders van de kabel gehaald... (tijdelijk verbod van 3 maand)quote:Op zondag 13 april 2014 22:32 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Hebben de Baltische staten trouwens al maatregelen ondernomen om Poetin het wind uit de zeilen te halen mbt de behandeling van de Russische minderheden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |