abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138955120
quote:
13s.gif Op dinsdag 15 april 2014 23:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Met deze opmerking heb jij jezelf totaal gedisqualificeerd voor eender welke discussie over verkeesveiligheid.
Want? _O-
Het is een feit dat er malloten rondfietsen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_138955637
quote:
14s.gif Op woensdag 16 april 2014 16:11 schreef TheThirdMark het volgende:
emiddelde beroepschauffeur nog nooit gehoord heeft van een grotere onderlinge afstand dan 10meter.
Waarom erger ik mij dan altijd helemaal blauw in de spits aan bumperklevers? Het zijn voornamelijk de woon-werk verkeer mensen die enorm drukken en asociaal gedrag vertonen om 2 seconden eerder thuis te komen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 16 april 2014 @ 20:53:24 #153
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_138955725
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 20:51 schreef ludovico het volgende:

[..]

Oh rlly? Waarom erger ik mij dan altijd helemaal blauw in de spits aan bumperklevers? Het zijn voornamelijk de woon-werk verkeer mensen die enorm drukken en asociaal gedrag vertonen om 2 seconden eerder thuis te komen.
Oh ik vlak de huistuinenkeukenchauffeurs ook niet uit. Zitten ook zat klojo's tussen.
Maar vrachtwagen, bus en taxichauffeurs kunnen er zeker ook wat van.
Ach eigenlijk zitten er overal klojo's tussen.
pi_138956133
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 00:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat geldt ook voor automobilisten. De meerderheid van de automobilisten geeft niet (correct) richting aan, bij rotondes zelfs een zeer grote meerderheid. Daar wordt niet op gecontroleerd en dus blijven ze het doen. Idem voor tal van andere misdragingen van automobilisten.
Maar goed, dat was het punt niet. Het gaat er om dat niet het voertuig maar de persoon bepalend is. Die persoon wordt niet anders omdat hij een ander voertuig gebruikt.
Je lijkt te zeggen alsof ik dat wel bedoelde?

quote:
Ik fiets veel, ik zou wekelijks in het ziekenhuis worden gereden zonder een verkeersregel te overtreden als ik niet goed zou anticiperen op alle overtredingen van automobilisten (niet richting aangeven, niet stoppen voor haaientanden, veel te laat afremmen voor haaientanden waardoor je niet weet of dat hij wel gaat stoppen, ...). Serieus! Alleen al bij een rotonde in de buurt zou ik wekelijks worden aangereden zonder ook maar 1 verkeersregel te overtreden. Als je sloom fietst dan valt het wel mee, als je een wat sportievere fietsstijl hebt en vaak 25-30 km/u fietst dan wordt het heel wat gevaarlijker, zonder dat je zelf ook maar iets verkeerd doet.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar ergert overigens een groot deel van de automobilisten zich aan, het is ook gevaarlijk, gelukkig weten we uit ervaring dat je het knipperlicht dus niet als heilig moet zien wat betreft voorspelling van het gedrag van de auto.

Bij mij in de buurt heb je een rotonde waar je als automobilist mag oversteken via een zijweggetje / fietspad, die kruist dus de weg vanaf / naar de rotonde.

Ik had laatst dus meegemaakt dat een mevrouw dan niet aangeeft dat ze van de rotonde af rijdt terwijl ze dat wel deed, als ik doorgereden had was dat een botsing, ondertussen gebeuren dit soort gevaarlijke dingen vaak genoeg dat ik ook gelijk mijn toeter weet te vinden, ik vraag mij soms wel eens af of die mensen zich van kwaad bewust zijn...
pi_138958202
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 20:39 schreef ludovico het volgende:

[..]

Want? _O-
Het is een feit dat er malloten rondfietsen.
Speciaal voor jou dan nog maar een keer.
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 00:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Als zij enig inzicht in deze materie zou hebben dan zou zij begrijpen dat een asociale fietsers tevens een asociale automobilist is en omgekeerd. Het voertuig waarmee iemand zich verplaatst is irrelevant, het gaat om de mentaliteit van de persoon. Een cruciaal verschil is wel dat je met een fiets normaal gesproken niet iemand kan doden, met een auto wel. Dat ook fietsers en voetgangers, net als automobilisten, een hoop domme dingen doen in het verkeer daar hoef je mij niet van te overtuigen. Als jij wat sneller fietst (racefiets) dan stoor je je net zo zeer aan dit soort zaken als wanneer je autorijdt, net als dat je je dan stoort aan het slechte gedrag van de meerderheid van de automobilisten, zo geeft de meerderheid niet correct richting aan om maar iets te noemen terwijl het toch echt een onderdeel van het rij-examen is. Ook bij de meerderheid van de fietsers, bromfietstuig etc. is er van alles te verbeteren. Straks zag ik weer wat sukkels met hun nepsnorfiets links op het fietspad, tijd dat de politie hier eens wat strenger tegen optreedt!
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_138958513
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 21:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Speciaal voor jou dan nog maar een keer.

[..]

Dan heb jij verkeerde conclusies getrokken want die post slaat niet op mijn mening.
pi_138964267
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 12:54 schreef Elfletterig het volgende:
Het lijkt me trouwens sowieso verstandig om bij een rotonde vaart te minderen als fietser. We hebben in dit land de totaal krankzinnige regel bedacht dat fietsers voorrang hebben op rotondes binnen de bebouwde kom. Daarbij wordt er maar zo vanuit gegaan dat automobilisten een blikveld van zowat 360 graden hebben. Zeker als fietsers heel snel komen aanfietsen, kun je ze heel gemakkelijk over het hoofd zien.
Er staan niet voor niets hele grote haaientanden voor die automobilisten, meestal zijn het ook en zelfs juist de automobilisten die veel te snel de rotonde naderen, ze mogen hierbij ook best wel meer rekening houden met de fietsers. Hoe weet een fietser dat iemand braaf stopt als hij last second afremt? Überhaupt is het een teken van een slechte rijvaardigheid als je bij zulk verkeer al teveel krachtig remt, iemand die enig verkeersinzicht heeft bolt uit: je rijdt rustiger en relaxteer terwijl je geen tijdsverlies hebt, je auto-onderdelen minder slijten en je minder brandstof verbruikt. Hell, zelfs een fietser bolt beter uit als hij een verkeerslicht nadert, waarom energie verspillen als je vervolgens toch moet wachten?

quote:
Een oplossing kan zijn om meer carré-rotondes aan te leggen. Dat zijn rotondes waarbij het autoverkeer over een normale rotonde rijdt, terwijl fietsers een vierkant rijden. Ze zijn daardoor veel beter zichtbaar voor automobilisten.

[ afbeelding ]
Sowieso is het niet echt slim om kleine rotondes aan te leggen. Rotondes kunnen prima werken als ze groot zijn, als ze klein zijn worden ze al snel onoverzichtelijk. Een gebrek aan onoverzichtelijkheid is echter natuurlijk geen verschoning voor ongevallen, je moet je snelheid altijd aanpassen aan de overzichtelijkheid.

Maar goed, dit was slechts 1 voorbeeld van mij hoe je als sportieve fietser (gemiddelde snelheid van 25 km/uur of meer) wekelijks het ziekenhuis in zou worden gereden als je je niet zou aanpassen aan onwettig en asociaal rijgedrag van andere bestuurders.

quote:
We hebben in dit land de totaal krankzinnige regel bedacht dat fietsers voorrang hebben op rotondes binnen de bebouwde kom.
Wat is daar krankzinnig aan? :?
Het is binnen de bebouwde kom waar je toch niet harder mag rijden dan 50 km/uur en het gaat hier om een soort van kruispunt waarop je als automobilist niet harder mag rijden dan dat een modale fietser kan rijden. De fietsers zijn aan de buitenkant, de automobilisten aan de binnenkant. Het is logischer dat de fietsers voorrang hebben dan de automobilisten op zo'n rotonde binnen de bebouwde kom. De vraag is echter of dat je überhaupt zulke rotondes zou moeten plaatsen.

[ Bericht 13% gewijzigd door Bram_van_Loon op 16-04-2014 23:44:21 ]
#NoDAPL
pi_138964372
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 00:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Als zij enig inzicht in deze materie zou hebben dan zou zij begrijpen dat een asociale fietsers tevens een asociale automobilist is en omgekeerd. Het voertuig waarmee iemand zich verplaatst is irrelevant, het gaat om de mentaliteit van de persoon. Een cruciaal verschil is wel dat je met een fiets normaal gesproken niet iemand kan doden, met een auto wel. Dat ook fietsers en voetgangers, net als automobilisten, een hoop domme dingen doen in het verkeer daar hoef je mij niet van te overtuigen. Als jij wat sneller fietst (racefiets) dan stoor je je net zo zeer aan dit soort zaken als wanneer je autorijdt, net als dat je je dan stoort aan het slechte gedrag van de meerderheid van de automobilisten, zo geeft de meerderheid niet correct richting aan om maar iets te noemen terwijl het toch echt een onderdeel van het rij-examen is. Ook bij de meerderheid van de fietsers, bromfietstuig etc. is er van alles te verbeteren. Straks zag ik weer wat sukkels met hun nepsnorfiets links op het fietspad, tijd dat de politie hier eens wat strenger tegen optreedt!
Nog maar een keer aangezien het kwartje nog steeds niet is gevallen. Er bestaat geen betere of slechtere groep verkeersdeelnemers in functie van het transportmiddel aangezien het om de persoon gaat en die persoon verschillende transportmiddelen gebruikt en kan gebruiken.
Valt het kwartje eindelijk?
#NoDAPL
pi_138964777
quote:
4s.gif Op maandag 14 april 2014 19:57 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Wetten dienen een doel, dat zeg je goed, maar de wet zelf is geen doel maar een middel. Het nuttigen van alcohol bestempel je als een misdraging, terwijl dat juridisch niet mogelijk is, immers een kleine hoeveelheid is bevorderlijk.
Het rijden met teveel alcohol in de lucht in je longen is daarentegen wel degelijk een misdrijf, en terecht. Het wordt helaas niet zwaar genoeg bestraft. NIet dat ik zo'n voorstander ben van zwaar straffen maar 5 jaar niet mogen rijden en een zeer zware straf als je dat toch doet zou een gepaste en effectieve maatregel zijn.
#NoDAPL
pi_138965028
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 16:37 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat is geen vaste regel gemeentes mogen daar per rotonde vanaf wijken, ik mag dagelijks met mijn fiets over een rotonde met een vrijliggend fietspad waar ik de auto's voorrang moet verlenen. Maar die rotonde is voor fietsers zo brak aangelegd dat je als fietser een hoofd als een uil moet hebben. Je maakt een bocht naar rechts en moet dan naar links gaan kijken om vervolgens een 90 graden bocht te maken.

Sowieso lijkt het wel of veel fietspaden ontworpen worden door mensen die nooit op de fiets stappen. haakse bochten die men voor fietsers bedenkt. :')
Ik ben het met je eens dat de infrastructuur vaak fietsonvriendelijk is ontworpen maar in dit geval zou er wel eens bewust gekozen kunnen zijn voor haakse bochten aangezien je die niet snel kan nemen. Als sportieve fietser is het ook voor mij een doorn in het oog, niet dat ik uit mezelf niet afrem bij een rotonde als dat nodig is maar god, wat zou het fijn zijn als meer automoblisten minder lui zouden zijn en ook regelmatig zouden fietsen, dan zouden ze begrijpen dat het voor een fietser wel zo prettig is als je uitbolt in plaats van last second met veel geweld te remmen. Het is dan ook nog de vraag of dat die automobilist dit wel doorheeft, dankzij de technologie lijkt het als je in zo'n stuk blik zit toch heel anders dan wat je als buitenstaander (iemand die van een afstand de auto ziet rijden) waarneemt.
#NoDAPL
  donderdag 17 april 2014 @ 00:00:30 #161
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_138966148
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 23:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat de infrastructuur vaak fietsonvriendelijk is ontworpen maar in dit geval zou er wel eens bewust gekozen kunnen zijn voor haakse bochten aangezien je die niet snel kan nemen. Als sportieve fietser is het ook voor mij een doorn in het oog, niet dat ik uit mezelf niet afrem bij een rotonde als dat nodig is maar god, wat zou het fijn zijn als meer automoblisten minder lui zouden zijn en ook regelmatig zouden fietsen, dan zouden ze begrijpen dat het voor een fietser wel zo prettig is als je uitbolt in plaats van last second met veel geweld te remmen. Het is dan ook nog de vraag of dat die automobilist dit wel doorheeft, dankzij de technologie lijkt het als je in zo'n stuk blik zit toch heel anders dan wat je als buitenstaander (iemand die van een afstand de auto ziet rijden) waarneemt.
Tsja, dit soort opmerkingen tonen wel weer dat je geen rijbewijs hebt. Ok, abrupt remmen is idioot. Maar de rest slaat geen hout en kan je zelfs een stevige boete opleveren.
pi_138966235
quote:
14s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:00 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Tsja, dit soort opmerkingen tonen wel weer dat je geen rijbewijs hebt.
Dat heb jij dan verkeerd gegokt, ik heb namelijk wel een rijbewijs. :')
En ja, ik bol uit, ik ga niet als een idioot 60 km/uur blijven rijden terwijl een paar honderd meter verder je toch moet wachten voor rood licht. Dat noemen ze ecologisch rijden, ik noem het je boerenverstand gebruiken. Ik doe als fietser hetzelfde. Ik fiets sneller dan 99% van de mannen maar als ik een verkeerslicht nader dan bol ik uit. Probeer jij het ook eens een keer, je zal merken dat je behoorlijk wat vaart behoudt en dat niemand achter jou op de remmen moet duwen (gewoon even niet het gas induwen wat daar toch zinloos is).

Voor de duidelijkheid, ik heb het niet over de modale automobilist, zelfs de modale automobilist doet enigszins aan uitbollen zij het onbewust. Ik heb het over idioten die tot 10 meter voor de haaientanden 50 km/uur blijven rijden en dan vol op de remmen gaan staan. Die mensen zijn geen rijbewijs waardig.
#NoDAPL
  donderdag 17 april 2014 @ 00:08:09 #163
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_138966426
Staat toch ook vrij duidelijk in mijn post

quote:
Ok, abrupt remmen is idioot.
Maar een paar honderd meter veer een rotonde het gas loslaten kan leiden tot een bekeuring voor het hinderen van het verkeer.
pi_138967115
Lijkt me ook deels haar fout.
Ik zie zoveel mensen zonder kijken oversteken zodra het stoplicht op groen is. Levensgevaarlijk.
Een stoplicht is een hulpmiddel, je moet altijd zelf kijken.

Voorrang moet je ook krijgen, vooral als voetganger, niet nemen.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_138981175
quote:
14s.gif Op donderdag 17 april 2014 00:08 schreef TheThirdMark het volgende:
Staat toch ook vrij duidelijk in mijn post

[..]

Maar een paar honderd meter veer een rotonde het gas loslaten kan leiden tot een bekeuring voor het hinderen van het verkeer.
Say whut?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')