2012-1ste tijdvak en dan opgave 2. En bij 2013-1 is ook nog wel een goede.quote:Op donderdag 8 mei 2014 14:13 schreef mapima het volgende:
ha heerlijk bedankt voor de antwoorden!is er iemand die nog een goede oefening heeft voor evenwichtsvoorwaarden?
Alles komt dinsdag vast goed, nog maar 5 dagen
Eh, ik kan geen tyrosine in dat examen vinden?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 19:37 schreef exelletor het volgende:
2013-I opg 10. Hoe moet je tyrosine bedenken?
10. Geef de naam van aminozuur dat ontstaat wanneer bij gezonde mensen fenylalanine door hydroxylering wordt omgezet.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 19:41 schreef Rezania het volgende:
Eh, ik kan geen tyrosine in dat examen vinden?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 9 mei 2014 19:42 schreef exelletor het volgende:
[..]
10. Geef de naam van aminozuur dat ontstaat wanneer bij gezonde mensen fenylalanine door hydroxylering wordt omgezet.
Antwoord: tyrosineDe structuren van de natuurlijke aminozuren staan ergens in BINAS, als je dan kijkt welke er met 1 OH groep verschilt van phenyl-alanine kan dat alleen tyrosine zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Structuren: http://blogimages.bloggen(...)194a67b6f574adc5.png
Thanks, ga ik proberen te onthouden.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 19:49 schreef De-Haas het volgende:
De structuren van de natuurlijke aminozuren staan ergens in BINAS, als je dan kijkt welke er met 1 OH groep verschilt van phenyl-alanine kan dat alleen tyrosine zijn.
Structuren: http://blogimages.bloggen(...)194a67b6f574adc5.png
Eigenlijk zijn dit soort vragen gewoon weggevertjes, zorg dat je een beetje weet wat in BINAS staat en je hebt de punten binnen. Succesquote:Op vrijdag 9 mei 2014 19:50 schreef exelletor het volgende:
[..]
Thanks, ga ik proberen te onthouden.Wel beetje vergezocht.
quote:Op vrijdag 9 mei 2014 19:42 schreef exelletor het volgende:
[..]
10. Geef de naam van aminozuur dat ontstaat wanneer bij gezonde mensen fenylalanine door hydroxylering wordt omgezet.
Antwoord: tyrosineOh, zo.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hydroxylering is de reactie waarbij een OH-groep aan een molecuul moet toevoegen. Als je naar tabel 67H van je Binas gaat vind je de structuren van aminozuren. Kijk naar die van fenylalanine en ga op zoek naar dezelfde structuur met een extra OH-groep er aan gebonden.
Edit: Spuit 11.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
Staat die in BINAS? In principe moet je geloof ik alle formules die niet in binas staan afleiden van de formules die er wel in staan. Maar als je dit niet doet denk ik niet dat je al je punten verliest.quote:Op zondag 11 mei 2014 22:00 schreef King-Ernie het volgende:
Vraag 14 van 2013-1 gaat over een buffer. In het antwoord model staat alleen hoe je hem moet berekenen met de Kz, maar niet de bufferformule. Ik heb dit met de bufferformule gedaan en kom op hetzelfde antwoord uit. Krijg ik nou 0 punten omdat ik het met de bufferformule heb gedaan?
Aanwezig, moet na Nederlands verneukt te hebben minimaal een 4.5 halen voor scheikunde morgen, dus kan nog moeilijk gaan worden...quote:
4.5 is toch wel te doen?quote:Op maandag 12 mei 2014 21:39 schreef exelletor het volgende:
[..]
Aanwezig, moet na Nederlands verneukt te hebben minimaal een 4.5 halen voor scheikunde morgen, dus kan nog moeilijk gaan worden...
quote:Op dinsdag 6 mei 2014 19:56 schreef De-Haas het volgende:
H2SO4 is een tweewaardig zuur dus hebben we maar de helft van het aantal mol nodig om te reageren: 19700 mol.
Het zwavelzuur is 15M dus hebben we 19700/15= 1313 Liter nodig, wat gelijk is aan 1,3 m3.
Zo'n zuur kan 2x reageren. Over het algemeen moet je het als normaal zuur zien en dus ook de normale waarde gebruiken. Het is niet zo dat het speciaal is.quote:Op maandag 12 mei 2014 21:45 schreef lazypenguin het volgende:
redox zuur base, de standaard dingen gaan me vaak wel goed af
alleen wist ik niet wat extinctie was eerst, maar dat weet ik nu wel
kan iemand me uitleggen wat een tweewaardig zuur is en hoe dat anders is ten opzichte van andere zuren en werkt in reacties?
ik dacht dat het dan H2rest is ipv Hrest, maar eerder in dit topic werd aangegeven bij een vraag dat je dan maar de helft van het zuur nodig had omdat het tweewaardig was, is dat dan omdat het 2x als zuur reageert of ?? hoewerktdat?
[..]
Een tweewaardig zuur is een zuur dat 2 H+-ionen kan afstaan.quote:Op maandag 12 mei 2014 21:45 schreef lazypenguin het volgende:
kan iemand me uitleggen wat een tweewaardig zuur is en hoe dat anders is ten opzichte van andere zuren en werkt in reacties?
ik dacht dat het dan H2rest is ipv Hrest, maar eerder in dit topic werd aangegeven bij een vraag dat je dan maar de helft van het zuur nodig had omdat het tweewaardig was, is dat dan omdat het 2x als zuur reageert of ?? hoewerktdat?
[..]
Wat je moet snappen is dat de verhouding tussen zwavelzuur en ammoniak 1:2 is, want:quote:Op maandag 12 mei 2014 21:45 schreef lazypenguin het volgende:
[..]
oooh dus dat het een tweewaardig zuur is heeft het niets te maken maar met de molverhouding, nee oke dan snap ik het. ik dacht dat ik iets miste met dat zuur en dat het daarom zo verliep, dankjequote:Op maandag 12 mei 2014 21:55 schreef ownz123 het volgende:
[..]
Wat je moet snappen is dat de verhouding tussen zwavelzuur en ammoniak 1:2 is, want:
H2S04 + 2NH3 ---> 2NH4 + SO4
daarom deelt hij het dus door 2
H2S04 geeft 2 H+ af, dus het is een tweewaardig zuur, maar wanneer je de reactievergelijking maakt zie je het zelf gelijk.quote:Op maandag 12 mei 2014 21:57 schreef lazypenguin het volgende:
eeft het niets te maken maar met de molverhouding, nee oke dan snap ik het. ik dacht dat ik iets miste met dat zuur en dat het daarom zo verliep, dankje
ja klopt, ik dacht niet aan de reactievergelijking maar ging er meteen vanuit dat het iets speciaals was door tweewaardig zuur, maar reactievergelijking molverhouding 1:2, geeft inderdaad 2 htjes en dan dus delen door twee door die molverhoudingquote:Op maandag 12 mei 2014 21:58 schreef ownz123 het volgende:
[..]
H2S04 geeft 2 H+ af, dus het is een tweewaardig zuur, maar wanneer je de reactievergelijking maakt zie je het zelf gelijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |