Commotie en ophef maken is hip.quote:Op zaterdag 12 april 2014 09:55 schreef Pizzakoppo het volgende:
Jaja jongens maar liefst 3200 euro over de balk gesmeten. Kamervragen aub!!! Oh, en niet over de JSF beginnen.
Die populariteit valt in het niet bij het bagatelliseren van problemen.quote:Op zaterdag 12 april 2014 09:57 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Commotie en ophef maken is hip.
Afgunst ook.
Tja, jij was geen werkloze jongere in een kansenwijk.quote:Op zaterdag 12 april 2014 09:58 schreef CherryOnTop het volgende:
Wij gingen ook op reis naar het buitenland, maar dat werd toch echt door de ouders betaald. En de duurdere reizen (Azie, VS etc.) daar moest je zelfs hard voor werken in de vorm van het zoeken van sponsoren onder bedrijven. Had ik ook maar op een wijkschool gezeten
Heeft niets met afgunst te maken naar met onzin.quote:Op zaterdag 12 april 2014 09:57 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Commotie en ophef maken is hip.
Afgunst ook.
Er is veel meer over de balk gesmeten. Of meen je dat in brussel een geldboom staat?quote:Op zaterdag 12 april 2014 09:55 schreef Pizzakoppo het volgende:
Jaja jongens maar liefst 3200 euro over de balk gesmeten. Kamervragen aub!!! Oh, en niet over de JSF beginnen.
Verdomme, dat was exact het punt wat ik probeerde te maken...quote:Op zaterdag 12 april 2014 10:01 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Er is veel meer over de balk gesmeten. Of meen je dat in brussel een geldboom staat?
Turkije niet kansloos?quote:Op zaterdag 12 april 2014 10:02 schreef babipangang het volgende:
Wordt het geld iig in Nederland gestoken en niet in Griekenland of een ander kansloos land...
het gaat niet om het geld, al kost het maar 1 euro.quote:Op zaterdag 12 april 2014 09:55 schreef Pizzakoppo het volgende:
Valt inderdaad wat voor te zeggen. Het vervelende is echter dat het alternatief, de gevangenis, er ook niet voor zorgt dat ze wel positief ontwikkelen en een bijdrage aan de maatschappij gaan leveren. Ik vind het wel goed een project als dit, mits er maar kritisch naar de resultaten gekeken wordt.quote:Op zaterdag 12 april 2014 10:04 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
het gaat niet om het geld, al kost het maar 1 euro.
het is echt een schande dat hoe meer problemen je veroorzaakt en hoe crimineler/asocialer je bent hoe meer je krijgt hier in nederland
Het gaat om het principe, lijkt me.quote:Op zaterdag 12 april 2014 10:04 schreef Semisane het volgende:
3200 euro...waar gaat het over.Een beetje politici jaagt dat er doorheen in een avondje met zijn collega-ambtenaren en dat komt toch ook echt uit de belastingpot.
Lekker belangrijk allemaal...
Dus de EU betaalt, dat is geld dat al van de belastingbetaler is afgepakt.quote:Het reisje wordt voor het grootste deel betaald door de Europese Commissie. De reiskosten komen volgens Cochia neer op 3200 euro, waarvan de wijkschool 'tussen 600 en 700 euro' betaalt. Het verblijf, eten en drinken worden door Brussel bekostigd.
Dus D66 is hier tegen, maar het komt van de EU, ik dacht dat D66 zo pro EU was? Of is dit verkiezingsretoriek?quote:Ook Jos Verveen van D66 is kritisch. 'Je moet geen schoolreisjes maken op kosten van de belastingbetaler. Of het nu een wijkschool of gymnasium is, op school hoor je les te krijgen. Ik heb hier grote moeite mee.'
Als beter alternatief zou ik bijvoorbeeld investeringen in meer banen noemen.quote:Op zaterdag 12 april 2014 10:06 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Valt inderdaad wat voor te zeggen. Het vervelende is echter dat het alternatief, de gevangenis, er ook niet voor zorgt dat ze wel positief ontwikkelen en een bijdrage aan de maatschappij gaan leveren. Ik vind het wel goed een project als dit, mits er maar kritisch naar de resultaten gekeken wordt.
Dat staat buiten kijf lijkt me.quote:Op zaterdag 12 april 2014 10:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als beter alternatief zou ik bijvoorbeeld investeringen in meer banen noemen.
daar is iig nog een kleine kans op verbetering, en de maatschappij is eventjes verlost van dit soort tuig.quote:Op zaterdag 12 april 2014 10:06 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Valt inderdaad wat voor te zeggen. Het vervelende is echter dat het alternatief, de gevangenis, er ook niet voor zorgt dat ze wel positief ontwikkelen en een bijdrage aan de maatschappij gaan leveren. Ik vind het wel goed een project als dit, mits er maar kritisch naar de resultaten gekeken wordt.
Daarom moeten ze ook kritisch kijken naar de resultaten. Mijn enige belang, en eigenlijk dat van alle Nederlanders, is dat onze maatschappij zo goed mogelijk verholpen wordt van criminelen. Hoe dit gebeurt kan mij vrij weinig schelen, zolang het maar het beoogde effect heeft. Blijkt dat dit niks meer is dan een snoepreisje? Meteen afschaffen en nooit meer doen. Blijkt het juist positief te zijn? Uitbreiden en toepassen lijkt me.quote:Op zaterdag 12 april 2014 10:10 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
daar is iig nog een kleine kans op verbetering, en de maatschappij is eventjes verlost van dit soort tuig.
door ze te gaan belonen voor hun asociale gedrag weet je iig zeker dat het nooit meer goedkomt
Vind ik ook!, doe mij eens 10,000 eurootjes, maakt jou toch niet uit.quote:Op zaterdag 12 april 2014 10:23 schreef danos het volgende:
Prima actie toch, al dat gezever altijd als er ergens een eurootje wordt uitgegeven
Welk probleem wordt gebagatelliseerd ? Dat werkloze jongeren een weekje op vakantie gaan? Ik zie dat niet als probleem en gun het ze wel.quote:Op zaterdag 12 april 2014 09:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Die populariteit valt in het niet bij het bagatelliseren van problemen.
Er zijn "uitgave-patroon-principes" binnen de spilzieke overheid waar ik me vele malen drukker om wil maken / maak. Een paar jongeren een reisje gunnen staat niet zo heel hoog op die prioriteiten lijst. Dat soort bedragen gaan namelijk nergens over, hooguit enkele duizenden euro's.quote:Op zaterdag 12 april 2014 10:06 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Het gaat om het principe, lijkt me.
Nee, want iedereen in Nederland die zijn best doet heeft echt een waanzinnig slecht leven en krijgt nooit iets.quote:481/2/25#138791163]zaterdag 12 april 2014 10:43[/url] schreef Janneke141 het volgende:[/b]
Dit soort kadootjes komt ook nooit bij de mensen terecht die wel gezorgd hebben dat ze het goed gedaan hebben hè?
Nee, dat is vervelend maar ergens logisch. Mensen die het voor elkaar hebben zorgen nauwelijks voor problemen en klagen daarbij ook weinig. Als je niet zichtbaar bent dan ben je enkel een cash-cow, maar niet interessant genoeg als hobby-pet-project.quote:Op zaterdag 12 april 2014 10:43 schreef Janneke141 het volgende:
Dit soort kadootjes komt ook nooit bij de mensen terecht die wel gezorgd hebben dat ze het goed gedaan hebben hè?
Dat is óók een probleem, maar van een heel andere orde. Niet dat bovenstaande niet moet worden opgelost, maar ik heb principieel véél meer problemen met het gegeven dat je als werkloze fuck-up een vakantiereisje krijgt, en dat een jongere die wel werkt tegen het minimumloon misschien nog niet eens een weekje Texel kan betalen. Maar wel belasting mag afdragen om het zwembad van eerstgenoemde te betalen.quote:Op zaterdag 12 april 2014 10:48 schreef Semisane het volgende:
[..]
Er zijn "uitgave-patroon-principes" binnen de spilzieke overheid waar ik me vele malen drukker om wil maken / maak. Een paar jongeren een reisje gunnen staat niet zo heel hoog op die prioriteiten lijst. Dat soort bedragen gaan namelijk nergens over, hooguit enkele duizenden euro's.
Mislukte ICT-projecten, prestige-architectuur, hobby-kunstprojecten, een geldverslindend belastingstelsel, declareer-gedrag etc. Daar gaan miljoenen, dan wel miljarden in om. Dat zijn bedragen waar men zich druk om behoort te maken...een paar duizend euro om voor een aantal mislukte jongeren even op te hoepelen is nauwelijks de aandacht / afgunst waard.
Dat is precies het probleem, dat je je druk maakt om een klein dingetje terwijl die hardwerkende jongere veel meer last heeft van de grote problemen. En niet alleen jij, maar half Nederland zit te slapen.quote:Op zaterdag 12 april 2014 10:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is óók een probleem, maar van een heel andere orde. Niet dat bovenstaande niet moet worden opgelost, maar ik heb principieel véél meer problemen met het gegeven dat je als werkloze fuck-up een vakantiereisje krijgt, en dat een jongere die wel werkt tegen het minimumloon misschien nog niet eens een weekje Texel kan betalen. Maar wel belasting mag afdragen om het zwembad van eerstgenoemde te betalen.
Mensen met het minimum loon betalen nauwelijks belasting en krijgen een groot deel, als niet alles, terug.quote:Op zaterdag 12 april 2014 10:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is óók een probleem, maar van een heel andere orde. Niet dat bovenstaande niet moet worden opgelost, maar ik heb principieel véél meer problemen met het gegeven dat je als werkloze fuck-up een vakantiereisje krijgt, en dat een jongere die wel werkt tegen het minimumloon misschien nog niet eens een weekje Texel kan betalen. Maar wel belasting mag afdragen om het zwembad van eerstgenoemde te betalen.
Het geld interesseert me niet, het gaat om het principe. Kadootjes geven doe je aan mensen die het verdienen.quote:Op zaterdag 12 april 2014 10:56 schreef Semisane het volgende:
Het meest problematische is dat het een klein beetje geld kost, maar ook dat is nog maar de vraag.
Ja, it's a wonderful world.quote:Op zaterdag 12 april 2014 11:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het geld interesseert me niet, het gaat om het principe. Kadootjes geven doe je aan mensen die het verdienen.
op de basisschool gingen wij zwaar gesubsidieerd naar Engeland. Eigen kosten waren toen geloof ik 100 gulden voor een week in een luxe hotel en alle uitstapjes. Ook mede mogelijk gemaakt door een subsidie vanwege schooluitwisseling.quote:Op zaterdag 12 april 2014 09:58 schreef CherryOnTop het volgende:
Wij gingen ook op reis naar het buitenland, maar dat werd toch echt door de ouders betaald. En de duurdere reizen (Azie, VS etc.) daar moest je zelfs hard voor werken in de vorm van het zoeken naar sponsoren onder bedrijven. Had ik ook maar op een wijkschool gezeten
En hoe staat het met de kinderarbeid daar? Dat is tenslotte het thema van de reis.quote:Op zaterdag 12 april 2014 14:06 schreef Baklava95 het volgende:
Ze gaan naar Gaziantep!!! Uit die stad kom ik oorspronkelijk vandaan.![]()
![]()
![]()
Apart principe, maar goed....als dat dan toch je principe is....hoe weet jij dat de mensen waar het hier om gaat het niet verdienen? Ken je ze? Weet je wat ze het afgelopen jaar gedaan hebt dat je tot het oordeel komt dat ze geen kadootje verdienen?quote:Op zaterdag 12 april 2014 11:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het geld interesseert me niet, het gaat om het principe. Kadootjes geven doe je aan mensen die het verdienen.
Daar heb ik eerlijk gezegd nog nooit kinderarbeid gezien. De stad is best wel modern en ontwikkeld vergeleken met de rest van Oost-Turkije.quote:Op zaterdag 12 april 2014 14:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En hoe staat het met de kinderarbeid daar? Dat is tenslotte het thema van de reis.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |