Dan geef je dat aan tijdens de evaluatie van het vak. Of ga je er bij iemand over klagen. Of ga je dat in de pauze tegen betreffende docent zeggen. Maar ik zie nogsteeds geen enkele reden om er doorheen te gaan zitten blaten.quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:40 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Maar je betaalt er wel voor. Ik snap überhaupt niet dat je als slechte spreker hoorcolleges gaat geven.
Ga er niet staan als je niet goed genoeg bent om studenten te interesseren omdat je een slechte spreker bent. Slechte spreker, hoorcollege, een zaal vol studenten. Heeft geen zin om er dan te staan, jammer, maar zo is het.quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:39 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Ga er gewoon niet heen als je het fatsoen niet kunt opbrengen gewoon even 45 minuten stil te zijn.
Whatever, het helpt niemand als jij er dan voor gaat zorgen dat hij nog slechter te volgen is. Ga dan gewoon niet naar het hoorcollege toe en zing het die 40 minuutjes tot aan de volgende pauze uit. Zoveel moeite kost dat niet. Ik zeg het nog maar een keer, het is gewoon een kwestie van discipline. Als docenten de eerste paar lessen de toon zetten met een zerotolerantie dan heb je de rest van de lessen geen gezeik.quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:40 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Maar je betaalt er wel voor. Ik snap überhaupt niet dat je als slechte spreker hoorcolleges gaat geven.
Dit. Desnoods ga je naar de OC of FSR of zo, praten doe je maar in de kroeg of zo.quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:42 schreef SiIk het volgende:
[..]
Dan geef je dat aan tijdens de evaluatie van het vak. Of ga je er bij iemand over klagen. Of ga je dat in de pauze tegen betreffende docent zeggen. Maar ik zie nogsteeds geen enkele reden om er doorheen te gaan zitten blaten.
Professoren worden gekozen vanwege hun talent in onderzoek en zijn prof geworden vanwege hun liefde voor wetenschap en onderzoek, niet omdat ze graag lesgeven, maar guess what? Alle profs en PhDs hebben een onderwijsVERPLICHTING en geen keuze, zeker bij natuurwetenschappen.quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:40 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Eens een verhaal gehoord dat er bij civiele techniek hier jaren geleden een prof was die mensen die te laat binnenkwamen gewoon weer weg stuurde. Gevolg was dat de serieuze en geïnteresseerde studenten op tijd waren en de sjonnies thuisbleven.quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat snel een docent jou de zaal uit smijt en dat medestudenten kwaad reageren op jou. Het is inderdaad onwijs asociaal, het is respectloos t.o.v. de docent en t.o.v. je medestudenten. Hoe zou jij het vinden als jij voor een groep spreekt en miep en Truus zijn aan het spreken over hun make-up en over die jongen die ze gisteren eerder in de ochtend zagen?
En ondertussen dupeer jij je medestudenten met die smoes. Erg onvolwassen.quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:42 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Ga er niet staan als je niet goed genoeg bent om studenten te interesseren omdat je een slechte spreker bent. Slechte spreker, hoorcollege, een zaal vol studenten. Heeft geen zin om er dan te staan, jammer, maar zo is het.
Oh, ik ga er ook niet doorheen praten. Ik fluister dan wel, maar ik vind het echt apart om te verwachten dat studenten blijven luisteren terwijl je een slechte spreker bent. Dat gaat gewoonweg niet werken.quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:42 schreef SiIk het volgende:
[..]
Dan geef je dat aan tijdens de evaluatie van het vak. Of ga je er bij iemand over klagen. Of ga je dat in de pauze tegen betreffende docent zeggen. Maar ik zie nogsteeds geen enkele reden om er doorheen te gaan zitten blaten.
Fantastisch!quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:43 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Eens een verhaal gehoord dat er bij civiele techniek hier jaren geleden een prof was die mensen die te laat binnenkwamen gewoon weer weg stuurde. Gevolg was dat de serieuze en geïnteresseerde studenten op tijd waren en de sjonnies thuisbleven.
Nee hoor, ik ga gewoon niet (meer) naar baggercolleges. Tijdverspilling. Ik blijf erbij: slechte spreker = slecht college = geouwehoer/gepraat.quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Whatever, het helpt niemand als jij er dan voor gaat zorgen dat hij nog slechter te volgen is. Ga dan gewoon niet naar het hoorcollege toe en zing het die 40 minuutjes tot aan de volgende pauze uit. Zoveel moeite kost dat niet. Ik zeg het nog maar een keer, het is gewoon een kwestie van discipline. Als docenten de eerste paar lessen de toon zetten met een zerotolerantie dan heb je de rest van de lessen geen gezeik.
quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:46 schreef Lilliesleaf het volgende:
Hebben jullie uberhaupt wel eens met zulke 'slechte docenten' onderling gesproken?
Zou je verbazen hoe dankbaar die docenten zijn als er een student naar ze toe komt die heel praktisch aangeeft wat er beter zou kunnen aan de slides en de manier van uitleggen, waar het mis ging in de redenatie etc... 9/10 van zulke docenten zie je dan ook echt beter les geven tijdens een vak omdat ze er actief mee aan de slag gaan.
Goed onderwijs moet van twee kanten komen.
quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:46 schreef Mitsu het volgende:
En daarnaast, dit is bij colleges op io, ga gewoon vooraan zitten als je op wilt letten. De zalen bij ons zijn gewoon voor 2/3e leeg. Vooraan let je op, en daar praat niemand. Problem solved.
Helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:46 schreef Lilliesleaf het volgende:
Hebben jullie uberhaupt wel eens met zulke 'slechte docenten' onderling gesproken?
Zou je verbazen hoe dankbaar die docenten zijn als er een student naar ze toe komt die heel praktisch aangeeft wat er beter zou kunnen aan de slides en de manier van uitleggen, waar het mis ging in de redenatie etc... 9/10 van zulke docenten zie je dan ook echt beter les geven tijdens een vak omdat ze er actief mee aan de slag gaan.
Ja, ik wel, niet dat het veel hielp. Maar ja, we konden geen vervanger vinden, dus volgend jaar nog meer begeleiding voor hem.quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:46 schreef Lilliesleaf het volgende:
Misschien omdat dat subjectief is?quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:40 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Exactly.quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:47 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ga gewoon niet (meer) naar baggercolleges. Tijdverspilling. Ik blijf erbij: slechte spreker = slecht college = geouwehoer/gepraat.
Ik ga er enkel heen als ik denk hier steek ik wat van op. Maar soms vergis je je daar wel 's in en dan vind ik het storender om halverwege college op te staan, dan om even niet op te letten.quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:48 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]!
Noem eens 1 andere reden om naar college te gaan naast opletten dan?
Waarmee de student in kwestie dus zijn medestudenten dupeert. Als je het college slecht vindt geef de docent dan wat tips en als je het echt rampzalig slecht vind ga dan gewoon niet. Het kan zo simpel zijn.quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:47 schreef Fierce. het volgende:
Ik blijf erbij: slechte spreker = slecht college = geouwehoer/gepraat.
Gebeurt hier ook wel eens, vooral in de eerste weken van een vak. Probleem is alleen dat de zaal waar de docent is dan zó vol zit dat het benauwd is en gewoon een kutatmosfeerquote:Op vrijdag 11 april 2014 22:47 schreef SiIk het volgende:
Wij hebben op dit moment zelfs een vak met zoveel mensen dat het niet in onze collegezaal past, en daarom in de naastgelegen zaal live-opnamen van de zaal ernaast.
Dit kan ik absoluut begrijpen, is alsnog geen reden om dan maar de les te verstoren. Dan ga je mag de rest van de les dagdromen over die lekker kerel die je gisteren ontmoet hebt of whatever als je niet wil opletten.. maar houd het dan bij jezelf.quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:50 schreef Mitsu het volgende:
[..]
[..]
Ik ga er enkel heen als ik denk hier steek ik wat van op. Maar soms vergis je je daar wel 's in en dan vind ik het storender om halverwege college op te staan, dan om even niet op te letten.
Definieer onzinquote:Op vrijdag 11 april 2014 22:50 schreef Mitsu het volgende:
[..]
Exactly.
Dan heb ik het vooral over colleges die gaan over waarom een pan nou verchroomd wordt of zoiets wat onzin is
Hahaha.quote:Op vrijdag 11 april 2014 22:50 schreef Mitsu het volgende:
Exactly.
Dan heb ik het vooral over colleges die gaan over waarom een pan nou verchroomd wordt of zoiets wat onzin is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |