abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138777895
De wetenschap zegt dus dat de mens een gemeenschappelijke voorouder heeft m.n. de aap. De mens is over miljoenen jaren ontstaan vanuit toevallige mutaties beginnende vanaf een eencellig organisme in de oersoep. Het is algemeen aanvaard en wordt overal als absolute waarheid aanzien.

Verschillende godsdiensten zijn echter niet akkoord met deze stelling. De mens is een 'supreme being', geschapen naar het beeld van God en kan onmogelijk onrechtstreeks vanuit een lagere diersoort ontsproten zijn.

Nu kan je je afvragen of deze twee stellingen niet met elkaar verenigbaar kunnen zijn?

Wat als nu die eerste eencellige een onvoltooid mens was? De mens die als eencellige zich verder evolueert in de miljoenen jaren tot de mens die hij nu is. De mens die nu ook nog steeds verder evolueert. De mens die leert en zich ontwikkeld vanuit een onbewuste sturing. Een sturing die misschien vanuit vorige levens tot uiting wordt gebracht. De mens die steeds reïncarneert en reïncarneert, miljoenen maal tot wanneer hij niet meer gebonden is aan de aarde en zodoende verder kan gaan.

Wat als het dierenrijk ontstaan is uit de mens? Dat vanuit het eencellig menselijke organisme door afbraak, het dier is ontstaan? Kan me niet in de dieren karaktertrekken van de mens zien? Is het dier niet een deel van onszelf?

Love, peace and Rock 'n Roll, bby.
pi_138778306
Wij zijn allen sterrenstof, iets wat je niet kunt ontkennen.
  vrijdag 11 april 2014 @ 21:39:06 #3
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_138778360
Als je je verhaal maar vaag genoeg houd, dan kan inderdaad alles ja. ^O^

Dat het verder weinig wetenschappelijk is en je er ook totaal niks mee kan verklaren moeten we dan maar negeren, toch? O+
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_138778608
Het wonder van de schepping wordt er naar mijn idee niet kleiner op als Adam en Eva van het type chimpansee geweest zijn.
-
pi_138779040
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 april 2014 21:39 schreef Semisane het volgende:
Als je je verhaal maar vaag genoeg houd, dan kan inderdaad alles ja. ^O^

Dat het verder weinig wetenschappelijk is en je er ook totaal niks mee kan verklaren moeten we dan maar negeren, toch? O+
Ik vind de evolutietheorie op wetenschappelijk vlak ook niet geheel sluitend.
pi_138779079
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 21:54 schreef Yiha het volgende:

[..]

Ik vind de evolutietheorie op wetenschappelijk vlak ook niet geheel sluitend.
Wat ontbeert eraan volgens jou?
  vrijdag 11 april 2014 @ 21:55:28 #7
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_138779097
Ik herinner me die slechte aflevering van Star Trek Voyager nog wel, ja.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_138779208
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 april 2014 21:55 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Wat ontbeert eraan volgens jou?
Bewijs, echt sluitend onoverkomelijk bewijs. Geen speculaties van hoe het zou zijn geweest. Dat de wetenschap het af doet als absolute waarheid is niet goed voor de wetenschap zelf. Het is arrogant.
  vrijdag 11 april 2014 @ 21:58:33 #9
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_138779243
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 21:57 schreef Yiha het volgende:

[..]

Bewijs, echt sluitend onoverkomelijk bewijs. Geen speculaties van hoe het zou zijn geweest. Dat de wetenschap het af doet als absolute waarheid is niet goed voor de wetenschap zelf. Het is arrogant.
Geef eens een voorbeeld van sluitend onoverkomelijk bewijs in een andere wetenschap die jij accepteert on face value
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_138779254
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 21:57 schreef Yiha het volgende:

[..]

Sluitend bewijs voor wat? Er is al sluitend bewijs voor de claim dat wij dezelfde voorouder hebben als de mensapen.
pi_138779287
Rustig mensen. Ik ga eerst een sigaretje roken buiten.
  vrijdag 11 april 2014 @ 22:01:52 #12
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_138779397
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 21:59 schreef Yiha het volgende:
Evolutie ontkennen is lekkerder dan seks, he.
pi_138779440
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 21:59 schreef Yiha het volgende:
Nou hier alvast wat leuks voor als je terugkomt

http://www.nature.com/nat(...)/pdf/nature03466.pdf
pi_138779762
quote:
Heb het maar gedeeltelijk bekeken. Het gaat om het verlies van een chromosomen. Er zijn toch organismen met meer chromosomen dan het menselijk DNA?
pi_138779811
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:10 schreef Yiha het volgende:

[..]

Heb het maar gedeeltelijk bekeken. Het gaat om het verlies van een chromosomen. Er zijn toch organismen met meer chromosomen dan het menselijk DNA?
Wat is je punt? Dat filmpje heeft betrekking op wat ik eerder zei:

quote:
10s.gif Op vrijdag 11 april 2014 21:58 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Sluitend bewijs voor wat? Er is al sluitend bewijs voor de claim dat wij dezelfde voorouder hebben als de mensapen.
pi_138779997
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:11 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Wat is je punt? Dat filmpje heeft betrekking op wat ik eerder zei:

[..]

Ok, heb het bekeken. Kan toch zijn dat chromosoom 2 gewoon in 2 gebroken is? Dit chromosoom is het enige met zo een structuur? Met telomeren in het midden?
Ik vind dit alweer speculatie, hoor.
pi_138780703
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 21:29 schreef Yiha het volgende:
De mens is over miljoenen jaren ontstaan vanuit toevallige mutaties beginnende vanaf een eencellig organisme in de oersoep. Het is algemeen aanvaard en wordt overal als absolute waarheid aanzien.
Wat bedoel je met eencellig organisme? Een eencellige eukaryoot? of een Bacterie (een prokaryoot)?

De "endosymbionten theorie" is de theorie die verklaart hoe het eukaryote eencellige leven en van daar uit ook het meercellige eukaryote leven (alle planten schimmels en dieren) vanuit het bacteriele leven is onstaan. door endosymbiose. Een soort synergie.

quote:
Wat als nu die eerste eencellige een onvoltooid mens was?
Een bacterie is geen onvoltooid mens. En een symbiose van bacterien ook niet.

quote:
Wat als het dierenrijk ontstaan is uit de mens?
Dat is net zo onzinnig als
"Wat als alle planten en paddestoelen zijn onstaan vanuit de mens"
;)

[ Bericht 1% gewijzigd door barthol op 11-04-2014 22:53:58 ]
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_138781565
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:33 schreef barthol het volgende:

[..]

Wat bedoel je met eencellig organisme? Een eencellige eukaryoot? of een Bacterie (een prokaryoot)?

De "endosymbionten theorie" is de theorie die verklaart hoe het eukaryote eencellige leven en van daar uit ook het meercellige eukaryote leven (alle planten schimmels en dieren) vanuit het bacteriele leven is onstaan. door endosymbiose. Een soort synergie.

[..]

Een bacterie is geen onvoltooid mens. En een symbiose van bacterien ook niet.

[..]

Dat is net zo onzinninnig als
"Wat als alle planten en paddestoelen zijn onstaan vanuit de mens"
;)

De mens is uit planten en paddestoelen ontstaan vind ik onzinniger.
pi_138781874
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 22:54 schreef Yiha het volgende:

[..]

De mens is uit planten en paddestoelen ontstaan vind ik onzinniger.
Maar we hebben wel een gemeenschappelijke oorsprong. Planten schimmels en dieren zijn alle drie groepen eukaryote organismen, en onderscheiden zich gezamenlijk van de prokaryote organismen.

Waarbij de schimmels wat dichter verwant zijn aan het dierenrijk dan de planten.
Dieren en schimmels zijn beide unikonta en ook opisthokonta

[ Bericht 0% gewijzigd door barthol op 11-04-2014 23:21:35 ]
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_138781963
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:01 schreef barthol het volgende:

[..]

Maar we hebben wel een gemeenschappelijke oorsprong. Planten schimmels en dieren zijn alle drie groepen eukaryote organismen, en onderscheiden zich gezamenlijk van de prokayote organismen.

Waarbij de schimmels wat dichter verwant zijn aan het dierenrijk dan de planten.
Dieren en schimmels zijn beide unikonta en ook ophistokonta
Ik heb vroeger ook wel biologie gehad hoor, was trouwens mijn lievelingsvak. Maar hoe meer ik erover nadenk hoe onzinniger ik de evolutietheorie vind.
pi_138782033
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:03 schreef Yiha het volgende:

[..]

Ik heb vroeger ook wel biologie gehad hoor, was trouwens mijn lievelingsvak. Maar hoe meer ik erover nadenk hoe onzinniger ik de evolutietheorie vind.
Onderbouw het eens zou ik zeggen, leg de vinger op de zere plek.
pi_138782194
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:04 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Onderbouw het eens zou ik zeggen, leg de vinger op de zere plek.
Het hele verhaal van toevallige mutaties wat leidt tot de zoiets als de mens, dat raakt er niet meer in. En blijkbaar is de mens het enige wezen wat toevallig muteert tot een wezen welke verantwoordelijkheid zou moeten hebben over het welzijn van de aarde.
pi_138782211
Jij hebt mitochondriën in je cellen, maar een schimmel heeft ze ook.
En die mitochondriën zijn weer verwant met de rickettsia bacterien.
pi_138783626
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:08 schreef barthol het volgende:
Jij hebt mitochondriën in je cellen, maar een schimmel heeft ze ook.
En die mitochondriën zijn weer verwant met de rickettsia bacterien.
Ik vind het allemaal een beetje te toevallig om uit al die ingrediënten een mens te vormen.
pi_138783881
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 23:38 schreef Yiha het volgende:

[..]

Ik vind het allemaal een beetje te toevallig om uit al die ingrediënten een mens te vormen.
O maar er zijn ook naaktslakken uit gevormd, en zeekomkommers, en steekmuggen en bloemkolen en geraniums en champignons en garnalen en nog wat andere organismen ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')