Ik durf het ook prima. Behalve als er een hele dure auto naast staat.quote:Op donderdag 10 april 2014 20:16 schreef zombieboss het volgende:
Het geheim is durven. Zolang je niet durft 'door te gaan' blijf je op en neer gaan als een hopeloos vrouwtje.
quote:Op donderdag 10 april 2014 20:14 schreef NieuweNier het volgende:
Ik heb nu als tijdelijke oplossing een gopro op de hoedenplank geplakt. Dan kan ik via wifi op mijn telefoon zien waar ik naartoe aan het rijden ben.
Haha ja idd. Het was ook echt een busje met zo'n zwarte bumper zonder lak.quote:Op donderdag 10 april 2014 20:20 schreef jatochneetoch het volgende:
Ach daar zijn bumpers toch voor gemaakt.
Oh super dat ga ik inderdaad proberen tijdens het parkeren de volgende keer.quote:Op donderdag 10 april 2014 20:21 schreef awiebo het volgende:
[..]![]()
stap 1: rij langs de auto waar je achter komt te staan op een fatsoenlijke afstand. laten we zeggen 50 cm
stap 2: zet de auto in de achteruit en begin met rijden.
Stap 3: Haal je stuur om om in te sturen wanneer je achterbankrugleuning gelijk is met de kont van de auto waar je achter komt te staan
Stap 4: Draai je stuur recht zodra je bijrijdersdeurkruk de stoeprand/parkeervakrand raakt in de rechter buitenspiegel.
Stap 5: Draai nu terug met je neus zodra je weer terug kunt draaien. Dus zodra je de ruimte hebt
Stap 6: wanneer je de auto recht hebt draai je de wielen weer recht, steek misschien een laatste keer en tadaa.![]()
![]()
![]()
Zo heb ik het geleerd van mijn rijinstructeur. Heeft voor mij tot nu altijd gewerkt. Zonder moeite in een keer recht erin, cm of 10 van stoeprand. Uitgaande van een auto's tot plus minus Golf plus
Vooral dat trucje met het deurkrukje in de rechterbuitenspiegel die dan je stoeprand moet raken.
Dat doe ik echt nooit.quote:Op donderdag 10 april 2014 20:21 schreef awiebo het volgende:
Stap 6: wanneer je de auto recht hebt draai je de wielen weer recht
Meestal is het een krap plekje, dus dan ben je net niet recht als je al op de auto achter je hangt, dus wielen even naar rechts draaien. Sta je ook mooi recht. En bij wegrijden rijd ik standaard wegdraaiend van stoeprand achteruit om vervolgens de weg weer op te draaien.quote:Op donderdag 10 april 2014 20:25 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dat doe ik echt nooit.
Ik bedoel, je moet er ook weer weg kunnen rijden, en dan moet je wielen weer draaien.
Recht is recht, en klaar.
Wielen gewoon richting weg laten staan, dan kan je gemakkelijk weer wegrijden.
Ik heb werkelijk nog nooit gehad dat ik niet recht stond. En nee, ik ben geen superman en wil me ook niet groot voordoenquote:Op donderdag 10 april 2014 20:28 schreef awiebo het volgende:
Meestal is het een krap plekje, dus dan ben je net niet recht als je al op de auto achter je hangt, dus wielen even naar rechts draaien. Sta je ook mooi recht. En bij wegrijden rijd ik standaard wegdraaiend van stoeprand achteruit om vervolgens de weg weer op te draaien.
Fileparkerenquote:Op donderdag 10 april 2014 20:22 schreef KoningPils het volgende:
Vraag het aan Braddie. Die doet het al vijf jaar.
Haha geeft niet hoor. Ik en mijn maten kunnen er ook wel om lachenquote:Op donderdag 10 april 2014 20:35 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk nog nooit gehad dat ik niet recht stond. En nee, ik ben geen superman en wil me ook niet groot voordoenMisschien dat ik - onbewust - toch een plekje vind waar ik genoeg plek heb om recht te staan? Geen idee..
En verder:
Let op de tijd die meeloopt links onderin. En let op de tijd als een man het overneemt
OT: ik maak er een geintje van, TS, maar ik snap dat het klote is voor je. Zoals ik zei: ik doe het op gevoel en dat kan ik helaas niet uitleggen.
Ik denk dat er een verschil is tussen praktische en theoretische mensen.quote:Op donderdag 10 april 2014 20:39 schreef Braddie het volgende:
[..]
FileparkerenDat is hartstikke makkelijk man.
Het is ideaal, je ziet precies waar de hoeken van de auto zijn.quote:Op donderdag 10 april 2014 20:59 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Wtf een go pro op je hoedenplank via wifi? Da's een grapje toch? En je bent een vent?
Ja precies, ik ben dan weer het eerste soort persoon, ik ben praktisch goed, maar theoretisch sla ik constant de plank mis.quote:Op donderdag 10 april 2014 21:17 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Ik denk dat er een verschil is tussen praktische en theoretische mensen.
De ene kan super goed parkeren enzo waar de andere makkelijker uit een boekje leert. Ik ben het laatste soort persoon. Echt met alles ben ik niet praktisch, maar dat theorie examen had ik in een half uurtje geleerd.
In een Fiat Seicento is dat ook niet moeilijk.quote:Op donderdag 10 april 2014 20:22 schreef KoningPils het volgende:
Vraag het aan Braddie. Die doet het al vijf jaar.
quote:Ik rij geen schade, maar moet soms echt zonder overdrijven 20 keer steken.
40 tot 50.000km per jaar rijden, en dan niet kunnen inparkeren? Heb je je rijbewijs bij de wasmiddel gekregen?quote:Op zaterdag 1 februari 2014 23:36 schreef Roadtrip het volgende:
Mind=blown. Die witte shit is gewoon weer helemaal weer.
Niet Letten op de pauper banden trouwens. Ik heb ze niet gekozen. Ze schijnen ook best goed te zijn.
En die wieldoppen zijn tich nog best redelijk netjes?
quote:Op donderdag 10 april 2014 20:14 schreef NieuweNier het volgende:
Ik heb nu als tijdelijke oplossing een gopro op de hoedenplank geplakt. Dan kan ik via wifi op mijn telefoon zien waar ik naartoe aan het rijden ben.
quote:Op donderdag 10 april 2014 21:18 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ja precies, ik ben dan weer het eerste soort persoon, ik ben praktisch goed, maar theoretisch sla ik constant de plank mis.
Haha ik rij veel lange afstanden en parkeer hem dan 1x. Ik ga niet 10 keer per dag 5 kilometer rijden.quote:Op vrijdag 11 april 2014 08:35 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
[..]
40 tot 50.000km per jaar rijden, en dan niet kunnen inparkeren? Heb je je rijbewijs bij de wasmiddel gekregen?
Ja, al die kilometers omrijden om een makkelijk parkeerplekje te vinden tellen toch aan hoor!quote:Op vrijdag 11 april 2014 08:26 schreef Leandra het volgende:
Dus je tigduizend km per jaar rij je terwijl je faalt op het gebied van de voertuigbeheersing...
Geen wonder dat die Fietstas in de berm belandde.
TS rijdt geen 40 tot 50k per jaar.quote:Op vrijdag 11 april 2014 08:35 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
[..]
40 tot 50.000km per jaar rijden, en dan niet kunnen inparkeren? Heb je je rijbewijs bij de wasmiddel gekregen?
Dit lijkt mij ook, maar frustrerend genoeg mis ik de complete feeling met dat draaipunt. Zijn daar trucjes voor?quote:Op vrijdag 11 april 2014 10:45 schreef koffielepel het volgende:
Alles draait om het draaipunt van je auto.
Als je achteruit rijdt en je stuurt in dan bepaalt je achterwiel waar het draaipunt zit. Dit is ook de hele reden dat achteruit inparkeren nodig is bij krappe ruimtes. Je draait om je achterwiel.
Als je dit hele simpele feitje begrijpt dan wordt inparkeren ook logisch in plaats van op goed geluk
idd, dat is wat ik ook zei. Je moet alleen een beetje feeling ermee krijgen dat je weet waar je achterwiel zich bevindtquote:Op vrijdag 11 april 2014 10:45 schreef koffielepel het volgende:
Alles draait om het draaipunt van je auto.
Als je achteruit rijdt en je stuurt in dan bepaalt je achterwiel waar het draaipunt zit. Dit is ook de hele reden dat achteruit inparkeren nodig is bij krappe ruimtes. Je draait om je achterwiel.
Als je dit hele simpele feitje begrijpt dan wordt inparkeren ook logisch in plaats van op goed geluk
Ik parkeer op mijn spiegels in. Met je rechter buitenspiegel kun je je draaipunt in de gaten houden.quote:Op vrijdag 11 april 2014 10:58 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Dit lijkt mij ook, maar frustrerend genoeg mis ik de complete feeling met dat draaipunt. Zijn daar trucjes voor?
Je begint in te sturen nadat je achterwiel voorbij de auto naast je is, dus net voorbij de achterbumper.quote:Op vrijdag 11 april 2014 11:22 schreef Postbus100 het volgende:
Maar waar moet dat draaipunt dan ergens zitten ten opzichte van de stoep/auto achter je. Halve meter ofzo? Of op de plek waar je auto zo ongeveer hoort te staan?
Dit ja.quote:Op vrijdag 11 april 2014 11:39 schreef koffielepel het volgende:
[..]
Je begint in te sturen nadat je achterwiel voorbij de auto naast je is, dus net voorbij de achterbumper.
Dan mik je je achterwiel op de plek waar je dat wiel uiteindelijk wilt hebben en als je er bijna bent ga je bijsturen. Dat kan dus betekenen dat je kofferbak al over de stoep hangt als je een lange auto hebt omdat je dus draait op je achterwiel.
Het trucje, want daar vraag je om, is dat je je moet realiseren dat je niet je voorkant achteruit stuurt, maar je achterkant vooruit
Je "duwt" als het ware je kont erin.
Klinkt magischquote:Op vrijdag 11 april 2014 11:39 schreef koffielepel het volgende:
[..]
Het trucje, want daar vraag je om, is dat je je moet realiseren dat je niet je voorkant achteruit stuurt, maar je achterkant vooruit
Doe jij het altijd anders?quote:
Heb weinig ervaring. Ik vond het alleen wel gek klinken dat je de achterkant van de auto vooruit duwt terwijl je achteruit rijdt...quote:
Je rijdt met de achterkant vooruit als je achteruit rijdt toch? Als je achteruit rijdt met je hoofd bij de voorkant van de auto dan heb je geen idee waar je heen stuurt zegmaar.quote:Op maandag 14 april 2014 21:24 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Heb weinig ervaring. Ik vond het alleen wel gek klinken dat je de achterkant van de auto vooruit duwt terwijl je achteruit rijdt...
Oh, nou snap ik hem!! Alsof je omgekeerd in je auto zit, met je stuur/stoel 180 graden gedraaid. En dan inparkeren. Goh, ik ga dat ook eens toepassen.quote:Op maandag 14 april 2014 21:25 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je rijdt met de achterkant vooruit als je achteruit rijdt toch? Als je achteruit rijdt met je hoofd bij de voorkant van de auto dan heb je geen idee waar je heen stuurt zegmaar.
Ik had het zo ook niet met rijles geleerd, maar ik ben het ergens eens bewust gaan toepassen en het werkte gelijk.
quote:Op maandag 14 april 2014 21:27 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Oh, nou snap ik hem!! Alsof je omgekeerd in je auto zit, met je stuur/stoel 180 graden gedraaid. En dan inparkeren. Goh, ik ga dat ook eens toepassen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |