abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 april 2014 @ 20:14:26 #1
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_138738756
Ik moet helaas toegeven dat ik echt totaal niet kan fileparkeren. Ik rij geen schade, maar moet soms echt zonder overdrijven 20 keer steken.

Ik heb nu als tijdelijke oplossing een gopro op de hoedenplank geplakt. Dan kan ik via wifi op mijn telefoon zien waar ik naartoe aan het rijden ben.

Toch vind ik dat geen goede oplossing. Tijdens mijn rijlessen hadden ze ook trucjes geleerd, alleen die ben ik al lang vergeten.

Nu vraag ik me af: Hoe moet je file parkeren en hoe doen jullie dat? Ik wil het zelf ook graag kunnen. Ik voel me een beetje kneuzig.
pi_138738846
Ik doe het op gevoel. Ik zet de auto naast de auto voor de plek waar ik wil parkeren, dan achteruit indraaien en op tijd, maar niet te vroeg, terugdraaien.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 10 april 2014 @ 20:16:50 #3
415313 zombieboss
geduld is een schone zaak
pi_138738851
Het geheim is durven. Zolang je niet durft 'door te gaan' blijf je op en neer gaan als een hopeloos vrouwtje.
  donderdag 10 april 2014 @ 20:18:51 #4
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_138738931
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 20:16 schreef zombieboss het volgende:
Het geheim is durven. Zolang je niet durft 'door te gaan' blijf je op en neer gaan als een hopeloos vrouwtje.
Ik durf het ook prima. Behalve als er een hele dure auto naast staat.

Meestal rij ik gewoon door totdat ik voel dat het niet gaat. Wielen tegen een stoepje of bumper tegen iets aan. Tegen de auto's van anderen vind ik dat alleen echt not done. (Alhoewel dat gisteren ook mis ging) -O-

Wel extreem langzaam trouwens. Ik wist dat ik dichtbij zat.
pi_138738988
Ach daar zijn bumpers toch voor gemaakt.
  donderdag 10 april 2014 @ 20:21:18 #6
409503 awiebo
būter, brea en griene tsiis...
pi_138739024
quote:
1s.gif Op donderdag 10 april 2014 20:14 schreef NieuweNier het volgende:
Ik heb nu als tijdelijke oplossing een gopro op de hoedenplank geplakt. Dan kan ik via wifi op mijn telefoon zien waar ik naartoe aan het rijden ben.
:')

stap 1: rij langs de auto waar je achter komt te staan op een fatsoenlijke afstand. laten we zeggen 50 cm
stap 2: zet de auto in de achteruit en begin met rijden.
Stap 3: Haal je stuur om om in te sturen wanneer je achterbankrugleuning gelijk is met de kont van de auto waar je achter komt te staan
Stap 4: Draai je stuur recht zodra je bijrijdersdeurkruk de stoeprand/parkeervakrand raakt in de rechter buitenspiegel.
Stap 5: Draai nu terug met je neus zodra je weer terug kunt draaien. Dus zodra je de ruimte hebt
Stap 6: wanneer je de auto recht hebt draai je de wielen weer recht, steek misschien een laatste keer en tadaa. *O* *O* *O*

Zo heb ik het geleerd van mijn rijinstructeur. Heeft voor mij tot nu altijd gewerkt. Zonder moeite in een keer recht erin, cm of 10 van stoeprand. Uitgaande van een auto's tot plus minus Golf plus ;)

Vooral dat trucje met het deurkrukje in de rechterbuitenspiegel die dan je stoeprand moet raken.
den Rijn neder quam ... inder wilder Neder Sassen lant ... ende om dattet soo couden lant is, soo dedent die Romeynen Vrieslant hieten
pi_138739049
Where did all the love go?
pi_138739059
Vraag het aan Braddie. Die doet het al vijf jaar.
  donderdag 10 april 2014 @ 20:22:31 #9
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_138739062
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 20:20 schreef jatochneetoch het volgende:
Ach daar zijn bumpers toch voor gemaakt.
Haha ja idd. Het was ook echt een busje met zo'n zwarte bumper zonder lak.

Toch zou ik het niet graag doen met een personenauto :X
  donderdag 10 april 2014 @ 20:24:40 #10
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_138739153
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 20:21 schreef awiebo het volgende:

[..]

:')

stap 1: rij langs de auto waar je achter komt te staan op een fatsoenlijke afstand. laten we zeggen 50 cm
stap 2: zet de auto in de achteruit en begin met rijden.
Stap 3: Haal je stuur om om in te sturen wanneer je achterbankrugleuning gelijk is met de kont van de auto waar je achter komt te staan
Stap 4: Draai je stuur recht zodra je bijrijdersdeurkruk de stoeprand/parkeervakrand raakt in de rechter buitenspiegel.
Stap 5: Draai nu terug met je neus zodra je weer terug kunt draaien. Dus zodra je de ruimte hebt
Stap 6: wanneer je de auto recht hebt draai je de wielen weer recht, steek misschien een laatste keer en tadaa. *O* *O* *O*

Zo heb ik het geleerd van mijn rijinstructeur. Heeft voor mij tot nu altijd gewerkt. Zonder moeite in een keer recht erin, cm of 10 van stoeprand. Uitgaande van een auto's tot plus minus Golf plus ;)

Vooral dat trucje met het deurkrukje in de rechterbuitenspiegel die dan je stoeprand moet raken.
Oh super dat ga ik inderdaad proberen tijdens het parkeren de volgende keer.

Dank je voor de tip! ^O^

Die trucjes ben ik echt gewoon helemaal vergeten...
pi_138739169
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 20:21 schreef awiebo het volgende:
Stap 6: wanneer je de auto recht hebt draai je de wielen weer recht
Dat doe ik echt nooit.
Ik bedoel, je moet er ook weer weg kunnen rijden, en dan moet je wielen weer draaien.
Recht is recht, en klaar.
Wielen gewoon richting weg laten staan, dan kan je gemakkelijk weer wegrijden.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 10 april 2014 @ 20:28:27 #12
409503 awiebo
būter, brea en griene tsiis...
pi_138739302
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 20:25 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dat doe ik echt nooit.
Ik bedoel, je moet er ook weer weg kunnen rijden, en dan moet je wielen weer draaien.
Recht is recht, en klaar.
Wielen gewoon richting weg laten staan, dan kan je gemakkelijk weer wegrijden.
Meestal is het een krap plekje, dus dan ben je net niet recht als je al op de auto achter je hangt, dus wielen even naar rechts draaien. Sta je ook mooi recht. En bij wegrijden rijd ik standaard wegdraaiend van stoeprand achteruit om vervolgens de weg weer op te draaien.

OT:

TS, jij bent er zo een? zo nu en dan even bumperen? :9

den Rijn neder quam ... inder wilder Neder Sassen lant ... ende om dattet soo couden lant is, soo dedent die Romeynen Vrieslant hieten
pi_138739603
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 20:28 schreef awiebo het volgende:
Meestal is het een krap plekje, dus dan ben je net niet recht als je al op de auto achter je hangt, dus wielen even naar rechts draaien. Sta je ook mooi recht. En bij wegrijden rijd ik standaard wegdraaiend van stoeprand achteruit om vervolgens de weg weer op te draaien.
Ik heb werkelijk nog nooit gehad dat ik niet recht stond. En nee, ik ben geen superman en wil me ook niet groot voordoen :) Misschien dat ik - onbewust - toch een plekje vind waar ik genoeg plek heb om recht te staan? Geen idee..

En verder:
Let op de tijd die meeloopt links onderin. En let op de tijd als een man het overneemt ;)

OT: ik maak er een geintje van, TS, maar ik snap dat het klote is voor je. Zoals ik zei: ik doe het op gevoel en dat kan ik helaas niet uitleggen.
pi_138739696
Hier kan je ook nog kijken, TS:
pi_138739787
quote:
7s.gif Op donderdag 10 april 2014 20:22 schreef KoningPils het volgende:
Fileparkeren _O- Dat is hartstikke makkelijk man.
pi_138740036
Bij het woord fileparkeren moet ik altijd lachen en denken aan een mongool die dacht dat fileparkeren betekende dat je in een echte file op de autobaan moest parkeren
pi_138740208
het draait (!) om de achterwielen
pi_138740493
:')____!!!!!!!!
pi_138740790
Wtf een go pro op je hoedenplank via wifi? Da's een grapje toch? En je bent een vent?
  donderdag 10 april 2014 @ 21:15:58 #20
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_138741783
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 20:35 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ik heb werkelijk nog nooit gehad dat ik niet recht stond. En nee, ik ben geen superman en wil me ook niet groot voordoen :) Misschien dat ik - onbewust - toch een plekje vind waar ik genoeg plek heb om recht te staan? Geen idee..

En verder:
Let op de tijd die meeloopt links onderin. En let op de tijd als een man het overneemt ;)

OT: ik maak er een geintje van, TS, maar ik snap dat het klote is voor je. Zoals ik zei: ik doe het op gevoel en dat kan ik helaas niet uitleggen.
Haha geeft niet hoor. Ik en mijn maten kunnen er ook wel om lachen :P

Bitsen doe ik trouwens meestal niet. Zo extreem vaak steken en veel ruimte overlaten wel...
  donderdag 10 april 2014 @ 21:17:11 #21
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_138741857
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 20:39 schreef Braddie het volgende:

[..]

Fileparkeren _O- Dat is hartstikke makkelijk man.
Ik denk dat er een verschil is tussen praktische en theoretische mensen.

De ene kan super goed parkeren enzo waar de andere makkelijker uit een boekje leert. Ik ben het laatste soort persoon. Echt met alles ben ik niet praktisch, maar dat theorie examen had ik in een half uurtje geleerd.
  donderdag 10 april 2014 @ 21:17:40 #22
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_138741889
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 20:59 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Wtf een go pro op je hoedenplank via wifi? Da's een grapje toch? En je bent een vent?
Het is ideaal, je ziet precies waar de hoeken van de auto zijn. ^O^
pi_138741936
quote:
1s.gif Op donderdag 10 april 2014 21:17 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Ik denk dat er een verschil is tussen praktische en theoretische mensen.

De ene kan super goed parkeren enzo waar de andere makkelijker uit een boekje leert. Ik ben het laatste soort persoon. Echt met alles ben ik niet praktisch, maar dat theorie examen had ik in een half uurtje geleerd.
Ja precies, ik ben dan weer het eerste soort persoon, ik ben praktisch goed, maar theoretisch sla ik constant de plank mis.
pi_138742007
.
pi_138744679
Ga een dag oefenen tot je het onder de knie hebt. Vraag desnoods uitleg van een bekende die het wel goed kan.
pi_138752025
Je moet het achterwiel dat het dichtst bij de stoeprand zien als het 'scharnierpunt' waarop je de auto weer recht moet draaien. Als je dat een beetje op gevoel doet en 'voelt' wanneer bij het insteken je achterwiel bijna tegen de stoeprand zit, dan het stuur draaien zodat je netjes recht langs de stoeprand staat. Gaat bij mij eigenlijk altijd goed, vlak langs de rand. Zowel in mn eigen auto (Seat Leon) als bijv. een veel grotere Volvo V70 van mn ouders.

Bij krappe plekjes ontkom je er overigens niet aan dat je ene paar keer moet steken, maar dat is niet erg.
  vrijdag 11 april 2014 @ 01:23:56 #27
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_138752517
Insturen als je ongeveer gelijk staat met de auto waar je naast staat. Daar sta je ongeveer een halve meter ofzo naast. Terugsturen op het moment dat de lijn stuur-rechterkoplamp evenwijdig loopt met de stoep.
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
  vrijdag 11 april 2014 @ 08:20:11 #28
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_138753893
quote:
7s.gif Op donderdag 10 april 2014 20:22 schreef KoningPils het volgende:
In een Fiat Seicento is dat ook niet moeilijk.

Toch knap dat hij dat al 5 jaar doet. Rijbewijs heeft ie nog niet eens.
  vrijdag 11 april 2014 @ 08:26:37 #29
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_138753953
Dus je tigduizend km per jaar rij je terwijl je faalt op het gebied van de voertuigbeheersing...
Geen wonder dat die Fietstas in de berm belandde.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 11 april 2014 @ 08:35:10 #30
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_138754039
quote:
Ik rij geen schade, maar moet soms echt zonder overdrijven 20 keer steken.
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 23:36 schreef Roadtrip het volgende:
Mind=blown. Die witte shit is gewoon weer helemaal weer.

Niet Letten op de pauper banden trouwens. Ik heb ze niet gekozen. Ze schijnen ook best goed te zijn.

En die wieldoppen zijn tich nog best redelijk netjes?
40 tot 50.000km per jaar rijden, en dan niet kunnen inparkeren? Heb je je rijbewijs bij de wasmiddel gekregen?
pi_138754804
quote:
1s.gif Op donderdag 10 april 2014 20:14 schreef NieuweNier het volgende:
:D. _O-.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2014 09:24:43 ]
pi_138754829
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 21:18 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ja precies, ik ben dan weer het eerste soort persoon, ik ben praktisch goed, maar theoretisch sla ik constant de plank mis.
:D. _O-.

Geniaal.
  vrijdag 11 april 2014 @ 10:30:45 #33
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_138756376
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 08:35 schreef .Neovo. het volgende:

[..]

[..]

40 tot 50.000km per jaar rijden, en dan niet kunnen inparkeren? Heb je je rijbewijs bij de wasmiddel gekregen?
Haha ik rij veel lange afstanden en parkeer hem dan 1x. Ik ga niet 10 keer per dag 5 kilometer rijden.

Overigens vatten die wieldoppen het goed samen. :') Behalve dat het nog lelijker is en de stalen velgen eronder uitgelijnd moesten worden. :o
pi_138756605
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 08:26 schreef Leandra het volgende:
Dus je tigduizend km per jaar rij je terwijl je faalt op het gebied van de voertuigbeheersing...
Geen wonder dat die Fietstas in de berm belandde.
Ja, al die kilometers omrijden om een makkelijk parkeerplekje te vinden tellen toch aan hoor!
  Moderator vrijdag 11 april 2014 @ 10:40:58 #35
9859 crew  Karina
Woman
pi_138756695
Vaak doen dan leer je het vanzelf. Ik was er ook niet zo een held in maar hier in de straat moest ik wel, dus nu gaat het prima.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_138756800
Tijdens mijn rijlessen (en examen) mocht ik de rechterbuitenspiegel "omlaag richten". Als je dat doet kan je de band rechtsachter goed volgen en de auto zodoende strak langs de stoep parkeren. Werkte perfect ^O^

Doe het nooit meer, maar als je moeite hebt met fileparkeren kan dit wel eens helpen.
pi_138756817
Alles draait om het draaipunt van je auto.
Als je achteruit rijdt en je stuurt in dan bepaalt je achterwiel waar het draaipunt zit. Dit is ook de hele reden dat achteruit inparkeren nodig is bij krappe ruimtes. Je draait om je achterwiel.

Als je dit hele simpele feitje begrijpt dan wordt inparkeren ook logisch in plaats van op goed geluk :Y

c_/
met een koekje
pi_138756945
Net mijn rijbewijs gehaald en heb het als volgt geleerd:

- ga op 50 cm afstand staan van de auto naast je
- rij achteruit totdat jouw achterbank bij de achterkant van de auto naast je is
- gooi je stuur vervolgens helemaal om
- blijf je stuur zo houden totdat jouw auto een hoe van 45 graden maakt ten opzichte van de al geparkeerde auto en een in gedachten lijn loodrecht op deze geparkeerde auto.
- zodra je de 45 graden bereikt, stuur helemaal de andere kant op.

De kunst is je koppeling goed onder controle houden, want je moet niet te snel willen inparkeren.
Bij mij gaat dit altijd goed. Succes!
Op zoek naar een leuke .NET vacature?
pi_138757024
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 08:35 schreef .Neovo. het volgende:

[..]

[..]

TS rijdt geen 40 tot 50k per jaar.
pi_138757270
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 10:45 schreef koffielepel het volgende:
Als je achteruit rijdt en je stuurt in dan bepaalt je achterwiel waar het draaipunt zit. Dit is ook de hele reden dat achteruit inparkeren nodig is bij krappe ruimtes. Je draait om je achterwiel.

Als je dit hele simpele feitje begrijpt dan wordt inparkeren ook logisch in plaats van op goed geluk :Y

c_/
Dit lijkt mij ook, maar frustrerend genoeg mis ik de complete feeling met dat draaipunt. Zijn daar trucjes voor?
Somebody that I used to know
pi_138757412
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 10:45 schreef koffielepel het volgende:

c_/
idd, dat is wat ik ook zei. Je moet alleen een beetje feeling ermee krijgen dat je weet waar je achterwiel zich bevindt :P Maar als je dat niet hebt kun je dat zelfs op de lompe manier doen, door met je achterwiel zachtjes tegen de stoeprand te rijden, zodat je weet waar die zit en dan weer een stukje vooruit, en daarna het inparkeren afmaken.
pi_138757586
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 april 2014 10:58 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Dit lijkt mij ook, maar frustrerend genoeg mis ik de complete feeling met dat draaipunt. Zijn daar trucjes voor?
Ik parkeer op mijn spiegels in. Met je rechter buitenspiegel kun je je draaipunt in de gaten houden.

c_/
met een koekje
pi_138757907
Maar waar moet dat draaipunt dan ergens zitten ten opzichte van de stoep/auto achter je. Halve meter ofzo? Of op de plek waar je auto zo ongeveer hoort te staan?
pi_138758376
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 april 2014 11:22 schreef Postbus100 het volgende:
Maar waar moet dat draaipunt dan ergens zitten ten opzichte van de stoep/auto achter je. Halve meter ofzo? Of op de plek waar je auto zo ongeveer hoort te staan?
Je begint in te sturen nadat je achterwiel voorbij de auto naast je is, dus net voorbij de achterbumper.

Dan mik je je achterwiel op de plek waar je dat wiel uiteindelijk wilt hebben en als je er bijna bent ga je bijsturen. Dat kan dus betekenen dat je kofferbak al over de stoep hangt als je een lange auto hebt omdat je dus draait op je achterwiel.

Het trucje, want daar vraag je om, is dat je je moet realiseren dat je niet je voorkant achteruit stuurt, maar je achterkant vooruit :P

Je "duwt" als het ware je kont erin.

c_/
met een koekje
pi_138874190
geslachtsoperatie doen
pi_138874270
Je moet de focus leggen op de achterkant van je auto, als je daarmee ''stuurt'' gaat het altijd goed.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_138874314
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2014 11:39 schreef koffielepel het volgende:

[..]

Je begint in te sturen nadat je achterwiel voorbij de auto naast je is, dus net voorbij de achterbumper.

Dan mik je je achterwiel op de plek waar je dat wiel uiteindelijk wilt hebben en als je er bijna bent ga je bijsturen. Dat kan dus betekenen dat je kofferbak al over de stoep hangt als je een lange auto hebt omdat je dus draait op je achterwiel.

Het trucje, want daar vraag je om, is dat je je moet realiseren dat je niet je voorkant achteruit stuurt, maar je achterkant vooruit :P

Je "duwt" als het ware je kont erin.

c_/
Dit ja.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_138875589
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2014 11:39 schreef koffielepel het volgende:

[..]

Klinkt magisch :P
pi_138881669
quote:
2s.gif Op maandag 14 april 2014 19:06 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Klinkt magisch :P
Doe jij het altijd anders?
pi_138882535
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 21:11 schreef ludovico het volgende:

[..]

Doe jij het altijd anders?
Heb weinig ervaring. Ik vond het alleen wel gek klinken dat je de achterkant van de auto vooruit duwt terwijl je achteruit rijdt...
pi_138882593
quote:
2s.gif Op maandag 14 april 2014 21:24 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Heb weinig ervaring. Ik vond het alleen wel gek klinken dat je de achterkant van de auto vooruit duwt terwijl je achteruit rijdt...
Je rijdt met de achterkant vooruit als je achteruit rijdt toch? Als je achteruit rijdt met je hoofd bij de voorkant van de auto dan heb je geen idee waar je heen stuurt zegmaar.

Ik had het zo ook niet met rijles geleerd, maar ik ben het ergens eens bewust gaan toepassen en het werkte gelijk.
pi_138882778
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 21:25 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je rijdt met de achterkant vooruit als je achteruit rijdt toch? Als je achteruit rijdt met je hoofd bij de voorkant van de auto dan heb je geen idee waar je heen stuurt zegmaar.

Ik had het zo ook niet met rijles geleerd, maar ik ben het ergens eens bewust gaan toepassen en het werkte gelijk.
Oh, nou snap ik hem!! Alsof je omgekeerd in je auto zit, met je stuur/stoel 180 graden gedraaid. En dan inparkeren. Goh, ik ga dat ook eens toepassen.
pi_138882885
quote:
2s.gif Op maandag 14 april 2014 21:27 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Oh, nou snap ik hem!! Alsof je omgekeerd in je auto zit, met je stuur/stoel 180 graden gedraaid. En dan inparkeren. Goh, ik ga dat ook eens toepassen.
*O* *O* *O*
  maandag 14 april 2014 @ 21:35:15 #54
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_138883297
Shit man, werkt zo'n GoPro met WiFi?
Dan moet ik dat ook hebben, ideaal _O_
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')