Die kans is 50%quote:Op donderdag 10 april 2014 17:51 schreef Burdie het volgende:
Voorbillen!
En misschien krijg jij ook wel een piemel, SQ!
ja, die heeft zich ook al even niet laten zien. Hopelijk is die lekker aan het babyknuffelen na een vlekkeloze bevalling!quote:
quote:Op donderdag 10 april 2014 10:23 schreef kwakz0r het volgende:
Sorry als ik mensen beledigde, ik vind dikke mensen niet allemaal lelijk, en kinderen met down ook niet, en blinde mensen ook niet (tenzij ze rood haar hebben, dan wel).
dat laatste grpaje is wel duidelijk toch
quote:Op donderdag 10 april 2014 10:25 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik moest wel een beetje lachen om je laatste grap
quote:
quote:
ja dat had ik dus ook, maar er is verder nooit meer op terug gekomen, vandaar mijn vertekend vulva-beeldquote:Op donderdag 10 april 2014 18:14 schreef Dyre het volgende:
Wij hadden vroeger een plasser(tje), ging prima, meer deden we daar toen ook niet mee dan plassen
De zoon van suikertante was ook keiroodquote:Op donderdag 10 april 2014 18:06 schreef Dyre het volgende:
Zoo, ik heb net mijn Baby en Mama-tas opgehaald, de eerste luisers is huis(ik ga voorlopig nog niets halen, er is om de week wel ergens een super-mega-knal-aanbieding, dus dat komt wel)
[..]
[..]
[..]
[..]![]()
Echt niet netjes dames!![]()
Ik zou het hartstikke leuk vinden als onze frummel dezelde goudrode gloed heeft als ik vroeger had
Ja die klopt wel! Zag m op pubmed toen straksquote:Op donderdag 10 april 2014 18:40 schreef DagenNachtdromer het volgende:
"Om tijdens je zwangerschap te voorspellen of een baby een jongen of een meisje wordt, gebruik ik het hieronder gegeven rekensommetje. Dit pas ik al jaren toe en het heeft altijd nog gewerkt."
Neem het getal 49. Tel daarbij de maand op waarin de eerste dag van je laatste menstruatie was. Trek van dat getal jouw leeftijd af. Vervolgens trek je van dit getal één af, dan twee, dan drie, enzovoorts. Doe dit tot je niet meer verder kunt aftrekken. Het getal dat overblijft, zal je dan vertellen of het een jongen of een meisje wordt: is het getal even, dan wordt het een meisje. Bij een oneven getal wordt het een jongen.
Bijvoorbeeld:
49 + 3 = 52 - 28 = 24 -1 = 23 - 2 = 21 - 3 = 18 - 4 = 14 - 5 = 9 - 6 = 3.
In dit voorbeeld wordt het dus een jongen!
k kwam weer een test tegen om te berekenen of je een jongen of een meisje krijgt. Zou deze kloppen?
quote:Op donderdag 10 april 2014 18:45 schreef Dyre het volgende:
Wat leuk, als ik hem nu doe krijg ik een meisje, maar als ik het volgende maand doe krijg ik een jongen
dan krijg je een transgenderquote:Op donderdag 10 april 2014 18:45 schreef Dyre het volgende:
Wat leuk, als ik hem nu doe krijg ik een meisje, maar als ik het volgende maand doe krijg ik een jongen
Ik mocht in ieder geval kiezen welke bijtring ik kreegquote:Op donderdag 10 april 2014 18:56 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
stelt niet echt veel voor he Dyre die tas
Ik ook, tussen mijn tandenquote:
Cola tegen mn beeldschermquote:Op donderdag 10 april 2014 18:41 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ja die klopt wel! Zag m op pubmed toen straks
Mijn oudste zit nu in groep 1, die heeft laatst even keurig weerlegd in de klas dat baby's heul niet uit je navel komen, maar uit je plasser. En als dat niet lukt, dan snijdt de dokter je buik eventjes open. Maar dat geeft niet hoor, daarna maken ze dat weer dicht. "met brei!"quote:Op donderdag 10 april 2014 18:21 schreef kwakz0r het volgende:
hm, piemel voor broertje, plasser voor mij was het. en je plasser daar kwamen ook babies uit leerde ik al snel, uit je andere gaatje, en je poept er ook niet mee. ik ben wel redelijk voorgelicht.
heb ik de grap gemist?quote:Op donderdag 10 april 2014 19:04 schreef mignonne het volgende:
[..]
Cola tegen mn beeldscherm![]()
![]()
ik denk dat ik em in mn portfolio ga doen, als onderbouwing ergens bij ofzo![]()
Met breiquote:Op donderdag 10 april 2014 19:07 schreef mignonne het volgende:
[..]
Mijn oudste zit nu in groep 1, die heeft laatst even keurig weerlegd in de klas dat baby's heul niet uit je navel komen, maar uit je plasser. En als dat niet lukt, dan snijdt de dokter je buik eventjes open. Maar dat geeft niet hoor, daarna maken ze dat weer dicht. "met brei!"![]()
mijn oprechte excuses aan alle ouders van klasgenootjes die nu van alles recht willen praten
Jouw kindquote:Op donderdag 10 april 2014 19:07 schreef mignonne het volgende:
[..]
Mijn oudste zit nu in groep 1, die heeft laatst even keurig weerlegd in de klas dat baby's heul niet uit je navel komen, maar uit je plasser. En als dat niet lukt, dan snijdt de dokter je buik eventjes open. Maar dat geeft niet hoor, daarna maken ze dat weer dicht. "met brei!"![]()
mijn oprechte excuses aan alle ouders van klasgenootjes die nu van alles recht willen praten
ik heb de kikker bijtring, en een pak luiers voor hele kleine kindjes ( tot 2.5 kg) en een wasgel! ach ja gratis spulquote:Op donderdag 10 april 2014 18:59 schreef Dyre het volgende:
[..]
Ik mocht in ieder geval kiezen welke bijtring ik kreegEn op de luiers staat: 18 luiers, voor +- 2 dagen (vriendje moest echt 2 keer lezen....18 voor 2 dagen???
)
De bodylotion ga ik misschien nog eerder voor mezelf gebruiken![]()
(hoewel het wel de versie is zonder parfum en voor een gevoelig huidje)
quote:Op donderdag 10 april 2014 19:07 schreef mignonne het volgende:
[..]
oud telefoonnr ingevuldquote:Op donderdag 10 april 2014 19:24 schreef Dyre het volgende:
Nee, ik heb heel veel van die dozen aan me voorbij laten gaan: in de meeste van die dingen zit alleen maar een hoop reclame, folders en dan 1 speentje of mutsje. Daar heb ik al dat gedoe niet voor over
(en met een beetje pech moet je je telefoonnummer invullen en word je de komende 18 jaar gestalkt)
maar misschien dat ik die blije doos alsnog ga aanvragen
Haha, dat klopt wel voor de eerste dagenquote:Op donderdag 10 april 2014 18:59 schreef Dyre het volgende:
[..]
Ik mocht in ieder geval kiezen welke bijtring ik kreegEn op de luiers staat: 18 luiers, voor +- 2 dagen (vriendje moest echt 2 keer lezen....18 voor 2 dagen???
)
Laat me raden: jij bent met volle maan geboren?quote:Op donderdag 10 april 2014 19:37 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
zo ik zal de theorie maar even ontkrachten dan... volgens die theorie krijg ik een jongen....
3 spuugdoekjes (wit met gekleurd randje), een mutsje met slofjes (wit/lichtblauw/koraal) en twee rompertjes (donkerblauwe bootjes op wit en rode bootjes op wit)quote:
wat zei je, das het verkeerde gat?quote:Op donderdag 10 april 2014 20:01 schreef Mevr_Mus het volgende:
Nog even over de benamingen he... Tijdens mijn bevalling vroeg de (mannelijke) of hij even naar mijn bips mocht kijken, ofwel, hij ging voelen hoeveel ontsluiting ik hadBIPS
![]()
![]()
Ik kan gewoon nog steeds niet geloven dat hij dat echt zei
liefquote:Op donderdag 10 april 2014 20:02 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
3 spuugdoekjes (wit met gekleurd randje), een mutsje met slofjes (wit/lichtblauw/koraal) en twee rompertjes (donkerblauwe bootjes op wit en rode bootjes op wit)zat in een wijnkistje, want hij si wijnhandelaar. ik vond een fles wijn al wat ongepast voor een zwangerschapsfelicitatie
De luiers hebben wij iets langer mee gedaan, drie dagen denk ikquote:Op donderdag 10 april 2014 18:59 schreef Dyre het volgende:
[..]
)
HAHAHA!quote:Op donderdag 10 april 2014 20:03 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
wat zei je, das het verkeerde gat?
Bips vind ik wel een heel lief wordquote:Op donderdag 10 april 2014 20:01 schreef Mevr_Mus het volgende:
Nog even over de benamingen he... Tijdens mijn bevalling vroeg de (mannelijke) of hij even naar mijn bips mocht kijken, ofwel, hij ging voelen hoeveel ontsluiting ik hadBIPS
![]()
![]()
Ik kan gewoon nog steeds niet geloven dat hij dat echt zei
Daar was ik niet toe in staat (weeënstorm). Ik dacht allemaal maar WTF???quote:Op donderdag 10 april 2014 20:03 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
wat zei je, das het verkeerde gat?
hmm, misschien toch nog eens overdenkenquote:Op donderdag 10 april 2014 20:12 schreef Dyre het volgende:
Als een kindje tegen mij over haar foef zou beginnen (ja die kinderen heb je, geen schaamte) zou ik denken dat ze het over haar knuffeltje zou hebben ofzo
quote:Op donderdag 10 april 2014 20:18 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik noem het bij Silvijn zijn urineslurf of [quote]Op donderdag 10 april 2014 20:18 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik noem het bij Silvijn zijn urineslurf of vleeskomkommer. Net zo makkelijk.
'Juf, juf, ik heb een beetje pijn aan mijn foefquote:Op donderdag 10 april 2014 20:15 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
hmm, misschien toch nog eens overdenken![]()
quote:Op donderdag 10 april 2014 20:21 schreef Dyre het volgende:
[..]
'Juf, juf, ik heb een beetje pijn aan mijn foef'
'Je wattes lieverd?'![]()
'Mijn foef!'
'Dat heet een voeT, laat eens kijken dan...'![]()
'Mijn FOEF'
keerlossen!!quote:Op donderdag 10 april 2014 20:17 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Jullie met je stomme ideeën! Denk ik, goh wat leuk ze hebben het over haken... laat ik het ook weer eens proberen! Probeer ik dekentje want rechte stuk lapwil het niet en lopen de zijkanten steeds af! Ik doe niet meer mee!
![]()
point takenquote:Op donderdag 10 april 2014 20:21 schreef Dyre het volgende:
[..]
'Mijn foef!'
'Mijn FOEF'
geen idee!quote:Op donderdag 10 april 2014 19:39 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Laat me raden: jij bent met volle maan geboren?
quote:Op donderdag 10 april 2014 20:21 schreef Dyre het volgende:
[..]
'Mijn foef!'
'Mijn FOEF'
dan heb je te vroeg gerekend, in juni wordt het wel een meisjequote:Op donderdag 10 april 2014 20:27 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
geen idee!
en SQ ik ben in juni jarig.
ja nou ben je me al kwijtquote:
staan er geen keerlossen in?quote:Op donderdag 10 april 2014 20:30 schreef DagenNachtdromer het volgende:
[..]
ja nou ben je me al kwijtik probeer het te leren uit het boekje haken voor coole meiden, maar ik denk dat ik niet cool genoeg ben...
oh gelukkig, ik had al bijna mn roze stash in V&A gezet...quote:Op donderdag 10 april 2014 20:29 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
dan heb je te vroeg gerekend, in juni wordt het wel een meisje
geen idee, zie het zo snel niet. Denk dat ik mezelf maar moet degraderen naar haken voor dummies. Bestaat die?quote:
Ik vind vagina nog best een heel woord voor een 4jarige andersquote:Op donderdag 10 april 2014 20:40 schreef Burdie het volgende:
Babygaatje?
Ik noem dingen liever bij hun naam... Maar goed, ik vind ook niet dat dingen "au doen" of dat iemand "bah heeft".
Ik noem het ook een babygaatje. Je hebt een plasgaatje een babygaatje en een poepgaatje.quote:Op donderdag 10 april 2014 20:40 schreef Burdie het volgende:
Babygaatje?
Ik noem dingen liever bij hun naam... Maar goed, ik vind ook niet dat dingen "au doen" of dat iemand "bah heeft".
Dit vind ik wel een hele duidelijke oplossing voor de periode dat ze te oud zijn voor alleen plassertje en te jong voor vaginaquote:Op donderdag 10 april 2014 21:13 schreef DaviniaHR het volgende:
Je hebt een plasgaatje een babygaatje en een poepgaatje.
Ik lolde mijn clusterende baby een hartaanvalquote:Op donderdag 10 april 2014 20:18 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik noem het bij Silvijn zijn urineslurf of vleeskomkommer. Net zo makkelijk.
Dus je hebt ook gelijk duidelijk gemaakt dat urine in principe steriel is en dat dat least of baby's worries isquote:Op donderdag 10 april 2014 21:25 schreef miss_sly het volgende:
Mamapleister vind ik ook niet heel geweldig, buiten dat ik dat niet gebruik, maar het gaatje waar de baby uit komt, heb ik ook zo benoemd. Niet als naam 'babygaatje' maar wel duidelijk gemaakt dat er dus drie gaatjes zitten, ze vond het maar niets dat de baby onder de plas zou zitten bij de geboorte, dus ik moest wel iets mee uitleggen. Vagina vind ik nog een groot woord, ze was toen net vier.
omgquote:Op donderdag 10 april 2014 21:37 schreef WupWup het volgende:
Hier hebben meisjes een plasser en jongens een piemel. En baby's komen ook uit je plasser. Verder gebruik ik gewoon maandverband of tampons. Een meisje in de klas van m'n oudste heeft het over haar papaya. Tja
Nee, dat nou net nietquote:Op donderdag 10 april 2014 21:37 schreef mignonne het volgende:
[..]
Dus je hebt ook gelijk duidelijk gemaakt dat urine in principe steriel is en dat dat least of baby's worries is![]()
Mamapleisterwaarom zou je dat zo noemen?? Hier heet het gewoon maandverband, ik zou niet weten waarom ik het anders zou noemen dan dat
Babygaatje is hier niet zo aan de orde verder. Je plasser is gewoon het geheel op dit moment en dat is prima voor de meiden.
Ik denk tenminste dat ie zo heet.quote:
Groot gelijkquote:Op donderdag 10 april 2014 21:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, dat nou net nietmaar het leek me een prima moment om te vertellen dat er twee gaatjes aan de voorkant en een aan de achterkant zitten. Ze begon er zelf over, dus tja. In principe is het hier verder ook gewoon plasser, hoor, maar die paar keer dat het echt over baby's ging, heb ik dat wel uitgelegd en vond ik 'vagina' nogal een mond vol
Ok, wat?quote:Op donderdag 10 april 2014 21:53 schreef mignonne het volgende:
Ah gossie, kijk nou! om je kind het concept menstruatie uit te leggen
Bleedy, the Menstrual Puppet
[ afbeelding ]
Say what?quote:Op donderdag 10 april 2014 21:53 schreef mignonne het volgende:
[ afbeelding ]
I'm not joking, serieus, wie bedenkt zoietsquote:
Bleedy??quote:Op donderdag 10 april 2014 21:53 schreef mignonne het volgende:
[ afbeelding ]
ohhh lord wat een naar mens is datquote:Op donderdag 10 april 2014 22:04 schreef mignonne het volgende:
Ik zie dat nare mens van die Teletubbie-verhaaltjes al zitten stoute stoute stoute stóute menstruatie!
volgens mijn broertje destijds was de mijne er af gevallenquote:Op donderdag 10 april 2014 22:09 schreef Asyniur het volgende:
Jongens hebben een grote plasser en ik heb een 'hele kleine plasser' aldus mijn oudste.
echt he, mep-neigingen krijg ik ervanquote:Op donderdag 10 april 2014 22:12 schreef Moppert het volgende:
[..]
ohhh lord wat een naar mens is dat![]()
Oi, dat is ook wel sneu voor je...quote:Op donderdag 10 april 2014 22:13 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
volgens mijn broertje destijds was de mijne er af gevallen
quote:Op donderdag 10 april 2014 21:53 schreef mignonne het volgende:
[ afbeelding ]
In je onderbroek doen en dan er uit laten komen: hallooooooo!quote:Op donderdag 10 april 2014 22:17 schreef Asyniur het volgende:
En wat moet je dan met die handpop?
Ik krijg er beetje vreemde associaties van!
quote:Op donderdag 10 april 2014 22:16 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Oi, dat is ook wel sneu voor je...
Harry stond echt zo scheef half gebukt voor me te kijken: mam? heb jij geen plasser?
En voordat ik wat kon zeggen: o jawel, maar een hele kleineMaar jongens, díe hebben een gróte plasser
mn Tena wat doe jequote:Op donderdag 10 april 2014 22:19 schreef Burdie het volgende:
[..]
In je onderbroek doen en dan er uit laten komen: hallooooooo!
quote:Op donderdag 10 april 2014 22:19 schreef Burdie het volgende:
[..]
In je onderbroek doen en dan er uit laten komen: hallooooooo!
Nee, eerst erin stoppen door de papa en als gegroeid is komt de baby eruit. Leek me voorlopig meer dan genoeg uitleg!quote:Op donderdag 10 april 2014 21:46 schreef miss_sly het volgende:
In en uit maar liefstze weet gelukkig nog niet wat ze zegt, hahaha. Er terug in hoefde van mij niet zo nodig
Wil Minke ook mama worden later?
Oh myquote:Op donderdag 10 april 2014 21:53 schreef mignonne het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 10 april 2014 22:26 schreef JaleesaJoia het volgende:
Oke.... het haakgeweld is hier losgebarsten. stiefmoeder (fanatiek haakster/breister) is langs geweest met materiaal en ik ben al sinds vanmiddag half 4 bezigik heb het nu eindelijk maar weg gelegd en mn bed opgezocht
Is dit serieus? Waarom moet alles met een pop en een stemmetje?quote:
Stiekem wil ik nog verder..quote:
quote:Op donderdag 10 april 2014 22:26 schreef Ikina het volgende:
[..]
Oh my... en ik vind PomPom soms al een hell. Wat voor stemmetje zal je bij deze moeten bedenken?
Joehoe, ik ben je beste vriendin en kom eeeeeeelke maand langs. We gaan leuke tijden beleven en weet je wat we dan gaan doen? Lekkere dingen eten! Wat zou jij lekker vinden om te eten? Zullen we dat eens opschrijven/tekenen? Gaan we kijken of we woorden kunnen vinden voor onze lettermuur!
OMG! Waarop zoek je in hemelsnaam om zoiets te vinden?quote:
ik zocht op Bleedy, the Menstrual Puppet. Maar ik vond niks, alleen ditquote:Op donderdag 10 april 2014 22:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
OMG! Waarop zoek je in hemelsnaam om zoiets te vinden?
Een dekentje!quote:
oh! ik zie nu dat ie Period Puppet heetquote:Op donderdag 10 april 2014 22:30 schreef Asyniur het volgende:
[..]
ik zocht op Bleedy, the Menstrual Puppet. Maar ik vond niks, alleen dit
Schattig! Lief patroontjequote:Op donderdag 10 april 2014 22:32 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
Een dekentje!.
(Zonder mutsje)
[ afbeelding ]
Daar kom je nu mee!quote:Op donderdag 10 april 2014 22:32 schreef mignonne het volgende:
[..]
oh! ik zie nu dat ie Period Puppet heetsorry
http://menstruationresear(...)an-femcare-products/
en speciaal voor de hakers onder jullie, haak je eigen kraammatrassen!
[ afbeelding ]
en voor daarna kun je ook uitwasbare tampons hakenquote:Op donderdag 10 april 2014 22:32 schreef mignonne het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dan moet je wel strak haken, anders loopt het er zo doorheenquote:Op donderdag 10 april 2014 22:32 schreef mignonne het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Idd, wel pure ecologische lama-wol natuurlijkquote:Op donderdag 10 april 2014 22:39 schreef Stormqueen het volgende:
Ik zou het alleen niet van zeeman acryl doen
quote:Op donderdag 10 april 2014 22:51 schreef Kyara het volgende:
En anders kun je ook alvast zoiets gaan haken:
[ afbeelding ]
Kan het me voorstellen. Succes vandaagquote:Op vrijdag 11 april 2014 07:31 schreef JaleesaJoia het volgende:
Mehh. Zoontje word zo aan zn amandelen en oren geholpen. Hij is zo gestresst, kan er zelf om huilen
Wat goed dat jij daar erg in hebt! Ik had pas al zitten tellen maar toen was het nog niet zover. Yeah! Halverwege! En 23 weken vandaagquote:Op vrijdag 11 april 2014 07:51 schreef Amsel het volgende:
Marel88, we staan halverwege in het lijstje in de OP
Ik heb het destijds alleen aan mensen waar ik direct mee te maken had verteld. De buren heb ik echt niet ingelicht over mn eerste zwangerschap.quote:Op vrijdag 11 april 2014 09:20 schreef Stormqueen het volgende:
Ik weet ook gewoon niet hoe ik het moet brengen en ik heb het idee dat het toch niemand interesseert (buiten familie en vrienden uiteraard, die weten het ook allemaal wel). Maar de baas van mijn baas bijvoorbeeld? Of de buurman? Kan er niet mee omgaan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
Ja, uiteindelijk gaat die pens vanzelf wel groeien natuurlijk, ik zie ze nu al af en toe kijken, wat ik wel aandoenlijk vind aangezien ik van mezelf nou ook niet bepaald een platte buik hebquote:Op vrijdag 11 april 2014 09:32 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Ik ga er ook vanuit dat het zich vanzelf ook wel rondspreekt. Gister op het werk wel aan mijn directe collega's koekjes in de vorm van kinderwagens en spenen uitgedeeld, en de rest komt er vast vanzelf wel achter![]()
Ik was net even aan het zoeken of salami tijdens zwangerschap nu wel of niet mag, maar overal staat wat andersik denk dat ik ga voor 'als mijn lijf er zin in heeft, kan het vast geen kwaad'
quote:Op vrijdag 11 april 2014 09:31 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik heb het destijds alleen aan mensen waar ik direct mee te maken had verteld. De buren heb ik echt niet ingelicht over mn eerste zwangerschap.
Bij de tweede hebben we dat dan weer bewust wel gedaan, ik wilde niet dat er gespeculeerd zou worden enz, volslagen hormonaal xD maar ik vond het zo leuk om aan te kondigen zoOp vakantie in Frankrijk van die doosjes en geboortesuikertjes gekocht, kaartje eraan gefrutselt en in de bus gegooid, werd erg gewaardeerd
Ja, vaak gaan mensen met de tweede wel wat meer los, maar dan idd onder het motto "kind 1 wordt grote broer / zus"SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dat zie ik tenminste vrij vaak!
Mijn schoonzus ging echt op visite bij iedereen om het persoonlijk te vertellen. Die kwamen echt nooit op visite, dus dan weet je ook meteen wel hoe laat het is (paar maanden na de bruiloft en al jaren rammelende stokken)
Omdat het bij ons zo superduper obvious was heb ik het maar gewoon op een verjaardag verteld waar toch iedereen er al was.disclaimer
Voor salami heb ik ook al heel wat speurwerk gedaan, maar kon het nergens vinden..quote:Op vrijdag 11 april 2014 09:32 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Ik ga er ook vanuit dat het zich vanzelf ook wel rondspreekt. Gister op het werk wel aan mijn directe collega's koekjes in de vorm van kinderwagens en spenen uitgedeeld, en de rest komt er vast vanzelf wel achter![]()
Ik was net even aan het zoeken of salami tijdens zwangerschap nu wel of niet mag, maar overal staat wat andersik denk dat ik ga voor 'als mijn lijf er zin in heeft, kan het vast geen kwaad'
Ja, dat is ook nog zoiets! M'n familie wil ik het wel graag persoonlijk vertellen, maar de komende tijd zijn we niet echt meer bij elkaar, dus dan moet ik iedereen al afzonderlijk gaan bezoeken :p ook zoveel werk!quote:Op vrijdag 11 april 2014 09:42 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, vaak gaan mensen met de tweede wel wat meer los, maar dan idd onder het motto "kind 1 wordt grote broer / zus"![]()
Mijn schoonzus ging echt op visite bij iedereen om het persoonlijk te vertellen. Die kwamen echt nooit op visite, dus dan weet je ook meteen wel hoe laat het is (paar maanden na de bruiloft en al jaren rammelende stokken)
Omdat het bij ons zo superduper obvious was heb ik het maar gewoon op een verjaardag verteld waar toch iedereen er al was.
hahaha jaquote:Op vrijdag 11 april 2014 09:42 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, vaak gaan mensen met de tweede wel wat meer los, maar dan idd onder het motto "kind 1 wordt grote broer / zus"![]()
Omdat het bij ons zo superduper obvious was heb ik het maar gewoon op een verjaardag verteld waar toch iedereen er al was.
ja logisch denk ik ook wel. Die andere vragen zijn al beantwoordquote:Op vrijdag 11 april 2014 09:48 schreef mignonne het volgende:
[..]
hahaha ja![]()
Het is ook gewoon echt zo. Bij je eerste vraag je je af van goh, zou het kind op mij lijken of op mijn vriend/man/donor (:+ ); hou zou ík het vinden straks met kind; hou zou ík het doen straks als moeder; hou zou het zijn bji de bevalling, zou ík het trekken, zou mijn man het trekken enz.
Bij je tweede denk je echt heel erg vanuit het perspectief van je eerste kind. Zou het op hem/haar lijken? Hoe zou die oudste het vinden, hoe zou hij/zij reageren; wat moeten we met de oudste doen bij de bevalling, erbij, oppas, laten slapen? Hoe doen we die eerste kennismaking na de bevalling enz enz.
En de usual "schuldgevoelens"/vragen Een tweede kan toch nóóit zo leuk zijn als je eerste? Je kunt toch nooit net zoveel houden van je tweede straks als dat je nu doet van je eerste? enz.
Ofcoursequote:Op vrijdag 11 april 2014 09:54 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja logisch denk ik ook wel. Die andere vragen zijn al beantwoordEn ik heb van hier begrepen dat dat aaaaaallemaal uiteindelijk goed komt
![]()
quote:Op vrijdag 11 april 2014 09:32 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Ik houd eigenlijk in het algemeen de voorschriften van het Nederlandse Voedingscentrum aan: https://www.voedingscentr(...)de-zwangerschap.aspxquote:Op vrijdag 11 april 2014 09:44 schreef krijgerrtje het volgende:
Voor salami heb ik ook al heel wat speurwerk gedaan, maar kon het nergens vinden..heb het voor de zekerheid maar gegeten op de pizza ipv brood :p
Op de laatste foto die ik van je zag vond ik je buik mooi bescheiden. Maar dat is helemaal niet erg toch? Hier liep ook iemand rond die "ineens" zwanger was (als in, ineens had ze een buikje, helemaal niks aan gemerkt eerder). Dus ik vroeg hoeveel weken ze was. 34! En het was d'r tweede zwangerschap en d'r oudste is 1quote:Op vrijdag 11 april 2014 09:57 schreef Kursor het volgende:
Het idee dat mensen vanzelf wel horen/merken dat je zwanger bent kan best een tijdje duren....
Van de week nog twee keer gehad dat iemand m'n buik opmerkte of het van m'n dochter hoorde en me feliciteerde. Beiden verschoten wel toen ik vertelde dat ik zelfs al met verlof was! (Eentje is nu zelf 24 weken zwanger, maar haar buik is echt huge in vergelijking met de mijne).
En een week of twee/drie terug:
En weet je wat het wordt? Ehm...nee. Oh, 20 weken echo nog niet gehad. Jawel, maar we willen het niet weten. Hoe ver ben je dan? 32 weken!
En zo klein is m'n buik toch echt niet meer en m'n voortbewegen kan je geen lopen meer noemen.
zit jij ook in het onderwijs?quote:Op vrijdag 11 april 2014 10:21 schreef Heliotrope het volgende:
Hehe leuk om alles terug te lezen![]()
Ik besefte gisteren ineens dat ik vanalles moet regelen binnenkort, hoe lang zwangerschapsverlof enzo (met mijn werk komt het eigenlijk beter uit om iets langer verlof te hebben en dus een tijdje onbetaald thuis te zitten, maar komen we dan nog wel uit of is het juist alleen maar fijn en hm). Nog steeds een beetje half in paniek ervan, maar iets minder dan gisteren. Het is meer het nu al moeten beslissen over heel ver weg. Zo ver kan ik nog helemaal niet kijken met mijn negen weken. Ik kan me er ook zo weinig bij voorstellen nog.
Oh en nu heb ik heel veel zin in salami ineens.![]()
Nee in de zorg! Beetje vaag antwoord, maar ik kan het niet zo goed uitleggen zonder het te herkenbaar voor hier te maken.quote:Op vrijdag 11 april 2014 10:22 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
zit jij ook in het onderwijs?
En vroeg over nadenken is goed, dan hoef je ook geen overhaaste beslissingen te nemenAl herken ik wel dat het een beetje overwhelming is soms
+1quote:Op vrijdag 11 april 2014 10:31 schreef Dyre het volgende:
Oh en vandaag 21 weken
Ik heb al wéken zin in een boterham met zo'n dikke laag leverworst dat hij in 1 keer op is
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
doei
quote:Op vrijdag 11 april 2014 10:39 schreef Dyre het volgende:
Oh Bollie wat een mooi mannetje heb je gemaakt![]()
oh! Nu ik ook!quote:Op vrijdag 11 april 2014 10:31 schreef Dyre het volgende:
Oh en vandaag 21 weken
Ik heb al wéken zin in een boterham met zo'n dikke laag leverworst dat hij in 1 keer op is
Ik vind het voedingscentrum juist heel spastisch!quote:Op vrijdag 11 april 2014 09:57 schreef Dyre het volgende:
[..]
[..]
Ik houd eigenlijk in het algemeen de voorschriften van het Nederlandse Voedingscentrum aan: https://www.voedingscentr(...)de-zwangerschap.aspx
Die zijn niet zo spastisch als sommige andere adviezen op internet, maar toch moet je er een beetje met gezond verstand naar kijken
Salami zou dus wel mogen, mits goed doorgebakken of van tevoren goed bevroren.
'Rauw' op brood zou ik dus zelf niet doen. (wat niet betekent dat je na 1 boterham met salami een groot probleem hebt he, dat bedoel ik een beetje met gezond verstand)
Oh is dat een symptoom! dan heb ik t ook! (ik dacht dat t van eczeem kwam dat ik te hard had afgedroogd...quote:Op donderdag 10 april 2014 22:26 schreef Stormqueen het volgende:
Zodenju, mijn tepels voelen ineens alsof er tabasco op is gesmeerd!
Whiej voor symptomen, eindelijk
hehe ja, ik denk het wel, want hier kwam het out of the blue gisteravond op de bank, ze vlogen ineens in brandquote:Op vrijdag 11 april 2014 11:02 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik vind het voedingscentrum juist heel spastisch!ijn veloskundige zei dat salami en rauwe ham enzo gewoon mag, omdat het juist vaak lang gerijpt heeft en dan allang was gaan schimmelen of rotten als er iets verkeerds in zat. Het is meestal toch behoorlijk bewerkt. Dus ik heet het gewoon, alleen niet als het echt boerderiedingen zijn, wel gewoon uit de supermarkt. Is ook een van de weinige dingen op brood die ik nog lekker vind.
[..]
Oh is dat een symptoom! dan heb ik t ook! (ik dacht dat t van eczeem kwam dat ik te hard had afgedroogd...)
Ben nu 6+5 als het goed is en heb gelukkig maandag al een echoquote:
quote:Op vrijdag 11 april 2014 10:38 schreef Bolletje... het volgende:
Hoi lieve meiden!
Babybolletje is alweer een week oud!
Het gaat heel goed met hem, een heerlijk mannetje
Mijn herstel gaat helaas heel langzaam, hechtingen zijn nog onrustig en mijn liezen doen nog vreselijk pijn waardoor lopen en zitten moeilijk is. Vandaar weinig online, maar denk wel aan jullie hoor!Wat een heerlijk ventjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I`m not weird. I`m limited edition.
ik denk dat de werkgever dat doet omdat de werkgevers tegenwoordig meer moeten meebetalen aan de WW. Hoe minder WW voor jou hoe beter voor hen dus... Wat een zakkenwassers, overigens!quote:Op vrijdag 11 april 2014 11:41 schreef Hilmo het volgende:
Pfff, eerste gedoe op het werk al. Als je werkgever je onder druk zet, dat je nu al je contract moet laten verlagen in plaats van ouderschapsverlof, dan ben je toch dom, als je verwacht dat je aan het einde van het ouderschapsverlof geen contractverlenging krijgt, ivm WW? De WW gaat uit van je uren op contract (in mijn geval 36 uur) en als ik dat laat verlagen naar 21 uur, krijg ik daar maar WW over en als ik ouderschapsverlof opneem, dan over die 36 uur toch? Ik vond het zo naar dat ik zo onder druk werd gezet en heb het geweigerd.
Wat is POF? En ben jij nog zo jong dan?quote:Op vrijdag 11 april 2014 11:48 schreef Skittles het volgende:
Bolletje wat 'n moooierd!Hopelijk knap je snel op
![]()
Ben wel blij dat ik niet de enige ben die niet van de daken afschreeuwt dat ze zwanger is.![]()
Vooral van vriend's kant. Mijn kant snapt waarom ik zo vroeg mogelijk zwanger wilde worden (familiaire POF, bijna alle vrouwen aan moeders kant zijn al in de overgang voor hun 35e, en dan ook nog in combinatie met PCOS is ook geen pretje.) Aan zijn kant zitten echt de mensen die blij doen in je gezicht en zodra je je kont licht en de kamer uitloopt, beginnen ze over je te roddelen.
Sicilia, hopelijk maak ik je nu niet extra bang, maar je voelt volgens mij pas die schouderpijn bij een EUG als er bloed in je buikholte komt. Dan is je eileider inmiddels al is gescheurd of gebarsten en is er een zenuwprikkeling die dus de uitstraling geeft naar je schouders.
Ik zou denken (weet het absoluut niet zeker) dat je van de spanning op je eileider wel al (spontane) buikpijn aan de linker- of rechterkant zou hebben gehad.
Als de pijn erger wordt en je het echt niet vertrouwd, bel je verloskundige. Zij kan je gerust stellen en desnoods al eerder een echo maken. Een heel weekend in onzekerheid en doemdenken is echt niks.![]()
Hilmo wat naar om zo onder druk gezet te worden!
Prematuur Ovarieel Falen. Vervroegde overgang in a nutshell.quote:Op vrijdag 11 april 2014 11:51 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Wat is POF? En ben jij nog zo jong dan?
Wel jammer, als je je door je familie zo onbegrepen voelt
Prematuur Ovarieel Falen, de vrouwen aan mijn moeders kant zijn al vroeg in de overgang, meestal nog voor hun 35e. Twee tantes voor hun 30e en mijn nicht is een jaar na haar eerste dochter al in de overgang geraakt (24 jaar). Mijn moeder was 'laat' met haar 37 jaar.quote:Op vrijdag 11 april 2014 11:51 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Wat is POF? En ben jij nog zo jong dan?
Wel jammer, als je je door je familie zo onbegrepen voelt
22 pas, jij komt echt zo veel ouder over! (in de positieve zin van het woord!) Maar jij hebt er ook even over gedaan voor het raak was, bijna anderhalf jaar toch?quote:Op vrijdag 11 april 2014 12:09 schreef Skittles het volgende:
[..]
Prematuur Ovarieel Falen, de vrouwen aan mijn moeders kant zijn al vroeg in de overgang, meestal nog voor hun 35e. Twee tantes voor hun 30e en mijn nicht is een jaar na haar eerste dochter al in de overgang geraakt (24 jaar). Mijn moeder was 'laat' met haar 37 jaar.
Op m'n 19e heb ik het er met vriend erover gehad en hoe ik me erover voelde dat als ik de studie + specialisatie helemaal zou afmaken, het er misschien nooit van zal komen. Dan ben ik inmiddels 28 en ik zou niet kunnen 'garanderen' dan nog vruchtbaar te zijn. Hij is nu 28, ik 22 dus ja best jong. Hij wilde al jaren kinderen, maar ik hield de boot anderhalf jaar af. Tot ik dacht dat hij gewoon gelijk heeft, we werken allebei en kunnen het financieel makkelijk bolwerken, we hebben de ruimte en we willen allebei graag kinderen. Dus heb ik toen de pil niet meer geslikt en gingen we er voor. En met resultaat
Dat was mijn gedachte ook, had je ook al ouder verwacht!quote:Op vrijdag 11 april 2014 12:10 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
22 pas, jij komt echt zo veel ouder over! (in de positieve zin van het woord!) Maar jij hebt er ook even over gedaan voor het raak was, bijna anderhalf jaar toch?
Ik ben ook 22!quote:Op vrijdag 11 april 2014 12:09 schreef Skittles het volgende:
[..]
Prematuur Ovarieel Falen, de vrouwen aan mijn moeders kant zijn al vroeg in de overgang, meestal nog voor hun 35e. Twee tantes voor hun 30e en mijn nicht is een jaar na haar eerste dochter al in de overgang geraakt (24 jaar). Mijn moeder was 'laat' met haar 37 jaar.
Op m'n 19e heb ik het er met vriend erover gehad en hoe ik me erover voelde dat als ik de studie + specialisatie helemaal zou afmaken, het er misschien nooit van zal komen. Dan ben ik inmiddels 28 en ik zou niet kunnen 'garanderen' dan nog vruchtbaar te zijn. Hij is nu 28, ik 22 dus ja best jong. Hij wilde al jaren kinderen, maar ik hield de boot anderhalf jaar af. Tot ik dacht dat hij gewoon gelijk heeft, we werken allebei en kunnen het financieel makkelijk bolwerken, we hebben de ruimte en we willen allebei graag kinderen. Dus heb ik toen de pil niet meer geslikt en gingen we er voor. En met resultaat
Ja precies! Het voelt wel of ik een heel stuk heb overgeslagen. Ik zal nooit een losbandige puber/studente zijn, maar tegelijkertijd weet ik dat dit is wat we beiden willen en dat we er achter staan.quote:Op vrijdag 11 april 2014 12:14 schreef krijgerrtje het volgende:
[..]
Ik ben ook 22!En ik voel me ook steeds zo jong! Bang dat andere mensen (en ook hier, familie van vriend) er allemaal een mening over hebben.. Maar tegelijkertijd weet ik wel dat dit iets is wat ik altijd al gewild heb
Helemaal mee eens! Zelf had ik het ook niet gekund, maar da's maar net wat je referentiekader is.quote:Op vrijdag 11 april 2014 12:18 schreef BlueEyes het volgende:
Ik ben oud met m'n 37, shoot me![]()
Zei gisteren nog dat ik blij ben het nu te doen. 15 jaar geleden was ik er niet aan toe.
Maar dat wil niet zeggen dat ik meiden die jonger zijn er om veroordeel omdat zij 'nu al' kinderen krijgen.
Jong mama zijn heeft ook z'n voordelen, en neem aan dat de keus weloverwogen is en geen onbezonnen actie.
Nee, maar zo ben ik ook totaal niet! Verschil hier is wel dat mijn vriend net zo oud is als ik, en over het algemeen zijn mannen wel ouder als ze vader worden.. Maar ach, ik heb altijd al jong moeder willen worden.. Stappen vind ik vrij weinig aan en deed ik eigenlijk toch al nooit. Vriend en ik zijn echte huismussenquote:Op vrijdag 11 april 2014 12:19 schreef Skittles het volgende:
Jup met Clomid uiteindelijk, ik heb maar 1 ovulatie in het half jaar van mezelfDat was op zich geen probleem geweest op deze leeftijd, maar ik wilde niet nog een jaar of twee doormodderen. Helemaal als ik kijk naar m'n nicht. Natuurlijk kan ik altijd nog in de overgang komen als ik 30 ben of zelfs 37 net als mijn moeder, maar dan komt er hopelijk nog een nummer 2
[..]
Ja precies! Het voelt wel of ik een heel stuk heb overgeslagen. Ik zal nooit een losbandige puber/studente zijn, maar tegelijkertijd weet ik dat dit is wat we beiden willen en dat we er achter staan.
En och, als ik echt wil is er altijd nog een midlife crisis. Dan kom ik nog op tv ook bij Hotter than my daughter![]()
Oh, maar dit is ook gewoon maf! Ik ben pas 22 maar toch beschouw ik iedereen die jonger is dan ik ook gewoon als 'jong' en sta er helemaal niet bij stil dat zij ook al 'lang' volwassen zijn!quote:Op vrijdag 11 april 2014 12:20 schreef Stormqueen het volgende:
Ik blijf het een maf idee vinden dat mensen die tien jaar jonger zijn dan ik ook al gewoon volwassen mensen zijn en kinderen krijgen enzo. Maar dat komt misschien omdat ik mezelf nog altijd niet als een dertiger beschouw
Mijn moeder (nu 49) wordt al zijn oma genoemd als ze haar buurjongetje (9 of 10) op gaat halen van de basisschoolquote:Op vrijdag 11 april 2014 12:31 schreef BlueEyes het volgende:
Oh en jong papa en mama...
Wij lopen het risico straks als opa en oma aangesproken te worden op het schoolplein
ik ook op mijn 14e, maar ik had toch echt niet op mijn 20e moeder willen worden met de partner die ik toen had. Dan ben ik persoonlijk toch blij dat ik heb gewacht tot ik een man vond waar ik dat avontuur mee aan wilde en het vertrouwen mee heb dat we dit samen kunnenquote:Op vrijdag 11 april 2014 12:40 schreef Moppert het volgende:
Mijn moeder was 51 en oma en mensen vonden dat zo enorm jong.
Ik ben nu 26 en de oudste is 5 maar ik had het feesten al wel achter de rug.
Daar begon ik dan ook mee op mijn 14e
Ik wilde wel graag vroeger kinderen, maar het lukte niet met een vorige partner toen ik zo rond de 25 was. Pas 14 jaar later lukte het om zwanger te worden met mijn huidige partner en achteraf ben ik daar wel blij om. Ik ben nu een veel betere, blijere, stabielere moeder dan ik destijds had kunnen zijn!quote:Op vrijdag 11 april 2014 12:43 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik ook op mijn 14e, maar ik had toch echt niet op mijn 20e moeder willen worden met de partner die ik toen had. Dan ben ik persoonlijk toch blij dat ik heb gewacht tot ik een man vond waar ik dat avontuur mee aan wilde en het vertrouwen mee heb dat we dit samen kunnen
quote:Op vrijdag 11 april 2014 12:19 schreef Skittles het volgende:
Ja precies! Het voelt wel of ik een heel stuk heb overgeslagen. Ik zal nooit een losbandige puber/studente zijn, maar tegelijkertijd weet ik dat dit is wat we beiden willen en dat we er achter staan.
En och, als ik echt wil is er altijd nog een midlife crisis. Dan kom ik nog op tv ook bij Hotter than my daughter![]()
Dat laatste zie ik bij mezelf ook wel trouwens.quote:Op vrijdag 11 april 2014 12:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik wilde wel graag vroeger kinderen, maar het lukte niet met een vorige partner toen ik zo rond de 25 was. Pas 14 jaar later lukte het om zwanger te worden met mijn huidige partner en achteraf ben ik daar wel blij om. Ik ben nu een veel betere, blijere, stabielere moeder dan ik destijds had kunnen zijn!
En dan is het ook goedquote:Op vrijdag 11 april 2014 12:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik wilde wel graag vroeger kinderen, maar het lukte niet met een vorige partner toen ik zo rond de 25 was. Pas 14 jaar later lukte het om zwanger te worden met mijn huidige partner en achteraf ben ik daar wel blij om. Ik ben nu een veel betere, blijere, stabielere moeder dan ik destijds had kunnen zijn!
Dat lijkt me ook wel erg moeilijk. Dat het lijkt alsof alles voor elkaar is en er dan iets gebeurt waar je zelf geen invloed op hebt dat alles overhoop gooit.quote:Op vrijdag 11 april 2014 12:46 schreef Moppert het volgende:
Ik had dan ook een geweldige partnerals hij niet ziek was geworden en we gewoon nog samen hadden kunnen zijn was ik echt heel gelukkig geweest
helaas werkt het leven niet altijd zo.
![]()
Niet dat ik nu niet gelukkig ben maar de keus voor de oudste was wel heel bewust en niemand is zoals hij was.
Zo wilde ik dat ook heel graag! Maar een huis zat er nog lang niet in.. Ik was wel heel graag eerst getrouwd geweest, maar daar had m'n vriend nog niet zoveel behoefte aan, dus ik had me er al bij neergelegd dat ik waarschijnlijk eerst moeder zou zijn voordat ik getrouwd zou zijn. Ik wil nog steeds heel graag trouwen, maar niet omdat we nu toevallig een kindje krijgen. Pas als m'n vriend het ook echt wil! En daarbij wil ik op mijn trouwdag echt een killerjurk aanquote:Op vrijdag 11 april 2014 12:49 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
En dan is het ook goedHet is denk ik belangrijk dat je later terug kan kijken en weet dat je de juiste keuzes hebt gemaakt, wat die keuze ook is geweest.
Voor mij persoonlijk was het heel belangrijk om dingen "in de juiste volgorde" te doen. Ik weet dat het voor veel mensen ouderwets en achterhaald is en dat er miljoenen mensen gelukkig zijn met andere levensvisies, maar ik wilde dat gewoon niet. Dus eerst een huis, trouwen, zorgen dat er voldoende financiele buffers zijn, mentaal sterk genoeg worden, relatie bouwen etc. Dan pas babies. En daar ben ik tot nu toe zelf erg blij mee
Mensen die jonger zijn dan jij zìjn ook nog gewoon heul jongquote:Op vrijdag 11 april 2014 12:27 schreef krijgerrtje het volgende:
[..]
Nee, maar zo ben ik ook totaal niet! Verschil hier is wel dat mijn vriend net zo oud is als ik, en over het algemeen zijn mannen wel ouder als ze vader worden.. Maar ach, ik heb altijd al jong moeder willen worden.. Stappen vind ik vrij weinig aan en deed ik eigenlijk toch al nooit. Vriend en ik zijn echte huismussen
[..]
Oh, maar dit is ook gewoon maf! Ik ben pas 22 maar toch beschouw ik iedereen die jonger is dan ik ook gewoon als 'jong' en sta er helemaal niet bij stil dat zij ook al 'lang' volwassen zijn!
Ik heb wel een geweldig aandenkenquote:Op vrijdag 11 april 2014 12:53 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook wel erg moeilijk. Dat het lijkt alsof alles voor elkaar is en er dan iets gebeurt waar je zelf geen invloed op hebt dat alles overhoop gooit.
ik ben wel blij dat het voor jou uiteindelijk ook allemaal "goed landt". En dat je blij bent met je leven zoals het nu is. Want dat is ook een zegen
Whehe, zo herkenbaar ditquote:Op vrijdag 11 april 2014 12:28 schreef BlueEyes het volgende:
Ik rolde toen ook de kroeg uit, douchen en naar college om te slapen. Mezelf een maagzweer gezopen, gerookt en vetgegeten
![]()
Komt goed, anno 2014 ben je echt geen uitzondering meer als je het andersom doetquote:Op vrijdag 11 april 2014 12:53 schreef krijgerrtje het volgende:
[..]
Zo wilde ik dat ook heel graag! Maar een huis zat er nog lang niet in.. Ik was wel heel graag eerst getrouwd geweest, maar daar had m'n vriend nog niet zoveel behoefte aan, dus ik had me er al bij neergelegd dat ik waarschijnlijk eerst moeder zou zijn voordat ik getrouwd zou zijn. Ik wil nog steeds heel graag trouwen, maar niet omdat we nu toevallig een kindje krijgen. Pas als m'n vriend het ook echt wil! En daarbij wil ik op mijn trouwdag echt een killerjurk aanen dan het liefst zonder babybump, haha! :p
Precies. Ik ben 38 maar voel me als moeder echt helemaal een groentje.quote:Op vrijdag 11 april 2014 12:46 schreef BlueEyes het volgende:
Ooh en reken maar dat ik me een enorm groentje en jonkie voel dan weer in verhouding tot jou Moppert met je 3 kids en ervaring als mama.
In the end zijn we wat dat betreft gelijk, een ander met 22 en eerste kindje of ik met 37 en eerste kindje, we zullen geheid veel dezelfde onzekerheden en vragen hebben. Ookal zit er 15 jaar leeftijdsverschil tussen.
Dus niet meer of minder voelen om leeftijd meiden, we moeten het allemaal leren en ervaren.
quote:Op vrijdag 11 april 2014 12:46 schreef BlueEyes het volgende:
Ooh en reken maar dat ik me een enorm groentje en jonkie voel dan weer in verhouding tot jou Moppert met je 3 kids en ervaring als mama.
Hahah, dat roep ik ook altijd!quote:Op vrijdag 11 april 2014 12:57 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Komt goed, anno 2014 ben je echt geen uitzondering meer als je het andersom doet![]()
Wel grappig, ik lees dat vaak dat mannen niet toe zijn aan trouwen, maar wel aan kinderen. Voor mijn gevoel is een kind een 63552729101 keer grotere commitment dan een huwelijk
Jaa zo ervaar ik het ook. Jong getrouwd omdat het goed voelde van beide kanten en we voor elkaar wilden kiezen. Maar een kind, daar had ik 10 jaar voor nodig, omdat dat wel een hele stap is samen. (en ik mezelf meer ontwikkeld wou hebben in bepaalde dingen)quote:Op vrijdag 11 april 2014 12:57 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Wel grappig, ik lees dat vaak dat mannen niet toe zijn aan trouwen, maar wel aan kinderen. Voor mijn gevoel is een kind een 63552729101 keer grotere commitment dan een huwelijk
mijn man zei altijd: ik vraag je pas ten huwelijk als ik klaar ben voor kinderen. Was wel heel duidelijk voor mijquote:Op vrijdag 11 april 2014 13:00 schreef krijgerrtje het volgende:
[..]
Hahah, dat roep ik ook altijd!
nou was ons kind niet bepaald gepland, maar anders waren we met een jaar of twee 'begonnen' en weet ik zeker dat hij dan ook nog niet had willen trouwen![]()
ja, da's toch andersquote:Op vrijdag 11 april 2014 13:01 schreef Hilmo het volgende:
[..]
Jaa zo ervaar ik het ook. Jong getrouwd omdat het goed voelde van beide kanten en we voor elkaar wilden kiezen. Maar een kind, daar had ik 10 jaar voor nodig, omdat dat wel een hele stap is samen.
Het fijne van deze tijd is dat je die keuzes hebt. Ik vond trouwen niet echt een issue, maar een goede relatie en zelf een stabieler, gelukkiger mens wel. En er zullen helaas altijd mensen blijven die vinden dat het anders moet. Prima, dat mag, maar laat anderen dan in hun waardequote:Op vrijdag 11 april 2014 12:49 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
En dan is het ook goedHet is denk ik belangrijk dat je later terug kan kijken en weet dat je de juiste keuzes hebt gemaakt, wat die keuze ook is geweest.
Voor mij persoonlijk was het heel belangrijk om dingen "in de juiste volgorde" te doen. Ik weet dat het voor veel mensen ouderwets en achterhaald is en dat er miljoenen mensen gelukkig zijn met andere levensvisies, maar ik wilde dat gewoon niet. Dus eerst een huis, trouwen, zorgen dat er voldoende financiele buffers zijn, mentaal sterk genoeg worden, relatie bouwen etc. Dan pas babies. En daar ben ik tot nu toe zelf erg blij mee
28 jaarquote:Op vrijdag 11 april 2014 13:03 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja, da's toch anders
Hoe oud ben jij, als ik vragen mag?
ik kreeg jarenlang van familie te horen dat ik er vooral nog niet aan moest beginnen want ik was niet getrouwd, ik was te dik, etcquote:Op vrijdag 11 april 2014 13:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het fijne van deze tijd is dat je die keuzes hebt. Ik vond trouwen niet echt een issue, maar een goede relatie en zelf een stabieler, gelukkiger mens wel. En er zullen helaas altijd mensen blijven die vinden dat het anders moet. Prima, dat mag, maar laat anderen dan in hun waarde
ik heb net ook n broodjr met leverworst op!quote:Op vrijdag 11 april 2014 10:31 schreef Dyre het volgende:
Oh en vandaag 21 weken
quote:Op vrijdag 11 april 2014 10:31 schreef Dyre het volgende:
Oh en vandaag 21 weken
ik neem aan dat je ipv leverpastei dus ook leverworst en smeerleverworst kan lezen?quote:Op vrijdag 11 april 2014 13:36 schreef mignonne het volgende:
[..]
je mag gerust brood met leverpastei eten hoor
De aanbevolen dagelijkse dosering is zo'n 800 microgram per dag, de veilige bovengrens die de gezondheidsraad adviseert is 3000 microgram per dag voor zwangere vrouwen. Dat staat gelijk aan 10 (!!) sneetjes brood met leverpastei.
Alleen echt lever-lever dus gebakken kippenlevertjes ofzo geeft in 1 klap per 100 gram product zo'n 11.000 microgram vit.A en is daarom af te raden tijdens de zwangerschap. Maar een normale boterham met leverpastei kun je gerust eten.
Sterker nog, er is recentelijk opnieuw aangetoond dat een tekort aan vitamine A ook niet gunstig is voor het ongeboren kind. Nu is een tekort aan vit.A weinig voorkomend in Nederland, maar als je 9 maanden lang nauwelijks vit. A binnenkrijgt dan ga je snel door je voorraad heen, en dan moet je nog borstvoeding geven aan je kind die van jouw voorraad afhankelijk is voor zijn vit. A intake. Lang verhaal kort, ik ben niet zo'n fan van de heeeeele voorzichtige omgang met boterhammen met leverpasteials je er blij van wordt. Lekker eten
Het beste bericht van vandaagquote:Op vrijdag 11 april 2014 13:36 schreef mignonne het volgende:
[..]
De aanbevolen dagelijkse dosering is zo'n 800 microgram per dag, de veilige bovengrens die de gezondheidsraad adviseert is 3000 microgram per dag voor zwangere vrouwen. Dat staat gelijk aan 10 (!!) sneetjes brood met leverpastei.
Alleen echt lever-lever dus gebakken kippenlevertjes ofzo geeft in 1 klap per 100 gram product zo'n 11.000 microgram vit.A en is daarom af te raden tijdens de zwangerschap. Maar een normale boterham met leverpastei kun je gerust eten.
Sterker nog, er is recentelijk opnieuw aangetoond dat een tekort aan vitamine A ook niet gunstig is voor het ongeboren kind. Nu is een tekort aan vit.A weinig voorkomend in Nederland, maar als je 9 maanden lang nauwelijks vit. A binnenkrijgt dan ga je snel door je voorraad heen, en dan moet je nog borstvoeding geven aan je kind die van jouw voorraad afhankelijk is voor zijn vit. A intake. Lang verhaal kort, ik ben niet zo'n fan van de heeeeele voorzichtige omgang met boterhammen met leverpasteials je er blij van wordt. Lekker eten
* Stormqueen schuift een Kips leverworst naar binnenquote:Op vrijdag 11 april 2014 13:36 schreef mignonne het volgende:
[..]
In mijn wereld zijn smeerleverworst en leverpastei hetzelfdequote:Op vrijdag 11 april 2014 13:38 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
ik neem aan dat je ipv leverpastei dus ook leverworst en smeerleverworst kan lezen?
Een hele?quote:Op vrijdag 11 april 2014 13:40 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
* Stormqueen schuift een Kips leverworst naar binnen
quote:Op vrijdag 11 april 2014 13:40 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
kinky hoorquote:Op vrijdag 11 april 2014 13:40 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 11 april 2014 13:43 schreef Skittles het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Uhm, waar naar binnen?
quote:Op vrijdag 11 april 2014 13:36 schreef mignonne het volgende:
[..]
Oooh, doe je dat zó!quote:Op vrijdag 11 april 2014 13:44 schreef mignonne het volgende:
[..]![]()
er moest vitamine A richting foetus toch?
mijn kind heeft wel een vit. A tekortquote:
Pfff dat had ik ook even nodig.quote:Op vrijdag 11 april 2014 13:36 schreef mignonne het volgende:
[..]
Precies, jij hebt jouw aandeel wat dat betreft geleverd danquote:Op vrijdag 11 april 2014 13:45 schreef mignonne het volgende:
[..]
mijn kind heeft wel een vit. A tekort
ben ik blij dat ik gewoon boterhammen leverworst gegeten heb tijdens de zwangerschap, wist k zeker dat t niet aan mij lag![]()
ik heb mn best gedaanquote:Op vrijdag 11 april 2014 13:52 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Precies, jij hebt jouw aandeel wat dat betreft geleverd dan![]()
wel sucky van het tekort
Dat vind ik t grootste voordeel aan op 'latere leeftijd' kinderen krijgen. Ik trek me stukken minder aan van wat anderen vinden, sta steviger in m'n schoenen, ben een stuk relaxter dan x jaar geleden. Heb het idee dat de jongere moeders om mij heen daar nog wat meer 'last' van hebben.quote:Op vrijdag 11 april 2014 13:45 schreef _NIKKI_ het volgende:
En toch heb ik het idee dat ik het nu allemaal bewuster meemaak op de één of andere manier en ik sta er ook een stuk relaxter in. En ik denk toch wel dat dat komt door een stukje meer levenservaring en ook wel het feit dat het nu de tweede (en derde) is.
+1 ( beetje geedit want manlief is allang geen 23 meerquote:Op vrijdag 11 april 2014 13:54 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Ik ben 33 nu en denk dat ik in volle overtuiging kan zeggen dat het maar goed is dat ik nu pas een baby krijg. Ik had ook heel graag jong moeder willen zijn maar de relatie die ik toen had... bbrrr, blij dat ik die dans ben ontsprongen! En dat ik niet voor altijd aan hem vast zit door een kind. Moet wel zeggen dat beide niet volwassen genoeg waren.
Nu is mijn leven heel anders, ben ik gelukkig en er (voor zover je dat echt kunt zeggen) klaar voor. Ben heel erg blij dat ik op de juiste persoon heb gewacht
de goeie is de goeie, maakt niet uit hoe oud toch?!quote:Op vrijdag 11 april 2014 14:11 schreef Bolletje... het volgende:
[..]
+1 ( beetje geedit want manlief is allang geen 23 meer
Etentje gisteren was heerlijk en gezelligquote:Op vrijdag 11 april 2014 16:07 schreef BlueEyes het volgende:
Dank voor je laatste zinnetje TAP![]()
Hoe was gisteren je etentje met man en peuter?
En alle steken weg?
Nu genieten van verlof en broeden!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |