abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139208564
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 10:44 schreef dotKoen het volgende:

[ code verwijderd ]

Of, als je niet via syntax werkt (niet echt aan te raden): Transform -> Compute variable
Target variable: percentage
Numeric expression: (var_engels)/(var_totaal)*100
Bedankt! Dit was m:)
I like you more than pizza, and I really like pizza.
pi_139221633
Even ter controle een vraagje, omdat de uitkomsten zo makkelijk lijken.

Ik heb een aantal deelvragen om te beantwoorden dmv SPSS, dit zijn:

1.1. Hoeveel Engelse woorden bevatten de advertenties gemiddeld?

1.2. Hoeveel procent van de woorden in de advertentie is Engels?

Ik heb deze vragen beantwoord nav deze output:

Vraag 1.1.

Ik had een variabele 'aantal Engelse woorden in de advertentie' en een variabele 'totaal aantal woorden advertentie'
Ik heb alleen de eerste variabele gebruikt:

Descriptive Statistics

N = 55
Minimum = 5
Maximum = 128
Mean = 24,31

Antwoord: 24 woorden

Vraag 1.2.

Descriptive Statistics
N = 55
Minimum = 7
Maximum = 100
Mean = 38,19
Std. Deviation = 24,852

Heb hier geantwoord: 38,2%.

Ik weet niet of het klopt, omdat het vrij simpel lijkt (en dan ga ik twijfelen XD)
I like you more than pizza, and I really like pizza.
pi_139221882
En dan heb ik nog een (hopelijk laatste) vraagje. Ik moet de samenhang bepalen:

Hangt het aantal Engelse woorden samen met het gebruikte schrift
(westers schrift of niet-westers schrift)?

Aantal EN woorden is een ratio variabele en gebruikte schrift is een nominale variabele.
Moet ik die ratio variabele eerst hercoderen?
I like you more than pizza, and I really like pizza.
pi_139222042
Je antwoord op vraag 1.1 lijkt me correct.

De vraag 1.2 is niet zo heel duidelijk, ze vragen naar 'de advertentie'. Als jij denkt dat de vraagsteller 'wat is het gemiddelde percentage Engelse woorden in alle advertenties' bedoelt, dan klopt je antwoord.
pi_139222070
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 18:32 schreef Amsterdam227 het volgende:
En dan heb ik nog een (hopelijk laatste) vraagje. Ik moet de samenhang bepalen:

Hangt het aantal Engelse woorden samen met het gebruikte schrift
(westers schrift of niet-westers schrift)?

Aantal EN woorden is een ratio variabele en gebruikte schrift is een nominale variabele.
Moet ik die ratio variabele eerst hercoderen?
Dat ligt volledig aan wat voor statistische toets je wilt doen.
pi_139222161
Bedankt voor je hulp. Dat maakt niet heel veel uit voor mij, wil graag de samenhang kunnen vinden. Ik wil graag weten welke toets ik moet doen, omdat ik een verkeerde output krijg als ik nu crosstabs doe met deze twee variabelen. (Dat lijkt me ook logisch, maar ik kom er verder niet meer uit..)
I like you more than pizza, and I really like pizza.
pi_139222424
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 18:44 schreef Amsterdam227 het volgende:
Bedankt voor je hulp. Dat maakt niet heel veel uit voor mij, wil graag de samenhang kunnen vinden. Ik wil graag weten welke toets ik moet doen, omdat ik een verkeerde output krijg als ik nu crosstabs doe met deze twee variabelen. (Dat lijkt me ook logisch, maar ik kom er verder niet meer uit..)
Je vragen zijn wel heel simpel, je kunt deze antwoorden makkelijk ergens vinden. Niet dat ik je niet wil helpen natuurlijk :). In SPSS zit een Statistics coach, waarin je in een stappenplan kunt aangeven wat voor soort data je hebt en vervolgens geeft het een aantal analyseopties. In dit geval heb je 1 continue uitkomstvariabele en 1 categoriale predictorvariabele, bestaande uit 2 categorieën. Daarmee kom je dan op een onafhankelijke t-toets terecht indien die continue variabele aan de voorwaarden daarvoor voldoet (anders een non-parametrische test).

Mocht je wel crosstabs willen gebruiken, dan moet je uiteraard dat percentage Engelse woorden in categorieën ophakken. Hoe dat technisch moet is niet zo moeilijk (Transform > Recode into different variables), welk afkappunt je moet kiezen is lastiger. Wellicht is het nuttig om eerst via Explore eens te kijken hoe je data eruit zien.

[ Bericht 3% gewijzigd door dotKoen op 24-04-2014 19:02:11 ]
pi_139222489
Haha, ik weet het, sorry :$
Het is alleen dat ik de afgelopen dagen alleen maar bezig ben geweest met SPSS en nu lijken de simpelste tests opeens rocket science.
Heel erg bedankt voor je hulp!
I like you more than pizza, and I really like pizza.
pi_139315201
Wie kan me helpen?

Ik wil in general linear model een analyse doen met één afhankelijke variabele (dv; ordinaal), twee onafhankelijke variabelen (iv 1 en iv2; beide nominaal) en een controlevariabele (cv; ordinaal). De controlevariabele moet ik invoeren als:
glm dv by iv1 iv2 with cv
/design iv1 iv2 iv1*iv2 iv1*cv iv2*cv iv1*iv2*cv

En uiteraard nog wat andere commando's in de syntax :)

Als ik dit doe, krijg ik een prachtige anova-tabel met de effecten van al de gespecificeerde designs. Nu wil ik uiteraard beter naar die effecten kijken en uitvinden welke celvergelijkingen significant zijn en welke niet. Normaal gesproken (= zonder zo'n controlevariabele) doe ik dat met de emmeans-functie. Als ik dat nu doe, dan wordt de controlevariabele gebruikt als covariaat en dat wil ik niet. Ik wil alleen dat de controlevariabele een deel van de errorvariantie vermindert, zonder de gemiddelden te vergelijken alsof de groepen gelijk scoren op de covariaat.

Als ik de controlevariabele invoer als "by"-factor, dan gebruikt glm de variabele alsof ik een 3e iv heb en dat is ook niet de bedoeling (uitbreiding van het design dus).

Hoe kan ik de anova-toetsen nader inspecteren met een controlevariabele?
  maandag 28 april 2014 @ 10:34:19 #40
283085 TWP
kassalade
pi_139333328
Ik heb ook een vraag, want ik loop nogal vast bij een bepaalde analyse.

Voor m'n onderzoek heb ik een pre-test uitgevoerd waarbij respondenten hun oordeel moesten geven over gesprekstechnieken die voorkomen in vijf verschillende video's. In de dataset heb ik nu dus voor elk van de vijf video's beoordelingen van negen verschillende gesprekstechnieken. Bijvoorbeeld: V1_T1 (waarde/beoordeling voor video 1, techniek 1), V1_T2 (waarde/beoordeling voor video 1, techniek 2) etc.

Nu wil ik graag een analyse uitvoeren waarbij ik de video kan selecteren die over het algemeen het hoogst scoort op de verschillende categorieën. Dus: Welke video scoort overall het hoogst?

Wat is hiervoor de beste methode? Alvast ontzettend bedankt!
:)
pi_139334106
Als ik het goed begrijp moet je dus eerst een variabele V1_totaal maken? Hoe je die moet maken is afhankelijk van wat voor score het is. Zijn al die technieken op dezelfde manier gescoord en even belangrijk? Dan kun je ze optellen en delen (recode into different variable), zou ik zeggen.
pi_139334185
quote:
17s.gif Op maandag 28 april 2014 10:34 schreef TWP het volgende:
Ik heb ook een vraag, want ik loop nogal vast bij een bepaalde analyse.

Voor m'n onderzoek heb ik een pre-test uitgevoerd waarbij respondenten hun oordeel moesten geven over gesprekstechnieken die voorkomen in vijf verschillende video's. In de dataset heb ik nu dus voor elk van de vijf video's beoordelingen van negen verschillende gesprekstechnieken. Bijvoorbeeld: V1_T1 (waarde/beoordeling voor video 1, techniek 1), V1_T2 (waarde/beoordeling voor video 1, techniek 2) etc.

Nu wil ik graag een analyse uitvoeren waarbij ik de video kan selecteren die over het algemeen het hoogst scoort op de verschillende categorieën. Dus: Welke video scoort overall het hoogst?

Wat is hiervoor de beste methode? Alvast ontzettend bedankt!
Geruik Compute Variable om een totaalscore per video te maken. Daarna kun je bijvoorbeeld via Descriptives het gemiddelde daarvan berekenen. De video met de hoogste gemiddelde totaalscore is "de beste."
  maandag 28 april 2014 @ 11:05:58 #43
283085 TWP
kassalade
pi_139334257
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 11:00 schreef dotKoen het volgende:
Als ik het goed begrijp moet je dus eerst een variabele V1_totaal maken? Hoe je die moet maken is afhankelijk van wat voor score het is. Zijn al die technieken op dezelfde manier gescoord en even belangrijk? Dan kun je ze optellen en delen (recode into different variable), zou ik zeggen.
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2014 11:03 schreef Operc het volgende:

[..]

Geruik Compute Variable om een totaalscore per video te maken. Daarna kun je bijvoorbeeld via Descriptives het gemiddelde daarvan berekenen. De video met de hoogste gemiddelde totaalscore is "de beste."
Bedankt voor de snelle reactie.

Ik heb inderdaad een gemiddelde score berekend van de video's. Alle categorieën waren inderdaad even belangrijk en geschaald van 1 t/m 5.

Is het werkelijk zo simpel? Ik zat echt veel te moeilijk te denken dan :') Ga het meteen even uitproberen.
:)
pi_139337431
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 11:05 schreef TWP het volgende:

[..]

[..]

Bedankt voor de snelle reactie.

Ik heb inderdaad een gemiddelde score berekend van de video's. Alle categorieën waren inderdaad even belangrijk en geschaald van 1 t/m 5.

Is het werkelijk zo simpel? Ik zat echt veel te moeilijk te denken dan :') Ga het meteen even uitproberen.
Als je alle videos op dezelfde manier hebt laten beoordelen wel, dus ook in dezelfde richting (dat 1 laag is en 5 hoog etc.)
pi_139471538
Ik zou graag achter iedere case in SPSS de regressiecoëfficiënt van een onafhankelijke variabele op een afhankelijke variabele printen, en dit per subgroep. Handmatig is niet te doen aangezien ik een zeer groot aantal subgroepen heb.

Kan dit op enigerlei wijze dmv bijv. deze syntax?

AGGREGATE
OUTFILE=* MODE=ADDVARIABLES OVERWRITE=YES
/BREAK= SUBGROEP
/SCHATTER= ????.
pi_139472529
Event er verduidelijking: Ik kan de resultaten wel op m'n scherm krijgen dmv de volgende syntax

sort cases by SUBGROEP.
split file by SUBGROEP.
regression
/dep AFHANKELIJK
/method = enter ONAFHANKELIJK.
split file off.

De vraag is nu hoe ik de coefficienten uit de afzondelijke regressies aanroep en achter mijn afzonderlijke cases geprint krijg.
pi_139482298
Ik heb een vraag over de ANOVA icm Homogeneity of variance test.

Ik wil nagaan of de gemiddelde leeftijd van de deelnemers in drie condities niet significant van elkaar verschilt (dit is een controlecheck voorafgaand aan de resultaten van het hoofdonderzoek waarin ik effecten meet).

De verschillen blijken niet significant (F (2, 101) = 1.328; p = .270.)

De Levene geeft wel een significante waarde, namelijk .009

De verhouding van de grootste en kleinste standaarddeviatie is groter dan 2: (SD = 10.485 en SD = 13.660)

Wat kan ik hieruit concluderen? Is er nog een post-hoc test die ik kan doen, of is het geen groot probleem dat de variantie niet in elke groep gelijk is?

Alvast bedankt!
I like you more than pizza, and I really like pizza.
  vrijdag 2 mei 2014 @ 14:57:30 #48
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_139488834
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 11:29 schreef Amsterdam227 het volgende:
Ik heb een vraag over de ANOVA icm Homogeneity of variance test.

Ik wil nagaan of de gemiddelde leeftijd van de deelnemers in drie condities niet significant van elkaar verschilt (dit is een controlecheck voorafgaand aan de resultaten van het hoofdonderzoek waarin ik effecten meet).

De verschillen blijken niet significant (F (2, 101) = 1.328; p = .270.)

De Levene geeft wel een significante waarde, namelijk .009

De verhouding van de grootste en kleinste standaarddeviatie is groter dan 2: (SD = 10.485 en SD = 13.660)

Wat kan ik hieruit concluderen? Is er nog een post-hoc test die ik kan doen, of is het geen groot probleem dat de variantie niet in elke groep gelijk is?

Alvast bedankt!
Dat ligt er aan waarom je in de eerste plaats die toets uitgevoerd hebt. Als je denkt dat er een relatie bestaat tussen leeftijd en je afhankelijke variabele kun je er het beste voor controleren. Als het gewoon een toets was om te kijken of randomisatie een beetje fatsoenlijk was zou ik het gewoon negeren.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_139493807
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 14:57 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Dat ligt er aan waarom je in de eerste plaats die toets uitgevoerd hebt. Als je denkt dat er een relatie bestaat tussen leeftijd en je afhankelijke variabele kun je er het beste voor controleren. Als het gewoon een toets was om te kijken of randomisatie een beetje fatsoenlijk was zou ik het gewoon negeren.
Bedankt!
I like you more than pizza, and I really like pizza.
pi_139494493
Ik zit weer vast met een analyse in SPSS

Ik heb een aantal teksten geanalyseerd op het type schrift en het aandeel van het Engels.

Ik heb drie variabelen:

- totaal aantal woorden in de tekst (ratio)
- totaal aantal Engelse woorden in de tekst (ratio)
- Of de tekst in westers schrift of een mix van westers en niet-westers schrift is opgesteld (nominaal)

Ik moet berekenen hoeveel Engels woorden er gemiddeld voorkomen in de tekst met de mix van westers en niet-westers schrift (dit heb ik gedaan) en hoeveel % van de totale tekst deze Engelse woorden uitmaken. << die laatste kom ik niet uit...

Ik moet volgens mij alle 3 de variabelen gebruiken, maar kom er niet uit hoe ik nou het juiste percentage krijg..

Kan iemand mij helpen?
I like you more than pizza, and I really like pizza.
pi_139494917
Je kunt een nieuwe variabele maken, die het percentage engelse t.o.v. Totaal aantal woorden aangeeft (via compute). Vervolgens kun je een split file doen op schrift en dan via descriptives gemiddelden opvragen. Als je de gemiddelden met elkaar moet vergelijken, dan kun je een anova uitvoeren (maar niet met spkit file!).
pi_139495183
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 17:54 schreef babybanaan het volgende:
Je kunt een nieuwe variabele maken, die het percentage engelse t.o.v. Totaal aantal woorden aangeeft (via compute). Vervolgens kun je een split file doen op schrift en dan via descriptives gemiddelden opvragen. Als je de gemiddelden met elkaar moet vergelijken, dan kun je een anova uitvoeren (maar niet met spkit file!).
Bedankt voor je reactie! Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met 'split file op schrift', sorry. Ik had al wel een variabele 'Percentage Engels in teksten'.

Ik heb nu twee gemiddelden gevonden: De teksten waarin zowel westers als niet-westers schrift voorkwam bleken gemiddeld 22.35 Engelse woorden te bevatten (SD = 14.529). Het gemiddeld totaal aantal woorden in deze teksten was 77.61 (SD = 44.095).

Maar welke variabelen moet ik nu voor de anova gebruiken? Want de gemiddelde waarden zijn geen aparte variabelen.

Ik hoop dat ik niet te vaag ben. Alvast bedankt.
I like you more than pizza, and I really like pizza.
pi_139495420
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 18:04 schreef Amsterdam227 het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie! Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met 'split file op schrift', sorry. Ik had al wel een variabele 'Percentage Engels in teksten'.

Ik heb nu twee gemiddelden gevonden: De teksten waarin zowel westers als niet-westers schrift voorkwam bleken gemiddeld 22.35 Engelse woorden te bevatten (SD = 14.529). Het gemiddeld totaal aantal woorden in deze teksten was 77.61 (SD = 44.095).

Maar welke variabelen moet ik nu voor de anova gebruiken? Want de gemiddelde waarden zijn geen aparte variabelen.

Ik hoop dat ik niet te vaag ben. Alvast bedankt.
Ik heb de anova uitgevoerd en de variabelen 'percentage Engels' en 'gebruikt schrift' gebruikt.
Ik zie wel een gemiddelde score in de descriptives tabel. Mag ik deze gewoon overnemen? de p-waarde is wel significant, of heeft dit niks te maken met de score?
I like you more than pizza, and I really like pizza.
  zaterdag 3 mei 2014 @ 01:22:33 #54
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_139511994
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 17:41 schreef Amsterdam227 het volgende:
Ik zit weer vast met een analyse in SPSS

Ik heb een aantal teksten geanalyseerd op het type schrift en het aandeel van het Engels.

Ik heb drie variabelen:

- totaal aantal woorden in de tekst (ratio)
- totaal aantal Engelse woorden in de tekst (ratio)
- Of de tekst in westers schrift of een mix van westers en niet-westers schrift is opgesteld (nominaal)

Ik moet berekenen hoeveel Engels woorden er gemiddeld voorkomen in de tekst met de mix van westers en niet-westers schrift (dit heb ik gedaan) en hoeveel % van de totale tekst deze Engelse woorden uitmaken. << die laatste kom ik niet uit...

Ik moet volgens mij alle 3 de variabelen gebruiken, maar kom er niet uit hoe ik nou het juiste percentage krijg..

Kan iemand mij helpen?
is dat niet gewoon hoeveelheid engelse woorden / totale aantal woorden? Of mis ik nu iets?
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_139516454
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 01:22 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

is dat niet gewoon hoeveelheid engelse woorden / totale aantal woorden? Of mis ik nu iets?
Thanks, Ik ben er uit, was idd super simpel maar zat me weer blind te staren op te ingewikkelde oplossingen :P
I like you more than pizza, and I really like pizza.
pi_139521389
Mensen!
(Ik weet, 1st post, maar daar komt verandering in).

Ik ben bezig met m'n afstudeerscriptie en zit op dit moment helemaal vast met SPSS analyse.
Ik doe onderzoek naar relatie tussen irritatie binnen een reclame en naamsbekendheid.
Er zijn 2 vragenlijsten rondgegaan. De eerste om de irritatie te meten en de 2e om de naamsbekendheid te meten.

Dit was vooral met likert scale.
Het probleem is nu om de hypotheses te testen..

Er is gebruik gemaakt van 2 irritante reclames (vanish & zalando) en 2 niet-irritante reclames (kia en crystal clear)

Heb dus 4 onafhankelijke groepen (reclames) binnen een onafhankelijke variabele (Soort reclame)
Ik wil nu het volgende bewijzen:
Een test laat zien dat de irritante reclame meer irritatie opleverde dan de niet-irritante reclame.
Onafhankelijk: Soort Reclame. Afhankelijk: Ervaren irritatie.
Een reclame die irritatie bevat zorgt voor een hogere naamsbekendheid dan een niet-irritante reclame.
Onafhankelijk: Irritatie Afhankelijk: Naamsbekendheid (recall)

Er is mij gezegd dat ik gebruik moet maken van een ANOVA, maar dan kom ik bij het probleem, hoe ik een irritante reclame vergelijk met een niet-irritante reclame en hoe ik dan de onafhankelijke variabele invoer?

Als iemand weet hoe dit werkt, dank is groot!!
--
pi_139522229
Je kan het een beetje vergelijken met deze vraag, maar dan moet ik in plaats van 2 reclames, 4 reclames analyseren, 2 irritante en 2 niet -irritante.

Hoi!

Voor mijn masterscriptie ben ik bezig met het verwerken van de resultaten in SPSS (jippi, not).
Nu loop ik echt helemaal vast!

Ik heb een vragenlijst gehouden met likert-schaal vragen. Deze heb ik allemaal ingevoerd in SPSS, no problem. Nu heb ik de verschillende variabelen die samen één item vormen samengevoegd, eerst heb ik een Cronbach's Alpha uitgevoerd om te kijken of dit kon, no problem.

Mijn vragenlijst bestond uit 2 afbeeldingen. Nu wil ik de uitkomsten voor deze twee afbeeldingen met elkaar vergelijken. Hoe doe ik dit?

De data van de twee afbeeldingen staat wel in één SPSS bestand.

Ik dacht aan een ANOVA, maar welke gegevens moet ik dan waar invoeren?
Moet ik voor de afbeeldingen ook variabelen aanmaken? Hoe doe ik dan zonder dat SPSS er niet mee kan rekenen (had ik net namelijk).

Ik heb het idee dat ik een variabele mis ofzo, maar zou niet weten welke en hoe ik deze dan in moet voeren.

Wie kan mij helpen? Ik word er onderhand een beetje wanhopig van!
--
pi_139526597
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 15:09 schreef Supertuintje het volgende:
Mensen!
(Ik weet, 1st post, maar daar komt verandering in).

Ik ben bezig met m'n afstudeerscriptie en zit op dit moment helemaal vast met SPSS analyse.
Ik doe onderzoek naar relatie tussen irritatie binnen een reclame en naamsbekendheid.
Er zijn 2 vragenlijsten rondgegaan. De eerste om de irritatie te meten en de 2e om de naamsbekendheid te meten.

Dit was vooral met likert scale.
Het probleem is nu om de hypotheses te testen..

Er is gebruik gemaakt van 2 irritante reclames (vanish & zalando) en 2 niet-irritante reclames (kia en crystal clear)

Heb dus 4 onafhankelijke groepen (reclames) binnen een onafhankelijke variabele (Soort reclame)
Ik wil nu het volgende bewijzen:
Een test laat zien dat de irritante reclame meer irritatie opleverde dan de niet-irritante reclame.
Onafhankelijk: Soort Reclame. Afhankelijk: Ervaren irritatie.
Een reclame die irritatie bevat zorgt voor een hogere naamsbekendheid dan een niet-irritante reclame.
Onafhankelijk: Irritatie Afhankelijk: Naamsbekendheid (recall)

Er is mij gezegd dat ik gebruik moet maken van een ANOVA, maar dan kom ik bij het probleem, hoe ik een irritante reclame vergelijk met een niet-irritante reclame en hoe ik dan de onafhankelijke variabele invoer?

Als iemand weet hoe dit werkt, dank is groot!!
Samengevat: Je wil eerst controleren of de irritante reclames inderdaad irritanter waren dan de niet-irritante reclames en daarna analyseren of deze een grotere naamsbekendheid creëren. Klopt die samenvatting?

Eerste stap is om te controleren of alle items op je vragenlijst hetzelfde meten (volgens je volgende post is dat zo). Daarna kun je totaalscores maken als je wil per reclame. Je kunt vervolgens óf de irritante reclames samenvoegen en de niet-irritante reclames toevoegen en een t-test uitvoeren. Of je kunt een ANOVA doen met 4 groepen (de reclames). Je afhankelijke variabele is dan irritatiefactor, je onafhankelijke variabele is dan de reclame.

Daarna kun je eenzelfde ANOVA (of t-test) doen met naamsbekendheid als afhankelijke variabele in plaats van de irritatiefactor.

Even uit interesse: Gaat het om een hbo of wo scriptie en welke studie doe je?
pi_139533927
WO, Business Economics.

Heb de variabelen samengevoegd en doormiddel van gepairde t-tests kom ik nu al erg ver ;)
Wanneer ik een ANOVA zou doen..

Hoe kan ik SPSS dan onafhankelijke variabele soort reclame invoeren...?

Alvast bedankt, en tnx voor je antwoord ;)
--
  zondag 4 mei 2014 @ 00:40:41 #60
95123 Operc
Nr. 40
pi_139540362
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 21:29 schreef Supertuintje het volgende:
WO, Business Economics.

Heb de variabelen samengevoegd en doormiddel van gepairde t-tests kom ik nu al erg ver ;)
Wanneer ik een ANOVA zou doen..

Hoe kan ik SPSS dan onafhankelijke variabele soort reclame invoeren...?

Alvast bedankt, en tnx voor je antwoord ;)
Variabele aanmaken en die de waardes 1-4 geven waarbij je elke waarde een label geeft van een reclame. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')