abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139495183
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 17:54 schreef babybanaan het volgende:
Je kunt een nieuwe variabele maken, die het percentage engelse t.o.v. Totaal aantal woorden aangeeft (via compute). Vervolgens kun je een split file doen op schrift en dan via descriptives gemiddelden opvragen. Als je de gemiddelden met elkaar moet vergelijken, dan kun je een anova uitvoeren (maar niet met spkit file!).
Bedankt voor je reactie! Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met 'split file op schrift', sorry. Ik had al wel een variabele 'Percentage Engels in teksten'.

Ik heb nu twee gemiddelden gevonden: De teksten waarin zowel westers als niet-westers schrift voorkwam bleken gemiddeld 22.35 Engelse woorden te bevatten (SD = 14.529). Het gemiddeld totaal aantal woorden in deze teksten was 77.61 (SD = 44.095).

Maar welke variabelen moet ik nu voor de anova gebruiken? Want de gemiddelde waarden zijn geen aparte variabelen.

Ik hoop dat ik niet te vaag ben. Alvast bedankt.
I like you more than pizza, and I really like pizza.
pi_139495420
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 18:04 schreef Amsterdam227 het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie! Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met 'split file op schrift', sorry. Ik had al wel een variabele 'Percentage Engels in teksten'.

Ik heb nu twee gemiddelden gevonden: De teksten waarin zowel westers als niet-westers schrift voorkwam bleken gemiddeld 22.35 Engelse woorden te bevatten (SD = 14.529). Het gemiddeld totaal aantal woorden in deze teksten was 77.61 (SD = 44.095).

Maar welke variabelen moet ik nu voor de anova gebruiken? Want de gemiddelde waarden zijn geen aparte variabelen.

Ik hoop dat ik niet te vaag ben. Alvast bedankt.
Ik heb de anova uitgevoerd en de variabelen 'percentage Engels' en 'gebruikt schrift' gebruikt.
Ik zie wel een gemiddelde score in de descriptives tabel. Mag ik deze gewoon overnemen? de p-waarde is wel significant, of heeft dit niks te maken met de score?
I like you more than pizza, and I really like pizza.
  zaterdag 3 mei 2014 @ 01:22:33 #54
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_139511994
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 17:41 schreef Amsterdam227 het volgende:
Ik zit weer vast met een analyse in SPSS

Ik heb een aantal teksten geanalyseerd op het type schrift en het aandeel van het Engels.

Ik heb drie variabelen:

- totaal aantal woorden in de tekst (ratio)
- totaal aantal Engelse woorden in de tekst (ratio)
- Of de tekst in westers schrift of een mix van westers en niet-westers schrift is opgesteld (nominaal)

Ik moet berekenen hoeveel Engels woorden er gemiddeld voorkomen in de tekst met de mix van westers en niet-westers schrift (dit heb ik gedaan) en hoeveel % van de totale tekst deze Engelse woorden uitmaken. << die laatste kom ik niet uit...

Ik moet volgens mij alle 3 de variabelen gebruiken, maar kom er niet uit hoe ik nou het juiste percentage krijg..

Kan iemand mij helpen?
is dat niet gewoon hoeveelheid engelse woorden / totale aantal woorden? Of mis ik nu iets?
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_139516454
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 01:22 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

is dat niet gewoon hoeveelheid engelse woorden / totale aantal woorden? Of mis ik nu iets?
Thanks, Ik ben er uit, was idd super simpel maar zat me weer blind te staren op te ingewikkelde oplossingen :P
I like you more than pizza, and I really like pizza.
pi_139521389
Mensen!
(Ik weet, 1st post, maar daar komt verandering in).

Ik ben bezig met m'n afstudeerscriptie en zit op dit moment helemaal vast met SPSS analyse.
Ik doe onderzoek naar relatie tussen irritatie binnen een reclame en naamsbekendheid.
Er zijn 2 vragenlijsten rondgegaan. De eerste om de irritatie te meten en de 2e om de naamsbekendheid te meten.

Dit was vooral met likert scale.
Het probleem is nu om de hypotheses te testen..

Er is gebruik gemaakt van 2 irritante reclames (vanish & zalando) en 2 niet-irritante reclames (kia en crystal clear)

Heb dus 4 onafhankelijke groepen (reclames) binnen een onafhankelijke variabele (Soort reclame)
Ik wil nu het volgende bewijzen:
Een test laat zien dat de irritante reclame meer irritatie opleverde dan de niet-irritante reclame.
Onafhankelijk: Soort Reclame. Afhankelijk: Ervaren irritatie.
Een reclame die irritatie bevat zorgt voor een hogere naamsbekendheid dan een niet-irritante reclame.
Onafhankelijk: Irritatie Afhankelijk: Naamsbekendheid (recall)

Er is mij gezegd dat ik gebruik moet maken van een ANOVA, maar dan kom ik bij het probleem, hoe ik een irritante reclame vergelijk met een niet-irritante reclame en hoe ik dan de onafhankelijke variabele invoer?

Als iemand weet hoe dit werkt, dank is groot!!
--
pi_139522229
Je kan het een beetje vergelijken met deze vraag, maar dan moet ik in plaats van 2 reclames, 4 reclames analyseren, 2 irritante en 2 niet -irritante.

Hoi!

Voor mijn masterscriptie ben ik bezig met het verwerken van de resultaten in SPSS (jippi, not).
Nu loop ik echt helemaal vast!

Ik heb een vragenlijst gehouden met likert-schaal vragen. Deze heb ik allemaal ingevoerd in SPSS, no problem. Nu heb ik de verschillende variabelen die samen één item vormen samengevoegd, eerst heb ik een Cronbach's Alpha uitgevoerd om te kijken of dit kon, no problem.

Mijn vragenlijst bestond uit 2 afbeeldingen. Nu wil ik de uitkomsten voor deze twee afbeeldingen met elkaar vergelijken. Hoe doe ik dit?

De data van de twee afbeeldingen staat wel in één SPSS bestand.

Ik dacht aan een ANOVA, maar welke gegevens moet ik dan waar invoeren?
Moet ik voor de afbeeldingen ook variabelen aanmaken? Hoe doe ik dan zonder dat SPSS er niet mee kan rekenen (had ik net namelijk).

Ik heb het idee dat ik een variabele mis ofzo, maar zou niet weten welke en hoe ik deze dan in moet voeren.

Wie kan mij helpen? Ik word er onderhand een beetje wanhopig van!
--
pi_139526597
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 15:09 schreef Supertuintje het volgende:
Mensen!
(Ik weet, 1st post, maar daar komt verandering in).

Ik ben bezig met m'n afstudeerscriptie en zit op dit moment helemaal vast met SPSS analyse.
Ik doe onderzoek naar relatie tussen irritatie binnen een reclame en naamsbekendheid.
Er zijn 2 vragenlijsten rondgegaan. De eerste om de irritatie te meten en de 2e om de naamsbekendheid te meten.

Dit was vooral met likert scale.
Het probleem is nu om de hypotheses te testen..

Er is gebruik gemaakt van 2 irritante reclames (vanish & zalando) en 2 niet-irritante reclames (kia en crystal clear)

Heb dus 4 onafhankelijke groepen (reclames) binnen een onafhankelijke variabele (Soort reclame)
Ik wil nu het volgende bewijzen:
Een test laat zien dat de irritante reclame meer irritatie opleverde dan de niet-irritante reclame.
Onafhankelijk: Soort Reclame. Afhankelijk: Ervaren irritatie.
Een reclame die irritatie bevat zorgt voor een hogere naamsbekendheid dan een niet-irritante reclame.
Onafhankelijk: Irritatie Afhankelijk: Naamsbekendheid (recall)

Er is mij gezegd dat ik gebruik moet maken van een ANOVA, maar dan kom ik bij het probleem, hoe ik een irritante reclame vergelijk met een niet-irritante reclame en hoe ik dan de onafhankelijke variabele invoer?

Als iemand weet hoe dit werkt, dank is groot!!
Samengevat: Je wil eerst controleren of de irritante reclames inderdaad irritanter waren dan de niet-irritante reclames en daarna analyseren of deze een grotere naamsbekendheid creëren. Klopt die samenvatting?

Eerste stap is om te controleren of alle items op je vragenlijst hetzelfde meten (volgens je volgende post is dat zo). Daarna kun je totaalscores maken als je wil per reclame. Je kunt vervolgens óf de irritante reclames samenvoegen en de niet-irritante reclames toevoegen en een t-test uitvoeren. Of je kunt een ANOVA doen met 4 groepen (de reclames). Je afhankelijke variabele is dan irritatiefactor, je onafhankelijke variabele is dan de reclame.

Daarna kun je eenzelfde ANOVA (of t-test) doen met naamsbekendheid als afhankelijke variabele in plaats van de irritatiefactor.

Even uit interesse: Gaat het om een hbo of wo scriptie en welke studie doe je?
pi_139533927
WO, Business Economics.

Heb de variabelen samengevoegd en doormiddel van gepairde t-tests kom ik nu al erg ver ;)
Wanneer ik een ANOVA zou doen..

Hoe kan ik SPSS dan onafhankelijke variabele soort reclame invoeren...?

Alvast bedankt, en tnx voor je antwoord ;)
--
  zondag 4 mei 2014 @ 00:40:41 #60
95123 Operc
Nr. 40
pi_139540362
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 21:29 schreef Supertuintje het volgende:
WO, Business Economics.

Heb de variabelen samengevoegd en doormiddel van gepairde t-tests kom ik nu al erg ver ;)
Wanneer ik een ANOVA zou doen..

Hoe kan ik SPSS dan onafhankelijke variabele soort reclame invoeren...?

Alvast bedankt, en tnx voor je antwoord ;)
Variabele aanmaken en die de waardes 1-4 geven waarbij je elke waarde een label geeft van een reclame. :)
pi_139543326
Ja, maar alle respondenten zien de 4 reclames hé, dan lukt het me niet om reclame 1 te koppelen aan irritatie 1. Daarom lijkt het me veel idealiter om gebruik te maken van de paired t test ;)
--
  zondag 4 mei 2014 @ 09:32:21 #62
95123 Operc
Nr. 40
pi_139543729
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 08:13 schreef Supertuintje het volgende:
Ja, maar alle respondenten zien de 4 reclames hé, dan lukt het me niet om reclame 1 te koppelen aan irritatie 1. Daarom lijkt het me veel idealiter om gebruik te maken van de paired t test ;)
Hoezo niet? Reclame is gewoon een within-subjects-factor toch? Of heb je irritatie niet per reclame gemeten?

En je hebt een ANOVA nodig om alle 4 de condities tegelijk te analyseren, dat gaat niet met een t-toets.
pi_139543905
Ik heb de irritatie per reclame gemeten, toen mbv compute variable ervaren irritatie irritante reclame gemaakt en een met ervaren irritatie niet-irritante reclame.

Mbv t-toets dat irritante reclame meer irritatie oplevert dan een niet-irritante reclame.

Bewustzijn irritante reclames samengevoegd + bewustzijn niet-irritante reclames samengevoegd.
T-toets

Bewustzijn irritante reclames hoger dan niet-irritant.

Mij is verteld dat het ook op deze manier kon?

Zou je misschien kunnen uitleggen hoe ik dan reclame dan in SPSS kan invoeren ? :)
--
pi_139543942
En dan hoe jij in variable view het eruit zou laten zien?
Super dat je reageert trouwens ;)

Ik ga ervanuit dat ik het op deze manier met irritante reclames en niet irritante reclames en t nog op een juiste manier doe..
--
  zondag 4 mei 2014 @ 10:19:00 #65
95123 Operc
Nr. 40
pi_139544216
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 09:50 schreef Supertuintje het volgende:
Ik heb de irritatie per reclame gemeten, toen mbv compute variable ervaren irritatie irritante reclame gemaakt en een met ervaren irritatie niet-irritante reclame.

Mbv t-toets dat irritante reclame meer irritatie oplevert dan een niet-irritante reclame.

Bewustzijn irritante reclames samengevoegd + bewustzijn niet-irritante reclames samengevoegd.
T-toets

Bewustzijn irritante reclames hoger dan niet-irritant.

Mij is verteld dat het ook op deze manier kon?

Zou je misschien kunnen uitleggen hoe ik dan reclame dan in SPSS kan invoeren ? :)
Zo kan het ook, alleen lijkt het wat onlogisch voor je vraag of de irritante reclames daadwerkelijk irritant zijn. Ik ken je data niet, maar stel de niet irritante reclames scoren 2 en 2 op de irritatieschaal. En de irritante reclames scoren 2 en 7. Dan is je gemiddelde niet-irritante reclame 2 en je gemiddelde irritante reclame 4,5, waardoor de irritante reclames irritanter lijken te zijn (kromme zin maar je snapt het vast.) Maar eigenlijk is er maar 1 reclame irritanter dan de andere 3. Dus voor het controleren of de reclames daadwerkelijk irritant/niet-irritant zijn, kun je beter 4 groepen overhouden. Omdat het een within-subject-factor is, kom je uit bij een repeated-measures-ANOVA. Als je de irritatiescores van de 4 reclames hebt kom je er wel. over die RM-ANOVA kun je vast genoeg vinden in je statistiek boeken/internet. :)
pi_139544308
Top, dankjewel! Ik ga er eens achteraan, ben tenminste al 1000 x verder door middel van t-test voor het feedback moment, dan zonder deze antwoorden., had geen flauw idee waar te beginnen.
--
pi_139546109
Ik moet een interactie tussen een gestandaardiseerde continue variabele en een categorische variabele interpreteren. De interactie is significant, maar de levels van de categorische variabele binnen de continue variabele (op zowel z=-1 als z=+1) verschillen niet. Het is een disordinale interactie (bij z=-1 omgekeerd patroon t.o.v. z=+1).

Hoe interpreteer ik deze interactie dan met behulp van toetsen? Als ik een plot maak, zie ik duidelijk dat de regressielijnen kruisen. De interactietoets is ook significant. Maar ik moet ook uitleggen welke "cellen" (ik noem het cellen, omdat we van de continue variabele een punt hebben gekozen) van elkaar verschillen. Hoe krijg ik de toetsen die dat laten zien?
pi_139550910
Vorig jaar heb ik mijn HBO afgerond en ben op dit moment bezig met een schakeljaar om volgend jaar te starten met de Master Business Administration. In dit schakeljaar moet je ook een klein onderzoek houden. Daarbij is het de bedoeling dat je SPSS gebruikt om de resultaten te interpreteren, door mijn HBO achtergrond heb ik daar helaas weinig ervaring in. Daarom heb ik een korte vraag:

Ik ben aan het onderzoeken of de afstand, gemeten in kilometers, invloed heeft op de resultaten van een alliantie. De volgende variabele heb ik:

Dependent: Performance (1. Objective not accomplished, 2. partially accomplished and 3, met) -> ordinaal
Independent: Geographical distance (1. Low distance, 2. Moderate distance, 3. High distance) -> nominaal

Daarnaast heb ik twee control variables; Subsidie en aantal partners in de alliantie -> beide zijn scale.

Ik heb een drietal hypotheses om te analysere of er een zogenaamde U-shape is:
1)een lage geografische afstand heeft een negatieve invloed op de performance;
2) een optimale geografische afstand heeft een positieve invloed op de performance;
3) een grote geografische afstand heeft een negatieve invloed op de performance.

Kan iemand mij helpen met een aanzet te geven welke test het best te gebruik is in SPSS? Graag via de makkelijkste weg.

Hartelijk dank!
  maandag 5 mei 2014 @ 14:57:00 #69
305837 christiman
christiman
pi_139584450
Ik heb voor mijn masteronderzoek (geneeskunde, EUR) een dataset in SPSS met behandelgegevens van patiënten. Per patiënt heb ik meerdere regels met behandelinformatie, waarbij alle 'baseline' informatie steeds hetzelfde is.
Kan ik de regels die bij één patiënt horen koppelen, zodat SPSS al die regels als één case ziet?
pi_139585637
Restructure cases into variables in de Restucture Data Wizard (Data > Restructure). Of via syntax
1CASESTOVARS
pi_139695541
Beste heren/dames,

Om te beginnen volg ik een opleiding die niets te maken heeft met Wiskunde (Bedrijfskundige Informatica). Ik ben bezig met mijn afstudeerscriptie. Hier behandel ik een probleemgroepinteractietabel. Ik dien aan te geven (op procentuele wijze) dat het oplossen van een x aantal problemen van de ene probleemgroep,tegelijkertijd een x-aantal problemen oplost van een andere probleemgroep.

Ik dien dit uit te rekenen met een berekening, en ik heb werkelijk geen idee hoe ik dit moet aanpakken. Ik zou jullie eeuwig dankbaar zijn als jullie mij hierbij kunnen helpen, omdat dit mijn laatste onderdeel is wat ik nog moet uitvogelen!

Ik zal het nog even aantonen met een voorbeeldje:

Er zijn 2 probleemgroepen:

Probleemgroep A:
Probleem 1
Probleem 2
Probleem 3

Probleemgroep B:
Probleem 4
Probleem 5
Probleem 6

Ik wil dus aangeven dat het onderlinge verband tussen probleemgroep A en B is, dat bijvoorbeeld het oplossen van probleem 2 tegelijkertijd probleem 5 en 6 van probleemgroep B oplost. Dit wil ik procentueel aantonen.
Hoe dien ik dit aan te geven met een berekening? En hoe heet deze berekening, is er een benoeming voor deze methode? Ik dien namelijk literair te onderbouwen hoe ik aan de berekening kom.. Ik heb even diep in mijn geheugen gegraven, in het kader van dit voorbeeldje ben ik op 1/3e x 2/3e gekomen, vraag me niet hoe ik daarop kom..

ik kan jullie alleen maar eeuwig dankbaar zijn. Ik hoop echt dat jullie mij zsm kunnen helpen!
pi_139868622
Dag,

Ik heb een vraag over welke analyse ik moet gebruiken bij SPSS.
Ikzelf kom er niet uit.

Ik wil kijken of er een verband bestaat tussen de leeftijd + ervaring en aan de andere kant de leerstijl van de verpleegkundige.
Een kort overzicht van mijn data:

Onafhankelijke variabelen:
- Leeftijd
- Ervaring in de zorg

Afhankelijke variabelen:
Voor elke respondent heb ik een score op elke vijf leerstijlen, dus vijf scores in totaal.
Bijv:
33 op leren door nieuwe zaken toe te voegen
80 op leren door de theorie
55 op leren door doen
30 op leren door reflectie
60 op leren door sociale interactie

Graag zou ik hier een regressieanalyse over willen doen, maar ik weet niet hoe dat moet met meerdere afhankelijke variabelen/waarden.
pi_139878775
Ik ben momenteel bezig met een onderzoek naar de link tussen crowdfunding en innovativiteit.
Mijn hypothese is dat projecten die innovatiever zijn succesvoller zullen zijn.

Ik heb de scores voor innovativiteit van 100 projecten; van 1=niet innovatief tot 5=zeer innovatief, dit is dus een ordinale schaal.
Het succes is ook op ordinale wijze gemeten met 1=niet succesvol tot 10=succesvol.
Daarnaast heb ik ook veel data die als controle variabelen gebruikt kunnen worden. Deze controle varriabelen zijn rente, looptijd lening en risico en zijn op scale niveau gemeten.

Ik wil met behulp van een regressie bekijken wat de invloed van innovativiteit op succes is, gecontroleerd voor de 3 controlevariabelen. (Het is eventueel ook een optie om van innovativiteit een dichotome score te maken van; 1=niet innovatief 2=innovatief)

Hoe voer ik deze ordinale lineaire regressie uit?

Ik heb al gekeken bij regression--ordinal--- en heb succes(dependent), innovativeness(factor) en risk, rente and looptijd(coovariaat) meegenomen.
Is dit de juiste keuze? En hoe kan dan zien wat de invloed van de controle variabelen is? En hoe kan ik het effect van innovativiteit op succes zien gecontroleerd voor de 3 controle variabelen?
pi_139900541
Beste Fokkers,
Ik werk aan mijn master thesis (marketing management) en zit met de volgende situatie en kom er niet helemaal uit. Wellicht heeft iemand een idee?

Ik heb 3 groepen die allen een verschillende combinatie van advertenties hebben gezien. Als dependent variable heb ik click-through intention (een 7 scale van hoe aannemelijk het is dat de respondent op de afsluitende/online advertentie geklikt heeft).

De groepen zien er als volgt uit:

Groep 1: Eerst radio advertentie zonder humor vervolgens een online advertentie
Groep 2: Eerst radio advertentie met humor vervolgens een online advertentie
Groep 3: eerst online advertentie en vervolgens weer een online advertentie.

Mijn hypotheses:
H1: Groep 1 heeft een hogere click-through intention dan Groep 3
H2: Groep 2 heeft een hogere click-through intention dan Groep 1.

Ik heb dus geen full factorial design omdat mijn moderator alleen van toepassing is op Groep 1 en Groep 2. Zelf zat ik te denken aan een Indepentent sample T test en dan gewoon groep 1 met groep 3 vergelijken en groep 2 met groep 1 vergelijken.

Mijn begeleider suggereert dat er een andere/betere test is om de analyse te doen. Wat zouden jullie doen?

Alvast hartelijk dank voor de moeite!
  dinsdag 13 mei 2014 @ 20:07:11 #75
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_139918053
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 20:16 schreef Mynheer007 het volgende:
Ik ben momenteel bezig met een onderzoek naar de link tussen crowdfunding en innovativiteit.
Mijn hypothese is dat projecten die innovatiever zijn succesvoller zullen zijn.

Ik heb de scores voor innovativiteit van 100 projecten; van 1=niet innovatief tot 5=zeer innovatief, dit is dus een ordinale schaal.
Het succes is ook op ordinale wijze gemeten met 1=niet succesvol tot 10=succesvol.
Daarnaast heb ik ook veel data die als controle variabelen gebruikt kunnen worden. Deze controle varriabelen zijn rente, looptijd lening en risico en zijn op scale niveau gemeten.

Ik wil met behulp van een regressie bekijken wat de invloed van innovativiteit op succes is, gecontroleerd voor de 3 controlevariabelen. (Het is eventueel ook een optie om van innovativiteit een dichotome score te maken van; 1=niet innovatief 2=innovatief)

Hoe voer ik deze ordinale lineaire regressie uit?

Ik heb al gekeken bij regression--ordinal--- en heb succes(dependent), innovativeness(factor) en risk, rente and looptijd(coovariaat) meegenomen.
Is dit de juiste keuze? En hoe kan dan zien wat de invloed van de controle variabelen is? En hoe kan ik het effect van innovativiteit op succes zien gecontroleerd voor de 3 controle variabelen?
Kun je het niet gewoon als continue variabele gebruiken? Als je N hoog genoeg is en de data genoeg spreiding laat zien kun je volgens mij gewoon beiden als continue gebruiken en dat maakt het een heel stuk gemakkelijker.

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 12:16 schreef hanssk het volgende:
Beste Fokkers,
Ik werk aan mijn master thesis (marketing management) en zit met de volgende situatie en kom er niet helemaal uit. Wellicht heeft iemand een idee?

Ik heb 3 groepen die allen een verschillende combinatie van advertenties hebben gezien. Als dependent variable heb ik click-through intention (een 7 scale van hoe aannemelijk het is dat de respondent op de afsluitende/online advertentie geklikt heeft).

De groepen zien er als volgt uit:

Groep 1: Eerst radio advertentie zonder humor vervolgens een online advertentie
Groep 2: Eerst radio advertentie met humor vervolgens een online advertentie
Groep 3: eerst online advertentie en vervolgens weer een online advertentie.

Mijn hypotheses:
H1: Groep 1 heeft een hogere click-through intention dan Groep 3
H2: Groep 2 heeft een hogere click-through intention dan Groep 1.

Ik heb dus geen full factorial design omdat mijn moderator alleen van toepassing is op Groep 1 en Groep 2. Zelf zat ik te denken aan een Indepentent sample T test en dan gewoon groep 1 met groep 3 vergelijken en groep 2 met groep 1 vergelijken.

Mijn begeleider suggereert dat er een andere/betere test is om de analyse te doen. Wat zouden jullie doen?

Alvast hartelijk dank voor de moeite!
Je spreekt over een moderator maar die zie ik niet genoemd worden. Als je twee losse t-toetsen gebruikt, gebruik je niet je volledige data. Het beste is (m.i.) om een anova te doen met 2 planned contrasten: groep 1 t.o.v. groep 3, en groep 2 tov groep 1.

Dat gezegd hebbende, de data zullen niet heel anders zijn als je mijn manier gebruikt.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_139933252
quote:
Je spreekt over een moderator maar die zie ik niet genoemd worden. Als je twee losse t-toetsen gebruikt, gebruik je niet je volledige data. Het beste is (m.i.) om een anova te doen met 2 planned contrasten: groep 1 t.o.v. groep 3, en groep 2 tov groep 1.

Dat gezegd hebbende, de data zullen niet heel anders zijn als je mijn manier gebruikt.
Dank voor je reactie! Mijn opzet was als volgt:

Dependent variable is click-through intention (7 punts schaal).

Independent variable is "synergy between radio en online advertising" met 2 levels: ja of nee. Ja = eerst radio advertentie en dan online advertentie en Nee= twee keer online advertentie.

Nu verwacht ik dat radio-online beter werkt dan online-online. En ik verwacht dat radio-online extra goed werkt als de radio advertentie humor bevat.

In mijn ogen is mijn moderator dus "wel of geen humor in de radio advertentie". Is dit eigenlijk wel een echte moderator? En met welke test maak ik wél gebruik van mijn volledige data?
pi_139978271
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 20:07 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Kun je het niet gewoon als continue variabele gebruiken? Als je N hoog genoeg is en de data genoeg spreiding laat zien kun je volgens mij gewoon beiden als continue gebruiken en dat maakt het een heel stuk gemakkelijker.

[..]

Je spreekt over een moderator maar die zie ik niet genoemd worden. Als je twee losse t-toetsen gebruikt, gebruik je niet je volledige data. Het beste is (m.i.) om een anova te doen met 2 planned contrasten: groep 1 t.o.v. groep 3, en groep 2 tov groep 1.

Dat gezegd hebbende, de data zullen niet heel anders zijn als je mijn manier gebruikt.
Bedankt. Dat is inderdaad een optie. Ik ga even kijken of het normaal verdeeld is.
pi_140003356
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2014 00:18 schreef hanssk het volgende:

[..]

Dank voor je reactie! Mijn opzet was als volgt:

Dependent variable is click-through intention (7 punts schaal).

Independent variable is "synergy between radio en online advertising" met 2 levels: ja of nee. Ja = eerst radio advertentie en dan online advertentie en Nee= twee keer online advertentie.

Nu verwacht ik dat radio-online beter werkt dan online-online. En ik verwacht dat radio-online extra goed werkt als de radio advertentie humor bevat.

In mijn ogen is mijn moderator dus "wel of geen humor in de radio advertentie". Is dit eigenlijk wel een echte moderator? En met welke test maak ik wél gebruik van mijn volledige data?
Ik zou het geen moderator noemen omdat je met deze optie niet weet of dat het gewoon een (main) effect van humor is, of dat er echt iets speciaals is qua humor op de radio.

Je kunt de test doen door middel van planned contrasten in een anova.

als online-online conditie 1 is
radio (geen humor) online = conditie 2
radio (humor) online = 3

dan doe je de volgende twee contrasten:

1
-1
0

hierbij kijk je of conditie 2 significant van 1 verschilt

en
0
1
-1

hierbij kijk je of conditie 3 significant van conditie 2 verschilt
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_140139201
Deze vraag is vast al heel vaak gesteld,
dus ik ga even het topic doorlezen.........

Hoe zat dat ook al weer met thesistools, excel bestand & SPSS

Volgens mij kon ik dit vorig jaar nog prima invoeren en nu heb ik echt geen idee wat ik moet doen :')


-edit-

er komt al wat boven drijven! gelukkig

[ Bericht 9% gewijzigd door Probability op 19-05-2014 19:27:41 ]
Worry is a misuse of imagination
pi_140164374
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 19:12 schreef Probability het volgende:
Deze vraag is vast al heel vaak gesteld,
dus ik ga even het topic doorlezen.........

Hoe zat dat ook al weer met thesistools, excel bestand & SPSS

Volgens mij kon ik dit vorig jaar nog prima invoeren en nu heb ik echt geen idee wat ik moet doen :')

-edit-

er komt al wat boven drijven! gelukkig
en met behulp van wat tutorials mijn vragen in spss ingevoerd (na wat moeite!)

kon ik de antwoorden van de online enquete er zo inplakken

volgens mij begrijp ik het wel aardig _O_
Worry is a misuse of imagination
pi_140165279
Iemand hier die suggesties heeft voor een basis boek/tutorial voor statistische toetsen met R?
En zijn er verschillende R programma's? (Zo ja, adviezen over welke het beste werkt?)
pi_140165717
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 13:02 schreef Operc het volgende:
Iemand hier die suggesties heeft voor een basis boek/tutorial voor statistische toetsen met R?
En zijn er verschillende R programma's? (Zo ja, adviezen over welke het beste werkt?)
Een directe suggestie voor een goed boek heb ik niet, ik heb zelf het vooral door oefening en voorbeelden op internet geleerd. Er zijn niet verschillende R programma's (wel verschillende versies, maar in principe neem je gewoon de nieuwste). Ik raad je wel aan om een IDE te nemen, waarbij de makkelijkste waarschijnlijk Rstudio is. Een andere mogelijkheid is een plugin in Eclipse. Zo'n IDE maakt het leven een stuk makkelijker met debuggen en programmeren.

Er zijn wel heel veel paketten die je kan installeren buiten de basis-R, maar dat installeren gaat vrij eenvoudig.

Enkele handige sites:
http://www.statmethods.net/ (vrij goed beginnersoverzicht van verschillende mogelijkheden, waaronder statistische tests en plotmogelijkheden. Ook nog handig voor de meer ervarener gebruiker als naslag.)
http://www.cookbook-r.com/ (bijna hetzelfde, plots zijn hier meer gefocused op het pakket ggplot2)
http://www.ats.ucla.edu/stat/r/whatstat/whatstat.htm (concreet overzichtje met statistische tests in R, weet niet of het volledig is).
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_140165790
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 13:18 schreef Felagund het volgende:

[..]

Een directe suggestie voor een goed boek heb ik niet, ik heb zelf het vooral door oefening en voorbeelden op internet geleerd. Er zijn niet verschillende R programma's (wel verschillende versies, maar in principe neem je gewoon de nieuwste). Ik raad je wel aan om een IDE te nemen, waarbij de makkelijkste waarschijnlijk Rstudio is. Een andere mogelijkheid is een plugin in Eclipse. Zo'n IDE maakt het leven een stuk makkelijker met debuggen en programmeren.

Er zijn wel heel veel paketten die je kan installeren buiten de basis-R, maar dat installeren gaat vrij eenvoudig.

Enkele handige sites:
http://www.statmethods.net/ (vrij goed beginnersoverzicht van verschillende mogelijkheden, waaronder statistische tests en plotmogelijkheden. Ook nog handig voor de meer ervarener gebruiker als naslag.)
http://www.cookbook-r.com/ (bijna hetzelfde, plots zijn hier meer gefocused op het pakket ggplot2)
http://www.ats.ucla.edu/stat/r/whatstat/whatstat.htm (concreet overzichtje met statistische tests in R, weet niet of het volledig is).
Die IDE's bedoelde ik inderdaad, kon even niet op de naam komen. :)
Bedankt voor de links, ik zal ze eens napluizen. :) Vanuit mijn psychologie studie altijd met SPSS gewerkt en nu eens kijken wat R te bieden heeft. :)
pi_140467105
Eén van mijn independent variables in mijn regressie geeft een probability weer.

Ik neem aan dat ik deze variable niet 'zo maar' in een OLS-regressie (Stata) kan zetten?

Hoe kan ik dat het beste oplossen? Een logaritme van maken?
pi_140485647
Beste mensen,

Ik ben bezig met een onderzoek. Het onderzoek gaat over het vergelijken van vragenlijsten. In verschillende vragenlijst worden manipulatie doorgevoerd met betrekking tot bijvoorbeeld aanspreekvorm en likert schalen. Door deze manipulaties zijn er vier verschillende versies van de vragenlijst.

Het is de bedoeling dat deze vier verschillende versies met elkaar worden vergeleken. Er dient dus een zekere significantietoets te worden uitgevoerd om te kijken of de verschillen tussen deze vragnelijsten significant zijn. Mijn vraag is nu welke toets kan ik hiervoor toepassen.

Even een kleine samenvatting: Ik ben dus op zoek naar een test met behulp van SPSS die vier vragenlijsten kan vergelijken, en dat ik zo kan zien of er per vraag sprake is van significante verschillen.

Iemand enig idee? Alvast bedankt!
pi_140498485
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 21:37 schreef nickwillem het volgende:
Beste mensen,

Ik ben bezig met een onderzoek. Het onderzoek gaat over het vergelijken van vragenlijsten. In verschillende vragenlijst worden manipulatie doorgevoerd met betrekking tot bijvoorbeeld aanspreekvorm en likert schalen. Door deze manipulaties zijn er vier verschillende versies van de vragenlijst.

Het is de bedoeling dat deze vier verschillende versies met elkaar worden vergeleken. Er dient dus een zekere significantietoets te worden uitgevoerd om te kijken of de verschillen tussen deze vragnelijsten significant zijn. Mijn vraag is nu welke toets kan ik hiervoor toepassen.

Even een kleine samenvatting: Ik ben dus op zoek naar een test met behulp van SPSS die vier vragenlijsten kan vergelijken, en dat ik zo kan zien of er per vraag sprake is van significante verschillen.

Iemand enig idee? Alvast bedankt!
Iets meer uitleg is nodig. Zijn het vier onafhankelijke condities of is het een 2x2 design? Zijn de rvagen aan elkaar gerelateerd of onafhankelijk? Etc.

Algemene antwoord: anova
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_140661518
Hoi allemaal,

ik heb een onderzoek waarbij ik vijf versies heb van mijn testmateriaal. Eentje als neutrale versie, de anderen hebben op vier plaatsen een verschillende manipulatie gehad, die dus allemaal een keer op verschillende plekken voorkomen, in de vier andere versies. Dus als 1 t/m 5 de verschillende manipulaties zijn, is het zoiets:

Versie 1: 1-1-1-1
Versie 2: 2-3-4-5
Versie 3: 3-4-5-2
Versie 4: 4-5-2-3
Versie 5: 5-2-3-4

Nu wil ik dus van de manipulaties weten of zij 'iets' uitmaken, met betrekking tot de neutrale conditie (1). Hoe de fuck moet dat? :) Ik studeer echt al eeuwen en het is denk ik zeven jaar geleden dat ik voor het laatst SPSS open had. Dus elke hulp is welkom.

Ik denk overigens dat het in de buurt van de Independant Samples T-Test komt, maar dan kan ik geen vijf verschillende manipulaties testen. Zie dit voorbeeld: http://www.spsshandboek.nl/independent_samples_t-test.html
  dinsdag 3 juni 2014 @ 14:27:14 #88
419641 Luudas
Begin de dag met een lach
pi_140667953
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 10:31 schreef AmerikaanseTopsport het volgende:
Hoi allemaal,

ik heb een onderzoek waarbij ik vijf versies heb van mijn testmateriaal. Eentje als neutrale versie, de anderen hebben op vier plaatsen een verschillende manipulatie gehad, die dus allemaal een keer op verschillende plekken voorkomen, in de vier andere versies. Dus als 1 t/m 5 de verschillende manipulaties zijn, is het zoiets:

Versie 1: 1-1-1-1
Versie 2: 2-3-4-5
Versie 3: 3-4-5-2
Versie 4: 4-5-2-3
Versie 5: 5-2-3-4

Nu wil ik dus van de manipulaties weten of zij 'iets' uitmaken, met betrekking tot de neutrale conditie (1). Hoe de fuck moet dat? :) Ik studeer echt al eeuwen en het is denk ik zeven jaar geleden dat ik voor het laatst SPSS open had. Dus elke hulp is welkom.

Ik denk overigens dat het in de buurt van de Independant Samples T-Test komt, maar dan kan ik geen vijf verschillende manipulaties testen. Zie dit voorbeeld: http://www.spsshandboek.nl/independent_samples_t-test.html
Kan dat niet door middel van het selecteren van diverse cases. Kijk anders even in deze handleiding, ik weet niet of je er wat aan hebt. Had het net ook al geplaatst bij een andere oproep op dit forum:
http://pc-en-internet.inf(...)ken-handleiding.html

Anders is er toch wel een docent op een Hogeschool die je hiermee kan helpen?
pi_140668222
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 10:31 schreef AmerikaanseTopsport het volgende:
Hoi allemaal,

ik heb een onderzoek waarbij ik vijf versies heb van mijn testmateriaal. Eentje als neutrale versie, de anderen hebben op vier plaatsen een verschillende manipulatie gehad, die dus allemaal een keer op verschillende plekken voorkomen, in de vier andere versies. Dus als 1 t/m 5 de verschillende manipulaties zijn, is het zoiets:

Versie 1: 1-1-1-1
Versie 2: 2-3-4-5
Versie 3: 3-4-5-2
Versie 4: 4-5-2-3
Versie 5: 5-2-3-4

Nu wil ik dus van de manipulaties weten of zij 'iets' uitmaken, met betrekking tot de neutrale conditie (1). Hoe de fuck moet dat? :) Ik studeer echt al eeuwen en het is denk ik zeven jaar geleden dat ik voor het laatst SPSS open had. Dus elke hulp is welkom.

Ik denk overigens dat het in de buurt van de Independant Samples T-Test komt, maar dan kan ik geen vijf verschillende manipulaties testen. Zie dit voorbeeld: http://www.spsshandboek.nl/independent_samples_t-test.html
Iets meer informatie zou handig zijn. :)
1. Wat en hoe vaak meet je je afhankelijke variabele? Is dat na alle 4 de manipulaties of na elke manipulatie?
2. Is je versie 1-5 tabel een voorbeeld of is het een realistische weergave? (volgt manipulatie 3 altijd na manipulatie 2, of kan de combinatie ook 4253 zijn bijvoorbeeld?)
3. wil je van elke variabele apart weten of deze invloed heeft of eerder of 2435(in welke volgorde dan ook) invloed heeft ten opzichte van 1111?
  FOK!fotograaf donderdag 5 juni 2014 @ 00:10:29 #90
145146 Andyy
pi_140730761
Ik heb de volgende data:
manipulatievariabele (2 experimentele, 1 controle), man/vrouw, reactietijd en hulp (ja of nee)
Het is zijn allemaal van losse personen (between subjects dus)
Nu wil ik weten of de reactietijd en/of hulpgedrag significant verschillen in de verschillende condities en wellicht ook nog of er man/vrouw verschillen zijn.
Heb zelf al verschillende ANOVAs uitgevoerd, maar wil eigenlijk experimentele conditie vergelijken met de controle (los van elkaar). Moet ik hiervoor dummy variabelen aanmaken oid? Of welke analyses moet ik draaien, ik snap het niet meer :'(
  donderdag 5 juni 2014 @ 09:55:25 #91
381446 Rubman
Just as clear as a foggy night
pi_140736728
Ik moet met SPSS de een percentage van 2 variabelen bepalen.

Ik heb 1 variabele totale slaap en een andere variabele dromend over een range van verschillende diersoorten.
Nu moet ik dus het percentage dromend van totale slaap analyseren, maar geen idee hoe dit het beste te doen.

de vraag is letterlijk dit.
[quote]
Definieer ten slotte als variabele het percentage dat droomslaap uitmaakt van de totale slaap
[\]
Laaiend enthousiast kwam hij uit de brandende kerncentrale en keek stralen om zich heen!
pi_140736883
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 09:55 schreef Rubman het volgende:
Ik moet met SPSS de een percentage van 2 variabelen bepalen.

Ik heb 1 variabele totale slaap en een andere variabele dromend over een range van verschillende diersoorten.
Nu moet ik dus het percentage dromend van totale slaap analyseren, maar geen idee hoe dit het beste te doen.

de vraag is letterlijk dit.
[quote]
Definieer ten slotte als variabele het percentage dat droomslaap uitmaakt van de totale slaap
[\]
Compute variable, percentage = droomslaap/totale slaap? Daarna kun je via descriptives nog het gemiddelde percentage opvragen van de hele groep.
pi_140737014
quote:
6s.gif Op donderdag 5 juni 2014 00:10 schreef Andyy het volgende:
Ik heb de volgende data:
manipulatievariabele (2 experimentele, 1 controle), man/vrouw, reactietijd en hulp (ja of nee)
Het is zijn allemaal van losse personen (between subjects dus)
Nu wil ik weten of de reactietijd en/of hulpgedrag significant verschillen in de verschillende condities en wellicht ook nog of er man/vrouw verschillen zijn.
Heb zelf al verschillende ANOVAs uitgevoerd, maar wil eigenlijk experimentele conditie vergelijken met de controle (los van elkaar). Moet ik hiervoor dummy variabelen aanmaken oid? Of welke analyses moet ik draaien, ik snap het niet meer :'(
Dus je hebt een 2(man/vrouw)*3(exp1/exp2/controle) between-subjects design met 2 afhankelijke variabelen(reactietijd/hulp)?
Dan zou je in SPSS dus de volgende variabelen hebben:
Groep (met waarde 1, 2 of 3 (exp1/exp2/controle als labels))
Geslacht (met waarde 1 of 2 (man/vrouw als labels))
Reactietijd (in ms)
Hulp (met waarde 1 of 2 (ja/nee als labels))

Dan kun je toch gewoon een ANOVA doen met Groep als onafhankelijke variabele? Je zou eventueel ook 2 t-toetsen kunnen doen, waarbij je exp1 vergelijkt met controle en exp2 vergelijkt met controle.
  donderdag 5 juni 2014 @ 10:07:37 #94
381446 Rubman
Just as clear as a foggy night
pi_140737037
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 10:02 schreef Operc het volgende:

[..]

Compute variable, percentage = droomslaap/totale slaap? Daarna kun je via descriptives nog het gemiddelde percentage opvragen van de hele groep.
Dit begrijp ik niet helemaal, ben redelijk beginneling met SPSS dus wat meer hulp is welkom.
Als ik via compute variable voor de = Percentage invoer en daarna droomslaap/totale slaap krijg ik geen uitkomst.
Laaiend enthousiast kwam hij uit de brandende kerncentrale en keek stralen om zich heen!
pi_140737248
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 10:07 schreef Rubman het volgende:

[..]

Dit begrijp ik niet helemaal, ben redelijk beginneling met SPSS dus wat meer hulp is welkom.
Als ik via compute variable voor de = Percentage invoer en daarna droomslaap/totale slaap krijg ik geen uitkomst.
Klik op compute variable, bij Target Variable typ je de naam van de nieuwe variabele in. Bij Numeric Expression, komt de formule te staan. Dubbelklik in de lijst links op de variabele DroomSlaap (afhankelijk van hoe je die hebt genoemd heet die dus anders.) Daarna klik je in het rekenmachientjesstukje op "/" en daarna klik je in de linker lijst dubbel op de variabele totale slaap. Vervolgens klik je op "*" in het rekenmachientje en typ je daarna 100. Daarna klik je op OK en dan komt je variabele met het percentage droomslaap ten opzichte van de totale slaap in je data venster te staan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 5 juni 2014 @ 10:29:27 #96
381446 Rubman
Just as clear as a foggy night
pi_140737589
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 10:16 schreef Operc het volgende:

[..]

Klik op compute variable, bij Target Variable typ je de naam van de nieuwe variabele in. Bij Numeric Expression, komt de formule te staan. Dubbelklik in de lijst links op de variabele DroomSlaap (afhankelijk van hoe je die hebt genoemd heet die dus anders.) Daarna klik je in het rekenmachientjesstukje op "/" en daarna klik je in de linker lijst dubbel op de variabele totale slaap. Vervolgens klik je op "*" in het rekenmachientje en typ je daarna 100. Daarna klik je op OK en dan komt je variabele met het percentage droomslaap ten opzichte van de totale slaap in je data venster te staan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedankt, had niet meteen door dat er een nieuwe variabele gemaakt werd |:(
Hiermee kan ik wel weer verder
Laaiend enthousiast kwam hij uit de brandende kerncentrale en keek stralen om zich heen!
  donderdag 5 juni 2014 @ 13:53:00 #97
381446 Rubman
Just as clear as a foggy night
pi_140744223
Nu zit ik met een volgend probleem waar ik mij even geen raad mee weet.
Kies een maat voor botdichtheid en relateer die aan het cumulatief rookgedrag (pyr), weer voor beide leden van de tweeling. (Grafisch en via regressie en voer de verschillende controles uit op de normaliteit.)

ik heb een dataset met gegevens over tweelingen en levensstijlen en botdichtheid
De verschillende maten voor botdichtheid worden aangegeven met respectievelijk LSx (Lumbar spine (g/cm**2)) FNx (Femoral neck (g/cm**2)) en FSx(Femoral shaft (g/cm**2)) dit is dus de meetlocatie van de botdichtheid aangegeven met een afkorting en een x waarbij de x een 1 of 2 kan zijn afhankelijk van bij welke tweeling de meting is gedaan.
Pyr staat voor pakjes gerookt per jaar (hoeft niet te betekenen dat ze nog roken)

Ik heb dus geen idee hoe ik die aan elkaar moet relateren, als ik er een lijngrafiek van maak krijg ik enkel hele vreemde grafieken en een boxplot lijkt me ook niet de beste oplossing.
Laaiend enthousiast kwam hij uit de brandende kerncentrale en keek stralen om zich heen!
pi_140832529
Beste mensen heeft er iemand enige ervaring met excel VBA?

Voor mijn project moet ik het stemproces(optellen van de stemmen in correcte hoeveelheden bij elke partij) genereren.

Nu heb ik om kleins te beginnen het volgende geprobeerd, maar mijn Excel loopt elke keer vast omdat ik denk dat deze code iets oneindig doet?
In excel mogen geen formules gebruikt worden alleen vaste waardes, als test heb ik er ook 2 neergezet.
Wat ik wil bereiken is dat het gegeven aantal stemmen wordt verdeeld over de partijen in dit voorbeeldje 2 partijen en 50stemmen, Partij1 = 23 stemmen part2 = 22 stemmen. En dat wanneer part1 vol zit hij door gaat naar 2. Het max stemmen van een partij staat in excel dus. Uiteindelijk moeten de uitkomsten in excel komen naast de van te voren ingevoerde cijfers.

Wie kan mij hiermee helpen?

De code is als volgt:
Sub st31()

Dim stemmen, aftel, stemmenpart1, stemmenpart2 As LongPtr
Dim tekst1, tekst2 As String

stemmen = 50
stemmenpart1 = 0
stemmenpart2 = 0
aftel = 1
Do

Loop While stemmen >= 0

stemmen = stemmen - aftel



Do While stemmenpart1 <= Worksheets("st").Cells(3, 2)
stemmenpart1 = stemmenpart1 + aftel
Loop
If stemmenpart1 = True Then
tekst1 = stemmenpart1
End If

Do While stemmenpart1 = Worksheets("st").Cells(3, 2)
stemmenpart2 = stemmenpart2 + aftel
Loop
If stemmenpart2 = True Then
tekst2 = stemmenpart2
End If

Worksheets("st").Cells(3, 3) = tekst1
Worksheets("st").Cells(3, 4) = tekst2

End Sub
pi_140925776
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 13:53 schreef Rubman het volgende:
Nu zit ik met een volgend probleem waar ik mij even geen raad mee weet.
Kies een maat voor botdichtheid en relateer die aan het cumulatief rookgedrag (pyr), weer voor beide leden van de tweeling. (Grafisch en via regressie en voer de verschillende controles uit op de normaliteit.)

ik heb een dataset met gegevens over tweelingen en levensstijlen en botdichtheid
De verschillende maten voor botdichtheid worden aangegeven met respectievelijk LSx (Lumbar spine (g/cm**2)) FNx (Femoral neck (g/cm**2)) en FSx(Femoral shaft (g/cm**2)) dit is dus de meetlocatie van de botdichtheid aangegeven met een afkorting en een x waarbij de x een 1 of 2 kan zijn afhankelijk van bij welke tweeling de meting is gedaan.
Pyr staat voor pakjes gerookt per jaar (hoeft niet te betekenen dat ze nog roken)

Ik heb dus geen idee hoe ik die aan elkaar moet relateren, als ik er een lijngrafiek van maak krijg ik enkel hele vreemde grafieken en een boxplot lijkt me ook niet de beste oplossing.
Scatterplot, en dan evt. een lijn erdoor laten plotten, in spss komt dan ook de regressievergelijking erbij te staan.
'Expand my brain, learning juice!'
&lt;a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Last.fm&lt;/a&gt;
pi_140927680
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 15:19 schreef kickdown58 het volgende:
Beste mensen heeft er iemand enige ervaring met excel VBA?

Voor mijn project moet ik het stemproces(optellen van de stemmen in correcte hoeveelheden bij elke partij) genereren.

Nu heb ik om kleins te beginnen het volgende geprobeerd, maar mijn Excel loopt elke keer vast omdat ik denk dat deze code iets oneindig doet?
In excel mogen geen formules gebruikt worden alleen vaste waardes, als test heb ik er ook 2 neergezet.
Wat ik wil bereiken is dat het gegeven aantal stemmen wordt verdeeld over de partijen in dit voorbeeldje 2 partijen en 50stemmen, Partij1 = 23 stemmen part2 = 22 stemmen. En dat wanneer part1 vol zit hij door gaat naar 2. Het max stemmen van een partij staat in excel dus. Uiteindelijk moeten de uitkomsten in excel komen naast de van te voren ingevoerde cijfers.

Wie kan mij hiermee helpen?

De code is als volgt:
Sub st31()

Dim stemmen, aftel, stemmenpart1, stemmenpart2 As LongPtr
Dim tekst1, tekst2 As String

stemmen = 50
stemmenpart1 = 0
stemmenpart2 = 0
aftel = 1
Do

Loop While stemmen >= 0

stemmen = stemmen - aftel



Do While stemmenpart1 <= Worksheets("st").Cells(3, 2)
stemmenpart1 = stemmenpart1 + aftel
Loop
If stemmenpart1 = True Then
tekst1 = stemmenpart1
End If

Do While stemmenpart1 = Worksheets("st").Cells(3, 2)
stemmenpart2 = stemmenpart2 + aftel
Loop
If stemmenpart2 = True Then
tekst2 = stemmenpart2
End If

Worksheets("st").Cells(3, 3) = tekst1
Worksheets("st").Cells(3, 4) = tekst2

End Sub
Het lijkt me dat "Loop While stemmen >= 0" inderdaad een oneindige loop is. Daar moet iets als "and stemmen < 51" bij. En volgens mij wordt er dan nog niet helemaal juist geteld maar dat merk je vanzelf wel.
Aldus.
pi_141205387
Lieve FOK!kers, ik heb over een maandje mijn toelatingsexamen voor mijn Sociologie master aan de VU. Ik kom van het hbo af en heb dus niet/nauwelijks statistiek of wiskunde gehad. Ben al druk aan het oefenen, maar hebben jullie nog tips, tricks of linkjes naar goede samenvattingen of oefenmogelijkheden?

Welke onderwerpen zijn het meest belangrijk bij wiskunde ihkv statistiek?
pi_141565591
Als bij een multiple logistische regressie een interactieterm (onafhankelijke variabele1*onafhankelijke variabele2) niet significant is, dan kan ik deze interactieterm weglaten uit mijn analyse toch om het effect van deze onafhankelijke variabelen an sich te bepalen?

Situatie is namelijk als volgt: onafhankelijke variabelen 1 en 2 zijn beiden significant in mijn logistische regressiemodel, maar als ik een interactieterm introduceer met deze variabelen, is deze interactieterm niet significant, maar worden ook de variabelen individueel niet significant.

Volgens mij kan ik mijn interactieterm dan weglaten en de significante variabelen als zodanig rapporteren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')