Ja ben er ook bang voor. Hebben gelukkig wel een no claim verzekering.quote:Op dinsdag 15 april 2014 20:32 schreef Ynske het volgende:
[..]
dan gaat t moeilijk worden ben ik bang,iets met mindere weggebruikers. Ik zou ook eens informeren als je dit meld hoeveel je van je bonus malus kwijt gaat zijn en of t niet scheelt als je t zelf betaalt.
Je moet je in zo'n geval beheersen om die prutser niet een zodanige behandeling te geven dat zijn fiets écht aan de verkeerde kant van de weg zitquote:Op dinsdag 15 april 2014 18:12 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Een een of andere prutser komt zo de hoek omzetten met zijn fiets aan de verkeerde kant van de weg over de motorkap van onze auto. Dikke krassen flinke deuk.. *Insert hier een heel arsenaal aan scheldwoorden*
Ja ik snap ook niet wat hij dacht. Maar hij werkt in hetzelfde gebouw als mijn vriend dus dat is wel makkelijk maar we zijn nogal zuinig op die auto.quote:Op dinsdag 15 april 2014 21:01 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Je moet je in zo'n geval beheersen om die prutser niet een zodanige behandeling te geven dat zijn fiets écht aan de verkeerde kant van de weg zit
aan de onderkant wel te verstaan
Fuck, dat is behoorlijk kut!quote:Op dinsdag 15 april 2014 18:12 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Een een of andere prutser komt zo de hoek omzetten met zijn fiets aan de verkeerde kant van de weg over de motorkap van onze auto. Dikke krassen flinke deuk.. *Insert hier een heel arsenaal aan scheldwoorden*
Gelukkig geen lichamelijke schade ofzo. De fiets ook niet alleen onze auto.quote:Op dinsdag 15 april 2014 21:18 schreef Levitas het volgende:
[..]
Fuck, dat is behoorlijk kut!Nu ben ik geen juridisch expert, maar ongelukjes met fietsers lijken me nooit echt goed (zowel qua verwondingen als qua aansprakelijkheid/ vergoedingen)..
Aan mijn kant iets beter nieuwsIk ben net, samen met een buurman die iets meer van fotografie af weet dan ik, gaan kijken voor die Sigma 70-200 f/2.8. Aandachtspunten: Snelle AF op zowel kleinste als grootste diafragma, stille AF, een aantal foto's geschoten op kleinste en grootste diafragma, controleren op krasjes voor en achterop de lens.
Geen van allen was het geval: AF was snel, stil en goed. Geen krasjes, foto's scherp. Mee kunnen nemen, inclusief draagtas en 77mm UV-filter, voor ¤350.
En nu snel tijd vinden om `m op pad te nemen!
De bestuurder van het motorvoertuig is aansprakelijk voor het ongeval, tenzij hij overmacht kan aantonen. Maar overmacht aantonen is meestal vrijwel onmogelijk.quote:Op dinsdag 15 april 2014 21:27 schreef Ynske het volgende:
Ik vraag me ineens af als die fietser straks lichamelijk iets heeft, komt sat dan niet toch voor rekening van de bestuurder?
Vergeet niet te kijken of er even verderop een fietspad aan de verkeerde kant van de weg ligt. Dat willen wegbeheerders nogal vaak doen. En die voldoen lang niet altijd aan de richtlijnen.quote:Op dinsdag 15 april 2014 18:42 schreef Ener-G het volgende:
Oh zuur, wel foto's gemaakt en gegevens uitgewisseld? Niet dat je waarschijnlijk alsnog de sjaak bent inzake aansprakelijkheid..
Eindelijk!quote:Op woensdag 16 april 2014 08:25 schreef over_hedge het volgende:
Morgen!
Over minder dan 2 weken zit ik eindelijk in Ijsland
Moet de fietser wel aan kunnen tonen dat het letsel het gevolg is van het ongeluk. Zonder directe melding of onderzoek door een professional, wordt dat na een paar dagen stukken lastiger. Toon maar eens aan dat je niet de dag erna in huis gestruikeld bent oid.quote:Op dinsdag 15 april 2014 21:34 schreef Uncle het volgende:
[..]
De bestuurder van het motorvoertuig is aansprakelijk voor het ongeval, tenzij hij overmacht kan aantonen. Maar overmacht aantonen is meestal vrijwel onmogelijk.
Bij een blinde bocht kan het argument altijd zijn dat je dan rustiger had moeten rijden. Zwakkere verkeersdeelnemer die van boven uit een boom voor je auto vallen is wel een uitzondering
Ik ben ook benieuwd naar mijn eigen foto`squote:Op woensdag 16 april 2014 09:51 schreef Uncle het volgende:
[..]
Eindelijk!![]()
Benieuwd naar de foto's. Ijsland plannen hier gaan ook goed, maar wij gaan pas weer in September![]()
Ijsland
Doet eens een fotoquote:Op woensdag 16 april 2014 10:35 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Vanmiddag naar het schade herstel bedrijf gaan ze kijken hoe, wat en wanneer.
Maar mijn ervaring met verzekeraars is dat je als automobilist dan in het meest optimale geval een 50/50 deal in je maag gesplitst krijgt, en dus mooi je eigen schade kan betalen. Leuk als je schade aan je auto hebt, en de fietser niks heeft.quote:Op woensdag 16 april 2014 10:15 schreef freud het volgende:
[..]
Moet de fietser wel aan kunnen tonen dat het letsel het gevolg is van het ongeluk. Zonder directe melding of onderzoek door een professional, wordt dat na een paar dagen stukken lastiger. Toon maar eens aan dat je niet de dag erna in huis gestruikeld bent oid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |