Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 2 hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur even een PM/DM naar mosselmossel als je je hebt aangemeld
Ook dit jaar willen we weer vanuit dit topic meedoen met de Rotterdam Ekiden, op 5 juli 2014. De Ekiden is een estafetteloop, zes personen vormen samen een team waarbij elk teamlid een eigen afstand loopt. De afstanden zijn in startvolgorde; 5km- 10km- 5km- 10km- 5km- 7,195km. In totaal wordt dus 42,195 km afgelegd, een echte "MARATHON" afstand. Een leuke gelegenheid om samen aan een wedstrijd mee te doen, ieder in zijn eigen tempo. ( www.rotterdamekiden.nl )
Heb je interesse om mee te doen, stuur dan een pm naar MaleDuck.
Ik kwam deze link tegen http://supporter.marathonrotterdam.nl Daar kun je je favoriete marathonloper(s) aanmoedigen via een lichtkrant op het 37 km punt en 500 meter voor de finish.
Volgens mij denk ik dan alleen maar "was ik er maar" De enige "had-ik-nu-maar" die dan door mijn hoofd speelt is "had ik nu maar niet gestart". Ik twijfel niet aan mijn voorbereiding, hooguit aan m'n talent en kwaliteit en dat krijg je er met training niet snel uit. Dus geen nut om onderweg spijt te hebben van een bepaalde keuze.
Ik heb 4 maanden getraind, in totaal meer dan 700KM gelopen. Bijna 2 keer zo veel als in dezelfde periode ZONDER marathon training, ik heb intervals gelopen, ik heb LDL's tot 35KM gelopen, ik heb trainingen tot 28KM op beoogd marathon tempo gelopen in wedstrijdverband, ik heb vanaf de 2e week januari el-ke-fuck-ing-week minimaal een HM gelopen al dan niet in wedstrijd verband, ik heb PR's op de 5, 10, 15 én HM gelopen in de voorbereiding, ik heb geëxperimenteerd met eten en drinken, ik heb in totaal 4 verschillende paren schoenen gebruikt tijdens mijn training, ik heb allerlei krachttraining oefeningen gevolgd voor mijn benen, ik heb een 10 rittenkaart voor de fysio verbruikt...
Ik denk dat ik er alles wat in mijn macht ligt aan gedaan heb om die marathon uit te lopen. En ik GA die marathon uitlopen. De enige vraag is of ik die binnen de 4 en een half uur ga redden wat mijn ondergrens is. Maar als ik dat niet red, denk ik niet dat dat aan mijn voorbereiding ligt. Of nee, dan denk ik niet dat ik mezelf iets met betrekking tot m'n voorbereiding kan verwijten, want meer zat er gewoon echt niet in. Dit was, op dit moment in mijn leven, het maximaal haalbare.
42,195 km is ver, maar verreweg de meeste arbeid heb je al lang verricht. Zelfs al lukt het niet om binnen 5:30 binnen te komen, mag je meer dan trots zijn op deze hele periode. De discipline opbrengen, de toewijding vasthouden, het omgaan met tegenslagen, vermoeidheid en mosselweer: een rijk palet aan ellende heb je reeds met succes doorstaan.
Ik reken erop dat je ongegeneerd wenend over de Coolsingel paradeert tijdens je laatste meters van je eerste marathon.
Ach, iedereen heeft wel een mening of een advies over iets. Als je zelf maar tevreden bent met je voorbereiding en vindt dat je het goed hebt gedaan. Komt nu toch allemaal neer op vorm van de dag en de omstandigheden.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Op dinsdag 8 april 2014 22:13 schreef hatsaflats het volgende: Graag wel sneller verslagen dan dat jullie de marathon gaan lopen, want hoe snel dat ook moge zijn, dat duurt te lang
Ik heb vanavond ook nog even lekker gelopen. Moest allemaal snel snel helaas. Mijn vriendin had zelfgekruide/gebakken spareribs gemaakt en gebakken aardappels met sla. Maar een kwartiertje na het eten stond ik alweer op de schoenen voor het rondje. Ging beter dan verwacht, lekker rustig 2 rondjes over de heide kunnen lopen voordat het donker werd, daarna de wijk in. Maar kreeg dus wel wat aandrang van het eten dus maar even langs huis gelopen. Toen ik daarna weer wilde opstarten voelde ik alleen mijn achillespees weer irriteren, dus heb het maar meteen afgebroken. 8.5km is op zich ook wel lekker en wil geen risico lopen. Maar daarvoor ging het dus echt heel fijn.
Het kan alleen ff duren voordat ik thuis ben, want napilsen in Rotterdam
de koolhydraten in bier tellen niet als herstel he!!
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Het kan alleen ff duren voordat ik thuis ben, want napilsen in Rotterdam
Dan duurt het verslag dus alsnog veel te lang
Om even te compenseren voor het marathongeweld: vandaag 12x400 romd mn beoogde 5km-tempo voor tweede paasdag gelopen (4:20/km), en dat wordt denk ik toch nog best een beetje spannend.
Om even te compenseren voor het marathongeweld: vandaag 12x400 romd mn beoogde 5km-tempo voor tweede paasdag gelopen (4:20/km), en dat wordt denk ik toch nog best een beetje spannend.