abonnement Unibet Coolblue
pi_153552671
Over die villa Dennenhoef..

Antonio Maria Romano Brizzi
Bijnaam: "Falconetti", "D'n Brizzi"
Antonio Brizzi werd in Goirle geboren op 15 juli 1953 als één van de vijf kinderen van een gezin met een Brabantse moeder en een Italiaanse vader. Hij zou na de lagere school hebben gewerkt als stratenmaker, maar kwam al snel in aanraking met justitie. In de jaren-70 zou hij zijn gearresteerd in verband met betrokkenheid bij vechtpartijen en op verdenking van een verkrachting. Hij zou in opdracht van anderen winkel hebben leeggehaald van mensen die failliet gingen. Volgens geruchten was hij betrokken bij drugshandel, illegaal gokken, afpersing en prostitutie. Zijn vader verklaarde na de dood van Antonio dat die geruchten 'allemaal gelogen' waren.
Brizzi werd zeker één keer veroordeeld, wegens een door hem ontkende verkrachting. Hij zat zijn straf onder meer uit in de Drentse gevangenis Esserheem. Hij ontmoette daar Slobodan Mitric, alias Karate Bob, een Servische crimineel/geheim agent. Mitric schreef later een boek over zijn leven en daarin schreef hij onder meer dat Brizzi in de gevangenis Falconetti werd genoemd, naar de niets en niemand ontziend figuur uit de televisieserie The Jordaches. Volgens Mitric zou Brizzi in opdracht van een leidend figuur uit de Haagse onderwereld koppelbazen en andere criminelen zwaar hebben mishandeld.
Brizzi werd een toonaangevend figuur in de Brabantse onderwereld. Hij zou gewerkt hebben als 'incassobureau' voor andere criminelen, was mede-eigenaar van een sportschool in Tilburg en zou zich hebben beziggehouden met prostitutie. Ook zou hij actief zijn geweest in de illegale sigarettenhandel en in horeca in Tilburg. Via Brizzi zouden bijvoorbeeld gokkasten zijn geplaatst waarvan na verloop van tijd de pacht omhoog ging. In de horeca zou Brizzi zich ondermeer bezig hebben gehouden met 'bescherming'. Ondernemers kregen de boodschap dat het wel eens gevaarlijk kon zijn zonder bescherming en dat het een stuk veiliger zou zijn als ze Brizzi zouden inhuren voor bescherming. Portiers die werkten voor Brizzi stonden daarna aan de deur van de zaken. Na de dood van Brizzi zou een nieuwe groep zich hebben gepresenteerd als portiersvereniging. Ondernemers kregen wederom bescherming aangeboden. Portiers werden vervangen en zaken waar Brizzi in had geïnvesteerd zouden plots een kwijnend bestaan hebben geleid.
In de nacht van 27 op 28 november 1988 raakte Brizzi gewond bij een vechtpartij bij café De Hefbrug aan de Kanaaldijk-Noord in Eindhoven. Het café stond bekend als een verzamelplaats van figuren uit het criminele milieu. Twee mannen waren er in elkaar geslagen en bedreigd met een vuurwapen. Toen zij probeerden te vluchten met een auto reden ze Brizzi aan. Hij kwam op de motorkap terecht en zou vervolgens overreden zijn. Brizzi zou zware verwondingen hebben opgelopen aan zijn onderbuik, bekken en heup.
Aan het begin van de jaren-90 zou Brizzi hebben besloten om zich wat meer terug te trekken uit het criminele wereldje. Hij kocht begin 1994 de kapitale villa Dennenhoef in Moergestel waar hij een kleine dierentuin met ondermeer 32 kangoeroes zou hebben gehad.
Op 26 april 1994 zou een onbekende man hebben aangebeld bij de villa van Brizzi in Moergestel. Hij zou met zijn auto in de modder naast de weg vast hebben gezeten. Brizzi zou de auto met een tractor hebben losgetrokken. Volgens de toenmalige vriendin van Brizzi zou de man een opvallende bril hebben gedragen. De vriendin verliet ongeveer tegelijkertijd met de man de villa. Toen zij terugkeerde vond ze Brizzi neergeschoten op de keukenvloer. Hij zou door drie kogels zijn geraakt. Kort daarop overleed Brizzi. Hij werd 40 jaar. Volgens de vriendin lag op de keukentafel de opvallende bril van de man die eerder op de avond met zijn auto had vastgezeten. Ondanks de beloning van 11.000 euro is er nooit iemand voor gearresteerd. Bart Heesbeen verklaarde vlak voor zijn dood dat hij de schutter is geweest.
Een familielid zou hebben gesuggereerd dat Brizzi was vermoord in een strijd om de macht in het Brabantse criminele milieu. De recherche wilde niet ingaan op die suggesties.
Brizzi zou vanwege problemen met de belastingdienst op een gegeven moment naar België zijn uitgeweken. Hij wilde echter weer terug naar Nederland en zou een schikking met de belastingdienst hebben getroffen. Hij zou rond een miljoen gulden hebben betaald.
In februari 2006 werd het onderzoek naar de moord op Brizzi heropend door een coldcase team.
Volgens sommige bronnen op internet had Brizzi banden met Koos R., de rechterhand van Johan 'De Hakkelaar' V.. Hij zou volgens een, niet met bewijs ondersteunde theorie, de uitvoerder zijn geweest van de liquidatie van Klaas Bruinsma in opdracht van Koos R. en Johan V..
In 2010 verscheen er een kalender voor 2011. Bij de maand januari stond een gedicht van Frank van Pamelen over Brizzi. Het gedicht:
Een man + schot + lood
+ Dennehoef + Brizzi
+ bloedbad + politie
+ net te laat = dood
Die optelsom betekent:
Er wordt wat afgerekend.
Op 28 april 2013 brandde in Moergestel een deel van de villa, die ooit van Brizzi was, af. De villa werd op dat moment voornamelijk gebruikt voor trainingen met politiehonden. Een projectontwikkelaar zou plannen hebben om van de villa een zorghotel te maken.
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_155125060
Nog nieuwe locaties?
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_155564874
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 19:38 schreef ErwinDikkie het volgende:
Nog nieuwe locaties?
Hier staan misschien nog wel tips: https://www.facebook.com/(...)6782221002541?ref=hl
pi_155566275
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 18:01 schreef Joel13 het volgende:

[..]

Hier staan misschien nog wel tips: https://www.facebook.com/(...)6782221002541?ref=hl
Tof, vanavond even kijken :)
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_155568700
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 december 2014 21:32 schreef Rozekwarts het volgende:
Nog een "spooklocatie" daar in de omgeving is hotel Dreyeroord. Ook vol historie. Helaas is dat gesloten nu, maar ik werkte daar ook eigenlijk liever niet 's avonds en 's morgens vroeg.
Valt hier nog meer over te vertellen? Geen specifieke geestervaringen gehad hier of van horen zeggen?

quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 21:41 schreef ManianMan het volgende:
Nonnebos in Roermond zou vaker een man met een langen zwarte jas en een hoge zwarte hoed te zien zijn in de ochtend gloren. Mijn vader heeft hem regelmatig gezien en zien verdwijnen.
Erg interessant! Is hier zelfs al een keer een topic over geweest: TRU / Het nonnenbos
pi_155628687
Is er nog een plan om een fok! Ghost hunt of meet te doen?
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_155629354
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 17:03 schreef ErwinDikkie het volgende:
Is er nog een plan om een fok! Ghost hunt of meet te doen?
Ik zou best willen. Neem ik mijn GoPro wel mee en kan ik de nuchtere gast spelen :P
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_155629682
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 17:30 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Ik zou best willen. Neem ik mijn GoPro wel mee en kan ik de nuchtere gast spelen :P
:) speel ik de schijtlijster wel.
Ik wil ook wel, maar heb geen apparatuur :(.
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_155629834
Maybe.
  dinsdag 22 september 2015 @ 12:43:01 #85
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_156294136
quote:
Ik ben afgehaakt toen die gast zelf de tafel stond te bewegen en dat die corine werd "overgenomen" man man man :')
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_156297084
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 17:03 schreef ErwinDikkie het volgende:
Is er nog een plan om een fok! Ghost hunt of meet te doen?
Waar in vredesnaam, Nederland heeft toch geen echte spookhuizen waar je zomaar een nachtje kunt boeken?
En om nou een hele herfstige nacht door te brengen bij het Solse Gat... :@
Tap tap tap
  dinsdag 22 september 2015 @ 15:29:06 #87
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_156297428
Ben in verschillende bossen rond Ede/Renkum/Doorwerth/Arnhem geweest in het donker en ik moet zeggen dat er helemaal niets is. Is gewoon bos 's nachts. Het is er net zo eng als in elke ander bos 's nachts.
Solse gat in Putten was een lange tijd de hangplek voor jongelui die aan Wicca rituelen deed en de plek werd altijd goed in de gate gehouden door zowel politie als boswachters.

Andere plekken die ik ken zijn de Witte Wieven koele in Zwiep/Lochem. Hoort ook een leuke sage bij.
En in de buurt van Nieuwleusden/Dedemsvaart staat ergens een huis dat leeg staat en wat al verschillende keren geprobeerd is te laten slopen, maar niet lukt omdat er steeds wat fout gaat. Sloopapparatuur dat het ineens niet meer doet of zijn eigen leven gaat leiden. Dat soort dingen.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_156304257
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 15:09 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Waar in vredesnaam, Nederland heeft toch geen echte spookhuizen waar je zomaar een nachtje kunt boeken?
En om nou een hele herfstige nacht door te brengen bij het Solse Gat... :@
Geen idee, maar het leek me een leuk idee. Ik neem aan dat er wel een plek, waar er toestemming gegeven wordt door de eigenaar?
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_156349491
Ik ben afgelopen jaren voor mijn rare hobby -urbex- nog nooit zo vaak in verlaten gebouwen geweest als ooit en nimmer had ik het gevoel dat het behekst was of dat er geesten ronddwalen. Ik kijk even mee, misschien vind ik nog wat nieuwe locaties hier :)
pi_156374981
Waardenburg is natuurlijk het schoolvoorbeeld. Ik wilde er jaaaaren geleden een stuk over schrijven, maar ik bleef handen in de legende. Die vond ik een tikkeltjje te toevallig. Dat daar ene Faust woonde die zijn ziel aan de duivel had verkocht. Wel erg toevallig dat hier dus ook een Faust woonde. Het is trouwens wel een mooi griezelig verhaal, hoe hij werd gehaald door de duivel. Echt iets voor bij het kampvuur.

Ik ben er zelfs nog even geweest. Maar ze waren toen druk bezig met restaureren. Ik mocht er niet in. Maar het hele kasteel gaf me een naar gevoel. Paranormalen zeggen dat de oude bewoonster er nog rondwaart.

Kan zijn, maar het Faust-ding maakt het hele spookverhaal ongeloofwaardig.

Trouwens, dat Solse gat is verklaard hoor. Heeft met de natuur de maken of zo. Ik zoek het wel op.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_156375394
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 17:03 schreef ErwinDikkie het volgende:
Is er nog een plan om een fok! Ghost hunt of meet te doen?
Dat lijkt me wel heel grappig ja :P
  vrijdag 25 september 2015 @ 20:14:39 #92
243112 Roland_Deschain
The last surviving gunslinger
pi_156380839
Weet iemand of er locaties in de buurt van Enschede zijn?
"Childe Roland to the Dark Tower Came"
"The world moved on"
pi_156413898
kasteel waardenburg, voor het hek; iemand opgevallen dat daar een greppel/gat zit waar je dus heel makkelijk in kunt trappen? mij dus gisteren overkomen. ik stond voor het hek te kijken. want tja, wat moet je anders? in ieder geval, ik dus kijken, viel weinig te zien. eigenlijk was ik diep teleurgesteld dat er een hek stond en ook op slot was. maar goed, privéterrein. ik kijken, op een gegeven moment was ik het zat enzo, en ineens, ik kreeg een duw of iets, weet ik veel, ik raakte uit evenwicht, en mijn been belandde dus in dat gat/greppel. een heel diep gat. ik ben 1m90. mijn been verdween tot mijn kruis. ik had ook het gevoel dat ik dieper kon gaan. had niet echt het idee dat ik een bodem had gevoeld.
  zondag 27 september 2015 @ 16:19:56 #94
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_156423656
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 20:14 schreef Roland_Deschain het volgende:
Weet iemand of er locaties in de buurt van Enschede zijn?
De Grolsch Veste :P
pi_156430880
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2015 16:19 schreef Mubassie het volgende:

[..]

De Grolsch Veste :P
Moest lachen.
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_156437047
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 11:02 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Je bent een kluns, dat heeft niets met paranormaal te maken...
nee hoor. integendeel. dit overkomt me nooit.
pi_156438085
Waarom blijven geest jaren/eeuwenlang op dezelfde plaatsen rondspoken eigenlijk? Ze hebben niet de beperking van een fysiek lichaam, en kunnen overal heen zweven als het goed is. Waarom blijven ze dan op dezelfde plaatsen? Zitten ze dan in een soort parallelle dimensie of zo?
pi_156442401
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 22:43 schreef Roberta_J het volgende:
Waarom blijven geest jaren/eeuwenlang op dezelfde plaatsen rondspoken eigenlijk? Ze hebben niet de beperking van een fysiek lichaam, en kunnen overal heen zweven als het goed is. Waarom blijven ze dan op dezelfde plaatsen? Zitten ze dan in een soort parallelle dimensie of zo?
Als het al zo is dat ze blijven rondspoken, dan heb ik gelezen dat het door bijvoorbeeld 1 van de volgende redenen is: Een bepaalde verbintenis met een plek (ergens zou dit best aannemelijk kunnen zijn; ze kunnen er geen afscheid van nemen), of ze weten simpelweg niet dat ze dood zijn (dit heb ik eens gelezen ergens, en ging over een dokter in Engeland).
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_156443007
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 07:59 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Als het al zo is dat ze blijven rondspoken, dan heb ik gelezen dat het door bijvoorbeeld 1 van de volgende redenen is: Een bepaalde verbintenis met een plek (ergens zou dit best aannemelijk kunnen zijn; ze kunnen er geen afscheid van nemen), of ze weten simpelweg niet dat ze dood zijn (dit heb ik eens gelezen ergens, en ging over een dokter in Engeland).
Klopt.
Kan ook "residual energy" zijn. Een bepaalde, heftige gebeurtenis dat steeds opnieuw gebeurt. Zoals moord.
Dan heeft de energie zit in het materiaal opgeslagen.
Zoek maar eens op limestone theory.

Volgens mij leg ik het te simpel uit.
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_156443032
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 22:43 schreef Roberta_J het volgende:
Waarom blijven geest jaren/eeuwenlang op dezelfde plaatsen rondspoken eigenlijk? Ze hebben niet de beperking van een fysiek lichaam, en kunnen overal heen zweven als het goed is. Waarom blijven ze dan op dezelfde plaatsen? Zitten ze dan in een soort parallelle dimensie of zo?
Over de parallele dimensie, er zijn mensen die dat geloven. Dat de geesten die je ziet dan door de werelden reizen. Sommige gaan zo ver om te beweren dat het dan tijd reizigers van een andere wereld zijn. Persoonlijk vind ik het beide niet echt geloofwaardig.
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')