Het zou me niks verbazen als er beroepsprovocateurs aan het werk zijn die het vuurtje opstoken (Rusland beschuldigt de VS daar ook van en zoals de waard is...quote:Op dinsdag 8 april 2014 21:24 schreef Freak188 het volgende:
[..]
Lijkt me een beetje vergezocht. Kan me wel voorstellen dat er een aantal groeperingen nu de boel aan het opruien zijn.
Normaal maak ik mij niet snel druk om zulke 'ver van mijn bed shows', maar dit kan snel escaleren t/m west Europa. een gehele generatie (incluis mij) is vrij van oorlogen opgegroeid en heeft geen idee hoe verwoestend dat kan zijn....quote:Op dinsdag 8 april 2014 21:18 schreef firefly3 het volgende:
Dit is gewoon een aanval op oost Europa en een herhaling van de tweede wereld oorlog. Rusland heeft tienduizenden militaire eenheden richting de grens gestuurd en niemand doet er wat aan.
De wereldkaart is nota bene een stuk veranderd.
Oh dear, ik post nieuwsberichten in een NWS topic.quote:Op dinsdag 8 april 2014 21:11 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Jij zit de hele tijd incidentjes te spammen, soms hele pagina's vol. Rusland doet niets slechts volgens jou. Je doet dit 24 uur per dag.
Het was een paar maanden geleden ook vergezocht en bijna zelfs ondenkbaar om te bedenken dat rusland de Krim zou overnemen en toevoegen aan Rusland.quote:Op dinsdag 8 april 2014 21:24 schreef Freak188 het volgende:
[..]
Lijkt me een beetje vergezocht. Kan me wel voorstellen dat er een aantal groeperingen nu de boel aan het opruien zijn.
Weet niet hoe ver dit de richting van de EU opkomt (of laten we NL zeggen), maar het is natuurlijk ten eerste verschrikkelijk voor de bewoners aldaar die in de mangel genomen worden door Poetin die nog in de jaren 50 leeft.quote:Op dinsdag 8 april 2014 21:27 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Normaal maak ik mij niet snel druk om zulke 'ver van mijn bed shows', maar dit kan snel escaleren t/m west Europa waarbij een gehele generatie (incluis mij) vrij van oorlogen is opgegroeid....
Dit voelt iig niet goed.
En dan lees je ook nog eens af en toe berichten van gasten: "yeah oorlog!"
Ja inderdaad, dit is eigenlijk ook vrij dichtbij al.quote:Op dinsdag 8 april 2014 21:27 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Normaal maak ik mij niet snel druk om zulke 'ver van mijn bed shows', maar dit kan snel escaleren t/m west Europa. een gehele generatie (incluis mij) is vrij van oorlogen opgegroeid en heeft geen idee hoe verwoestend dat kan zijn....
Dit voelt iig niet goed.
En dan lees je ook nog eens af en toe berichten van gasten: "yeah oorlog!"
Als de Russen Oost-Oekraine intrekken, doen ze het omdat ze het willen. Dat is niet afhankelijk van het optreden van de oekrainse overheid.quote:Op dinsdag 8 april 2014 21:26 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Het is grotesk... dat is wat ik zeg: Kiev heeft het geweldsmonopolie. Maar het is wel hoe de kaarten liggen...je (en Kiev ook) weet wat er gebeurt als ze op pro-russische demonstranten gaan schieten... en je weet ook dat ze het alleen niet trekken tegen de Russen.
Het verschil is de wijze waarop. Je copy/paste hele artikelen dag en nacht, terwijl ze onder een kopje kunnen. Propaganda spam.quote:Op dinsdag 8 april 2014 21:27 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Oh dear, ik post nieuwsberichten in een NWS topic.![]()
Als je het zo unbalanced vindt, waarom post je dan zelf niet eens iets? Makkelijk zat: Ukraine intypen in google news, en search tools > past hour of past 24 hours selecteren.
Het kan helemaal geen kwaad om je te realiseren dat dit iets is wat we sinds WOII niet gezien hebben in Europa...en dat dat hoe dan ook linke soep is (en dat elke gezonde jongen/man tot zijn 45e dienstplichtig isquote:Op dinsdag 8 april 2014 21:30 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ja inderdaad, dit is eigenlijk ook vrij dichtbij al.
fair enough...dat is zo...Als ik meth zijn m.o. gebruik om in Ukrains nieuws te zoeken (ik weet eindelijk hoe hij aan die bulk komtquote:Op dinsdag 8 april 2014 21:30 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Als de Russen Oost-Oekraine intrekken, doen ze het omdat ze het willen. Dat is niet afhankelijk van het optreden van de oekrainse overheid.
Daden zijn altijd goed. Het al oude poldermodel dat de EU hanteert is vermoeiend en leidt werkelijk nergens toe. Kom laten we wat sancties gaan opleggen aan Rusland, dat bindt ze wel in!quote:Op dinsdag 8 april 2014 21:27 schreef Freak188 het volgende:
[..]
De VS doet tenminste aan daden (moet jou toch aanspreken... ). De EU zal wel weer willen vergaderen.
twitter:StateOfUkraine twitterde op dinsdag 08-04-2014 om 21:22:11Multiple reliable reports that #Russia is planning to invade #Ukraine tonight. We're checking our sources. reageer retweet
?twitter:StateOfUkraine twitterde op dinsdag 08-04-2014 om 21:24:27We do know that there were Russian troop movements in the #Belgorod region of #Russia which borders #Kharkiv #Ukraine reageer retweet
De EU zijn handelaren...geen krijgers...(daar kun je een GoT analogie op loslaten bedenk ik me haha)quote:Op dinsdag 8 april 2014 21:35 schreef Happel het volgende:
[..]
Daden zijn altijd goed. Het al oude poldermodel dat de EU hanteert is vermoeiend en leidt werkelijk nergens toe. Kom laten we wat sancties gaan opleggen aan Rusland, dat bindt ze wel in!
Nee, ik zeg dat zij tactische beslissingen nemen die zij het best achten. Beter een snelle oplossing voor het overslaat naar andere steden.quote:Op dinsdag 8 april 2014 21:23 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Suggereer je dat zij een eigen koers varen, en Poetin in de kaart willen spelen?
Opzich hoef je niet gelijk de wapens te trekken, maar een beetje spierballen tonen mag wel. De VS stuurt gewoon een deel van haar vloot naar de Zwarte Zee. En als we straks terugkijken moeten we de VS weer dankbaar zijn, want de EU was nog aan het overleggen met Timmermans in 100 talen.quote:Op dinsdag 8 april 2014 21:35 schreef Happel het volgende:
[..]
Daden zijn altijd goed. Het al oude poldermodel dat de EU hanteert is vermoeiend en leidt werkelijk nergens toe. Kom laten we wat sancties gaan opleggen aan Rusland, dat bindt ze wel in!
Als de russen deze inval doen, dan is het allang gepland. Het probleem met dit soort agressie is (de VS doet het overigens ook) dat verzet tegen agressie ook inzet van agressie vereist. Dus degene die agressie zoekt wint in dit opzicht altijd.quote:Op dinsdag 8 april 2014 21:34 schreef SureD1 het volgende:
[..]
fair enough...dat is zo...Als ik meth zijn m.o. gebruik om in Ukrains nieuws te zoeken (ik weet eindelijk hoe hij aan die bulk komt) dan is de top story inderdaad het verhaal dat er een corridor gemaakt moet worden voor de Russen vannacht.
US Missile Destroyer komt donderdag aan in de zwarte zee:quote:Op dinsdag 8 april 2014 21:38 schreef Freak188 het volgende:
[..]
Opzich hoef je niet gelijk de wapens te trekken, maar een beetje spierballen tonen mag wel. De VS stuurt gewoon een deel van haar vloot naar de Zwarte Zee. En als we straks terugkijken moeten we de VS weer dankbaar zijn, want de EU was nog aan het overleggen met Timmermans in 100 talen.
twitter:
Nah, dat verwacht ik niet. Deze situatie er ook al lange tijd aan te komen en gaat nog wel escaleren naar iets groters.quote:Op dinsdag 8 april 2014 21:42 schreef elbowpudding het volgende:
't Loopt allemaal wel met een sisser af denk ik.
[/sarcasm] zei Chamberlain op het vliegtuig terug uit München[/sarcasm]quote:Op dinsdag 8 april 2014 21:42 schreef elbowpudding het volgende:
't Loopt allemaal wel met een sisser af denk ik.
Ik weet zeker dat wij het niet gaan merken: in de zin van dat de kogels ons hier om de oren gaan vliegen.quote:Op dinsdag 8 april 2014 21:44 schreef Happel het volgende:
[..]
Nah, dat verwacht ik niet. Deze situatie er ook al lange tijd aan te komen en gaat nog wel escaleren naar iets groters.
Dit gevoel heb ik ook, maar áls het wel uit de hand loopt zijn de gevolgen niet te overzien.quote:Op dinsdag 8 april 2014 21:44 schreef elbowpudding het volgende:
[..]
Bullshit. Rusland zoekt de grens gewoon op, eroverheen gaan doen ze niet. Is maar mijn mening
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |