abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138753709
quote:
Het ultimatum dat de regering van Oekraïne aan pro-Russische activisten heeft gesteld om overheidsgebouwen te verlaten, is verlopen. Er zijn geen aanwijzingen dat de bezetters in de Oost-Oekraïense steden Donetsk en Loegansk vertrekken, zegt correspondent David Jan Godfroid.

De regering had de bezetters een ultimatum gesteld van 48 uur. Als de activisten niet bereid zijn tot overleg, ontruimen veiligheidstroepen de gebouwen. Het gaat in Donetsk om een provinciekantoor en in Loegansk om een gebouw van de veiligheidsdienst SBU.

Wapenkamer

"Ik heb nog geen concrete aanwijzingen dat er nu wordt ingegrepen of dat bezetters vertrekken", zei Godfroid vanochtend in Donetsk. "De bezetters willen alleen een referendum over aansluiting bij Rusland. Ze gaan niet voor minder."

Bij een mogelijk ingrijpen kan het volgens Godfroid vooral in Loegansk gewelddadig worden. "Daar is in het gebouw van de veiligheidsdienst een wapenkamer ingenomen. Bezetters hebben vuurwapens en scherpe munitie", zegt hij.

Ingrijpen

De activisten in Donetsk hebben stokken, stenen en molotovcocktails om zich te verdedigen. "Er ligt een ring van barricades om het gebouw en er lopen honderden mensen rond. De politie loopt er echt niet zomaar naar binnen", zegt Godfroid.

Hij verwacht niet dat de politie overdag zal ingrijpen. "Er lopen veel burgers rond. Als er dan zwaar geweld wordt gebruikt, kunnen die gewond raken. Als de politie ingrijpt, gebeurt dat vanavond of mogelijk pas vannacht."

Volgens de Amerikaanse regering worden de pro-Russische protesten waarschijnlijk vanuit Moskou geleid.
bron: http://nos.nl/artikel/634538-ultimatum-oekraine-genegeerd.html

En nu?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_138753854
quote:
Gewoon doen zoals ze hier zouden doen bij hooligans. Met een megafoon zeg je dat iedereen de plek moet verlaten vanwege hun eigen veiligheid.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_138755471
Zolang Yatsenyuk in Donetsk is gaat er niks gebeuren, maar er moet vandaag wel ingegrepen worden, het kan gewoon niet anders, anders gaat de geloofwaardigheid in Kiev nog meer onderuit.
pi_138757823
Raar ultimatum. Overdag ingrijpen is niet handig.. had dat ultimatum dan gewoon verschoven naar gisteravond.

Ben sowieso benieuwd of ze de ballen hebben om in te grijpen. Zo niet dan is het eind wel een beetje zoek denk ik.
Zonder wrijving geen glans
pi_138758592
GhorbaniSadegh twitterde op vrijdag 11-04-2014 om 11:45:24 RT @russian_market: Ukrainian soldiers refuse Keiv orders to storm occupied administration centers in Luhansk & Donetsk. / #Ukraine #Russia reageer retweet
  vrijdag 11 april 2014 @ 11:47:31 #256
192592 SureD1
------------------------------
pi_138758608
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 11:19 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Raar ultimatum. Overdag ingrijpen is niet handig.. had dat ultimatum dan gewoon verschoven naar gisteravond.

Ben sowieso benieuwd of ze de ballen hebben om in te grijpen. Zo niet dan is het eind wel een beetje zoek denk ik.
Nu ben ik geen expert op dit gebied maar ik zou ook niet meteen na het verlopen van een ultimatum ingrijpen, laat ze maar even zweten en gissen wat er gaat gebeuren. Je zag ook in die dispatch van Vice news gisteren dat ze zeggen dat ze bang zijn. Ze zitten in één gebouw in een stad (in twee steden dan wel). Dat hou je nooit vol... Kijk maar naar de Paasopstand in Dublin in 1916.
  vrijdag 11 april 2014 @ 11:49:13 #257
192592 SureD1
pi_138758649
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 11:47 schreef theNull het volgende:
GhorbaniSadegh twitterde op vrijdag 11-04-2014 om 11:45:24 RT @russian_market: Ukrainian soldiers refuse Keiv orders to storm occupied administration centers in Luhansk & Donetsk. / #Ukraine #Russia reageer retweet
Dat lijkt me propaganda... Kiev zal slim genoeg zijn om loyale troepen in te zetten...
pi_138758650
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2014 11:47 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Nu ben ik geen expert op dit gebied maar ik zou ook niet meteen na het verlopen van een ultimatum ingrijpen, laat ze maar even zweten en gissen wat er gaat gebeuren. Je zag ook in die dispatch van Vice news gisteren dat ze zeggen dat ze bang zijn. Ze zitten in één gebouw in een stad (in twee steden dan wel). Dat hou je nooit vol... Kijk maar naar de Paasopstand in Dublin in 1916.
Is ook zo. Maar een ultimatum stel je niet voor niets. De hele wereld kijkt nu naar Oekraïne wat het gaat doen. Hebben ze de ballen er voor of worden ze straks vierkant uitgelachen? Ze moeten echt iets doen.
Zonder wrijving geen glans
  vrijdag 11 april 2014 @ 11:52:59 #259
192592 SureD1
pi_138758761
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 11:49 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Is ook zo. Maar een ultimatum stel je niet voor niets. De hele wereld kijkt nu naar Oekraïne wat het gaat doen. Hebben ze de ballen er voor of worden ze straks vierkant uitgelachen? Ze moeten echt iets doen.
Dat klopt! Hun geloofwaardigheid staat inderdaad op het spel...
pi_138760204
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2014 11:49 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Dat lijkt me propaganda... Kiev zal slim genoeg zijn om loyale troepen in te zetten...
RT heeft niets over "soldiers" gezegd, maar wel: "Ukraine’s elite Alpha unit reportedly refused to obey an order to besiege protester-held buildings."
Ze heten in Oekraine trouwens geen Alpha team meer, dat is de naam uit de Sovjet tijd. Officieel is het Service "C" van de SBU.
pi_138760470
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 12:34 schreef meth1745 het volgende:

[..]

RT heeft niets over "soldiers" gezegd, maar wel: "Ukraine’s elite Alpha unit reportedly refused to obey an order to besiege protester-held buildings."
Ze heten in Oekraine trouwens geen Alpha team meer, dat is de naam uit de Sovjet tijd. Officieel is het Service "C" van de SBU.
En nog steeds geen direct antwoord op mijn statement dat er een verschil zit tussen bewapende mensen die beschoten worden en het beschieten van onbewapende mensen? Ook niet op mijn vraag waarom ze niet eerst op een normale manier demonstreren ipv meteen gebouwen in te nemen met geweld en dreiging? Blijkbaar ben je een voorstander hiervan.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_138760509
Wat ze in oost Oekraïne doen is terrorisme in zijn pure vorm.
  vrijdag 11 april 2014 @ 12:59:03 #263
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_138761028
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 12:43 schreef firefly3 het volgende:
Wat ze in oost Oekraïne doen is terrorisme in zijn pure vorm.
Je kunt ze ook bezien als vrijheidsstrijders, het is maar net hoe je er naar kijkt.

Aangezien het tot nog toe allemaal geweldloos is geweest, zou ik nog niet over terrorisme willen spreken. Maar dat is mijn persoonlijke opvatting. Een gebouw bezetten of een bomaanslag is wat mij betreft toch echt heel andere koek.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  vrijdag 11 april 2014 @ 13:01:49 #264
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_138761133
quote:
Het valt me op dat er in die video's altijd veel mensen materialistische redenen ('de mijnen/fabrieken zijn dicht gegaan', 'mijn pensioen is te laag') geven op de vraag waarom ze aansluiting zoeken bij Rusland.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_138762183
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 13:01 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Het valt me op dat er in die video's altijd veel mensen materialistische redenen ('de mijnen/fabrieken zijn dicht gegaan', 'mijn pensioen is te laag') geven op de vraag waarom ze aansluiting zoeken bij Rusland.
Deel 20 was volledig aan het protest in Kiev gewijd, zonder ook maar één keer de werkelijke reden voor het protest te vernoemen; hier hoor je niets over de eisen van de "officiële" bezetters, namelijk een referendum over meer autonomie, wat je in media als NY Times, Bloomberg, Euronews, skynews etc. wel vindt
quote:
The self-appointed People's Council of Deputies, in session inside the occupied administration building, told Sky News they want a referendum on the region's sovereignty, not on joining Russia.
quote:
Many feel passionately about what is happening here, but by no means all dream of joining Russia.

Over and over they told us they want sovereignty and federalisation - they see Russia as potential guarantors, and protection from the fascists and extremists they believe control the government in Kiev.

Forced to choose, one woman told us, between Russia and the EU, she would of course vote for Russia, but she would prefer an autonomous region in Eastern Ukraine.
http://news.sky.com/story(...)isions-over-protests
  vrijdag 11 april 2014 @ 13:37:49 #266
192592 SureD1
pi_138762299
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 12:59 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Je kunt ze ook bezien als vrijheidsstrijders, het is maar net hoe je er naar kijkt.

Aangezien het tot nog toe allemaal geweldloos is geweest, zou ik nog niet over terrorisme willen spreken. Maar dat is mijn persoonlijke opvatting. Een gebouw bezetten of een bomaanslag is wat mij betreft toch echt heel andere koek.
Terrorisme is in the eye of the beholder. De nazi-bezetter bestempelde de verzetsstrijders die wij als helden vereren ook als terroristen. Wat mij betreft is hier ook geen sprake van terreur.

Ik heb ook niks tegen mensen die oprecht aansluiting zoeken bij Rusland, net zo min als ik iets heb tegen mensen die aansluiting zoeken bij de EU. Ik heb alleen medelijden om dat hun redenen (die inderdaad zoals jimmyjames zegt verdacht dicht bij hun eigen portemonnee liggen) als (vals) voorwendsel worden gebruikt in een potje geopolitiek pokeren.
  vrijdag 11 april 2014 @ 13:38:44 #267
192592 SureD1
pi_138762335
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 13:34 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Deel 20 was volledig aan het protest in Kiev gewijd, zonder ook maar één keer de werkelijke reden voor het protest te vernoemen; hier hoor je niets over de eisen van de "officiële" bezetters, namelijk een referendum over meer autonomie, wat je in media als NY Times, Bloomberg, Euronews, skynews etc. wel vindt

[..]

[..]

http://news.sky.com/story(...)isions-over-protests
Simon steekt zijn voorkeuren niet onder stoelen of banken inderdaad ;) maar het blijven mooie reportages.
pi_138762458
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 12:59 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Een gebouw bezetten lijkt mij gewoon in strijd met de wet. Prima dat die mensen voorstander zijn van aansluiting bij Rusland, maar dat doel probeer je niet te bereiken door met wapens een gebouw binnen te vallen.

Als ik een overheidsgebouw in Den Haag bezet omdat ik vind dat Nederland onderdeel moet worden van Duitsland, dan word ik ook in de boeien geslagen. En terecht.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 11 april 2014 @ 13:49:32 #269
192592 SureD1
pi_138762720
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 13:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Een gebouw bezetten lijkt mij gewoon in strijd met de wet. Prima dat die mensen voorstander zijn van aansluiting bij Rusland, maar dat doel probeer je niet te bereiken door met wapens een gebouw binnen te vallen.

Als ik een overheidsgebouw in Den Haag bezet omdat ik vind dat Nederland onderdeel moet worden van Duitsland, dan word ik ook in de boeien geslagen. En terecht.
Nou ja Koos... Kijk wat er hier in de jaren 60-80 gebeurde...toen werd hier ook wel met enige regelmaat iets bezet. Een bepaalde mate van 'burgerlijke ongehoorzaamheid' of zelfs het overtreden van de wet moet in dit soort roerige tijden wellicht tot op zekere hoogte gedoogd worden. Wellicht dat de Maidan-mensen tot op zekere hoogte begrip moeten kunnen opbrengen. Het punt is dat ik betwijfel of er hier veel oprechte mensen tussen zitten. Ik heb meer het idee dat dit Poetins Volksopstand Operette is...(Donetsk's versie van Les miserables of zo).
  vrijdag 11 april 2014 @ 13:50:43 #270
56749 BlaZ
pi_138762764
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 13:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dit kun je natuurlijk niet los zien van wat er eerder in Kiev en op de Krim heeft plaatsgevonden.
Men eist overigens ook geen aansluiting bij Rusland, maar federalisering.

Ik kan me overiges ook goed voorstellen dat de centrale regering tegen federalisering is omwille van wat er op de Krim gebeurde. Dat was namelijk een autonoom gebied.
  vrijdag 11 april 2014 @ 14:18:34 #271
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_138763634
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 13:50 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Dit kun je natuurlijk niet los zien van wat er eerder in Kiev en op de Krim heeft plaatsgevonden.
Men eist overigens ook geen aansluiting bij Rusland, maar federalisering.
Hmm, dan heb ik wat anders gezien op de filmpjes van Vice News. Daar laten ze toch duidelijk blijken bij Rusland te willen.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
  vrijdag 11 april 2014 @ 14:30:16 #272
56749 BlaZ
pi_138764009
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 april 2014 14:18 schreef Happel het volgende:

[..]

Hmm, dan heb ik wat anders gezien op de filmpjes van Vice News. Daar laten ze toch duidelijk blijken bij Rusland te willen.
Wat men eist en wat men daadwerkelijk wil kunnen dan ook verschillend zijn. Federalisering zouden we kunnen zien als compromis doel of als een middel.
pi_138766572
Als deze bezetting door de FSB is opgezet om een casus Belli te kunnen krijgen dan gaan ze er hoe dan ook niet uit. Volgens mij weet de ukrainse overheid dit ook en is die mp er daarom heen.
Wie dit leest is een lezer van dit.
pi_138767295
Ukraine PM Yatsenyuk offers fresh talks to end stand-off crisis
“We’re not only ready for dialogue with the regions but we’re ready to fulfill the lawful requirements and wishes of all of the citizens of our country,” said Yatsenyuk.

For now it seems authorities have backed down from their threat of using force to end the occupation.
pi_138767486
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 16:20 schreef meth1745 het volgende:
Ukraine PM Yatsenyuk offers fresh talks to end stand-off crisis
“We’re not only ready for dialogue with the regions but we’re ready to fulfill the lawful requirements and wishes of all of the citizens of our country,” said Yatsenyuk.

For now it seems authorities have backed down from their threat of using force to end the occupation.
Tjah... Getuigd dit van slim spelen, of zwakheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')